Lisävalojen kytkentä

kaaviot_kiven_alla

Olen aikeissa asentaa vm.11 RAV4 lisäpitkät, tai oikeastaan vain yhden led-paneelin. Netistä olen yrittänyt etsiä sähköpiirikaaviota, jotta voisi vähän vakoilla helpointa toteutusta kytkentään, mutta huonolla menestyksellä. Ne kaaviot joita löytyy, eivät vastaa sitä mitä autossa löytyy. Autossa on valoreleitä kaksi, HEAD ja DIM, mutta löytyneissä kaavioissa on neljä relettä. On joku ihme päivävalokytkentä jossa kaukovalot palavat sarjassa, kun varsinaiset valot eivät ole päällä.
Oikean kaavion perusteella voisi ohjauksen lisäreleelle ottaa johtimen värin perusteella helposta paikasta. Viimeinen keino on tietenkin ahtautua pitkien valojen lampunkannalle ja kytkeä releen kelan piuhat niihin johtimiin. Ei tarvitsisi tietää auton omista releistä ja kytkennöistä mitään.
Ei kenelläkään sattuisi olemaan tuoretta kokemusta Toyotan lisävaloasennuksista, tai tietoa mistä löytyisi sähkökytkentäkuvaa?

1

4048

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asennettuon

      Lampun karvoihin vain, siellä on yksi karva jossa on 12V kokoajan. Sitten on kaksi muuta joiden tila vaihtelee valojen mukaan, eli jos pitkät päälle, toisessa on 12V ja toisessa -. Kun vaihtaa lyhyille ne kääntyy toisinpäin.

      Eli releelle heräte tuosta jossa 12V kokoajan. Releen maadoitus siitä jossa on - kun pitkät päällä(tällöin rele "vetää" kun pitkät päällä).

      Lisävaloille maadoitus akusta/rungosta ja plussa siitä releen syötöstä joka tulee akulta sulakkeen kautta releelle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2723
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2300
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2070
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      15
      1817
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1711
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1696
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1676
    8. 95
      1625
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1467
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe