Mielipiteitä! Kenen mielestä tämä koe oli kohtuuttoman vaikea verrattuna edellisiin?
http://yle.fi/plus/other/2017_abitreenit_syksy_yo/TEfi/
Verratkaapa vaikka kevään kokeeseen.. Lähdin iloisin mielin tekemään koetta ja nyt tuntuu aika toivottomalta..
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2017/02/27/2017-kevat-terveystieto
Terveystiedon sähköinen ylioppilas koe syksy 2017
15
1902
Vastaukset
- lkjd
Siis tein tän kokeen ja musta tuntu että suurinta osaa tehtävistä ei liittyny opetussuunnitelmaan hirveen suuresti tai ainakaan tarkkaan. Mua vähän pelottaa miten tää koe meni, mut toivotaan parasta. Tsemppii sullekki :)!
- fdfhghghtg
Hyi kamala mikä koe:D Kun katoin nuita pisterajoja niin aattelin että no kyllähän sieltä ainaki B tulee, mutta nyt pelottaa ajatus jos sieltä tulee oikeasti hylätty;D Ei tästä kokeesta ollu ees mahollista saada kovin hyvää arvosanaa ilman kuukausien lukemista imo.
- JjriWw
Kokeessa ei ollu mitään järkeä. Testattiin asioita jotka ei liittyny ollenkaan terveystietoon. Piti osata ylianalysoida aineistoa ja tehdä helkkarin kaavioita sovelluksilla joita ei ees kunnolla opetettu kokeessa. Olikohan suunniteltu uuden ops oppilaille?? Oli kyllä nyt väärin opiskelioita kohden tehdä hyvin vaikea ja omituinen koe, ottaen huomioon, että oli eka sähkönen koe.
- eiikinäenää
Älytöntä. Kokeessa jo pelkkä tekniikkaan keskittyminen vei voimat. Itse asia jäi sivuseikaksi.
- revinpääniirti
Elämäni turhauttavimmat 5 tuntii vietin sitä koetta tehdessä, mitään pisterajoja en todellakaan uskalla katsoa ku taitaa läpi pääsy jäädä vaa haaveeks, sinne meni se 3 kuukauden lukeminen. Koko koe iha vitun kohtuuton haistakaa vittu sensorit
- turhautunutabina
Koe oli järkyttävä, mutta sentään kai kaikille sama. Nyt on tultava pienilläkin pisteillä hyvät arvosanat ja läpi on päästävä, jos on edes yrittänyt tehtävän annossa mainittua määrää tehtäviä.
Oliko tämä joku testi, millaista turhautumista abi voi sietää? Terveystiedon osaamisella ei ollut paljon merkitystä vaan vain sillä miten selviytyy tekniikasta. Me emme ole vielä tietokoneen jatkeita emmekä halua sellaisiksi koskaan tulla. - huonokoe
oli ihan kamala. uskon että pisterajat tulee tippumaan dramaattisesti.
- surkeekoe
oli tosi vaikee, toki terveystiedossa kuuluu soveltaa, mut tää vietiin jo ihan älyttömälle tasolle. Eihän tälläseen kokeeseen ois voinu osata valmistautua oikeestaa mitenkään.
- HuonoOppilas
Alustavia pisteitä 59. Kertauskurssilla en juurikaan ollut paikalla ja kertauskirja tuli luettua vain kerran läpi kahden koetta edeltävän päivän aikana, joten mielestäni koe oli aika helppo.
Yleistietämyksellä pääsi jo pitkälle, mutta ymmärrän kuitenkin joidenkin turhautumisen siitä, että oli lukenut useita kuukausia eikä sitten päässyt näyttämään osaamistaan kokeessa. - terkkaabi
Alustavista pisteistä 86, josta olin aika yllättynyt. Tuntui monessa kohtaa että kirjoitin aiheen ohi, mutta oli sieltä pisteitä tullut. Nyt vaan jännitetään että miten se tulee takasin. Tuntu tosi vaikeilta tehtäviltä ja turhautuminen oli vahvasti läsnä. Ei oikein tienny miten niihin pitäis vastata ja millon kirjottaa aiheesta ohi. Myös ärsytti, ettei siellä monessa tehtävässä päässyt käyttämään kirjoista opittuja asioita. Kertasin eniten kansantauteja ja näitä suurpiirteisiä alueita, mutta eipä niistä paljoo ollu apua. Onneksi olin juuri opetellut tutkimukseen liittyvät käsitteet, niin siitä Relander tehtävästä tuli hyvät pisteet.
Mitä pisteitä muut on saanut?- turhautunutabi
Mä sain alustavasti 67 pistettä mihin oon ihan tyytyväinen. Jännää nähä mikä on sitten lopullinen arvosana!!
- jännittäväää
Millaisethan pisterajat tulevat olemaan?
- Abitt
Mulle alustavista 45 ja oli oman koulun 5. Paras.. meillä paras 64.. mitenköhän pisterajat meneee :D
- En_tiedä_mitä_ajatella
Sain alustavista 63 pistettä, toivottavasti riittäisi M:ään😊
- Pettynytopiskelija
Sain itse 55/120, mutta vastasin siihen kansantautien indikaattori tehtävään; mitä on kansantauti, millaisia erilaisia on, mitä on indikaattorit, mikä vaikuttaa kansantaudin puhkeamiseen ja sen ehkäisyyn yms. Ja sain vain 1pisteen... tuntuu että joko opettaja ei osannut arvioida tai itse tein jotain todella väärin vaikka tuntuu että ansaitsisin edes jonkun 6pistettä. Mitä mieltä te olette?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.33381931 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12501Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill672255- 1791915
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161482Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91331- 1121317
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181741274RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j601260Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j421157