Alkaa ruohon kasvamisen seuraaminen olla kiinnostavampaa seurattavaa kuin jonkun purjehduksen lässytykset.
Atlantin puoliväliin vain
33
568
Vastaukset
- riippuu.kelistä
Kieltämättä hieman puuduttavaa kuunnella henkilöiden elämänkertomuksia, passkan jauhamista, ja väsyneiden ihmisten kikattamista. Purjehdusta vain n. 5% ohjelmasta.
Toisaalta, jos tuulet olisi ollut koko ajan n. 30-40 knotsia, saattais olla hiukan kiinnostavampaa seurattavaa.- osuutensa.kullekin
Pari kolme viikkoa jos katsoisit putkeen joidenkin toisten purjehdusta, alkaisi ruohon kasvaminen kovastikin kiinnostaa. Varmaan purjehduspalstan lukijoille sopivampi purjehduksen osuus olisi 6-7 % pitämään mielenkiinnon yllä. Purjehduspalstan lukijoita katsojista on kuitenkin vain 1 %, jos sitäkään, ei meidän mielipidettä oteta huomioon. On siis tyytyminen siihen 5 %:iin.
- RedDotOcean
Onneksi voi valita mitä katsoo, netissähän on useampi dokumenttia pallon kiertäjistä.Albin Vegallakin oltiin 307 päivää putkeen merellä, yksi atlannin ylitys on nykyisin jo niin peruskauraa. Tulee muuten kaapelitelkkarista ensi vuonna.
http://reddotontheocean.com
- heöepe
KOKO ohjelmahan on tehty AINOASTAAN maakravuille, jotka eivät ole olleet päivääkään merellä. " Kyllä on kauhiita menoa..!" Tunnen myötähäpeää koko ohjelmaa kohtaan.
- Seppomartti
Urputtajien ja tyytymättömien kannattaa vaihtaa kanavaa jos hävettää tai ahdistaa. Minusta ohjelma on ihan katsottavaa, etenkin kameratyö. Kyseessähän ei ole purjehduksen opetusohjelma vaan viihdettä maallikoille. Saattaa kyllä muodostua pitkäveteiseksi, ellei tekovikoja ja dramatiikkaa saada tarpeeksi.
- mikääneivoimennävikaan
Seppomartti kirjoitti:
Urputtajien ja tyytymättömien kannattaa vaihtaa kanavaa jos hävettää tai ahdistaa. Minusta ohjelma on ihan katsottavaa, etenkin kameratyö. Kyseessähän ei ole purjehduksen opetusohjelma vaan viihdettä maallikoille. Saattaa kyllä muodostua pitkäveteiseksi, ellei tekovikoja ja dramatiikkaa saada tarpeeksi.
Ei siinä tarvita yhtään tekovikaa keksiä, niitä tulee ihan pyytämättäkin luonnossa. Ja mitä enemmän mahdollisesti vikaantuvia jäärjestelmiä, sen enemmän vikoja. Samaa mieltä silti olen, ihan katsottavaa ohjelmaa.
- ittensäkatsojat
Jatkona tullee reality-sarja jossa seurataan sarjan katsojia katsomassa sarjaa
- seppomartti
mikääneivoimennävikaan kirjoitti:
Ei siinä tarvita yhtään tekovikaa keksiä, niitä tulee ihan pyytämättäkin luonnossa. Ja mitä enemmän mahdollisesti vikaantuvia jäärjestelmiä, sen enemmän vikoja. Samaa mieltä silti olen, ihan katsottavaa ohjelmaa.
Pullokaupalla vettä voiteluöljyssä oli tekovika. Pakoputkesta öljypohjaan on huono reitti. Vesi pullossa oli kirkasta ja sen päällä mustaa öljyä kerros. Pulloja oli useita. Voiteluöljyyn sekaantunut vesi on harmaata eikä kahdessa faasissa. Eikä se pysäytä moottoria. Vedentekokoneen dramaattinen vuoto oli toinen. 1000 litran polttoaineen loppuminen jo puolimatkassa kolmas. Dramatiikkaan pitää suhtautua kuten filmeihin suhtaudutaa. "All ist lost"
- DieseliäLinnulle
Tais olla matkanteko puuduttavaa Hjalliksellekin, kun rupesi kyselemään rahtialukselta dieseliä.
Mitenköhän olisivat suorittaneet tankkauksen laivan polttoainesäiliöistä keskellä Atlantia ??- Zfhjxfjhf
Kanistereilla.
- Haloooooooo
Rahtilaivat eivät "käy" dieselillä.
- haloohaloo
Haloooooooo kirjoitti:
Rahtilaivat eivät "käy" dieselillä.
Laivan pääkoneet käyvät raskaalla polttoöljyllä, mutta apukoneissa käytetään myös dieseliä.
- Macee
Kaksi asiaa jäi vaivaamaan viime jaksosta:
1) Miksi Hjallis lausui S/Y Lintu englanniksi "äs yy lintu"? Kaipa S ja Y pitää sanoa englanniksi eikä suomeksi?
2) Veneen omistaja sanoi että vettä sekoittui öljyyn koska kun vene oli kallellaan niin vettä pääsi pakoputken kautta moottoriin. Minkälainen suunnittelun kukkanen on sellainen konstruktio joka ei ota huomioon että purjevene voi olla kallellaan?- se.on.Swan.eikä.Joutsen
Juuri sellainen suunnittelun kukkanen mikä ko TV-sarjassa nähtiin.
Ja kyseessä on luultavasti genu, jota ei ole asennettu tehtaalla veneen valmistuksen yhteydessä, vaan jälkiasennus aivan muualla ja muiden henkilöiden toimesta. - sitkeä.vaiva
Eikös se genu ole ollut siinä jo aika kauan ja vene seilannut ympäri maailmaa. Meneekös sylinteriin vettä vuodesta toiseen?
- OnhanNoitaMahdollisuuksi
sitkeä.vaiva kirjoitti:
Eikös se genu ole ollut siinä jo aika kauan ja vene seilannut ympäri maailmaa. Meneekös sylinteriin vettä vuodesta toiseen?
Jos se ui tavallista syvemmällä tällä reissulla? Pakoputki rempattu ja joutsenkaula jäänyt vajaaksi?
- uusittu.on
Aggregaatti ei ilmiselvästi ollut alkuperäinen. Silloin kun vene valmistui, siinä on ollut valkoinen Onan. Asennus on siis jossain vaiheessa muuttunut.
Minulle jäi käsitys, ettei genu sammunut kesken käynnin, vaan ei suostunut starttaamaan. Jos se oli lisättyä dramatiikkaa, siitä ei paljoa otettu irti. Korjaushan onnistui ikäänkuin sivulauseessa. - pitäistietäähöhlämkin
sitkeä.vaiva kirjoitti:
Eikös se genu ole ollut siinä jo aika kauan ja vene seilannut ympäri maailmaa. Meneekös sylinteriin vettä vuodesta toiseen?
Purjeveneessä on useita eri purjeita. Alkuperäinen genoa on jo matonkuteina.
- tsadinmurrevaimikäseoli
pitäistietäähöhlämkin kirjoitti:
Purjeveneessä on useita eri purjeita. Alkuperäinen genoa on jo matonkuteina.
Genu on tässä kohtaa käsittääkseni generaattori eli se sähkön tuottamiseen tarvittava polttomoottorilla toimiva laite ja genoa on sitten se purje, jota joskus myös sanotaan tuttavallisesti genuksi.
- totuusesiinnyt
Soitin eilen Hjällikselle ja kertoi tuo että ei mitään lavastettua ollut filmillä. Oli myös ihmeissään Suoli24 "purjehtijoiden" kommentaareista.
- tuorettanyt
MInä soitin tänä aamuna ja hän sanoi, että ei kaikkea kannata ottaa todesta. Et ollut edes soittanut.
- Pump
Minä kysyin aamulla herätessäni Viiviltä ja sanoi että mitään ei ollut lavastettu.
- omilla_ansoilla_please
On mulla tietty arvostus Harrya kohtaan, mut toi oman pojan puffaaminen kun kaveri tähtää politiikkaan? Mut kai mäkin tekisin melkein mitä vain poikani eteen. Sellaisia me isät ollaan.
Ja kuten Matomäki aikoinaan sanoi, ei menestyjä liikemies saa olla liian fiksu.- äåöpokl
Valehtelet taas. Ei siellä isäpumpasta edes ollut mukana.
- Eilavastusta
Ei se mikään lavastus ollut. Mielenkiintoista miten me nähdään eri tavalla teknisiä ongelmia. Kirkasta vettähän oli öljyssä. Se oli kirkasta koska moottori ei ollut vielä käynyt ja sekoitatanut vettä ja öljyä harmaaksi. Vettähän oli myös mäntien päällä palotilassa jonne se oli tullut ilm. Pakoventtiilien kautta pakoputkesta. Jos näin niin pakoputkisto on rakennettu väärin. Ei tarvita paljoakaan vettä palotilaan (hieman enemmän kuin palotilan tilavuus männän ollessa yläkuolokohdassa) kun moottori on jumissa koska vesi ei puristu kuten ilma ja startti ei sitä jaksa pyörittää. Onneksi koska moottori ei sitä kestäisi. Jos männän päällä on vettä se kyllä osaa sieltä myös männänrenkaiden kautta alas kampikammioon. Heppuhan otti puhelimessa saamansa ohjeen mukaan hehkutulpat pois ja pyöritti moottoria jolloin vesi roiskahteli hehkujen reijistä palotilasta ulos. Hehkut paikoilleen ja kone käyntiin. Viisaammat kertokoon mikä minulla meni väärin mutta näin minä tilanteen näin.
- seppomartti
Swanin pakosarja rakennettu väärin Atoy Oyn miehelle. Vesi menee moottorin palotilaa kun kallistuu liikaa tuulettomassa kelissä. Aikaisemmin v1957 rakennetussa veneessä ei ole moista ongelmaa esiintynyt. Merivesi tuhoaa tehokkaasti moottorin muttei tätä?. Vedi ja öly eivät ole sekaantuneet kun moottoria ei oke käytetty kuin 1000L verran.. Satuja saa uskoa ken haluaa.
- vääryydet
Eikös tässä puhuttu vain generaattorin pakosarjasta. Se lienee ykspyttyinen moottori, eli se pakosarja olisi yksi pakokäyrä, eikä yhden sylinterin moottorissa voi puhua sylintereistäkään.
- marttiseppo
Mikä tuo aikaisempi v. 1957 rakennettu vene oli?
- seppomartti
Sorry, lapsuksesta. 1957 on väärin johdateltu purjenumerosta, mikä oli muistaakseni rakennettu kombinaatioksi 57ft pituudesta ja runkonumerosta 50. 1957 ei tehty tietenkään yhtään Swania
- kommentti.tähän
seppomartti kirjoitti:
Sorry, lapsuksesta. 1957 on väärin johdateltu purjenumerosta, mikä oli muistaakseni rakennettu kombinaatioksi 57ft pituudesta ja runkonumerosta 50. 1957 ei tehty tietenkään yhtään Swania
Swan 57:t tehtiin 70-80 -lukujen taitteessa, sarjanumero 1 on ollut jo pitempään Suomessa. Ei se aggregaatin diesel mikään yksisylinterinen ole. Sähkötehoa on yli 10 kW ja dieseliltä vaaditaan selvästi enemmän, siis vähintään kaksisylinterinen, ellei kolme. Linnun aggregaatin diesel näytti aivan uuden puhtoiselta ja tehtaan maaleissa olevalta, ei missään tapauksessa 30 v ikäiseltä.
Epäilisin enemmän mainingin aikaansaamaa dynaamista pumppua vedentulon syyksi kuin kallistusta. Öljytilaan vesi pääsee huohottimen kautta männän päältä imuventtiilin ollessa auki.
- Eilavastusta
No nyt on pientä aukkoa moottoriopissa. Imuventtiilin ollessa auki on männän päältä yhteys imusarjaan ja jos moottorimon vapaastihengittävä on seuraava imusarjan päässä oleva ilmansuodatin. Sieltä kautta tuleva vesi edellyttäisi koneen olemista upoksissa. Kampikammion huohotin lähtee kampikammion yläosasta ja on joko auki moottorin vieressä ilmaan tai se kierrätetään imusarjaan. Veikkaan tuossa pikkudieselissä ensimmäistä. Koska männän päällä ja öljypohjassa oli kirkasta vettä se ei voi tulla muualta kuin pakoputkesta pakoventtiilin ollessa auki ja perussyy on väärin tehty pakoputkisto. Jos neste olisi tullut vaikkapa kannentiivisteen vuodosta palotilaan se olisi pakkasnestettä.
- sivusta.seuraaja
Kenellä on aukkoa moottoriopissa ja missä kohtaa?
Nimimerkki : "kommentti.tähän"
kaiketi esitti veden päässeen ensin pakoputkiston ja -sarjan kautta männän päälle pakoventtiilin ollessa auki, ja sen jälkeen imuventtiilin avautuessa edelleen imusarjan kautta huohottimeen ja kampikammion yläosan kautta öljytilaan. Ts oletus oli että huohotin on imusarjassa, mikä on pikkudieselissä täysin mahdollinen ratkaisu, vaikkei ainoa mahdollinen. - kierrätetään_
Tietääkseni huohottimen kierrätys imusarjaan on nykyään pakollinen, jotta päästönormit tulisi täytettyä. Vesilitran valuminen männän ohi veisi paljon aikaa ja vettähän oli niin, että mittatikussa näkyi öljyn lisääntyminen.
Jos kannentiiviste olisi vuotanut, ei diesel olisi ollenkaan startannut.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Elämä valuu ohi ilman merkitystä
Olen 5-kymppinen korkeasti koulutettu hyvässä ja vaativassa työssä oleva mies. Erosin pitkästä parisuhteesta pari vuotta2393316Martina julkaisi romanttisia kuvia kihlajaisista
Ihana pari. Paljon onnea ja rakkautta heille 💞2571186Ilo, joka nousee silmiisi saakka
kun katseemme kohtaavat. Olet energinen, aito, ihana. Välillä tuijotat suoraan silmiini - enkä hämmenny, katson takaisin581150- 81973
Gekkosessa hyvä juttu Sofian Dubai "töistä"
"Vielä tammikuussa Belórf lupaili aloittavansa jälleen verkkovalmennukset, mutta tämä projekti näyttää kuihtuneen kaikes92916Jokaisella on omat syntinsä
Minä olisin niin mielelläni sinun. Ehkä joskus viittasitkin siihen. Olet nainen ajatuksissani jatkuvasti ja taidat tietä56886eerikäinen novassa sanoi ei kukaan enää aja manuaalivaihteilla
meillä on 3 autoa talissa ja kaikissa manuaalilaatikot, on meillä vielä tämmöiset vaikka toisin puhutaan.88857- 163834
Palsta sekosi lopullisesti?
Taidan mennä päikkäreille. Oliko hän nyt muka oikeasti äsken täällä ja kirjoitti, että täytyy unohtaa? Todistakaa se. Ki14794En oikeasti
Tiennyt että sinulla on ollut vaikeuksia ja huonoja aikoja. Olen oikeasti pahoillani, ja olisin myös toiminut eritavoin109775