Oliko pulla uunissa

.................ennen papin aamenta, kuis on? Oliko pakoavioliitto vaan ihanko vapaaehtoisesti menitte, siis ketkä menitte?

125

1137

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mikään pulla ollut, vaan hyvin kypsynyt joulutorttu.
      Ei pakolla eikä pakotettuna.

      • Ai siis ymmärsinkö oiken, joulutorttu tulossa ennen kuin pappi vihkasi? Menittekö tortun takia naimisiin?


      • siilenämää kirjoitti:

        Ai siis ymmärsinkö oiken, joulutorttu tulossa ennen kuin pappi vihkasi? Menittekö tortun takia naimisiin?

        Joulutorttu syntyi jouluaatonaattona.
        Muuta sinun ei tarvitse tietää.


      • Ancelina kirjoitti:

        Joulutorttu syntyi jouluaatonaattona.
        Muuta sinun ei tarvitse tietää.

        Vastauksesta päätellen vihmimätön torttu :). Ei vain. Jokainenhan kertoo mitä haluaa.


      • siilenämää kirjoitti:

        Vastauksesta päätellen vihmimätön torttu :). Ei vain. Jokainenhan kertoo mitä haluaa.

        Ihan totta, jokainen kertoo mitä haluaa.
        Joskus kummastuttaa nämä henkilökohtaisten asioiden utelut, netissä tuntemattomilta lienee sopivaa.
        Tutuilta en menisi aloituksen kaltaista asiaa kyselemään.


      • Ancelina kirjoitti:

        Ihan totta, jokainen kertoo mitä haluaa.
        Joskus kummastuttaa nämä henkilökohtaisten asioiden utelut, netissä tuntemattomilta lienee sopivaa.
        Tutuilta en menisi aloituksen kaltaista asiaa kyselemään.

        No sehän tästä tekeekin erilaisen, kukin saa kertoa mitä haluaa ja kukaan ei tiedä onko se totta. Hupia.


      • siilenämää kirjoitti:

        No sehän tästä tekeekin erilaisen, kukin saa kertoa mitä haluaa ja kukaan ei tiedä onko se totta. Hupia.

        Juu ja kyselijä tekee vastauksista omia päätelmiään.


      • Ancelina kirjoitti:

        Juu ja kyselijä tekee vastauksista omia päätelmiään.

        Niin tietehi, onko sillä täällä niin väliä?


      • siilenämää kirjoitti:

        Niin tietehi, onko sillä täällä niin väliä?

        Täällä nyt ei ole millään mitään väliä.


      • Ancelina kirjoitti:

        Täällä nyt ei ole millään mitään väliä.

        Näkyy joillekin olevan, totisinta totta. Oikein arkistoimiseen asti.


      • siilenämää kirjoitti:

        Näkyy joillekin olevan, totisinta totta. Oikein arkistoimiseen asti.

        Muutamille jotka laittavat kaiken visusti muistilokeroihinsa talteen tai käyvät tonkimassa arkistoja kuin sika tunkiota.
        Jaksavat muistuttaa mitä on sanottu vuosia sitten.
        Virheistä ja kirjoittajien typeryydestä on myös säännöllisesti muistutettava.
        Täytyy ymmärtää ettei heillä taida elämässään olla juurikaan muuta kiinnostuksen kohdetta, kuin tämä pieni, rupinen palsta.


      • Ancelina kirjoitti:

        Muutamille jotka laittavat kaiken visusti muistilokeroihinsa talteen tai käyvät tonkimassa arkistoja kuin sika tunkiota.
        Jaksavat muistuttaa mitä on sanottu vuosia sitten.
        Virheistä ja kirjoittajien typeryydestä on myös säännöllisesti muistutettava.
        Täytyy ymmärtää ettei heillä taida elämässään olla juurikaan muuta kiinnostuksen kohdetta, kuin tämä pieni, rupinen palsta.

        Totta. Sitten vielä yritetään kääntää toinen toistaan vastaan yrittämällä heittää päälleen epäilyksen verkkoa. Ja jopa "paljastelevat" tai sivulauseessa uhkaavat paljastella luottamuksellisesti saamiaan tietoja.


      • siilenämää kirjoitti:

        Totta. Sitten vielä yritetään kääntää toinen toistaan vastaan yrittämällä heittää päälleen epäilyksen verkkoa. Ja jopa "paljastelevat" tai sivulauseessa uhkaavat paljastella luottamuksellisesti saamiaan tietoja.

        Niinpä.
        Tuollainen paljasteluilla uhkaaminen on törkeää, olen joutunut itse sellaista kokemaan.
        Vuosien mittaan nähnyt kuinka harvaan täällä voi luottaa, tällä hetkellä ei ole ainotakaan.
        Paras pysyä omista asioistaan ihan hiljaa, kertoa vaan vaikka perunannostosta ja voi kuinka tänäänkin sataa.


      • Ancelina kirjoitti:

        Niinpä.
        Tuollainen paljasteluilla uhkaaminen on törkeää, olen joutunut itse sellaista kokemaan.
        Vuosien mittaan nähnyt kuinka harvaan täällä voi luottaa, tällä hetkellä ei ole ainotakaan.
        Paras pysyä omista asioistaan ihan hiljaa, kertoa vaan vaikka perunannostosta ja voi kuinka tänäänkin sataa.

        Ainoatakaan, kun se ainoakin on poissa.


      • Ancelina kirjoitti:

        Ainoatakaan, kun se ainoakin on poissa.

        No minä jo aattelin että unohditko jonkun.


      • siilenämää kirjoitti:

        No minä jo aattelin että unohditko jonkun.

        Siitä ei tarvitse huolta kantaa, kuinka ystävänsä unohtaisi.


      • hmpff
        Ancelina kirjoitti:

        Siitä ei tarvitse huolta kantaa, kuinka ystävänsä unohtaisi.

        Kaikki eivät ole samaa maata, kiitos heille siitä ♥


      • Ancelina kirjoitti:

        Niinpä.
        Tuollainen paljasteluilla uhkaaminen on törkeää, olen joutunut itse sellaista kokemaan.
        Vuosien mittaan nähnyt kuinka harvaan täällä voi luottaa, tällä hetkellä ei ole ainotakaan.
        Paras pysyä omista asioistaan ihan hiljaa, kertoa vaan vaikka perunannostosta ja voi kuinka tänäänkin sataa.

        Juu, ja sitten kun et kerro tai kerrot ympäripyöreästi saapuu joku velho kristallipalleineen ja katsoo asiakseen kertoa "totuuden". siis oman totuutensa. Luojan kiitos oikeaa totuutta täällä ei ole. Juuri näiden paljastelijoiden vuoksi.


      • AloittajaVoisKertoaJa
        siilenämää kirjoitti:

        Vastauksesta päätellen vihmimätön torttu :). Ei vain. Jokainenhan kertoo mitä haluaa.

        Ja sinä vaan kyselet, vai? Etkö halua itse vastata omaan aloituskysymykseesi? Mikset?


      • AloittajaVoisKertoaJa kirjoitti:

        Ja sinä vaan kyselet, vai? Etkö halua itse vastata omaan aloituskysymykseesi? Mikset?

        Teidän ei tarvitse sitä tietää.


    • toimittanut.taikinaa

      Enpä ole pappien edessä kerjuulla ollut, saanko vai en.
      Olen saanut, ja kokea muutamia antoisia, tyydyttäviä avoliittoja,
      lapsien kera ja ilman.
      Taikinaa on tullut uunissa käytettyä, että yksi omakin hoikka pulla on valmistunut.

    • hehehehee

      Mikäs Lähi-idän uskomusten pelästyttämä tekopyhä se täällä kyselee?
      Se on sillai, että Suomenniemellä oli järkevä meininki. ennen kuin tuo Lähi-idän paimenten yhden sortin lahkon uskomus kuninkaan suosiollisella aseistuksella avitettuna tuli ihmisiä kiusaamaan. Tuon Lähi-idän uskomuksen poppamiehet tuomitsivät luonnollisen synniksi. Ennen noita Lalleja ja muita pallipäitä ymmärsivät kaikki ihmiset Suomenniemellä, että on luonnollista haluta naida, kun on nuori ja rakastunut. Oli sallittua, jopa toivottua, että lapsi oli tulossa, kun suvut ja nuoripari järjestelivät parisuhteen yhteisössä viralliseksi.
      No, nyt sieltä rantautunut Suomenniemelle toinen samojen muinaisten Lähi-idän paimenten uskomusten pohjalta syntynyt lahko.

      • Mistäs päättelit minun tekopyhyyteni tuossa aloituksessani. Tietääkseni en siinä kantaani ilmaissut puoleen enkä toiseen.


      • hehehehee
        siilenämää kirjoitti:

        Mistäs päättelit minun tekopyhyyteni tuossa aloituksessani. Tietääkseni en siinä kantaani ilmaissut puoleen enkä toiseen.

        Jo se, että tuollaista kyselet, osoittaa yritystäsi vähätellä omaa syntylistaasi. Jos saisit toiset palstalaiset tunnustamaan kirkon kattoa tervanneensa, olisit onnessasi, kun on muitakin yhtä moraalittomia kuin sinä.
        Muistan sinun itse kertoneen, että ilman papin aamenta ovat lapsesi synnissä siinneet ja syntyneet. Kahdelle eri miehelle.


      • hehehehee kirjoitti:

        Jo se, että tuollaista kyselet, osoittaa yritystäsi vähätellä omaa syntylistaasi. Jos saisit toiset palstalaiset tunnustamaan kirkon kattoa tervanneensa, olisit onnessasi, kun on muitakin yhtä moraalittomia kuin sinä.
        Muistan sinun itse kertoneen, että ilman papin aamenta ovat lapsesi synnissä siinneet ja syntyneet. Kahdelle eri miehelle.

        Niin oon tainnu joskus loihea lausumaan :). Eri asia pitäkö paikkansa vai ei. Se tosin pitää että pappi minua ei ole vihkinyt.

        Vähätellä synty? Tarkoitit varmaan synti. Minä olen aina toiminut moraalini mukaisesti, sitä ei tarvitse peilata muista käsin.


      • hehehehee
        siilenämää kirjoitti:

        Niin oon tainnu joskus loihea lausumaan :). Eri asia pitäkö paikkansa vai ei. Se tosin pitää että pappi minua ei ole vihkinyt.

        Vähätellä synty? Tarkoitit varmaan synti. Minä olen aina toiminut moraalini mukaisesti, sitä ei tarvitse peilata muista käsin.

        Joopa joo, olet toiminut moraalisi mukaisesti.

        Pitkäksi näyttää käyvän aikasi, kun keksit joutavaa keskustelun tynkää.
        Jos ei pappi ole sinua vihkinyt, niin miksi ihmeessä kyselet kristillisten kirkkojen pappien oppien mukaisten sääntöjen noudattamisesta?
        Kas, kun et kysy, onko burkha hyvin ja naama piilossa silmiä lukuun ottamatta palstan akoilla.


    • Minulla on ollut kaksi "pakkoavioliittoa". Ensimmäinen: Susiparia ei hyväksytty 70-luvulla Valion asunnossa Vantaalla joten meidät vihittiin kirkossa.
      Toinen: Olin 49 vee. Meidät vihittiin maistraatissa lakien niin päättäessä.
      Pullasta uunissa en tiedä mitään?Täysin käsittämätön sanonta? Onkohan jotain teinislangia?

      • En tiedä mutta olen tässä yhteydessä lukenut tällaista käsitettä käytetyn.


      • siilenämää kirjoitti:

        En tiedä mutta olen tässä yhteydessä lukenut tällaista käsitettä käytetyn.

        siile
        Kettu käynyt kolossa. Ahaa, nyt ymmärrän.


      • yksilesken kirjoitti:

        siile
        Kettu käynyt kolossa. Ahaa, nyt ymmärrän.

        Nykyään lapsen saadakseeb ei völttämättä taette ketun käydä kolossa.


      • siilenämää kirjoitti:

        Nykyään lapsen saadakseeb ei völttämättä taette ketun käydä kolossa.

        siile
        Ai jaa


      • putkiplöröstä-niin

        ja putkivauvoista kehittyy putkiaivokansalaisia


    • Outo aloitus sinulta, jolla on kaksi avioliiton ulkopuolella syntynyttä tytärtä.

      Myötätuntoako haet nuoruuden vahingoillesi.

      • Nyt on kristallipallosi näyttänyt väärin. Päivitä se. Minulla ei ole yhtään vahinkoa, kaikki on tehty tarkoituksella, rakkaudella odotettu ja synnytetty.


      • siilenämää kirjoitti:

        Nyt on kristallipallosi näyttänyt väärin. Päivitä se. Minulla ei ole yhtään vahinkoa, kaikki on tehty tarkoituksella, rakkaudella odotettu ja synnytetty.

        Niin tytöt kuin pojatkin :D.


      • siilenämää kirjoitti:

        Niin tytöt kuin pojatkin :D.

        Olet kertonut tyttäriesi syntyneen avioliiton ulkopuolella. Rakkaudesta/rakkaudettomuudesta et aloituksessa kysellyt.
        Avioliitosta kyselit, pullista ja "pakoavioliitosta"


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Olet kertonut tyttäriesi syntyneen avioliiton ulkopuolella. Rakkaudesta/rakkaudettomuudesta et aloituksessa kysellyt.
        Avioliitosta kyselit, pullista ja "pakoavioliitosta"

        No minkä ihmeen takia keskityt minun asioihini, kerro omistas.


      • siilenämää kirjoitti:

        No minkä ihmeen takia keskityt minun asioihini, kerro omistas.

        Olenko taas höpisemässä aloituksen aiheen ulkopuolissta asioista 😊


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Olenko taas höpisemässä aloituksen aiheen ulkopuolissta asioista 😊

        Siinä mielessä olet että aloitus ei koskenut minua vaan teitä jokaista. sinä keskityt taas tapasi mukaan roikkumaan tekareillasi housunlahkeessa.


      • rehellinenreipas
        siilenämää kirjoitti:

        Siinä mielessä olet että aloitus ei koskenut minua vaan teitä jokaista. sinä keskityt taas tapasi mukaan roikkumaan tekareillasi housunlahkeessa.

        No mitä ihmettä kiertelet. Jos olet kuten toinen kertoi sinunsta, niin häpeä ja vielä yrität piilotella asiaasi?!
        Minä voin kertoa taas itsestäni, että en muista.
        Haimme kuitenkin Jumalan siunakuksen avioliitollemme, koska " leipomiset" olivat kovasti mielessä. Se on normaalia ihmisluontoa ja luontoa.
        Raamattu kehoittaakin ihmisiä menemään naimisiin, etteivät huorin tekisi.
        Aviorikos= huorinteko .. riippuen käännöksestä mutta sama asia.


      • rehellinenreipas kirjoitti:

        No mitä ihmettä kiertelet. Jos olet kuten toinen kertoi sinunsta, niin häpeä ja vielä yrität piilotella asiaasi?!
        Minä voin kertoa taas itsestäni, että en muista.
        Haimme kuitenkin Jumalan siunakuksen avioliitollemme, koska " leipomiset" olivat kovasti mielessä. Se on normaalia ihmisluontoa ja luontoa.
        Raamattu kehoittaakin ihmisiä menemään naimisiin, etteivät huorin tekisi.
        Aviorikos= huorinteko .. riippuen käännöksestä mutta sama asia.

        Okei, myönnän, huorin on tullu tehtyä


      • OokkoNäääVähä
        siilenämää kirjoitti:

        No minkä ihmeen takia keskityt minun asioihini, kerro omistas.

        Ja mikset itse kertonut omassa aloituksessasi?


    • maissiiii

      Ei me mitään pullia paisteltu.


      Etukäteen suunniteltiin, että sitten kun onni tärppää niin suvut kootaan häitä juhlimaan. Pikemmin kuin arvattiinkaan, häitä juhlittiin uuden vuoden aattona ja puintien aikoihin oli jo toisenlaisen juhlan aika.

      Suloinen pieni poika hän oli ja tänään komea pitkä mies, pakosta ei tietoakaan.

      • Minutkin vihittiin uudenvuodenaattona. Esikoinen syntyi kymmenen kuukautta yhdeksäntoista päivää myöhemmin.


    • hmpff

      Meidän pullat leivottiin vielä kuusi vuotta naimisiinmenon jälkeen. Mutta sitten tulikin kerralla kaksi täydellistä ♥

      Susiparina elettiin muutaman vuoden, exäni seurakunnan kauhistukseksi.

      Entäs sinä? Miten sun pullat?

      • Kysy korppikselta, kristallipallonsa tuntuu tietävän :D.
        Oikeasti meillä on neljä lasta, yksi tyttö ja kolme poikaa. Maistraatissa vihitty mut pappi kakki lapset kastanut.


      • siilenämää kirjoitti:

        Kysy korppikselta, kristallipallonsa tuntuu tietävän :D.
        Oikeasti meillä on neljä lasta, yksi tyttö ja kolme poikaa. Maistraatissa vihitty mut pappi kakki lapset kastanut.

        Gristallipalloa en tarvitse. Muistini ja hahmotuskykyni on huippuluokkaa.


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Gristallipalloa en tarvitse. Muistini ja hahmotuskykyni on huippuluokkaa.

        Olet kertonut kahdesta tyttärestäsi ensimmäisen miehesi kanssa. Et ollut avioliitossa. Uusioperheen perustit myöhemmin nykyisen miehesi kansda jolla oli edellisestä avioliitostaan poikia.

        Tyttäristäsi olet kertonut et pojistasi.


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Gristallipalloa en tarvitse. Muistini ja hahmotuskykyni on huippuluokkaa.

        No nyt kyllä näyttää tieto viiraavan. Sitä paitsi miksi olet niin innokas kertomaan minun asioitani? Joku pakkomielle vai?


      • hmpff
        siilenämää kirjoitti:

        Kysy korppikselta, kristallipallonsa tuntuu tietävän :D.
        Oikeasti meillä on neljä lasta, yksi tyttö ja kolme poikaa. Maistraatissa vihitty mut pappi kakki lapset kastanut.

        Oisko nyt sukukokous paikallaan, että pääset tarkistamaan mitä sukupuolta ne oikeasti ovat, ja ettet vaan ole koko elämässäs nähnyt tuplasti. Kerta korppiksen muisti ja hahmotuskyky ovat huippuluokkaa :))


      • siilenämää kirjoitti:

        No nyt kyllä näyttää tieto viiraavan. Sitä paitsi miksi olet niin innokas kertomaan minun asioitani? Joku pakkomielle vai?

        Ei ole pakkomielletä. Lähinnä huvituin. Aloitus on tarkoitettu kaikille kommentoitavaksi. mutta kommenteistasi päätellen olet rajannut itsesi gallupin ulkopuolelle.


      • hmpff kirjoitti:

        Oisko nyt sukukokous paikallaan, että pääset tarkistamaan mitä sukupuolta ne oikeasti ovat, ja ettet vaan ole koko elämässäs nähnyt tuplasti. Kerta korppiksen muisti ja hahmotuskyky ovat huippuluokkaa :))

        Näin on mustan sinunkin elämänkaaresi ja vain omien kirjoittusesi perustella.


      • siilenämää kirjoitti:

        Kysy korppikselta, kristallipallonsa tuntuu tietävän :D.
        Oikeasti meillä on neljä lasta, yksi tyttö ja kolme poikaa. Maistraatissa vihitty mut pappi kakki lapset kastanut.

        siile
        pappi kakki. Ei kait nyt sentään.


      • tosiasioiden-äärellä

        olen kuullut juorun, että papitkin paskoo eikä piere pelkkää pyhää henkeä


      • hmpff
        korpikirjailija kirjoitti:

        Näin on mustan sinunkin elämänkaaresi ja vain omien kirjoittusesi perustella.

        Anna tulla vaan, ihan mielenkiintoista nähdä millaisen kuvan mun elämästä olen antanut :)


      • hmpff kirjoitti:

        Anna tulla vaan, ihan mielenkiintoista nähdä millaisen kuvan mun elämästä olen antanut :)

        Mielestäni antamasi kuva itsestäsi on pysynyt totuutta vastaavaksi.

        Ihmettelet varmaan kommentointejani siilelle, mutta hän ei ole keskusteluissa uskottava.

        Hän on jäänyt tuon tuosta kiinni valehtelemisesta.

        Kävin lukemassa tuota ottomummi ketjua, huvitti kuinka taas demeter vedätti siileä.


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Ei ole pakkomielletä. Lähinnä huvituin. Aloitus on tarkoitettu kaikille kommentoitavaksi. mutta kommenteistasi päätellen olet rajannut itsesi gallupin ulkopuolelle.

        No helkutti enhän minä ole saanut suun vuoroa kun sinä olet kastoinut asiaksesi tiedottaa asioistani :D.


      • hmpff kirjoitti:

        Oisko nyt sukukokous paikallaan, että pääset tarkistamaan mitä sukupuolta ne oikeasti ovat, ja ettet vaan ole koko elämässäs nähnyt tuplasti. Kerta korppiksen muisti ja hahmotuskyky ovat huippuluokkaa :))

        Kyllä oilla kolmella parta kasvaa ja yksi on takuuvarmasti tyttö :D. Taitaa nyt korppis vedättää tai onko kenties itse vedätetty?


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Gristallipalloa en tarvitse. Muistini ja hahmotuskykyni on huippuluokkaa.

        Ketut oo :D.


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Mielestäni antamasi kuva itsestäsi on pysynyt totuutta vastaavaksi.

        Ihmettelet varmaan kommentointejani siilelle, mutta hän ei ole keskusteluissa uskottava.

        Hän on jäänyt tuon tuosta kiinni valehtelemisesta.

        Kävin lukemassa tuota ottomummi ketjua, huvitti kuinka taas demeter vedätti siileä.

        Sinähän olet yksinkertaisempi kuin luulinkaan. Olenko joskus väittänyt puhuvani täällä totta tai ylipäätään kauheasti kertonut itsestäni. Minä en omasta mielestäni ole kauhean kiinnostava persoona. Ihmettelenkin miksi roikut meitsissä kuin takiainen.


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Mielestäni antamasi kuva itsestäsi on pysynyt totuutta vastaavaksi.

        Ihmettelet varmaan kommentointejani siilelle, mutta hän ei ole keskusteluissa uskottava.

        Hän on jäänyt tuon tuosta kiinni valehtelemisesta.

        Kävin lukemassa tuota ottomummi ketjua, huvitti kuinka taas demeter vedätti siileä.

        Haluatkos pelotella demeteriä vai miski olet kiinnostunut lutuisesti siitä että minua "vedätetään".


      • siilenämää kirjoitti:

        Kyllä oilla kolmella parta kasvaa ja yksi on takuuvarmasti tyttö :D. Taitaa nyt korppis vedättää tai onko kenties itse vedätetty?

        Lainaus ylempää.

        "Nyt on kristallipallosi näyttänyt väärin. Päivitä se. Minulla ei ole yhtään vahinkoa, kaikki on tehty tarkoituksella, rakkaudella odotettu ja synnytetty.

        Niin tytöt kuin pojatkin :D."


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Lainaus ylempää.

        "Nyt on kristallipallosi näyttänyt väärin. Päivitä se. Minulla ei ole yhtään vahinkoa, kaikki on tehty tarkoituksella, rakkaudella odotettu ja synnytetty.

        Niin tytöt kuin pojatkin :D."

        En ymmärrä mitä haluat sanoa kopioimalla minun tekstini? Etkö eneää omaa keksi?

        Ja toistan tämän kysymyksen, tosin korjattuna kirjoitusvirheistä, voisitkos vastata :
        "Haluatkos pelotella demeteriä vai miksi olet kiinnostunut lutuisesti siitä että minua "vedätetään".


      • siilenämää kirjoitti:

        En ymmärrä mitä haluat sanoa kopioimalla minun tekstini? Etkö eneää omaa keksi?

        Ja toistan tämän kysymyksen, tosin korjattuna kirjoitusvirheistä, voisitkos vastata :
        "Haluatkos pelotella demeteriä vai miksi olet kiinnostunut lutuisesti siitä että minua "vedätetään".

        Aloituksen aiheeseen mennäksemme. Montako tyttöpullaa ja montako poikapullaa on uunissasi kypsynyt?

        Koeta jo päättää niin saadaan tämä keisi maaliin.

        Sitten voit palata supisemaan Ancelinan ja Hmpff.n kanssa Ainosta.

        Kukas muu se kissan hännän nostaa jos ei kissa itse.


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Aloituksen aiheeseen mennäksemme. Montako tyttöpullaa ja montako poikapullaa on uunissasi kypsynyt?

        Koeta jo päättää niin saadaan tämä keisi maaliin.

        Sitten voit palata supisemaan Ancelinan ja Hmpff.n kanssa Ainosta.

        Kukas muu se kissan hännän nostaa jos ei kissa itse.

        Vastaus kysymykseen: sitä sinun ei tarvitse tietää.
        Ainosta? Valitettavasti en ole nähnyt täällä ketään Aino-nimistä.


      • korppisnokkaarkistossa
        siilenämää kirjoitti:

        Vastaus kysymykseen: sitä sinun ei tarvitse tietää.
        Ainosta? Valitettavasti en ole nähnyt täällä ketään Aino-nimistä.

        Kävin lukemassa vanhoja ketjuja ja sain vastauksen. Sinulla on tyttö ja poika eka suhteestasi. Kaksi poikaa tuli kuvioihin uudioperheen perustaessasi.

        No, kuten olet usein maininnut totuus selviää arkistoista.


        siilenä
        4.5.2017 13:13


        "Jännä :D.
        Minä sieluni silmillä voin nähdä että tyttöni (poika ei välittäisi) saattaisi sanoa että onpas täällä sohvan alla pölyä kun vauvelin housut on pölyssä. Mutta hän sanoisi sen vain toteamuksena, en siitä loukkaantuisi. Jos on pölyä niin on pölyä. Se pyyhittäisiin pois ja vauveli jatkaisi tutklimusmatkailujaan."


      • Korppisnokkaarkistossa
        korppisnokkaarkistossa kirjoitti:

        Kävin lukemassa vanhoja ketjuja ja sain vastauksen. Sinulla on tyttö ja poika eka suhteestasi. Kaksi poikaa tuli kuvioihin uudioperheen perustaessasi.

        No, kuten olet usein maininnut totuus selviää arkistoista.


        siilenä
        4.5.2017 13:13


        "Jännä :D.
        Minä sieluni silmillä voin nähdä että tyttöni (poika ei välittäisi) saattaisi sanoa että onpas täällä sohvan alla pölyä kun vauvelin housut on pölyssä. Mutta hän sanoisi sen vain toteamuksena, en siitä loukkaantuisi. Jos on pölyä niin on pölyä. Se pyyhittäisiin pois ja vauveli jatkaisi tutklimusmatkailujaan."

        Pitänee korjata, luin siis yhden palstalle kirjoittamasi version lapsistasi.
        Välillä käytät monikkoa ja välillä yksikköä, tässä kerrot tyttöstäsi ja pojasta.
        Ei siis monikossa.

        Kaikki mitä kirjoitamme nettiin säilyy joten kannattaa pitää rehellinen linja. Ei minua sinun lapsesi kiinnosta et sinä itsekään, vaan muuttuvien nimimerkkiesi tapaa kirjoittaa itseäsi vastaan.


      • korppisnokkaarkistossa kirjoitti:

        Kävin lukemassa vanhoja ketjuja ja sain vastauksen. Sinulla on tyttö ja poika eka suhteestasi. Kaksi poikaa tuli kuvioihin uudioperheen perustaessasi.

        No, kuten olet usein maininnut totuus selviää arkistoista.


        siilenä
        4.5.2017 13:13


        "Jännä :D.
        Minä sieluni silmillä voin nähdä että tyttöni (poika ei välittäisi) saattaisi sanoa että onpas täällä sohvan alla pölyä kun vauvelin housut on pölyssä. Mutta hän sanoisi sen vain toteamuksena, en siitä loukkaantuisi. Jos on pölyä niin on pölyä. Se pyyhittäisiin pois ja vauveli jatkaisi tutklimusmatkailujaan."

        Voi hyvänen aika :DD. Nyt sinä olet kuule täysin pudonnut laskuista näissä minun "uusiosuhteissani" . Jatkahan etsimistä :DD.

        Ps: Minkä takia sua niin kauheesti kiinnostaa minun asiani. Erikoista jahtaamista koen kyllä olevan. Totuutta et täältä tule löytämään mutta ainahan etsiä saa jos jaksaa kiinnostaa.


      • Arkistosta
        korppisnokkaarkistossa kirjoitti:

        Kävin lukemassa vanhoja ketjuja ja sain vastauksen. Sinulla on tyttö ja poika eka suhteestasi. Kaksi poikaa tuli kuvioihin uudioperheen perustaessasi.

        No, kuten olet usein maininnut totuus selviää arkistoista.


        siilenä
        4.5.2017 13:13


        "Jännä :D.
        Minä sieluni silmillä voin nähdä että tyttöni (poika ei välittäisi) saattaisi sanoa että onpas täällä sohvan alla pölyä kun vauvelin housut on pölyssä. Mutta hän sanoisi sen vain toteamuksena, en siitä loukkaantuisi. Jos on pölyä niin on pölyä. Se pyyhittäisiin pois ja vauveli jatkaisi tutklimusmatkailujaan."

        Lue tarkemmin arkistoja
        Siilellä on tyttö ja poika ja nämä siilenämää on tehnyt kahden eri miehen kanssa ja ilman papin aamenta. Sitten on vielä siilenämäällä tämä kolmas mies=nykyinen maistraatissa vihitty aviomies, jolla on kaksi poikaa. On siinä perhe. On sun ja mun lapsia muttei meidän yhteisiä lapsia.


      • Korppisnokkaarkistossa kirjoitti:

        Pitänee korjata, luin siis yhden palstalle kirjoittamasi version lapsistasi.
        Välillä käytät monikkoa ja välillä yksikköä, tässä kerrot tyttöstäsi ja pojasta.
        Ei siis monikossa.

        Kaikki mitä kirjoitamme nettiin säilyy joten kannattaa pitää rehellinen linja. Ei minua sinun lapsesi kiinnosta et sinä itsekään, vaan muuttuvien nimimerkkiesi tapaa kirjoittaa itseäsi vastaan.

        Minä se en kuule kerro elämästäni yhtikäs mittää oikiaa juuri sinunkaltaistesi kahjoijen takia jotka alkaa perässä länkyttää.


      • Arkistosta kirjoitti:

        Lue tarkemmin arkistoja
        Siilellä on tyttö ja poika ja nämä siilenämää on tehnyt kahden eri miehen kanssa ja ilman papin aamenta. Sitten on vielä siilenämäällä tämä kolmas mies=nykyinen maistraatissa vihitty aviomies, jolla on kaksi poikaa. On siinä perhe. On sun ja mun lapsia muttei meidän yhteisiä lapsia.

        Voi eihän tuossa ollu lähellekkää kaikki minun ex-mieheni. Anoppejakin on kuusi ja appeja yksi vähemmän. Jatkakaahan etsimistä :DD. Mutta toisen miestä en ole nainu.


      • Arkistosta
        siilenämää kirjoitti:

        Voi eihän tuossa ollu lähellekkää kaikki minun ex-mieheni. Anoppejakin on kuusi ja appeja yksi vähemmän. Jatkakaahan etsimistä :DD. Mutta toisen miestä en ole nainu.

        Pysypä aloituksen aiheessa. Ei tässä ketjussa ole aiheena toisen naisen miehen naiminen vaan pullat uunissa ilman papin aamenta. Sulla on ollu vain kaksi pullaa,
        yhden huonon miehen siittämä poikapulla ja toisen huonon miehen siittämä tyttöpulla, uunissa ja ne ilman papin aamenta.
        Tietolähde siittäjämiestesi huonouteen on sinun omat kommenttisi palstalla.


      • Arkistosta kirjoitti:

        Pysypä aloituksen aiheessa. Ei tässä ketjussa ole aiheena toisen naisen miehen naiminen vaan pullat uunissa ilman papin aamenta. Sulla on ollu vain kaksi pullaa,
        yhden huonon miehen siittämä poikapulla ja toisen huonon miehen siittämä tyttöpulla, uunissa ja ne ilman papin aamenta.
        Tietolähde siittäjämiestesi huonouteen on sinun omat kommenttisi palstalla.

        Juu ja nuo kirjoittamasi tiedot ovat kiveen hakattu totuus, sovitaan näin niin saatte /saat rauhan :D.


      • korppiskävisienessä
        Arkistosta kirjoitti:

        Lue tarkemmin arkistoja
        Siilellä on tyttö ja poika ja nämä siilenämää on tehnyt kahden eri miehen kanssa ja ilman papin aamenta. Sitten on vielä siilenämäällä tämä kolmas mies=nykyinen maistraatissa vihitty aviomies, jolla on kaksi poikaa. On siinä perhe. On sun ja mun lapsia muttei meidän yhteisiä lapsia.

        Kiitos oikaisusta ; )

        Nyt olemme saaneet kartoitettua siilen perhesuhteet noin suurinpiirtein, voimmekin siirtyä muihin mielenkiintoisiin ristiriitaa aiheuttaviin rouvan kertomuksiin.

        Rouva aloitti kertomansa mukaan kirjoittelun suomi24:llä joskus 2000-luvun lopulla.
        Arkistomerkinnöiden mukaan hän viihtyi ja viihtyy edelleen palstalla aamuvarhaisesta iltamyöhään.

        Hän on kertonut olevansa alle 60-vuotias. Hän on siis aloittanut kirjallisen aktiiviuransa Suomi 24:llä noin 50-vuotiaana.

        Miten hän onnistui sovittelemaan työnsä, kodin ja shättailyn yhteen?


      • korppiskävisienessä kirjoitti:

        Kiitos oikaisusta ; )

        Nyt olemme saaneet kartoitettua siilen perhesuhteet noin suurinpiirtein, voimmekin siirtyä muihin mielenkiintoisiin ristiriitaa aiheuttaviin rouvan kertomuksiin.

        Rouva aloitti kertomansa mukaan kirjoittelun suomi24:llä joskus 2000-luvun lopulla.
        Arkistomerkinnöiden mukaan hän viihtyi ja viihtyy edelleen palstalla aamuvarhaisesta iltamyöhään.

        Hän on kertonut olevansa alle 60-vuotias. Hän on siis aloittanut kirjallisen aktiiviuransa Suomi 24:llä noin 50-vuotiaana.

        Miten hän onnistui sovittelemaan työnsä, kodin ja shättailyn yhteen?

        Tuo höbinä ei kuule taida ketää kiinnostaa muuta ku sinua, jostain kumman syystä.


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Lainaus ylempää.

        "Nyt on kristallipallosi näyttänyt väärin. Päivitä se. Minulla ei ole yhtään vahinkoa, kaikki on tehty tarkoituksella, rakkaudella odotettu ja synnytetty.

        Niin tytöt kuin pojatkin :D."

        Ehkä jollakin (joillakin) myös hänen tytöistään kasvaa parta?
        Vain yksi on takuuvarmasti tyttö (parraton).


      • Tellukka kirjoitti:

        Ehkä jollakin (joillakin) myös hänen tytöistään kasvaa parta?
        Vain yksi on takuuvarmasti tyttö (parraton).

        Kyllä vaan. Meidän kääpiösnauzerityttö on parrallinen :).


      • siilenämää kirjoitti:

        Kyllä vaan. Meidän kääpiösnauzerityttö on parrallinen :).

        No sehän sitten selittääkin tämän:

        """" Minulla ei ole yhtään vahinkoa, kaikki on tehty tarkoituksella, rakkaudella odotettu ja synnytetty.
        Niin tytöt kuin pojatkin :D.""""

        Oliko sinulla helppo synnytys?


      • Tellukka kirjoitti:

        No sehän sitten selittääkin tämän:

        """" Minulla ei ole yhtään vahinkoa, kaikki on tehty tarkoituksella, rakkaudella odotettu ja synnytetty.
        Niin tytöt kuin pojatkin :D.""""

        Oliko sinulla helppo synnytys?

        Joo, pentu painoi 180g syntyessään ilman partaa :D.


    • Tuollainen kysymys herättäisi nykyisin hilpeyttä. On vaikka minkälaisia pareja ja monenlaisissa liitoissa.
      Silloin kun itse pulliani paistelin asiat olivat vähän toisin.
      Tytär syntyi kolme kuukautta häistä, poika kolme vuotta myöhemmin. Ei silloinkaan mitään pakkoa ollut, mentiin vain naimisiin kun katsottiin että se kuuluu asiaan.
      Eihän aloitukseen olisi ollut pakko vastata, mutta ihan sama, on maailman ihanin tytär, poika on jo haudassa isänsä kanssa.

    • oipoi

      Mikä ongelma? Ei seksiin tarvita uskonnollista konsultointia. Keskenään on toki hyvä ollla asiat sovittu.
      Jeesus oli muuten AU-lapsi. Ihan turhaa hässäkkää 2000 vuotta huonon selityksen vuoksi.

    • Arkistojenaarteita

      Otteita siilimuori3 ketjusta vuodelta 2016.

      Minusta tulee ottomummi.


      ent.siivoojaparka
      30.6.2016 14:03
      Jos on kysymys miehesi pojasta, jolle on tulossa perillinen, niin sinähän olet jo sen pojan äitipuoli ja sinusta tulee automaattisesti vauvan mummopuoli.

      siilimuori3
      30.6.2016 16:12
      Noniin puoli mut kun on kokonaiseksi varmistettu :D

      siilimuori3
      30.6.2016 19:40

      Noniin puoli mut kun on kokonaiseksi varmistettu :D
      Hassua mutta minä en koe olevani aikuisen miehen äitipuoli :DD

      • tellulta-terveiset

        Jahaa! korppis penkoi arkistoaan. Varokaa ja vaviskaa nyt uusia paljastuksia.


      • tellulta-terveiset kirjoitti:

        Jahaa! korppis penkoi arkistoaan. Varokaa ja vaviskaa nyt uusia paljastuksia.

        Olin lonihtemassa lasteni mummin jäämistö liina-ja pitovaatteita.

        Olisi ollut pienehkölle persevälle ja rintavalle yli 80-vuotiaalle naiselle käyttökelpoista vaatetta. Laitoin kuitenkin ne hyväntekeväisyyteen eli kehitysmaihin menevien vaatekeräykseen. Aino-tossut ja napaskengät lähti samaan osoitteeseen.

        Enhän toki omista Suomi24 arkistoja, mutta pitääpä kaivaa tuo ketju ja lulea.


      • tellulta-terveiset kirjoitti:

        Jahaa! korppis penkoi arkistoaan. Varokaa ja vaviskaa nyt uusia paljastuksia.

        On se kumma. Onkohan toi korppis lespo vai miksi se oon meikäläisessä kiinni ku takiasipallo. Miks ihmeessä niin kiinnostunut. Hyi auttakee!


    • Onkos siilillä nyt jotenkin synnintuntoa esiaviollisista suhteistaan?

      Harvoin minä pullaa paistan, ehkä jouluksi vain. Ihan ilman aamenta olen ne uuniin laittanut, eikä ole päässeet silti pahemmin palamaan.

      • Ei todellakaan ole. Lapsia olen aina halunnu mut ukonvalinnassa on tullu tehtyä pieniä vikapistoja :D.


      • siilenämää kirjoitti:

        Ei todellakaan ole. Lapsia olen aina halunnu mut ukonvalinnassa on tullu tehtyä pieniä vikapistoja :D.

        Ja missä siihen lapsentekoon tulee sitten ne aamenet mukaan kuvaan?
        Kautta aikojen on osattu tehdä lapsia ilman pappia aamentelemassa sängyn vieressä.


      • Tellukka kirjoitti:

        Ja missä siihen lapsentekoon tulee sitten ne aamenet mukaan kuvaan?
        Kautta aikojen on osattu tehdä lapsia ilman pappia aamentelemassa sängyn vieressä.

        No sitähän aloitus koski, että aamenella vai iliman :).


      • siilenämää kirjoitti:

        No sitähän aloitus koski, että aamenella vai iliman :).

        No mihin sitä tietoa tarvitset?
        Teetkö jonkunlaista tilastoa vai?


      • Tellukka kirjoitti:

        No mihin sitä tietoa tarvitset?
        Teetkö jonkunlaista tilastoa vai?

        Hah! Mua ei kuule kiinnosta tilastot. Ihmisten ajatukset aiheesta sen sijaan kyllä.


      • siilenämää kirjoitti:

        Hah! Mua ei kuule kiinnosta tilastot. Ihmisten ajatukset aiheesta sen sijaan kyllä.

        Mahtaako meidän ikäluokassa enää sellaista pakkoavioliittoa olla ollut.
        Minäs vuonna se Suomen aborttilaki tuli?
        Ne, jotka vahingon sattuessa eivät ole halunneet synnyttää au-lasta tai mielihyvin ja suosiolla laittaa hynttyyt yhteen lapsen isän kanssa muutenkin, niin valikoivat sitten abortin.

        Joskus hirmu kauan sitten se lienee ollut kamala häpeä itselleen ja suvulle, jos joku on tehnyt huoranpenikan. Mutta eikö sellaiset ajat ole paljon kauempana kuin meidän sukupolvi?


      • Tellukka kirjoitti:

        Mahtaako meidän ikäluokassa enää sellaista pakkoavioliittoa olla ollut.
        Minäs vuonna se Suomen aborttilaki tuli?
        Ne, jotka vahingon sattuessa eivät ole halunneet synnyttää au-lasta tai mielihyvin ja suosiolla laittaa hynttyyt yhteen lapsen isän kanssa muutenkin, niin valikoivat sitten abortin.

        Joskus hirmu kauan sitten se lienee ollut kamala häpeä itselleen ja suvulle, jos joku on tehnyt huoranpenikan. Mutta eikö sellaiset ajat ole paljon kauempana kuin meidän sukupolvi?

        No ei noista ajoista niin hirveän kauan ole ja kyllähän jotkut vieläkin virallistavat suhteensa avioliitolla sitten kun laps ilmloittaa tulostaan.


      • siilenämää kirjoitti:

        No sitähän aloitus koski, että aamenella vai iliman :).

        Aloitustekstikin jo muuttunut alkuperäisestä. Kipase lukemassa uudestaan 😊


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Aloitustekstikin jo muuttunut alkuperäisestä. Kipase lukemassa uudestaan 😊

        Kannattaisko olla ihan vaan kirjoittamatta josd ei tajua mistä puhutaa.


      • siilenämää kirjoitti:

        No ei noista ajoista niin hirveän kauan ole ja kyllähän jotkut vieläkin virallistavat suhteensa avioliitolla sitten kun laps ilmloittaa tulostaan.

        Silloinhan voi olla mahdollista, että halusivat vain ennen lopullista tuomiotaan varmistua siitä, että pystyvät saamaan lapsia yhdessä.
        Harvemmat kai enää vihille menevät pelkästään siksi, että lapsi on tulossa, jos ei muuten synkkaa yhdessä. tai silloin heistä tulee just niitä, jotka etsivät jonkun lesken syliä kotinsa ulkopuolelta.


      • Tellukka kirjoitti:

        Silloinhan voi olla mahdollista, että halusivat vain ennen lopullista tuomiotaan varmistua siitä, että pystyvät saamaan lapsia yhdessä.
        Harvemmat kai enää vihille menevät pelkästään siksi, että lapsi on tulossa, jos ei muuten synkkaa yhdessä. tai silloin heistä tulee just niitä, jotka etsivät jonkun lesken syliä kotinsa ulkopuolelta.

        Totta, avioliitto on kokenut inflaation.


    • Muisteloitavain

      Hääviikonlopun jälkeen uusi aviomies lähti kertausharjoituksiin. Kun hän parin viikon päästä palasi, piti ihan vieraan oloiselle ihmiselle kertoa, että nyt aletaan odottaa vauvaa. No kyllä se elvis siitä sitten tutuksi taas tuli ja isäksikin aikanaan.

    • hmpff

      Silleen vähän vanhoollinen tämä aihe, että ainakin meidän suvussa pitää mennä melko kauas taaksepäin ennen kuin "lööppeihin" pääsee.

      Vuonna 1915 syntyi poika perheeseen, iltatähtenä. Lapsia oli paljon ennestäänkin, joten ei sitä ihmetelty. Vasta kun tämä poika oli jo keski-ikäinen, hän sai tietää että hänen äitinsä ei suinkaan ollut se, jota hän oli luullut koko elämänsä. Hänen oikea äiti oli hänen vanhin sisarensa.

      Tämä poika oli isoisäni. Huhuiltiin jälkeenpäin että isä olisi ollut kylän opettaja, huhu ei koskaan vahvistunut. "Sisko" oli kuitenkin jo 19 vuotta siinä vaiheessa, joten pidettiin omana mokana. Jonka siis hänen äitinsä korjasi, ettei perheen maine menisi.

      Elämä on satua ihmeellisempää.

      • Nii, aina ei mene kuin strömsössä.


      • MikseiOlisMenny

        No just silleenhän se meni.


    • Psykoterapeutitar

      Oli "pulla" uunissa. En olisi muuten naimisiin ehkä koskaan mennytkään. Menin puolipakotettuna sukulaisten takia. Tyhmästi tein! Ei ole avioliitto mun juttu ja ihan turhaa muutenkin.

      • Mun pullan takia oli jo kirkko varattu jotta vihitään samana päivänä kun laps kastetyaan. Onneksi silloinen ukko palasti todelliset karvansa, joten peruin kiron jalaps kastettiin kotona.


      • siilenämää kirjoitti:

        Mun pullan takia oli jo kirkko varattu jotta vihitään samana päivänä kun laps kastetyaan. Onneksi silloinen ukko palasti todelliset karvansa, joten peruin kiron jalaps kastettiin kotona.

        siis paljasti ja kastetaan.


    • pirremiinapa

      Ei mikkää pulla, insinööri se oli :)

      • pirremiinapa

        Meidät vihittiin juhannuksena, ja insinööri syntyi tammikuun puolivälin jälkeen, vähä keskonen oli siis :)


    • kuin-kysyä-myös

      Kävikös se patonki suussa ennen papin aamenta vai onko oppi vasta elon ajalta vai pelkkä yöks?

      Mitä tulee avaukseen, onhan voinut olla salasikiöitäkin ja molemmille hirmu yllätys siinä lapsivesien aikaan - enkö ollutkaan vain lihonut.

    • Avioiduimme parhaan ystäväni kanssa, koska halusimme ja tuntui romanttiselta muuttaa asumaan uuteen yhteiseen kotiin niin, että aviomies kantoi vihkipukuisen vaimonsa kynnyksen yli. Rakastuimme lisää ja nautimme elämästä monella tapaa.

      Olimme vapaa-aikana melkein aina yhdessä ja mieheni veti minut mukaan myös monenlaisiin, nuoruusvuosinamme vielä varsin miehisiksi koettuihin kuvioihin, mm. ampumaan ja metsästämään. Luonnossa liikuimme ja retkeilimme muutenkin.

      Kun esikoisemme päätti ilmestyä elämäämme kahden ja puolen avioliittovuoden jälkeen, kuljin aina välillä metsällä mieheni tai pienen yhteisen mieskaveriryhmän kanssa edelleenkin ja lapsen kummitäti tai lastenhoitajamme hoiti lasta viikonloppuna. (Kummisetä oli mukana metsällä.)

      Lapsenhoitaja halusi tulla poikaystävänsä kanssa meille viikonlopuksi "leikkimään kotia". Välillä hän kyseli, emmekö haluaisi lähteä taas jonnekin vain aikuisten kesken. Ihana ja luotettava, lapsirakas nuori nainen, jonka kanssa ystävystyimme ja olemme edelleen ystäviä. ;)

      • HääHääHääYöööö

        Vietittekö hääyön vasta yli vuoden yhdessä elon jälkeen?


      • New-age

        Ja tässä toinen mummojen muistelo? Miksi?

        Miksi ihmeessä tällaista horinaa? En njymmärrä? Palsta-avautumista tuikituntemattomille? Hohhoijjakkaa.


      • meelaittaanrenkkuu
        New-age kirjoitti:

        Ja tässä toinen mummojen muistelo? Miksi?

        Miksi ihmeessä tällaista horinaa? En njymmärrä? Palsta-avautumista tuikituntemattomille? Hohhoijjakkaa.

        Matkitko hunksia kun alotuksesta toiseen kierrät valittamassa.


      • SurullistaOnSe
        New-age kirjoitti:

        Ja tässä toinen mummojen muistelo? Miksi?

        Miksi ihmeessä tällaista horinaa? En njymmärrä? Palsta-avautumista tuikituntemattomille? Hohhoijjakkaa.

        Ja oletko itse katsonut, millä palstalla jänkyttelet?
        Onko keskusteleminen sinulle vieras asia?

        Ei sinun kuitenkaan ihan hirveästi tarvitse hävetä. Suomessa on monia muitakin sivistymättömiä ja keskustelukyvyttömiä ihmisiä.


      • hurinaahiuksissa

        Kyllä pitää muistaa horistakin, ei tiedä vaikka syntyisi palstaromansseja.


      • OokkonääSiisMikä
        New-age kirjoitti:

        Ja tässä toinen mummojen muistelo? Miksi?

        Miksi ihmeessä tällaista horinaa? En njymmärrä? Palsta-avautumista tuikituntemattomille? Hohhoijjakkaa.

        Oletko koskaan lukenut aikakauslehtiä tai kirjoja?

        Niissä kerrotaan monenlaisia tarinoita myös elävästä elämästä.


      • New-age kirjoitti:

        Ja tässä toinen mummojen muistelo? Miksi?

        Miksi ihmeessä tällaista horinaa? En njymmärrä? Palsta-avautumista tuikituntemattomille? Hohhoijjakkaa.

        """ Palsta-avautumista tuikituntemattomille? Hohhoijjakkaa."""

        Niin mitä?
        Siinä meille tuikituntematon kertoi nimimerkin takaa pienen pätkän normaalista arkielämästään, eikä mielestäni yhtään sen kummempaa avautumista kuin jos olisi kertonut kuinka hän säilöö vihanneksiaan tai mitä ruokaa on suunnitellut huomiseksi.


    • Granzykkä

      Eipä ollut, esikoinen syntyi n. 11 kk häistä.
      Mutta kyllä on hyvin muistissa lapsuudesta ja varhaisesta nuoruudesta ne aikuisten kuiskuttelut ja lukemattomat pakkoavioliitot. Itse olen tietääkseni serkuspiiristäni ainoa, joka ei ollut avioituessaan raskaana....Siinä suhteessa ei kyllä voi puhua vanhoista hyvistä ajoista.

    • bessie-

      Melko vapaaehtoisesti, kiltteyttäni, taivuin toisen tahtoon ja lupasin käydä rippikoulun jotta pääsisimme vihille. Lapsi, joka siis oli jo syntynyt, ei vaikuttanut asiaan ollenkaan.
      Reputin kuitenkin rippikoulun, ja se tie tyssäsi siihen. Siviilivihkiminen ei ihan muitta mutkitta olisi sujunut sekään, emme katsoneet asiaa vaivan arvoiseksi.

    • hytinäx1

      Tottahan toki, enhän voinut sukuni perinnettä katkaista, eivätkä lapsenikaan ole sitä vielä katkaisseet ;). Jos Luoja suo niin saan nähdä jatkuuko perinne lapsenlapsieni osalta.

    • Laskemitenlasket

      Vuosi häiden jälkeen syntyi ensimmäinen

    • Per-kel

      Itte olin uunissa ennen häitä :)

    • Meillä oli jo lapset tehtynä ennen vihille menoa :).

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1878
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1818
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1799
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      70
      1577
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1246
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1132
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1128
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe