Ohjeissa aina sanotaan että pitäisi varata niin ja niin paljon siimaa, että hauki pääsisi pohjaan, eikä repisi itseään irti. Itsellä on siimaa luokeilla aina se sama 6 - 7 metriä, joka yleensä riittää täällä. Kun joko mittaamalla tai arvioimalla tietää, paljonko vapaata siimaa tarvitaan, puran siimaa luokilta tarvittavan määrän. Sitten pujotan siimalenkin luokin vartalon läpi, ja koukkaan luokin 'jalan' takaa. Siimaa ei siis purkaudu enempää kuin mikä on mitta. Sitten kelataan siimaa takaisin haluttu määrä, ja laitetaan syötti.
Solmut kannattaa lukita jollain lakalla. Esim. kynsilakalla. Kun koukku ei ole pyynnissä, sen jousta ei kannata pitää venytyksessä. Jousi venyy... Olen viritellyt nippusiteen koukkurimaan, johon kiinnitän koukun sakaran.
Jos koukku tarttuu avannon reunaan, sitä ei kannata repiä voimalla. Särkyy helposti. Jollakin rimalla tms. koukkimalla yleensä irtoaa. Kairan tulisi olla 6 - tuumainen. Itse rakentelin talvisten systeemien puuosat rimoista ja ruuveista, aluslevyistä ja (lukko)muttereista. Kuljetus on helpompaa. Pulkkaan mahtuu paremmin, kun voi kääntää ristiriman pystyasentoon. Pari koukkupäistä joustonarua pitää pulkan tavarat kasassa.
Iskukoukkupyyntiä
Hiihtelijä_64
0
839
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 694702
- 1053515
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj383276- 492713
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262678Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan52149- 232041
- 1991960
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3981571Huomenta kulta
En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo91468