Fida Jyväskylä ja muut kirpputorit

huhhuhg

Kävin tänään pitkästä aikaa Fidassa. Milloin siellä on mennyt hinnat ihan överiksi? Jotkut rikkinäisetkin tuotteet myydään jo normikauppojen hinnalla. Edes puoleen hintaan ovat mielestäni hinnat ihan liian korkealla, varsinkin kun he saavat nuo tavarat sinne ilmaiseksi ja työntekijätkin taitaa olla suurimmaksi osaksi työharjoittelijoita tai muuten tukien varassa olevia ihmisiä.

Missä kirpputoreilla on nykyään suht. ok hinnat? Kävin kirpparillakin, mutta sielläkin kaikki yrittävät rahastaa vanhoilla tavaroillaan. Ymmärrän, jos olisi antiikkia, mutta siellä on ihmisillä prisman 0.99 maksavat mukit myynnisssä 2.5eurolla.

14

325

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • OstanutOlenJoskus

Tiettävästi Fida-kaupan työntekijät ovat ihan vakinaisia, monet olleet jo siellä yli 10:n vuoden ajan.

Hinnat keräilytavaroille ovat siellä todella rasvaiset, ihan alan liikkeiden ylimpää tasoa, katsovat kaikki hinnat netistä (jostain Taivaalliset astiat -sivuston älyttömistä hinnoista).
      Ja kun myyvät joskus tavaroitansa puoleen hintaan niin sittenkään eivät ne mene kaupaksi, se jo kertoo hinnoitteluvirheistä...

• Anonyymi

Henkilökunta ollut liian kauan töissä siellä..Vaihto tekisi hyvää.Tuuletusta.

• JobbarienParatiisit

Pitäiskös kirpputoreilta saaha kaikki tavarat, siis hyväkuntoisetkin, ihan pilkkahinnoilla, jotta sitten saisi kotona ja tutaville oikein kehuskella kuinka halvalla löysin?
      Tai pitäisikö nettikirpparien (Face, Huutonet, Tori jne) jobbareiden saada myyntimateriaalinsa puoli-ilmaiseksi? Kirpparien vakikiertäjistä taitaa iso joukko olla jonkin sortin "pikku kauppiaita", jotka kuluitta ja veroja maksamatta kaupittelevat halvalla ostamansa tavarat eteenpäin omissa myyntipöydissään, ulkotoreilla ja netin kautta. Röyhkeimmät heistä ovat kokonaan sosiaalietuuksilla eläviä ja samaan aikaan jatkavat, jopa vuosikausia, ammattimaista jobbaustaan.

• huhhuhg

Tottakai ihmiset saavat myydä millä hinnoilla haluavat, onhan ne heidän tavaroita. Ja ymmärrän kyllä kunnon hinnat tavaroilla, jotka on sen arvoisia, mutta aloituksessani oli selvästi kyse siitä, että jopa rikkinäisistä tavaroista pyydetään älyttömiä hintoja.

Itse en ole koskaan omia tavaroitani myynyt eteepäin, mitkä olen ostanut. Tosi surullista, jos sellaisia henkilöitä on liikkeellä. Mutta ei ihme, jos ihmisten kirpputoritavarat eivät mene, kun niitä yritetään aina myydä isoilla hinnoilla. Kirpparillakin paikassa aika täysiä pöydät aina oli eikä sieltä moni näyttänyt tavaraa ottavan eikä ihme, kun samoilla hinnoilla voi ostaa jo uuttakin kaupoista.

• Höööilmaseksi

Tottakai kirppareilla yritetään rahastaa vanhoilla tavaroilla! Hööö! Miks niitä muuten olisi? Ei nekään myyntipöydät ja hintalaput ole ilmasia. Eikä tiloja voi pitää maksamatta niistä vuokraa. Mitä kuvittelet? Ajatteletko että sinun pitäisi saada kaikki ilman tuosta vaan? Mene itse myymään ilmaseksi ja katso kannattaako. Hööö!

• huhhuhg

Enemmän nämä myyjät menettävät rahaa, kun ihmiset eivät heidän tavaroita osta ja pitää maksaa pitempään siitä myyntipöydästä, kun että myisi niitä sopivaan hintaan tavaran kuntoon nähden. Ei kukaan ole täällä ilmaiseksi pyytänyt :) Mutta on ihmiset sen verran fiksuja, etteivät maksa käytetystä tavarasta samaa hintaa, kun saisi uuden kaupasta.

• OikeaHintaMyy
        huhhuhg kirjoitti:

Enemmän nämä myyjät menettävät rahaa, kun ihmiset eivät heidän tavaroita osta ja pitää maksaa pitempään siitä myyntipöydästä, kun että myisi niitä sopivaan hintaan tavaran kuntoon nähden. Ei kukaan ole täällä ilmaiseksi pyytänyt :) Mutta on ihmiset sen verran fiksuja, etteivät maksa käytetystä tavarasta samaa hintaa, kun saisi uuden kaupasta.

Netistä saa monia keräily- ja antiikkitavaroita halvemmalla kuin paikallisilta kirpputoreilta, joissa monet myyjät hinnoittelevat tavaransa ylihintaan tietoisesti tai usein myös tietämättä tavaran oikeaa markkinahintaa (eivät kaikki kuparipannut ole sadan tai kahdensadan arvoisia muualla kuin Hirvaskankaalla)

• huhhuhg
        OikeaHintaMyy kirjoitti:

Netistä saa monia keräily- ja antiikkitavaroita halvemmalla kuin paikallisilta kirpputoreilta, joissa monet myyjät hinnoittelevat tavaransa ylihintaan tietoisesti tai usein myös tietämättä tavaran oikeaa markkinahintaa (eivät kaikki kuparipannut ole sadan tai kahdensadan arvoisia muualla kuin Hirvaskankaalla)

Itse en keräile antiikkia ynnämuuta, mutta vähän rahan takia olen etsinyt aina välillä jotain pieniä koristeita kotiin ja vaikkapa uutta laukkua tai puseroa. Näin kerran kivan nahkalaukun, mutta se oli täysin repeytynyt sivusta ja todella likainen sisältä. Silti siitäkin haluttiin 20euroa. Mutta pitää alkaa enemmän nettiä käyttämään.

• ParhaatHerkutKirpuilta

• Tyhjätkaupat

Netikirppareillakin kannattaa olla varovainen. Itse joutunut huijatuksi kun minulle myytiin olematonta tavaraa. Rahoja en ole saanut takaisin, mutta tyyppi jäi kiinni kun tehtiin rikosilmoitus. Parikymmentä rikosilmoitusta oli hänestä tehty huijarina.

• OstaminenOnTaitolaji

Kyllä saa olla varuillaan käytetyn tavaran nettikaupassa, jos ei itse pääse ennen ostopäätöstä ostokohdetta tutkimaan tarkasti. Ja sittenkin saattaa jokin huomaamaton vika tuotteessa piillä, yksityishenkilöiden välistä kauppaa on aika vaikea purkaa...
        Vaikkapa käytettyjen autojen ja vanhojen rakennusten ostaminen suoraan yksityishenkilöltä on kuin nuoralla kävelyä.

• KasKaskummaa

Olisitko raahannut luteita kämppääsi ?

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet toisen kanssa

...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain
      Ikävä
      224
      1546
    2. Näytit taas lihoneen.

Tynnyri se vaan kasvaa.
      Ikävä
      29
      1393
    3. Kuka teistä on paras nainen

A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊
      Ikävä
      61
      1269
    4. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      69
      1217
    5. Onko jotain mistä

Olet huolissasi kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      78
      1194
    6. Osaako joku selittää tätä

Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?
      Ikävä
      75
      1172
    7. Jos me joskus nähtäisiin

niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi
      Ikävä
      103
      1163
    8. Koska vietät

Yhteisen yön kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      54
      998
    9. Lesken uusi

Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans
      Puolanka
      18
      952
    10. Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"

Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per
      Lieksa
      175
      855
    Aihe