Toyotalla uusin ja kehittynein hybridijärjestelmä

ParasHybridi

Ensinnäkin Toyotalla on uusin ja kehittynein ladattava hybridi,

.......jonka uuden hybridijärjestelmän ansiosta Prius Plug-In tarjoaa entistä paremman kiihtyvyyden ja auto on entistä vähemmän riippuvainen polttomoottorista. Uusi hybridijärjestelmä siis takaa, että auto kiihtyy nopeasti ja sähköllä pääsee pitkälle.

Uusi hybridijärjestelmä mahdollistaa reippaat säästöt kulutuksessa ja päästölukemissa. Tehdas lupaa yhdistetyn ajon kulutuksen pudoneen tasalukemaan 3,0 I/100km. Vastaava hiilidioksidipäästö on 70 g/km, jossa pudotusta on 21 prosenttia.

https://images.cdn.autocar.co.uk/sites/autocar.co.uk/files/styles/gallery_slide/public/images/car-reviews/first-drives/legacy/toyota-prius-plugin-2017-2003.jpg?itok=qB-07of4

Muut Toyotan hybridit:

"Myös polttomoottorin parina toimiva hybridijärjestelmä on kokenut täydellisen uudistumisen ja sähkömoottori on aiempaa huomattavasti tehokkaampi. Tämän lisäksi akkutekniikassa on otettu askel eteenpäin, sillä akku on aiempaa pienempi ja energiatiheydeltään parempi."

"Hybridijärjestelmän muutokset ovat ratkaisevimmassa roolissa tulosten saavuttamiselle. Atkinson-syklillä toimiva 1,8 VVT-i -bensiinimoottori toimii kehitystyön tuloksena maailmanennätyksellisellä 40 % termisellä hyötysuhteella. Luku kertoo, minkä määrän moottori pystyy muuntamaan polttoaineen energiasisällöstä liike-energiaksi. Esimerkiksi kitkan ja mekaanisten häviöiden pienentäminen johtaa siihen, että jokaisesta polttoainepisarasta saadaan suurempi energiamäärä hyötykäyttöön. Mikä tärkeintä, polttomoottori on käynnissä mahdollisimman vähän."

"Uudistuksen keskiössä on uusi hybridijärjestelmä ja hyvän hyötysuhteen bensiinimoottori yhdistettynä ensimmäistä kertaa uudessa Priuksessa käyttöön otettuun uuteen TNGA-pohjaratkaisuun. Tuloksena on ennätyksellisen pienellä polttoaineen kulutuksella (3 l/100 km) kulkeva, entistä ajettavampi, tilavampi ja näyttävämpi auto."

"Autossa on uudistettu hybridijärjestelmä ja sen aerodynamiikkaa on petrattu. Uusi nikkelimetallihydridiakku on entistä kompaktimpi ja parempi energiatiheydeltään. Akku on takaistuimen alla."

86

620

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aasialainenKusetus

      Väärin.
      Vertailutesteissä jopa korealaisten tekniikka on nykyaikaisempaa ja toiminnaltaan parempaa, saati sitten länsimaitten tekniikka.
      Se että Toyota on tehnyt muutoksia asioihin, ei kerro millä tasolla se on, sori vaan sinä sokea Toyota sanomien uskovainen aivopesty reppana.

      • ÄläValehtele

        Täysi vale. Tuossa nyt ei ole mitään totuutta.


      • Hybridiä_harkitseva

        Nykyaikainen vastaan toimiva tekniikka. Siinäpä teille miettimistä. Miksiköhän Toyota ei ole lähtenyt mukaan Litiumakkupelleilyyn. Ehkäpä siellä on saatu tarpeeksi tietoa ja kokemusta Toyotan nykyhybridin 20 vuoden kehitysajanjakson aikana ja todettu että NiMh-akku toimii samalla tehokkuudella ilman ylimääräisiä ongelmia tai lieveilmiöitä, esim. akkujen räjähdyksiä tai tulipaloja.


    • Se.Haaveista

      Oikeesti Prus kuluttaa 4,5 litraa ja C-HR 5 litraa satasella.

    • Höyryillä

      Ilmankos se Toyotan hybridi kulkee pelkillä höyryillä.

    • mainos.vs.todellisuus

      Tässä taas tojohönöt lainaavat tojon mainostekstejä. Ketä te luulette näillä mainoksilla huijaavanne? Eivät muut ole yhtä tyhmiä lampaita kuin te.

      Lukekaas TM10/2017 niin näette miten Tojo ottaa tuplasti pataan korealaisilta. C-HR on selvällä marginaalilla sekä hitain että eniten kuluttava. Lisäksi autosta todetaan että siinä on kateissa autonsuunnittelun perusasiat.

      • totuus.ei.muutu

        Luuletko että C-HR tulisi yhtään nopeammaksi tai kuluttaisi vähemmän tämän viestin avulla? Tai että se ei olisi TM-hybridivertailun jumbo?
        Et sinä pysty kieltämään tai muuttamaan faktoja spämmäämällä samoja typeriä juttujasi vaikka miljoona kertaa.


    • Ocu1.8TSI.132kW.Webasto

      kyllä se vaan on rehellisesti todettava että Toyota tekee ne maailman parhaat autot! varmasti markkinoiden pienikulutteisimmat moottorit ja samalla myös puhtaimmat, eikä ole päästöissäkään huijannut. tekniikka tuntuu kestävän loputtomiin eivätkä ruostu ollenkaan, onkohan Toyotat tehty ruostumattomasta teräksestä....?

      • typeryyden-toistoa

        Minkäarvoisia kuvittelet näiden hurmoshenkisten kommenttiesi olevan? Niistä näkee kauaksi että kirjoittelet niitä tylsyyksissäki kun ei muutakaan tekemistä tai oikeaa sanottavaa autoista ole.
        Tee palvelus meille kaikille. Yritä löytää vielä pari keppanaa jostain, kisko ne nopeasti ja sammu. Sulla ei oikeasti ole mitään annettavaa kenellekään.


      • Ocu1.8TSI.132kW.Webasto
        typeryyden-toistoa kirjoitti:

        Minkäarvoisia kuvittelet näiden hurmoshenkisten kommenttiesi olevan? Niistä näkee kauaksi että kirjoittelet niitä tylsyyksissäki kun ei muutakaan tekemistä tai oikeaa sanottavaa autoista ole.
        Tee palvelus meille kaikille. Yritä löytää vielä pari keppanaa jostain, kisko ne nopeasti ja sammu. Sulla ei oikeasti ole mitään annettavaa kenellekään.

        miksi luet näitä viestejä? eikö työttömällä ole velvollisuuksia saadakseen työttömyyskorvausta????


      • jaarinen
        typeryyden-toistoa kirjoitti:

        Minkäarvoisia kuvittelet näiden hurmoshenkisten kommenttiesi olevan? Niistä näkee kauaksi että kirjoittelet niitä tylsyyksissäki kun ei muutakaan tekemistä tai oikeaa sanottavaa autoista ole.
        Tee palvelus meille kaikille. Yritä löytää vielä pari keppanaa jostain, kisko ne nopeasti ja sammu. Sulla ei oikeasti ole mitään annettavaa kenellekään.

        No näitä on just kiva kirjotella kapakassa aamutuopilla, oon ollu jo klo 9 alkaen ja neljäs tuioppi menossa,. Menee iltapäioväkijn kaoapkassa.


    • Toyota_Hybrid1

      kyllä se vaan paras auto on Toyota Hybrid, ei sille maha mittään. kulutus niin pieni että ihan naurattaa, alle 3l/100km yhdistetty ja tankkoomalla sitten mitattu ettei oo niitä volokkarin huijaus ajotietokonenäyttämiä (joo kulutus on 4,8l/100km) vaikka todellisuudessa vetävät yli 10l/100km, onhan tuo nähty ja autolehdet testannut. Toyotissa ei vikoja oo ja ylläpitokulut naurettavan pienet. kokeilin huvikseni vetää trailerilla Toyota Land-Cruiseria niin hyvin tuli perässä, hyvä kun edes huomasi vetokoukussa olevan ison auton trailerilla. ostakee paras, Toyota Hybrid niin että tarvihe itkee tiällä mualiman kurjuutta ja volokkarin vikoja ja öljynkulutusta.

      • Tylsämieliset.juopot

        Pelkkää höpötystä tämäkin. Toistetaan mantroja kuin helluntalaisteltassa.


    • bZjknlkljsdfa
      • hurmahenkienUskoaHihii

        No suuntana tuo "trolli" on aika oikeassa. Jos jo nollakelillä kulutus on testissä 5,1 litraa(luvattu 3,8), niin kuinka paljon se kuluttaa kun mennään -15 ja yli lukemiin? Kiihtyvyys 1.8 l moottorista hybridin avustamana 11sek. 0-100 on jo melkoinen näyttö "kehittyneimmästä" hybridijärjestelmästä.
        Kumma kyllä autolehtien vertailuissa ollaan täysin toista mieltä, eli muiden hybridit ovat paljon nykyaikaisempia ja toimivat paremmin ja antavat paremmat ominaisuudet ulos itsestään.


    • kehitys.kehittyy

      Toyota on niin pahoin solmussa tämän nykyisen, tehottoman, painavan ja kalliksi tulleen hybriditekniikkansa kanssa, että se vielä uppoaa. Sen tekniikan kehitys on tullut tiensä päähän. Kiinalaiset tulevat jo muutamassa vuodessa valtaamaan etenkin Euroopassa hybridi- ja sähköautomarkkinat ja silloin Toyota ja eurooppalaisetkin ovat heikoilla.

      • levottomat.ajat

        Hönö on ollut tänään työteliäs, taitaa olla maanisvaihe päällä.


      • totuusmies

        Luuletko että C-HR tulisi yhtään nopeammaksi tai kuluttaisi vähemmän tämän viestin avulla? Tai että se ei olisi TM-hybridivertailun jumbo?
        Et sinä pysty kieltämään tai muuttamaan faktoja spämmäämällä samoja typeriä juttujasi vaikka miljoona kertaa.
        Monesko C-HR oli vertailussa? Entä Prius?


    • ZKODA

      juuri näin. itsekkin tulin automaailman eliittiin parivuotta sitten ostamalla Toyotan. entinen autoni skoda oktavia oli järkyttävä pettymys kaikinpuolin, huonompaa autoa eivoi olla olemassa!!!!!!!!!!

    • TodellaKallis

      Skodan perushintaan kuuluu vaan kotelo ja neljä pyörää. Kun sen varustelee tuolla Skodan sivuilla asianmukaiseksi, siitä tulee todella kallis auto. Rakennapa Toyota Toyotan sivuilla vertailuksi niin huomaat.

      • rakentele.vapaasti

        Toyotaan ei saa samaa suorituskykyä, tilaa ja ajettavuutta millään rahalla.


    • Zeble

      Toyotan uusimman hybridijäejestelmät kulutuslukemat ovat todella pienet. Pyörivät 4 l sadalla.

      • Höpinää.taas

      • Mulla Auris TS hybrid ja keskikulutus 4,84l/100km lähes vuoden keskiarvo! Joten 5,3 on aika helvetin kaukana todellisuudesta. <iframe widframeborder="0"></iframe>th="650" height="300" src="https://tankkaus.com/cars/public_graph/2508113/2017/2016/3"

        Se kuinka hyvään polttoaine talouteen pääsee hybridillä riippuu pitkälti kuljettajan kyvystä hyödyntää hybridi ominaisuutta ! Hybridiähän ei ajeta samaantapaan kuin tavallista autoa jos halutaan maximaalinen hyöty polttoainetalouteen. Eimerkiksi jarrutukset on hoidettava eri tyylillä on vältettävä äkkinäisiä jarrutuksia ja pyrittävä jarruttamaan mahdollisimman pitkältä matkalta ennen risteystä näin saadaan kerättyä enemmän jarrutus energiaa talteen. Normaali autossa on ihan sama jarruttaako äkkiä vai miten kun se energia jokatapauksessa menetetään lämpönä ilmaan. Ja hybridi akun virtaa on osattava hyödyntää oikeissa paikoissa sähköajolla ja oikeassa paikassa polttomoottoria kun 0-70km/h nopeuksissa sen voi itse päättää millä voimalla edetään. On turhaa ajaa polttomoottori päällä jos hybridi akku on lähes täynnä ja nopeus noin 70 tai alle. tasaisella alustalla kannattaa ajaa sähköllä ja ylämäet polttomoottorilla. Polttomoottorin hyötysuhde paranee kun sitä käytetään silloin kun akun varaus on alhainen. Tällaisten asioiden ymmärtäminen ja niiden hyödyntäminen jokapäiväisessä liikenteessä pienentää huomattavasti hybridin kulutusta. Avopuolisoni ajoi noin 50km matkan jota kuljemme paljon keväästä syksyyn ja hän ei ole ennen hybridiä ajanut hän sai ajotietokoneen näyttöön 5,2l/100km kun itse ajan saman matkan helposti 4,5l/100km ja kesällä noin 4l/100km eli ero on helposti 0,4-0,7l/100km ! Noviisin ja kokeneenmman hybridi kuskin välillä.



      • Kokonaisuus.ratkaisee

        Tuo 5.3 litraa kuvaa keskiarvoa, ei sitä miten vähällä joku voi jossain olosuhteissa päästä. Keskiarvo on se merkittävin kun verrataan autoja toisiinsa.
        Jonkun tientukko hissuttelijan venytysennätykset ovat siinä keskiarvossa mukana, mutta eivät yksinään kuvaa vertailukelpoista kulutusta.


    • MuillaPaljonHuonommat

      Toyotalla on modernein hybridijärjestelmä.

      Kaikkien muiden valmistajien hybridien kulutus on huimasti paljon suurempi kuin Toyotan hybridien. Myös moottorien tekniset arvot ovat muilla valmistajilla huonommat. vertaa. Mukaan lukien hyundai ja Kia.

      • tojo.huonoin

        TMn hybridivertailussa Toyota otti kaksi viimeistä sijaa. C-HR kulutti eniten bensaa ja oli samaan aikaa hitain. Korealaiset olivat täysin ylivoimaisia.



      • mukahybridit.arvottomia

        Ihmiset maksavat kuitenkin polttoaineesta litrahintaa, ei energiasisällön mukaan. Volvo on noista edullisisn polttoaineiden hinnan perusteella ja autona aivan eri luokassa kuin priuksen kajakki.

        Ja olihan tuo tuplajumboilu TM:n hybridivertailussa todellinen mahalasku tojolle. 20 vuotta harjoiteltu hybridien tekoa ja silti uusin hypemalli on hitain ja janoisin.

        Näiden mukahybridien vertailu on kuitenkin vähän samaa kuin vertailisi kumpi on kovempi sana SKP vai SKDL. Markkinat ovat ajaneet jo ohi ja ladattavuus on must.

        http://www.iltalehti.fi/autotestit/201710132200458467_at.shtml

        Dieseleillä ajetaan vielä pitkään sen jälkeen kun muka-hybridit on kuopattu.


      • Volvo on diesel joten siitä on maksettava korkeampi Co2 vero ja käyttövoimavero jota hybridissä ei ole ollenkaan. hintaero on bensan ja dieselin välillä olematon noin 0,15-0,20€/L joten 400€ diesel veron kuittaus vuosittain vs hybridi vaatii vähintään 20 000km ajon/vuosi että diesel on edes tasoissa kustannuksissa. Riippuen tietenkin missä ajetaan kaupungissa dieselillä ei ole mitään jakoa hybridi vie mennen tullen. Ja polttoaine verotusta todennäkoisesti ajetaan tulevaisuudessa energia siltöön perustuvaksi joten diesel on tulevaisuudessa kalliimpaa kuin bensiini koska siinä on suurempi lämpöarvo/energiatiheys.


      • mukahybridit.arvottomia kirjoitti:

        Ihmiset maksavat kuitenkin polttoaineesta litrahintaa, ei energiasisällön mukaan. Volvo on noista edullisisn polttoaineiden hinnan perusteella ja autona aivan eri luokassa kuin priuksen kajakki.

        Ja olihan tuo tuplajumboilu TM:n hybridivertailussa todellinen mahalasku tojolle. 20 vuotta harjoiteltu hybridien tekoa ja silti uusin hypemalli on hitain ja janoisin.

        Näiden mukahybridien vertailu on kuitenkin vähän samaa kuin vertailisi kumpi on kovempi sana SKP vai SKDL. Markkinat ovat ajaneet jo ohi ja ladattavuus on must.

        http://www.iltalehti.fi/autotestit/201710132200458467_at.shtml

        Dieseleillä ajetaan vielä pitkään sen jälkeen kun muka-hybridit on kuopattu.

        Pistoke hybridit on pelkässä sivuosassa marginaali tuotteita ! Täyshybridit hallitsee hybridi markkinoita suvereenisti ja merkistä ei varmasti ole epäselvyyttä ? Hyndaikin on pelkkä näpertelija Toyotaan verrattuna ! Kävin ajamassa tuon ionic hybridin ja ei se nyt mitenkään ihmeellinen ollut ! Sellainen nykivä se oli kuin kiimainen kani sellaisia ne kaksoiskytkin automaatit on nykivät niinkauan kunnes hajoavat! Toyotassa ei ole kytkintä eikä oikeataan edes varsinaista vaihdelaatikkoa. En kuuna päivänä vaihtais Aurista tohon viritykseen!


      • kulutus.puoleen
        Toyota_hybrid kirjoitti:

        Pistoke hybridit on pelkässä sivuosassa marginaali tuotteita ! Täyshybridit hallitsee hybridi markkinoita suvereenisti ja merkistä ei varmasti ole epäselvyyttä ? Hyndaikin on pelkkä näpertelija Toyotaan verrattuna ! Kävin ajamassa tuon ionic hybridin ja ei se nyt mitenkään ihmeellinen ollut ! Sellainen nykivä se oli kuin kiimainen kani sellaisia ne kaksoiskytkin automaatit on nykivät niinkauan kunnes hajoavat! Toyotassa ei ole kytkintä eikä oikeataan edes varsinaista vaihdelaatikkoa. En kuuna päivänä vaihtais Aurista tohon viritykseen!

        "Ja polttoaine verotusta todennäkoisesti ajetaan tulevaisuudessa energia siltöön perustuvaksi joten diesel on tulevaisuudessa kalliimpaa kuin bensiini koska siinä on suurempi lämpöarvo/energiatiheys."

        Pelkkää haihattelua taas. Ei mitään asiapohjaa niinkuin ei tojon hybrideissä muutenkaan. Tojon hybrideillä ei ole mitään asiaa nollapäästö-alueille kun taas ladattavat hybridit pystyvät niitä käyttämään. Jo siinä on yksi hyvä syymiksi mukahybridit katoavat lähivuosina.
        Kun mukahybridit käyvät desikamppailua perinteisten autojen kanssa niin ladattavat pudottavat kulutuksen alle puoleen siitä. Eikä tarvitse ajaa nuukaillen ja olla muiden jaloissa.


    • Tulevaisuusonlyhyttä

      Olkiluoto ei valmistu ja ja suunnitteilla olevien ydinvoimaloidenkin paskoja ei huolita omille kulmille.

    • Kivikautisia

      Kilpailijat ovat jääneet todella pahasti jälkeen Toyotan hybrideille. Polttoaineen kulutus ja tekniset arvot kilpailijoilla ovat kuin kivikaudelta verrattuna Toyotan hybrideihin.

      • näin.todellisuudessa

        Terot jaksaa viljellä näitä täysin tuulesta temmattuja tarinoitaan ilman mitään viitettä tiedon lähteeseen. Elävät omassa keksityssä todellisuudessaan ja yrittävät jakaa sitä eteenpäin.
        Täysjärkiset perustavat argumenttinsa faktoihin ja pystyvät ne todistamaan.
        Esimerkkinä kerron että TM:n hybridivertailussa Tojo otti kaksi viimeistä sijaa ja C-HR:lle mitattiin vertailun korkein keskikulutus ja sen lisäksi vielä huonoin suorituskyky.

        Tämä on mitattua faktaa, ei teron haihattelua.


      • Ei autotestaajien kulutus tulokset ole mitään factoja! Ja arvostelut ylipäätään on enemmä tai vähemmän maksettuja. Jos toimittajat haluaa jollekkin autolle suuremman kulutus lukeman kuin muille se on varsin helppoa. TM: Toimittajilla kun on isot VW lasit päässä niin kaikki saadaan kuluttamaan enemmä kuin volsu jos halutaan. Toyotan hybridit menee kuin kuumille kiville ja kauppa käy ! Enkä yhtään ihmettele yli100km kaupunki pyörittelyssä ja 0- -2 asteen pakkasessa Auris hybrid TS vei 4,5l bensiiniä ajotietokoneen näyttämä oli 4,4l . Siihen ei pääse yksikään samankokoluokan dieseli eikä bensaturbo! Ja se on faktaa jos mikä. Turussa hybridi taksit on yleistyneet vauhdilla on Auris TS, Prius ja Prius malleja vaikka kuinka !


      • millä.vauhdilla
        Toyota_hybrid kirjoitti:

        Ei autotestaajien kulutus tulokset ole mitään factoja! Ja arvostelut ylipäätään on enemmä tai vähemmän maksettuja. Jos toimittajat haluaa jollekkin autolle suuremman kulutus lukeman kuin muille se on varsin helppoa. TM: Toimittajilla kun on isot VW lasit päässä niin kaikki saadaan kuluttamaan enemmä kuin volsu jos halutaan. Toyotan hybridit menee kuin kuumille kiville ja kauppa käy ! Enkä yhtään ihmettele yli100km kaupunki pyörittelyssä ja 0- -2 asteen pakkasessa Auris hybrid TS vei 4,5l bensiiniä ajotietokoneen näyttämä oli 4,4l . Siihen ei pääse yksikään samankokoluokan dieseli eikä bensaturbo! Ja se on faktaa jos mikä. Turussa hybridi taksit on yleistyneet vauhdilla on Auris TS, Prius ja Prius malleja vaikka kuinka !

        Montako uudenmallista Priusta olet nähnyt taksina?


    • Voittamaton_Toyota

      Toyotalla on kaikkein uusin hybridijärjestelmä, jonka polttoaineen kulutus on aivan hämmästyttävän pieni uusiin kilpailijoiden tekemiin harjoitelmiin verrattuna. Yksikään uusi valmistaja ei pysty voittamaan Toyotaa laadussa, luotettavuudessa ja taloudellisuudessa.

      • älähän.horise

      • Hyöty_ja_suhde

        Alkuperäiseen viestiin viitaten: Myös Hondan hybridijärjestelmän 2.0 L Atkinson bensakone toimii yli 40 % termisellä hyötysuhteella. Koneessa on tehoa 181 hv ja koko hybridijärjestelmän sitten 212 hv. Tämä siis Accordissa, uuden CR-V:n nokalle asetettuna speksit saattavat olla erilaiset.


    • millä.pysyvät.kelkassa

      "Soppaan kuuluu se, että teknisesti aikanaan edistykselliset japanilaisvalmistajat (esimerkiksi Mazdan kiertomäntämoottorit ja Toyotan hybridit) ovat jääneet Nissania lukuun ottamatta jälkeen malliston sähköistämisessä."
      https://www.is.fi/autot/art-2000005434719.html

      • FeodorValentin

        Parin vuoden päästä Toyotan kilpailijoilla on kova paikka edessä, kun Toyota tuo todella edistyksellisen sähköauton markkinoille.


      • jotenkin.tuttua
        FeodorValentin kirjoitti:

        Parin vuoden päästä Toyotan kilpailijoilla on kova paikka edessä, kun Toyota tuo todella edistyksellisen sähköauton markkinoille.

        Kuten aina ennenkin, parin vuoden päästä.


      • perässähiihtäjä

      • sitä_odotellessa

        Ja minkähänlainen voimala tarvitaan syöttämään tuo akku täyteen minuuteissa? Taitaa syöttöjen rakentaminen vähän rajata latauspaikkoja. Lähinnä tulee mieleen voimalinjan vieressä oleva muuntaja, jossa latauspiste.


    • isot.tojolasit

      "Ei autotestaajien kulutus tulokset ole mitään factoja! Ja arvostelut ylipäätään on enemmä tai vähemmän maksettuja. Jos toimittajat haluaa jollekkin autolle suuremman kulutus lukeman kuin muille se on varsin helppoa. TM: Toimittajilla kun on isot VW lasit päässä niin kaikki saadaan kuluttamaan enemmä kuin volsu jos halutaan."

      Näyttää olevan aika isot Tojolasit tällä kirjoittajalla. Tuossa vertailussa ei edes ollut yhtään VW:tä mukana. Tojo otti pahasti turpiinsa Korealaisilta tällä kertaa.
      Ja pikkuautotestissä tojo otti kuokkaan kaikilta. TM:n VW:n suosiminen on tyhjäksi osoitettu kortti. Toyota on jäänyt kaikkien muidenkin merkkien taakse vertailuissa. ja se ei ole TM:n syytä, Tojo jää viimeiseksi kaikkialla muuallakin maailmassa.

    • ValdeKurppa

      Toyotalla on kehittynein hybridijärjestelmä, joka on hiottu nykyiseen tehokkuuteensa 20 vuoden aikana. Muilla on vasta pelkät harjoitelmat.

      • Ladattava.tulevaisuus

        Toyota on hionut 20 vuotta tyhjää arpaa. Bensaturbot ovat yksinkertaisempia ja halvempia. Kulutusero on desejä.
        Mukahybridit ovat kuoleva keksintö. Ja vaikka nämä mukahybridit eivät kuolisi, korealaiset ovat tehneet parempia mukahybridejä kuin tojo. Tojolla ei oikeasti ole mitään saumaa tuolla 20 vuottavanhala hybridikoneptillaan. Aika on ajanut siitä ohi.


      • hyvä.kaupunkiauto
        Ladattava.tulevaisuus kirjoitti:

        Toyota on hionut 20 vuotta tyhjää arpaa. Bensaturbot ovat yksinkertaisempia ja halvempia. Kulutusero on desejä.
        Mukahybridit ovat kuoleva keksintö. Ja vaikka nämä mukahybridit eivät kuolisi, korealaiset ovat tehneet parempia mukahybridejä kuin tojo. Tojolla ei oikeasti ole mitään saumaa tuolla 20 vuottavanhala hybridikoneptillaan. Aika on ajanut siitä ohi.

        Toyota Hybridin kyydissä meno on kuin HeBuLin haitaribussissa. Moottori huutaa, alusta paukkuu ja kori velloo ylös-alas ja puolelta toiselle.


      • dfsdfsdaf

        Trollilla on 15. päivä palkkapäivä ja se on hakenut tikkuviinapullon.


      • Kylmätotuus
        dfsdfsdaf kirjoitti:

        Trollilla on 15. päivä palkkapäivä ja se on hakenut tikkuviinapullon.

        Aivan sama vaikka leimaat jonkun trolliksi. Kirjoitus on silti totta. TM vertailukin osoitti että tojon hybridi on jäänyt jälkeen ja varsinkin voimalinja on onneton.


      • ÄläVäännä

        Sama trolli sama vale. Voimalinjastakaan ei puhuta TM:ssä mitään.


      • Perustellusti.huonompi
        ÄläVäännä kirjoitti:

        Sama trolli sama vale. Voimalinjastakaan ei puhuta TM:ssä mitään.

        TM vertaili neljää hybridiä. Toyota rankattiin sijoille kolme ja neljä. Toyota oli joukun hitain ja se kulutti eniten joten mitään salaliittoa ei ole. Korealaisten voimalinjat tarjosivat paremman suorituskyvyn ja mukavuuden kuin toyotan tuhnu jojo. Toyotan hybriditekniikka ei kestä vertailua edes korealaisiin. Eurooppalaiset ladattavat hybridit ovat jo oma lukunsa ja selkeästi edellä.


    • UusinJaKehittynein

      Pitää nostaa ylös kun taas kaikki ketjut ovat asiattomia valheita täynnä. Uusin Tuulilasi-lehti kehuu Toyotan tuoretta uusinta hybridijärjestelmää kaikkein kehittyneimmäksi. Sivu 38.

      • pääseekö.vettä

        Mitä tuoreutta siinä on?


      • Kake1234

        Hyundai IONIQ menestyi hybridivertailussa
        Tekniikan Maailma (nro 10 – 17.5.2017) testasi IONIQ hybridin yhdessä Kian ja Toyotan hybridien kanssa.
        IONIQ sai jaetun ykkössijan ja erityismaininnan hyvästä kiihtyvyydestä ja pienestä kulutuksesta.
        TM toteaa: ”IONIQ tarjoaa kovan vastuksen selvälle esikuvalleen, Toyota Priukselle.
        Monilta osin se on hieman pätevämpi, vaikka hinta on matalampi.”


      • fdfdfafadfad
        Kake1234 kirjoitti:

        Hyundai IONIQ menestyi hybridivertailussa
        Tekniikan Maailma (nro 10 – 17.5.2017) testasi IONIQ hybridin yhdessä Kian ja Toyotan hybridien kanssa.
        IONIQ sai jaetun ykkössijan ja erityismaininnan hyvästä kiihtyvyydestä ja pienestä kulutuksesta.
        TM toteaa: ”IONIQ tarjoaa kovan vastuksen selvälle esikuvalleen, Toyota Priukselle.
        Monilta osin se on hieman pätevämpi, vaikka hinta on matalampi.”

        Kannatta perehtyä vähän tarkemmin. tuo on pelkkää pintakkiiltoa.


      • dwwww
        fdfdfafadfad kirjoitti:

        Kannatta perehtyä vähän tarkemmin. tuo on pelkkää pintakkiiltoa.

        Mitä pintakkiiltoa ? Hyundaihan on hyvä automerkki. Maailma muutuu ja se tarkoittaa että Toyotalla on kilpailjoita, Ettekö kestä sitä ?


      • MikäSeTuommonenOn
        dwwww kirjoitti:

        Mitä pintakkiiltoa ? Hyundaihan on hyvä automerkki. Maailma muutuu ja se tarkoittaa että Toyotalla on kilpailjoita, Ettekö kestä sitä ?

        On siinä meillä Hybridi!!

        Myös tuulilasi-lehti kirjoittaa Kiasta ja Hyundaista:

        ”Loppusyksyn viileät kelit nostivat esiin seikan, joka voi tulla yllätyksenä Hyundain ja Kian ostajalle. Niiden hybridijärjestelmät pakottavat polttomoottorin käynnistymään jäähdytysnesteen lämmitystalkoisiin, vaikka ajotilaksi olisikin valittu EV-sähköajotila ja korkeajänniteakuissa olisi riittävästi energiaa.” Polttomoottori on käynnissä kaiken lisäksi korotetulla tyhjäkäynnillä eli meteliä riittää.


      • feeeeeeq

      • VaihdanPois

        Minun Hyndaini on käyttänyt polttomoottoria aivan liikaa marraskuun alusta asti. Tyhjä käynti tapahtuu lisäksi korotetuilla kierroksilla, joten jytinää riittä. Eihyvä. Kesäauto.


      • renkaiden.arvo
        VaihdanPois kirjoitti:

        Minun Hyndaini on käyttänyt polttomoottoria aivan liikaa marraskuun alusta asti. Tyhjä käynti tapahtuu lisäksi korotetuilla kierroksilla, joten jytinää riittä. Eihyvä. Kesäauto.

        Et siitä Getzistä saa mitään vaihdossa, vie paaliin.


    • NyrpistävätNenäänsä

      Ainostaan Toyotalla on kestävä ja ajanmukainen hybridijärjestelmä. Muiden valmistajien hybridit ovat muka-hybridejä, joille Prius-insinöörit nyrpistävät nenäänsä, kuten TM kirjoittaa:

      "Yksi tärkeä pointti tässä sähköistämisten rintamassa on myös se, että osa uusista moottorimalleista on sellaisia hybridejä, joille Toyotan Prius-insinöörit varmasti nyrpistävät nenäänsä."

      https://tekniikanmaailma.fi/kommentti-sahkoautoja-ja-hybrideja-lupaavat-nyt-kaikki-kannattaa-kuitenkin-lukea-lupausten-pieni-prantti/

    • VainToyotalla

      Toyotalla on myynnissä asianmukaisesti toimivat modernit hybridit ja muilla hybridit ovat muka-hybridejä.

    • Alappi

      Uuusi ladattava Prius kulki hybridiajotilassa 80 km:n nopeusrajoituksella kuluttaen 3,9 l/100 km ja pelkällä sähköllä eli sähköajotilassa pääsi ajamaan 58 km. Kotona lataaminen vie vain viidesosan bensan hinnasta ja siitä vielä puolet saa ilmaista latausta julkisista pisteistä.

      Oli kaksi päivää koeajossa. Mahtava auto. Powerajotilassa auto liikkuu kevyesti kuin lentäen. Käykää koeajolla ja todetkaa itse.

    • Jarde

      Toyoitan hybrideissä on sellaisia ominaisuuksia mitkä tietysti nostaa hiukan hintaa, kuten pakokaasujen lämmön hyödyntäminen moottorin ja sisätilojen lämmittämiseen. Tämähän näkyi hybrivertailussa missä Toyotan hybriditekniikka oli selvästi parasta.

      Tojon energian kulutus kilmetriä kohti oli alin sekä bensalla että sähköllä. Se on sitä osaamista. Toyotan lämmityslaite on myös paras.

      Muiden ladattavista hybrideistä puuttuu lämpöpumppu ja akkujen lämmitys. Ei ihme että talvella niiden muiden valmistajien hybridien ajomatkat jäävät lyhyiksi ja polttomottori pyörii koko ajan lämmittääksenn sisätiloja.

      • toyotaa.ei.halua.kukaan

        Suomessa on tehty kaksi hybridvertailua viimeisen vuoden aikana. Normihybridien varteilussa Korealaiset pieksivät tojon kunnolla.
        Ladattavienkin vertailussa Toyota jäi viimeiselksi.
        Eipä ihme että yhtä myytyä Toyotan ladattaa hybridiä kohden ostetaan yhdeksän VW:n valmistamaa.
        Viime kuussakin kaupaksi meni vain kaksi Priusin ladattavaa. Melkoinen mahalasku.


      • Oikeaatietoa
        toyotaa.ei.halua.kukaan kirjoitti:

        Suomessa on tehty kaksi hybridvertailua viimeisen vuoden aikana. Normihybridien varteilussa Korealaiset pieksivät tojon kunnolla.
        Ladattavienkin vertailussa Toyota jäi viimeiselksi.
        Eipä ihme että yhtä myytyä Toyotan ladattaa hybridiä kohden ostetaan yhdeksän VW:n valmistamaa.
        Viime kuussakin kaupaksi meni vain kaksi Priusin ladattavaa. Melkoinen mahalasku.

        Heinäkuussakin myytiin seitsemän ladttavaa Vw Golfia ja kahdeksan ladattavaa Priusta.


      • tojolla.vain.yksi
        Oikeaatietoa kirjoitti:

        Heinäkuussakin myytiin seitsemän ladttavaa Vw Golfia ja kahdeksan ladattavaa Priusta.

        Oujee. Yhdessä kuussa myytiin yksi enemmän. Tiesitkös että Tojolla ei ole mitään muuta kuin Prius. Golf GTE on vain yksi monesta VW:n ladattavasta mallista ja silti se on myynyt tänä vuonna 35% enemmän kuin Prius PHEV.
        VW on aivan suvereeni ladattavissa autoissa ja tojolla ei ole mitään jakoa. Ensimmäinen sähköautokin on vielä vuosien päässä.


    • ÄläValehtele

      Trolli yritti taas valehdella.

    • Luesehitaasti

      Eikä aloituksen totuus mene perille manipuloituun mieleesi. Herää, trolli.

    • OikeaaTietoa

      Herää!

    • aasialainenKusetus

      Toyotalla kehitystyössä keskitytään pääsääntöisesti siihen, kuinka saadaan halvimmalla aikaan kohtuullinen auto joka sentään kävisi kaupaksi. Ei siis mitään hyvää ja laadukasta, ainoastaan halpista joka juuri ja juuri kelpaa massoille. Tosin Toyota on mennyt jo hieman liian pitkälle halpuutuksessaan ja laatu on romahtanut ala-arvoiseksi ja sitä yritetään nyt paikkailla ns. nuorekkaalla muotoilulla, joka tuttuun japanilaiseen tyyliin menee överiksi ja toteutus on vähintäänkin mauttomuuden huippua. Toimisikohan tuo konsepti jos panostaisivat hieman enemmän laatuun, ajettavuuteen ja mukavuuteen? Tällä hetkellä kun on paljon ostajia jotka tuijottavat ainoastaan tehtaan ilmoittamiin kulutuslukemiin ymmärtämättä sitä faktaa että tuo uusi mittaustapa suosii tarkoituksenmukaisesti hyridejä ja todellisuus on ihan toista. Suomalainen jolla on perheessään vain se yksi auto ja sillä ajetaan muuallakin kuin taajamissa, niin nuo kulutuslukemat karkaavat ihan samoihin kuin nykyaikaisen turbokoneen jossa on lisäksi tuplaten tehoja, siis niitä todellisia tehoja.

    • OikeaaTietoa

      Toyotalla on jo neljännen polven huippuunsa kehitetty hybridijärjestelmä käytössä kun muut autonvalmistajat ovat tehneet vasta hybridiharjoitelmia.

    • Auto-Eino

      Tämä uusin hybridijärjestelmä on mys uusissa Corollissa ja siksi niiden kulutus ja päästöt ovat polttomottoriautojen kaikkein pienimmät ja autovero olematon.

      • ei.tule.kiire

        Se nyt on aika sama paljon verojen osuus on jos kokonaishinta on korkeampi tai sama kuin kilpailijoilla.
        Automaattikafakut irtovat seuraavaan hintaan:
        Focus 25.700
        Corolla 26.300
        Octavia 26.500

        Pisti silmään tuo hybridin 72kW vapari. Varmasti kivaa heittää pidempää matkaa jos kyydissä on yhtään enempää kuin kaksi ihmistä ja yksi pieni matkalaukku.


    • kohta.kielletään

      "Toyotalla on jo neljännen polven huippuunsa kehitetty hybridijärjestelmä käytössä kun muut autonvalmistajat ovat tehneet vasta hybridiharjoitelmia"

      Toyota on jäänyt täysin kelkasta noiden 100% bensalla kulkevilla muinaisjäänteillään. Muilla kaikki hybridit ovat ladattavia ja täyssähköautoistakin on tulossa jo toinen sukupolvi.
      Kun polttisten myyntikielto tulee voimaan 10 vuoden päästä niin nämä tojon höpöhybridit ovat muiden polttisten kanssa kiellettyjen listalla.
      Ei latausta, ei tulevaisuutta

      • hukkaan.heitettyä

        Eurooppalaiset olivat tarpeeksi fiksuja hypätäkseen tuon hybridi-vaiheen kokonaan yli ja menivät suoraan sähköautoihin. Olisi aika hölmöä kehittää tekniikkaa joka kielletään kokonaan jo muutaman vuoden päästä.


    Ketjusta on poistettu 17 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      57
      1922
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1672
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1594
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1425
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe