Audi 80 1,8 vm. 1988

Audi80

Ostin Audin 80:n 1,8 litran koneella uutena vuonna 1988. Silloin oli uutta se, että koko kori oli sinkitty. Kehuivat ruostumattomaksi.
Oliskohan ko. autoa vielä käytössä jollakulla nyt 30 vuotta myöhemmin. Ja jos niin millaista hoitoa olette antneet korille ja missä kunnossa ne on nyt ?

Kiitos!

9

117

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • loki7ju6hygt

      Olisit kertonut rekkarin niin vois vaikka löytyä tietoa...
      Mutta jos vähänkin pitelisit silmiäsi auki niin huomaisit että noita on vielä paljon liikenteessä ja huomaisit myös että ovat loistavassa kunnossa verrattuna muihin vähälukuisiin aikalais malleihin

      • Aikakuultaamuistot

        Minullakin oli 2.0e 91vm silloin kauan sitten, kun olin nuori ja velaksi tietenkin. Olihan se ylpeä värkki nuorelle miehelle ja hyvä auto siihen aikaan. Vieläkin se on jollakin ajossa ja kohtuu ruosteeton, kun joskus auton näin. Nykyään en kyseisen konsernin autoihin koske, koska laatu on, no jääköön sanomatta.


    • Audixmen

      Oli minullakin 80audi 1.8s En olisi voinut uutena ostaa kun hintalappu oli yli 180 tuhatta markkaa.
      Ruosteesta ei ollut harmia ja vaikka maali lohkeili tunkkaus kohdista niin silti galvanointiane esti ruostumisen.
      Pakoputki kesti vaatimatttmoman 16 vuotta.
      Moottori eikä vaihteisto ollut mitenkään väljä vaikka puoli miljoonaa lähestyi.
      Sähkövikoja jonkin verran.Vilkkuviiksestä nousi savut.Kytkimen työsylinteri otti ilmaa järjestelmään.pyöränlaakerit,nivelet,jne.
      Kaikenkaikkiaan ihan hyvä auto,ainakin nykyautoihin verrattuna ja vaikka oli kaasari tyypoinen polttoainejärjestelmä niin toimi siltäkin osin.
      Leuhka peli siihen aikaan ja moni oletti että isin autolla poika ajelee.Olihan se uutena omakotitalon hintainen.
      Ei kuitenkaan ollut hintansa väärti,mutta tulipahan kokeiltua yli 20 vuotta,vaikka loppuvuodet kakkos-autona.

    • Perusjuttuja
    • Audi80

      Nimim. Audixmenilla auto palveli tosi hyvin. Samoin minulla, en tosin ajanut kuin viisi vuotta sillä, jona aikana ei ollut muuta vikaa kuin, että vasemman etupyörän laakeri alkoi pitää hieman ääntä mutta sekin hoitui säädöllä. Aika huolenton. Kuten sanot ei hintansa väärti kuitenkaan. Ei niin, Suomessa. Silloin autovero oli 108% kaikkineen, muistelen.

      Nimim. loki7ju6hygt'lle vastaan, että olen kyllä pitänyt silmäni auki, mutta en ole Suomessa. Kiinnosti nimenomaan miten se on Suomen ilmaston kestänyt

      • gytumr

        Mitähän ihmettä etupyörän laakerista voi säätää?


      • Opettele
        gytumr kirjoitti:

        Mitähän ihmettä etupyörän laakerista voi säätää?

        Kiristää tai löysätä?Et sitten ole koskaan ko,osaa vaihtanut....


      • gytumr
        Opettele kirjoitti:

        Kiristää tai löysätä?Et sitten ole koskaan ko,osaa vaihtanut....

        Kyllä olen vaihtanut monetkin, mutta laakeri ei ole mitenkään säädettävä, toki se keskipultti pitää oikeaan momenttiin kiristää mutta se ei ole mikään säätö.
        Vajaavetoisissa sitten taas takapäässä pitää säätääkin niin että pieni välys jää


      • Audixmen

        Säätöä ei ole etulaakerissa.Erittäin levelä laakeri ja tiukka sovite oli työläs vaihtaa kotikonstein.Yhden vaihdoin itse ja toisen käytin pajalla ihan suosiolla.
        Totesin että säätöä ei ole..On kuitenkin mahdollista että kiinnityspultti ei ole tiukalla tai monentissa,niin laakeri voi pitää hyvin mitätöntä ääntä.Näin totesivat merkkihuollossa,mutta tapauksessani laakri oli kulunut. Ensimmäinen laakeri meni muistaakseni 170t kohdilla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1632
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1369
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1212
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1194
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1076
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      67
      828
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      815
    8. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      184
      713
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      92
      707
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      644
    Aihe