Ohjeissa aina sanotaan että pitäisi varata niin ja niin paljon siimaa, että hauki pääsisi pohjaan, eikä repisi itseään irti. Itsellä on siimaa luokeilla aina se sama 6 - 7 metriä, joka yleensä riittää täällä. Kun joko mittaamalla tai arvioimalla tietää, paljonko vapaata siimaa tarvitaan, puran siimaa luokilta tarvittavan määrän. Sitten pujotan siimalenkin luokin vartalon läpi, ja koukkaan luokin 'jalan' takaa. Siimaa ei siis purkaudu enempää kuin mikä on mitta. Sitten kelataan siimaa takaisin haluttu määrä, ja laitetaan syötti.
Solmut kannattaa lukita jollain lakalla. Esim. kynsilakalla. Kun koukku ei ole pyynnissä, sen jousta ei kannata pitää venytyksessä. Jousi venyy... Olen viritellyt nippusiteen koukkurimaan, johon kiinnitän koukun sakaran.
Jos koukku tarttuu avannon reunaan, sitä ei kannata repiä voimalla. Särkyy helposti. Jollakin rimalla tms. koukkimalla yleensä irtoaa. Kairan tulisi olla 6 - tuumainen. Itse rakentelin talvisten systeemien puuosat rimoista ja ruuveista, aluslevyistä ja (lukko)muttereista. Kuljetus on helpompaa. Pulkkaan mahtuu paremmin, kun voi kääntää ristiriman pystyasentoon. Pari koukkupäistä joustonarua pitää pulkan tavarat kasassa.
Iskukoukkupyyntiä
Hiihtelijä_64
0
798
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606854- 1003522
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.262860- 212538
- 272113
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3591861- 251760
- 111652
- 321638
- 511556