Lisäpitkien kytkentä Toyotaan

Ledit_tulille

Olen aikeissa asentaa vm.11 RAV4 lisäpitkät, tai oikeastaan vain yhden led-paneelin. Netistä olen yrittänyt etsiä sähköpiirikaaviota, jotta voisi vähän vakoilla helpointa toteutusta kytkentään, mutta huonolla menestyksellä. Ne kaaviot joita löytyy, eivät vastaa sitä mitä autossa löytyy. Autossa on valoreleitä kaksi, HEAD ja DIM, mutta löytyneissä kaavioissa on neljä relettä. On joku ihme päivävalokytkentä jossa kaukovalot palavat sarjassa, kun varsinaiset valot eivät ole päällä.
Oikean kaavion perusteella voisi ohjauksen lisäreleelle ottaa johtimen värin perusteella helposta paikasta. Viimeinen keino on tietenkin ahtautua pitkien valojen lampunkannalle ja kytkeä releen kelan piuhat niihin johtimiin. Ei tarvitsisi tietää auton omista releistä ja kytkennöistä mitään.
Ei kenelläkään sattuisi olemaan tuoretta kokemusta Toyotan lisävaloasennuksista, tai tietoa mistä löytyisi sähkökytkentäkuvaa?

5

255

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • autosähköt

Herätevirran ottaminen releelle onnistuu vaikka rosvoliittimillä kaukovalojohdoista, koska Toyotassa ei ole mitään can-väyläohjauksia tavallisissa kulutuslaitteissa. Ihan perinteistä sähkötekniikkaa vain.

• eisuinpäin

Sen verran pitää selvittää että onko kaukovalot miinus ohjattuja, jos näin on, siellä on plus aina. Lisärelekin vetää aina, jos kelan maadoittaa normaalisti runkoon.

• 3253455

Pitkien sulakkeesta itse olen ottanut herätteen ja hyvin toimii. Ei ainakaan sotke sähköjärjestelmää eikä tarvi hajottaa johtoja rosvoliittimellä.

• Sen.Kuuloista.Tekstiä

Vie suoraan autoliikkeeseen asennettavaksi ennenkuin poltat koko auton.

• sopii_sulle

Joillekin sähköjutut kuulostaa kauhistukselta...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sannan kirja USA:n bestseller!

"Congratulations to Sanna Marin's HOPE IN ACTION, officially a USA TODAY bestseller!" Kertoo Scribner. Mitäs persut tä
      Maailman menoa
      201
      11831
    2. Oikeistolainen luki Med mod att leda : en biografi

...ei tykänny Sanna Marinista
      Maailman menoa
      29
      8208
    3. Metsäalan rikolliset

Jokohan alkaa vähitellen kaatua kulissit näillä ihmiskauppaa harjoittavilla firmoilla.
      Sotkamo
      58
      6246
    4. Ruotsalaistoimittaja: "Sanna Marinin saunominen saa minut häpeämään"

Sanna Marinin kirja saa täyslaidallisen ruotsalaislehti Expressenissä perjantaina julkaistussa kolumnissa.....voi itku..
      Maailman menoa
      172
      5174
    5. Hyvää syntymäpäivää Sanna 40 vee!!!!

ᕼᗩᑭᑭY ᗷIᖇTᕼᗞᗩY Sister ❣️🥰 🎉🎂✨🍰🥳 🥳🎂🥂 🎉🎊🎁🎈🎂
      Maailman menoa
      51
      4938
    6. Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata

Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai
      Maailman menoa
      47
      4492
    7. Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi

Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas
      Maailman menoa
      116
      4398
    8. Missä vaiheessa

Päätit luovuttaa suhteeni?
      Ikävä
      118
      3880
    9. Juuri muiston ne

Rakastuneet katseesi. Huh
      Ikävä
      81