Alan yritykset kommentoikaa

Maalaisjärkiohoi

Tällä palstalla suurimpana ongelmana tuntuu olevan huono palkka ja työnantaja. Itse olen asiakas, haluaisin ostaa laadukasta kotisiivousta. Kokemukseni: tuntihinnat nousevat jatkuvasti, kotitalousvähennykset siirtyvät suoraan hinnoissa yritysten piikkiin. Laatua ei saa edes rahalla. Ns. ylläpitosiivous tarkoittaa, että okt menee surkeaan kuntoon nopeasti: pölyrihmoja alkaa roikkua, hanojen ympärille kertyy pinttynyt likakerros, tahrat pyyhkäistään päältä kuivalla liinalla, pöly ehkä lähtee mutta tahra jää jne. Mitä tässä ylläpidetään? Säännöt ovat jo naurettavia, tuntuu että käsien nostaminen olkapäitä korkeammalle , kyykistyminen ja kevyidenkin kalusteiden siirto ovat jo niin vaarallisia temppuja, ettei sellaisia vaativia siivoustehtäviä tehdä lainkaan. Homma on ahnetta ja snobistista. No, sehän ei toki ole mikään uutinen tässä yhteiskunnassa.

4

131

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • työnantajal

      Ne ketkä osaavat siivota ovat ihan jossain muualla kuin siivousfirmassa töissä. Vain lahjattomat ja juntit hakeutuu alalle jotka eivät osaa edes hanaa kiillottaa.

      Se on syy.

    • liljannuppu

      Jahas. asiakas ja siivousvastaava neuvottelevat. Nimitetään asiakasta vaikka Lailaksi, ja siivousvastaavaa Sirkaksi.
      Laila: Meillä siivoukseen ei saa mennä 3 tuntia pitempään kuukautta kohti, jos tuntihintanne on tämä xx euroa tunnille, hinta. Aiemmin ostin siivouksen puljulta c, jossa oli joku hanke, jossa yhteydessä siivouksen sai hintaan zz euroa tunti, ja lisäksi leikkasivat pensasaidat ilmaiseksi, sekä laittoivat viime kesänä uuden nurmikon.
      Sirkka: Minusta aika on mitoitettu kyllä väärin. Teillä on pinta-alaa noin bbb neliötä, lisäksi useita tuuletettavia isoja mattoja, kerran kahteen viikkoon pestävä sauna, sekä isot terassit, ja paljon lasipintoja. Olisiko mahdollista testata käytännössä siivousaika viikkosiivoukseen, ennen lopullisen sopimuksen tekoa? Tietenkin annamme alennusta testaamisesta.
      (paikalle lähtee kokenut ja nopeakin siivooja, joka ei ehdi tehdä kaikkea asiakkaan toivomassa ajassa)
      Laila pitää silti kiinni siitä että tuntihinta on liian korkea että voisi osttaa enempiä tunteja kuukaudessa. Joten sovitaan, että siivotaan millä tuntimäärällä Laila haluaa.
      Tulos?
      Laila valittaa palvelusta. Lailaa pyydetään seuraamaan siivoojan työskentelyä. eihän hän sitä tee, kun tietää, että ostaa vähän...


      Toinen mahdollisuus on se että siivousfirma vetää välistä. Itse olen duunissa yrityksessä, jossa ei työnantaja vedä aikaa välistä. se on hyvä, saa tehdä välillä ihan laadukastakin työtä- paitsi niihin kohteisiin, jonne ei osteta, aikaa.

      • 6542456775435

        Juu tämä on aina se siivoustyötä tekevien selitys, että ostettu aika vs työmäärä eivät kohtaa. Tässä tapauksessa se ei vain päde.


    • mmmdddodkel

      Mikä on aloittajan /numerosarjan siivouskohteen koko, kalusteiden määrä, kerrosten määrä?
      Kuinka vanhoja pinnat ovat ja mitä materiaalia?
      Mitä on sovittu siivottavaksi?
      Paljonko kohteessa on asukkaita ja siivotaanko itse kuinka usein?
      Paljonko on sovittu siivousajaksi?
      Paljonko hinta nousee jatkuvasti?

      Siivoojalla/firmalla on omat kulunsa. Eivätkä kulut ole laskemaan päin.
      Palkkat nousevat vuosittain siivoojilla samoiten kuin sinullakin.

      Snobistinen siivous: uusi termi, heh heh.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3300
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2852
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      22
      2676
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2628
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      21
      2514
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2345
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1813
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1757
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      37
      1620
    10. Dear mies,

      Hymyiletkö ujosti, koska näet minut? 😌
      Ikävä
      18
      1476
    Aihe