Tällä palstalla suurimpana ongelmana tuntuu olevan huono palkka ja työnantaja. Itse olen asiakas, haluaisin ostaa laadukasta kotisiivousta. Kokemukseni: tuntihinnat nousevat jatkuvasti, kotitalousvähennykset siirtyvät suoraan hinnoissa yritysten piikkiin. Laatua ei saa edes rahalla. Ns. ylläpitosiivous tarkoittaa, että okt menee surkeaan kuntoon nopeasti: pölyrihmoja alkaa roikkua, hanojen ympärille kertyy pinttynyt likakerros, tahrat pyyhkäistään päältä kuivalla liinalla, pöly ehkä lähtee mutta tahra jää jne. Mitä tässä ylläpidetään? Säännöt ovat jo naurettavia, tuntuu että käsien nostaminen olkapäitä korkeammalle , kyykistyminen ja kevyidenkin kalusteiden siirto ovat jo niin vaarallisia temppuja, ettei sellaisia vaativia siivoustehtäviä tehdä lainkaan. Homma on ahnetta ja snobistista. No, sehän ei toki ole mikään uutinen tässä yhteiskunnassa.
Alan yritykset kommentoikaa
4
137
Vastaukset
- työnantajal
Ne ketkä osaavat siivota ovat ihan jossain muualla kuin siivousfirmassa töissä. Vain lahjattomat ja juntit hakeutuu alalle jotka eivät osaa edes hanaa kiillottaa.
Se on syy. - liljannuppu
Jahas. asiakas ja siivousvastaava neuvottelevat. Nimitetään asiakasta vaikka Lailaksi, ja siivousvastaavaa Sirkaksi.
Laila: Meillä siivoukseen ei saa mennä 3 tuntia pitempään kuukautta kohti, jos tuntihintanne on tämä xx euroa tunnille, hinta. Aiemmin ostin siivouksen puljulta c, jossa oli joku hanke, jossa yhteydessä siivouksen sai hintaan zz euroa tunti, ja lisäksi leikkasivat pensasaidat ilmaiseksi, sekä laittoivat viime kesänä uuden nurmikon.
Sirkka: Minusta aika on mitoitettu kyllä väärin. Teillä on pinta-alaa noin bbb neliötä, lisäksi useita tuuletettavia isoja mattoja, kerran kahteen viikkoon pestävä sauna, sekä isot terassit, ja paljon lasipintoja. Olisiko mahdollista testata käytännössä siivousaika viikkosiivoukseen, ennen lopullisen sopimuksen tekoa? Tietenkin annamme alennusta testaamisesta.
(paikalle lähtee kokenut ja nopeakin siivooja, joka ei ehdi tehdä kaikkea asiakkaan toivomassa ajassa)
Laila pitää silti kiinni siitä että tuntihinta on liian korkea että voisi osttaa enempiä tunteja kuukaudessa. Joten sovitaan, että siivotaan millä tuntimäärällä Laila haluaa.
Tulos?
Laila valittaa palvelusta. Lailaa pyydetään seuraamaan siivoojan työskentelyä. eihän hän sitä tee, kun tietää, että ostaa vähän...
Toinen mahdollisuus on se että siivousfirma vetää välistä. Itse olen duunissa yrityksessä, jossa ei työnantaja vedä aikaa välistä. se on hyvä, saa tehdä välillä ihan laadukastakin työtä- paitsi niihin kohteisiin, jonne ei osteta, aikaa.- 6542456775435
Juu tämä on aina se siivoustyötä tekevien selitys, että ostettu aika vs työmäärä eivät kohtaa. Tässä tapauksessa se ei vain päde.
- mmmdddodkel
Mikä on aloittajan /numerosarjan siivouskohteen koko, kalusteiden määrä, kerrosten määrä?
Kuinka vanhoja pinnat ovat ja mitä materiaalia?
Mitä on sovittu siivottavaksi?
Paljonko kohteessa on asukkaita ja siivotaanko itse kuinka usein?
Paljonko on sovittu siivousajaksi?
Paljonko hinta nousee jatkuvasti?
Siivoojalla/firmalla on omat kulunsa. Eivätkä kulut ole laskemaan päin.
Palkkat nousevat vuosittain siivoojilla samoiten kuin sinullakin.
Snobistinen siivous: uusi termi, heh heh.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki2026296Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1442867- 442327
- 942109
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2382031Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2311447- 781422
Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin
Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa3071414Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää131346Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j61286