En halua koskettaa

Overwhelmed

Olen bi-nainen suhteessa naisen kanssa. Ongelmana on, että nautin seksistä kun minua kosketetaan, mutta en innostu itse koskettamisesta. Olen toivonut, että tilanne muuttuisi ajan kanssa, mutta näin ei ole käynyt. Kumppanini nauttii koskemisestani, mutta pelkään että se ei riitä enää tulevaisuudessa. Onko muilla ollut vastaavia kokemuksia ja miten ne ovat ratkenneet?

37

1124

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Heterovaibi

      Eroamalla. Exälläkin oli suuria vaikeuksia seksissä ja oli hämmentynyt bi tai ehkä hetero kuitenkin. Vastavuoroisuus on parasta, myös seksissä. On olemassa lesboja, jotka eivät halua heitä koskettavan, ehkä sellainen voisi sinulle sopia tai sitten mies, niin voit jäädä passiiviseen heteromaiseen naisen rooliin.

      • NeitiBii

        Uskon kaikin eri tavoin seksuaalisesti suuntautuneilla ihmisillä olevan ongelmia ja vahvuuksia seksuaalielämässä. Ex-heterona ja sittemmin bi-seksuaaliksi itseni tunnistaneena sanoisin, ettei heteronaisen rooli (seksissäkään) ole mitenkään passiivinen. Toki asia riippuu pariskunnista. Monet seksiasennot vaativat naiselta paljonkin aktiivisuutta ja sen lisäksi heteroseksissäkin käytetään usein suuta sekä käsiä puolin ja toisin. Halusin kirjoittaa tämän, kun tällä palstalla näkyy aika usein heteronegatiivisia kirjoituksia. Annetaan niiden kukkia tavallaa ja kukitaan me/te omalla tavallamme.


      • SamaKoskeeSinuakin
        NeitiBii kirjoitti:

        Uskon kaikin eri tavoin seksuaalisesti suuntautuneilla ihmisillä olevan ongelmia ja vahvuuksia seksuaalielämässä. Ex-heterona ja sittemmin bi-seksuaaliksi itseni tunnistaneena sanoisin, ettei heteronaisen rooli (seksissäkään) ole mitenkään passiivinen. Toki asia riippuu pariskunnista. Monet seksiasennot vaativat naiselta paljonkin aktiivisuutta ja sen lisäksi heteroseksissäkin käytetään usein suuta sekä käsiä puolin ja toisin. Halusin kirjoittaa tämän, kun tällä palstalla näkyy aika usein heteronegatiivisia kirjoituksia. Annetaan niiden kukkia tavallaa ja kukitaan me/te omalla tavallamme.

        Sama koskee sinuakin. Annathan lesbojenkin kukkia aivan rauhassa äläkä tuputa kaiken aikas sitä hetero&bijuttuas joka paikassa lesboille ja nimenomaan lesbopalstalla. Vähempikin riittää. Mun puolesta voit myös niiden bi&heterofantasioiden kanssas pysyä ihan rauhassa bipalstalla. Eli annathan lesbojen kukkia ihan rauhassa lesboina!

        Mitä taas tulee aloittajan aiheeseen niin harvassa varmaan ovat ne lesbot, joilla ei ole mitään tarvetta tulla kosketetuksi tai joille riittävät parisuhteessa korkeintaan pelkät halit ja kaverilliset pusut. Toki niitäkin on, mutta ihan realistisesti ajatellen hyvin harvassa.

        Nimimerkillä Heterovaibi kirjoitti osuvasti, että sinulle aloittaja saattaisi sopia mies. Olen samaa mieltä. Varmasti on paljon enemmän niitä miehiä, joille kelpaa lahna nainen sängyssä. Toiset heteromiehet jopa kiihottuvat mitä lahnempi nainen kyseessä. Usko tai älä.


      • Heterovaibi

        Ehkä saman sukupuolen suhteista on tullut niin yleisesti hyväksyttävää, että moni lähtee kokeilemaan. En tuomitse sitä, mutta lopputulos voi olla se, ettei pystykään vastavuoroiseen suhteeseen pidemmän päälle. On outoa seksuaalisuutta, ettei toista halua koskea, mutta haluaa kosketusta itselleen, voi itsekkyys ja huomionhakuisuus.


      • Anonyymi
        Heterovaibi kirjoitti:

        Ehkä saman sukupuolen suhteista on tullut niin yleisesti hyväksyttävää, että moni lähtee kokeilemaan. En tuomitse sitä, mutta lopputulos voi olla se, ettei pystykään vastavuoroiseen suhteeseen pidemmän päälle. On outoa seksuaalisuutta, ettei toista halua koskea, mutta haluaa kosketusta itselleen, voi itsekkyys ja huomionhakuisuus.

        Nykyään kun naisella on joku huono kokemus miehestä, luullaan että ollaankin lesboja tai ainakin biitä.
        Tottakai naista ällöttää naisen värkkiä koskea, silti toisen kosketus voi tuntua hyvältä.
        Aloittaja on hetero ihan selvästi.
        Heterosuhteessa nainen ei ole passiivinen, noi on lesbojen kuvitelmia.
        Pohjimmiltaan en usko kenenkään naisen olevan lesbo tai bi, monilla vain huonot kokemukset miespuolesta saavat luulemaan niin.
        Samoin homouden kanssa, hyvin monella takana seksuaalista hyväksikäyttöä lapsena ja emotionaalista hylkäystraumaa.
        Nykyään on niin glamöröösiä olla jotain muuta kuin hetsku että moni tahtoo pakolla edes yrittää olla jotain muuta, tai vain valehtelee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyään kun naisella on joku huono kokemus miehestä, luullaan että ollaankin lesboja tai ainakin biitä.
        Tottakai naista ällöttää naisen värkkiä koskea, silti toisen kosketus voi tuntua hyvältä.
        Aloittaja on hetero ihan selvästi.
        Heterosuhteessa nainen ei ole passiivinen, noi on lesbojen kuvitelmia.
        Pohjimmiltaan en usko kenenkään naisen olevan lesbo tai bi, monilla vain huonot kokemukset miespuolesta saavat luulemaan niin.
        Samoin homouden kanssa, hyvin monella takana seksuaalista hyväksikäyttöä lapsena ja emotionaalista hylkäystraumaa.
        Nykyään on niin glamöröösiä olla jotain muuta kuin hetsku että moni tahtoo pakolla edes yrittää olla jotain muuta, tai vain valehtelee.

        Tuskin nyt kuitenkaan huonot kokemukset miesten kanssa vaihtavat suuntautumista - mitä tulee vaikka naisiin, jotka pysyvät esim. väkivallasta huolimatta suhteissa... Onhan sitä tutkimuksissakin pyritty heteronormatiivisille (ja muille) ihmisille esille tuomaan, että erityisesti naisilla on taipumusta kokea vetoa samaan sukupuoleen. On totta toki, että traumat muovaavat meitä, mutta todellista identiteettiään on loppupeleissä erittäin vaikea täysin peittää.


      • Anonyymi
        SamaKoskeeSinuakin kirjoitti:

        Sama koskee sinuakin. Annathan lesbojenkin kukkia aivan rauhassa äläkä tuputa kaiken aikas sitä hetero&bijuttuas joka paikassa lesboille ja nimenomaan lesbopalstalla. Vähempikin riittää. Mun puolesta voit myös niiden bi&heterofantasioiden kanssas pysyä ihan rauhassa bipalstalla. Eli annathan lesbojen kukkia ihan rauhassa lesboina!

        Mitä taas tulee aloittajan aiheeseen niin harvassa varmaan ovat ne lesbot, joilla ei ole mitään tarvetta tulla kosketetuksi tai joille riittävät parisuhteessa korkeintaan pelkät halit ja kaverilliset pusut. Toki niitäkin on, mutta ihan realistisesti ajatellen hyvin harvassa.

        Nimimerkillä Heterovaibi kirjoitti osuvasti, että sinulle aloittaja saattaisi sopia mies. Olen samaa mieltä. Varmasti on paljon enemmän niitä miehiä, joille kelpaa lahna nainen sängyssä. Toiset heteromiehet jopa kiihottuvat mitä lahnempi nainen kyseessä. Usko tai älä.

        Muistan entisellä hoitsulla olleen frendin, joka ei halunnut tulla kosketetuksi, mutta halus kyllä hoidella sen mimmiä. Olis käynyt mulle hyvin. Mm-mmm.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyään kun naisella on joku huono kokemus miehestä, luullaan että ollaankin lesboja tai ainakin biitä.
        Tottakai naista ällöttää naisen värkkiä koskea, silti toisen kosketus voi tuntua hyvältä.
        Aloittaja on hetero ihan selvästi.
        Heterosuhteessa nainen ei ole passiivinen, noi on lesbojen kuvitelmia.
        Pohjimmiltaan en usko kenenkään naisen olevan lesbo tai bi, monilla vain huonot kokemukset miespuolesta saavat luulemaan niin.
        Samoin homouden kanssa, hyvin monella takana seksuaalista hyväksikäyttöä lapsena ja emotionaalista hylkäystraumaa.
        Nykyään on niin glamöröösiä olla jotain muuta kuin hetsku että moni tahtoo pakolla edes yrittää olla jotain muuta, tai vain valehtelee.

        Hirveetä shaibaa.


    • Hei

      Keskustele kumppanisi kanssa, miten yhdessä voisitte saada tilanteen sinulle mukavammaksi ja näin auttaa tilannetta. Äläkä missään tapauksessa vaivu epätoivoon, vaan keskustelle asiasta kumppanisi kanssa,olen varma että tilanteeseen löytyy jokin ratkaisu muu kuin ero. Ole myös rehellinen itsellesi, tutkistele itseäsi rehellisesti kysy mitä haluan kumppaniltani, mitä haluan suhteeltamme. Itsekkin tykkään kun minulle annattaan suuseksiä mutta itse en tykkää sitä antaa, mutta onneksi on monia tapoja harrastaa seksiä löydätte varmasti oikean. Onneksi on erimerkiksi olemassa aikuisten "leluja", mutta kannattaa juttella tyttöystäväsi kanssa asiasta.

    • Oletko pohtinut miksi, johtuuko se siitä että kyseessä on nainen? huomaa ettei tämä tarkoita automaattisesti että olisit hetero tai että sinun pitäisi vaihtaa miehiin. Seksuaalisuus on niin laaja ja moni vivahteinen asia, ettei sitä voi selittää muutamalla hassulla termillä. Edelleen pyydän että tutkit itseäsi, etsit ns. ongelman lähdettä. Toisaalta kuten sanoin toiset tykkää jostain ja toiset taas ei. Äläkä annanoiden karkottaa itseäsi, sinulla on yhtä oikeus olla lesbopalstalla kuin heilläkin ja luultavasti kyseessä on mies jolla on muutama ruuvilöysällä ja jonka ainoa elämän huvi on trölläillä lesbopalstalla.

      • Escadi

        Vaikka minulta ei nyt kysyttykään, niin kommentoin kuitenkin. Toivottavasti en loukkaa miehistä kertovilla esimerkeillä. Ihmisiä ne miehetkin on ja seksuaalisuudessa on yllättävän monia universaaleja asioita. Nimittäin kommentoin suuseksistä. Yksi varhaisimmista poikakavereistani oli todella hyvä seksikumppani. Me paitsi puhuimme ko. asioista tarpeellisen verran, myös olimme seksuaalisesti tasavertaisen halukkaita. Seksielämämme oli aika vilkasta. Käsittääkseni hän ei ollut seksuaalisesti mitenkään kovin kokenut ennen minua enkä minäkään ennen häntä. Meillä kummallakin oli ollut muutamia kumppaneita aiemmin. Tuo poikakaverini kuitenkin toi seksielämäämme paljon uusia juttuja sellaisella kivalla tahdilla eli ei liian paljon kerralla, vaan aina yksittäisiä pikkukikkoja silloin tällöin. Hän esimerkiksi halusi kokeilla erilaisia asentoja ja otti erittäin kivasti huomioon myös minun nautintoni. Muistan hyvin, kun hän ensimmäisen kerran halusi "nuolla pimppaa" kuten hän asian ilmaisi. Olin hädin tuskin ikinä kuullut suuseksistä enkä ollut ainakaan nähnyt mitään kuvamateriaalia aiheesta. Kieltäydyin asiasta nauraen ja pidin ideaa hulluna. Poikaystäväni oli kuitenkin sinnikäs ja annoin hänen sitten nuolla. Hyvin pian huomasin, että se tuntui kivalta. Suuseksin jälkeen hän ihan nätisti pyysi minua antamaan suuseksiä. En edes tullut ajatelleeksi, että voisin sitä tarjota. Aluksi sanoin suoraan, että en halua hänen "likaista alapäätään" suuhuni kuten olin perustellut typeräksi ideaksi myös oman alapääni nuolemista. Poikakaverini molemmilla kerroilla reippaasti totesi, että mehän ollaan käyty just saunassa. En myöskään ollut ikinä nähnyt kuvamateriaalia naisen miehelle antamasta suuseksistä, joten kysyin tyhmänä poikakaveriltani, mitä ja miten minun pitää tehdä. Hän neuvoi ihan hyvin. Näin jälkikäteen tuntuu hassulta ajatella, miten tietämätön olen ollut. Se kuitenkin oli ensimmäinen suuseksikertamme ja vasta tämän kokemuksen jälkeen tajusin, että se oli nyt sitten ollut sitä suuseksiä. Kyseinen poikaystävä neuvotteli, neuvoi ja kyseli reippaasti myös käsillä hyväilemisistä hyväilipä sitten hän minua tai minä häntä. Kaikki sellainen oli tosi luontevaa siinä suhteessa. Jälkikäteen olen tajunnut, että hänen täytyi opiskella seksiasioita netistä, minkä lisäksi hän joskus kertoi vaihtaneensa kokemuksia ystäviensä kanssa. Myöhemmin suhteemme kariuduttua harrastin seksiä muiden miesten kanssa. Olen todennut, että suuseksi on monille todella iso kynnys. Moni mies haluaa saada suuseksiä, mutta kun sitä pyytää itselleen, heidän kasvoilleen nousee inhon ilme. Monet miehet ovat myös aivan poskettoman surkeita esileikissä, eivätkä he myöskään kykene keskustelemaan seksistä. Tällaiset miehet ovat kokemukseni mukaan olleet muutenkin seksuaalisesti jotenkin ei-vapautuneita. He ovat saattaneet hävetä omaa kroppaansa tai seksuaalisuutta tms. Joidenkin kohdalla tuli myös sellainen tunne, että he eivät ole kokonaan suhteessa mukana. Koin heidän kyllä etsivän jotain - ehkä elämänsä puuttuvaa palasta, äitiä lapsilleen, kodinhoitajaa - mutta en kokenut heidän heittäytyvän suhteeseen tunteella. Joskus koin, että tunteet puuttuivat täysin. Suhde oli kuin jotain sinänsä kätevästi etenevää tulopoliittista neuvottelua. Hellyyskin oli vähissä. Olenkin tullut siihen tulokseen, että suhteen hellyyselämä ennustaa suhteen seksielämää. Monissa seksielämää koskevissa neuvoissa muuten kannustetaan kehittämään parisuhteen hellyyttä. Uskon ihan täysin siihen. Toinen mitä kannustetaan kehittämään, on keskinäinen vuorovaikutus ja tunteminen. Alkuperäiseltä bi-naiselta haluaisin kysyä, miltä tavallinen ihokontakti kumppanin kanssa tuntuu. Miltä tuntuu maata alastomana toiseen kietoutuneena. Sekin on nimittäin koskemista. Toista voi koskea käsiensä ja suunsa lisäksi muilla kehonosilla ja koko kropallaan. Seksi on myös yhteispeliä. Aina ei haluttaisi tehdä omaa osuutta kotitöistäkään, mutta jos jakaa yhteisen kodin, se kuuluu siihen pakettiin ellei toinen nyt jostain syystä halua tehdä yksin kaikkia kotitöitä. Eli ei sen koskettamisen välttämättä tarvitse tuntua mielettömän ihanalta tai kiihottavalta. Voi yksinkertaisesti ajatella tekevänsä toiselle vastapalveluksen - vaikka se tuntuisi itsestä hieman typerältä, rankalta tai ikävältä.


      • MikäMyötähäpeä__

        Voi Luoja miten itsekkäitä, ahneita, härskejä, epäkohteliaita ja äärimmäisen provokatiivisia ja huomionkipeitä tyrkkyjä lörppösuita nykypäivänä ihmiset ovat. Hävettää ihan muiden puolesta!

        Mene vaan Höpsööntynyt alias EnOsaaEnTunne selittämään sitä hetero/biseksiä sinne bipalstalle. Tai oikeastaan kuuluisit seksipalstalle. K18-tasoista noi sinun jutut. Kyllä huomaa, että oikeasti olet heteroämmä, joka yrittää esiintyä biinä. Ja mikä puheripuli! Tainnut joltakin jäädä lääkkeet ottamatta.. Eräät huumeet myös aiheuttavat ihmisille yliaktiivisuutta ja yliseksuaalisuutta. Sitä ikään kuin pyörii ylikierroksilla kaiken aikaa. Samoin ADHD-ihmiset pyörivät kuin muurahaiset housuissa...ja useimiten hirveä huomiontarve!

        Toivottavasti saat ammattiapua tai vaihdat ammattia pian!


      • Overwhelmed

        Kiitos teille asiallisille vastaajille. Arvasin, että aihe herättää myös asiattomia kommentteja, mutta onneksi tullut ihan varteen otettaviakin vastauksia. Escadi kysyit tuosta kosketuksesta ja oikeastaan aloitukseni oli hieman kärjistynyt, sillä nautin kyllä koskettamisesta, ihokontaktista ja suutelemisesta, mutta ainoastaan intiimikosketus tuottaa "ongelmia". Olen myös ollut miesten kanssa, mutta ainakaan tähän mennessä ei ole ollut minun juttuni. En tiedä ehkä olenkin aseksuaali tai vain epävarma...?


      • MikäMyötähäpeä__ kirjoitti:

        Voi Luoja miten itsekkäitä, ahneita, härskejä, epäkohteliaita ja äärimmäisen provokatiivisia ja huomionkipeitä tyrkkyjä lörppösuita nykypäivänä ihmiset ovat. Hävettää ihan muiden puolesta!

        Mene vaan Höpsööntynyt alias EnOsaaEnTunne selittämään sitä hetero/biseksiä sinne bipalstalle. Tai oikeastaan kuuluisit seksipalstalle. K18-tasoista noi sinun jutut. Kyllä huomaa, että oikeasti olet heteroämmä, joka yrittää esiintyä biinä. Ja mikä puheripuli! Tainnut joltakin jäädä lääkkeet ottamatta.. Eräät huumeet myös aiheuttavat ihmisille yliaktiivisuutta ja yliseksuaalisuutta. Sitä ikään kuin pyörii ylikierroksilla kaiken aikaa. Samoin ADHD-ihmiset pyörivät kuin muurahaiset housuissa...ja useimiten hirveä huomiontarve!

        Toivottavasti saat ammattiapua tai vaihdat ammattia pian!

        Nimimerkki mainittu eli en voi olla hiljaa 😏 vaikka siirryinkin jo jonkin aikaa sitten suosiolla bi-palstalle. Lueskelen näitä tämän palstan juttuja silti edelleen aktiivisesti.
        Näyttäisi olevan sama tyyppi nyt, kun häiriköi sekä täällä että bi-palstalla. Samat jutut, sama kaava. Mä käyn tosiaan kierroksilla. Oon käynyt jo jonkin aikaa. Syynä ei kuitenkaan ole mitkään nappailut tai nappailematta jättämiset, eikä tietääkseni myöskään adhd. Nytkin pitäisi olla jo nukkumassa 🙄 Mutta uni ei tule. Sen siitä saa kun googlailee ja ihastuksensa kuvaa tuijottelee 😀 Koitahan säkin rauhoittua 😉


      • MikäMyötähäpeä__
        En_osaaEn_tunne kirjoitti:

        Nimimerkki mainittu eli en voi olla hiljaa 😏 vaikka siirryinkin jo jonkin aikaa sitten suosiolla bi-palstalle. Lueskelen näitä tämän palstan juttuja silti edelleen aktiivisesti.
        Näyttäisi olevan sama tyyppi nyt, kun häiriköi sekä täällä että bi-palstalla. Samat jutut, sama kaava. Mä käyn tosiaan kierroksilla. Oon käynyt jo jonkin aikaa. Syynä ei kuitenkaan ole mitkään nappailut tai nappailematta jättämiset, eikä tietääkseni myöskään adhd. Nytkin pitäisi olla jo nukkumassa 🙄 Mutta uni ei tule. Sen siitä saa kun googlailee ja ihastuksensa kuvaa tuijottelee 😀 Koitahan säkin rauhoittua 😉

        Höpsööntyneellä, EnOsaaEnTunne sekä lukuisat muut nimerkit; sama kaava, sama kirjoitustyyli niin kielellisesti kuin teknisesti ja aina sama agenda; biseksuaalisuuden ja heterouden tuputtaminen lesboille joka stanan välissä mihin vaan voi sitä tunkea sekä suoranaiset tahalliset ja tahattomat asiavirheet (yleissivistys heikohkoa eräiden asioiden suhteen), äärimmäisen yksityiskohtainen kuvailu ja yliutelias, ylitunkeva provokatiivinen tiedustelu.


      • MikäMyötähäpeä__
        En_osaaEn_tunne kirjoitti:

        Nimimerkki mainittu eli en voi olla hiljaa 😏 vaikka siirryinkin jo jonkin aikaa sitten suosiolla bi-palstalle. Lueskelen näitä tämän palstan juttuja silti edelleen aktiivisesti.
        Näyttäisi olevan sama tyyppi nyt, kun häiriköi sekä täällä että bi-palstalla. Samat jutut, sama kaava. Mä käyn tosiaan kierroksilla. Oon käynyt jo jonkin aikaa. Syynä ei kuitenkaan ole mitkään nappailut tai nappailematta jättämiset, eikä tietääkseni myöskään adhd. Nytkin pitäisi olla jo nukkumassa 🙄 Mutta uni ei tule. Sen siitä saa kun googlailee ja ihastuksensa kuvaa tuijottelee 😀 Koitahan säkin rauhoittua 😉

        Yhteistä kaikille näille on myös:

        - lesbojen ja yleensä naisten halveksunta ja mitätöiminen (uskomatonta, että v.2017 nainen haluaa mitätöidä ja halveksia toisia naisia kuin miespuolinen sovinisti!)
        - lesbojen lesbouden suoranainen kieltäminen
        - lesbojen loukkaaminen ja oikeuksien polkeminen esittämällä mukasuvaitsevaista ja vaatimalla, että annetaan kaikkien kukkien kukkia, mutta kuitenkaan lesbot eivät saisi kukkia ollenkaan eikä heitä saisi olla olemassa ja heidät pitäisi vähintään mitätöidä, halventaa, hiljentää ja polkea näkymättömiin tai mikä parasta käännyttää ja aivopestä vähintään bisseiksi, mielellään heteroiksi tai ainakin heidät kaappiin kulissisuhteisiin miesten kanssa ja antamaan itseänsä käyttää seksuaalisesti hyväksi aivopestynä seksiorjana
        - lesbojen loukkaaminen mahdollisimman paljon höpöttämälle heille mahdollisimman paljon miehistä, bisseydestä, heteroudesta, heteroseksistä ja vainoamalla sekä kiusaamalla ja mustamaalaamalla heitä


      • Anonyymi
        Escadi kirjoitti:

        Vaikka minulta ei nyt kysyttykään, niin kommentoin kuitenkin. Toivottavasti en loukkaa miehistä kertovilla esimerkeillä. Ihmisiä ne miehetkin on ja seksuaalisuudessa on yllättävän monia universaaleja asioita. Nimittäin kommentoin suuseksistä. Yksi varhaisimmista poikakavereistani oli todella hyvä seksikumppani. Me paitsi puhuimme ko. asioista tarpeellisen verran, myös olimme seksuaalisesti tasavertaisen halukkaita. Seksielämämme oli aika vilkasta. Käsittääkseni hän ei ollut seksuaalisesti mitenkään kovin kokenut ennen minua enkä minäkään ennen häntä. Meillä kummallakin oli ollut muutamia kumppaneita aiemmin. Tuo poikakaverini kuitenkin toi seksielämäämme paljon uusia juttuja sellaisella kivalla tahdilla eli ei liian paljon kerralla, vaan aina yksittäisiä pikkukikkoja silloin tällöin. Hän esimerkiksi halusi kokeilla erilaisia asentoja ja otti erittäin kivasti huomioon myös minun nautintoni. Muistan hyvin, kun hän ensimmäisen kerran halusi "nuolla pimppaa" kuten hän asian ilmaisi. Olin hädin tuskin ikinä kuullut suuseksistä enkä ollut ainakaan nähnyt mitään kuvamateriaalia aiheesta. Kieltäydyin asiasta nauraen ja pidin ideaa hulluna. Poikaystäväni oli kuitenkin sinnikäs ja annoin hänen sitten nuolla. Hyvin pian huomasin, että se tuntui kivalta. Suuseksin jälkeen hän ihan nätisti pyysi minua antamaan suuseksiä. En edes tullut ajatelleeksi, että voisin sitä tarjota. Aluksi sanoin suoraan, että en halua hänen "likaista alapäätään" suuhuni kuten olin perustellut typeräksi ideaksi myös oman alapääni nuolemista. Poikakaverini molemmilla kerroilla reippaasti totesi, että mehän ollaan käyty just saunassa. En myöskään ollut ikinä nähnyt kuvamateriaalia naisen miehelle antamasta suuseksistä, joten kysyin tyhmänä poikakaveriltani, mitä ja miten minun pitää tehdä. Hän neuvoi ihan hyvin. Näin jälkikäteen tuntuu hassulta ajatella, miten tietämätön olen ollut. Se kuitenkin oli ensimmäinen suuseksikertamme ja vasta tämän kokemuksen jälkeen tajusin, että se oli nyt sitten ollut sitä suuseksiä. Kyseinen poikaystävä neuvotteli, neuvoi ja kyseli reippaasti myös käsillä hyväilemisistä hyväilipä sitten hän minua tai minä häntä. Kaikki sellainen oli tosi luontevaa siinä suhteessa. Jälkikäteen olen tajunnut, että hänen täytyi opiskella seksiasioita netistä, minkä lisäksi hän joskus kertoi vaihtaneensa kokemuksia ystäviensä kanssa. Myöhemmin suhteemme kariuduttua harrastin seksiä muiden miesten kanssa. Olen todennut, että suuseksi on monille todella iso kynnys. Moni mies haluaa saada suuseksiä, mutta kun sitä pyytää itselleen, heidän kasvoilleen nousee inhon ilme. Monet miehet ovat myös aivan poskettoman surkeita esileikissä, eivätkä he myöskään kykene keskustelemaan seksistä. Tällaiset miehet ovat kokemukseni mukaan olleet muutenkin seksuaalisesti jotenkin ei-vapautuneita. He ovat saattaneet hävetä omaa kroppaansa tai seksuaalisuutta tms. Joidenkin kohdalla tuli myös sellainen tunne, että he eivät ole kokonaan suhteessa mukana. Koin heidän kyllä etsivän jotain - ehkä elämänsä puuttuvaa palasta, äitiä lapsilleen, kodinhoitajaa - mutta en kokenut heidän heittäytyvän suhteeseen tunteella. Joskus koin, että tunteet puuttuivat täysin. Suhde oli kuin jotain sinänsä kätevästi etenevää tulopoliittista neuvottelua. Hellyyskin oli vähissä. Olenkin tullut siihen tulokseen, että suhteen hellyyselämä ennustaa suhteen seksielämää. Monissa seksielämää koskevissa neuvoissa muuten kannustetaan kehittämään parisuhteen hellyyttä. Uskon ihan täysin siihen. Toinen mitä kannustetaan kehittämään, on keskinäinen vuorovaikutus ja tunteminen. Alkuperäiseltä bi-naiselta haluaisin kysyä, miltä tavallinen ihokontakti kumppanin kanssa tuntuu. Miltä tuntuu maata alastomana toiseen kietoutuneena. Sekin on nimittäin koskemista. Toista voi koskea käsiensä ja suunsa lisäksi muilla kehonosilla ja koko kropallaan. Seksi on myös yhteispeliä. Aina ei haluttaisi tehdä omaa osuutta kotitöistäkään, mutta jos jakaa yhteisen kodin, se kuuluu siihen pakettiin ellei toinen nyt jostain syystä halua tehdä yksin kaikkia kotitöitä. Eli ei sen koskettamisen välttämättä tarvitse tuntua mielettömän ihanalta tai kiihottavalta. Voi yksinkertaisesti ajatella tekevänsä toiselle vastapalveluksen - vaikka se tuntuisi itsestä hieman typerältä, rankalta tai ikävältä.

        Tuohon loppuun on pakko kommentoida, että ei todellakaan tarvitse tehdä sitä, mikä ei itsestä tunnu hyvältä! Edes vastavuoroisuuden nimissä. Ei seksi ole mitään suorittamista tai kotitöitä. Ainakaan täyspainoinen, nautittava seksielämä. Siellä on myös tunne, sisältä syntyvä halu. Siinä mennään kyllä vikaan, jos jompi kumpi kokee, että jotain pitää tehdä velvollisuudesta kuin kotitöitä. Silloin on parempi etsiä kumppani, joka natsaa paremmin ja jonka kanssa hommat homma hoituu kuin itsestään ja kivaa on molmmilla.


      • Anonyymi
        MikäMyötähäpeä__ kirjoitti:

        Yhteistä kaikille näille on myös:

        - lesbojen ja yleensä naisten halveksunta ja mitätöiminen (uskomatonta, että v.2017 nainen haluaa mitätöidä ja halveksia toisia naisia kuin miespuolinen sovinisti!)
        - lesbojen lesbouden suoranainen kieltäminen
        - lesbojen loukkaaminen ja oikeuksien polkeminen esittämällä mukasuvaitsevaista ja vaatimalla, että annetaan kaikkien kukkien kukkia, mutta kuitenkaan lesbot eivät saisi kukkia ollenkaan eikä heitä saisi olla olemassa ja heidät pitäisi vähintään mitätöidä, halventaa, hiljentää ja polkea näkymättömiin tai mikä parasta käännyttää ja aivopestä vähintään bisseiksi, mielellään heteroiksi tai ainakin heidät kaappiin kulissisuhteisiin miesten kanssa ja antamaan itseänsä käyttää seksuaalisesti hyväksi aivopestynä seksiorjana
        - lesbojen loukkaaminen mahdollisimman paljon höpöttämälle heille mahdollisimman paljon miehistä, bisseydestä, heteroudesta, heteroseksistä ja vainoamalla sekä kiusaamalla ja mustamaalaamalla heitä

        " miesten kanssa ja antamaan itseänsä käyttää seksuaalisesti hyväksi aivopestynä seksiorjana"
        - Oletpa täynnä vihaa, lisäksi sinulla on hyvin epärealistinen käsitys heterosuhteista.
        Vaikuttaa että sinulla on traumaattisia kokemuksia taustalla, kannattaisko niitä tunteita käsitellä jotenkin.


      • Anonyymi
        MikäMyötähäpeä__ kirjoitti:

        Voi Luoja miten itsekkäitä, ahneita, härskejä, epäkohteliaita ja äärimmäisen provokatiivisia ja huomionkipeitä tyrkkyjä lörppösuita nykypäivänä ihmiset ovat. Hävettää ihan muiden puolesta!

        Mene vaan Höpsööntynyt alias EnOsaaEnTunne selittämään sitä hetero/biseksiä sinne bipalstalle. Tai oikeastaan kuuluisit seksipalstalle. K18-tasoista noi sinun jutut. Kyllä huomaa, että oikeasti olet heteroämmä, joka yrittää esiintyä biinä. Ja mikä puheripuli! Tainnut joltakin jäädä lääkkeet ottamatta.. Eräät huumeet myös aiheuttavat ihmisille yliaktiivisuutta ja yliseksuaalisuutta. Sitä ikään kuin pyörii ylikierroksilla kaiken aikaa. Samoin ADHD-ihmiset pyörivät kuin muurahaiset housuissa...ja useimiten hirveä huomiontarve!

        Toivottavasti saat ammattiapua tai vaihdat ammattia pian!

        Tuskin moisesta kuitenkin vaaditaan noin suurta tunneryöppyä, vaikka toisaalta oikeassa ootkin? Jos sinä menisitkin juttelemaan jollekin omasta kuormittuneisuudestasi.


      • Anonyymi
        Overwhelmed kirjoitti:

        Kiitos teille asiallisille vastaajille. Arvasin, että aihe herättää myös asiattomia kommentteja, mutta onneksi tullut ihan varteen otettaviakin vastauksia. Escadi kysyit tuosta kosketuksesta ja oikeastaan aloitukseni oli hieman kärjistynyt, sillä nautin kyllä koskettamisesta, ihokontaktista ja suutelemisesta, mutta ainoastaan intiimikosketus tuottaa "ongelmia". Olen myös ollut miesten kanssa, mutta ainakaan tähän mennessä ei ole ollut minun juttuni. En tiedä ehkä olenkin aseksuaali tai vain epävarma...?

        Itsellä oli varmasti kyse arkuudesta mennä toisen vyön alapuolelle. Pelkäsin satuttavani käsillä, eikä aiempia kokemuksia ollut. Suu edelläkään en tuolloin uskaltanut, vaikka naisen rinnat ja kaikki muu oli saatava maistella ja kosketella. Hän oli ainoa nainen minulle, mutten halunnut antautua suhteelle niin täysin, koska hänellä oli rinnakkaissuhteita ja muita kiinnostuksia ja olisi halunnut esitellä seksikäyttäytymistämme kaverilleen, johon oli ihastunut. Luulen, että toisenlainen suhde ja kohtelu, ja olisin edelleen naisen kanssa, ilman kosketusarkuutta.


    • Ehkäjostain

      Olisi unelma löytää sellainen nainen joka ei koe tarvetta koskettaa toista intiimisti erogeenisille alueille mutta nauttii että toinen tekee niin sille. Noin muuten molemmat voi kosketella yleisille alueille joten en tarkota että toinen pitäisi olla täysin tyynyprinsessa.

      • NeitiBii

        Mä uskon, että moni ihminen omaa potentiaalin kehittyä tarvittaviin suuntiin. Esimerkiksi minä nautin suuresti kumppanin sukupuolielinten koskettelusta, suukottelusta ja nuolemisesta. Suurimmaksi osaksi se nautinto kumpuaa kuitenkin siitä, että tunnen (tunto-, näkö- ja kuuloaistin kautta) toisen nautinnon. Jos toinen ei nauti kyseisistä asioista, en minä niitä väkisin halua tehdä. En tietenkään! Todennäköisesti kumppani osaisi kertoa jotain muita asioita, mistä hän nauttii. Olisin myös hyvin innokas löytämään ihan uusia asioita, joista kumppani nauttii. Iho on ihmisen suurin elin. Siinä riittää pinta-alaa yhdessä tutkittavaksi ja kosketeltavaksi. Summa summarum: Olen joka kerta surullinen, kun joku kertoo etsivänsä sellaista ja sellaista naista. Eikö parisuhde ole yhteinen projekti, joka muokkaa molempia osapuolia? Jos etsii ns. itselleen valmista naista, ei ehkä löydä sellaista koskaan.


      • Ehkäjostain

        Se vain olisi helpompaa näin stonena toisen jo tietävän ettei itellänsä ole tarve seksuaalisesti stimuloida toisen tiettyjä vartalon osia, eikä silti tuntisi seksuaalista rajoittuneisuutta siitä, tai huolta että mä odottaisin enemmän.
        Kaikki muu seksissä tai rakastelussa tietenkin tulee ilmi sitä mukaan kun tekee ja keskustelee. Eli jos edellä mainittu tapa olisi jo valmiina toisella, se ei tuntuisi ainakaan siltä että riistäisin naiselta tavan nauttia toisesta seksuaalisesti.


      • Anonyymi

        Anna kun mä haaveilen Susta viel hetken ;)


    • TämmöinenTuliMieleen

      Kun ja jos tutustuu ihmiseen, joka kiinnostaa muutenkin ku frendinä ja tunne on molemminpuolinen ni on reilua käydä keskustelu siitäkin, miten sä itse näet läheisyyden. Ja sen jälkeen myös lakanoiden välissä käytävä dialogi on mielekkäämpää eikä niin purista:-)
      Sen mitä asiasta jotain tiedän, niin jotkut eivät saa kuvailemastasi tilanteesta pidemmän päälle tuulta purjeisiin ja liekki sammuu:-( Ihan niinkuin löytyy niitäkin, jotka eivät välitä saamisesta vaan tykkäävät antaa mielihyvää toiselle:) Sitten on sekin mahdollisuus, ettet ole vielä kohdannut naista, jonka kanssa tää aihe ei edes tule mieleen:D
      Ps. skippaa noi seksi-terapeutit,ne vasta onkin hukassa, please!

      • OmaEtuEdellä

        Tai sitten vaan on niin itsekeskeinen paskiainen, että vain oma nautinto kiinnostaa, mutta ei muiden. Oma etu vaan edellä joka paikassa. Toisekseen kun sitä ihmistä ei halua koskea eikä tuottaa hyvää niin se kielii siitä, että ei oikeasti ole kiinnostunut paskaakaan siitä toisesta ihmisestä. Siinä tilassa se on ihan se ja sama kuka siinä kumppanina on, pääasia on vaan oma hyöty tavalla tai toisella.

        Useimmiten kun rakastaa aidosti toista ihmistä niin silloin on valmis tekemään vaikka mitä, melkein ihan mitä vaan. Tähän verrattuna sen kumppanin koskeminen ja mielihyvän tuottaminen ei liene vaikeinta maailmassa.


      • Ehkäjostain

        Se riippuu aika paljon mitä koskettamisella ja mielihyvän tuottamisella tarkoitetaan. Ei ole oikein painostaa toista seksissä mikä ei yksinkertaisesti tunnu hyvältä.

        Jos näet pariseksiä ja ihmisen olevan aktiivinen ja toisen vähemmän aktiivisempi, se ei tarkoita etteikö homma toimisi silti kumpaankin suuntaan, vaikka päällepäin näyttäisi aika yksisuuntaiselta sessiolta. Molemmat voi silti saada yhtä lailla nautintoa toisistaan.
        Siks en ihan heti olisi sanomassa jotain itsekeskeisyydestä.


      • Enmuistaentistänickiä
        Ehkäjostain kirjoitti:

        Se riippuu aika paljon mitä koskettamisella ja mielihyvän tuottamisella tarkoitetaan. Ei ole oikein painostaa toista seksissä mikä ei yksinkertaisesti tunnu hyvältä.

        Jos näet pariseksiä ja ihmisen olevan aktiivinen ja toisen vähemmän aktiivisempi, se ei tarkoita etteikö homma toimisi silti kumpaankin suuntaan, vaikka päällepäin näyttäisi aika yksisuuntaiselta sessiolta. Molemmat voi silti saada yhtä lailla nautintoa toisistaan.
        Siks en ihan heti olisi sanomassa jotain itsekeskeisyydestä.

        Kiitos edelliselle kommentoijalle. Kirjoittelin tänne viimeksi kolmisen kuukautta sitten. Se oli joku seksiaiheinen keskusteluketju silloinkin. Kuten silloin kirjoitin, meillä on naisystäväni kanssa hyvä suhde ja olemme molemmat tyytyväisiä seksielämäämme. Seksiimme kuuluu lähes joka kerta naisystäväni käsien sitominen puuvillahuivilla. Hän on aina alla ja minä olen aina päällä. Käytämme myös jonkin verran dildoja. Naiseni saa lähes aina orgasmin, mutta minä saan orgasmeja aika harvoin. Elämäni parhaimmat orgasmit olen saanut Feeldoella naistani hänen päällään rakastellen. Usein minulla on vaatteet päällä ja tyydytän alastonta naistani käsin ja suulla. Silloinkin hän on sidottuna. En halua genitaaliseksiä yhtä paljon kuin naiseni. Minulle tyydytystä tuo muut asiat kuten se, että naiseni luottaa minuun niin paljon, että hän antaa minun sitoa itsensä seksin ajaksi.


    • ieieie

      Mun mielestä on vähän outoo jos se toinen ei sano siit mitään. Selvänä eka kerta jänittää kyl tosi paljon.

    • Anonyymi

      Aloittajalle; Ehkä kuitenkin kuvittelet ongelman, jota ei oikeasti ole! Näytätte olevan sinut ja tyytyväisiä elämäänne tällä hetkellä, millä muulla sitten muka on väliä? Ongelmistanne voitte keskustella, jos niitä ilmaantuu, myöhemmin.

      Jokaiseen kattilaan on kansi, ehkä sovitte toisillenne juuri noin ja se on hyvä.
      Olen itsekkin seksuaalisesti enemmän vastaanottavainen, ihan sama mikä sukupuoli tai sukupuolettomuus on kyseessä. Ilmaisen koskettamalla jotain muuta, kuin seksuaalisuutta. Enemmän kiintymystä ja hellyyttä sitten. Mulle sopiikin siksi parhaiten ihminen, joka koskettaa enemmän seksuaalisesti. Ei näissä asetelmissa ole mitään vikaa niin kauan, kuin molemmat osapuolet siitä nauttivat. Kuten sanoin, jokaiseen kattilaan on kansi. On myös sellaisia ihmisiä, jotka ehdottomasti tahtovat olla se koskettava ja ulospäin suuntautunut osapuoli eikä muuta. :) Jollakin muulla suhteen alueella osaan ollakkin sitten melkein vähän pomottava. :P Ehkä en tätä nykyä enään niin, mutta...

      • Anonyymi

        Miten siinä tilanteessa kun naisesi koskee sinua seksuaalisesti, pääsetkö mukaan juttuun ja vastaat samalla tyylillä vai edelleenkö kosketat kuvaamallasi tavalla ilmaisten kiintymystä ja hellyyttä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten siinä tilanteessa kun naisesi koskee sinua seksuaalisesti, pääsetkö mukaan juttuun ja vastaat samalla tyylillä vai edelleenkö kosketat kuvaamallasi tavalla ilmaisten kiintymystä ja hellyyttä?

        No tuota... tykkään olla sidottuna niin siitäkin voi päätellä.

        Mukana jutussa voi olla monella tapaa.

        Kiintymystä, hellyyttä ja muitakin tunteita voi seksissä olla mukana. Eli vastaus lienee kyllä.


    • Surullista... kosketus on hellyyttä...kosketuksella tunnustat rakkauttasi....se on se ylitsevuotava rakkauden osoitus kumppanillesi, se liittää teidät yhdeksi... jos et halua koskettaa kumppaniasi, se kertoo että olet hakemassa suhteesta vain omaa tyydytystäsi, täysin itsekkäästi... tulevaisuutta ei tuommoisella suhteella ole...

    • Oho, kun oli joku näin vanhan ketjun jostaki kaivanu. Löytyhän se sieltä seasta omaakin tekstiä ja ihan yhtä sekasin sitä on näemmä vuonna 2017 :kin oltu , ihastuksen kohde oli vain eri tyyppi 😅

      • Anonyymi

        Joo löysi ja oli iloinen, vaikka vanhaa tekstiä olikin, että on muita samoilla tunteilla ja ajatuksilla tässä maailmassa. Harmi kun sunki tekstejä joku dissaili, mut jotku on. Hyvät uudet vuodet sulle ja kaikille enemmän tai vähemmän omistautuneille mirrin nuolijoille. Pysykää balanssis.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joo löysi ja oli iloinen, vaikka vanhaa tekstiä olikin, että on muita samoilla tunteilla ja ajatuksilla tässä maailmassa. Harmi kun sunki tekstejä joku dissaili, mut jotku on. Hyvät uudet vuodet sulle ja kaikille enemmän tai vähemmän omistautuneille mirrin nuolijoille. Pysykää balanssis.

        No tuota on vuosien saatossa tullu eli ei ollu kertaluonteista 😄
        Hyvää uutta vuotta sullekin, kuin myös kaikille muille kisujen silittelijöille 😉


    • Anonyymi

      Mielenkiintosesti 😁, oli taas minun kommenttini poistettu , mut so !!! 😁

    Ketjusta on poistettu 18 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      48
      4874
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3207
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1355
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      180
      1176
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      858
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      63
      855
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      837
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      215
      731
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      708
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      478
      690
    Aihe