Avensis vs Qashqai

Toynis

Uuden auton vaihto ajankohtainen. Loppusuoralle selvinneet Nissan Qashqai N-Connecta 1.2 Dig-T (Uusi facelift malli) ja Toyota Avensis Active Edition Touring Sports Multidrive S 1.8 bensa. Molemmat automaatti-laatikolla. Täytyykö valinta tehdä tunteella, vai löytyykö järkiperusteita jomman kumman puolesta??
Molemmat kansan suosikkeja ja myydyimpiä automalleja. Toinen citymaasturi ja toinen perinteinen farkku ja kumpikin käyttöömme sopii. Molempien arvo säilyy kohtalaisen hyvin. Suunnilleen sama takuu molemmissa.
Avensis vähän kalliimpi lähtöhinnaltaan, mutta hyvä myyntikampanja menossa, joten väliraha molemmissa pyörii samassa. Olisiko Avensiksesta sitten uusi malli tulossa lähiaikoina?

Tähän asti kaksi viimeistä autoa olleet qashqaita, ja hyvin on niiden kanssa pärjätty, ei mitään ylimääräisiä ongelmia tai murheita. Toisaalta kun vaihtaa, niin olisihan se kiva että auton ulkomuotokin vähän muuttuisi.

Eli tunteella vai onko järkiperusteita jompaan kumpaan suuntaan?

43

456

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KokeileminenKannattaa

      Et tietenkään käynyt kokeilemassa miltä eurooppalainen luotettava sinkkikorinen tuntuu...no, olet varmaan eläkeläinen ja talo vesi orja. Mitäpä sitä muuttamaan.

      • MoniaKokeillut

        Tuosta kommentista pitää luultavasti paikkansa tuo sinkkikorinen. Mutta luotettava onkin sitten jo eri kysymys, ainakin jos puhutaan saksalaisista merkeistä ja tietyn konsernin autoista. Sinkityksistäkään en tosin tiedä kaikkien eurooppalaisten laatumerkkien kohdalla, koska melkein ainoat 2000-luvun ruostepesät, joita tuolla liikenteessä tulee vastaan ja on kauppojen parkkipaikoilla ovat mersuja (tai mazdoja tosin japsi).
        Taitaa parhaat eurooppalaiset tulla jo Ranskasta, ja eikös ne monet eurooppalaiset ja osin japanilaisetkin merkit ole varustettu jo ranskalaisten moottoreilla.


      • Maailmamuuttuu
        MoniaKokeillut kirjoitti:

        Tuosta kommentista pitää luultavasti paikkansa tuo sinkkikorinen. Mutta luotettava onkin sitten jo eri kysymys, ainakin jos puhutaan saksalaisista merkeistä ja tietyn konsernin autoista. Sinkityksistäkään en tosin tiedä kaikkien eurooppalaisten laatumerkkien kohdalla, koska melkein ainoat 2000-luvun ruostepesät, joita tuolla liikenteessä tulee vastaan ja on kauppojen parkkipaikoilla ovat mersuja (tai mazdoja tosin japsi).
        Taitaa parhaat eurooppalaiset tulla jo Ranskasta, ja eikös ne monet eurooppalaiset ja osin japanilaisetkin merkit ole varustettu jo ranskalaisten moottoreilla.

        Kyllä, niin maailma on muuttunut. Talismanin saa heti ja uusi 508 on jo ovella, vanhaa saattaa saada halvalla.


    • eipäs_hoppuilla

      Avensiksesta on myynnissä se viimeinen auringonlaskun malli. Seuraava on varmasti jonkinlainen sittari, sillä se puuttuu mallistosta. HRC on paljon pienempi. Minä odottaisin vielä tämän syksyn, ja katsoisin, minkälaisia uutuuksia tulee markkinoille ennen vuoden vaihdetta.

    • halvallalähteee

      Tee itsellesi palvelus ja käy koeajamassa Passat. Koeajo ei maksa mitään eikä ole pakko ostaa, mutta saat vähän vertailupohjaa. Passatin myynti on ollut Saksassa alamaissa ja nyt on menossa todellinen alennusmyynti. Ja vähän eriluokan peli kuin kumpikaan noista.

      • napsuni

        Kommetissasi pilee vastaus, "Paskatin myynti on alamaessa" onneksi ja vihdoin, VAG on suoltanut taytta paskaa ummikoille vuosikausia....


    • MukanaRuoste

      Miksi pitäisi valita kahdesta kirjasta kun kunnollisia kun on saatavana?

    • anaalisaattori

      Miksi pitäisi valita automerkki jonka valmistaja on huijari ja jonka laatu ja luotettavuus on todettu euroopan suurimmassa ja luotettavimmassa autoalan julkaisussa kaikkein surkeimmaksi ja jonka takuu on automaailman kaikkein lyhyin , vain kaksi vuotta. Nissan Qashgai ja Toyota Avensis taas ovat kummatkin toimintavarmoja ja luotettavia autoja, jotka toimivat varmasti isältä pojalle.Niin Nissanin kuin Toyotankin omistaneena, kelpuuttaisin molemmat, Täysin makuasia. Toyotaa,ehkä kuitenkin pidän hieman varmempana ja vähävikaisempana valintana. Remontti kun nykyautoihin on kullan kallista valohoitoa ja vikojen etsintää. Omakohtaisena kokemuksena Nissanissa oli hieman enemmän ongelmaa, kun Toyotassa ei juurikaan mitään lukuunottamatta jotain jarrupalojen vaihtoa. Volkkareissa kokemuksen perusteella vaihdetaan niveliä ja jousia. Moottori ja vaihteisto-ongelmathan lienevät kantautuneet jo kuuroimpienkin korville öljyn syönnistä nyt puhumattakaan.

      • Saksalaisella.mukavimmin

        "Remontti kun nykyautoihin on kullan kallista valohoitoa ja vikojen etsintä"

        Nissan ja tojokuskeilla on ymmärrettävästi omakohtaista kokemusta tästä ja remontin hinta on tärkeä asia jota mietigään näköjään koko ajan.
        Itse olen ajanut volsulla reilut 20 vuotta ja korjauksiin on mennyt rasan nolla eutoa. Siksi remontin hinta on minulle täysin merkityksetön juttu. Olen aina ostanut auton jok on tuntunut parhaalta ajaa. Remonttien miettimisen olen jättänyt muille.


    • Jalba

      Iliman muuta kannattaa koeajaa Passat niin saa vähän vertailupohjaa markkinoiden parhaan auton osalta tuossa hintaluokassa. Voipi tulla ankea olo sen jälkeen istua anjoviksen rattiin.

    • HOLISTI74.91

      Toyota tietysti perusvarma ja viaton auto, autolehtien koeajoissa ajettavuutta ja hiljaisuutta ylistetty ja penkit varmaan markkinoitten parhaat, kaskaissa korkeampi kori josta näkee paremmin esim. taajamissa, koeaja molemmat kumpiko tuntuu paremmalta mutta koeaja ehdottomasti myös Mazda cx-3, cx-5 ja 6 mallit, ajettavuus nykyautojen paras.

      • dinosaurusss

        Avensis on kahteen kertaan faceliftattu muinaisjäänne. Sitä ei ole kehtuttu missään koska se ei ole vanhana kehäraakkina edes päässyt mihinkään vertailuun.
        Näistä väitetyistä kehuista voisi laittaa linkin. Saattaa mennä pitkään että sellaisia löytyisi.


      • selkäänsattuu

        Ajettavuus ja hyvät penkit kun ei vaan kerta kaikkiaan kuulu Tohjoon. Olen käynyt ihan mielenkiinnosta ajamassa useampaakin mallia ja kaikissa suurin pettymys on ollut juuri suorastaan onnettomat ajo-ominaisuudet ja yhdenkään mallin istuin ei ole ollut millään muotoa hyvä. Huonoselkäisenä vaatimukset kun ovat aika kovat. Ja se mitä omakohtaista kokemusta merkistä on, ei se varmuuskaan ole parasta a-luokkaa. Yksi ollut oma ja useampi työauto alla. Liputan Qashqain puolesta, varsinkin tässä fl-versiossa on saatu istuimiinkin uutta ryhtiä.


    • Korealainen

      Kävisin myös koeajamassa Kia Optiman, siinä on pitkätakuu eikä ole hullumman näköinenkään.

      • Toynis

        Kia Optima on kieltämättä hyvän näköinen auto. Iso kooltaan ja varmaan myös mukava ajettava. Takuukin on tosiaan mahtavat 7v, Kuinka se sitten toimii, niin siitä ei ole kokemusta muuta kuin "Esson miesten" jutut. Onko sitten niissä perää, en tiedä. Se tuossa Optimassa vähän mietityttää, ettei ole kovin myyty auto, joten mikä on jälleenmyyntiarvo muutamien vuosien päästä. Sellainen tuntu ettei nuo Korealaiset kovin hyvin arvoaan pidä.

        Mazda Cx-3 on aika lailla pienempi kooltaan ja Cx-5 menee kalliimmaksi. Ja onko muuten Mazdan ruosteongelmat taakse jäänyttä aikaa?

        Volkkareihin en koske pitkällä tikullakaan. Sen verran kokemuksia kyseisen konsernien autoista sekä itsellä että lähipiiristä, että ne saa unohtaa heti. Oli sitten kuinka hyviä ajettavia tahansa, mutta kyllä siihen autoon pitää pystyä myös luottamaan.

        Ei olla vielä eläkeläisiä, kuten toisessa kommentissa mainittiin. Mutta autoilua on takana kymmeniä vuosia ja merkkejä lukuisia niin euroopasta kuin japanista. Jotenkin kuitenkin sitä tässä vaiheessa antaa arvoa yhä enemmän auton luotettavuudelle, ja siinä vaiheessa on vain todettava oman kokemuksen pohjalta, että ne japsimerkit on edellä siinä asiassa. No Nissanissa on paljon Rellua, mutta Rellut on tänä päivänä ihan eri luokkaa kuin mitä ne oli 2000-luvun alkupuolella.
        Varmasti on myös niin, että tietyt saksalaiset merkit on mahtavia ajettavia, mutta kun se ei merkitse kaikkea. Ja lisäksi tälläisessä normaalissa arkikäytössä lähes kaikki uudet autot on hyviä ajaa.


      • HOLISTI74.91
        Toynis kirjoitti:

        Kia Optima on kieltämättä hyvän näköinen auto. Iso kooltaan ja varmaan myös mukava ajettava. Takuukin on tosiaan mahtavat 7v, Kuinka se sitten toimii, niin siitä ei ole kokemusta muuta kuin "Esson miesten" jutut. Onko sitten niissä perää, en tiedä. Se tuossa Optimassa vähän mietityttää, ettei ole kovin myyty auto, joten mikä on jälleenmyyntiarvo muutamien vuosien päästä. Sellainen tuntu ettei nuo Korealaiset kovin hyvin arvoaan pidä.

        Mazda Cx-3 on aika lailla pienempi kooltaan ja Cx-5 menee kalliimmaksi. Ja onko muuten Mazdan ruosteongelmat taakse jäänyttä aikaa?

        Volkkareihin en koske pitkällä tikullakaan. Sen verran kokemuksia kyseisen konsernien autoista sekä itsellä että lähipiiristä, että ne saa unohtaa heti. Oli sitten kuinka hyviä ajettavia tahansa, mutta kyllä siihen autoon pitää pystyä myös luottamaan.

        Ei olla vielä eläkeläisiä, kuten toisessa kommentissa mainittiin. Mutta autoilua on takana kymmeniä vuosia ja merkkejä lukuisia niin euroopasta kuin japanista. Jotenkin kuitenkin sitä tässä vaiheessa antaa arvoa yhä enemmän auton luotettavuudelle, ja siinä vaiheessa on vain todettava oman kokemuksen pohjalta, että ne japsimerkit on edellä siinä asiassa. No Nissanissa on paljon Rellua, mutta Rellut on tänä päivänä ihan eri luokkaa kuin mitä ne oli 2000-luvun alkupuolella.
        Varmasti on myös niin, että tietyt saksalaiset merkit on mahtavia ajettavia, mutta kun se ei merkitse kaikkea. Ja lisäksi tälläisessä normaalissa arkikäytössä lähes kaikki uudet autot on hyviä ajaa.

        koeaja ihmeessä Mazdan eri malleja, tykästyt varmasti ja on aito japsi, viaton ja kestävä. aina on mahdollista tinkiä Mazdaan ruostesuojaus ja kahdet renkaat kaupanpäälle niin ei ruostu ja talvikin on tulossa. kerrot vaan liikkeessä jos ei sellaiseen sopimukseen päästä niin taidan käydä kyselemässä tuossa Toyotan liikkeellä millaisia tarjouksia he tarjoavat, niin saattaapa Mazdan myyjä vetää hihasta takaisin että eiköhän me kauppoihin päästä ;) itselläni paljon kokemusta Mazdoista eikä ole pettymyksiä tullut, ruoste taisi vaivata ensimmäisiä 6 sarjan Mazdoja mutta ei enää, aina toki kannattaa ruostesuojaus tinkiä uuden auton mukaan, maksaa 500-800€ jälkeenpäin teetettynä.


    • AveAina

      Tottakai Ave, markkinoiden turvallisin auto, vaparikoneet, joissa ei mitään murhetta ja kova kestävyys, trendikäs ja moderni ulkonäkö, loistavat varusteet, ei ruostuvana ja erittäin mukava. Sanalla sanoen täysin ylivoimainen omassa luokassaan.

    • Tosikupla

      juuri näin ja Paskattiin verrattuna myy ainakin Suomessa paljon paremmin vaikka Uudesta paskatista piti tulla jokin myyntivaltti, mutta kun ei vaan kelpaa niinkuin Ave. Kaskai sensijaan on luottamuksensa ansainnut.

    • Seatinmies

      Seat Leon 1,0 ST Style Business. Suosittelen. Tuo on ehkä markkinoiden paras automaattifarkku hinta-laatusuhteeltaan. Vakiona löytyy jo tehdasnavi ym. kivaa ja auto lähtee suoralla kaupalla n. 25000 eurolla talvirenkain. Ja Seatissahan on toistaiseksi viiden vuoden takuu, joten siinä on hyvä jälleenmyyntiarvo vielä kolme vuotiaana kun takuuta on vielä jäljellä kaksi vuotta.

    • AvePahinVirhe

      VW:llä on ollut kiistatta laatuongelmia. Jos ne ei haittaa niin Superb samaan hintaan antaa hieman enemmän. Mukavia autoja. Itse en niihin koskisi. Ottaisin ennemmin Fordin, Peugeotin, Renaultin tai vaikka sitten sen Korean ihmeen. Eli kerta kaikkiaan samaan hintaan paremman. Japanin ihmeeseen, ja varsinkaan muinaisjäänne Aveen sortuminen olisi nyt paha virhe.

    • yksi-pieni-mutta

      Qashqai on muuten hyvä auto, mutta 1.2 DIG-T kärsii kaasuläppäkotelon jäätymisestä kovalla pakkasella. Eli voi jättää tielle. Malliston muut koneet toimii ok.

    • Monteoo

      Omaa silmää tuo avensis miellyttää enemmän niin ulkoa kuin sisältä.
      Ja itsellä ei ole sitten toyotaa jos joku alkaa mussuttaa siitä mutta kokemuksia on.
      Itse ajoin eka japseilla ja erehdyin pariin saksalaiseen välillä mutta piti palata japanilaisiin autoihin..ja juuri luotettavuuden vuoksi.
      Mutta kyllä nuista avensis olis oma valinta.hieno auto ja hyvä ajaa..ja olen ajanut uutta passattia kun joku sitä aiemmin kehui.mutta se ruma auto ja ei siinä hirveet erot normi ajajalle ole.

    • Toynis

      Yhtenä vaihtoehtona taustalla vielä hieman "kummittelee" uusi tänä vuonna ilmestynyt Honda Civic 5d. On kyllä hieman erityylinen auto kun on hatchback-malli.

      Siinä on kyllä räyhäkkään näköinen peli omaan silmään, toki varmaan jakaa ihmisten mielipiteitä. Kokokin on kasvanut melkoisesti. Varustetaso on erittäin kattava, parempi kuin Avensiksessa ja Qashqaissa. Tosin hinta menee jo suunnilleen samaan Aven ja Kassun kanssa, joten se vähän mietityttää, puhutaan kuitenkin eri segmenttiluokan autosta. Myyntimäärätkään ei mitään järisyttäviä ole ilmeisesti olleet.

    • muinaisjäännekö

      Avensiksen haukkuminen "muinaisjäänteeksi" kertoo vain volkkarimyyjän kateudesta kun oma edustamansa merkki kärsii jatkuvista lastentaudeista. Milloin epäonnistunut jakopää porsii, kone, syö kohtuuttomasti öljyä tai dsg-loota toimii, tai ei toimi. Kuka haluaa näitä kahden vuoden takuulla? Avensiksessa sen sijaan kaikki toimii aina kuin junan vessa ja tutkitusti. Voit vaikka verrata laatua ja luotettavuutta AutoBildin vuosittain julkaisemista raporteista. Siellä molemmat merkit VW ja Toyota sijoittuvat eri ääripäihin. vw-ääripää ei tosin oli järin mairiteleva sijoitus laatua ja luotettavuutta arvostavalle.

      • Peräkylän_Arska

        Ja Ave on tehty vankasti, siinä on massaa enemmän kuin noissa aika rimpulan oloisissa uusissa eurooppalaisissa kuten Passat tai Insignia. Aven suurempi paino tuntuu jämäkkyytenä ja vakautena ajossa, mutta myös kestävyytenä, sillä eri osien materiaalivahvuus vakuuttaa . Ja painavampi auto on tietyisti aina turvallisempikin.
        Ja nykyinen Ave on oikeasti tuore malli, se edustaa neljättä sukupolvea, vain osa tekniikasta on peräisin kolmannen sukupolven mallista samoin kuin perusrakenne. Esimerkiksi nykyinen Passat ei ole yhtään uudempi, samaa kanttilinjaa ja samaa tekniikkaa vain hieman erilaisissa kuorissa, ja äkkivilkaisulla ei edes erota vanhemmasta sukupolvesta. Ei ihme, että Passatin myynti ei käy, Avensis tarjoaa aivan reilusti paremman paketin ostajalle,


      • aasialainenEiVaanOsaa
        Peräkylän_Arska kirjoitti:

        Ja Ave on tehty vankasti, siinä on massaa enemmän kuin noissa aika rimpulan oloisissa uusissa eurooppalaisissa kuten Passat tai Insignia. Aven suurempi paino tuntuu jämäkkyytenä ja vakautena ajossa, mutta myös kestävyytenä, sillä eri osien materiaalivahvuus vakuuttaa . Ja painavampi auto on tietyisti aina turvallisempikin.
        Ja nykyinen Ave on oikeasti tuore malli, se edustaa neljättä sukupolvea, vain osa tekniikasta on peräisin kolmannen sukupolven mallista samoin kuin perusrakenne. Esimerkiksi nykyinen Passat ei ole yhtään uudempi, samaa kanttilinjaa ja samaa tekniikkaa vain hieman erilaisissa kuorissa, ja äkkivilkaisulla ei edes erota vanhemmasta sukupolvesta. Ei ihme, että Passatin myynti ei käy, Avensis tarjoaa aivan reilusti paremman paketin ostajalle,

        Vai on Ave tehty vankasti, ihan paras vitsi tässä ketjussa ja taitaa olla viikon huumoripläjäys.
        Hengetön useaan kertaan lämmitelty heikko esitys kaikessa on muinaisjäänne ja muut ovat useamman sukupolven edellä kaikessa, mutta alennushinnat taitavat olla se juttu mikä vetoaa setämiehiin parhaiten ja pelko, että josko naapuri tulisi kateeksi jos paremman auton hankkisi. Eipä noita sivistysmaissa juurikaan myydä, mutta suomalainen on onneton ja tietämätön sopuli autojen suhteen, sanotaanko että jopa munaton kun Aven hankkii.


    • Valintaonselva

      Quashqai on meluava kippo, jossa on ala-arvoinen ohjaustuntuma. Siksi varmaan niin suosittu aivan kuten Skodakin, tosin siinä on kyllä hyvä ohjaus.

      Osta tojo.

    • volkkarihenkilö

      Niinpä niin, taitaa se niin olla, että kun valitsee Avensiksen, niin ei tarvitse katua ja selitellä valintaansa.

    • joskuitenkin_

      Ja siltikin jää tajuntaan kalvamaan seuraavaan auton vaihtoon asti epäilys, että olikohan valinta sittenkään oikein.

      • ohjeistusta

        Noh, ainakin noin tilastohistorian valaisemana Toyotan valintaa aika harva on katunut, kun useimmilla seuraavakin auto on Toyota. Useimmin kuin muun merkin valinneilla, että ehkä se epäilys valinnan järkevyydestä kohdistuu ennemmin muihin merkkeihin. VAG- areenasta ainakin löytyy varoittavia esimerkkejä. AutoBidin vuosittain julkaisemat raportit eri merkkien laadusta ja luotettavuudesta opastavat myös tietämättömiä, ettei tarvitse valintaa katua.


      • Kansan.rakastama
        ohjeistusta kirjoitti:

        Noh, ainakin noin tilastohistorian valaisemana Toyotan valintaa aika harva on katunut, kun useimmilla seuraavakin auto on Toyota. Useimmin kuin muun merkin valinneilla, että ehkä se epäilys valinnan järkevyydestä kohdistuu ennemmin muihin merkkeihin. VAG- areenasta ainakin löytyy varoittavia esimerkkejä. AutoBidin vuosittain julkaisemat raportit eri merkkien laadusta ja luotettavuudesta opastavat myös tietämättömiä, ettei tarvitse valintaa katua.

        Kannattaa pitää mielessä että Suomessa jokaista tojoa kohden ostetaan reilut kaksi VW:tä. Todellinen kansansuosikki.


      • dsg.arpaonni
        Kansan.rakastama kirjoitti:

        Kannattaa pitää mielessä että Suomessa jokaista tojoa kohden ostetaan reilut kaksi VW:tä. Todellinen kansansuosikki.

        Mitä höpötät?No, eipä ainakaan Trafin ensirekisteröintitilastoissa ole havaittavissa kun Toyota vaan näkyy olevan ykkösenä kuukaudesta toiseen tänäkin vuonna ja tulee taatusti olemaan koko vuoden ostetuin automerkki. Pelkästään Avensistakin myydään Suomessa enemmän kuin huijaripassatia. Saman segmentin autoja! Paskatti ei vaan kelpaa. Talvella saattaa pakkasella kuttaperkkakaasupoljin katketa kun DSG-latikko pätkäsee vaihteita arpoessaan.


    • HOLISTI74.91

      suomessa romutetaan monta passattia samassa ajassa kun Toyota on vasta sisäänajettu ja elämänsä alkutaipaleella.

      • HOLISTI_räksyttää

        Tiedät itsekin asian olevan juuri päinvastoin, kunhan räksytät rakkikoirana kun et muuta osaa!
        2/3 kaikista Toyotista poistuu liikenteestä jo alle 200tkm ajettuina. Yli 500tkm ajettuja Volkswageneita on liikennekäytössä kappalemääräisestikin yli 60% enemmän kuin Toyotia, vaikka jälkimmäisiä on rekisterissä jonkinverran enemmän. Ei Volkswagenit ole ammattikäytössä ansiotta moninkertisesti edustettuna Toyotaan verrattuna.


      • 2.4STW__

        Harvassa perheessä ajetaan yli 70tkm vuodessa.
        Myös aika tuhoaa autoa. Näyttäisi siltä että Tojot kestää aikaa paljon paremmin kuin Volsut.

        Mut kun kyse on QQ vs. Ave niin eiköhän valinta pitäisi tehdä perheen tarpeiden mukaan.
        Molemmilla pärjää hienosti ja molemmissa on omat vahvuutensa.
        Ehkä Ave noist vähä varmempi ostos mutta ei QQ myöskään mikään saksanseisoja ole. Kummassakaan tuskin odotettavissa mitään isoa ja kallsita yllätystä.
        QQ huollon/maahantuojan suhtautumista ongelmiin en tiedä mutta Tojottimen tapauksessa maahantuoja ja huolto ei ainakaan heikennä pisteitä.

        Kannattaa lisäksi huomioida millaisia syysytarjouksia liikkeet tarjoaa. Juuri nyt on kaikenlaista kampanjaa menossa.


      • anaalisaattori
        HOLISTI_räksyttää kirjoitti:

        Tiedät itsekin asian olevan juuri päinvastoin, kunhan räksytät rakkikoirana kun et muuta osaa!
        2/3 kaikista Toyotista poistuu liikenteestä jo alle 200tkm ajettuina. Yli 500tkm ajettuja Volkswageneita on liikennekäytössä kappalemääräisestikin yli 60% enemmän kuin Toyotia, vaikka jälkimmäisiä on rekisterissä jonkinverran enemmän. Ei Volkswagenit ole ammattikäytössä ansiotta moninkertisesti edustettuna Toyotaan verrattuna.

        Taksiautoilla tulee kilometrejä ja dieseleillä ajetaan pidempään. Paskatti edustaa molempia.
        Tosiasia kuitenkin on että remppaa näihin tehdään paljon enemmän kuin yhteenkään Toyotaan.
        Jos olisi hyvä ja luotettava, niin olisihan se tietenkin pohjoiskarjalalaisillekin valikoitunut. Rahasta ei ainakaan olisi kiinni vanhan Paskatin ostaminen, kun niitä saa halvemmalla kuin Avensiksia. Paskatihan ei nykyisin pärjää myynnissä Avensikselle ollenkaan vaikka on taksikuskien ja työsuhdeorjien käytössä enemmän kuin Avensis. Aloittajallekin oli vakikoitunut kaksi luotettavaa ja huoletonta japsimerkkiä kun vikaherkät vikavaagenit olivat karsiutuneet pois ihan syystäkin. Kuka nyt ongelmia haluaisi ostaa ja maksaa niistä? 500.000 kilsaa poljettu passatti on yleensä vanha taksiauto jonka takapenkille on jo ehditty monta kertaa oksentamaan. Kuka sellaista huolisi? Kaiken lisäksi vielä saastuttava diesel jolla liikkumista ollaan jo rajoitamassa isoimmissa kaupungeissa. Eihän vanhojen bensavikavaagenien jakopäät ole kestäneet kuin muutaman kymmenentuhannen kilometrin ajon laukeamatta. Ja niitähän on niin paljon ettei mitään "määriä ole alettu laskemaan". Aloittajan valinta on sevästikin kohdistumassa besakäyttöiseen autoon ja silloin surullisenkuuluisa tsi tietenkin karsiutuu pois jo alkumerteillä jos on ongelmaan tutustunut. Kyllä se on Toyota ylivoimaisesti vieläkin joka on suomalaisille ja Suomen teille valikoitunut vaikka Volkkaria on tuotu maahan paljon kauemmin.
        Ehkä siihen on syynsä!


      • JapaninLaatu
        anaalisaattori kirjoitti:

        Taksiautoilla tulee kilometrejä ja dieseleillä ajetaan pidempään. Paskatti edustaa molempia.
        Tosiasia kuitenkin on että remppaa näihin tehdään paljon enemmän kuin yhteenkään Toyotaan.
        Jos olisi hyvä ja luotettava, niin olisihan se tietenkin pohjoiskarjalalaisillekin valikoitunut. Rahasta ei ainakaan olisi kiinni vanhan Paskatin ostaminen, kun niitä saa halvemmalla kuin Avensiksia. Paskatihan ei nykyisin pärjää myynnissä Avensikselle ollenkaan vaikka on taksikuskien ja työsuhdeorjien käytössä enemmän kuin Avensis. Aloittajallekin oli vakikoitunut kaksi luotettavaa ja huoletonta japsimerkkiä kun vikaherkät vikavaagenit olivat karsiutuneet pois ihan syystäkin. Kuka nyt ongelmia haluaisi ostaa ja maksaa niistä? 500.000 kilsaa poljettu passatti on yleensä vanha taksiauto jonka takapenkille on jo ehditty monta kertaa oksentamaan. Kuka sellaista huolisi? Kaiken lisäksi vielä saastuttava diesel jolla liikkumista ollaan jo rajoitamassa isoimmissa kaupungeissa. Eihän vanhojen bensavikavaagenien jakopäät ole kestäneet kuin muutaman kymmenentuhannen kilometrin ajon laukeamatta. Ja niitähän on niin paljon ettei mitään "määriä ole alettu laskemaan". Aloittajan valinta on sevästikin kohdistumassa besakäyttöiseen autoon ja silloin surullisenkuuluisa tsi tietenkin karsiutuu pois jo alkumerteillä jos on ongelmaan tutustunut. Kyllä se on Toyota ylivoimaisesti vieläkin joka on suomalaisille ja Suomen teille valikoitunut vaikka Volkkaria on tuotu maahan paljon kauemmin.
        Ehkä siihen on syynsä!

        Näin se on, Toyota ja Nissan ovat kestäviä ja huolettomiksi tunnettuja japanilaistuotteita, niissä viat ovat tosi harvinaisia. Ei ole heikkolaatuista eurooppalaista tekniikkaa murheena, vaan aitoa japanilaisinsinöörin suunnittelemaa pomminvarmaa teknistä osaamista. Kone kestää, laatikko kestää, alusta kestää ja sähköissäkään ei murhetta niinkuin eurooppalaismerkeissä, joissa on eurooppalaiset sähköosat.


      • Niin.poistuukin
        HOLISTI_räksyttää kirjoitti:

        Tiedät itsekin asian olevan juuri päinvastoin, kunhan räksytät rakkikoirana kun et muuta osaa!
        2/3 kaikista Toyotista poistuu liikenteestä jo alle 200tkm ajettuina. Yli 500tkm ajettuja Volkswageneita on liikennekäytössä kappalemääräisestikin yli 60% enemmän kuin Toyotia, vaikka jälkimmäisiä on rekisterissä jonkinverran enemmän. Ei Volkswagenit ole ammattikäytössä ansiotta moninkertisesti edustettuna Toyotaan verrattuna.

        Nimittäin hyvällä hinnalla Afrikkaan jossa Toyotan kestävyyttä ja järkeviä rakenneratkaisuja osataan arvostaa vaikeissa olosuhteissa.


    • voiKunSetääViedään

      Jos nuo kaksi autoa on päässyt loppuvalintaan, niin onko asiaan oikein perehdytty ja tehty koeajoja ja tutkittu muitakin vaihtoehtoja, tuskin. Sitä on katsottu hinnastoa ja myyntimääriä jne. eli valinta on täysin tunteella ja ajattelemattomasti tehty.

      • Toisinvalitsija

        Näinpä juuri, omenia ja appelsiineja on paha verrata toisiinsa. Nissanilla ei ole nykyisellään vastinetta Avensikselle eikä Toyotalla Qashqaille. Kummallekin toki on ottajansa, mutta harva heistä edes vilkaisisi tässä keskustelussa mainittuun toisen merkin vaihtoehtoon.

        Itseäni ei kumpikaan puhuttele. Haluan ajaa perinteisellä farkulla enkä crossoverilla. Ja Toyotoilla olen ajanut sen verran että itselleni en merkkiä kelpuuta, vaikka olisi kuinka luotettava ja varmatoiminen tahansa.


    • ehdottomasti.juu

      Avensis, jos tykkää yli 8 litran kulutuksista.

    • Toynis

      Kas kummaa. Mistähän ihmeestä se volkkari taas tähänkin keskusteluun tuli, Ei siitä ole kysytty mitään, eikä se ole vaihtoehtona. Se on jo aiemmin kokeiltu ja lopputulos nähty, ja vaikka minulle tulisi kaikki volkkarin omistajat "messuamaan" yhtäaikaa volkkarin ihanuudesta ja paremmuudesta, niin ei vain kiinnosta enää. Kuten aiemmin totesin, että kokemusta eri automerkeistä on noin 30-vuoden ajalta. Siihen mahtuu sitä saksalaista, ranskalaista, ruotsalaista, italialaista ja japanilaista merkkiä. Hirveimpiä kokemuksia ovat italialaiset ja saksalaiset, parhaimpia ruotsalaiset ja japsit. Ranskalaisetkin ovat olleet huomattavasti mainettaan parempia, tai näin on sattunut ainakin omalle kohdalle.
      En ole minkään automerkin fanaatikko, ja siksi varmaan vähän kaikkea on tullut kokeiltua paitsi USA-autoja. Toki nuoruudessa se Saab oli numero yksi, mutta nyt ei ole enää niitäkään uusia.

      Joku tuossa kirjoitti "Jos nuo kaksi autoa on päässyt loppuvalintaan, niin onko asiaan oikein perehdytty ja tehty koeajoja ja tutkittu muitakin vaihtoehtoja, tuskin."
      On kyllä kartoitettu tällä kertaa normaalia enemmän vaihtoehtoja (Hondaa, Suzukia, Hyundaita, Renaultia, Mitsubishiä, Opelia, Mazdaa). Mutta ikävä nyt joidenkin mieli pahoittaa, että loppusuoralle ovat päässeet Toyota ja Nissan. Ja kieltämättä yksi suuri syy siihen ovat omakohtaiset kokemukset ja tutkittukin tieto niiden luotettavuudesta. En hae välttämättä mitään "Premiumia" vaan ihan normaalia hyvää autoa arkikäyttöön. Korimallillakaan ei ole enää niin suurta merkitystä, koska kyydissä on pääasiassa vain kaksi aikuista. Ja vaikka joku mainitsi että eläkeläinen täällä itselleen autoa valitsee, niin ei olla vielä ihan niin vanhoja, joten jalat ja selkä taittuu vielä matalampaankin automalliin.
      Tällä hetkellä vaaka kääntyy hieman tuonne Avensiksen suuntaan. Ikävä juttu palstaa lukeville Toyotan vihaajille. Mitähän ne muuten täällä tekee?? Onkohan se jokin alitajuinen Toyotan ihannointi mikä vetää, mutta sitä ei voi julkisesti tunnustaa.

      Ja tähän loppuun tässä vaiheessa voisi laittaa että myös Qashqai on hieno auto kaksi sellaista omistaneena. Varustelutaso on todella hyvä hintaan nähden. Ja jos vertaillaan citymaastureita ja niiden varustelua suhteessa hintaan, niin vaikea on parempaa löytää. Siinä ehkä osaltaan suosion syy. Ja ainakin omasta mielestä Kassu on myös siisti auto.
      Mutta ehkä nyt olisi vaihtelun vuoksi mukava kokeilla jotain muuta.

      Vinkiksi muuten uuden auton harkitsijoille, käykää koeajamassa uusi Civic, siinä oli hieno peli. Upeat varusteet, tyylikäs, mukavat moottorit, toki vain hieman kalliit hinnat.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14836
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3049
    3. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3045
    4. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3044
    5. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3040
    6. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3035
    7. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3035
    8. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3034
    9. Jennifer Mitchell

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 🔞 ­­N­y­­m­­­f­o­­m­­­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl08490246#JenniferMitchell 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Joensuu
      0
      3029
    10. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3026
    Aihe