Tuppijantta muistelee Pyhää Turboa

Tuppijantta

Tätä voi sanoa, ettei kuulu tänne, mutta mielestäni kuuluu sittenkin.
Muistelo koskettaa kaikkia suomalaisia, koska meille kuuluu myös Pyhän Turbon päivä.

Aikoinaan ollessani Austaraliassa ostin ittelleni Javelin Harttop SSST:n. Siinoli tuplaturbo ja se kiihty ja kulki ihan hervottomasti. Satanen (mailia) aukesi kolmessa sek. ja huiput oli 260... tai sanotaan vaikka 290 mailia.
Silloli kiva käydä kisaa ja ainahan minä olin palkinnoilla. Se oli yhtä juhlaa ja tämä juhla oli minulle jotain aivan uutta.

Sitten Brisbeenissä sattu kumma juttu. Se Javelin Harttop SSST kuumeni niin, et se kaasuuntu. Kaikki muu katos höyrynä taivaalle paitti ensimmäinen turbo. Olihan se vähän surullista, mut kokosin itteni ja ostin lipun kotiin.

Siittä päivästä Autsraliassa on vietelty Pyhän Turbon päivää.

Ja tää on totta - kai!

13

132

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • UusinTörönkarilainen

      Ihon ehottomasti kuulluu tännek.
      Muistan minähii kun Stattanokka tsuutsuulla ajettiin kovasti. Aiisssaaattaaaan... En muista missä ja miilon, enkä oo varma onko ees tottakkaan.

    • Oikea-Mielinen

      Taas on koirat rähisemässä.

    • Ainahan koirat rähisevät. Varsinkin rakki koirat räksyttävät. Tahtovat itseänsä tuoda ilmi. Koirien korviinkin paiskovat (paskovat) rakkikoiran ajatukset, varsinkin jos ei tietyistä värisuorista käsitä mitään.
      Elämän haukkumista se on. Hameita ja housuja on ollut, tulee olemaan. Ne kyllä pysyvät, vaikka eivät aina jaloissa;)

      My Turbo;)
      https://www.youtube.com/watch?v=9yHl24QynOM


    • Kyllä viisaimmat vanhemmat sen tietävät terveesti, ilman lääkinnällistä ohjausta. Turhaa on yleistää. Turhaa on myös lainata epäkorrektisti toista ivaten, jos ei ole suurta syytä. Ne syyt ovat vasta alhaisen hornan varjot, joita meidän kaikkien on vältettävä.

      • Ville.Valoittaja

      • Ville.Valoittaja kirjoitti:

        Kukas olet, no ei syytä sillä.
        Konkistador tuli mieleeni
        https://www.youtube.com/watch?v=Kpzho2w-NHc

        No tuo kysymyksesi. Oli ja on aika mielenkiintoinen. Kappalevalintasi varsinkin. Pyhän turbon venttiileiden kanssa pitää olla mielestäni sen verran varovainen, että en kyllä suoraan vastaa suoraan kysymyksesi. Ota poika pois, selvää.

        Vihje. Olen metsässä kiinni, mutta vain hetken;)


    • Nokunno

      Eikös se ollu Rambler Javelin joka oli yks Mustangin haastajista? Yritys, vaan ei onanistunu. Austraaliassa ei ole tehty yhtään mitään. Jenkkiautoja yritetty matkia, mutta Japanilaisilla kunnon autoillhan siellä ajellaan.
      Englantilaisia rosvojahan sinne kuskattiin ja se koko helekutin paikka on kyllä sen näkönenkin. Joka paikka on sotkettu, niinkun ihminen vain voi.

    • Totta noista autoista osa höpinän höpötys varmaan. Enemmät ymmärrän traktoreista.
      Pikku poikana muistan kuulleeni seuraavan vitsin.
      Itäsaksan maaseudulla ajeli auto, joka pysähtyi köhien piikkilankaa hipoen pystyn tolpan viereen väsähtäen. Siihen asteli viereen lehmä. Kysäisi lehmä tolppaan nojaajalta: ”Mikäs sinä olet”?
      - Minä olen auto nimeltä Trabant!
      - Ahaa, vastasi lehmä. Jos sinä olet auto, niin minä olen sateen piiskaama lehmän paska.
      Sen pituinen se.
      PS. Jos nyt saisin Trabantin, entisöisin sen.


      https://fi.wikipedia.org/wiki/Trabant

      • AnttiTrabantti

        Kyllä minäkin söisin Trabantin jos sellaisen saisin.


    • yksinpuhelijalle

      Akseli.Pärekorpi vastailee omaan aloitukseensa vaihtaen välillä nimimerkkiään kun kukaan muu ei ole kiinnostunut joutavan päiväisestä puutaheinää höpinästä. Kuluuhan se aika itsekseen puhellessakin.

      • varma.tieto

        Ei ole Akselin aloitus. Se on täysin varmaa. Muutenhan tuossa on kyllä Akselin höpötystä aika lailla paljon.


      • Tuppijantta

        No eipä todellakaan ole Akselin ääni aloituksessa. On ihan toisenlainen piruilija... tai mistäpä minä tiedän minkälainen piruilija Akseli on, kun en tiedä kuka hän on.
        Arvaattekos mistä tulee nimi Tuppijantta?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6323
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4066
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2476
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1970
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      28
      1458
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1326
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1097
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1070
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1016
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      991
    Aihe