Siinä se otsikossakin on, tuli käytyä Stingin konsertissa joka oli hyvin rock-pitoinen. Mutta äänentoisto oli kuuntelijan ominaisuudessa surkeaa. Ei ollut liian kovaa mutta kaikui niin että kompit ja riffit menivät puuroksi. Chekkaajista tai artisteista tuo ei johtunut , vaan hallista. Käytävällä olisi kuullut itse pääasian, musiikin, paljon paremmin. Vinkiksi vain areenakeikkaa suunnitteleville.
Hartwall areena oli kuuntelupettymys kaiun vuoksi
4
111
Vastaukset
- vitosen.rytmitaju
Itse sain muutama vuosi sitten samalla areenalla viereeni istumaan miehen, jolla ei ollut minkäänlaista rytmitajua. Siitä huolimatta hän hytkyi kaikkien rytmikkäiden kappaleiden aikana niin, että koko penkkirivi heilui monen metrin matkalta, ja me tuoleillamme istuneet tietysti siinä mukana.
Akustiikka ei meitä haitannut. Taitaa riippua paikasta. - squiremania
Areenat ja stadionit ovat laumojen rahastuspaikkoja. Kävin viimeksi tuolla takaosastolla kuuntelemassa Yesiä ja muistan basson jytisseen.
- kaikujakieku
Istuin 2 rivillä lähellä lavaa ja sama juttu, moninkertainen kaiku haittasi todella paljon. Kuvittelin, että takana kaiku ei olisi yhtä paha, mutta ilmeisesti oli. Onko tuo kaiku aina Hartwall areenalla samanlainen??
- Vaihtelevaa
Perimämuistot kertovat, että Jaffahalli on soundillisesti ollut vähän arvaamattomampi ja kenties miksauksellisesti "haastavampi" kuin esim. perinteisesti aika hyvin toimiva H:gin vanha jäähalli.
Mutta kyllä tuonne nyt silti keikkoja on uskaltanut katsomaan mennä, ja ihan ok kokemuksia on taskussakin.
Soundit ja niiden toimivuus tilassa on oma monisyinen maailmansa. Pelkästä paikan koosta yms. yksinkertaistuksista näissä ei ole kyse. Jossain Stadikalla esim. E Street Band soi viimeksi ihan hienosti maratonsetteineen; harvoin jos koskaan on vaikka joku Born in the U.S.A. jyrissyt omiin korviin yhtä komeasti...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 265248
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r34647- 1441549
Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1551426Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais141250- 931104
Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike211054viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.177927En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.61883- 37819