Ensinnäkin Toyotalla on uusin ja kehittynein ladattava hybridi,
.......jonka uuden hybridijärjestelmän ansiosta Prius Plug-In tarjoaa entistä paremman kiihtyvyyden ja auto on entistä vähemmän riippuvainen polttomoottorista. Uusi hybridijärjestelmä siis takaa, että auto kiihtyy nopeasti ja sähköllä pääsee pitkälle.
Uusi hybridijärjestelmä mahdollistaa reippaat säästöt kulutuksessa ja päästölukemissa. Tehdas lupaa yhdistetyn ajon kulutuksen pudoneen tasalukemaan 3,0 I/100km. Vastaava hiilidioksidipäästö on 70 g/km, jossa pudotusta on 21 prosenttia.
https://images.cdn.autocar.co.uk/sites/autocar.co.uk/files/styles/gallery_slide/public/images/car-reviews/first-drives/legacy/toyota-prius-plugin-2017-2003.jpg?itok=qB-07of4
Muut Toyotan hybridit:
"Myös polttomoottorin parina toimiva hybridijärjestelmä on kokenut täydellisen uudistumisen ja sähkömoottori on aiempaa huomattavasti tehokkaampi. Tämän lisäksi akkutekniikassa on otettu askel eteenpäin, sillä akku on aiempaa pienempi ja energiatiheydeltään parempi."
"Hybridijärjestelmän muutokset ovat ratkaisevimmassa roolissa tulosten saavuttamiselle. Atkinson-syklillä toimiva 1,8 VVT-i -bensiinimoottori toimii kehitystyön tuloksena maailmanennätyksellisellä 40 % termisellä hyötysuhteella. Luku kertoo, minkä määrän moottori pystyy muuntamaan polttoaineen energiasisällöstä liike-energiaksi. Esimerkiksi kitkan ja mekaanisten häviöiden pienentäminen johtaa siihen, että jokaisesta polttoainepisarasta saadaan suurempi energiamäärä hyötykäyttöön. Mikä tärkeintä, polttomoottori on käynnissä mahdollisimman vähän."
"Uudistuksen keskiössä on uusi hybridijärjestelmä ja hyvän hyötysuhteen bensiinimoottori yhdistettynä ensimmäistä kertaa uudessa Priuksessa käyttöön otettuun uuteen TNGA-pohjaratkaisuun. Tuloksena on ennätyksellisen pienellä polttoaineen kulutuksella (3 l/100 km) kulkeva, entistä ajettavampi, tilavampi ja näyttävämpi auto."
"Autossa on uudistettu hybridijärjestelmä ja sen aerodynamiikkaa on petrattu. Uusi nikkelimetallihydridiakku on entistä kompaktimpi ja parempi energiatiheydeltään. Akku on takaistuimen alla."
Toyotalla uusin ja kehittynein hybridijärjestelmä
86
669
Vastaukset
- aasialainenKusetus
Väärin.
Vertailutesteissä jopa korealaisten tekniikka on nykyaikaisempaa ja toiminnaltaan parempaa, saati sitten länsimaitten tekniikka.
Se että Toyota on tehnyt muutoksia asioihin, ei kerro millä tasolla se on, sori vaan sinä sokea Toyota sanomien uskovainen aivopesty reppana.- ÄläValehtele
Täysi vale. Tuossa nyt ei ole mitään totuutta.
- Hybridiä_harkitseva
Nykyaikainen vastaan toimiva tekniikka. Siinäpä teille miettimistä. Miksiköhän Toyota ei ole lähtenyt mukaan Litiumakkupelleilyyn. Ehkäpä siellä on saatu tarpeeksi tietoa ja kokemusta Toyotan nykyhybridin 20 vuoden kehitysajanjakson aikana ja todettu että NiMh-akku toimii samalla tehokkuudella ilman ylimääräisiä ongelmia tai lieveilmiöitä, esim. akkujen räjähdyksiä tai tulipaloja.
- Se.Haaveista
Oikeesti Prus kuluttaa 4,5 litraa ja C-HR 5 litraa satasella.
- Höyryillä
Ilmankos se Toyotan hybridi kulkee pelkillä höyryillä.
- mainos.vs.todellisuus
Tässä taas tojohönöt lainaavat tojon mainostekstejä. Ketä te luulette näillä mainoksilla huijaavanne? Eivät muut ole yhtä tyhmiä lampaita kuin te.
Lukekaas TM10/2017 niin näette miten Tojo ottaa tuplasti pataan korealaisilta. C-HR on selvällä marginaalilla sekä hitain että eniten kuluttava. Lisäksi autosta todetaan että siinä on kateissa autonsuunnittelun perusasiat.- totuus.ei.muutu
Luuletko että C-HR tulisi yhtään nopeammaksi tai kuluttaisi vähemmän tämän viestin avulla? Tai että se ei olisi TM-hybridivertailun jumbo?
Et sinä pysty kieltämään tai muuttamaan faktoja spämmäämällä samoja typeriä juttujasi vaikka miljoona kertaa.
- Ocu1.8TSI.132kW.Webasto
kyllä se vaan on rehellisesti todettava että Toyota tekee ne maailman parhaat autot! varmasti markkinoiden pienikulutteisimmat moottorit ja samalla myös puhtaimmat, eikä ole päästöissäkään huijannut. tekniikka tuntuu kestävän loputtomiin eivätkä ruostu ollenkaan, onkohan Toyotat tehty ruostumattomasta teräksestä....?
- typeryyden-toistoa
Minkäarvoisia kuvittelet näiden hurmoshenkisten kommenttiesi olevan? Niistä näkee kauaksi että kirjoittelet niitä tylsyyksissäki kun ei muutakaan tekemistä tai oikeaa sanottavaa autoista ole.
Tee palvelus meille kaikille. Yritä löytää vielä pari keppanaa jostain, kisko ne nopeasti ja sammu. Sulla ei oikeasti ole mitään annettavaa kenellekään. - Ocu1.8TSI.132kW.Webasto
typeryyden-toistoa kirjoitti:
Minkäarvoisia kuvittelet näiden hurmoshenkisten kommenttiesi olevan? Niistä näkee kauaksi että kirjoittelet niitä tylsyyksissäki kun ei muutakaan tekemistä tai oikeaa sanottavaa autoista ole.
Tee palvelus meille kaikille. Yritä löytää vielä pari keppanaa jostain, kisko ne nopeasti ja sammu. Sulla ei oikeasti ole mitään annettavaa kenellekään.miksi luet näitä viestejä? eikö työttömällä ole velvollisuuksia saadakseen työttömyyskorvausta????
- jaarinen
typeryyden-toistoa kirjoitti:
Minkäarvoisia kuvittelet näiden hurmoshenkisten kommenttiesi olevan? Niistä näkee kauaksi että kirjoittelet niitä tylsyyksissäki kun ei muutakaan tekemistä tai oikeaa sanottavaa autoista ole.
Tee palvelus meille kaikille. Yritä löytää vielä pari keppanaa jostain, kisko ne nopeasti ja sammu. Sulla ei oikeasti ole mitään annettavaa kenellekään.No näitä on just kiva kirjotella kapakassa aamutuopilla, oon ollu jo klo 9 alkaen ja neljäs tuioppi menossa,. Menee iltapäioväkijn kaoapkassa.
- Toyota_Hybrid1
kyllä se vaan paras auto on Toyota Hybrid, ei sille maha mittään. kulutus niin pieni että ihan naurattaa, alle 3l/100km yhdistetty ja tankkoomalla sitten mitattu ettei oo niitä volokkarin huijaus ajotietokonenäyttämiä (joo kulutus on 4,8l/100km) vaikka todellisuudessa vetävät yli 10l/100km, onhan tuo nähty ja autolehdet testannut. Toyotissa ei vikoja oo ja ylläpitokulut naurettavan pienet. kokeilin huvikseni vetää trailerilla Toyota Land-Cruiseria niin hyvin tuli perässä, hyvä kun edes huomasi vetokoukussa olevan ison auton trailerilla. ostakee paras, Toyota Hybrid niin että tarvihe itkee tiällä mualiman kurjuutta ja volokkarin vikoja ja öljynkulutusta.
- Tylsämieliset.juopot
Pelkkää höpötystä tämäkin. Toistetaan mantroja kuin helluntalaisteltassa.
- Helluntaiseurakunta
Hellluntalaisteltat ovat aivan muualla eli täällä:
https://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/kommentti-autovalmistajien-mainospuhe-jyraa-faktan-vw-n-uskominen-kavi-kalliiksi/5711284#gs.cwbpnRc
- bZjknlkljsdfa
Trollin meuhkaava kulutus on 10 litraa ja kiityvyys 20 s sataan.
"Sekalaisessa ajossa ja lämpötilan heitellessä muutaman asteen nollan molemmin puolin kulutus asettui lukemaan 5,1 litraa/100 kilometriä."
http://teknavi.fi/autot/koeajossa-toyota-c-hr-1-dot-8-vvt-i-hybrid- hurmahenkienUskoaHihii
No suuntana tuo "trolli" on aika oikeassa. Jos jo nollakelillä kulutus on testissä 5,1 litraa(luvattu 3,8), niin kuinka paljon se kuluttaa kun mennään -15 ja yli lukemiin? Kiihtyvyys 1.8 l moottorista hybridin avustamana 11sek. 0-100 on jo melkoinen näyttö "kehittyneimmästä" hybridijärjestelmästä.
Kumma kyllä autolehtien vertailuissa ollaan täysin toista mieltä, eli muiden hybridit ovat paljon nykyaikaisempia ja toimivat paremmin ja antavat paremmat ominaisuudet ulos itsestään.
- kehitys.kehittyy
Toyota on niin pahoin solmussa tämän nykyisen, tehottoman, painavan ja kalliksi tulleen hybriditekniikkansa kanssa, että se vielä uppoaa. Sen tekniikan kehitys on tullut tiensä päähän. Kiinalaiset tulevat jo muutamassa vuodessa valtaamaan etenkin Euroopassa hybridi- ja sähköautomarkkinat ja silloin Toyota ja eurooppalaisetkin ovat heikoilla.
- levottomat.ajat
Hönö on ollut tänään työteliäs, taitaa olla maanisvaihe päällä.
- totuusmies
Luuletko että C-HR tulisi yhtään nopeammaksi tai kuluttaisi vähemmän tämän viestin avulla? Tai että se ei olisi TM-hybridivertailun jumbo?
Et sinä pysty kieltämään tai muuttamaan faktoja spämmäämällä samoja typeriä juttujasi vaikka miljoona kertaa.
Monesko C-HR oli vertailussa? Entä Prius?
- ZKODA
juuri näin. itsekkin tulin automaailman eliittiin parivuotta sitten ostamalla Toyotan. entinen autoni skoda oktavia oli järkyttävä pettymys kaikinpuolin, huonompaa autoa eivoi olla olemassa!!!!!!!!!!
- TodellaKallis
Skodan perushintaan kuuluu vaan kotelo ja neljä pyörää. Kun sen varustelee tuolla Skodan sivuilla asianmukaiseksi, siitä tulee todella kallis auto. Rakennapa Toyota Toyotan sivuilla vertailuksi niin huomaat.
- rakentele.vapaasti
Toyotaan ei saa samaa suorituskykyä, tilaa ja ajettavuutta millään rahalla.
- Zeble
Toyotan uusimman hybridijäejestelmät kulutuslukemat ovat todella pienet. Pyörivät 4 l sadalla.
- Höpinää.taas
Voihan sitä kirjoittaa mitä vain, mutta perusteluitta se on vain tyhjää höpinää.
Todellisten mittausten mukaan hybridi Auris vie 5,3 litraa. Vain 0,3 litraa vähemmän kuon Golf.
https://www.spritmonitor.de/en/overview/49-Toyota/1212-Auris_Hybrid.html?powerunit=2 Mulla Auris TS hybrid ja keskikulutus 4,84l/100km lähes vuoden keskiarvo! Joten 5,3 on aika helvetin kaukana todellisuudesta. <iframe widframeborder="0"></iframe>th="650" height="300" src="https://tankkaus.com/cars/public_graph/2508113/2017/2016/3"
Se kuinka hyvään polttoaine talouteen pääsee hybridillä riippuu pitkälti kuljettajan kyvystä hyödyntää hybridi ominaisuutta ! Hybridiähän ei ajeta samaantapaan kuin tavallista autoa jos halutaan maximaalinen hyöty polttoainetalouteen. Eimerkiksi jarrutukset on hoidettava eri tyylillä on vältettävä äkkinäisiä jarrutuksia ja pyrittävä jarruttamaan mahdollisimman pitkältä matkalta ennen risteystä näin saadaan kerättyä enemmän jarrutus energiaa talteen. Normaali autossa on ihan sama jarruttaako äkkiä vai miten kun se energia jokatapauksessa menetetään lämpönä ilmaan. Ja hybridi akun virtaa on osattava hyödyntää oikeissa paikoissa sähköajolla ja oikeassa paikassa polttomoottoria kun 0-70km/h nopeuksissa sen voi itse päättää millä voimalla edetään. On turhaa ajaa polttomoottori päällä jos hybridi akku on lähes täynnä ja nopeus noin 70 tai alle. tasaisella alustalla kannattaa ajaa sähköllä ja ylämäet polttomoottorilla. Polttomoottorin hyötysuhde paranee kun sitä käytetään silloin kun akun varaus on alhainen. Tällaisten asioiden ymmärtäminen ja niiden hyödyntäminen jokapäiväisessä liikenteessä pienentää huomattavasti hybridin kulutusta. Avopuolisoni ajoi noin 50km matkan jota kuljemme paljon keväästä syksyyn ja hän ei ole ennen hybridiä ajanut hän sai ajotietokoneen näyttöön 5,2l/100km kun itse ajan saman matkan helposti 4,5l/100km ja kesällä noin 4l/100km eli ero on helposti 0,4-0,7l/100km ! Noviisin ja kokeneenmman hybridi kuskin välillä.Autoliiton eco run kilpailussa Jari hannulan voittotulos Toyota priuksella 3,365L/100km! Hyndai ionic hybrid tuli kisassa vasta kolmanneksi kun 2 ensimmäistä sijaa meni Toyotalle!
https://www.autoliitto.fi/sites/default/files/2017_suurajot_ecorun_tulokset.pdf- Kokonaisuus.ratkaisee
Tuo 5.3 litraa kuvaa keskiarvoa, ei sitä miten vähällä joku voi jossain olosuhteissa päästä. Keskiarvo on se merkittävin kun verrataan autoja toisiinsa.
Jonkun tientukko hissuttelijan venytysennätykset ovat siinä keskiarvossa mukana, mutta eivät yksinään kuvaa vertailukelpoista kulutusta.
- MuillaPaljonHuonommat
Toyotalla on modernein hybridijärjestelmä.
Kaikkien muiden valmistajien hybridien kulutus on huimasti paljon suurempi kuin Toyotan hybridien. Myös moottorien tekniset arvot ovat muilla valmistajilla huonommat. vertaa. Mukaan lukien hyundai ja Kia.- tojo.huonoin
TMn hybridivertailussa Toyota otti kaksi viimeistä sijaa. C-HR kulutti eniten bensaa ja oli samaan aikaa hitain. Korealaiset olivat täysin ylivoimaisia.
Eco run kisassa Toyota Prius pesi kaikki kilpasiskot niin dieselit kuin bensakoneet ja Hyndai hybridin! Prius kulutti vähiten energiaa kulkemiseen 29,2kwh/100km kun esim. Skoda oktaavia 1,6 TDI kulutti 38,3kwh/100km! ja VW Polo 1,2TSI 38,5kwh/100km.
https://www.autoliitto.fi/sites/default/files/2017_suurajot_ecorun_tulokset.pdf- mukahybridit.arvottomia
Ihmiset maksavat kuitenkin polttoaineesta litrahintaa, ei energiasisällön mukaan. Volvo on noista edullisisn polttoaineiden hinnan perusteella ja autona aivan eri luokassa kuin priuksen kajakki.
Ja olihan tuo tuplajumboilu TM:n hybridivertailussa todellinen mahalasku tojolle. 20 vuotta harjoiteltu hybridien tekoa ja silti uusin hypemalli on hitain ja janoisin.
Näiden mukahybridien vertailu on kuitenkin vähän samaa kuin vertailisi kumpi on kovempi sana SKP vai SKDL. Markkinat ovat ajaneet jo ohi ja ladattavuus on must.
http://www.iltalehti.fi/autotestit/201710132200458467_at.shtml
Dieseleillä ajetaan vielä pitkään sen jälkeen kun muka-hybridit on kuopattu. Volvo on diesel joten siitä on maksettava korkeampi Co2 vero ja käyttövoimavero jota hybridissä ei ole ollenkaan. hintaero on bensan ja dieselin välillä olematon noin 0,15-0,20€/L joten 400€ diesel veron kuittaus vuosittain vs hybridi vaatii vähintään 20 000km ajon/vuosi että diesel on edes tasoissa kustannuksissa. Riippuen tietenkin missä ajetaan kaupungissa dieselillä ei ole mitään jakoa hybridi vie mennen tullen. Ja polttoaine verotusta todennäkoisesti ajetaan tulevaisuudessa energia siltöön perustuvaksi joten diesel on tulevaisuudessa kalliimpaa kuin bensiini koska siinä on suurempi lämpöarvo/energiatiheys.
mukahybridit.arvottomia kirjoitti:
Ihmiset maksavat kuitenkin polttoaineesta litrahintaa, ei energiasisällön mukaan. Volvo on noista edullisisn polttoaineiden hinnan perusteella ja autona aivan eri luokassa kuin priuksen kajakki.
Ja olihan tuo tuplajumboilu TM:n hybridivertailussa todellinen mahalasku tojolle. 20 vuotta harjoiteltu hybridien tekoa ja silti uusin hypemalli on hitain ja janoisin.
Näiden mukahybridien vertailu on kuitenkin vähän samaa kuin vertailisi kumpi on kovempi sana SKP vai SKDL. Markkinat ovat ajaneet jo ohi ja ladattavuus on must.
http://www.iltalehti.fi/autotestit/201710132200458467_at.shtml
Dieseleillä ajetaan vielä pitkään sen jälkeen kun muka-hybridit on kuopattu.Pistoke hybridit on pelkässä sivuosassa marginaali tuotteita ! Täyshybridit hallitsee hybridi markkinoita suvereenisti ja merkistä ei varmasti ole epäselvyyttä ? Hyndaikin on pelkkä näpertelija Toyotaan verrattuna ! Kävin ajamassa tuon ionic hybridin ja ei se nyt mitenkään ihmeellinen ollut ! Sellainen nykivä se oli kuin kiimainen kani sellaisia ne kaksoiskytkin automaatit on nykivät niinkauan kunnes hajoavat! Toyotassa ei ole kytkintä eikä oikeataan edes varsinaista vaihdelaatikkoa. En kuuna päivänä vaihtais Aurista tohon viritykseen!
- kulutus.puoleen
Toyota_hybrid kirjoitti:
Pistoke hybridit on pelkässä sivuosassa marginaali tuotteita ! Täyshybridit hallitsee hybridi markkinoita suvereenisti ja merkistä ei varmasti ole epäselvyyttä ? Hyndaikin on pelkkä näpertelija Toyotaan verrattuna ! Kävin ajamassa tuon ionic hybridin ja ei se nyt mitenkään ihmeellinen ollut ! Sellainen nykivä se oli kuin kiimainen kani sellaisia ne kaksoiskytkin automaatit on nykivät niinkauan kunnes hajoavat! Toyotassa ei ole kytkintä eikä oikeataan edes varsinaista vaihdelaatikkoa. En kuuna päivänä vaihtais Aurista tohon viritykseen!
"Ja polttoaine verotusta todennäkoisesti ajetaan tulevaisuudessa energia siltöön perustuvaksi joten diesel on tulevaisuudessa kalliimpaa kuin bensiini koska siinä on suurempi lämpöarvo/energiatiheys."
Pelkkää haihattelua taas. Ei mitään asiapohjaa niinkuin ei tojon hybrideissä muutenkaan. Tojon hybrideillä ei ole mitään asiaa nollapäästö-alueille kun taas ladattavat hybridit pystyvät niitä käyttämään. Jo siinä on yksi hyvä syymiksi mukahybridit katoavat lähivuosina.
Kun mukahybridit käyvät desikamppailua perinteisten autojen kanssa niin ladattavat pudottavat kulutuksen alle puoleen siitä. Eikä tarvitse ajaa nuukaillen ja olla muiden jaloissa.
- Tulevaisuusonlyhyttä
Olkiluoto ei valmistu ja ja suunnitteilla olevien ydinvoimaloidenkin paskoja ei huolita omille kulmille.
- Kivikautisia
Kilpailijat ovat jääneet todella pahasti jälkeen Toyotan hybrideille. Polttoaineen kulutus ja tekniset arvot kilpailijoilla ovat kuin kivikaudelta verrattuna Toyotan hybrideihin.
- näin.todellisuudessa
Terot jaksaa viljellä näitä täysin tuulesta temmattuja tarinoitaan ilman mitään viitettä tiedon lähteeseen. Elävät omassa keksityssä todellisuudessaan ja yrittävät jakaa sitä eteenpäin.
Täysjärkiset perustavat argumenttinsa faktoihin ja pystyvät ne todistamaan.
Esimerkkinä kerron että TM:n hybridivertailussa Tojo otti kaksi viimeistä sijaa ja C-HR:lle mitattiin vertailun korkein keskikulutus ja sen lisäksi vielä huonoin suorituskyky.
Tämä on mitattua faktaa, ei teron haihattelua. Ei autotestaajien kulutus tulokset ole mitään factoja! Ja arvostelut ylipäätään on enemmä tai vähemmän maksettuja. Jos toimittajat haluaa jollekkin autolle suuremman kulutus lukeman kuin muille se on varsin helppoa. TM: Toimittajilla kun on isot VW lasit päässä niin kaikki saadaan kuluttamaan enemmä kuin volsu jos halutaan. Toyotan hybridit menee kuin kuumille kiville ja kauppa käy ! Enkä yhtään ihmettele yli100km kaupunki pyörittelyssä ja 0- -2 asteen pakkasessa Auris hybrid TS vei 4,5l bensiiniä ajotietokoneen näyttämä oli 4,4l . Siihen ei pääse yksikään samankokoluokan dieseli eikä bensaturbo! Ja se on faktaa jos mikä. Turussa hybridi taksit on yleistyneet vauhdilla on Auris TS, Prius ja Prius malleja vaikka kuinka !
- millä.vauhdilla
Toyota_hybrid kirjoitti:
Ei autotestaajien kulutus tulokset ole mitään factoja! Ja arvostelut ylipäätään on enemmä tai vähemmän maksettuja. Jos toimittajat haluaa jollekkin autolle suuremman kulutus lukeman kuin muille se on varsin helppoa. TM: Toimittajilla kun on isot VW lasit päässä niin kaikki saadaan kuluttamaan enemmä kuin volsu jos halutaan. Toyotan hybridit menee kuin kuumille kiville ja kauppa käy ! Enkä yhtään ihmettele yli100km kaupunki pyörittelyssä ja 0- -2 asteen pakkasessa Auris hybrid TS vei 4,5l bensiiniä ajotietokoneen näyttämä oli 4,4l . Siihen ei pääse yksikään samankokoluokan dieseli eikä bensaturbo! Ja se on faktaa jos mikä. Turussa hybridi taksit on yleistyneet vauhdilla on Auris TS, Prius ja Prius malleja vaikka kuinka !
Montako uudenmallista Priusta olet nähnyt taksina?
- Voittamaton_Toyota
Toyotalla on kaikkein uusin hybridijärjestelmä, jonka polttoaineen kulutus on aivan hämmästyttävän pieni uusiin kilpailijoiden tekemiin harjoitelmiin verrattuna. Yksikään uusi valmistaja ei pysty voittamaan Toyotaa laadussa, luotettavuudessa ja taloudellisuudessa.
- älähän.horise
Kia Niro luotettavin uusi auto jenkeissä ja meilläkin päihitti C-HR:n taloudellisuudessa (TM vertailu).
https://www.consumerreports.org/car-reliability/10-most-reliable-cars/ - Hyöty_ja_suhde
Alkuperäiseen viestiin viitaten: Myös Hondan hybridijärjestelmän 2.0 L Atkinson bensakone toimii yli 40 % termisellä hyötysuhteella. Koneessa on tehoa 181 hv ja koko hybridijärjestelmän sitten 212 hv. Tämä siis Accordissa, uuden CR-V:n nokalle asetettuna speksit saattavat olla erilaiset.
- millä.pysyvät.kelkassa
"Soppaan kuuluu se, että teknisesti aikanaan edistykselliset japanilaisvalmistajat (esimerkiksi Mazdan kiertomäntämoottorit ja Toyotan hybridit) ovat jääneet Nissania lukuun ottamatta jälkeen malliston sähköistämisessä."
https://www.is.fi/autot/art-2000005434719.html- FeodorValentin
Parin vuoden päästä Toyotan kilpailijoilla on kova paikka edessä, kun Toyota tuo todella edistyksellisen sähköauton markkinoille.
- jotenkin.tuttua
FeodorValentin kirjoitti:
Parin vuoden päästä Toyotan kilpailijoilla on kova paikka edessä, kun Toyota tuo todella edistyksellisen sähköauton markkinoille.
Kuten aina ennenkin, parin vuoden päästä.
- perässähiihtäjä
Pari vuotta ei riitä. 2022 on toyotan ilmoitus sähköautojen esittelemiselle.
http://www.tuulilasi.fi/uutiset/lehtilahde-toyotalta-mullistava-sahkoauto-2022-akut-tayteen-vain-minuuteissa - sitä_odotellessa
Ja minkähänlainen voimala tarvitaan syöttämään tuo akku täyteen minuuteissa? Taitaa syöttöjen rakentaminen vähän rajata latauspaikkoja. Lähinnä tulee mieleen voimalinjan vieressä oleva muuntaja, jossa latauspiste.
- isot.tojolasit
"Ei autotestaajien kulutus tulokset ole mitään factoja! Ja arvostelut ylipäätään on enemmä tai vähemmän maksettuja. Jos toimittajat haluaa jollekkin autolle suuremman kulutus lukeman kuin muille se on varsin helppoa. TM: Toimittajilla kun on isot VW lasit päässä niin kaikki saadaan kuluttamaan enemmä kuin volsu jos halutaan."
Näyttää olevan aika isot Tojolasit tällä kirjoittajalla. Tuossa vertailussa ei edes ollut yhtään VW:tä mukana. Tojo otti pahasti turpiinsa Korealaisilta tällä kertaa.
Ja pikkuautotestissä tojo otti kuokkaan kaikilta. TM:n VW:n suosiminen on tyhjäksi osoitettu kortti. Toyota on jäänyt kaikkien muidenkin merkkien taakse vertailuissa. ja se ei ole TM:n syytä, Tojo jää viimeiseksi kaikkialla muuallakin maailmassa.- Luehansiitätollo
Tässä on satakunta kohtaa tuota jälkeenjääneisyyttä:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15081107/toyotan-korkean-laadun-45-konkreettista-todistett - fakta_homma
Toyota on hyvä vain silloin, kun sitä ei verrata muihin. Veratiluissa tulee pataan, aina.
- ValdeKurppa
Toyotalla on kehittynein hybridijärjestelmä, joka on hiottu nykyiseen tehokkuuteensa 20 vuoden aikana. Muilla on vasta pelkät harjoitelmat.
- Ladattava.tulevaisuus
Toyota on hionut 20 vuotta tyhjää arpaa. Bensaturbot ovat yksinkertaisempia ja halvempia. Kulutusero on desejä.
Mukahybridit ovat kuoleva keksintö. Ja vaikka nämä mukahybridit eivät kuolisi, korealaiset ovat tehneet parempia mukahybridejä kuin tojo. Tojolla ei oikeasti ole mitään saumaa tuolla 20 vuottavanhala hybridikoneptillaan. Aika on ajanut siitä ohi. - hyvä.kaupunkiauto
Ladattava.tulevaisuus kirjoitti:
Toyota on hionut 20 vuotta tyhjää arpaa. Bensaturbot ovat yksinkertaisempia ja halvempia. Kulutusero on desejä.
Mukahybridit ovat kuoleva keksintö. Ja vaikka nämä mukahybridit eivät kuolisi, korealaiset ovat tehneet parempia mukahybridejä kuin tojo. Tojolla ei oikeasti ole mitään saumaa tuolla 20 vuottavanhala hybridikoneptillaan. Aika on ajanut siitä ohi.Toyota Hybridin kyydissä meno on kuin HeBuLin haitaribussissa. Moottori huutaa, alusta paukkuu ja kori velloo ylös-alas ja puolelta toiselle.
- dfsdfsdaf
Trollilla on 15. päivä palkkapäivä ja se on hakenut tikkuviinapullon.
- Kylmätotuus
dfsdfsdaf kirjoitti:
Trollilla on 15. päivä palkkapäivä ja se on hakenut tikkuviinapullon.
Aivan sama vaikka leimaat jonkun trolliksi. Kirjoitus on silti totta. TM vertailukin osoitti että tojon hybridi on jäänyt jälkeen ja varsinkin voimalinja on onneton.
- ÄläVäännä
Sama trolli sama vale. Voimalinjastakaan ei puhuta TM:ssä mitään.
- Perustellusti.huonompi
ÄläVäännä kirjoitti:
Sama trolli sama vale. Voimalinjastakaan ei puhuta TM:ssä mitään.
TM vertaili neljää hybridiä. Toyota rankattiin sijoille kolme ja neljä. Toyota oli joukun hitain ja se kulutti eniten joten mitään salaliittoa ei ole. Korealaisten voimalinjat tarjosivat paremman suorituskyvyn ja mukavuuden kuin toyotan tuhnu jojo. Toyotan hybriditekniikka ei kestä vertailua edes korealaisiin. Eurooppalaiset ladattavat hybridit ovat jo oma lukunsa ja selkeästi edellä.
- UusinJaKehittynein
Pitää nostaa ylös kun taas kaikki ketjut ovat asiattomia valheita täynnä. Uusin Tuulilasi-lehti kehuu Toyotan tuoretta uusinta hybridijärjestelmää kaikkein kehittyneimmäksi. Sivu 38.
- pääseekö.vettä
Mitä tuoreutta siinä on?
- Kake1234
Hyundai IONIQ menestyi hybridivertailussa
Tekniikan Maailma (nro 10 – 17.5.2017) testasi IONIQ hybridin yhdessä Kian ja Toyotan hybridien kanssa.
IONIQ sai jaetun ykkössijan ja erityismaininnan hyvästä kiihtyvyydestä ja pienestä kulutuksesta.
TM toteaa: ”IONIQ tarjoaa kovan vastuksen selvälle esikuvalleen, Toyota Priukselle.
Monilta osin se on hieman pätevämpi, vaikka hinta on matalampi.” - fdfdfafadfad
Kake1234 kirjoitti:
Hyundai IONIQ menestyi hybridivertailussa
Tekniikan Maailma (nro 10 – 17.5.2017) testasi IONIQ hybridin yhdessä Kian ja Toyotan hybridien kanssa.
IONIQ sai jaetun ykkössijan ja erityismaininnan hyvästä kiihtyvyydestä ja pienestä kulutuksesta.
TM toteaa: ”IONIQ tarjoaa kovan vastuksen selvälle esikuvalleen, Toyota Priukselle.
Monilta osin se on hieman pätevämpi, vaikka hinta on matalampi.”Kannatta perehtyä vähän tarkemmin. tuo on pelkkää pintakkiiltoa.
- dwwww
fdfdfafadfad kirjoitti:
Kannatta perehtyä vähän tarkemmin. tuo on pelkkää pintakkiiltoa.
Mitä pintakkiiltoa ? Hyundaihan on hyvä automerkki. Maailma muutuu ja se tarkoittaa että Toyotalla on kilpailjoita, Ettekö kestä sitä ?
- MikäSeTuommonenOn
dwwww kirjoitti:
Mitä pintakkiiltoa ? Hyundaihan on hyvä automerkki. Maailma muutuu ja se tarkoittaa että Toyotalla on kilpailjoita, Ettekö kestä sitä ?
On siinä meillä Hybridi!!
Myös tuulilasi-lehti kirjoittaa Kiasta ja Hyundaista:
”Loppusyksyn viileät kelit nostivat esiin seikan, joka voi tulla yllätyksenä Hyundain ja Kian ostajalle. Niiden hybridijärjestelmät pakottavat polttomoottorin käynnistymään jäähdytysnesteen lämmitystalkoisiin, vaikka ajotilaksi olisikin valittu EV-sähköajotila ja korkeajänniteakuissa olisi riittävästi energiaa.” Polttomoottori on käynnissä kaiken lisäksi korotetulla tyhjäkäynnillä eli meteliä riittää. - feeeeeeq
Kannattaa katsoa tarkemmin. Pliiss älkää poistako tätä vaan kommentoikaa
https://www.hyundai.fi/mallisto/ioniq-hybrid/ - VaihdanPois
Minun Hyndaini on käyttänyt polttomoottoria aivan liikaa marraskuun alusta asti. Tyhjä käynti tapahtuu lisäksi korotetuilla kierroksilla, joten jytinää riittä. Eihyvä. Kesäauto.
- renkaiden.arvo
VaihdanPois kirjoitti:
Minun Hyndaini on käyttänyt polttomoottoria aivan liikaa marraskuun alusta asti. Tyhjä käynti tapahtuu lisäksi korotetuilla kierroksilla, joten jytinää riittä. Eihyvä. Kesäauto.
Et siitä Getzistä saa mitään vaihdossa, vie paaliin.
- NyrpistävätNenäänsä
Ainostaan Toyotalla on kestävä ja ajanmukainen hybridijärjestelmä. Muiden valmistajien hybridit ovat muka-hybridejä, joille Prius-insinöörit nyrpistävät nenäänsä, kuten TM kirjoittaa:
"Yksi tärkeä pointti tässä sähköistämisten rintamassa on myös se, että osa uusista moottorimalleista on sellaisia hybridejä, joille Toyotan Prius-insinöörit varmasti nyrpistävät nenäänsä."
https://tekniikanmaailma.fi/kommentti-sahkoautoja-ja-hybrideja-lupaavat-nyt-kaikki-kannattaa-kuitenkin-lukea-lupausten-pieni-prantti/ - VainToyotalla
Toyotalla on myynnissä asianmukaisesti toimivat modernit hybridit ja muilla hybridit ovat muka-hybridejä.
- Alappi
Uuusi ladattava Prius kulki hybridiajotilassa 80 km:n nopeusrajoituksella kuluttaen 3,9 l/100 km ja pelkällä sähköllä eli sähköajotilassa pääsi ajamaan 58 km. Kotona lataaminen vie vain viidesosan bensan hinnasta ja siitä vielä puolet saa ilmaista latausta julkisista pisteistä.
Oli kaksi päivää koeajossa. Mahtava auto. Powerajotilassa auto liikkuu kevyesti kuin lentäen. Käykää koeajolla ja todetkaa itse.- Se.etevyydestä
Teknikens Världin ladattavien testin tulokset sähköllä.
Kia Optima 59,2 km
Hyundai Ioniq 53,5 km
Kia Niro 52,1 km
Toyota Prius 44,1 km - JääKauppaan
Se.etevyydestä kirjoitti:
Teknikens Världin ladattavien testin tulokset sähköllä.
Kia Optima 59,2 km
Hyundai Ioniq 53,5 km
Kia Niro 52,1 km
Toyota Prius 44,1 kmKiat eivät kulje talvella metriäkään pelkällä sähköllä. Keajaja jätää ne kuulemma kauppaan:
http://www.kaleva.fi/teemat/moottori/suomen-talvi-pilaa-lataushybridin-saastotavoitteet-ken-paljon-odottaa-se-kaiken-kadottaa/780673/
- Jarde
Toyoitan hybrideissä on sellaisia ominaisuuksia mitkä tietysti nostaa hiukan hintaa, kuten pakokaasujen lämmön hyödyntäminen moottorin ja sisätilojen lämmittämiseen. Tämähän näkyi hybrivertailussa missä Toyotan hybriditekniikka oli selvästi parasta.
Tojon energian kulutus kilmetriä kohti oli alin sekä bensalla että sähköllä. Se on sitä osaamista. Toyotan lämmityslaite on myös paras.
Muiden ladattavista hybrideistä puuttuu lämpöpumppu ja akkujen lämmitys. Ei ihme että talvella niiden muiden valmistajien hybridien ajomatkat jäävät lyhyiksi ja polttomottori pyörii koko ajan lämmittääksenn sisätiloja.- toyotaa.ei.halua.kukaan
Suomessa on tehty kaksi hybridvertailua viimeisen vuoden aikana. Normihybridien varteilussa Korealaiset pieksivät tojon kunnolla.
Ladattavienkin vertailussa Toyota jäi viimeiselksi.
Eipä ihme että yhtä myytyä Toyotan ladattaa hybridiä kohden ostetaan yhdeksän VW:n valmistamaa.
Viime kuussakin kaupaksi meni vain kaksi Priusin ladattavaa. Melkoinen mahalasku. - Oikeaatietoa
toyotaa.ei.halua.kukaan kirjoitti:
Suomessa on tehty kaksi hybridvertailua viimeisen vuoden aikana. Normihybridien varteilussa Korealaiset pieksivät tojon kunnolla.
Ladattavienkin vertailussa Toyota jäi viimeiselksi.
Eipä ihme että yhtä myytyä Toyotan ladattaa hybridiä kohden ostetaan yhdeksän VW:n valmistamaa.
Viime kuussakin kaupaksi meni vain kaksi Priusin ladattavaa. Melkoinen mahalasku.Heinäkuussakin myytiin seitsemän ladttavaa Vw Golfia ja kahdeksan ladattavaa Priusta.
- tojolla.vain.yksi
Oikeaatietoa kirjoitti:
Heinäkuussakin myytiin seitsemän ladttavaa Vw Golfia ja kahdeksan ladattavaa Priusta.
Oujee. Yhdessä kuussa myytiin yksi enemmän. Tiesitkös että Tojolla ei ole mitään muuta kuin Prius. Golf GTE on vain yksi monesta VW:n ladattavasta mallista ja silti se on myynyt tänä vuonna 35% enemmän kuin Prius PHEV.
VW on aivan suvereeni ladattavissa autoissa ja tojolla ei ole mitään jakoa. Ensimmäinen sähköautokin on vielä vuosien päässä.
- ÄläValehtele
Trolli yritti taas valehdella.
- Luesehitaasti
Eikä aloituksen totuus mene perille manipuloituun mieleesi. Herää, trolli.
- OikeaaTietoa
Herää!
- aasialainenKusetus
Toyotalla kehitystyössä keskitytään pääsääntöisesti siihen, kuinka saadaan halvimmalla aikaan kohtuullinen auto joka sentään kävisi kaupaksi. Ei siis mitään hyvää ja laadukasta, ainoastaan halpista joka juuri ja juuri kelpaa massoille. Tosin Toyota on mennyt jo hieman liian pitkälle halpuutuksessaan ja laatu on romahtanut ala-arvoiseksi ja sitä yritetään nyt paikkailla ns. nuorekkaalla muotoilulla, joka tuttuun japanilaiseen tyyliin menee överiksi ja toteutus on vähintäänkin mauttomuuden huippua. Toimisikohan tuo konsepti jos panostaisivat hieman enemmän laatuun, ajettavuuteen ja mukavuuteen? Tällä hetkellä kun on paljon ostajia jotka tuijottavat ainoastaan tehtaan ilmoittamiin kulutuslukemiin ymmärtämättä sitä faktaa että tuo uusi mittaustapa suosii tarkoituksenmukaisesti hyridejä ja todellisuus on ihan toista. Suomalainen jolla on perheessään vain se yksi auto ja sillä ajetaan muuallakin kuin taajamissa, niin nuo kulutuslukemat karkaavat ihan samoihin kuin nykyaikaisen turbokoneen jossa on lisäksi tuplaten tehoja, siis niitä todellisia tehoja.
- EiTäsmää
Tämä kaikki on ristiriidassa sinun tekstisi kanssa:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15411568/toyota-toyota-toyota-toyota-toyota-toyota---- - RomuaJaHuijausta
Volkswagen- konsernissa kehitystyössä keskitytään pääsääntöisesti siihen, kuinka saadaan halvimmalla aikaan kohtuullinen auto joka sentään kävisi kaupaksi. Konserni on mennyt todella pitkälle halpuutuksessaan ja laatu on romahtanut ala-arvoiseksi . Ei siis mitään hyvää ja laadukasta, ainoastaan halpista joka juuri ja juuri kelpaa massoille.
Konsenin autot ovat myös jääneet kehtyksestä täysin jälkeen:
http://www.taloussanomat.fi/autot/2014/01/04/volkkarin-dsg-vaihteiston-menetetty-maine/201317540/304
http://www.tuulilasi.fi/uutiset/volkswagenin-tsi-moottorien-jakoketjuongelmat
http://www.iltalehti.fi/autouutiset/201710182200469303_oa.shtml
https://yle.fi/uutiset/3-8002604
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000001105149.html
http://www.tuulilasi.fi/uutiset/autokauppa-sysaa-vastuun-asiakkaalle-vw-ryhman-auton-ostamisesta-laki-kavelee-aina
http://www.tekniikkatalous.fi/tekniikka/autot/volkswagenin-paastohuijaus-aiheuttaa-60-ennenaikaista-kuolemaa-yhdysvalloissa-6062083
https://www.talouselama.fi/uutiset/vuosia-jatkuneet-laatuongelmat-ja-dieselskandaali-nakyvat-volkswagen-menettaa-asemiaan-koko-euroopassa/d8fd7b47-2273-3bed-bc5f-4fbd2d096465
http://www.iltalehti.fi/autot/2015051119668901_au.shtml
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/salainen-kirje-paljastui-nain-volkswagen-korvaa-jakoketjuvikoja/e9bus6pM
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015012319075041_uu.shtml
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/ruotsalaislehti-tylyttaa-volkswagenia-jakoketju-helvetista/3ng3yC2u
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1453343193002.html
http://yle.fi/uutiset/ruotsi_aloittaa_tutkinnan_volkswagenin_paastohuijauksesta/8589417
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000000924647.html
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/vwn-jakoketjukohu-kiihtyy-ruotsissa---ongelma-autot-listattu/dcA8uLdq
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/ruotsalaislehti-tylyttaa-volkswagenia-jakoketju-helvetista/3ng3yC2u
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/volkswagen-uusii-perusteellisesti-brandinsa/KriQG9AH
http://www.digitoday.fi/bisnes/2016/01/19/amnesty-iphonen-akuilla-karmeat-alkuperat/2016675/66
http://www.hs.fi/autot/a1305959030384
http://www.tuulilasi.fi/uutiset/autokauppa-sysaa-vastuun-asiakkaalle-vw-ryhman-auton-ostamisesta-laki-kavelee-aina
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1417674105730.html
http://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/usa-n-ymparistoviranomaiset-ei-edistysta-volkswagenin-kanssa/5642612?cmp=autot_rtb_feedbanneri_468x400
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/pinna-kiristyy-usan-vw-kuskeilla/rQ2pigDE
http://www.taloussanomat.fi/img.phpf=B88229072Z120151113164142000G1IGGQO221.jpg&w=800
http://www.hs.fi/paivanlehti/02122015/a1448949305749
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/volkswagenin-myynti-laski-5-3-prosenttia-lokakuussa-vuoden-takaisesta/EHbYDDym
http://www.moottorihiomo.fi/moottorin-oljynkulutus.html
VW:n uskonlahkossa eläminen kävi kalliiksi.
https://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/kommentti-autovalmistajien-mainospuhe-jyraa-faktan-vw-n-uskominen-kavi-kalliiksi/5711284#gs.okFdHdo
Faktat olisivat olleet nämä:
https://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/auto-bild-listasi-laadukkaimmat-automerkit-volkswagen-ja-ford-romahtivat/5608896#gs.sfRr=Us
Kuluttajariitalautakunta on ruuhkautunut Vikawagenin jakoketjuasioista:
http://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Viat-viivastykset/ratkaisuja-riitoihin/autot/jakoketju/
.
- OikeaaTietoa
Toyotalla on jo neljännen polven huippuunsa kehitetty hybridijärjestelmä käytössä kun muut autonvalmistajat ovat tehneet vasta hybridiharjoitelmia.
- Auto-Eino
Tämä uusin hybridijärjestelmä on mys uusissa Corollissa ja siksi niiden kulutus ja päästöt ovat polttomottoriautojen kaikkein pienimmät ja autovero olematon.
- ei.tule.kiire
Se nyt on aika sama paljon verojen osuus on jos kokonaishinta on korkeampi tai sama kuin kilpailijoilla.
Automaattikafakut irtovat seuraavaan hintaan:
Focus 25.700
Corolla 26.300
Octavia 26.500
Pisti silmään tuo hybridin 72kW vapari. Varmasti kivaa heittää pidempää matkaa jos kyydissä on yhtään enempää kuin kaksi ihmistä ja yksi pieni matkalaukku.
- kohta.kielletään
"Toyotalla on jo neljännen polven huippuunsa kehitetty hybridijärjestelmä käytössä kun muut autonvalmistajat ovat tehneet vasta hybridiharjoitelmia"
Toyota on jäänyt täysin kelkasta noiden 100% bensalla kulkevilla muinaisjäänteillään. Muilla kaikki hybridit ovat ladattavia ja täyssähköautoistakin on tulossa jo toinen sukupolvi.
Kun polttisten myyntikielto tulee voimaan 10 vuoden päästä niin nämä tojon höpöhybridit ovat muiden polttisten kanssa kiellettyjen listalla.
Ei latausta, ei tulevaisuutta- hukkaan.heitettyä
Eurooppalaiset olivat tarpeeksi fiksuja hypätäkseen tuon hybridi-vaiheen kokonaan yli ja menivät suoraan sähköautoihin. Olisi aika hölmöä kehittää tekniikkaa joka kielletään kokonaan jo muutaman vuoden päästä.
Ketjusta on poistettu 17 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1367599Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361863Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251860- 911603
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1791525Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104968- 49900
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28810- 31749
- 241737