Homex Oy:n toiminta vuokranantajana Kouvolassa

ilaed

Haluaisin kuulla asukkaiden kokemuksia Homex Oy:n nykyään omistamista entisistä UPM:n vuokrataloista Myllykoskella ja Voikkaalla.

Minulle on itselleni jo kertynyt heistä paljon kokemuksia, mutta en halua johdatella keskustelua mihinkään tiettyyn suuntaan, joten kerron niistä vasta myöhemmin.

Eli Voikkaan ja Myllykosken paperitehtailla oli asuintaloja, jotka pari vuotta sitten osti Homex-niminen urakointifirma, todennäköisesti nimelliseen hintaan ja nettoavat niistä nyt ihan kivasti.

Yrityksen nettisivujen homex.fi mukaan yhtiön varsinainen toiminta on jotain ihan muuta ja heillä ei välttämättä oikein ole osaamista asuinkiinteistöjen hallinnointiin, johon todennäköisesti ryhtyivät pikavoittojen toivossa.

No nyt jo vähän annoin tuossa indikaatiota omien havaintojeni laadusta, joten en sano enempää: jos asut Homex Oy:n omistamassa talossa, kerro kokemuksistasi - miten Homex on hoitanut asioitasi, ylläpitänyt asuntoa ja taloa sekä Homex Oy:n käyttämän huoltoliikkeen toiminnasta!

4

1251

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eise

      Joo, homexin talossa asun ja on surkea paikka. Talo on huonokuntonen ja kaikki vähän prakaa mut pahinta on jatkuva meteli ku talo on täynnä pieniö lapsia eilen ku toi yläkerran akka oli kakarasa kaa pois oli vähän aikaa rauhallista, viikonloppusin aina ihan vtnmoinen melu kun niitä juoksentelee sielä ympäri asuntoa omat ja vieraat. Pois täältä on muutettava, alkaa jo käydä terveyden päälle jatkuva stressi, sitte nää samat ihmiset ei piittaa mihin ne autot jättää pitkin pihoja toisten tielle myös jäteauto joutuu niitä aina kiertelemään. UPM myi talot ja sammutti katuvalot, homex ei viitti huoletia pihalla olevista valoista, mistään homex ei tiedota asukkaita koskaan, ei tiiä yhtään mitä täälä tehdään, jotain porukkaa vaan käy homexin autoilla, nyt tonne nurmikolle on ilmestyny joku keppi, en tiiä mitä se tarkottaa, aikooko ne taas kaivaa siellä jotain, vuosi sitten vedettiin vesi, siitäkään ei tiedoettu yhtään mitään kaivinkoneet vaan ilmesty paikalle ja alko räjäytellä, hirveä sotku jäi jälkeen, tuolla on vieläkin siistimättömiä alueita ja letkuja nurmikolla mitkä työn tehny Vesihaka Oy jätti pihalle, kumpikaan ei ne eikä homex oo niitä sieltä siivonnu pois! Vuosi menny. Tais jäädä sinne. Vissiin homexin työntekijät remontoi tota tyhjänä olevaa asuntoa ja polttaa sielä sisällä tupakkaa tulee tupakan haju ja savu rappukäytävään missä lapset ja tupakalle yliherkät joutuu sitä hengittämään, prkl uskomatonta, ei ihme että asukkaat ei välitä kun ei homex itekän piittaa mitä täälä tehdään, asukkaat ja omat työntekijät sama juttu. Ja se huoltoyhtiö on pskin ikinä. Ne käy siivoamassa rappukäytävän joku pari kertaa vuodes eikä niitä saa tänne millään korjaamaan mitään. Täs talos ei oo mitään omaa rauhaa, kamalin talo missä oon ikinä asunu ja omistajia ei kiinnosta. Jos suunnittelet homexin taloon muuttamista, niin harkistepa uudestaan!

    • ilaed

      Heh. Vastaa kyllä omia kokemuksia. Meluhan on näiden keväällä taloon muuttaneiden myötä ollut jatkuvaa. Puoli vuotta sitä on nyt kuunneltu ja ei näytä ko. henkilö joko ymmärtävän tai vain välittävän siitä, kuinka paljon aiheuttavat joka päivä haittaa muille asukkaille... En tiedä, mitä sille pitäisi tehdä. Minä en tänne poliiseja rupea soittelemaan, mutta jos te katsotte sen aiheelliseksi, niin päättäkää se keskenänne. Minä en halua kuitenkaan sellaiseen ryhtyä.

      Samoin tuo, että UPM myi talot ja sammutti valot - hei, tuohan rimmaa. Ihmiset kulkevat tuolla taskulamppujen kanssa, koska katuvalot eivät pala ja siellä on säkkipimeää! Ainoat valot ovat tässä talojen läheisyydessä - paitsi käytöstä poistetun Myllykosken paperitehtaan pihalla kyllä palaa valot, vaikka siellä ei kukaan edes liiku, mutta tästä käytössä olevalta tieltä ne on sammutettu - sellaista toimintaa taas UPM:ltä.

      Itseäni ärsyttää tuo autojen pysäköinti tallien eteen, missä ne haittaavat muiden kulkua, mutta taas kerran ei taideta vain välittää. No, katsotaan katoavatko autot pihalta talven tullen vai pitääkö pysäköintiin taas puuttua. Aikaisemmin se ei kiinnostanut Homexia, mutta nyt siinä on sellainen juttu, että kun lunta alkaa tulla, niin pihaa ei pysty auraamaan, jos ne seisoo siinä, kun Kuusaan Tehohuolto ei viitsi käydä päivän aikana sitä tekemässä.

      Pari talvea seurannut heidän lumitöiden tekoaan ja yleensä seuraavana päivänä vaivautuvat paikalle. Viime talvena oli kerran tilanne, että lunta oli satanut vuorokauden, eivätkä käyneet auraamassa. Aamulla oli 20 cm lunta pihalla! En tiedä, miten kukaan sieltä pääsi liikkeelle silloin... Yhden kerran muistan kun piha oli luistinratana eikä tallien eteen ollut pantu yhtään soraa!

      Eivätkä saa rappukäytävän valoa korjattua, vaikka siitä on heille ilmoitettu useita kertoja - eivät kai vain osaa ja sähkömiestä tänne ei viitsitä laittaa. Tästä talosta on puuttunut kenkäharja kohta kaksi vuotta. Siitä on Homexille ilmoitettu helmikuussa 2016, mutta eipä ole uutta näkynyt. Se kertonee heidän kiinnostuksensa määrän. Itse olen jo pitkään tehnyt muuttoa muualle ja jossain vaiheessa saan sen vielä aikaiseksi.

    • eise

      Ei ollu puuttumisyrityksellä mitään vaikutusta, väjhän aikaa oli hiljasempaa mut sit rymistely on jatkunu ihan samanlaisena!! Ei voi tajuta miten ei piitata pätkääkään toisista! Eikä oo joo pihaa aurattu, lunta on tullu ihan reilusti mut ei vaan näytä kiinnostavan. Kai ne on oottanu et viikonloppuna se sulaa kuiteski käsittäämtönntä toikin touhu on. Nyt näköjään muutti uudet asukkaat, ei raukat tienneet mihin muuttivat. Yks mikä vielä ihmetyttää on toi, että mitä helv täällä ei liputeta lipuytuspäivinä??? Ei oo kertaakaan mun aikana ollu lippu tossa pihalal olevassa salossa! Eikö se ole jonkin lain vastaistakin? Kyl näkyy hoimexin asenne, ei kiinnosta yhtään, ne ei kai vaan halua maksaa siitä, että joku laittais lipun niinku kuuluu, ei jumalise.,...

    • ilaed

      Minä olen tainnut kerran nähdä siinä lipun. Mietin itsekin, että mahdetaanko 100-vuotisjuhlaa varten laittaa itsenäisyyspäivänä, mutta ei. Oli kyllä surkeaa katsella tyhjää lipputankoa suurena juhlapäivänä. Sen verran piti korjata edellistä viestiä, että tuossa autotallin vieressä on valotolppa, jossa on ollut valo, mutta nyt sekin on sammunut.

      En tiedä, onko siitä kukaan ilmoittanut - minä en enää jaksa, kun ei sille kuitenkaan mitään tehdä, mutta nyt on siinäkin sitten pimeää. Tosin yllätys oli suuri kun pari kuukautta sitten joku (merkitsemättömällä pakettiautolla) kävi vaihtamassa käytävään uuden lampun, mutta arvatkaas mitä: se jaksoi toimia muutaman viikon ja pimeni taas!

      Taitaa olla sähköissä vikaa vai mikä lienee, kun ei siinä lamput kestä. Joku kaunis päivä herätään vielä sähköpaloon seinän sisässä - tai sitten se huonompi vaihtoehto: että ei herätä. Niin, ja se vuonna 2016 hajonnut kenkäharja... ei ole uutta kuulunut eikä näkynyt. Kaksi vuotta on oltu ilman ja olen jopa miettinyt, että omilla rahoillani ostaisin sellaisen, mutta en ole sitä viitsinyt tehdä.

      Minä en nyt enää edes jaksa täällä mitään, tuo tallien eteen pysäköinti on muuttunut yhtä pykälää naurettavammaksi: nyt siinä on yksi auto vasemmassa reunassa ja toinen oikeassa, niin että lumia ei pysty auraamaan kummaltakaan puolelta siitä pois! En tiedä mikä älynväläys tuokin taas oli, mutta ihan sama. En jaksa enää välittää.

      Aikaisemminkin tämä on ollut rauhaton ja meluisa talo, mutta viimeiset reilut puoli vuotta täällä on ollut melko sietämätöntä. Nytkin viikonloppuna oli taas useaan otteeseen tuntikausia tauotonta metelöintiä ja sitten vielä mennessään paiskivat aina ovet, nyt ovat vielä alkaneet kiusallaan takomaan sitä, ei pysty ymmärtämään tuollaisia ihmisiä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      139
      4051
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      121
      1581
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      283
      1402
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      70
      1396
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1254
    6. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1131
    7. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      47
      1128
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1086
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1071
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      60
      1028
    Aihe