Miksi SRK ei tee lähetystyötä?

Olen usein miettinyt, miksi VL liike on niin eksklusiivinen, eikä sillä ole lähetystyötä, sanan varsinaisessa merkityksessä.

Heillä ei ole yhtään lähetystekijää, ja Rauhanyhdistysten etusivuilla ei ole nimiä, ainoastaan tehtävänimikkeitä, ja valtaosalla ei mitään kontaktipalvelua.
Vain muutamalla, koko Suomessa on uskallettu panna nimet näkyviin?

Mutta miksi ei tuota lähetystä, joka on usein ollut mielessä.

Syy siihen on juuri sama, mistä Jeesus puhui opetuslapsilleen, kieltämällä lähdön tekemään ihmisten kalastusta.

Luuk. 24:49
Minä lähetän teille sen, minkä Isäni on luvannut. Pysykää tässä kaupungissa, kunnes saatte varustukseksenne voiman korkeudesta."

Voima, Pyhä Henki ei ole vielä voidellut lestadiolaisia, vaikka Jeesus ennakoi tapahtumaa.

Samaa ennakoivat vielä -60 luvulla VL;tkin, sillä he puhaltelivat toistensa silmille ja sanoivat; - Ota pyhä Henki ja mene.

Näin He ovat vielä uskon esi- asteella, odottaen pienessä piirissä Pyhää Henkeä.

Kes.

39

294

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kirjakääröt

      Job.28:22 Biblia (1776). Kadotus ja kuolema sanovat: me olemme korvillamme kuulleet hänen sanomansa.

      • Miten biblian tekti liittyy avaukseen?


    • epähenkilölle

      Saahan sitä vapaasti miettiä. Ketä kiinnostaa?

      • Häntä, jolle ei tule olemaan pelastusta.


    • lähetyskäsky

      Lähetyskäsky velvoittaa mewnemään kaikkialle maailmaan ja julistamaan evankeliumia.

      Matteuksen evankeliumi:
      28:19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen

      • Näin velvoittaa, mutta ei velvoita SRK;ta.


    • BlackBerryWay_EiKirj

      He ovat siinä luulossa, että heidän lahkonsa on ainut porukka, joka pelastuu, ja siksi lähetystyö on turhaa. Kukaan heistä ei osaa sanoa mitä tämä tarkoitttaa:

      Johanneksen ilmestys 7:9 : "Tämän jälkeen minä näin, ja katso, oli suuri joukko, jota ei kukaan voinut lukea, kaikista kansanheimoista ja sukukunnista ja kansoista ja kielistä, ja ne seisoivat valtaistuimen edessä ja Karitsan edessä puettuina pitkiin valkeihin vaatteisiin, ja heillä oli palmut käsissään, 10 ja he huusivat suurella äänellä sanoen: "Pelastus tulee meidän Jumalaltamme, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsalta".

      • Amen.


      • SRKn.raamattu

        SRK:n raamattu sanoo:

        "Katso oli suuri joukko vanhoillislestadiolaisia puettuina pitkiin valkeihin vaatteisiin..."

        Tätä opetetaan vl-rauhanyhdistyksillä.


    • Tekeehän

      se lähetystyötä, kun säännöllistä toimintaa on 18 maassa.

    • vl-vanhurskas

      Ei vanhoillislestadiolaisuus ole eksklusiivinen, sillä kaikille ihmisille on vapaa pääsy seuroihin ja kaikille totisesti katuvaisille on vapaa pääsy vastaanottamaan Jumalan valtakunnan evankeliumin synninpäästö, jolloin sen vastaanottaja pääsee sisälle Jumalan valtakuntaan ahtaasta portista kapealle eli kaidalle tielle, joka vie kulkijansa kerran iankaikkiseen iloon kolmanteen taivaaseen ja maailmanlopulla uusiin taivaisiin ja uuteen maahan, jossa vanhurskaus asuu.

      Uusissa taivaissa ja uudessa maassa ei ole enää merta, aurinkoa (sillä Kristuksen kirkkaus valaisee siellä kaiken), kuuta, eikä yötä; mutta siellä on kultainen katu ja elämänpuu ja muita hedelmäpuita, mutta hyvän ja pahan tiedon puuta siellä ei ole, sillä tieto katoaa (tai 1992-käännös: "tieto käy turhaksi" (Kumpikohan käännös on oikeampi?)).

      • Kysymys on Jerusalemista, jota valaisee Kristuksen kirkkaus.

        Ilm 21;1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
        2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
        3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;

        Ilm. 21:1

        Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
        Ilm. 21:4

        ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
        Ilm. 22:3

        Eikä mitään kirousta ole enää oleva. Ja Jumalan ja Karitsan valtaistuin on siellä oleva, ja hänen palvelijansa palvelevat häntä
        Ilm. 22:5

        Eikä yötä ole enää oleva, eivätkä he tarvitse lampun valoa eikä auringon valoa, sillä Herra Jumala on valaiseva heitä, ja he hallitsevat aina ja iankaikkisesti.

        Tuosta tiedosta, alkutekstissä keerotaan, että tieto katoaa (1 Kor 13;9)


      • 9900

        Täytyy ottaa huomioon vain se, että Ilmestyskirja on kirjoitettu vertauskuvin, niinpä taivas ja maa ja meri esimerkiksi täytyy ymmärtää tätä vasten ja mitkä ovat vanhat ja mitkä uudet. Ja uusi Jerusalem on Kristuksen morsian eli hänen kanssahallitsijansa Jumalan Valtakunnassa ja he ovat turmeltumattomia ja katoamattomia kirkkaudessa. Miten he siis laskeutuisivat taivaasta vertauskuvallisesti?


      • 9900 kirjoitti:

        Täytyy ottaa huomioon vain se, että Ilmestyskirja on kirjoitettu vertauskuvin, niinpä taivas ja maa ja meri esimerkiksi täytyy ymmärtää tätä vasten ja mitkä ovat vanhat ja mitkä uudet. Ja uusi Jerusalem on Kristuksen morsian eli hänen kanssahallitsijansa Jumalan Valtakunnassa ja he ovat turmeltumattomia ja katoamattomia kirkkaudessa. Miten he siis laskeutuisivat taivaasta vertauskuvallisesti?

        Ei ilmestyskirja ole vertauskuvakirja, vaan ronologinen eskatologinen ohjelma, joka vaatii Hengen ohjausta, ennekuin sitä ymmärtää.

        Jerusalem on ikuisuus, sama minkä Paratiisin tuli olla ja on todella moukkamaista väittää sitä vastaan, Jumala tulee omaan maahansa ja sillä siiti.

        Älä hengellistä kertovaa tekstiä.

        Mielestäni SRK;n juamalan valtakunta on vähemmän, mitä vertauskuva voi olla.

        Lue Ilm 21;1- 6 jossa kerrotaan, kun Jumala on ihmisten keskellä? Paikka on Israel, Jerusalem.

        Noin pielessä on VL oppi.


      • Jäi muuten sanomatta VL- vanurskaalle, että ekslusiivisuuden tekee luulonne, että olette ainoita pelastuvia.
        Se on myös törkeä valhe.


      • lattiallaselällään
        Kesitas kirjoitti:

        Ei ilmestyskirja ole vertauskuvakirja, vaan ronologinen eskatologinen ohjelma, joka vaatii Hengen ohjausta, ennekuin sitä ymmärtää.

        Jerusalem on ikuisuus, sama minkä Paratiisin tuli olla ja on todella moukkamaista väittää sitä vastaan, Jumala tulee omaan maahansa ja sillä siiti.

        Älä hengellistä kertovaa tekstiä.

        Mielestäni SRK;n juamalan valtakunta on vähemmän, mitä vertauskuva voi olla.

        Lue Ilm 21;1- 6 jossa kerrotaan, kun Jumala on ihmisten keskellä? Paikka on Israel, Jerusalem.

        Noin pielessä on VL oppi.

        Alhainen on helluntairoiston suomen kielen taito.


      • röhiläälle
        Kesitas kirjoitti:

        Kysymys on Jerusalemista, jota valaisee Kristuksen kirkkaus.

        Ilm 21;1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
        2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
        3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;

        Ilm. 21:1

        Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
        Ilm. 21:4

        ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
        Ilm. 22:3

        Eikä mitään kirousta ole enää oleva. Ja Jumalan ja Karitsan valtaistuin on siellä oleva, ja hänen palvelijansa palvelevat häntä
        Ilm. 22:5

        Eikä yötä ole enää oleva, eivätkä he tarvitse lampun valoa eikä auringon valoa, sillä Herra Jumala on valaiseva heitä, ja he hallitsevat aina ja iankaikkisesti.

        Tuosta tiedosta, alkutekstissä keerotaan, että tieto katoaa (1 Kor 13;9)

        Helluntaille tiedoksi, että tulevaisuudessa Jerusalemia valaisee Jumalan kirkkaus.


      • väärinymmärtäjä

        ""Ei vanhoillislestadiolaisuus ole eksklusiivinen""

        Vanhoillislestadiolaiset pitävät siis ei-vl-luterilaisia, helluntailaisia, vapaakirkollisia, baptisteja ym. yhtä lailla uskovaisina kuin itseään.

        Kiitos tästä uudesta tiedosta. Olen ymmärtänyt asiat väärin.


      • röhiläälle kirjoitti:

        Helluntaille tiedoksi, että tulevaisuudessa Jerusalemia valaisee Jumalan kirkkaus.

        Lue tarkemmin ja välitä viesti myös helluntailasille; Ilm. 21:23

        Eikä kaupunki tarvitse valoksensa aurinkoa eikä kuuta; sillä Jumalan kirkkaus valaisee sen, ja sen lamppu on Karitsa.

        - SEN LAMPPU ON KARITSA (Jeesus).


      • lattiallaselällään kirjoitti:

        Alhainen on helluntairoiston suomen kielen taito.

        Kerro se helluntailaisille.


      • 9900
        Kesitas kirjoitti:

        Ei ilmestyskirja ole vertauskuvakirja, vaan ronologinen eskatologinen ohjelma, joka vaatii Hengen ohjausta, ennekuin sitä ymmärtää.

        Jerusalem on ikuisuus, sama minkä Paratiisin tuli olla ja on todella moukkamaista väittää sitä vastaan, Jumala tulee omaan maahansa ja sillä siiti.

        Älä hengellistä kertovaa tekstiä.

        Mielestäni SRK;n juamalan valtakunta on vähemmän, mitä vertauskuva voi olla.

        Lue Ilm 21;1- 6 jossa kerrotaan, kun Jumala on ihmisten keskellä? Paikka on Israel, Jerusalem.

        Noin pielessä on VL oppi.

        Kyllä nyt on niin, että Sinä ajattelet ihmisviisauden mukaan. Minkälainen paikka uusi maa ja Israel ja Jerusalem olisi, että Jumala voisi kirjaimellisesti sinne tulla? Tai Jeesus siellä olla lamppuna. Jumala sanoi kirkkauden olemuksestaan Moosekselle, ettei yksikään ihminen joka näkee Hänen kasvonsa jää eloon. Kristus on luoksepääsemättömässä valossa, johon yksikään ihminen ei voi tulla. Kun Salomo piti rukouksen temppelin valmistuttua, niin hän mainitsi Jumalasta, ettei Jumala voi mahtua mihinkään kirjaimelliseen temppeliin, mutta että Hän kuulisi jokaisen rukouksen, joka esitettäisiin Jumalalle temppeliin päin.

        Saat vähän käsitystä esittämiesi asioiden hengellisestä merkityksestä, kun muistelet miten tabernaakkelin päällä näkynyt tuli- ja savupatsas johti israelilaisia erämaavaelluksen aikana.


      • 9900 kirjoitti:

        Kyllä nyt on niin, että Sinä ajattelet ihmisviisauden mukaan. Minkälainen paikka uusi maa ja Israel ja Jerusalem olisi, että Jumala voisi kirjaimellisesti sinne tulla? Tai Jeesus siellä olla lamppuna. Jumala sanoi kirkkauden olemuksestaan Moosekselle, ettei yksikään ihminen joka näkee Hänen kasvonsa jää eloon. Kristus on luoksepääsemättömässä valossa, johon yksikään ihminen ei voi tulla. Kun Salomo piti rukouksen temppelin valmistuttua, niin hän mainitsi Jumalasta, ettei Jumala voi mahtua mihinkään kirjaimelliseen temppeliin, mutta että Hän kuulisi jokaisen rukouksen, joka esitettäisiin Jumalalle temppeliin päin.

        Saat vähän käsitystä esittämiesi asioiden hengellisestä merkityksestä, kun muistelet miten tabernaakkelin päällä näkynyt tuli- ja savupatsas johti israelilaisia erämaavaelluksen aikana.

        Juuri näin, älä usko Raamattua, saattaa muuttaa Sinua.
        Niistä kasvoista
        1.Mooseksen kirja:
        32:30 Ja Jaakob antoi sille paikalle nimen Penuel, "sillä", sanoi hän, "minä olen nähnyt Jumalan kasvoista kasvoihin, ja kuitenkin on minun henkeni pelastunut." >>
        2.Mooseksen kirja:
        33:11 Ja Herra puhutteli Moosesta kasvoista kasvoihin, niinkuin mies puhuttelee toista. Sitten Mooses palasi takaisin leiriin; mutta Joosua, Nuunin poika, hänen apumiehensä ja palvelijansa, ei poistunut majasta.
        5.Mooseksen kirja:
        5:4 Kasvoista kasvoihin Herra puhui teidän kanssanne vuorelta, tulen keskeltä.
        34:10 Mutta Israelissa ei enää noussut yhtäkään sellaista profeettaa kuin Mooses, jonka kanssa Herra seurusteli kasvoista kasvoihin


      • 9900

        Mieti vielä, miten Mooses sai Lain.
        Heprealaisille 2:1-4
        "1. Sentähden tulee meidän sitä tarkemmin ottaa vaari siitä, mitä olemme kuulleet, ettemme vain kulkeutuisi sen ohitse.
        2. Sillä jos enkelien kautta puhuttu sana pysyi lujana, ja jokainen rikkomus ja tottelemattomuus sai oikeudenmukaisen palkkansa,
        3. kuinka me voimme päästä pakoon, jos emme välitä tuosta niin suuresta pelastuksesta, jonka Herra alkuaan julisti ja joka niiden vahvistamana, jotka olivat sen kuulleet, saatettiin meille,
        4. kun Jumala yhdessä heidän kanssaan todisti tunnusmerkeillä ja ihmeillä ja moninaisilla väkevillä teoilla ja jakamalla Pyhää Henkeä tahtonsa mukaan?"

        Enkelit toimivat monissa asioissa Jumalan edustajina ja suurin Jumalan Puhemies oli Sana eli Jeesus Kristus. Jumala ilmaisi läsnäolonsa vuorelta, tulen keskeltä.


      • 9900 kirjoitti:

        Mieti vielä, miten Mooses sai Lain.
        Heprealaisille 2:1-4
        "1. Sentähden tulee meidän sitä tarkemmin ottaa vaari siitä, mitä olemme kuulleet, ettemme vain kulkeutuisi sen ohitse.
        2. Sillä jos enkelien kautta puhuttu sana pysyi lujana, ja jokainen rikkomus ja tottelemattomuus sai oikeudenmukaisen palkkansa,
        3. kuinka me voimme päästä pakoon, jos emme välitä tuosta niin suuresta pelastuksesta, jonka Herra alkuaan julisti ja joka niiden vahvistamana, jotka olivat sen kuulleet, saatettiin meille,
        4. kun Jumala yhdessä heidän kanssaan todisti tunnusmerkeillä ja ihmeillä ja moninaisilla väkevillä teoilla ja jakamalla Pyhää Henkeä tahtonsa mukaan?"

        Enkelit toimivat monissa asioissa Jumalan edustajina ja suurin Jumalan Puhemies oli Sana eli Jeesus Kristus. Jumala ilmaisi läsnäolonsa vuorelta, tulen keskeltä.

        Ei sitä minun tarviste enään miettiä. Hän sai Siinailla osan, 10 mizvaa, loput tuli profetioina ja on Kirjattu Hänen nimillään julkaistuihin kirjoihin. Yhteensä 618 kappaletta.

        Enkelit ovat etupäässä ihmisten palvelijoita, ohjaa meitä, mutta eivät esiinny Jumalina, vaikka ovat Jobin mukaan Sanan tuojia, kuten Ilmestyskirjassakin.

        On jopa käsitettävä, että Ihminen on ennen enkeleitä, sillä ihminen voi lisääntyä, enkelit ei.


    • vl-vanhurskas

      Vanhoillislestadiolaiset tekevät lähetystyötä mm Suomessa, USAssa, Ruotsissa, Togossa, Venäjällä, Keniassa, Ghanassa, Gambiassa, Kanadassa, Ecuadorissa, Senegalissa, Virossa, Espanjassa, Latviassa, Norjassa, Ranskassa, Saksassa, Itävallassa, Turkissa, Unkarissa...

      • vl-turismia

        Voisitko sanoa yhdenkin vl-lähetyssaarnaajan nimen!
        Lähetystyö on eri asia kuin turismi!!!


      • vl-lähetystyöntekijöitä

        Voitko vl-vanhurskas kertoa muutaman vl-lähetystyöntekijän nimen noista maista.

        Vaikkapa 10 nimeä.


      • tämä_järjestys
        vl-lähetystyöntekijöitä kirjoitti:

        Voitko vl-vanhurskas kertoa muutaman vl-lähetystyöntekijän nimen noista maista.

        Vaikkapa 10 nimeä.

        Elävä Jumala kyllä tietää tässä ajassa, minne kannattaa lähettää evankeliumin sanoman julistajia. Lähetystyötä ei tule tehdä oman vanhurskauden rakennukseksi itse valittuna työnä.


      • tämä_järjestys kirjoitti:

        Elävä Jumala kyllä tietää tässä ajassa, minne kannattaa lähettää evankeliumin sanoman julistajia. Lähetystyötä ei tule tehdä oman vanhurskauden rakennukseksi itse valittuna työnä.

        Milloin Jumala on maininnut lähetyön? Hän oli ekslusiivinen silmäteränsä vuoksi, ja toisaalta ei pelasta Sinua.

        Usko ilman tekoja on teeskentelyä. Teiltä uupuu syvä hurskaus, kun ette lähde viidakkoon puhumaan Jeesuksesta, joka on lähetyksen Isä.


      • Tässä_pari
        vl-turismia kirjoitti:

        Voisitko sanoa yhdenkin vl-lähetyssaarnaajan nimen!
        Lähetystyö on eri asia kuin turismi!!!

        nimeä ensihätään:

        Kalevi Laakso
        Juhani Pellikka


      • Tuossa_täytyy
        Tässä_pari kirjoitti:

        nimeä ensihätään:

        Kalevi Laakso
        Juhani Pellikka

        olla jokin paha väärinkäsitys. Eivätkö nuo ole sielunvihollisen lähettiläitä? Ensiksi mainittu on hirveän vihainen JUmalalle ja uskovaisille ihmisille ja jälkimmäinen on hieman tyhmä.


      • tämä_järjestys kirjoitti:

        Elävä Jumala kyllä tietää tässä ajassa, minne kannattaa lähettää evankeliumin sanoman julistajia. Lähetystyötä ei tule tehdä oman vanhurskauden rakennukseksi itse valittuna työnä.

        Mihin maihin SRK on lähettänyt lähetystyöntekijöitä? Mainitse 3-4 maata ja lähetystyöntekijöiden nimet.

        ""Lähetystyötä ei tule tehdä oman vanhurskauden rakennukseksi itse valittuna työnä.""

        Rakensiko Jeesus omaa vanhurskauttaan, kun Hän sanoi näin:

        Matt. 28:

        "19. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20. ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."


      • ouluunkotuleetieto
        tämä_järjestys kirjoitti:

        Elävä Jumala kyllä tietää tässä ajassa, minne kannattaa lähettää evankeliumin sanoman julistajia. Lähetystyötä ei tule tehdä oman vanhurskauden rakennukseksi itse valittuna työnä.

        Jaa ja kertoo sitten sinn e srk toimistoon niinkö se menee?

        on teillä jutut ei voi kuin ihmetellä.


      • säälittäviä.ovat
        ouluunkotuleetieto kirjoitti:

        Jaa ja kertoo sitten sinn e srk toimistoon niinkö se menee?

        on teillä jutut ei voi kuin ihmetellä.

        Eihän noita nimimerkin "tämä_järjestys" kaltaisia vanhoillislestadiolaisia voi kuin sääliä.

        Vaikka sääli onkin vanhan sanonnan mukaan sairautta.


    • senverranymmärrystä

      Se on heidän mielestään lähetystyötä kun istutaan seuroissa omalla ruksalla.

      • Missä Jeesus mainitsi seurat?


      • miksiniin
        Kesitas kirjoitti:

        Missä Jeesus mainitsi seurat?

        hyvä kysymys mutta ihan väärään kohtaan esitetty.


      • miksiniin kirjoitti:

        hyvä kysymys mutta ihan väärään kohtaan esitetty.

        Vastasin toteavalle; "Se on heidän mielestään lähetystyötä kun istutaan seuroissa omalla ruksalla".

        Se on oikein, ja kertoo teidän teitämättömyydestä kokoontua.


      • missäsuomenkieli
        Kesitas kirjoitti:

        Vastasin toteavalle; "Se on heidän mielestään lähetystyötä kun istutaan seuroissa omalla ruksalla".

        Se on oikein, ja kertoo teidän teitämättömyydestä kokoontua.

        toteavalle ei noin vastata vaan yhdytään ehkä ihmettelyyn joka tulee lauseen" se on heidän mielestään" vuoksi eikä anna tarvetta kysyä lailalsi mitään.

        enkä ole "teidän", senkin åitäisi selvitä seuraklirjoituksestani.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      56
      5431
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3487
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1612
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      198
      1544
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1076
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      25
      1033
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      799
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      798
    Aihe