Mitä lestadiolaisuudessa tarkoittaa sana PYHÄ.
Kysymys ei ole Sunnuntaista, vaan Pyhästä, mitä se on.
Kes.
mitä Vl ymmärtää Pyhällä.
13
110
Vastaukset
- Minä_en_ole_teologi
mutta vastaan sen, mitä tästä yhtäkkiä tulee mieleen ja mitä uskoni kautta (olen kristitty, envankelisluterilainen, vl):
Pyhä on mielestäni Jumala, Jeesus, Pyhä Henki. Pyhiä ovat myös mm. pyhä kolminaisuus, pyhä ehtoollinen yms. Mielestäni kaikki sellainen, joka menee ylitse tavallisen ihmisen.- vetkutinutelee
Kesitas kirjoitti:
Ninn on, mutta mikä on Pyhä?
Lue Raamattua, jospa se selviäisi epätietoiselle.
vetkutinutelee kirjoitti:
Lue Raamattua, jospa se selviäisi epätietoiselle.
Minä sen tiedän, sinä et.
- KempeleenVl
Pyhä on erotettu (maailmasta) Jumalan käytöön ja omaksi.
Juuri näin.
Mm. israelin kansa on erotettu Jumalan kansaksi.
Kysyin kerran saarnan yhteydessä, vain muutama tiesi.
Tämä asia on hyvä tietää.
Kiitos.- vapareistaheivattu
Kesitas kirjoitti:
Juuri näin.
Mm. israelin kansa on erotettu Jumalan kansaksi.
Kysyin kerran saarnan yhteydessä, vain muutama tiesi.
Tämä asia on hyvä tietää.
Kiitos.Sinä saarnasit ja kiusasit kuulijoita (oliko niitä edes) kysymällä heiltä. Etkö osannut kertoa?
Mikä testaaja sinä olet olevanasi? Jos saarnasit niinkuin Meteorikirkossa, niin yhtä tyhjän kanssa. Hallelujaa.
- Kirjakääröt
2Moos.20:8 Biblia. Muista sabbatin päivää, ettäs se pyhittäisit. 3Moos. 27:17 Biblia. Vaan jos hän pyhittää peltonsa, ilovuodesta alkain.....
Etö voi käyttää Raamattua, sieltä uupuu nykyinen puhekieli, sekä eniten käännösvirheitä, johtuen siitä, että se on käännöksen, käännös.
Muut suoria käännöksiä.- heinolasta
Kesitas kirjoitti:
Etö voi käyttää Raamattua, sieltä uupuu nykyinen puhekieli, sekä eniten käännösvirheitä, johtuen siitä, että se on käännöksen, käännös.
Muut suoria käännöksiä.Tuo kirjoitustaitosi on alhaalta. Oletko itse Etö, joka käyttää Raamattua kuin piru?
heinolasta kirjoitti:
Tuo kirjoitustaitosi on alhaalta. Oletko itse Etö, joka käyttää Raamattua kuin piru?
Väärä, tyhmän vastus.
- pyhähäpy
PyhäpyhäpyhäHäPyhäHäh!
- vl-vaimo
EI SAA PILKATA PYHÄÄ!!!!!!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 921125
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa116938- 125896
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten282685- 76668
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74631Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54576Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48559- 72483