mulla on 1993 vuosimallin mazda 626 eli ge koppanen 1.8 ruiskukoneella. putsailin kaasuläppäkotelon ja nyt sitten ilmeni mystinen vika sen jälkeen, tyhjäkäynti heittelee 1000rpm ja 1500rpm välillä, mikähän vika ois, tietääkö kukaan?
käyntihäikkä mazdassa
6
126
Vastaukset
Jos epäilet häiriön johtuvan tekemisistäsi, tarkista kaikki ilmamäärämittariin ja kaasuläppäkoteloon liittyvät sähköliittimet. Liittimien irrotus, oikeaan paikkaan suihkutettu CRC ja liittimien huolellinen paikalleen asennus saattaa tehdä ihmeitä.
- Heke1980
liittimet olivat puhtaat, ei hapettumia ja suihkutin wd-40 ainetta liittimiin. jostain luin että kaasuläppä pitää "sopeuttaa" läppäkotelon irroituksen jälkeen.. mitenhän se tapahtuu?
Heke1980 kirjoitti:
liittimet olivat puhtaat, ei hapettumia ja suihkutin wd-40 ainetta liittimiin. jostain luin että kaasuläppä pitää "sopeuttaa" läppäkotelon irroituksen jälkeen.. mitenhän se tapahtuu?
Muistithan tarkistaa, että itse kaasuläppä liikkuu vapaasti pykimättä myös lähes kiinni asti, siis tyhjäkäyntiasentoon? Oliko kierrosluku alunperin niin korkea kuin 1000 ¹/min?
Jos mekaanisesti ja sähköisesti kaikki näyttää olevan OK, niin ilmamäärämittaria tai ilmavuotoa epäillään.- Heke1980
tyhjäkäynti oli alun perin 800rpm, nyt hummailee 1000-1500rpm väliä kokoajan. kaasuläppä liikkuu nyt paremmin puhdistuksen jälkeen ja nykimättä. kaasuläpän imusarjan puolella oli melkoset karstakertymät. EGR poistettu käytöstä vuosi sitten.
- RMB54
Tarkista kaasuläppäkotelon ja imusarjan välisen kumiputken kunto. Onko murtuma alapuolella letkua?
- Heke1980
vika löydetty. kaasuläpällä kaasuvaijerin vieressä oleva katkaisin ei antanut kaasuläpän mennä kiinni asti, säädin katkaisinta ylemmäksi ja lopuksi tyhjäkäyntiä säädin pienemmälle, nyt toimii kuin enkeli.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."562215Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.2012051- 1161392
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711180- 96995
Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73939Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.78889Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki58887Ja tääkin vielä...
Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/1347933855- 61746