moottorisahaviilojen kuningas?

tylsätylsempimetsuri

4,8mm viilat tutuu tylsiltä muutaman työnnön jälken ja merkki on metsuri. Onko tietoa mikä viila on pystyvä ja kestävä?

11

4230

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaikkaisäoliköyhämiesoli

Metsuri nimiset on viilojen, niin mitä jatka sinä.

• halpa-vai-hyvä

Saat hyvän viilan ihan normaalista rautakaupasta. Halpakaupoista saat noita mainitsemiasi rupuviiloja. Pienkoneliikkeestä ovat monesti turhan kalliita harrastelijalle, toisaalta niitä sitten tarvitse niin nopeasti uusia.
      Mutta mikäli sinulla on Metsuri merkkinen teräketju, niin saattaa olla että siihen huonosti pystyy mikä viila tahansa?

• Timanttiviilaa

Hinta saa olla mitä vain jos viila on hyvä. Ei pelkkä viila voi liian kallis olla jos se on kestävä. Mikä valmistaja tekee hyviä? Itse käytän stihl paketissa olevia viiloja.
        En tiedä mikä on parempi. Timanttiviila, onko semmoista 4,8 mm?
        Mikäs ketju 1,3 325 on paras ? Onko niissä paljon eroja? Taitaa olla syihl paketissa ketju jonka viimeksi ostin ei muista kun harvakseltaan ostelen. Hyviä mielummin ostaa kuin huonoa.

• halpa-vai-hyvä
        Timanttiviilaa kirjoitti:

Hinta saa olla mitä vain jos viila on hyvä. Ei pelkkä viila voi liian kallis olla jos se on kestävä. Mikä valmistaja tekee hyviä? Itse käytän stihl paketissa olevia viiloja.
        En tiedä mikä on parempi. Timanttiviila, onko semmoista 4,8 mm?
        Mikäs ketju 1,3 325 on paras ? Onko niissä paljon eroja? Taitaa olla syihl paketissa ketju jonka viimeksi ostin ei muista kun harvakseltaan ostelen. Hyviä mielummin ostaa kuin huonoa.

Stihleissä on 3/8 ketju. 325 ketjuja on huskuissa ja muissa Ruotsalaisissa. Halpakaupan laippoja ja ketjuja kannattaa välttää. Biltemasta saa melko edullisia ja laadukkaita ketjuja ja laippoja muutta ovat valitettavasti tätä ns; "turvaketjua" Jönköping merkkisen 3/8 laippa/ketju yhdistelmän olen ostanut ja se on hintaisekseen ollut ihan hyvä. TopForest merkkinen vastaava ei ollut hyvä. Parhaan saa kun ostaa pienkoneliikkeestä merkkivehkeitä.

• Addfhjjkll

Stihliltä ja husqvarnalta löytyy kummaltakin sahoja 3/8 ja 325 jaolle

• ettästiedät

Hyvän viilan saa jo parilla eurolla pienkoneliikkeestä, ei ne niin rutkasti maksa

• Nuoripuuseppä23v

Motonetista Bahco merkkinen teräketjun huolto/viilasetti n. 25€ yhteensä eiköhän teikäläinen sillä jo pääset alkuun ja teroittelet monet ketjut, ostin just itekkin Homeliten moottorisahan teräketjuun sellasen ja toinen laatumerkki on Oregon jos ei kuitenkaan Bahcoa.

• Timanttiviilakeikka
      • jhjhjfvvcdfh

Käytän stihl viiloja. uusiksi nekin menee säännöllisin väliajoin. Tuskin löytyy viilaa mikä ei tylsty.

• liukkaatsttilit

stiilin ja huskin viilat on parinkerran työnnön jälkee niin liukkaita et ne voi laittaa roskikseen, ostin tokmannilta huvikseen 3kpl setin halppis viiloija yllätys, yhdellä viilalla viilas semmoset 50 kertaa kun stiilin ja huskin oli 25 kertaa. ja 10 kertaa halvempia kpl hinta! ja sit kun ne on sileit ni toimii hitsauspuikkoina.

• seliselihöpöhöpö

Melkoinen viilaaja olet jos parikertaa työntämällä olet saanut 25 kertaa teroitettua ketjun?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      96
      1886
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1340
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1143
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1037
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      119
      1010
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      873
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      791
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      782
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      741
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe