Fysiikka yo syksy 2017 pisterajoista

Fysiikankirjoittaja

Kirjoitin fysiikan nyt syksyllä ja olen ihan tyytyväinen suoritukseeni. Hieman epävarmat fiilikset kuitenkin jäi, kun kuulin, että alustavat pisteeni ovat vain 2 pistettä viimevuoden eximian yläpuolella. Tuntuma on kuitenkin, että tämänsyksyinen koe olisi ollut aika paljon viimekeväistä helpompi. Mitä luulette käyvän pisterajoille?

5

316

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juuhjaah

      Paha mennä sanomaan pisterajoista, meidän lukiolla ainakin näyttäis menneen suunnilleen samalla tasolla kuin viime keväinen, mutta toisaalta kirjoittajia meillä niin vähän, ettei tosta kyllä tilastollisesti merkitseviä päätelmiä voi tehdä. :D Opekaan ei osannut oikein sanoa juuta eikä jaata. Itsellähän vähän samankaltainen tilanne, alustavat 35 pistettä ja kuumottelen kyllä aivan perkeleesti että jääkö magnaan vai antaisko ne mulle kuitenkin sen eximian. Tympäisisi vaan julmetusti lähteä keväällä korottelemaan kun olis samalla kertaa vielä pitkä matikka, pitkä enkku, kemia ja äidinkielikin hoidettavana. Fysiikka kuitenkin lempiaineita matikan ohella lukiossa joten vähintään sen eximian haluaisin.

    • dddada

      Luuletteko, että menee läpi 15 pisteellä?

      • Juuhjaah

        Eiköhän se 15 pisteellä mene käytännössä varmasti läpi, tolla pistemäärällä on aina saanut jo approbaturin kasaan, eikä koe kuitenkaan ainakaan mun nähdäkseni poikennut merkittävästi muista vuosien 2006-2017 fysiikan kokeista. Tällä siis tarkoitan, että jotta nyt yllättäen tämän vuoden kokeessa ei tolla saldolla pääsisi läpi, pitäisi käytännössä olla, että koe oli paljon helpompi kuin ton aikavälin helpoin fyssan koe.


    • moetavern

      No mitäs sai siitä yo-kokeesta?

    • Soveltavuus

      Fysiikan yo-kokeet muuttuneet viime vuosina soveltavimmiksi. Pitkiä laskuja karsitaan pois ja tulee enemmän selitystehtäviä tilalle. Peruslaskut fysiikan yo-kokeessa tulee säilyttää, eikä siirtyä liian soveltavaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1515
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1312
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1311
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1247
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      32
      1215
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1126
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1096
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1086
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1084
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1062
    Aihe