HELLUNTAILAIS PARISKUNTA HUOM! Jumala ei tee virheitä - vanhemmat kieltäytyivät hoidosta vastasyntyneelle, vauva kuoli. Helluntailaisille ei vauvan kuolema tai sairaus merkitse mitään koska vauvalla ei ole uskoa. Vauva on kuin kohde johon ei voida kiinnittää rakkautta koska vauva ei voi uskoa.
Perjantai 29.9.2017 klo 12.11 Iltalehti. Lue
Helluntailaiset murhasivat vauvansa?
99
772
Vastaukset
- kymmenenkäskyää
Yksi Jumalan käskyistä kuuluu: Älä tapa !
- parantava.rukous
Eihän nuo vanhemmat lastaan tappaneet. He rukoilivat Jumalaa parantamaan lapsensa niin kuin kuningas Daavid aikoinaan. Jumala kuitenkin otti lapsen pois.
- huomiouutisestaaa
Lansing State Journalin haastattelemien asiantuntijoiden mukaan lapsi olisi erittäin todennäköisesti selvinnyt, jos hänet olisi viety heti hoitoon.
- Eenokki12
parantava.rukous kirjoitti:
Eihän nuo vanhemmat lastaan tappaneet. He rukoilivat Jumalaa parantamaan lapsensa niin kuin kuningas Daavid aikoinaan. Jumala kuitenkin otti lapsen pois.
Väärä usko tappaa eikä helluntailaisuudessa se jää rankaisematta. Autuas on tämä lapsi Jeesuksessa kuin lutherilaiset lapset ovat jotka ovat kuolleet Jeesuksessa.
Niin siinä voi käydä, että jos kieltäydytään lääketieteellisestä hoidosta, niin tulee "poisotto". Uskonnollisuudessa on se vakava riski, että joskus se jyrää yleissivistyksen ja normaalin järjenkäytön täysin, ja seurauksena on viattomien kärsimystä ja kuolemaa. Tietenkään tämä ei rajoitu vain uskonnollisuuden haittapuoliin, mutta nyt on kuitenkin ilmiselvästi kyse juuri niistä.
Romahdus kirjoitti:
Niin siinä voi käydä, että jos kieltäydytään lääketieteellisestä hoidosta, niin tulee "poisotto". Uskonnollisuudessa on se vakava riski, että joskus se jyrää yleissivistyksen ja normaalin järjenkäytön täysin, ja seurauksena on viattomien kärsimystä ja kuolemaa. Tietenkään tämä ei rajoitu vain uskonnollisuuden haittapuoliin, mutta nyt on kuitenkin ilmiselvästi kyse juuri niistä.
TÄSMENNYS
Uskonnollisuudella ei ole mitään tekemistä uskon kanssa. Itse asiassa usko vapauttaa ihmiset uskonnollisuudesta. Ateistitkin ovat uskonnollisia ihmisiä. Miksi? Koska he uskovat evoluutiovalheeseen.- Eenokki12
Vanhempien helluntaiusko petti heidän ja vankila odottaa murhaajia. Ajattelivat kai että jos vauva kuolee kastamattomana on heillä toinen mahdollisuus. Kutsua koolle joukko toisia kahjoja helluntailaisia rukoilemaan että helluntaihenki herättäisi vauvan kuolemasta ja sitten saisivat riehua sydämensä kyllyydestä. Tyhmät helluntailaiset tekevät kaikenlaista kauhistusta eivätkä heidän petomaisuudelta säästy edes omat vauvatkaan.
- ihmelötinää
Eenokki12 kirjoitti:
Väärä usko tappaa eikä helluntailaisuudessa se jää rankaisematta. Autuas on tämä lapsi Jeesuksessa kuin lutherilaiset lapset ovat jotka ovat kuolleet Jeesuksessa.
Älä höpise. Näin harhaisella ajattelulla ei ole mitään tekemistä helluntailaisuuden kanssa. Olen itse tuntenut helluntailaisia 50 vuoden ajalta kolmella eri mantereella, enkä ole vastaavaan vielä törmännyt. Mikään helluntaiseurakunta ei taatusti ole tällaista opeta.
Sairas mieli tuottaa myös sairaan uskonnon. Kuka tietää mikä näidenkin vanhempien motiivi on ollut. Harhaiseen ajatteluun on erittäin vaikea puuttua ulkoa päin. Joissakin maissa lainsäädäntö puuttuu onneksi peliin ja lapsi otetaan huostaan. - Ateisti.tiedemies
yurki1000js kirjoitti:
TÄSMENNYS
Uskonnollisuudella ei ole mitään tekemistä uskon kanssa. Itse asiassa usko vapauttaa ihmiset uskonnollisuudesta. Ateistitkin ovat uskonnollisia ihmisiä. Miksi? Koska he uskovat evoluutiovalheeseen.Kyllä sinä yurkiboy olet harvinaisen tyhmä.
Ateisti.tiedemies kirjoitti:
Kyllä sinä yurkiboy olet harvinaisen tyhmä.
Tiedemies. Miten sinusta tuli ylivertainen?
- Eenokki12
ihmelötinää kirjoitti:
Älä höpise. Näin harhaisella ajattelulla ei ole mitään tekemistä helluntailaisuuden kanssa. Olen itse tuntenut helluntailaisia 50 vuoden ajalta kolmella eri mantereella, enkä ole vastaavaan vielä törmännyt. Mikään helluntaiseurakunta ei taatusti ole tällaista opeta.
Sairas mieli tuottaa myös sairaan uskonnon. Kuka tietää mikä näidenkin vanhempien motiivi on ollut. Harhaiseen ajatteluun on erittäin vaikea puuttua ulkoa päin. Joissakin maissa lainsäädäntö puuttuu onneksi peliin ja lapsi otetaan huostaan.Tuskin ne tuntemasi helluntailaiset kertovat sinulle heidän haureuksistaan ja demonisista manifestaatioista. Minä tiedän ihmisiä jotka ovat kertoneet ja kauhistelleet helluntailaisia.
Taidat olla kierrellyt ympäri maailmaa saatanan kanssa? - murhaajatvapaallajalalla
Vanhemmat surmasivat lapsensa ! olisi hoidolla parantunut! Miksi noin julma eläimellinen uskonto saa olla ?
- Eenokki12
murhaajatvapaallajalalla kirjoitti:
Vanhemmat surmasivat lapsensa ! olisi hoidolla parantunut! Miksi noin julma eläimellinen uskonto saa olla ?
Tämä murhaajauskonto saa olla koska aikoinaan esivalta ei tuominnut heitä kirottuna kerettiläisinä vaan antoivat heidän pesiintyä maahamme kuin rotat konsanaan. Esivalta ei myönnä tekemisiään virheitä.
- Jobinpostia
Siis jos, vedenpaisumus on totta, niin siellä tapettiin odottavien äitien lapset kohtuun!
Postia. Mikset usko vedenpaisumukseen? Miksi uskot suoralta kädeltä, jos joku sanoo sinulle, ettei vedenpaisumusta ollut? Mikset itse ota selvää asiasta?
"After the Flood" (puhe alkaa 20 sek. kohdalla)
https://www.youtube.com/watch?v=BcvnKXxodos
Ym. Etsivä löytää.- ihanloogista
yurki1000js kirjoitti:
Postia. Mikset usko vedenpaisumukseen? Miksi uskot suoralta kädeltä, jos joku sanoo sinulle, ettei vedenpaisumusta ollut? Mikset itse ota selvää asiasta?
"After the Flood" (puhe alkaa 20 sek. kohdalla)
https://www.youtube.com/watch?v=BcvnKXxodos
Ym. Etsivä löytää.Hyökyaallosta johtuva isompi tulva eli "vedenpaisumus" on täysin mahdollinen skenaario alueilla, joissa esiintyy maanjäristyksiä. Lähi-idässähän kulkee sopivasti Afrikan, Arabian ja Euraasian mannerlaatojen välinen raja, mikä mahdollistaisi ko. tapahtumaan. Esim. Mustan meren epäillään syntyneen 6-7000 vuotta sitten tällaisen tapahtuman seurauksena.
ihanloogista kirjoitti:
Hyökyaallosta johtuva isompi tulva eli "vedenpaisumus" on täysin mahdollinen skenaario alueilla, joissa esiintyy maanjäristyksiä. Lähi-idässähän kulkee sopivasti Afrikan, Arabian ja Euraasian mannerlaatojen välinen raja, mikä mahdollistaisi ko. tapahtumaan. Esim. Mustan meren epäillään syntyneen 6-7000 vuotta sitten tällaisen tapahtuman seurauksena.
EDELLEEN
Evoluutiota ei ole. Pyydän sinua tutustumaan reaalimaailmaan. Eikö sinua ihmetytä, että skole ja media ovat unohtaneet Louis Pasteurin luonnontieteelliset havainnot?
> Bakteerit oli löydetty jo 1600-luvulla, ja jo ennen Pasteuria niitä oli epäilty sairauksien aiheuttajiksi, mutta vasta Pasteur sai tutkimuksillaan tiedeyhteisön asiasta vakuuttuneeksi. Tämä teki hänelle mahdolliseksi kehittää myös rokotteet paiseruttoa ja vesikauhua vastaan. Pasteur osoitti myös, että mikrobit eivät synny spontaanisti elottomasta aineesta, alkusynnyn kautta, toisin kuin hänen aikaansa saakka oli oletettu. <
https://fi.wikipedia.org/wiki/Louis_Pasteur
LUOMINEN
https://luominen.fi/
CREATION
https://creation.com/yurki1000js kirjoitti:
EDELLEEN
Evoluutiota ei ole. Pyydän sinua tutustumaan reaalimaailmaan. Eikö sinua ihmetytä, että skole ja media ovat unohtaneet Louis Pasteurin luonnontieteelliset havainnot?
> Bakteerit oli löydetty jo 1600-luvulla, ja jo ennen Pasteuria niitä oli epäilty sairauksien aiheuttajiksi, mutta vasta Pasteur sai tutkimuksillaan tiedeyhteisön asiasta vakuuttuneeksi. Tämä teki hänelle mahdolliseksi kehittää myös rokotteet paiseruttoa ja vesikauhua vastaan. Pasteur osoitti myös, että mikrobit eivät synny spontaanisti elottomasta aineesta, alkusynnyn kautta, toisin kuin hänen aikaansa saakka oli oletettu. <
https://fi.wikipedia.org/wiki/Louis_Pasteur
LUOMINEN
https://luominen.fi/
CREATION
https://creation.com/Vieläkään sinulle ei ole mennyt perille, että Pasteurin koe osoitti, että umpiossa olleeseen lihaan ei ilmestynyt toukkia, mutta avoimeen astiaan jätettyyn ilmestyi. Seuraus oli ymmärrys, että kärpäset munivat toukkiaan lihaan. Tämä ei tarkoita sitä, että elämän spontaani synty olisi osoitettu mahdottomaksi. Pasteurin koe mitätöi SILLOISEN ALKUSYNTYHYPOTEESIN, EI NYKYISIÄ.
Nykyiset hypoteesit eivät siis sisällä mitään lihakimpaleita ja toukkia, vaan jotain ihan muuta. Lopeta siis tuo typerä jankutuksesi ja ota selvää mitä tiede asiassa nykyään tutkii! Vai onko teidän kreationistien elinehto todella se, että pysyttelette tieten tahtoen 1800-luvulla? Ette pärjää nykyaikana, niin heittäydytte tuommoisiksi. Samaa sarjaa on ne kuuluistat muka vieläkin evo-oppikirjoissa esiintyvät Haeckelin piirrokset. Kun kysytään, että missä nykyopetuksessa käytettävässä kirjassa ja millä sivulla niitä vielä on, niin tulee hiljaista... niin kuin kuuluukin!
- hyväusa
Joo, mutta USAssa tuosta paukahtaa 15 vuotta vankilaa horolle ja äijälle myös.
Suomessa noitakin mielipuolia vähän nuhdeltaisiin oikeudessa ja pääsetttäisiin taas vapaaksi levittämään mielenvikaisuutta.- tulikovirheeenokinkohdal
Eenokki, luin iltaleden jutun ja totesin että tuolalisella ei ole mitään puolustusta olkoot sitten helluntaita tai sen vierestä, Raamatun opetus ei tue mitään tuon kaltaista hullutusta.
sitten kuin myös lisää iltalehteä ja totesin siinä vasemmalla otsikoissa ainakin kymmenen yhtä hullua asiaa, kommentoisitko eenokki niitäkin vaikak niissä ei vihaamaasi helluntaita olekkaan, odotellaan! - kaljankokasvatti
Kuka sinulle hyväusa on sitä levittänyt kun tekstistäsi paistaa suuri pöljyys läpikotaisin, kerrotko kuka oli opesi!
- Eenokki12
tulikovirheeenokinkohdal kirjoitti:
Eenokki, luin iltaleden jutun ja totesin että tuolalisella ei ole mitään puolustusta olkoot sitten helluntaita tai sen vierestä, Raamatun opetus ei tue mitään tuon kaltaista hullutusta.
sitten kuin myös lisää iltalehteä ja totesin siinä vasemmalla otsikoissa ainakin kymmenen yhtä hullua asiaa, kommentoisitko eenokki niitäkin vaikak niissä ei vihaamaasi helluntaita olekkaan, odotellaan!Nyt puhutaan "uudestisyntyneistä"helluntailaisuudesta ja heidän teoistaan. Heille näkyy sopivan lastenmurhat hyvin ovat Herodeslaisia.
- tiedääläluule
Suomessa lapsi olisi otettu tarvittaessa huostaan ja häntä olisi hoidettu vanhempien mielipiteistä huolimatta. Jos lapsi olisi kuitenkin kuollut vanhempien hoidossa hoidon puutteeseen, niin vanhempia syytettäisiin Suomessa heitteillejätöstä ja kuolemantuottamuksesta.
- aivankauheaa
Ei tuollaista käytöstä voi ymmärtää. Miten äiti voi olla noin välinpitämätön omaa vauvaa kohtaan. Vanhemmat joutuvat vankilaan ja kaksi muuta lasta menettävät vanhempansa.
- järjenvalomissäolet
amerikoissa on aivan kaikkea äärilaidasta toiseen, sieltä löytyy umpihullua mukahelluntain edustajaa ja sataa muuta sorttia ja samaa löytyy läpi koko sen yhteiskunnan ilman mitään uskonnon vaikutusta, eli hiukan tervettä järkeäkin olisi hyvä löytyä eenokinkin päänupista niin syvällä kuin se onkin ja vaikeasti löydetävää.
ja niin löytyy tästäkin pikkumaasta, sieltä eenokin asuinkonnuiltakin sitä löytyy. - hämmästynytt
Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa, ja se hämmästyttää kummastuttaa pientä kulkiaa.
- perspektiivikinok
suomessa tehdään laillisia abortteja noin 10 000 vuodessa, kerro eenokki hiukan siitäkin puolesta, se tapahtuu ihan vaan tässä luterilaisessa suomessa lain turvin ja avulla jopa.
määrä on puolittunut 70 luvun hulluimmista ajoista jolloin oli hienoa naiskennella joka suuntaan ja sitten vaan pukille ja seuraukset roskiin, eli taaskin on hyvä jos omaa hiukan sitä tervettä järkikultaa,
hurskaile eenokki hiuukan tälläkin asialla tässä nyt !- Eenokki12
Minä SuperEenokki olen lutherilainen. Homoluterilaisten kanssa minulla ei ole mitään tekemistä. Uudestisyntyneitten helluntailaisten pedofilia, huorinteot ja muut perversiot ovat koko maailman tiedossa.
- g6yyyhg
Suomessa kuoli talvi- ja jatkosodassa noin 60 000 ihmistä. Rauhan aikana suomalaiset lääkärit ovat abortin avulla tappaneet n. 500 000 lasta. Luterilaisten lapsia enimmäkseen. Ettei totuus unohtuisi.
- Pacman68
Tarkoitatko, että abortti pitäisi kieltää?
- g6yyyhg
Lapsia ei abortoida. Abortoidut sikiöt eivät ole lapsia, vaan jotain kudosmöykkyjä vasta matkalla lapseksi.
- parantaaaa
Thomas Fisher rukoilee kadulla ihmisten puolesta. Siihen tuli mies, jonka leuka oli murtunut nyrkin
iskusta. Sitä oli ilmeisesti operoitu muutaman kerran, mutta paha kipu ja virheasento oli jäänyt pysyvästi päälle.
Miehellä tuli kyyneleitä silmistä, kun oli niin kova kipu.
Tom pyysi häntä ensin antamaan anteeksi lyöjälle ja sitten rukoili, että Jeesus ottaisi kivun pois. Oli kyllä uskomaton ilme miehellä, kun kipu lähti pois.
Laitan suoran linkin leukakohtaan videolla:
https://youtu.be/8MyYz1z2iSo?t=11m53s- aamentähänkohtaan
Tuollaista ei luterilainen suomi kestäisi rukoilija ajettaisiin matkoihinsa samantien.
täällä Jumalan pitää ollahiukan kyyryssä hautausmaan portilla ja saa olla siinä kunhan ei tee mitään ei puhu mitään eikä muuta mitään.
sellainen on suomalaisten Jumala. - ihankomolempia
ravenlored kirjoitti:
Huijarit ja kusettajat ei lopu maailmasta. Kuka vähäpäinen näihin sekopäihin uskoo?
kumpaa joukkoon nyt kuulunet?
mailma on kuule hiukkasen isompi kuin luuletkaan! ihankomolempia kirjoitti:
kumpaa joukkoon nyt kuulunet?
mailma on kuule hiukkasen isompi kuin luuletkaan!No niin näkyy olevan. Puolusteletko julkisesti näitä saarnamiehiä ja muita huijareita?
- laukkuryssä
Taidat Eenokki12 tosiaanki vihata helluntailaisia, kun aina ja toistuvasti 'löydät' uutisia, jotka saavat helluntailaisuuden näyttämään kamalalta monstererilahkolta.
Et ole tainnut 'löytää' Raamatun Kirjoituksista sanankohtaa, jossa sanotaan, että jokainen, joka vihaa veljeänsä on murhaaja. - Liian.totista.leikkiä
Realiteetit ja uskomukset eivät kohtaa. Ikinä. Eikä niitä ole fiksua edes laittaa samalle viivalle.
Se että joku toteuttaa uskomuksiaan uutisessa kuvatulla tavalla, pitää estää etukäteen. Nytkin siihen ilmeisesti oli hyvätkin mahdollisuudet. Siltikin uskovaisten tulee saada vapaasti leikkiä leikkejään, mutta leikkien tulee pysytellä kahvinjuonnin, kivojen kokoontumisten ja lauleskelujen tasolla. Tällä kertaa tämä raja ylitettiin pahasti.
Ja tämä pätee siis kaikkiin uskovaisiin helluntailaisista hinduihin ja mitä muita niitä nyt onkin kehitelty.- ihanilmanuskovaisia
mailmassa tehdään hirmutekoja joka päivä satoja kertoja, tiesitkö sitä viisastelija!
miksi et etukäteen ole niitä estämässä kerro syy! - Liian.totista.leikkiä
ihanilmanuskovaisia kirjoitti:
mailmassa tehdään hirmutekoja joka päivä satoja kertoja, tiesitkö sitä viisastelija!
miksi et etukäteen ole niitä estämässä kerro syy!Minäpä vastaan: siksi kun en niitä etukäteen tiedä. Uutisessa kuvatussa tapauksessa olisin kylläkin osannut toimia paremmin kuin muut asianosaiset. Minua ei nääs rajoita uskomuksista seuraavat kahleet.
Yhteiskunta on perustanut poliisilaitoksen estämään ei toivottua käyttäytymistä. Valitettavasti hekään eivät pysty estämään kaikkia rikoksia ennakolta, vaan heidänkin resursseistaan iso osa menee jo tapahtuneiden rikosten selvittelyyn. Kuten tässä uutisenkin tapauksessa.
- bjbsbgnosn
Mitäpä pitäisi ajatella henkilöstä, jonka ensimmäinen raskaus päättyi keskenmenoon hänen pudottuaan veneestä. Toisessa raskaudessa lapsi meinasi ensin kuolla rhesustekijäsyistä kohtuun, sen jälkeen synnyttyään ennenaikaisena ja vieläpä hirttäytyä kaulan ympäri monta kertaa kiertyneeseen napanuoraan. ??? Tämä entinen lapsi on edelleen ihmisten tekojen johdosta olemassa, eikä ainakaan kiittele alkoholistivanhempiaan (joista toinen jo edesmennyt) olemassaolostaan. Kyllä on sellaisiakin kommentteja kuultu, että Herra armossaan, kun näki mitä tuleman pitää, olisi säästänyt kaikelta, ja ottanut aikaisin pois.
- Jobinpostia
Ps.103:3 Hän, joka antaa kaikki sinun syntis anteeksi ja parantaa kaikki sinun sairautesi. Jäikö Jumala valheesta kiini?
Ei mikään yllätys.
Lehdissä on ollut paljon pahempiakin juttuja helluntailaisten tekemisistä, silmien uloskaivamisesta lapsilta, aina seksuaaliseen hyväksikäyttöön saakka.
Kokeilkaapas vaikkapa kirjoittaa Googleen hakusanaksi "pentecostal pastor rape", niin löytyy heti linkkejä pilvin pimein, kun uusia tapauksia tulee viikoittain.- pekutustalisää
hyvä muistit taas pekuttaa!
olet todella omistautunut itsesi ihailuun ja tukemiseen surkealla tielläsi.
- isostarkirjastaaaa
1. Kor. 5:
1 Yleensä kuuluu, että teidän keskuudessanne harjoitetaan haureutta, jopa semmoista haureutta, jota ei ole pakanainkaan keskuudessa, että eräskin pitää isänsä vaimoa.
2 Ja te olette paisuneet pöyhkeiksi! Eikö teidän pikemminkin olisi pitänyt tulla murheellisiksi, että se, joka on tuommoisen teon tehnyt, poistettaisiin teidän keskuudestanne?
3 Sillä minä, joka tosin ruumiillisesti olen poissa, mutta hengessä kuitenkin läsnä, olen jo, niinkuin läsnäollen, puolestani päättänyt, että se, joka tuommoisen teon on tehnyt, on
4 -sittenkuin olemme, te ja minun henkeni ynnä meidän Herramme Jeesuksen voima, tulleet yhteen-
5 Herran Jeesuksen nimessä hyljättävä saatanan haltuun lihan turmioksi, että hänen henkensä pelastuisi Herran päivänä.
6 Ei ole hyvä, että kerskaatte. Ettekö tiedä, että vähäinen hapatus hapattaa koko taikinan?
7 Peratkaa pois vanha hapatus, että teistä tulisi uusi taikina, niinkuin te olettekin happamattomat; sillä onhan meidän pääsiäislampaamme, Kristus, teurastettu.
8 Viettäkäämme siis juhlaa, ei vanhassa hapatuksessa eikä ilkeyden ja pahuuden hapatuksessa, vaan puhtauden ja totuuden happamattomuudessa.
9 Minä kirjoitin teille kirjeessäni, ettette seurustelisi huorintekijäin kanssa;
10 en tarkoittanut yleensä tämän maailman huorintekijöitä tai ahneita tai anastajia tai epäjumalanpalvelijoita, sillä silloinhan teidän täytyisi lähteä pois maailmasta.
11 Vaan minä kirjoitin teille, että jos joku, jota kutsutaan veljeksi, on huorintekijä tai ahne tai epäjumalanpalvelija tai pilkkaaja tai juomari tai anastaja, te ette seurustelisi ettekä söisikään semmoisen kanssa.
12 Sillä onko minun asiani tuomita niitä, jotka ovat ulkopuolella? Ettekö tekin tuomitse vain niitä, jotka ovat sisäpuolella?
13 Mutta ulkopuolella olevat tuomitsee Jumala. "Poistakaa keskuudestanne se, joka on paha."' - isostakirjastaaa
Matt. 15:8
'Tämä kansa kunnioittaa minua huulillaan, mutta heidän sydämensä on minusta kaukana,
---------------
Ilm. 3:14-22
14 Ja Laodikean seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo Amen, se uskollinen ja totinen todistaja, Jumalan luomakunnan alku:
15 Minä tiedän sinun tekosi: sinä et ole kylmä etkä palava; oi, jospa olisit kylmä tai palava!
16 Mutta nyt, koska olet penseä, etkä ole palava etkä kylmä, olen minä oksentava sinut suustani ulos.
17 Sillä sinä sanot: Minä olen rikas, minä olen rikastunut enkä mitään tarvitse; etkä tiedä, että juuri sinä olet viheliäinen ja kurja ja köyhä ja sokea ja alaston.
18 Minä neuvon sinua ostamaan minulta kultaa, tulessa puhdistettua, että rikastuisit, ja valkeat vaatteet, että niihin pukeutuisit eikä alastomuutesi häpeä näkyisi, ja silmävoidetta voidellaksesi silmäsi, että näkisit.
19 Kaikkia niitä, joita minä pidän rakkaina, minä nuhtelen ja kuritan; ahkeroitse siis ja tee parannus.
20 Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani.
21 Joka voittaa, sen minä annan istua kanssani valtaistuimellani, niinkuin minäkin olen voittanut ja istunut Isäni kanssa hänen valtaistuimellensa.
22 Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo.'" - isostarkiajstaaa
1. Korinttolaiskirje 11
26 Sillä niin usein kuin te syötte tätä leipää ja juotte tämän maljan, te julistatte Herran kuolemaa, siihen asti kuin hän tulee.
27 Sentähden, joka kelvottomasti syö tätä leipää tai juo Herran maljan, hän on oleva vikapää Herran ruumiiseen ja vereen.
28 Koetelkoon siis ihminen itseänsä, ja niin syököön tätä leipää ja juokoon tästä maljasta;
29 sillä joka syö ja juo erottamatta Herran ruumista muusta, syö ja juo tuomioksensa.
30 Sentähden onkin teidän joukossanne paljon heikkoja ja sairaita, ja moni on nukkunut pois.
31 Mutta jos me tutkisimme itseämme, ei meitä tuomittaisi;
32 mutta kun meitä tuomitaan, niin se on meille Herran kuritusta, ettei meitä maailman kanssa kadotukseen tuomittaisi.- elämäntosiasiat
Just joo. Entäs ne sairaana syntyvät lapset, jotka eivät ole vielä edes ehtineet syödä ja juoda tuomiokseen.
Ihminen on luotu kuolemaan - ennemmin tai myöhemmin. Kuolema vaikuttaa soluissamme syntymästä lähtien. Siihen prosessiin liittyvät joskus myös sairaudet. Harva meistä suorilta jaloilta 90-vuotiaana kuolee.
Em. ei tarkoita, etteikö kärsimykseen saisi hakea apua ja helpotusta. Mutta ennemmin tai myöhemmin ollaan matkan päässä. Silloin sielun tila on tärkeämpää kuin ruumiin kunto. Mitäs jos keskityttäisiin tärkeimpään.
- isostakirjastaa
1. Kor. 10:21
Ette voi juoda Herran maljasta ja riivaajien maljasta, ette voi olla osalliset Herran pöydästä ja riivaajien pöydästä.
Luuk. 16:13
Ei kukaan palvelija voi palvella kahta herraa; sillä hän on joko tätä vihaava ja toista rakastava, taikka tähän liittyvä ja toista halveksiva. Ette voi palvella Jumalaa ja mammonaa." - isostakriajstaaa
Luuk. 6:46
Miksi te huudatte minulle: 'Herra, Herra!' ettekä tee, mitä minä sanon?
2. Piet. 2:
17 Sellaiset ovat vedettömiä lähteitä ja myrskytuulen ajamia hattaroita, ja pimeyden synkeys on heille varattu.
18 Sillä he puhuvat pöyhkeitä turhuuden sanoja ja viekoittelevat lihan himoissa irstauksilla niitä, jotka tuskin ovat päässeet eksyksissä vaeltavia pakoon,
19 ja lupaavat heille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia; sillä kenen voittama joku on, sen orja hän on.
20 Sillä jos he meidän Herramme ja Vapahtajan Jeesuksen Kristuksen tuntemisen kautta ovat päässeetkin maailman saastutuksia pakoon, mutta niihin taas kietoutuvat ja tulevat voitetuiksi, niin on viimeinen tullut heille ensimmäistä pahemmaksi.
21 Parempi olisi heille ollut, etteivät olisi tulleet tuntemaan vanhurskauden tietä, kuin että sen tunnettuaan kääntyvät pois heille annetusta pyhästä käskystä.
22 Heille on tapahtunut, mitä tosi sananlasku sanoo: "Koira palaa oksennukselleen", ja: "Pesty sika rypee rapakossa". - markku.lievonen
Oletteko ajatelleet. Tähänkö uskonnolliseen puolueeseen tulisi ihiset liittyä ja pitää sitä Hengellisenä kotinaan.
Vaikka tuo tapahtui suuressa amerikassa, niin saman puolueen henki on myös meidän maassamme. Tiedän, miten ihmisiä ei olisi menehtynyt, jos ensioideiden ilmetessä olisivat menneet terveyskeskukseen ja sitä kautta hoitoon. Mieluimmin uskoivat näitä jalovaaroja.
On huomioitava, miten JUMALA on antanut ihmiselle ymmärryksen käyttöä varten näkökyvyn toimia eri tilanteissa. Sama mielikuva, jos kohellat liikenteessä,- vaikka ymmärrät liikenteessä olevat vaarat, niin luulottelet JUMALAN varjelevan kohelluksesi saattamana. Ei muuten onnistu.
Ihmiselle on suuri siunaus kun ei liity ja ole jäsen minkään puolueeseen.- herääsokea
mutta kovasti teet töitä oman puolueesi pussiin !
- capiche
Periaatteessa näin. Mutta onko Jalovaarakaan koskaan sanonut, että ei saa hakea apua lääkäreiltä tai että lääkkeet pitäisi heittää nurkkaan???
Henkilökohtaisesti en ole vielä koskaan tavannut tuollaista opetusta. Olen aina kuullut opetettavan, että Jumala voi parantaa. Mutta ei parantumista ole kenellekään ehdottomasti luvattu. Saati kielletty hakemasta apua muualta.
On sitten eri asia, että seurakunnista voi aina löytyä pari tyyppiä, jotka diagnosoivat ihmisen uskon laatua sen mukaan paraneeko hän vai ei. Olen aina ymmärtänyt jättää tällaiset puheet omaan arvoonsa.
Minun raamattuni ei lupaa, että kaikki paranevat. Ja ihan varmasti kaikki aikanaan kuolevat. Siihen mennessä kannattaa käyttää hyväksi kaikki saatavilla oleva apu - tuli se sitten yläkerrasta tai lääkäreiltä. Eikä oman pään tyhmyydestä kannata syyttää muita. - markku.lievonen
capiche kirjoitti:
Periaatteessa näin. Mutta onko Jalovaarakaan koskaan sanonut, että ei saa hakea apua lääkäreiltä tai että lääkkeet pitäisi heittää nurkkaan???
Henkilökohtaisesti en ole vielä koskaan tavannut tuollaista opetusta. Olen aina kuullut opetettavan, että Jumala voi parantaa. Mutta ei parantumista ole kenellekään ehdottomasti luvattu. Saati kielletty hakemasta apua muualta.
On sitten eri asia, että seurakunnista voi aina löytyä pari tyyppiä, jotka diagnosoivat ihmisen uskon laatua sen mukaan paraneeko hän vai ei. Olen aina ymmärtänyt jättää tällaiset puheet omaan arvoonsa.
Minun raamattuni ei lupaa, että kaikki paranevat. Ja ihan varmasti kaikki aikanaan kuolevat. Siihen mennessä kannattaa käyttää hyväksi kaikki saatavilla oleva apu - tuli se sitten yläkerrasta tai lääkäreiltä. Eikä oman pään tyhmyydestä kannata syyttää muita.>>Periaatteessa näin. Mutta onko Jalovaarakaan koskaan sanonut, että ei saa hakea apua lääkäreiltä tai että lääkkeet pitäisi heittää nurkkaan??? <<
Jalovaaroilla tarkoitin yleensä ihmisiä, jotka tuovat esille, miten lääkitykset on turhaa,- koska JUMALA parantaa. Muistaakseni mielikuva liittyy myös Pirkko Jalovaaraan,- joka oli oikein omistautunut parantumiskokouksien järjestämiseen.
Niin, itsekkin tiedän tapauksia, joissa ihmisen sairastuessa vakavasti,- häntä on tuettu / uskoteltu JUMALAN parantavan ja viimein sairauden hoitamatta jättämisen seurauksena on menehtynyt.
Valitettavasti helluntaipuolu on erikoisestunut tällä alueaalla ja yhdistän täysin tämän vauvan hoitamattomuuden tämän saman hengen / optetuksen alaisuuteen.
Onhan täysin vallalla,- mitä vastaan on tullut, niin psykiatrista hoitoa mielenalueella helluntaipuolue pitää sielunvihollisen hoitomuotona. No, tämä on kyllä vallalla muissakin puolueissa. Siis ihmisen mielen ongelmoituessa psykiatrinen hoito olisi väärin.
Mutta,- itse näen. Mielialalääkitystä kyllä tulisi varoa / kaihtaa mahdollisimman voimakkaasti ja pyrkiä mielenongelmia hoitamaan juuri terapian avulla,- jos mahdollista. Tietysti vaikeissa psykoositapauyksissa on välttämätöntä turvautua lääkitykseen.
Niin, ainakin täällä päin oli / on kiertäviä puolueen saarnaajia, jotka kertovat miten siellä ja siellä ihmisiä parani siitä ja siitä sairaudesta. Mutta,- todellisuus on,- ettei yksikään puhuja ole parantanut yhtään ihmistä tässä ja nyt. Parantanut,- jonka voi sivullinen havainnoida.
Siis ihmisiä ohjaamalla ohjataan valheessa elämiseen eli kyseessä ei taatusti ole Pyhä Henki,- joka on juuri totuuden Henki. - markku.lievonen
capiche kirjoitti:
Minun raamattuni ei lupaa, että kaikki paranevat. Ja ihan varmasti kaikki aikanaan kuolevat. Siihen mennessä kannattaa käyttää hyväksi kaikki saatavilla oleva apu - tuli se sitten yläkerrasta tai lääkäreiltä. Eikä oman pään tyhmyydestä kannata syyttää muita.>>>Minun raamattuni ei lupaa, että kaikki paranevat. Ja ihan varmasti kaikki aikanaan kuolevat.<<<
Niin, itse ymmärrän koko Jeesuksen opettaman ihmisen parantumisen täysin erilailla kuin mitä helluntaipuolueessa tuodaan esille. Voinen avomesti sanoa, miten itse olen kävelevä esimerkki Jeesuksen lupauksesta parantaa. Siis miten uskon saaminen vaikuttaa ihmisessä. Esim. vapauduin puhehäiriöstä ( änkytyksestä). Huomaa miten koko usko on mielenmuutos / uudistus ja mitä itse olen tavannut näitä sisaria ja veljiä, niin kaikki he kertovat miten uskon saaminen muutti heitä. Kyse on siis psykosomaattisten sairauksien alue ihmisessä ja taas tämä on todella laaja-alainen. Ihnimsen mielikuvat vaikuttavat lähes kaikkeen ja jos ihminen saa mielenmuutoksen,niin sen vaikutus on laaja.
Taas muutama vuosi sitten sairastuin laaja-alasieen keuhkoemboliaan ( veritulppa) ja mieleeni ei edes tullut pyytää apua rukoilemisen kautta. En siis mennyt rukousjonoon,- vaan terveyskeskukseen. Tosin rukoilin JUMALALTA lääkärille hyvää havaintikykyä oireisiini ja tähän sain vastauksen kun vertaa lääkärin käyttäytymistä netissä oleviin kertomuksiin.
Niin, kuten Pirkko Jalovaarasta tiedämme ja hänen kaltaisten ihmisten käyttäytymisestä,- niin näemme, miten koko paketti toimii velheen hengen voimasta. Kyse on hädän alaisten ihmisten hyväksikäytöstä.
Niin, tutkippa helluntaipuoluetta tällä alueella, niin aivan sama käytäytyminen / optus on vallalla. Siellä ja siellä parantuu se ja se. Lapseni , Lapseni , Lapseni sinä parannut tästä ja tästä sairaudesta. Sinä olet nyt terve jne..... Mutta,- mitään tutkimuksen kautta havaittua parantumista ei tapahdu. Ainoastaan helluntaipuoluetta haluan kiittää,.- ettei he kerää tällä toiminnalla rahaa,- mutta epävarmentavat jo epävarmaa ihmistä entisestään kyllä tällä toiminnallaan.
Toinen alue,- jota ihmettelen erittäin suuresti. Ainakin täällä päin puolueessa ei mahdollistuta yhdistämään Jeesuksen opetuksia todellisuuteen eli ihmisen arkeen ja mielenalueeseen. Siis Raamatun jakeiden sanat osataan kyllä lukea, mutta ei ole ymmärrystä mitä ne todellisuudessa tarkoittavat esim.
34. Sinun silmäsi on ruumiin lamppu. Kun silmäsi on terve, on koko sinun ruumiisi valaistu, mutta kun se on viallinen, on myös sinun ruumiisi pimeä.
35. Katso siis, ettei valo, joka sinussa on, ole pimeyttä.
Uskon, miten tuo sokeus aktivoi juuri näitä "parantumiskokouksia". jalovaaroja.
RAUHAA SYDÄMIIN. Luoja hoitaa luomakuntaansa varmalla otteella. Olkaamme levolliset.
http://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=aivoituksensa
Room:
9:9 Sillä lupauksen sana oli tämä: "Minä palaan tulevana vuonna tähän aikaan, ja silloin Saaralla on oleva poika."
9:10 Eikä ainoastaan hänelle näin käynyt, vaan samoin kävi Rebekallekin, joka oli tullut raskaaksi yhdestä, meidän isästämme Iisakista;
9:11 ja ennenkuin kaksoset olivat syntyneetkään ja ennenkuin olivat tehneet mitään, hyvää tai pahaa, niin - että Jumalan valinnan mukainen aivoitus pysyisi, ei tekojen tähden, vaan kutsujan tähden -
9:12 sanottiin hänelle: "Vanhempi on palveleva nuorempaa",
9:13 niinkuin kirjoitettu on: "Jaakobia minä rakastin, mutta Eesauta minä vihasin."
9:14 Mitä siis sanomme? Ei kaiketi Jumalassa ole vääryyttä? Pois se!
9:15 Sillä Moosekselle hän sanoo: "Minä olen armollinen, kenelle olen armollinen, ja armahdan, ketä armahdan."
9:16 Niin se ei siis ole sen vallassa, joka tahtoo, eikä sen, joka juoksee, vaan Jumalan, joka on armollinen.
9:17 Sillä Raamattu sanoo faraolle: "Juuri sitä varten minä nostin sinut esiin, että näyttäisin sinussa voimani ja että minun nimeni julistettaisiin kaiken maan päällä."
9:18 Niin hän siis on armollinen, kenelle tahtoo, ja paaduttaa, kenen tahtoo.
9:19 Sinä kaiketi sanot minulle: "Miksi hän sitten vielä soimaa? Sillä kuka voi vastustaa hänen tahtoansa?"
9:20 Niinpä niin, oi ihminen, mutta mikä sinä olet riitelemään Jumalaa vastaan? Ei kaiketi tehty sano tekijälleen: "Miksi minusta tällaisen teit?"
Job 14:5 Hänen päivänsä ovat määrätyt, ja hänen kuukausiensa luku on sinun tiedossasi; sinä olet asettanut hänelle määrän, jonka ylitse hän ei pääse.
Ps. 139:16 Sinun silmäsi näkivät minut jo idussani. Minun päiväni olivat määrätyt ja kirjoitetut kaikki sinun kirjaasi, ennenkuin ainoakaan niistä oli tullut.- capiche
Miten em. raamatunpaikat liittyy uutisoituun vauvan heitteillejättöön????? Sitähän hoitamatta jättäminen niin USA:n kuin Suomen lain säädännön mukaan on. Eikä sitä raamatunpaikoilla puolustella.
capiche kirjoitti:
Miten em. raamatunpaikat liittyy uutisoituun vauvan heitteillejättöön????? Sitähän hoitamatta jättäminen niin USA:n kuin Suomen lain säädännön mukaan on. Eikä sitä raamatunpaikoilla puolustella.
Capiche. Ikävänpuoleinen kiistakapula: Onko luoduilla olennoilla vapaat päätösvallat vai ei? Mitä mieltä itse olet asiasta? Miten perustelet käsityksesi?
- capiche
yurki1000js kirjoitti:
Capiche. Ikävänpuoleinen kiistakapula: Onko luoduilla olennoilla vapaat päätösvallat vai ei? Mitä mieltä itse olet asiasta? Miten perustelet käsityksesi?
Luodut täysjärkiset olennot pystyvät tekemään päätöksiä ja ovat vastuussa niistä. Näin ajattelee jopa maallinen lainsäädäntö. Ja allaolevan mukaan Jumalakin näyttäisi ajattelevan samoin.
5. Moos. 11:26 Katso, minä asetan tänä päivänä teidän eteenne siunauksen ja kirouksen:
5. Moos. 30:15 Katso, minä panen tänä päivänä sinun eteesi elämän ja hyvän, kuoleman ja pahan,
5. Moos. 30:19 Minä otan tänä päivänä taivaan ja maan todistajiksi teitä vastaan, että minä olen pannut sinun eteesi elämän ja kuoleman, siunauksen ja kirouksen. Niin valitse siis elämä, että sinä ja sinun jälkeläisesi eläisitte.
Hyvääkään tarkoittava ihminen ei ole koskaan täydellinen. Jumala lähetti siihen lääkkeeksi Jeesuksen. Kun suunta on oikea, niin armo kattaa yrityksen ja epäonnistumisen välisen kuilun. capiche kirjoitti:
Luodut täysjärkiset olennot pystyvät tekemään päätöksiä ja ovat vastuussa niistä. Näin ajattelee jopa maallinen lainsäädäntö. Ja allaolevan mukaan Jumalakin näyttäisi ajattelevan samoin.
5. Moos. 11:26 Katso, minä asetan tänä päivänä teidän eteenne siunauksen ja kirouksen:
5. Moos. 30:15 Katso, minä panen tänä päivänä sinun eteesi elämän ja hyvän, kuoleman ja pahan,
5. Moos. 30:19 Minä otan tänä päivänä taivaan ja maan todistajiksi teitä vastaan, että minä olen pannut sinun eteesi elämän ja kuoleman, siunauksen ja kirouksen. Niin valitse siis elämä, että sinä ja sinun jälkeläisesi eläisitte.
Hyvääkään tarkoittava ihminen ei ole koskaan täydellinen. Jumala lähetti siihen lääkkeeksi Jeesuksen. Kun suunta on oikea, niin armo kattaa yrityksen ja epäonnistumisen välisen kuilun.Thanks Capiche. "Sidottu ratkaisuvalta"
https://www.google.fi/search?source=hp&q=sidottu ratkaisuvalta
POHDIN
Ei oo helppoo...
- murhaaminen.lopetettava
Pacman68
29.9.2017 18:53
Tarkoitatko, että abortti pitäisi kieltää?
kun abortissa vauva itkee kun se on vedetty kohdusta ulos ja laitetaan muovipussiin että vauva kuolee ja monet sairaanhoitajia on joutuneet lopettamaan työnsä traumojen vuoksi niin vieläkö kysyt että pitäiskö murhaaminen lopettaa ?? Tiesitkö että monesti elävä vauva revitään ulos niin että ensin tulee joku jalka sitten pää ja sitten muut ruuminosat. Aivan kun kauhuelokuvassa ja tätä ei aborttintekijä saa edes tietää !!
https://www.youtube.com/watch?v=sBr0GFZpRIU
https://www.youtube.com/watch?v=OnIApmKRuXU
https://www.youtube.com/watch?v=qbBf32rELmc
Jos vielä katsottuna nä videot ja sanot kyllä aborttille niin hae lääkäri apua ! Olet psykopaatti !!- totisesti33
Täytyy todeta, että ev. kirkossa käyvät uskovat ovat kaikkein tasapainoisimpia ns. uskovaisia oman 70 vuotisen kokemuksen pohjalta tehtyjen havaintojen perusteella arvioiden.
En menisi koskaan kehottamaan tuttavaani jättämään kaikki lääkärin määräämät lääkkeet pois, kuten eräs helluntaiuskon piirissä pyörinyt mies teki, aiheuttaen ystävälleen vähälläpiti tilanteen. Onneksi mies kuitenkin ymmärsi palata lääkitykseensä takaisin, kun kunto heikkeni tarpeeksi. Ihmisen ei pitäisi asettua Jumalan asemaan, vaikka Jumala loikin ihmisen omaksi kuvkseen. - murhaaminen.lopetettava
totisesti33 kirjoitti:
Täytyy todeta, että ev. kirkossa käyvät uskovat ovat kaikkein tasapainoisimpia ns. uskovaisia oman 70 vuotisen kokemuksen pohjalta tehtyjen havaintojen perusteella arvioiden.
En menisi koskaan kehottamaan tuttavaani jättämään kaikki lääkärin määräämät lääkkeet pois, kuten eräs helluntaiuskon piirissä pyörinyt mies teki, aiheuttaen ystävälleen vähälläpiti tilanteen. Onneksi mies kuitenkin ymmärsi palata lääkitykseensä takaisin, kun kunto heikkeni tarpeeksi. Ihmisen ei pitäisi asettua Jumalan asemaan, vaikka Jumala loikin ihmisen omaksi kuvkseen.En minäkään kehottaisin että joku jättäisi lääkeittä pois,, eikä mennä lääkärille vaikka se on ollut mun elämä siitä vuonna 2003 !!
- uskojajärki
totisesti33 kirjoitti:
En menisi koskaan kehottamaan tuttavaani jättämään kaikki lääkärin määräämät lääkkeet pois, kuten eräs helluntaiuskon piirissä pyörinyt mies teki, aiheuttaen ystävälleen vähälläpiti tilanteen. Onneksi mies kuitenkin ymmärsi palata lääkitykseensä takaisin, kun kunto heikkeni tarpeeksi. Ihmisen ei pitäisi asettua Jumalan asemaan, vaikka Jumala loikin ihmisen omaksi kuvkseen.Kyllä niitä sekopäitä luterilaisistakin löytyy.
Ei tuollaista hellareissakaan tapahdu kuin vain siinä tapauksessa, että kaksi täydellistä idioottia sattuu kohtaamaan toisensa. Normihellarit ovat käyneet lääkärissä kun siihen on tarvetta niin kauan kuin minä muistan.
Joskus Jumala parantaa esirukouksen kautta, mutta useimmiten apu tulee lääkäriltä. Miksi Jumalan edes pitäisi hoitaa asiat, jotka ihminen pystyy hoitamaan itse.??? Sellaisen vaatiminen on oikeastaan lapsellista. uskojajärki kirjoitti:
Kyllä niitä sekopäitä luterilaisistakin löytyy.
Ei tuollaista hellareissakaan tapahdu kuin vain siinä tapauksessa, että kaksi täydellistä idioottia sattuu kohtaamaan toisensa. Normihellarit ovat käyneet lääkärissä kun siihen on tarvetta niin kauan kuin minä muistan.
Joskus Jumala parantaa esirukouksen kautta, mutta useimmiten apu tulee lääkäriltä. Miksi Jumalan edes pitäisi hoitaa asiat, jotka ihminen pystyy hoitamaan itse.??? Sellaisen vaatiminen on oikeastaan lapsellista.Uskojajärki: "Joskus Jumala parantaa esirukouksen kautta, mutta useimmiten apu tulee lääkäriltä."
http://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=paransi&kirjat=ut
Viisas lääkäri: "Lääkäri hoitaa. Jumala parantaa." Mielestäni Sakari Orava on viisas lääkäri.
- Sakari Oravan pakeille lensi megatähti David Beckham leikkauttamaan jalkapallo-ottelussa vammautuneen akillesjänteensä. Tapauksen johdosta Oravan puhelin soi taukoamatta. Turun Mehiläisen sairaalan ympärillä pyöri toimittajia kuin herhiläisiä. Sairaala joutui palkkaamaan turvamiehiä pitääkseen innokkaimmat fanit loitolla huippujalkapalloilijasta.
- Uskoontulo merkitsi lääkärismiehelle paljon. Uskon kautta hän on saanut voimaa vaativaan työhönsä. Rukouksesta on tullut myös luonnollinen osa hänen elämää. ”Rukouksesta on tullut sellainen tapa, että sitä rukoilee töihin mennessä autossa, ennen leikkauksen aloittamista ja potilaiden tapaamista. Se on aivan kuin hengittämistä. Siinä jättää koko ajan automaattisesti asioitaan Taivaan Isän huomaan.”
http://www.ilouutiset.fi/sakari-orava/
JEESUS KORJASI ROMUN
http://www.tv7.fi/vod/player/15676/
Kiitos ja kunnia Herralle!
Biblia (1776) Juud. 1:25 Ainoalle viisaalle Jumalalle, meidän Vapahtajallemme, olkoon kunnia, ja majesteetti, ja valta, ja voima, nyt ja kaikessa ijankaikkisuudessa, amen!- capiche
yurki1000js kirjoitti:
Uskojajärki: "Joskus Jumala parantaa esirukouksen kautta, mutta useimmiten apu tulee lääkäriltä."
http://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=paransi&kirjat=ut
Viisas lääkäri: "Lääkäri hoitaa. Jumala parantaa." Mielestäni Sakari Orava on viisas lääkäri.
- Sakari Oravan pakeille lensi megatähti David Beckham leikkauttamaan jalkapallo-ottelussa vammautuneen akillesjänteensä. Tapauksen johdosta Oravan puhelin soi taukoamatta. Turun Mehiläisen sairaalan ympärillä pyöri toimittajia kuin herhiläisiä. Sairaala joutui palkkaamaan turvamiehiä pitääkseen innokkaimmat fanit loitolla huippujalkapalloilijasta.
- Uskoontulo merkitsi lääkärismiehelle paljon. Uskon kautta hän on saanut voimaa vaativaan työhönsä. Rukouksesta on tullut myös luonnollinen osa hänen elämää. ”Rukouksesta on tullut sellainen tapa, että sitä rukoilee töihin mennessä autossa, ennen leikkauksen aloittamista ja potilaiden tapaamista. Se on aivan kuin hengittämistä. Siinä jättää koko ajan automaattisesti asioitaan Taivaan Isän huomaan.”
http://www.ilouutiset.fi/sakari-orava/
JEESUS KORJASI ROMUN
http://www.tv7.fi/vod/player/15676/
Kiitos ja kunnia Herralle!
Biblia (1776) Juud. 1:25 Ainoalle viisaalle Jumalalle, meidän Vapahtajallemme, olkoon kunnia, ja majesteetti, ja valta, ja voima, nyt ja kaikessa ijankaikkisuudessa, amen!Parantuminen on oikeastaan enemmän luonnollinen kuin yliluonnollinen prosessi. Jumala on näet luonut ihmisruumiin korjaamaan itseään. Joskus tarvitaan myös apua, jota hoidoksi kutsutaan. Ja kun ruumis saa hoidon avulla mahdollisuuden, se ryhtyy korjaamaan itseään. Elimistön kyky korjata itseään hiipuu kuitenkin elämän loppua kohti ja sekin on osa alkuperäistä suunnitelmaa.
En näe mitään ristiriitaa tieteen ja uskon välillä. Järki ei missään tapauksessa ole uskon vastakohta. Ne ovat vain kaksi eri asiaa. Tiede tutkii Jumalan maailmaa ja tulosten seuraaminen on ainakin itselleni varsin mielenkiintoista. Vielä parempi on, jos tutkimuksen tulokset vähentävät kärsimystä ja hyödyttävät ihmiskuntaa.
Jumala loi ihmisille aivot siksi, että niitä käytettäisiin. Järjen käytön väheksyminen on Jumalan luomistyön väheksymistä. Jumala ei luonut mitään turhaa. Raamatussa ei paheksuta järjen käyttöä. Mutta sellaista järkeilyä paheksutaan joka johtaa ihmisen kääntymään pois Jumalasta.
Onko järkeily edes järjen käyttöä silloin, jos se johtaa tekemään typeriä asioita. Tai asioita, joiden tietää itsekin olevan väärin. Sellaiseen omantunnon vaientavaan järkeilyyn törmää nimittäin useinkin. capiche kirjoitti:
Parantuminen on oikeastaan enemmän luonnollinen kuin yliluonnollinen prosessi. Jumala on näet luonut ihmisruumiin korjaamaan itseään. Joskus tarvitaan myös apua, jota hoidoksi kutsutaan. Ja kun ruumis saa hoidon avulla mahdollisuuden, se ryhtyy korjaamaan itseään. Elimistön kyky korjata itseään hiipuu kuitenkin elämän loppua kohti ja sekin on osa alkuperäistä suunnitelmaa.
En näe mitään ristiriitaa tieteen ja uskon välillä. Järki ei missään tapauksessa ole uskon vastakohta. Ne ovat vain kaksi eri asiaa. Tiede tutkii Jumalan maailmaa ja tulosten seuraaminen on ainakin itselleni varsin mielenkiintoista. Vielä parempi on, jos tutkimuksen tulokset vähentävät kärsimystä ja hyödyttävät ihmiskuntaa.
Jumala loi ihmisille aivot siksi, että niitä käytettäisiin. Järjen käytön väheksyminen on Jumalan luomistyön väheksymistä. Jumala ei luonut mitään turhaa. Raamatussa ei paheksuta järjen käyttöä. Mutta sellaista järkeilyä paheksutaan joka johtaa ihmisen kääntymään pois Jumalasta.
Onko järkeily edes järjen käyttöä silloin, jos se johtaa tekemään typeriä asioita. Tai asioita, joiden tietää itsekin olevan väärin. Sellaiseen omantunnon vaientavaan järkeilyyn törmää nimittäin useinkin.
- PasiToivonen
"Jos vielä katsottuna nä videot ja sanot kyllä aborttille niin hae lääkäri apua ! Olet psykopaatti !! "
Samaa mieltä. Lapsen on kasvettava aikuiseksi niin pääsee helvettiin.
https://www.youtube.com/watch?v=ZgtbUR-Zhdo
Ihmettelen että miksi nämä jutut tulevat usein Koreasta. - PasiToivonen
Sääli että Michiganissa ei ole kuolemantuomiota.
- Jobinpostia
Eivät he lastaan murhanneet vaan, luottivat Raamatun valheeseen. Ps.103:3 Biblia (1776). Joka sinulle kaikki syntis antaa anteeksi, ja parantaa kaikki rikokses. (sairautesi)
- kasvakaaaikuiseksi
Raamatusta löytää mitä vain, kun irrottaa lauseet asiayhteydestä. Jos tuntisit raamattua niin tietäisit, että tuossa oli kyseessä psalmintekijän innoittunut huudahdus, eli ylistyslaulu. Ei suinkaan lupaus, että Jumala parantaa aina kaikkien sairaudet.
- obh123
"Helluntailaisille ei vauvan kuolema tai sairaus merkitse mitään koska vauvalla ei ole uskoa. Vauva on kuin kohde johon ei voida kiinnittää rakkautta koska vauva ei voi uskoa."
Onko tämä merkki korruptiosta jota eutanasian ja abortin hyväksyminen aiheuttaa? Ei lienee perustu tuo näkemyksesi helluntailaisista esim. gallupiin vaan simppeliin yleistämiseen? Oliko lehdessä edes syytä miksi he kokivat oikeaksi kieltäytyä hoidoista, vai onko tuo oma tulkintasi? - KellarinKeinutuoli
Missä sanotaan, että murhaajat olivat helluntailaisia? Nimiensä perusteella (Joshua ja Rachel) olivat juutalaisia.
En todellakaan hyväksy helluntailaista harhauskontoa, mutta ketään ei pidä syyttää sellaisesta mitä hän ei ole tehnyt. Syytettävissä teoissa löytyy kyllä muutoinkin.
Hellarit itse valehtelevat "Jumalan kunniaksi" ja omaksi hyödykseen, kristittyjen oppeihin tällainen ei kuulu.
Jos jossain ilmenee uskonnollista mielenvikaisuutta, se yleensä löytyy helluntaiuskonnon sisältä (helluntai-messiaanisuus, sama valheuskonto), mutta yksittäisesti saattaa jollain toisellakin uskonlahkolaisella olla joskus kellarin matot vinossa.
.- siinäsitäontuplamoraalia
Ai että ei pidä syyttää ja plaa plaa ...mitä ihmettä muuta teet siinä höyrypää kerro!!?
tiedätkö mitä tekstistäsi sanoisi tämän päivän virkavalta!! - hohoijaatätäkin
Älä kiikkaa sillä tuolillasi ihan noin kovasti että näyttää mennen ympäri jo monta kertaa!!
löitköhän sitä nuppiasi samalla kellrinseinään kun jutut on sellaiset.
- pitkäkokemus
Eihän tuo vanhempien seurakunnaksi mainittu Faith Tech Ministries edes ole järjestynyt helluntaiseurakunta. Se on tyypillinen yhden ihmisen perustama uuskarismaattinen yhteisö, jota kukaan valvo. Niiden opetus voi olla ihan mitä tahansa.
Voi myös olla, että ko. seurakunnalla ei ole mitään tekemistä pariskunnan uskonkäsityksen kanssa. Jokaisessa seurakunnassa on äärimmäisyysihmisiä, joiden ajatukset poikkeavat hyvinkin paljon seurakunnan opetuksista ja valtavirran ajatuksista. Heidän pitää varmuuden vuoksi vetää kaikki överiksi.
Tällaisia juttuja tapahtuu useinkin Christian Science-porukoissa, jotka uskovat kuten nämäkin vanhemmat. Helluntailaisuuteen tällainen oppi ei taas ole koskaan kuulunut. Sairaiden puolesta rukoillaan, mutta helluntailaiset uskovat, että Jumala voi käyttää yhtäläiseen lääkäreitä.- Eenokki12
Eihän suomessa valvo helluntailaiset kuin poliisiviranomaiset ja lastensuojelu. Kaikki uudesti kastetut ovat samaa joukkoa eikä se ole uutta että he ovat pieniksi joukoiksi pirstaloituneet.
- pitkäkokemus
Eenokki12 kirjoitti:
Eihän suomessa valvo helluntailaiset kuin poliisiviranomaiset ja lastensuojelu. Kaikki uudesti kastetut ovat samaa joukkoa eikä se ole uutta että he ovat pieniksi joukoiksi pirstaloituneet.
Kun luterilainen tekee huorin tai tappaa jonkun, niin pitäisikö sen perusteella sanoa, että kaikki luterilaiset ovat samaa porukkaa. Lienee selvää, että jokainen vastaa vain omista teoistaan - niin Jumalan kuin Suomen lain edessä.
Kaikki vapaiden suuntien porukat eivät todellakaan ole samanlaisia. Ajatuskin on täysin järjetön. Kertoo luterilaisesta lahkohengestä. Ikävä kyllä ihminen voi olla lahkohenkinen, vaikka kuuluisikin valtakirkkoon.
Raamatun mukaan farisealaisuus, eriseuraisuus ja lahkohenkisyys eivät kuulu Jumalan lapsen elämään. Ne johtavat kuolemaan kuului henkilö mihin seurakuntaan tahansa. Sinuna tutkisin sieluni tilaa.
Ymmärrän hyvin, jos et koe yhteenkuuluvuutta helluntailaisten kanssa. Mutta sen asian voi todeta ilman että ryhtyy työkseen mustamaalaamaan kaikkia vapaisiin seurakuntiin kuuluvia. En minäkään tuomitse kaikkia luterilaisia sinun vuoksesi. - Eenokki12
Minä kirjoitan nk "uudestisyntyneiden" synneistä mistä heppuleista te kerskutte ja rakennatte sen u-syntymisen varaan paikan itsellenne joka ei ole taivas. On mahdollista kääntyä en sitä kiellä. Homokirkon jäsenten synneistä en puhu pahemmin koska ne samat synnit löytyvät nk. "uudesti kastetuista". Opillisista harhoista ja julkisynneistä kyllä saatan kirjoittaa. As you wish.
- violaluna17
Mitäs te tuosta nipotatte? Onellinen tuo vauva kun pääsi jo lasena pois. Paljolta pahalta säästyi. Lapsi on aina pienenä taivaskelpoinen.
- Eenokki12
Pääsikö lapsi marttyyrina taivaaseen, viattomana synnittömänä, vaikka sanotte että vauvalla ei ole uskoa? Jumalalla on valta pelastaa lapsia ja se mahdollistaa että vauvoillakin on pelastukseen tarvittava usko ja Jeesuksen lunastushinta on pelastava vauvana murhatut lapsetkin. Tuskin kukaan tuomitsee lapsia helvetin tuleen.
- markku.lievonen
Eenokki12 kirjoitti:
Pääsikö lapsi marttyyrina taivaaseen, viattomana synnittömänä, vaikka sanotte että vauvalla ei ole uskoa? Jumalalla on valta pelastaa lapsia ja se mahdollistaa että vauvoillakin on pelastukseen tarvittava usko ja Jeesuksen lunastushinta on pelastava vauvana murhatut lapsetkin. Tuskin kukaan tuomitsee lapsia helvetin tuleen.
Kerroppa onko vauva kuollut rikoksiinsa ja synteihinsä?
1. Ja Jumala on eläviksi tehnyt teidät, JOTKA OLITTE KUOLLEET RIKOKSIINNE JA SYNTEIHINNE ,
2. joissa te ennen vaelsitte tämän maailman menon mukaan, ilmavallan hallitsijan, sen hengen hallitsijan, mukaan, joka nyt tekee työtään tottelemattomuuden lapsissa,
3. joiden joukossa mekin kaikki ennen vaelsimme lihamme himoissa, noudattaen lihan ja ajatusten mielitekoja, ja olimme luonnostamme vihan lapsia niinkuin muutkin;
4. mutta Jumala, joka on laupeudesta rikas, suuren rakkautensa tähden, jolla hän on meitä rakastanut,
5. on tehnyt meidät, jotka olimme kuolleet rikoksiimme, eläviksi Kristuksen kanssa - armosta te olette pelastetut - markku.lievonen kirjoitti:
1. Ja Jumala on eläviksi tehnyt teidät, JOTKA OLITTE KUOLLEET RIKOKSIINNE JA SYNTEIHINNE ,
2. joissa te ennen vaelsitte tämän maailman menon mukaan, ilmavallan hallitsijan, sen hengen hallitsijan, mukaan, joka nyt tekee työtään tottelemattomuuden lapsissa,
3. joiden joukossa mekin kaikki ennen vaelsimme lihamme himoissa, noudattaen lihan ja ajatusten mielitekoja, ja olimme luonnostamme vihan lapsia niinkuin muutkin;
4. mutta Jumala, joka on laupeudesta rikas, suuren rakkautensa tähden, jolla hän on meitä rakastanut,
5. on tehnyt meidät, jotka olimme kuolleet rikoksiimme, eläviksi Kristuksen kanssa - armosta te olette pelastetut -YMMÄRRÄN
Lapset ja lapsenkaltaiset eivät ymmärrä hyvän ja pahan eroa. Siksi he ovat taivaskelpoisia.
Matt. 19:14 Niin Jeesus sanoi: "Antakaa lasten olla, älkääkä estäkö heitä tulemasta minun tyköni, sillä senkaltaisten on taivasten valtakunta."
Suomessa on havaittavissa vakavia sananvapauden ja mielipiteen rajoittamisia. Esim. tämä poistettiin palstalta:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15017255/helluntailaiset-murhasivat-vauvansa#comment-91334568
yurki1000js
30.9.2017 20:34
UUSI
Hulluhan tää langennut maailma on. Se hyväksyy abortit. Se panee lääkärit, joiden kuuluisi varjella elämää, murhaamaan.
LOGIIKKA
Jos syntymättömiä lapsia saa murhata, katson, että kuka tahansa saa murhata kenet tahansa milloin tahansa.
KYSYMYS
Osaatteko kertoa mistä sensuurissa, pimityksessä ja valheen levityksessä on kyse, ellei siitä, että maailma on pahan vallassa?- Eenokki12
Ajatteleeko herra lievonen että vauvelit ovat synnittömiä ja sillä viattomuudellaan ansaitsevat taivaan? Kiellätkö perisynnin myös?- onkomuutamarivikin
mitäs meinaat eenokki kun kirjasi avataan löytyykö sieltä oikeaa kristillistä mieltä!
- markku.lievonen
>>Ajatteleeko herra lievonen että vauvelit ovat synnittömiä ja sillä viattomuudellaan ansaitsevat taivaan? <<
Yksikään vauva,- jonka kirkko kastaa,- ei ole tehnyt ainuttakaan syntiä ja siten kuollut rikoksiinsa. Tässä on perustelut;
2. joissa te ENNEN VAELSITTE tämän maailman menon mukaan, ilmavallan hallitsijan, sen hengen hallitsijan, mukaan, joka nyt tekee työtään tottelemattomuuden lapsissa,
5. on tehnyt meidät, jotka olimme kuolleet rikoksiimme, eläviksi Kristuksen kanssa - armosta te olette pelastetut -
Mutta,- kaikki aikanaan ja vauvan varttuessa aikuiseksi tuo yllä oleva on jo todellisuutta.
Samoin Raamattu ei opetuksissaan tunne perisyntiä. On siis kirkon "sakramentti" ja kuvitelma. - Eenokki12
markku.lievonen kirjoitti:
>>Ajatteleeko herra lievonen että vauvelit ovat synnittömiä ja sillä viattomuudellaan ansaitsevat taivaan? <<
Yksikään vauva,- jonka kirkko kastaa,- ei ole tehnyt ainuttakaan syntiä ja siten kuollut rikoksiinsa. Tässä on perustelut;
2. joissa te ENNEN VAELSITTE tämän maailman menon mukaan, ilmavallan hallitsijan, sen hengen hallitsijan, mukaan, joka nyt tekee työtään tottelemattomuuden lapsissa,
5. on tehnyt meidät, jotka olimme kuolleet rikoksiimme, eläviksi Kristuksen kanssa - armosta te olette pelastetut -
Mutta,- kaikki aikanaan ja vauvan varttuessa aikuiseksi tuo yllä oleva on jo todellisuutta.
Samoin Raamattu ei opetuksissaan tunne perisyntiä. On siis kirkon "sakramentti" ja kuvitelma.Kyllä huomasin kuinka herra Lievonen kieltää alkusynnin jota kutsumme perisynniksi. Mikä sakramentti se on? Pölhökustaan pitäisi oppia edes hieman ettei virtsaisi vastatuuleen. Lievosen kuvitelma osoittaa ettei Lievonen ole menossa Karistan häihin.
- capiche
Eenokki12 kirjoitti:
Kyllä huomasin kuinka herra Lievonen kieltää alkusynnin jota kutsumme perisynniksi. Mikä sakramentti se on? Pölhökustaan pitäisi oppia edes hieman ettei virtsaisi vastatuuleen. Lievosen kuvitelma osoittaa ettei Lievonen ole menossa Karistan häihin.
Onneksi tiedämme, että Eenokki ja kaltaisensa eivät seiso taivaan portin vartijana.
- capiche
Eenokki12 kirjoitti:
Kyllä huomasin kuinka herra Lievonen kieltää alkusynnin jota kutsumme perisynniksi. Mikä sakramentti se on? Pölhökustaan pitäisi oppia edes hieman ettei virtsaisi vastatuuleen. Lievosen kuvitelma osoittaa ettei Lievonen ole menossa Karistan häihin.
Perisynti on luterilainen termi, joka viittaa siihen, että ihminen on syntiinlankeemuksen seurauksena luonnostaan taipuvainen tekemään syntiä.
Se ei suinkaan tarkoita, että vauva syntyy syntisenä. Raamatun mukaan jokainen on Jumalan edessä vastuussa teoistaan. Vastasyntynyt vauva ei ole ehtinyt tehdä vielä syntiä, joten hän on luonnollisesti synnitön.
Lapsikaste vakiintui todennäköisesti isoissa kirkkokunnissa seurakuntien koon ja sen myötä kirkon vallan kasvattamiseksi. Sehän oli mainio tapa saada jäseniä. Luterilaisille se periytyi katolilaisten kautta. Katolilaisethan harrastivat valitettavasti joskus myös pakkokastamista.
Ei lapsikaste lasta vahingoita, mutta ei se pelastakaan. Lapsen on joka tapauksessa myöhemmin päätettävä itse haluaako hän palvella Jumalaa vai ei. Jumalalla on vain lapsia, ei lapsenlapsia. Ja Jumalan lapseksi tullaan ottamalla vastaan Jeesus. Siihen vaaditaan tietoisuutta, jota vauvalla ei ole. Eikä tarvitsekaan olla, koska vauva ei ole tehnyt syntiä. - Eenokki12
capiche kirjoitti:
Perisynti on luterilainen termi, joka viittaa siihen, että ihminen on syntiinlankeemuksen seurauksena luonnostaan taipuvainen tekemään syntiä.
Se ei suinkaan tarkoita, että vauva syntyy syntisenä. Raamatun mukaan jokainen on Jumalan edessä vastuussa teoistaan. Vastasyntynyt vauva ei ole ehtinyt tehdä vielä syntiä, joten hän on luonnollisesti synnitön.
Lapsikaste vakiintui todennäköisesti isoissa kirkkokunnissa seurakuntien koon ja sen myötä kirkon vallan kasvattamiseksi. Sehän oli mainio tapa saada jäseniä. Luterilaisille se periytyi katolilaisten kautta. Katolilaisethan harrastivat valitettavasti joskus myös pakkokastamista.
Ei lapsikaste lasta vahingoita, mutta ei se pelastakaan. Lapsen on joka tapauksessa myöhemmin päätettävä itse haluaako hän palvella Jumalaa vai ei. Jumalalla on vain lapsia, ei lapsenlapsia. Ja Jumalan lapseksi tullaan ottamalla vastaan Jeesus. Siihen vaaditaan tietoisuutta, jota vauvalla ei ole. Eikä tarvitsekaan olla, koska vauva ei ole tehnyt syntiä.Kapinen ja siinä meillä yksi monista jumalattomista. joka kieltää parisynnin ja Raamatun. Paljon on hengellistä roskaväkeä se täytyy valitettavasti todeta.
- Eenokki12
capiche kirjoitti:
Onneksi tiedämme, että Eenokki ja kaltaisensa eivät seiso taivaan portin vartijana.
Ei taivaan portilla, mutta olen kyllä veljieni vartija mutta hra kapinen ei ole veljeni paitsi aatamissa mikäli kapinen ei ole joku metsätonttu?
PasiToivonen: "Sääli että Michiganissa ei ole kuolemantuomiota."
Pasi. Käsittääkseni tuet Luojamme elämää varjelevaa lakia. Laitan tänne aihetta käsitteleviä videoita.
"Do Not Murder" (suomennettu)
https://www.youtube.com/watch?v=0RENPaY043o
"What does the Bible say about the Death Penalty?" (ei suomennettu)
https://www.youtube.com/watch?v=rWPqWBU2WoM
"Are You A Good Person?"
https://www.youtube.com/watch?v=pYZw0dfLmLk- kääkkäseurat
Maahanmuuttajat ovat tunteneet helluntailaisten olevan samanlaisia, kuin hekin. Helluntailaiset antavat tappaa vauvoja kun taas muslimit vääräuskoisia.
- PasiToivonen
Kuolemanrangaistus säästää yhteiskunnan varoja. Jos valtio lahjoittaisi säästyneet varat hyväntekeväisyysjärjestölle, yksi kuolemantuomio pelastaisi tuhansia ihmishenkiä Afrikassa.
Vankilapäivän hinta 214,50 euroa
- MTV3 - gmailll
Tuon uskovan pariskunnan tekoa ei voi puolustaa. Suurta hulluutta. Varmasti laittaisivat taastaria lapselleen, jos olisi sen tarve. Tuosta hoidosta kieltäytyivät. Suomen lain mukaan kyse on kuolemantuottamuksesta.
Mielenkiintoista on kyllä sekin, että asiasta kirjoittanut Iltalehti ei tainnut uutisoida vähän läheisempää tapahtumaa. Briteissä Gardifissa homoparille adoptoidun Elsie-tytön tappoi adoptioisä Matthew. Tytön pahoinpitely oli jatkunut kuukauusia. Tyttö kuoli pahoihin päävammoihin.
On ihmisryhmiä, joiden tekemisiä ei raportoida samalla tarkkuudella kuin uskovien. Uutisointi on valikoivaa.
Ketjusta on poistettu 23 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1381299
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä35830Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46597Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad27586- 14580
Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä26538Ajatteletko ollenkaan minua
Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott30526- 24521
Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .16482Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver15472