Reilu vuosi sitten remontoidussa kylpyhuoneessamme on huomattu veden jäävän huolellisesta lastaamisesta huolimatta pieneksi lammikoksi kaivon viereen. Yksi tai kaksi laattaa on siten, että vettä ajautuu lastaamisen jälkeen siihen. Huomasimme asian vasta kesäaikana, kun lattialämmitys oli pienemmällä (termostaatin säätämänä). Rakennusliike sanoo, ettei haittaa, kun säätää vain lämmitystä isommalle, eikä virhettä voi korjata rikkomatta vesieristettä.
Lammikko ei kuitenkaan ehdi haihtua useammassakaan tunnissa, vaikkei kovin iso olekaan, vaikka lämmitys on (käyttömukavuutta ajatellen) tarpeettomankin kovalla. Olemme konsultoineet asiasta tuttua rakennusinsinööriä, joka vastasi yleisesti ja kohdetta näkemättä ettei lammikoitumista saisi tapahtua.
Miten tässä pitäisi edetä ja onko riski rakenteille todellinen? Lattian saa toki kuivaksi, kun jaksaa käydä hetken päästä lastaamassa uudelleen. Mietityttää kuitenkin, vaikuttaako tämä mahdollisessa asunnonmyynnissä jotenkin. Takuu työlle on lakisääteisesti kuitenkin kaksi vuotta.
Kylpyhuoneen lattiakaivon vieressä huono kaato
2
705
Vastaukset
Mielestäni pitäisi mennä rakennuttajan vakuutuksen piikkiin eli takuutyönä, kun kerran takuuta on se kaksi vuotta. Toinen asia on sitten lähteekö vakuutusyhtiö korvaamaan tätä, jos katsoo "virheen" olevan liian mitätön tai pieni kokonaissuuteen nähden.
Asunnon myyntitilanteessa ei tarvitse kertoa ko asiaa ja tuskin ostajat käy edes katsastamaan lattiaanne kaatoja, jos"vaaterikaato" ei ole silmiinpistävän suuri. Itse nostaisin kissan pöydälle ja vaatisin korjausta. Olette maksajiia ja maksun päälle kuuluisi saada onnistunut työ johon olette tyytyväisiä. Kuluttaja-asiamiehelle soitto saattaisi olla myös paikoilaan, sieltä saa enemmän neuvoa.- laatoittanukki
jos asia noiden yhden/ kahden laatan vaihtamisella, ja samalla korottamisella korjaantuu, on se melko simppeli juttu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 448291
- 724766
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus14740Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon373500Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2483146Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella502950Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme262875- 402800
- 412146
Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731817