Syyspäräys 2017

pärähtääkö

Mistähän johtuu noin vähäinen ilmoittautuneiden määrä? Tuolla osallistujamäärällä taitaa jäädä koko kisat ajamatta. .. Sääli jos monivuotinen perinnekilpailu ei enää kiinnostakkaan kuskeja / huoltajia. Vai olisiko pitänyt olla muita luokkia että olisi kuskeja saatu viivalle?

28

873

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 56789078

      Ei varmaan luokissa vikaa , porukka vaan ajaa enemmän sarjakisoja nykyään ja nämä sitten jää vähemmälle .

    • Päräys

      Taitaa suurin syy olla kilpailija katoon edellisvuosien hölmöilyt kaikkien maksujen kanssa..........

      • rahoitukseenosallistunu

        eiköhän se tämä ole syy...
        turhaaa kettuilua järjestäjiltä maksetussa kisaas ei oikein tänä päivänä siedetä :/


    • Tuplakulut

      Kyllä se vain näin on:(:( otetiin kaksinkertaiset ympäristömaksut kahdesta kuskista, vaikka yksi varikkopaikka:( olisi pitänyt yksi riittää. Kiitos ei tulla enää sinne..

    • Justiinat

      voiko joku "väärin"peritty eko/ratamaksu olla syynä jättää osallistumatta perinnekisaan kun kesänmittaan kuitenkin harrastukseen uhrataan useita kg€ olisko vaan liian kylmät kelit(mukavuudenhaluiset huoltajat)?

      vai onko vaan eurot loppu.

      • 23789053567

        monelta loppunu mielenkiinto porin kisoihin. en usko että niin monelta olis eurot loppunu. laji muuttunu sen verran paljon että monet laittaa euronsa ja aikansa johonkin muuhun nykyään.


    • lusthiaoli

      ei kyse ole euroista niinkään kuin oikeuden mukaisesta toiminnasta. kusetettavaksi ei kukaan viitti vapaaehtoisesti mennä.

    • Tympä

      No maksut on aika kovat. Ja luokkia veivataan suuntaan ja toiseen. Ensin ilmoitetaan mitkä luokat ajaa la ja mitkä su. Sen mukaan sitten suunnittelet omat menosi ja seuraavaksi järjestäjä sitten muuttaa luokkia tai ajopäivää ja taas pitäis tehdä omat suunnitelmat uusiksi. Nyt on käynyt sama juttu tänä vuonna molemmissa päräyksissä.

    • 5678998

      Älkää nyt tosissaan täällä itkekö jonkun 2 vuotta vanhan ekomaksun perään , ihan sama mitä oli silloin. Se meni jo , nyt on luvassa kohtuullista keliä ja hyvää seuraa , sinne vaan ajamaan ja lippu korkealle.

      • Perinnekisa

        Se on vaan nyt niin että totuus sattuu joskus, ei kait se kuljettajien/huoltajien vika ole jos järjestäjä on hölmöillyt ja nyt on p..kat housussa kun porukka äänestää jaloillaan etteivät tule.


      • 2vuottasittenviimeksi

        Ja samalla asenteella jatketaan? "Älkää itkekö"... sitä saa kuulla. Sano nyt vielä että pikkuluokkien huoltajat on hankalia ja siksi niitä ei sinne haluta?


    • srthswar5t

      Niinpa. Monta asiaa vaikuttaa osanottaja määriin. Eikä Porin tekemät ratkaisut aina ole olleet positiiviseen suuntaan. Huippu vuosina Poriin luotiin ajotapa jossa ajetaan vain aikaajo, prefinaali ja finaali. Silloisilla osanottaja määrillä saatiin paljon luokkia mukaan. Tietenkin tuntuu hyvältä järjestäjistä mutta kannattaisiko kysyä myös asiakkaiden mielipidettä. Ajamaan sinne tullaan eikä seisoskeleen varikolla. Wanha tapa aikaajo,erät ,finaalit oli paljon kuljettaja ystävällisenpi. Tähän kun lisätään vielä järjestäjän näkemykset maksuista, yleinen käyttäytyminen ja suoranainen asiakkaalle vit###lu niin ei se ihme jos jaloilla äänestetään. Porilla on ISO työmaa saada maineensa takaisin siihen miten asiat oli ennen. Kausi alko Porista ja loppu Porista.

    • Normimeininki

      Ei kai missään voi jäädä kisat ajamatta jos on yli 50 ilmoittautunutta. Se nyt vasta olisikin.. Monessa paikassa kisat järjestetään pienemmällekin porukalle.

      • porionsyvalta

        Porilaisen laskutavan mukaan osallistujia on yli 70 kuskia. Muun Suomen laskutavan mukaan kun lasketaan kuskien todellinen määrä eli yksittäiset kuskit on kuskeja 38.
        Uskokaa nyt jo että ei se porukan määrä tuplaannu vaikka sama luokka ajaakin kahtena päivänä.
        Tuolla laskukaavalla X30 kisoissa on 1000 kuskia kun kaikki ajaa keskiviikosta sunnuntaihin.


      • 4667777
        porionsyvalta kirjoitti:

        Porilaisen laskutavan mukaan osallistujia on yli 70 kuskia. Muun Suomen laskutavan mukaan kun lasketaan kuskien todellinen määrä eli yksittäiset kuskit on kuskeja 38.
        Uskokaa nyt jo että ei se porukan määrä tuplaannu vaikka sama luokka ajaakin kahtena päivänä.
        Tuolla laskukaavalla X30 kisoissa on 1000 kuskia kun kaikki ajaa keskiviikosta sunnuntaihin.

        Mene lääkäriin


      • Matematiikka4
        4667777 kirjoitti:

        Mene lääkäriin

        Miksi lääkäriin? Menkää te Porilaiset takaisin kouluun opettelemaan yhteenlaskua :D


      • Porissauseinollut
        Matematiikka4 kirjoitti:

        Miksi lääkäriin? Menkää te Porilaiset takaisin kouluun opettelemaan yhteenlaskua :D

        Eikä tainnut olla noinkaan paljoa, sillä oli aika lailla peruneitakin. Nyt vaan katsomaan peiliin sieltä löytyy suurin syyllinen.


    • 456788

      Ei kai se ole porilaisten ongelma jos ei ole kisoihin tulijoita . Suurin syy lienee tyhjät pankkitilit , ei ole varaa harrastaa

    • rpiogyriugy

      kyllä siinä porilaisten omaakin syytä on...melkoisen ylimielistä käytöstä ollut menneinä kultavuosina...luulivat kai saman jatkuvan ikuisesti...samaa ongelmaa havaittavissa RMC:n vetäjissä...ei mitään panostusta sarjaan eikä kuskeihin, paitsi niihin omiin jotka ajoivat ylivoimaisilla mörkömoottoreilla...muut olivat vain maksavaa karjaa...no, nyt molemmat ylimieliset tahot niittävät mitä kylvivät...

    • Raikku2

      Hei kaikki karting harrastajat. Loppien kanssa harrastaneena vuodesta noin 2003 voin vain kummastella porin syyspäräyksen osallistuja määrää. Mutta en voi asiasta kuitenkaan vierittää porin fk kerholle koko syytä asiaan. Joka vuosi-/kymmenten aikana pori on ollut ehkä kallein, mutta katsokaa vanhat osallistuja määrät vuosien takaa. Ei kyse ole porista vaan jostain muusta, mitä ihan uudet harrastajat eivät ehkä voi tiedostaa historiaa tuntematta. Ja silloin haukutaan ehkä väärää puuta. Nyt on hyvä että x-kisoissa löytyy vielä harrastajia ja lajin eteen tekevää porukkaa. Kiitos laineen pyyteettömälle työlle. Mutta mitä jos lajin lama ei pysähdy, vaan etenee x-sarjaan. Eli pari vuotta ja vanha harrastaja kaarti väistyy uudelleen lämmittelystä eikä uusia nuoria ole tulemassa lajiin. Mitä tehdään että saadaan harrastajia lajiin? . Enkä halua morkata ketään, mutta tiedän tosi monta henkilöä jotka olisivat, ehkä voineet hoitaa kartingin tyylikkäämmin, kuin mitä se on nyt tehty. Toivottavasti laji tästä virkoaa.

      Raikku

    • heräähän

      Raikku. Nyt ei oikein auennut. Moninaiset ongelmat on tiedossa. Osanottajapula niistä isoin. Samoin se negatiivinen suhtautuminen ja möykkäröinti joillain radoilla järjestäjien taholta ihan muutamilla radoilla harrastajia kohtaan, niitäkään ei ole kovin montaa.
      ????? MUTTA mikäkö on sinun mielestäsi se haukuttu puu, mikä pitäisi kaataa ja miten rakentaa se uusi tulevaisuus. Mikä oli ennen paremmin hoidettu ja mikä nyt mättää. Mitä pitäisi tehdä jatkossa. Löytyykö seuratyötä enää ollenkaan, onko pikkuradat kuolemassa täysin, kun harrastajat ajavat vain näitä X-30 sarjan tyyppisiä sarjoja.

      • 9876543210123456789

        mikä mättää: pelkkä osallistuminenkin on kallista. bisnesajattelu vie väärään suuntaan. luokkia on liikaa. lajiasiat akk:n puolesta olleet retuperällä pitemmän aikaa. asiat ajoittain epäselvät, asioista ei pidetä kiinni, tiedotus puutteellista. jatkuvuus puuttuu.

        yksittäisiä puuhamiehiä tai naisia vielä on ja yksikin ihminen voi tehdä paljon tässä hajaantuneessa ketään ei kiinnosta tilassa ja viedä lajia haluamaansa suuntaan jollakin radalla, alueella tai ehkä koko suomen laajuisestikin ja hyvinkin nopeasti.

        pikku radat: kisat on ajettu, vaikea saada koottua riittävää joukkoa aikuisia, jotta kisat saataisiin järjestettyä. mutta niin kauan kun asvaltti on radalla kunnossa siellä voi harrastaa ja harjoitella. luulen että uuteen asvalttiin löytyy kunnalta kaupungilta rahat, jos sitä joku vaan ymmärtää pyytää, kunhan ei ahneeksi rupea eli älkää haaveilko kunnon varikoista ja huoltorakennuksista, ne kun maksaa helposti enemmän kuin se itse tärkein eli rata.

        ennen lajin pariin oli helpompi tulla, heinäladosta esiinkaivetulla meviraksulla pääsi suoraan kisaan, nykyään pelkän alkupaketin hinta on liian kova että pääsis kisaan mukaan osallistumaan, tulijoita ei vaan yksinkertaisesti ole. toisaalta jokainen kisoja kiertänyt voipi ajatella niitä omia kustannuksia tällä hetkellä ja miettiä mitä maksaisi ajaa pojan kanssa cadetilla. cadet-kustannuksiin pitäisi olla kaikilla varaa.

        kerronpai tarinan eräästä muusta lajista, joka ei ole autourheilu. kyseisen lajin kansainvälisen liiton nokkamies australiasta oli käymässä suomessa ja kysyi harrastajilta, miksei suomesta ole oikein kukaan liittynyt kansainväliseen liittoon kun se ei maksa kuin 200euroa per naama. suomalainen harrastaja vastasi että se maksaa niin paljon. australialainen nokkamies ihmetteli asiaa, että maksaahan harrastaminen muutenkin, että mikä ongelma. suomalainen vastasi, että ei se oikein maksa. aussi kysyi että mitä se sitten täällä maksaa, eihä se voi olla mitenkään ilmaista kun teilläkin on useat treenit viikossa. suomalainen vastasi tota noin tää maksaa suomessa tyyliin kympin viikossa, että siihen nähden tollanen 200euron jäsenyys jossakin liitossa on aivan liikaa. aussi sai tästä oivalluksen ja laski hinnan 10euroon seuraavana vuonna.

        paljonkohan porissa olisi ollut osallistujia, jos kisat olisivat olleet ILMAISET, KYLLÄ ILMAISET 0EUROA. olisko rata muka kulunut pilalle? miltä kuulostais jos kisat olisivat ilmaisia osallistujille, talkoillahan ne muutenkin tehdään. mikä olisi tällöin ollut enää este olla tulematta?


      • eimaksetaturhasta
        9876543210123456789 kirjoitti:

        mikä mättää: pelkkä osallistuminenkin on kallista. bisnesajattelu vie väärään suuntaan. luokkia on liikaa. lajiasiat akk:n puolesta olleet retuperällä pitemmän aikaa. asiat ajoittain epäselvät, asioista ei pidetä kiinni, tiedotus puutteellista. jatkuvuus puuttuu.

        yksittäisiä puuhamiehiä tai naisia vielä on ja yksikin ihminen voi tehdä paljon tässä hajaantuneessa ketään ei kiinnosta tilassa ja viedä lajia haluamaansa suuntaan jollakin radalla, alueella tai ehkä koko suomen laajuisestikin ja hyvinkin nopeasti.

        pikku radat: kisat on ajettu, vaikea saada koottua riittävää joukkoa aikuisia, jotta kisat saataisiin järjestettyä. mutta niin kauan kun asvaltti on radalla kunnossa siellä voi harrastaa ja harjoitella. luulen että uuteen asvalttiin löytyy kunnalta kaupungilta rahat, jos sitä joku vaan ymmärtää pyytää, kunhan ei ahneeksi rupea eli älkää haaveilko kunnon varikoista ja huoltorakennuksista, ne kun maksaa helposti enemmän kuin se itse tärkein eli rata.

        ennen lajin pariin oli helpompi tulla, heinäladosta esiinkaivetulla meviraksulla pääsi suoraan kisaan, nykyään pelkän alkupaketin hinta on liian kova että pääsis kisaan mukaan osallistumaan, tulijoita ei vaan yksinkertaisesti ole. toisaalta jokainen kisoja kiertänyt voipi ajatella niitä omia kustannuksia tällä hetkellä ja miettiä mitä maksaisi ajaa pojan kanssa cadetilla. cadet-kustannuksiin pitäisi olla kaikilla varaa.

        kerronpai tarinan eräästä muusta lajista, joka ei ole autourheilu. kyseisen lajin kansainvälisen liiton nokkamies australiasta oli käymässä suomessa ja kysyi harrastajilta, miksei suomesta ole oikein kukaan liittynyt kansainväliseen liittoon kun se ei maksa kuin 200euroa per naama. suomalainen harrastaja vastasi että se maksaa niin paljon. australialainen nokkamies ihmetteli asiaa, että maksaahan harrastaminen muutenkin, että mikä ongelma. suomalainen vastasi, että ei se oikein maksa. aussi kysyi että mitä se sitten täällä maksaa, eihä se voi olla mitenkään ilmaista kun teilläkin on useat treenit viikossa. suomalainen vastasi tota noin tää maksaa suomessa tyyliin kympin viikossa, että siihen nähden tollanen 200euron jäsenyys jossakin liitossa on aivan liikaa. aussi sai tästä oivalluksen ja laski hinnan 10euroon seuraavana vuonna.

        paljonkohan porissa olisi ollut osallistujia, jos kisat olisivat olleet ILMAISET, KYLLÄ ILMAISET 0EUROA. olisko rata muka kulunut pilalle? miltä kuulostais jos kisat olisivat ilmaisia osallistujille, talkoillahan ne muutenkin tehdään. mikä olisi tällöin ollut enää este olla tulematta?

        NOJUST.... tuollaista lajiliittoa ei olekaan.
        yksikään seura ei pysty tekemään ilmaisia kisoja. jo pelkkään lanssiin palaa riihikuivaa rahaa ja köyhät harrastajat kun tuo kahvitkin mukanaan, niin ei edes kahvion myynnillä saa lanssi kuluja maksettua.
        todella älytön provo taas


      • 1234567890987654321
        eimaksetaturhasta kirjoitti:

        NOJUST.... tuollaista lajiliittoa ei olekaan.
        yksikään seura ei pysty tekemään ilmaisia kisoja. jo pelkkään lanssiin palaa riihikuivaa rahaa ja köyhät harrastajat kun tuo kahvitkin mukanaan, niin ei edes kahvion myynnillä saa lanssi kuluja maksettua.
        todella älytön provo taas

        kysymyksessä oli joku taistelulaji. saadakseen olympistatusta, että olisi mahdollista lajin päästä olympialaisiin tulisi harrastajia olla ainakin paperilla. suomessa koulujen jumppasalit on puoliilmaiseksi käytettävissä iltaisin seuroille ja vetäjät vetää ilmaiseksi, joten harrastaminen lähes ilmaista. australiassa ei ole ilmaisia tiloja ja seuroilla on ammattivalmentajat, joten kaiken harrastaminen maksaa kaupallisen hinnan. aussi laski hinnan kymppiin ja sai harrastajia paperille lisää.

        monet vanhat kuhat muistaa ajat, jolloin treenipäivänä tahkottiin aamu ysistä ilta ysiin ja kansallinen kisa maksoi 100mk eli 17e. nykyään harjoittelua on supistettu, kisalähtöjä vähennetty ja maksu moninkertainen. jos lanssi kustantaa 1500e, niin se kustantaisi 150 osallistujalla 10e per naama, muut hommat sitte talkoilla. kaupunki maksaa uuden asvaltin 20 vuoden välein.


    • 5567789

      Taitaa taas ottaa niitä pannuun koko Pori , ketä jäi tällä kertaa rannalle

    • Traditiotayllä

      Meidän kuski oli ainakin tänä vuonna mukana puhtaasta halusta ajaa Päräys ja halusta pitää traditiota yllä. Muuten se loppuu eikä niitä nyt kansallisesti kohta muita enää edes ole Kuopion äitienpäiväajon lisäksi. Kyllä me 1-2 kaikille luokille yhteistä kokoontumiskisaa tarvitaan tähän maahan jonkinlaisen yhteisöllisyyden ylläpitämiseksi. Kaikkien pitäisi tavata pari kertaa vuodessa ja vaihtaa ajatuksia siinä samalla. Sarjasta ja luokasta riippumatta.

      • Giuiugju

        Se vaan, että ei kaikille muodostu perinteeksi kun ei ole aina samat luokat mukana esim kf6/mini60 on välillä ja välillä ei. Vaikea on siinä sitten ruveta perinnettä muodostamaan. Ja toinen asia on, että jos kaikki huoltajat tulevat viikonlopuksi samalle varikolle luokasta ja sarjasta riippumatta, niin syttyy varmasti kolmas maailman sota.


      • 4577899
        Giuiugju kirjoitti:

        Se vaan, että ei kaikille muodostu perinteeksi kun ei ole aina samat luokat mukana esim kf6/mini60 on välillä ja välillä ei. Vaikea on siinä sitten ruveta perinnettä muodostamaan. Ja toinen asia on, että jos kaikki huoltajat tulevat viikonlopuksi samalle varikolle luokasta ja sarjasta riippumatta, niin syttyy varmasti kolmas maailman sota.

        Miksi se sota syttyy ?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      107
      5718
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

      https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      3743
    3. Vanhalle ukon rähjälle

      Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3255
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

      Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      457
      2629
    5. Purra hermostui A-studiossa

      Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      266
      1662
    6. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      87
      1386
    7. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1333
    8. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

      Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1326
    9. Mitä sanoisit

      Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      77
      1258
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      152
      1220
    Aihe