Viemäriputken avaaminen

hidastaa

Kylpyhuoneessa on pöntön vaakaputkessa jonkinasteinen tukos, joka joskus hidastaa virtausta pönttöä vetäessä. Samaan putkeen laskee lavuaarin viemäri. Siis tässä järjestyksessä pönttö → lavuaarin poisto → viemärikaivo. Tukos on lavuaariputken ja kaivon välissä.

Pöntön tai lavuaarin kautta lasketuilla pesu- ja avausaineilla ei tunnu olevan mitään vaikutusta.

Luin Viemäri rae -tuotteesta
https://rakennusmaailma.fi/artikkelit/pikakokeessa-viemarinaukaisurakeet

”Vessan lavuaarin hajulukko on kaikista yksinkertainen tapaus avata, minutin homma. WC tahi keittiön viemäri ei välttämättä aivan yhtä simppeli.”
http://tusertificat.ru/viemarirae/

Pakkauksesta sitten huomasin varoituksen ”Ei saa käyttää wc-istuimessa”.
Luulisin, että varoitus on lipeän mahdollisen roiskeiden takia istuimelle.

Voisiko tuota ainetta soveltaa niin, että avaa lavuaarin hajulukon ja ujuttaa jotenkin siitä rakeita poistoputkeen → hajulukko kiinni → kuuma vesi lavuaarin kautta putkeen?
Putki ei siis ole kokonaan tukossa, joten kaasut pääsevät poistumaan kaivon kautta.
Pitäisikö huomioida jotain muuta?

Putkiremontti tehty reilu 10 v sitten, joten varmaan muoviputki.

4

675

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Putki79

Wc irti ja rassi perään. Jos järjestys siis wc->lavuaari>kaivo. Et saa sitä raetta sinne tukoskohtaan millään jos kaato niinkuin kerroit ellet pytyn kautta laita. Voi vaan syöpyä wc:n lasitus. Se luultavasti suurin syy miksei suositella käytettäväksi wc:ssä. Tosin olen kyllä suoraan lavuaareihinkin ainetta käyttänyt eikä mitään lasitusvikoja ole ilmentynyt. Jos tukos ei ole orgaanista ei nuo viemärinavaus aineet mitään auta. Monesti olen ronkkinut wc:n raikastimen pytyn s-lukosta. Kokeile kädellä ensin löytyykö mitään.

• hidastaa

Tukkokohta kuuluu lyhyestä lirinästä lavuaarin ja kaivon välistä lavuaarissa lopettaessa veden laskemisen.
        Meinaat ettei saa rakeita putkeen lavuaarin laskuputken kautta?

"Wc irti ja rassi perään." Tuota kait en saa itse tehdä vaikka omistankin asunnon vaan tarvitaan putkimiestä?

Kiitos vastauksesta

• Omakoti_

Onko taloyhtiö? Siinä tapauksessa yhtiön ongelma.

• issar

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle

Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle
      Joensuu
      14
      2069
    2. Oletko nainen alkanut kammoamaan minua

Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom
      Ikävä
      63
      1425
    3. Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä

Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise
      Maailman menoa
      106
      1399
    4. Toivoisitko Rakas vielä?

Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.
      Ikävä
      68
      1245
    5. Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen

Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A
      Kotimaiset julkkisjuorut
      5
      1192
    6. Ihan pieni näkeminen vaan

👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥
      Ikävä
      31
      1017
    7. En haluaisi kaiken kuihtuvan pois

ilman, että olemme voineet jutella rauhassa kasvotusten... Mutta mistä ihmeestä löydän sinut?
      Ikävä
      52
      1016
    8. Koska tajusit silloin aikanaan

että olin ihastunut sinuun? 🤭😍 Taisin olla aika läpinäkyvä 🫣❤️
      Ikävä
      47
      991
    9. Huh, huh! Sofia Belorf ei ole itse pessyt hiuksiaan kolmeen vuoteen

Sofia Belorf elää ökyelämää Dubaissa. Sofian arjessa kulta, raha ja luksus ovat vahvasti läsnä. Luksuselämään tottuneell
      Kotimaiset julkkisjuorut
      56
      984
    10. Keskustelua kasteesta

You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti
      Kaste
      335
      973
    Aihe