Veronpalautukset 2017

uouououo

Tuleeko ulosotosta joku ennakkoilmoitus että ulosmittaavat veronpalautukset ja koskahan tälläinen tulee? Onko jollekkin jo tullut?

54

3253

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei tule.

    • Tulee-yleensä

      Kyllä minulle tullut jo vuosia tuollainen ja se tulee ulosotolta. Joskus tullut vasta veronpalautusten maksupäivän jälkeen mutta kyllä sen huomaa jos ovat ottaneet ei tule mitään. Veronpalautus menee AINA jos on ulosotossa.

    • 45745757

      Mulle tuli viime viikolla ennakkoilmo, 70e sakko joka joskus 2014 meni varattomuusmerkinnällä takaisin (valtiolle?). Veronpalautuksia tulee nyt 43e....eli sakkoa jää maksamatta 27e ja varmaan se menee sitten taas takaisin jonnekin :)

    • Yrsa

      Mulle on tullut yleensä lokakuun aikana.

    • velgavangeus

      Tuli tännekin ulosotolta kirje, jossa rehvakkaasti kertoivat ulosmittaavansa alle satasen veronpalautukseni. Eivät saaneet kuitenkaan euroakaan, kun verottaja pitikin sen itsellään maksamattomien verojen vuoksi. Myönnän, että hymyilin. :)

    • niinpäniiin
      • kylläkylläaivan

        Ja isot velkojat tietävät tämän hyvin.


    • Köyhäkyykyssä

      Jos velkaa on enemmän kuin veronpalautuksia, meneekö aina koko palautus vai vaikuttavatko tähän velallisen tulot? Saako vähävarainen pitää osan veronpalautuksista?

      • nuanvaannuan

        Kaikki menee. Vaan jos (ulosotossa olevat) velat tulevat maksetuksi, niin ylijäävät saa pitää.


    • Vanha-Äijä

      Tänäkin vuonna lahjoitan veronpalautusrahat Joulun lapsi-keräykseen.
      Köyhät lapset tarvitsevat niitä enemmän kuin minä.

    • tyytaa

      Ja mistäänkö ei saa etukäteen tietää että onko palautukset menossa uo:hon, jollei ennakkoilmoitusta ole tullut?

      • 45457

        Kysy uo:sta


      • verovei

        Marraskuun alussa tuli mulle ennakkoilmoitus kun oli ulosotossa yksi velka. Ennakkoilmoitus tulee aina, ja ennen palautusten virallista maksupäivää, 3.-6.12. Jos verovelkoja, niihin menee ensin. Loput muihin uo velkoihin, jos jää. Siksi syksyllä tupsahtelee velkojien kirjeitä postiluukusta kun yrittävät omiaan saada pois. Elokuussa saa ulosottoviranomaiset tiedot palautuksista ja tietävät alkaa "kuittailla".


      • asdfghggh
        verovei kirjoitti:

        Marraskuun alussa tuli mulle ennakkoilmoitus kun oli ulosotossa yksi velka. Ennakkoilmoitus tulee aina, ja ennen palautusten virallista maksupäivää, 3.-6.12. Jos verovelkoja, niihin menee ensin. Loput muihin uo velkoihin, jos jää. Siksi syksyllä tupsahtelee velkojien kirjeitä postiluukusta kun yrittävät omiaan saada pois. Elokuussa saa ulosottoviranomaiset tiedot palautuksista ja tietävät alkaa "kuittailla".

        Eiköhän ne velkojat uudistele asioita ulosottoon, mitä järkeä velalliselle lähetellä veronpalautusten toivossa?


    • ST84

      Entä jos on kihlakunnanulosottomieheltä tullut ilmoitus joulukuun maksuvapaasta? Ei minulle ainakaan vielä ole tullut ilmoitusta että sitä ottaisivat. Ja verottajalta taas tuli kirje että pitää ilmoittaa tilinumero veronpalautuksia varten. Osaako joku sanoa tähän jotain?

      • 568568

        Maksuvapaa ei koske veronpalautuksia. Oletan että olet saanut vapaan PALKAN ulosmittaukseta, eli uo on tiedon laittanut palkanlaskentaan, ei verotoimistolle.


    • Saastojen_repimä

      Helsingin ulosotosta minulle ilmoitti yksi saasta, että vie veronpalautukseni. Heti 1.11. saastat kärkkyivät ja laittoivat kirjeen postiin.

      Lain mukaan ei olisi oikeutta viedä mitään, koska siellä on keskeneräisiä riita-asioita ja laskuja, joita minulta ei ole koskaan laskutettu. Lisäksi ulosotto on minulle velkaa korvauksia esim. virheellisistä maksuhäiriömerkinnöistä. Tämä saasta tietää sen hyvin, mutta saasta tahtoo syödä varastetuilla rahoilla joulukinkku niin että rasva tursuaa suunpieluksista rinnuksille.

      Tein valituksen käräjäoikeuteen ja ulosottoon sekä verovirastoon. Saas nähdä, vieläkö korruptio rehottaa saastojen keskuudessa vai joko saastat viskataan rottien ruuaksi.

      Tämä sotku alkoi siitä, kun muutin osoitteeni Poste Restanteen putkiremontin vuoksi.
      Nordea sen aloitti ja sitten tieto levisi perintätoimistoihin. Siitä se identiteettivarkaus sitten lähti ja paisui paisumistaan. Saastoilla riemupäivät!

      Poliisi ei tee mitään, vaikka käräjäoikeuden saasta tuomari uskoo mieluummin perintätoimistojen valheita kuin minun tiliotteita, että tuommoisia velkoja en ole pikavipeistä ottanut.

      • Korruption_julkistaja

        Kyseessä on korruptio. Tuomarit on lahjottu näiden veroparasiittien toimesta ja ulosotossa nyt köyhien kimppuun iskee vain imbesillit. Jumala siivoaa nämä iljetykset pian pois. Muuten ihmiskunta olisi jo tuhoutunut, jos Jumala ei siivoaisi riistäjiä aika ajoin pois.

        Kauan se kestää, mutta sinne kadotukseen ei joudu erehdyksestä.
        Sinne joutuvat vain paatuneet rikolliset kuten ulosottomiehet ja korruptoituneet virkamiehet sekä tietysti perintätoimistojen saatanan hyppykepit.

        Jumala puhuttelee jokaista, mutta ei nämä irstailijat mitään kuuntele.

        Todella huolestuttavaa on, kun lastensa suojelija, pedofiilien paljastaja tuomittiin maksamaan korvauksia rikollisille. Kuka muu kuin pedofiili itse suojelee pedofiilejä. Pitäisi etsiä koko porukan henkilötiedot ja tuoda julki heidän irstailut ja laittomuudet.

        Sama koskee tämän tapauksen käsittelijöitä. Kuka muu kuin rikollinen itse suojelee rikollisia?


    • karvainen-jorrma

      ...jos asuu vuokralla niin laskujen kannattaakin antaa mennä ulosottoon,ellei muita keinoja ole,koska ainkin,mikäli on lapsia niin käytännössä kela maksaa ulosoton toimeentulotukina :)))
      Eli valtio maksaa luottoni,kiitos.

      • jehu2un488j4hduhdshw

        Kela on tiukentanut ulosottokäytäntöjään. Nykyisin pitää hakea ulosottomieheltä huojennusta ennen kuin ulosotto mahdollisesti hyväksytään toimeentulotukilaskelmassa (ensimmäistä 1-2 kertaa lukuunottamatta).


      • velallinen_vipit

        Äkkiäkös tuota huojennusta hakee. Sitten vain kielteinen päätös huojennuksesta kelalle, ei sen kummempaa.


      • jehu2un488j4hduhdshw

        Totta, huojennusta saa antaa vain erikoistapauksissa, eli lain mukaan: "Jos velallisen maksukyky on sairauden, työttömyyden, velallisen maksaman elatusavun tai muun erityisen syyn vuoksi olennaisesti heikentynyt, palkasta ulosmitataan toistaiseksi tai määrättynä aikana säännönmukaista pienempi määrä." Pykälällä on merkitystä mm. ansiosidonnaista työttömyyskorvausta saaville: heille pitäisi myöntää huojennusta niin, ettei Kela joudu maksamaan heidän ulosottojaan. Sen sijaan pienipalkkaisuus on yhteiskunnassamme yleistä ja "normaalia" eikä ole mikään peruste ylimääräiselle huojennukselle.


    • Jännätyttö

      Samaa asiaa tässä pohdin, ulosotto viraston sivuilla luki että veronpalautukset ulosmitataan marraskuun alussa reilun viikon ajan. Ei ole tullut ennakkoilmoitusta, tietääkseni velat ovat perintätoimistossa koska sieltä tuli vasta kirje jossa pyysivät maksamaan ja utelivat saanko veronpalautuksia, nyt olisi kuulemma hyvä aika käyttää ne järkevästi. 😀 tarvitsisin todella nuo rahat, tässä jännitän tiistaita niin näkee onko palautukset viety.. viime vuonna vietiin yhteen ulosotossa olevaan velkaan ja loput 500€ sain itselleni..

      • kahtellaankahtellaan

        Jos sinulla on useita velkoja, niin älä huoli, kyllä osa niistä on varmasti uudistettu ulosottoon syyskuussa :)


      • Jännätyttö
        kahtellaankahtellaan kirjoitti:

        Jos sinulla on useita velkoja, niin älä huoli, kyllä osa niistä on varmasti uudistettu ulosottoon syyskuussa :)

        Ei oo kun kaksi velkaa ja molemmat samalla perintätoimistolla mistä tuo kirje tuli ihan vähän aikaa sitten.. tarkoitus oli nämä veronpalautukset ihan vapaaehtoisesti käyttää näihin velkoihin, mutta tulikin tilanne että en tässä kuussa saanutkaan rahaa eli pakko on käyttää palautukset elämiseen jos ne nyt saan.. viime vuonna tuli tuo ilmoitus marraskuun alussa kun osa palautuksista vietiin, joten uskon nyt saavani palautukseni itselleni kun ei ole ilmoitusta tullut..


      • häthträss
        Jännätyttö kirjoitti:

        Ei oo kun kaksi velkaa ja molemmat samalla perintätoimistolla mistä tuo kirje tuli ihan vähän aikaa sitten.. tarkoitus oli nämä veronpalautukset ihan vapaaehtoisesti käyttää näihin velkoihin, mutta tulikin tilanne että en tässä kuussa saanutkaan rahaa eli pakko on käyttää palautukset elämiseen jos ne nyt saan.. viime vuonna tuli tuo ilmoitus marraskuun alussa kun osa palautuksista vietiin, joten uskon nyt saavani palautukseni itselleni kun ei ole ilmoitusta tullut..

        Niin siis sait yhdestä velastasi kirjeen? Missäs se toinen mahtaa olla?


      • Jännätyttö
        häthträss kirjoitti:

        Niin siis sait yhdestä velastasi kirjeen? Missäs se toinen mahtaa olla?

        Molemmat velat ovat samalla perintätoimistolla kuten jo sanoin.. sieltä tuli tuo kirje ja molemmista veloista siis. Viime vuonna olivat myös nämä velat jälkiperinnässä perintätoimistolla eikä lähtenyt veronpalautuksista näihin. Vain yhteen mikä oli ulosotossa ja on nyt kuitattu pois. En usko että ulosotto ottaa mitään kun ei ole tullut veronpalautuksen ulosmittauspäätöstä, kai niiden se pitäisi aina lähettää.. mutta sen näkee varmaksi vasta tiistaina sitten.


      • Jännätyttö
        Jännätyttö kirjoitti:

        Molemmat velat ovat samalla perintätoimistolla kuten jo sanoin.. sieltä tuli tuo kirje ja molemmista veloista siis. Viime vuonna olivat myös nämä velat jälkiperinnässä perintätoimistolla eikä lähtenyt veronpalautuksista näihin. Vain yhteen mikä oli ulosotossa ja on nyt kuitattu pois. En usko että ulosotto ottaa mitään kun ei ole tullut veronpalautuksen ulosmittauspäätöstä, kai niiden se pitäisi aina lähettää.. mutta sen näkee varmaksi vasta tiistaina sitten.

        Niin ja olisihan minulle ilmoitus tullut siitäkin jos velka olisi mennyt vireille ulosottoon. Viimeksi tuli helmikuussa, tuolloin varattomaksi todettiin ja palautettiin perintätoimistolle josta tullutkin jo useampi karhukirje.. minun kohdallani kyse on vain 1300€ veloista, voi olla että perintätoimisto tarkoituksella pitää velan isellään kerryttämässä korkoa. Arvelevat varmaan että tulen sen kyllä joskus heille maksamaan.. niin kuin tulenkin, kunhan taloudellinen tilanne paranee. 200€/kk kotihoidontuesta ei pahemmin velkoja maksella.


      • sdgkfldgmcv
        Jännätyttö kirjoitti:

        Niin ja olisihan minulle ilmoitus tullut siitäkin jos velka olisi mennyt vireille ulosottoon. Viimeksi tuli helmikuussa, tuolloin varattomaksi todettiin ja palautettiin perintätoimistolle josta tullutkin jo useampi karhukirje.. minun kohdallani kyse on vain 1300€ veloista, voi olla että perintätoimisto tarkoituksella pitää velan isellään kerryttämässä korkoa. Arvelevat varmaan että tulen sen kyllä joskus heille maksamaan.. niin kuin tulenkin, kunhan taloudellinen tilanne paranee. 200€/kk kotihoidontuesta ei pahemmin velkoja maksella.

        Korko on ihan tasan sama kuin mikä se olisi jos velkasi olisivat ulosoton kirjoilla makaamassa. Niin kauan kun velka on maksamatta, se kerryttää luonnollisesti viivästyskorkoa, kuten mikä tahansa muukin lasku. Ei ole olemassa mitään "perintätoimiston korkoa".


      • Jännätyttö
        sdgkfldgmcv kirjoitti:

        Korko on ihan tasan sama kuin mikä se olisi jos velkasi olisivat ulosoton kirjoilla makaamassa. Niin kauan kun velka on maksamatta, se kerryttää luonnollisesti viivästyskorkoa, kuten mikä tahansa muukin lasku. Ei ole olemassa mitään "perintätoimiston korkoa".

        Et nyt tainnut ymmärtää ihan oikein mitä tarkoitin, tarkoitin tällä sitä että ehkä perintätoimisto haluaa velkani lojuvan kauemmin maksamattomana, kun arvelee että sen joskus kuitenkin maksan ja näin ollen saa enemmän rahaa kun velka ollut kauemmin maksamatta. Ja joka kerta kyllä tullut 5€ lisäkuluja laskuun kun perintätoimisto muistuttaa velasta, ja muistuttavatkin monta kertaa vuodessa. Lisäksi perivät 15€ kun velka palaa ulosotosta ja perintä jatkuu.


      • sdgkfldgmcv
        Jännätyttö kirjoitti:

        Et nyt tainnut ymmärtää ihan oikein mitä tarkoitin, tarkoitin tällä sitä että ehkä perintätoimisto haluaa velkani lojuvan kauemmin maksamattomana, kun arvelee että sen joskus kuitenkin maksan ja näin ollen saa enemmän rahaa kun velka ollut kauemmin maksamatta. Ja joka kerta kyllä tullut 5€ lisäkuluja laskuun kun perintätoimisto muistuttaa velasta, ja muistuttavatkin monta kertaa vuodessa. Lisäksi perivät 15€ kun velka palaa ulosotosta ja perintä jatkuu.

        Niin tai sitten he eivät halua maksaa ulosoton viranomaiskulua tietäen sinut varattomaksi. Noista muista kuluista en osaa sanoa, ota yhteyttä kys. firmaan ja kysy mistä kulut johtuvat, jos asiassa on jo käräjäoikeuden tuomio? Sillä jos uudistavat ulosottoon, niin ulosotto ulosmittaa vain sen velkomustuomion mukaisen summan. Siinä firmassa missä itse olen ollut aiemmin töissä, niin ei kerrytetty mitään kuluja oikeuden päätöksen jälkeen. Paitsi se normaali viivästyskorko toki kertyy niin kuin ulosotossakin.

        Ehkä senkään takia eivät uudista velkojasi ulosottoon, jos niissä on jotain muuta kulua oikeuden tuomion jälkeen laitettu (yhteensä vap.eht. perinnän kulut eivät saa ylittää laissa ilmoitettuja rajoja). Millä nimellä nämä kulut ovat laskuissasi olleet?


    • Viheraholainen

      Jos tulee isompi summa palautuksia tilille asti niin äkkiä nostamaan ne automaatille aamulla klo 5-7 ettei vaan ne mystisesti katoa tililtä mikä on mahdollista jos on uo perässä.
      Itse vuosia sitten joskus v. 2000 taitteessa olin myös tilanteessa jossa vain yhdellä perintälafkalla oli mulla 3 laskua noin 3000 euroa yhteensä ja tiesin jo kesällä että pääsi käymään semmoinen vahinko että olisi yli tonni tulossa veronpalautuksia. Uo totesi minut heinäkuun aikana varattomaksi hyvään aikaan ja lähetti velat takaisin perintätoimistolle. Kun oli tiedossa palautuksia tein sellaisen peli liikkeen että sovin perintälafkan kanssa pikkusummalla näihin maksusopimukset alkaen lokakuun 10. päivä. Maksoin sovitut 50 euroa loka ja marraskuussa yhdistetyllä sopparilla näistä ja joulukuun alussa tuli palautukset tilille niin nostin äkkiä pois ne ja varmaan arvaattekin että maksoinko joulukuun erää saatikka seuraavia.... 8--D
      Tässä kohtaa nettosin kivasti yli tonnin parilla viisikymppisellä. Varsinkin kun 3 pienemmän erän jälkeen olisi alkaen tammikuusta pitänyt maksaa satasen eriä.
      Luulen että ap tyttö saa rahat tilille mutta nosta ne tosiaan HETI pois varmuuden vuoksi.

      • aijaijaijaijaivoivoivoi

        Nykyään pidetään kyllä huoli että saman velallisen asioista ainakin osa on ulosotossa syksyyn mennessä. Vuonna 2000 on voinut olla vähän eri kuviot.


      • Jännätyttö

        Olisit varmaan saanut veronpalautukset ilman tuota maksusopimustakin, tuskin perintätoimisto heti olisi velkaa lähettänyt takaisin ulosottoon vireille koska sinut oltiin juuri varattomaksi todettu. maksusopimuksen teko perintätoimiston kanssa ei ole järkevää jos sitä ei pysty noudattamaan, sillä se katkaisee velan vanhenemisen, tuottaa lisäkuluja ja aiheuttaa uudet merkinnät luottotietoihin. Itselläni velat olivat viimeksi vireillä helmikuussa ulosotossa, sieltä sitten palautivat varattomuuteni takia takaisin perintätoimistolle joka ei ole niitä vielä laittanut uudestaan vireille ulosottoon. Tililtä tuskin rahoja vievät, suppeassa ulosotossa kun on, mutta aijon silti varulta veronpalautukset siirtää mieheni tilille jos tulevat minulle.


      • otetaasnefaktatselville
        Jännätyttö kirjoitti:

        Olisit varmaan saanut veronpalautukset ilman tuota maksusopimustakin, tuskin perintätoimisto heti olisi velkaa lähettänyt takaisin ulosottoon vireille koska sinut oltiin juuri varattomaksi todettu. maksusopimuksen teko perintätoimiston kanssa ei ole järkevää jos sitä ei pysty noudattamaan, sillä se katkaisee velan vanhenemisen, tuottaa lisäkuluja ja aiheuttaa uudet merkinnät luottotietoihin. Itselläni velat olivat viimeksi vireillä helmikuussa ulosotossa, sieltä sitten palautivat varattomuuteni takia takaisin perintätoimistolle joka ei ole niitä vielä laittanut uudestaan vireille ulosottoon. Tililtä tuskin rahoja vievät, suppeassa ulosotossa kun on, mutta aijon silti varulta veronpalautukset siirtää mieheni tilille jos tulevat minulle.

        Maksuhäiriömerkintä tulee kahdella tapaa; käräjäoikeuden velkomustuomiosta (tämä tulee vain kerran) ja ulosotossa todetusta varattomuusesteestä (joka kerta kun velka lähetetään ulosottoon ja todetaan varattomuuseste). Kun ulosotto palauttaa velan velkojalle varattomuusesteen myötä, on merkintä jo syntynyt. Maksusopimuksen tekeminen perinnän kanssa tämän jälkeen ei lisää perintäkuluja eikä aiheuta maksuhäiriömerkintää. Sen sijaan jos et sovi perinnän kanssa maksusta, he tulevat vuoden tai muutaman vuoden sisällä uudistamaan velan ulosottoon ja jos sinut todetaan taas varattomaksi, saat silloin uuden maksuhäiriömerkinnän. Vanhentuminen katkeaa myös siihen kun velkoja uudistaa velan ulosottoon ja tämä riittää tehdä 5v välein edellisest estepäivämäärästä katsottuna. Välillä ei tarvitse lähettää edes kirjettä, vaikka velka palautuisikin velkojalle.


    • Jännätyttö

      Joo nämä jo tiesinkin. Mutta kyllähän nuo perintäfirmat usein ottavat 30€ maksusopimuksen tekemisestä, pontti nyt oli että viheraholainen teki varmaan turhaan tuon maksusopimuksen kun olisi muutenkin veronpalautukset varmaan saanut. Ei sitä sopimusta kyllä ole kannattavaa tehdä jos ei sitten pysty/aijo maksaa sovittuja kuukausieriä..

      • otetaasnefaktatselville

        Vapaaehtoisessa perinnässä menee maksusuunnitelmakulu (pääoman mukaan 20€, 30€ tai 50€) enintään kahdesta maksusuunnitelmasta. Käräjäoikeus kun tuomitsee velan maksettavaksi, niin ei siihen voi oikein vapaaehtoisen perinnän kuluja enää lisätä. Puhuit itse että kun velka palautuu ulosotosta, niin perintä lisää siihen kuluja, ei lisää.

        Siinä olen samaa mieltä, että maksusopparia on turha sopia jos ei oikeasti ole maksukykyä. Siinä ei voita mitään ja tuhlaa vaan omaa sekä perinnän aikaa. Antaa velan uudistua ulosottoon vaan tai tuoreemman velan edetä käräjäoikeuteen ja sitä kautta ulosottoon, jos ei maksukykyä ole ja on valmis maksuhäiriömerkinnän velkomustuomiosta ottamaan.


      • Jännätyttö
        otetaasnefaktatselville kirjoitti:

        Vapaaehtoisessa perinnässä menee maksusuunnitelmakulu (pääoman mukaan 20€, 30€ tai 50€) enintään kahdesta maksusuunnitelmasta. Käräjäoikeus kun tuomitsee velan maksettavaksi, niin ei siihen voi oikein vapaaehtoisen perinnän kuluja enää lisätä. Puhuit itse että kun velka palautuu ulosotosta, niin perintä lisää siihen kuluja, ei lisää.

        Siinä olen samaa mieltä, että maksusopparia on turha sopia jos ei oikeasti ole maksukykyä. Siinä ei voita mitään ja tuhlaa vaan omaa sekä perinnän aikaa. Antaa velan uudistua ulosottoon vaan tai tuoreemman velan edetä käräjäoikeuteen ja sitä kautta ulosottoon, jos ei maksukykyä ole ja on valmis maksuhäiriömerkinnän velkomustuomiosta ottamaan.

        Ok, hyvä tietää tämä asia sitten. Eipä ole tullut tehtyä maksusuunnitelmia perintätoimistojen kanssa, koska tiedän että en pysty nyt edes paria kymppiä kuussa noita velkoja lyhentämään.. lisäksi mun perintäkirjeissä luki että veloittavat 5€ kuluja joka erästä sen jälkeen kun puoli vuotta on kulunut maksusopimusta, joten ei kyllä kannata sopimusta tehdä ellei sitten pysty isompia eriä maksamaan kerralla.


      • sdgkfldgmcv
        Jännätyttö kirjoitti:

        Ok, hyvä tietää tämä asia sitten. Eipä ole tullut tehtyä maksusuunnitelmia perintätoimistojen kanssa, koska tiedän että en pysty nyt edes paria kymppiä kuussa noita velkoja lyhentämään.. lisäksi mun perintäkirjeissä luki että veloittavat 5€ kuluja joka erästä sen jälkeen kun puoli vuotta on kulunut maksusopimusta, joten ei kyllä kannata sopimusta tehdä ellei sitten pysty isompia eriä maksamaan kerralla.

        Kuulostaa kyllä oudolta. Edelleenkin siis jos on kyseessä velka, jossa on jo velkomustuomio..? Mikä firma kyseessä?


    • Jonne88

      Jos on tuore uo-asiakas, nyt ihan kuukauden sisään tullut niin meneekö palautukset ulosottoon kun ei ainakaan ole ilmoitettu että menee? Ja jos puolison mätkyt menee niistä niin ottavatko silti ne jos on sovittu heti silloin kun laput palautuksista tuli?

      • Jonne88

        Ja jos kelalta tulee tukea niin vievätkö myös siitä?


      • palauttiko

        Veronpalautuksia varten velkojien piti laittaa velat ulosottoon jo lokakuun alkuun mennessä. Eli todennäköisesti olet saanut vielä tämän kerran palautuksesi pitää. Kuinka kävi?


    • fdffsköffklö

      Mielenkiintoista tilille tuli veropalautukset velkaa siis uo:ssa lähemmäs 50tuhatta ja ulosotossa ollut reilu 2 vuotta. Joka palkasta lähtee perinteinen 1/3, mutta miksi nyt nuo sain? Tosiaan kyseessä ei ole kuin hieman alta 50euroa,mutta aiksempina vuosina samansuuruisetkin summat ottaneet. Mutta olisi siitä kyse etteivät viitsi edes tehsä töitä tuollaisen muutaman kympin takia?

      • dfhdfh67

        Näitä sattuu, voi olla ihan inhimillinen erehdys verottajan puolelta. Multa lähti 23e ja siitä tuli ilmoituskin jo toista kuukautta sitten, velkaa vielä noin 30000e


    • Ei jos on ulostossa vaikkapa 300.000€ ja tekee työt laskutusirman kautta (UO ei pääse väliin) niin kannattaa laittaa esim. työmatkavähennykset reilusti yläkanttiin jotta tulee esim 2000€ mätkyt. nämähän joutavat vain velkakasan päälle ja ei haittaa siis mitään.

      Palautukset sen sijaan menee aina ulosottoon

      • VipstaakiOg

        Juuri näin. Systeemin säännöt on paskat niin se on ihan oikein että käyttää kaikki sen suomat mahdollisuudet. Muuten ei uo:n asiakkaalla ole mitään ihmisarvoa eikä avuttomampi kaveri selviydy edes pakollisesta arjen pyörittämisestä.


    • Tietämätön876

      Ulosotossa 15k, ja veronpalautuksia oli tulossa 400€. Se oli odotettu raha :D
      En edes tienny , että uo varastaa ne multa välistä. Eikö oo mahdollisuutta pyytää takas? Ihan ku. Tuo 400 € hyödyntää yhtään mitenkään argh ärsyttää niin paljon!

      • NoEtTodellakaan

        Saa takaisin jos pyydät! Parempi tottua siihen, että aina vievät kaiken ylimääräisen. Jos satut joskus jotain ylimääräistä saamaan, niin nosta äkkiä pois tililtä.


      • apsama

        Miten voin saada ne takaisin?


      • EtMitenkään
        apsama kirjoitti:

        Miten voin saada ne takaisin?

        Voithan kysyä, mutta varaudu pettymykseen.


      • heräääätyyyysss
        EtMitenkään kirjoitti:

        Voithan kysyä, mutta varaudu pettymykseen.

        No ei saa takaisin. Siihen tarttis velkojilta luvan ja tuskin yksikään velkoja suostuu mitään palauttamaan, etenkin jos sinulla on isot velat.


    • Outoa123

      Muita 5.12.2017 jäämättä saaneita odottavia veronpalautuksia vai kestääkö siirroissa taas sen 2-5 pankkipäivää?

    • varmat_merkit

      Näet sitten tiliotteesta, että sinulla oli rahaa, mutta nyt olet taas perse auki.

    • onneksionuo

      Ainakin kun minä laitoin erään hepun ulosottoon syksyllä niin sain hepun veronpalautukset 500e ,menee vain korkoihin tuokin summa,ei vähennä velkaa yhtään.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5770
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3657
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      224
      1875
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1762
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1212
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1167
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      284
      939
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      937
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      74
      877
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe