Olen ymmärtänyt, että VAIN Jumala on pätevä päättämään, kenen usko on oikeaa ja kenen ei. Palstalla kuitenkin TOISTUVASTI tuomitaan muiden uskoa, eikä sitä tee Jumala vaan yksittäinen "uskova". Tässä esimerkki Ritarilta:"Enkä kyllä toisaankaan kaipaa sinun uskonkäsitystäsi Jumalasta,sillä ei ole mitään tekemistä Raamatun Jumalan kanssa."
Miksi te helluntailaiset niin helpolla tuomitsette muita? Ei tiedä ritarikaan muiden uskosta muuta kuin oman käösitryksensä perusteella. Jumalan aisa on ratkaista.
Toiselle uskon tyrkyttäminen on myös ihan outoa touhua. Uskokaa ihmeessä, Antalaa muidenkin uskoa. Ollaan kukin ihan rauhassa: jokainen tulee OMALLA USKOLLAAN autuaaksi.
Onko Jumala antanut helluntailaislle oikeuden tuomita? Missä kohdassa Raamattua se on annettu?
Helluntailaiset ja tuomiovalta
48
741
Vastaukset
- Matkalainen
Jeesus varoitti meitä tuomitsemasta toisia ihmisiä. Syytät tästä pelkästään helluntailaisia, mutta sama vika on kaikilla: minä olen oikeassa ja sinä väärässä...
Katsopa vaikka Profetiat -osastolta, kuinka "lahkoriivattuja uudestikastajia" tuomitaan helvettiin niin että savu PC:stä nousee.
Jumala on kerran tuomarimme, jolle vastaamme elämästämme ja teoistamme. Pitäisi opetella elämään sen mukaan. Ellei meillä ole Jeesuksen veren merkkiä sydämessämme, emme selviä kukaan Jumalan tuomista.- poikalapsi
Minä en tarkoittanut syyttää ERITYISESTI helluntailaisista. Tiedän, että muutkin itseään uskoviksi sanovat harrastavat tuomion kivien heittelyä. Kohdensin kysymyksen helluntailaisuuteen siksi, että tämä nimenomainen palsta on otsikoltaan Helluntailaiusuus ja tällä nimenomaisella palstalla juuri helluntailaiset ovat tuominneet, mm. esimerkkini on itseään uskovaksi kutsuvan helluntailaisen tekstistä.
Siis: jos Jumala ei ole antanut uskoville tuomikykyä ja -valtaa, miksi sitten koko ajan esimerkkini kaltaisia "tietäjiä" liikkuu? Minun uskobi määrän ja laadun tietää Jumala, se riittää. Kaiken maailman muut tietäjät joutaisivat minusta suksia mihin tahansa huolehtimaan tasan ja vain OMISTA asioistaan. Enkä tarkoita tuomita heitä, koska he tuomitsevat. Jos se nyt on jonkun uskossa sitten oikein, että haukutaan muita, tiedeträän muiden usko jne, - okei sitten. Tulkoon moinenkin uskollaan autuaaksi - se ei ole minulta pois! - Matkalainen
poikalapsi kirjoitti:
Minä en tarkoittanut syyttää ERITYISESTI helluntailaisista. Tiedän, että muutkin itseään uskoviksi sanovat harrastavat tuomion kivien heittelyä. Kohdensin kysymyksen helluntailaisuuteen siksi, että tämä nimenomainen palsta on otsikoltaan Helluntailaiusuus ja tällä nimenomaisella palstalla juuri helluntailaiset ovat tuominneet, mm. esimerkkini on itseään uskovaksi kutsuvan helluntailaisen tekstistä.
Siis: jos Jumala ei ole antanut uskoville tuomikykyä ja -valtaa, miksi sitten koko ajan esimerkkini kaltaisia "tietäjiä" liikkuu? Minun uskobi määrän ja laadun tietää Jumala, se riittää. Kaiken maailman muut tietäjät joutaisivat minusta suksia mihin tahansa huolehtimaan tasan ja vain OMISTA asioistaan. Enkä tarkoita tuomita heitä, koska he tuomitsevat. Jos se nyt on jonkun uskossa sitten oikein, että haukutaan muita, tiedeträän muiden usko jne, - okei sitten. Tulkoon moinenkin uskollaan autuaaksi - se ei ole minulta pois!OK, ymmärrän kantasi
Tämä sättikeskustelu, joka on anonyymiä, ei liene paras mahdollinen kanssakäymisen tapa uskoville eikä muillekaan. Jos olisimme kaikki saman (ison) pöydän ääressä näyttämässä naamamme ja nimemme, olisi kannanotot syyttelyn suhteen todella varovaisia. Se tahtoo unohtua enemmän tai vähemmän kaikilta.
Eli täällä korostuu kaikenlaiset opilliset erimielisyydet tavattomasti. Muistettakoon se jokapäiväisessä elämässä, ettemme ryhdy "kivittämään" eri tavalla ajattelevia, se olisi kaikille (koko yhteiskunnalle) haitaksi.
- king-david
omalla uskollaan autuaaksi muttei pelastu. Vain Jeesus voi pelastaa!
- Kadun nainen
Sillä eräät helluntailaiset tuntuvat vallan erinomaisesti tietävän minkälaisia ja minkä arvoisia muut keskustelijat ovat. Etukäteen
ihminen paketoidaan sopivan kokoiseen syntisäkkiin, tuomitaankin päälle. Tuntematta. Ennakkoluulot ovat saaneet myös rasistisia piirteitä tälläkin palstalla, jolla sotakoneistoa johtavat itseään säännöllisesti ylentävät sotaratsut. Monta kertaa nämä helppoheikit ovat todellisessa elämässä väärässä tuomitessaan lähimmäisiään, mikä taas puolestaan synnyttää pelkoa. Pelko onkin hyvä indikaattori tuomitsemiselle, sillä pelko aiheuttaa aina hyökkäävyyttä.- asiat noin...
...kaikkien helluntailaisten osalta ovat. Voi olla, että jotkut käyttäytyvät epäviisaasti, mutta ei kaikki. Joukossa on paljon fiksumpaakin väkeä.
Viisaampaa olisi kuunnella ihmisten huolia kuin puhua ja saarnata.
- Ritari009
se,kun käsitys Jumalasta ei sovi Raamatun opetukseen,silloin se pitääkin osoittaa harhaksi,koska siitä ei ole kuin vahinkoa,harhaan uskovalle.
Ei Jumala käsittele jokaista ihmistä erikseen,mitä ihminen itse uskoo Jumalasta,Raamattu on juuri sitä varten,että oppisimme tuntemaan Jumalan antaman pelastuksen Jeesuksessa Kristuksessa,eikä niin,että jokaisella olisi oma käsityksesnsä Jumalsta ja muodostaa omaperäinen oppi joka sopii sitten omiin tarpeisiin.
Raamattu on sama kaikille,siellä on yksi ainoa oppi pelastuksesta ja uskossa vaeltamisessa Raamatun opin mukaisesti,eikä niin,että jokaisella olisi oma käsitys,joka sitten sovelletaan Raamattuun sopivaksi.
Pelastuksen tien on Jumala rakentanut taivaasta maan päälle,eikä päinvastoin,että me ihmiset rakentaisimme oman tien Jumalan luo,jota sovelletaan lapsikasteessa yleisemmin.Eksytetään ihmiset,ja se on kauhea asia. Se on kuin turrutettais kipukohta,joka vapautuessaan turrasta,kipu on entistäkin kovempi. Kuinka helppoa se olisikin niin,että se olisi sillä hyvä,jos se vain olisi Raamatullinen pelastus,vaan kun ei ole!
Mitä hyötyä on opettaa ihmiskäskyjä,jolla ei ole mitään iankaikkisuus arvoa.
Evankeliumi ei ole ihmismielen mukainen,turha siitä on vihoitella,ja nousta ketään ihmistä vastaan,Jumala on on sen niin säätänyt,ja pulinat pois.
En minäkänn omaa evankeliumiani esille täällä ole tuonut,vaan Jeesuksen Kristuksen ja apostolien julistamaa ilosanomaa.Joka on ilmoitettu Raamatussa. Ainuttakaan sanaa en ole itsestäni tuonut esille,mitä tulee evankeliumiin,eikä se ole edes helluntailaisten sanaa,vaan Raamatun sanoma ihmisille Jumalan valmistamasta pelastuksesta.- poikalapsi
JUURI tätä oikeassa olemisen ja äärimmäisen ylimielisyyden ja "tietämisen" asennetta tarkoitin. Edelleenkään sinä et ole mikään sanomaan mitään siitä, onko minun jumalasuhteeni kunnossa vai ei. Luule mitä luulet, usko mihin uskot: se ei edelleenkään ole minulta pois. Sinulta se on pois, että luulet tietäväsi enemmän kuin muut. Otan osaa. Olen pahoillani. SINÄ et tiedä mitään siitä, sopiiko minun käsitykseni Jumalasta Raamatun kantaan vai ei. Minua taas ei edes kiinnosta, sopiiko sinun käsityksesi - sehän on sinun ja Jumalan välinen asia, joka ei muille kuulu ja josta fiksu ymmärtäisi olla hiljaa - sinä et. Sinä vain LUULET olevasi oikeassa ja hoet omaa oppiasi tyrkyttäen sitä MUKA oikeampana kuin kaikkia niitä asioita, joista LUULET tietäväsi.
Turhaa sinulle on puhua: et sinä todellakaan ymmärä, miten puhut koko ajan itseäsi vastaan. Uskon yhä Jumalaan. Sinun mielestäsi sinä tiedät, etten tee sitä oikein. Sinä ET sitä tiedä, VAIN Jumala tietää, sinä et, koska sinä et ole jumala, vaikka yhä tunnut luulevan itseäsi jumalaksi.
Anteeksi nyt, mutta olet oksettavan ylimielinen. Raamattu on kirja, jota luetaan. Kaikki ihmiset eivät KOSKAAN ymmärrä lukemaansa samalla tavalla. Hoe mitä hoet, tuo on fakta, jonka suomalaiset lukemisen tutkijat ovat todenneet. Turhaan minä sen sanon, koska sehän on TIETEEN tulosta, ethän sinä siihenkään usko!
Miksi sinä et voi tajuta, että sinä ET tiedä kenenkään muun jumalasuhteesta? Miksi haluat tunkea nenäsi asiaan, joka ei sinulle kuulu? Miksi te helluntailaiset ette tyydy siihen, että yksilöinä uskotte? Eikö onni riitäkään, pitääkö toisen onni kyseenalaistaa? - Kadun nainen
Hanki viisautta, hanki ymmärrystä.
Älä hylkää sitä, niin se suojelee sinua.
Rakasta sitä, niin se varjelee sinua.
Sananl. 4:5,6
( ...Jumalan filosofiaa? ) - king-david
poikalapsi kirjoitti:
JUURI tätä oikeassa olemisen ja äärimmäisen ylimielisyyden ja "tietämisen" asennetta tarkoitin. Edelleenkään sinä et ole mikään sanomaan mitään siitä, onko minun jumalasuhteeni kunnossa vai ei. Luule mitä luulet, usko mihin uskot: se ei edelleenkään ole minulta pois. Sinulta se on pois, että luulet tietäväsi enemmän kuin muut. Otan osaa. Olen pahoillani. SINÄ et tiedä mitään siitä, sopiiko minun käsitykseni Jumalasta Raamatun kantaan vai ei. Minua taas ei edes kiinnosta, sopiiko sinun käsityksesi - sehän on sinun ja Jumalan välinen asia, joka ei muille kuulu ja josta fiksu ymmärtäisi olla hiljaa - sinä et. Sinä vain LUULET olevasi oikeassa ja hoet omaa oppiasi tyrkyttäen sitä MUKA oikeampana kuin kaikkia niitä asioita, joista LUULET tietäväsi.
Turhaa sinulle on puhua: et sinä todellakaan ymmärä, miten puhut koko ajan itseäsi vastaan. Uskon yhä Jumalaan. Sinun mielestäsi sinä tiedät, etten tee sitä oikein. Sinä ET sitä tiedä, VAIN Jumala tietää, sinä et, koska sinä et ole jumala, vaikka yhä tunnut luulevan itseäsi jumalaksi.
Anteeksi nyt, mutta olet oksettavan ylimielinen. Raamattu on kirja, jota luetaan. Kaikki ihmiset eivät KOSKAAN ymmärrä lukemaansa samalla tavalla. Hoe mitä hoet, tuo on fakta, jonka suomalaiset lukemisen tutkijat ovat todenneet. Turhaan minä sen sanon, koska sehän on TIETEEN tulosta, ethän sinä siihenkään usko!
Miksi sinä et voi tajuta, että sinä ET tiedä kenenkään muun jumalasuhteesta? Miksi haluat tunkea nenäsi asiaan, joka ei sinulle kuulu? Miksi te helluntailaiset ette tyydy siihen, että yksilöinä uskotte? Eikö onni riitäkään, pitääkö toisen onni kyseenalaistaa?Puutunpa tähän keskusteluun.
Se mitä puhut kuvaa sinua aika hyvin. En tunne sinua ollenkaan enkä tiedä mitään jumalasuhteestasi, mutta se mikä on ilmeistä, on se että sinulla on pahoja ongelmia koska olet noin hyökkäävä. Jos sinun asiasi olisivat kunnossa, tuskin puhuisit noin. Agressiivisuus, hyökkääväisyys ja toisen halveksiminen ja vähättely välittyvät viestistäsi. Olen lukenut paljon viestejäsi ja niissä on pitkälti sama logiikka.
Uskovainen pystyy keskustelemaan lempeästi ja asiapitoisesti. Hän ei loukkaa ihmisiä. - poikalapsi
king-david kirjoitti:
Puutunpa tähän keskusteluun.
Se mitä puhut kuvaa sinua aika hyvin. En tunne sinua ollenkaan enkä tiedä mitään jumalasuhteestasi, mutta se mikä on ilmeistä, on se että sinulla on pahoja ongelmia koska olet noin hyökkäävä. Jos sinun asiasi olisivat kunnossa, tuskin puhuisit noin. Agressiivisuus, hyökkääväisyys ja toisen halveksiminen ja vähättely välittyvät viestistäsi. Olen lukenut paljon viestejäsi ja niissä on pitkälti sama logiikka.
Uskovainen pystyy keskustelemaan lempeästi ja asiapitoisesti. Hän ei loukkaa ihmisiä.Kerropa sitten, mitkä kaikki noista uskovien keskustelukyvyistä näkyvät esimerkiksi Ritarin viesteissä, jotka hän kohdentaa minulle. Voisit myös varmaan ystävällsesti perusteella päätelmäsi, että minulla on ongelmia: saisinko vaikkapa joitakin esimerkkejä asioista, joiden perusteella katsot aiheellseksi moista väittää?
Aggressiivinen ja vähättelevä on mm. Ritari viestissään, joka on sitaattina mukaba avauksessa. Se niistä aggressioista... Muuten: yksi aggressiivisen hyökkäyksen muoto on sinun viestisikin: syytät minua etkä perustele.
Teitä täällä liikkuu. Sama asenne on sinulla kuin ritarillakin, huomaan: ylimielisyys rehottelee. Sinähän se et halveksi, vähättele tai ole ylimielinen, ehei, ethän SINÄ! - Nassen
mistähän saa tilata ymmärrystä?
- tod e
ollaan vaan kukin ihan rauhassa.
ps. mitä tarkoitat "omalla uskolla autuaaksi tulemisella"? se ei liene kristinoppia. - Kastettu
1.Kor.6:
9. Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä miehimykset,
1.Tim.1:
10. haureellisille, miehimyksille, ihmiskauppiaille, valhettelijoille, valapattoisille ja kaikelle muulle, mikä on tervettä oppia vastaan -
1.Moos.19:1-
Kertomus Lootista ja sodomalaisista: tarkoittaa homoja.
Sanoit itsesi homoksi, kun taannoin keskustelumme pohjalta tunnistin 'oireet'. Miksi olet edelleen saatanan asialla tällä keskustelupalstalla. Näyt olevan vain sanakiistojen kipeä, vaikka et niissä uskossa oleville pärjääkään - heidän tietonsa on Sanasta, kun taas sinun viisautesi on 'riivaajain viisautta'.
Tee parannus ja usko Jumalan käskyjä!Kyllä ne sinuakin koskevat.- evankelisluterilainen
Näiden raamatunkohtien ja monien muidenkin tarkoituksena on osoittaa ihmisen synnillisyys. ja osoittaa se, että kukaan ei ole synnitön. Ei uskovainenkaan ole synnitön, olkoon hän sitten homo tai hetero. Usko on ainut ohje elämään.
- Kastettu
evankelisluterilainen kirjoitti:
Näiden raamatunkohtien ja monien muidenkin tarkoituksena on osoittaa ihmisen synnillisyys. ja osoittaa se, että kukaan ei ole synnitön. Ei uskovainenkaan ole synnitön, olkoon hän sitten homo tai hetero. Usko on ainut ohje elämään.
mutta armahdettu. Joh.8:11; " Hän vastasi: "Herra, ei kukaan." Niin Jeesus sanoi hänelle: "En minäkään sinua tuomitse; mene, äläkä tästedes enää syntiä tee."
Synnin harjoittaminen selvää Sanaa vastaan on tuomittavaa Raamatun mukaan: emme voi sellaista toimintaa hyväksyä. Sellaisesta pitää nuhdella ja kehottaa parannuksen tekoon. Muutenhan voisimme eksyä tekemään kaikkia muitakin joidenkin jatkuvasti harjoittamia syntejä: varastaminen, valehteleminen, huorinteko, vihaaminen, kiroaminen jne. Katuva saa syntinsä anteeksi, kun ensin tunnustaa sen ja sitten hylkää sen. En väitä sen aina olevan helppoa. Tupakointia jotkut pitävät syntinä; en ota kantaa siihen, mutta tiedän tapauksen, jolloin eräs 70-v. ukko meni lääkäriin keuhkovaivojensa vuoksi. Tohtori totesi: "Kuules Matti, asia on niin, että sinulta lähtee hyvin pian joko tupakka tai henki". Matti sanoi, että "se on sitten tupakka". Ja eli vielä pitkään sen tapauksen jälkeen.
Luja päätös sai minutkin aikanaan lopettamaan sekä tupakan että viinan. Mutta Jumalan avulla olen pysynyt raittiina, itseltäni se kysyi vain kiusauksen torjumista alkuvaiheessa. Eikä se 7. vuosi ollut kaikkein vaikein, vaan ehkä ensimmäinen viikko ainoastaan, vaikka olin jo monet vuodet paljon polttanut. - poikalapsi
Kastettu kirjoitti:
mutta armahdettu. Joh.8:11; " Hän vastasi: "Herra, ei kukaan." Niin Jeesus sanoi hänelle: "En minäkään sinua tuomitse; mene, äläkä tästedes enää syntiä tee."
Synnin harjoittaminen selvää Sanaa vastaan on tuomittavaa Raamatun mukaan: emme voi sellaista toimintaa hyväksyä. Sellaisesta pitää nuhdella ja kehottaa parannuksen tekoon. Muutenhan voisimme eksyä tekemään kaikkia muitakin joidenkin jatkuvasti harjoittamia syntejä: varastaminen, valehteleminen, huorinteko, vihaaminen, kiroaminen jne. Katuva saa syntinsä anteeksi, kun ensin tunnustaa sen ja sitten hylkää sen. En väitä sen aina olevan helppoa. Tupakointia jotkut pitävät syntinä; en ota kantaa siihen, mutta tiedän tapauksen, jolloin eräs 70-v. ukko meni lääkäriin keuhkovaivojensa vuoksi. Tohtori totesi: "Kuules Matti, asia on niin, että sinulta lähtee hyvin pian joko tupakka tai henki". Matti sanoi, että "se on sitten tupakka". Ja eli vielä pitkään sen tapauksen jälkeen.
Luja päätös sai minutkin aikanaan lopettamaan sekä tupakan että viinan. Mutta Jumalan avulla olen pysynyt raittiina, itseltäni se kysyi vain kiusauksen torjumista alkuvaiheessa. Eikä se 7. vuosi ollut kaikkein vaikein, vaan ehkä ensimmäinen viikko ainoastaan, vaikka olin jo monet vuodet paljon polttanut.Tuomitseva asenne paljastaa sinut juuri siihen joukkoon kuuluvaksi, jsota puhun avauksessani. Minun uskostani sinä et myöskään tiedä: anna olla sen vain. Homosu on ihmisen luotu ominaisuus, ja sen perusteella tuomitseminen on paitsi typerää myös Jumalaa vastustavaa. Jumala loi minut HOMOmieheksi. Uhoat Jumalaa vastaan. Tuomitset, koska luulet parempi olevasi.
Tupakointi on paha tapa, josta voi luopua. Homous ei ole tapa. Se on ihmisen PYSYVÄ ominaisuus, josta ei pääse eikä tarvitsekaan päästä. - Kastettu
poikalapsi kirjoitti:
Tuomitseva asenne paljastaa sinut juuri siihen joukkoon kuuluvaksi, jsota puhun avauksessani. Minun uskostani sinä et myöskään tiedä: anna olla sen vain. Homosu on ihmisen luotu ominaisuus, ja sen perusteella tuomitseminen on paitsi typerää myös Jumalaa vastustavaa. Jumala loi minut HOMOmieheksi. Uhoat Jumalaa vastaan. Tuomitset, koska luulet parempi olevasi.
Tupakointi on paha tapa, josta voi luopua. Homous ei ole tapa. Se on ihmisen PYSYVÄ ominaisuus, josta ei pääse eikä tarvitsekaan päästä.Sanoin jo aiemmissa keskusteluissa, että siitä pääsee eroon, kun tekee parannuksen, kuten isäpuoleni teki. Jumala ei luonut homo-Aadamia ja Hän tuhosi Sodoman juuri siksi, kun se ominaisuus oli siellä vallalla. Loot pelastui Sodomasta siksi, että Abraham tinki Herran kanssa sodomalaisten vanhurskaitten määrää alemmaksi. 10 sielua ei löytynyt.
Isäpuoleni sai 2 vuoden koetusajalla ehdollisen tuomion aikoinaan samasta ominaisuudesta; on vahinko, että suvaitsevaisuus on uusi "asenne kehissä". Hän ei uusinut enää sitä syntiä, joten
väitteesi on väärä. Se on vain hallitsematon himosi, mikä saattaa sinut sitä syntiä tekemään ja langettamaan "aviopuolisosikin" siihen. Jos asiasta tulisi sama tilanne, kuin ent. naapurillani, sttä "se on sitten joko tupakoinnin jatkaminen tai henki", jolloin hän lopetti tupakoinnin - tupakoinnin tilalle laitettaisiin 'homous', kyllä lopettaisit.
Vai Jumalaa syytät ominaisuudestasi! Jos Hän on vanhurskas tuomari ja tuomitsee homouden harjoittajat kadotukseen, kuten Raamattu selvästi ilmoittaa, niin miten johdonmukaista on silloin Hänen luomistyönsä ajattelutapasi mukaan? - poikalapsi
Kastettu kirjoitti:
Sanoin jo aiemmissa keskusteluissa, että siitä pääsee eroon, kun tekee parannuksen, kuten isäpuoleni teki. Jumala ei luonut homo-Aadamia ja Hän tuhosi Sodoman juuri siksi, kun se ominaisuus oli siellä vallalla. Loot pelastui Sodomasta siksi, että Abraham tinki Herran kanssa sodomalaisten vanhurskaitten määrää alemmaksi. 10 sielua ei löytynyt.
Isäpuoleni sai 2 vuoden koetusajalla ehdollisen tuomion aikoinaan samasta ominaisuudesta; on vahinko, että suvaitsevaisuus on uusi "asenne kehissä". Hän ei uusinut enää sitä syntiä, joten
väitteesi on väärä. Se on vain hallitsematon himosi, mikä saattaa sinut sitä syntiä tekemään ja langettamaan "aviopuolisosikin" siihen. Jos asiasta tulisi sama tilanne, kuin ent. naapurillani, sttä "se on sitten joko tupakoinnin jatkaminen tai henki", jolloin hän lopetti tupakoinnin - tupakoinnin tilalle laitettaisiin 'homous', kyllä lopettaisit.
Vai Jumalaa syytät ominaisuudestasi! Jos Hän on vanhurskas tuomari ja tuomitsee homouden harjoittajat kadotukseen, kuten Raamattu selvästi ilmoittaa, niin miten johdonmukaista on silloin Hänen luomistyönsä ajattelutapasi mukaan?Isäpuolesi oli mitä ilmeisimmin biseksuaali.
Minä en syytä Jumalaa seksuaalisuudestani. Minä kiitän Jumalaa siitä. Seksuaalisuus on luotu ihmiselle iloksi. Onneksi te ehtaat ette ihmiseltä onmnistu seksuaalisuutta tappamaan, vaikka joskus kielloillanne kovasti yrittelettekin.
Millä perusteella tupakointia - paha tapa - ,uka siis voi verrata Luojan luomaan ihmisen seksuaalisuuteen?
Olen pahoillani, jos olet joutunut kärsimään bi-seksuaalin isäpuolesi rikollisesta toiminnasta. Sillä ei kuitenkaan ole tippaakaan tekemsitä homoseksuaalisuuden kanssa sinänsä. Homo on AINA homo, hetero on hetero, vaikka amerikkalainen baptistifundamentalismi propagandassaan muuta väittääkin. - Kastettu
poikalapsi kirjoitti:
Isäpuolesi oli mitä ilmeisimmin biseksuaali.
Minä en syytä Jumalaa seksuaalisuudestani. Minä kiitän Jumalaa siitä. Seksuaalisuus on luotu ihmiselle iloksi. Onneksi te ehtaat ette ihmiseltä onmnistu seksuaalisuutta tappamaan, vaikka joskus kielloillanne kovasti yrittelettekin.
Millä perusteella tupakointia - paha tapa - ,uka siis voi verrata Luojan luomaan ihmisen seksuaalisuuteen?
Olen pahoillani, jos olet joutunut kärsimään bi-seksuaalin isäpuolesi rikollisesta toiminnasta. Sillä ei kuitenkaan ole tippaakaan tekemsitä homoseksuaalisuuden kanssa sinänsä. Homo on AINA homo, hetero on hetero, vaikka amerikkalainen baptistifundamentalismi propagandassaan muuta väittääkin.Miehimykset ja varkaat on lueteltu peräkkäin siinä raamatunpaikassa, mitä jo useaan otteeseen olen toistanut sinullekin: samasta saatanasta lähtöisin. Seksuaalisuus on Jumalan antama asia, - mutta EI PERVERSSI SEKSUAALISUUS. Homous, biseksuaalisuus, eläimiinsekaantuminen, lesbous, huorinteko, moniavioisuus jne. Tiedät sen kyllä varsin hyvin.
Olen sinua varoittanut: tee parannus! Oma asiasi se on tästäpuoleen. En varoita enää enkä vastaa kuuroille korvillesi (tai näkeville silmillesi).
Mutta älä yritä kalastaa helluntailaisista itsellesi homostelukavereita - ei se onnistu! Olen moneen kertaan tolkuttanut, että itse en ole helluntailainen; olen Jeesuksen oppilas ja vapaa uskova.
Isäpuoleni takia en kärsinyt ja hän teki parannuksen homoudestaan (SE oli rikollista se homous).
Loppu. - poikalapsi
Kastettu kirjoitti:
Miehimykset ja varkaat on lueteltu peräkkäin siinä raamatunpaikassa, mitä jo useaan otteeseen olen toistanut sinullekin: samasta saatanasta lähtöisin. Seksuaalisuus on Jumalan antama asia, - mutta EI PERVERSSI SEKSUAALISUUS. Homous, biseksuaalisuus, eläimiinsekaantuminen, lesbous, huorinteko, moniavioisuus jne. Tiedät sen kyllä varsin hyvin.
Olen sinua varoittanut: tee parannus! Oma asiasi se on tästäpuoleen. En varoita enää enkä vastaa kuuroille korvillesi (tai näkeville silmillesi).
Mutta älä yritä kalastaa helluntailaisista itsellesi homostelukavereita - ei se onnistu! Olen moneen kertaan tolkuttanut, että itse en ole helluntailainen; olen Jeesuksen oppilas ja vapaa uskova.
Isäpuoleni takia en kärsinyt ja hän teki parannuksen homoudestaan (SE oli rikollista se homous).
Loppu.Minä en kalasta mitään: ei homoksi voi toista houkutella. Homoudesta ei voi tehdä parannusta, koska se ei ole tauti eikä synti. Sinun kannattaisi kyllä hankkia asiatieyoa, jota Raamatussa ei ole tästä asiasta - sejän on vanha kirja.
Tee itse patannus ja hanki tietoa. Minua sinä et homouteni perusteella syntiseksi saa vaikka miten manaat.
Homous on paljon enemmän kuin seksiä. Se on rakkautta kahden ihmisen välillä. Tiedätkös sinä, mitä se rakkus on? Jeesus opetti paljon mm. rakkaudesta.
Älä pelkää: ei sinusta tule homoa, ellet ole homo. JUMALA loi seksuaalisuuden, myös homot. Se, että sinulla on mielstäsi oikeuis tuomita valtaosa ihmisitä perversseiksi, kertoo minusta huolestuttavia asioita. Vain n. 10 prosenttia ihmisisitö on homoja, sama määrä on heteroita. N. 80 prosenttia on enemmän tai vähemmän bi-seksuaaleja. Siis kaikki perverssejä?
Tee ihan itse vain parannus, jos kerran koet sairas olevasi. MINUA ei vaivaa mikään. - Kastettu
poikalapsi kirjoitti:
Minä en kalasta mitään: ei homoksi voi toista houkutella. Homoudesta ei voi tehdä parannusta, koska se ei ole tauti eikä synti. Sinun kannattaisi kyllä hankkia asiatieyoa, jota Raamatussa ei ole tästä asiasta - sejän on vanha kirja.
Tee itse patannus ja hanki tietoa. Minua sinä et homouteni perusteella syntiseksi saa vaikka miten manaat.
Homous on paljon enemmän kuin seksiä. Se on rakkautta kahden ihmisen välillä. Tiedätkös sinä, mitä se rakkus on? Jeesus opetti paljon mm. rakkaudesta.
Älä pelkää: ei sinusta tule homoa, ellet ole homo. JUMALA loi seksuaalisuuden, myös homot. Se, että sinulla on mielstäsi oikeuis tuomita valtaosa ihmisitä perversseiksi, kertoo minusta huolestuttavia asioita. Vain n. 10 prosenttia ihmisisitö on homoja, sama määrä on heteroita. N. 80 prosenttia on enemmän tai vähemmän bi-seksuaaleja. Siis kaikki perverssejä?
Tee ihan itse vain parannus, jos kerran koet sairas olevasi. MINUA ei vaivaa mikään.Sinun tavallasi Pyhää Raamattua siteeraava on saatanan asialla. Et näköjään osaa selvää sisälukua vielä - osta Aapiskirja: ehkä se kukko sinullekin munisi aikasi tavattuasi! Sotket vain asioita tuolla tyylittömyydelläsi. Provosoidut muka keskustelemaan, kun vähemmistöjä sorretaan? Jos sinua on sorrettu, ei se ole minun tai muidenkaan Raamatun kannalla olevien vika: siellä nyt vain tuomitaan homous, kuten muutkin seks.synnit. Avioliitossa rakkaus toteutuu oikealla tavalla, mikäli se siihen perustuu. Mutta sinähän et sitä voi ymmärtää, kun olet johonkin toiseen 'poikalapseen' niin himostunut.
Älä yritä kenellekään vääristää Jeesuksen muka opettaneen homoutta - sellaisia väitteitä et pysty perustelemmaan, kuten mitään muutakaan tökeröitä sepustuksiasi.
Jos sinulla on noin kovasti aikaa tyrkyttää noita perverssiyksiäsi ja syntejäsi muillekin, niin perusta oma ry., mihin sitten yrität kalastaa kaltaisiasi.
Minä lähden näiltä palstoilta pois, olen saanut tarpeekseni tuollaisista hölmöistä.
Koska sheriffi ei siivoa tätä palstaa, ei liene muuta mahdollisuutta ja sitäpaitsi teen työtä edelleen. Kevät on alkanut kiireineen.
Et kelpaa opettajakseni: elämänkokemukseni on aivan eri tasolla ja 8-henkiseen perheeseeni kuuluu vain raittiilla tavalla ajattelevia kansalaisia (eivät kaikki enää ole kotona). En kanna syyllisyyttä enää siitä etten olisi sinua varoittanut.
Hes.3:17. "Ihmislapsi, minä olen asettanut sinut Israelin heimolle vartijaksi. Kun kuulet sanan minun suustani, on sinun varoitettava heitä minun puolestani.
18. Jos minä sanon jumalattomalle: sinun on kuolemalla kuoltava, mutta sinä et häntä varoita etkä puhu varoittaaksesi jumalatonta hänen jumalattomasta tiestänsä, että pelastaisit hänen henkensä, niin jumalaton kuolee synnissänsä, mutta hänen verensä minä vaadin sinun kädestäsi.
19. Mutta jos sinä varoitat jumalatonta ja hän ei käänny jumalattomuudestansa eikä jumalattomalta tieltänsä, niin hän kuolee synnissänsä, mutta sinä olet sielusi pelastanut.
En lue enää saastaasi. - poikalapsi
Kastettu kirjoitti:
Sinun tavallasi Pyhää Raamattua siteeraava on saatanan asialla. Et näköjään osaa selvää sisälukua vielä - osta Aapiskirja: ehkä se kukko sinullekin munisi aikasi tavattuasi! Sotket vain asioita tuolla tyylittömyydelläsi. Provosoidut muka keskustelemaan, kun vähemmistöjä sorretaan? Jos sinua on sorrettu, ei se ole minun tai muidenkaan Raamatun kannalla olevien vika: siellä nyt vain tuomitaan homous, kuten muutkin seks.synnit. Avioliitossa rakkaus toteutuu oikealla tavalla, mikäli se siihen perustuu. Mutta sinähän et sitä voi ymmärtää, kun olet johonkin toiseen 'poikalapseen' niin himostunut.
Älä yritä kenellekään vääristää Jeesuksen muka opettaneen homoutta - sellaisia väitteitä et pysty perustelemmaan, kuten mitään muutakaan tökeröitä sepustuksiasi.
Jos sinulla on noin kovasti aikaa tyrkyttää noita perverssiyksiäsi ja syntejäsi muillekin, niin perusta oma ry., mihin sitten yrität kalastaa kaltaisiasi.
Minä lähden näiltä palstoilta pois, olen saanut tarpeekseni tuollaisista hölmöistä.
Koska sheriffi ei siivoa tätä palstaa, ei liene muuta mahdollisuutta ja sitäpaitsi teen työtä edelleen. Kevät on alkanut kiireineen.
Et kelpaa opettajakseni: elämänkokemukseni on aivan eri tasolla ja 8-henkiseen perheeseeni kuuluu vain raittiilla tavalla ajattelevia kansalaisia (eivät kaikki enää ole kotona). En kanna syyllisyyttä enää siitä etten olisi sinua varoittanut.
Hes.3:17. "Ihmislapsi, minä olen asettanut sinut Israelin heimolle vartijaksi. Kun kuulet sanan minun suustani, on sinun varoitettava heitä minun puolestani.
18. Jos minä sanon jumalattomalle: sinun on kuolemalla kuoltava, mutta sinä et häntä varoita etkä puhu varoittaaksesi jumalatonta hänen jumalattomasta tiestänsä, että pelastaisit hänen henkensä, niin jumalaton kuolee synnissänsä, mutta hänen verensä minä vaadin sinun kädestäsi.
19. Mutta jos sinä varoitat jumalatonta ja hän ei käänny jumalattomuudestansa eikä jumalattomalta tieltänsä, niin hän kuolee synnissänsä, mutta sinä olet sielusi pelastanut.
En lue enää saastaasi.Olen pahoillani siitä, että saat vapaasti pilata lastesi ja muiden läheistesi elämää ahdasmieliselle asenteellasi. OLETKOS varma, ettei kukaan lapisitasi tai sukulaisistasi ole homo tai lesbo? Mitenkä suu seitten pannaan, arvon "puhdas", kun niin on - niin ON lähes joka ainoassa suvussa!
Tuomitse sinä vain: minuun ei haukku haavaa tee. Asiatietoa puuttuu, ehkä pelkäät omaa seksuaalisuuttasi. Otan osaa. Mahtaa olla perheelläsi kamalaa.
Minä varoitan sinua puolestani: YLPEYS käy lankeemuksen edellä. Vielä sinäkin opit, ettet ole mikään minulle opettamaan asiaa, josta tiedän, kun sinä vain LUULET ja taikauskoista soppaa levittelet. - pahoittele
poikalapsi kirjoitti:
Olen pahoillani siitä, että saat vapaasti pilata lastesi ja muiden läheistesi elämää ahdasmieliselle asenteellasi. OLETKOS varma, ettei kukaan lapisitasi tai sukulaisistasi ole homo tai lesbo? Mitenkä suu seitten pannaan, arvon "puhdas", kun niin on - niin ON lähes joka ainoassa suvussa!
Tuomitse sinä vain: minuun ei haukku haavaa tee. Asiatietoa puuttuu, ehkä pelkäät omaa seksuaalisuuttasi. Otan osaa. Mahtaa olla perheelläsi kamalaa.
Minä varoitan sinua puolestani: YLPEYS käy lankeemuksen edellä. Vielä sinäkin opit, ettet ole mikään minulle opettamaan asiaa, josta tiedän, kun sinä vain LUULET ja taikauskoista soppaa levittelet.kun et raamatun päälle tiedä mitään
YMMÄRTÄSIT EES AVIOLIITON MERKITYKSEN.
tollaset ruskeen reiän ritarit vios omilla sivuillaan hillua. - minä
poikalapsi kirjoitti:
Minä en kalasta mitään: ei homoksi voi toista houkutella. Homoudesta ei voi tehdä parannusta, koska se ei ole tauti eikä synti. Sinun kannattaisi kyllä hankkia asiatieyoa, jota Raamatussa ei ole tästä asiasta - sejän on vanha kirja.
Tee ihan itse vain parannus, jos kerran koet sairas olevasi. MINUA ei vaivaa mikään.mihin sen perustat. Jumalalle on kaikki mahdollista! Homoista voi tulla heteroita, kuolemansairaat joilla ei ole käytännössä mahdollisuutta voivat parantua. Alussa Jumala loi taivaan ja maan...luuletko että homosta heteroksi on yhtään sen vaikeampi asia Jumalalle?
- poikalapsi
minä kirjoitti:
mihin sen perustat. Jumalalle on kaikki mahdollista! Homoista voi tulla heteroita, kuolemansairaat joilla ei ole käytännössä mahdollisuutta voivat parantua. Alussa Jumala loi taivaan ja maan...luuletko että homosta heteroksi on yhtään sen vaikeampi asia Jumalalle?
Jos muutos noin vain onnistuu, miksi maailmassa ei ole AINUTTAKAAN homosta heteroksi tai heterosta homoksi muuttunutta? Onko siis niin, että mielestäsi Jumala tahallaan kieltyäytyy ketään muuttamasta?
Ei silti: homona on hyvä olla - en totisesti halua muuttua pois omasta identiteetistäni.
Toivon mukaan Jumala pystyy myös anatamaan helluntailaiselle aivot... - poikalapsi
pahoittele kirjoitti:
kun et raamatun päälle tiedä mitään
YMMÄRTÄSIT EES AVIOLIITON MERKITYKSEN.
tollaset ruskeen reiän ritarit vios omilla sivuillaan hillua.Tmmärrän oikein hyvin rekisteröidyn liiton merkityksen. Nyt ympäröivä yhteisökin ymmärtää, että me olemme pysyvästi yhdessä ja rakastamme toisiamme. Eikös sama ole avioliitossakin? Ymmärrätkös sinä sen, että rekisteröidyllä liitolla on suuri merkitys?
- minä
poikalapsi kirjoitti:
Jos muutos noin vain onnistuu, miksi maailmassa ei ole AINUTTAKAAN homosta heteroksi tai heterosta homoksi muuttunutta? Onko siis niin, että mielestäsi Jumala tahallaan kieltyäytyy ketään muuttamasta?
Ei silti: homona on hyvä olla - en totisesti halua muuttua pois omasta identiteetistäni.
Toivon mukaan Jumala pystyy myös anatamaan helluntailaiselle aivot...vaan, kun et tiedä. Muutos onnistuu jos ihminen rukoilee, katuu ja pyytää parannusta synneilleen.
Kas tässä piileekin se syy miksi sinä olet edelleen homo, koska et halua katua ja parantua.
No minä olen syntynyt tällaiseksi mikä on sinun verukkeesi? Ehkä olen aivoton, mutta sekin on parempi kuin lähimmäisrakaudeton ihminen. - poikalapsi
minä kirjoitti:
vaan, kun et tiedä. Muutos onnistuu jos ihminen rukoilee, katuu ja pyytää parannusta synneilleen.
Kas tässä piileekin se syy miksi sinä olet edelleen homo, koska et halua katua ja parantua.
No minä olen syntynyt tällaiseksi mikä on sinun verukkeesi? Ehkä olen aivoton, mutta sekin on parempi kuin lähimmäisrakaudeton ihminen.Koska en ole tehnyt MITÄÄN väärää seksuaalisuusasiassa, siinä ei myöskään ole yhtään mitään katumista: tajuatkos?
Todista minulle, että joku jossakin on muuttunut homosta heteroski, kun kerran LUULET, että semmoista voi tapahtua! Yskovia homoja on vaikka kuinka paljon. IKINÄ en ole tavannut yhtään ainoaa, joka olisi sanonut muuttuneensa heteroksi.
Missä sinä lähimmäisenrakkautesi olet menettänyt? Huomaan kyllä ahtaista puheistasi, etet kykene empatiaan etkä sen asian tajuamiseen, että osa ihmisistä on syntynyt homosekusaaliseksi Jumalan luomina. - minä
poikalapsi kirjoitti:
Koska en ole tehnyt MITÄÄN väärää seksuaalisuusasiassa, siinä ei myöskään ole yhtään mitään katumista: tajuatkos?
Todista minulle, että joku jossakin on muuttunut homosta heteroski, kun kerran LUULET, että semmoista voi tapahtua! Yskovia homoja on vaikka kuinka paljon. IKINÄ en ole tavannut yhtään ainoaa, joka olisi sanonut muuttuneensa heteroksi.
Missä sinä lähimmäisenrakkautesi olet menettänyt? Huomaan kyllä ahtaista puheistasi, etet kykene empatiaan etkä sen asian tajuamiseen, että osa ihmisistä on syntynyt homosekusaaliseksi Jumalan luomina.Kyllä minä ymmärrän sinun näkökantasi asiaan, mutta en sitä hyväksy joten turha tässä on siitä nostaa haloota. Se että solvaat minua aivottomaksi, ahtaaksi empatiaan kykenemättömäksi ei mielestäni ole lähimmäisrakkautta (ellen aivottomana ole sitäkin ymmärtänyt väärin). Mikä on muuten sinun motiivisi olla helluntailaisten palstalla? Mihin sinä perustat uskosi?
Asioista voi rakentavasti keskustella, tässä aisiassa vaan ei voida päästä yhteisymmärrykseen. - poikalapsi
minä kirjoitti:
Kyllä minä ymmärrän sinun näkökantasi asiaan, mutta en sitä hyväksy joten turha tässä on siitä nostaa haloota. Se että solvaat minua aivottomaksi, ahtaaksi empatiaan kykenemättömäksi ei mielestäni ole lähimmäisrakkautta (ellen aivottomana ole sitäkin ymmärtänyt väärin). Mikä on muuten sinun motiivisi olla helluntailaisten palstalla? Mihin sinä perustat uskosi?
Asioista voi rakentavasti keskustella, tässä aisiassa vaan ei voida päästä yhteisymmärrykseen.Asioista voisi keskustella, jos suostuisit sinäkin perustamaan väiteesi tietoon etkä omiin luulohisi, joita helluntaiseurakunnat tukevat, ksoka surkintä on siellä vallankäytön väline. Minä olen perehtynyt Raamatun kantoihin ja lukenut ne yhteyksissään myös: minulla on siis edes vähöän tietoa siitä, miten te raamatunlauseita pilkotte ja Jumalaa pilkkaatte pilkonnallanne. Tiedän. Sinä et tiedä homoudesta mitään, ja sen paljastat joka kerta vastatessasi. Hanki asiatietoa. Yhdistä se Raamatun käsityskiin. Huomaat, että olen oikeassa.
Lähimmäisenrakkauden sanoit itse menettäneesi. Siitä en ole vastuussa. Suren puolestasi: jos sinuilla aivot on, käytä niitä ja perehdy asioihin. - minä
poikalapsi kirjoitti:
Asioista voisi keskustella, jos suostuisit sinäkin perustamaan väiteesi tietoon etkä omiin luulohisi, joita helluntaiseurakunnat tukevat, ksoka surkintä on siellä vallankäytön väline. Minä olen perehtynyt Raamatun kantoihin ja lukenut ne yhteyksissään myös: minulla on siis edes vähöän tietoa siitä, miten te raamatunlauseita pilkotte ja Jumalaa pilkkaatte pilkonnallanne. Tiedän. Sinä et tiedä homoudesta mitään, ja sen paljastat joka kerta vastatessasi. Hanki asiatietoa. Yhdistä se Raamatun käsityskiin. Huomaat, että olen oikeassa.
Lähimmäisenrakkauden sanoit itse menettäneesi. Siitä en ole vastuussa. Suren puolestasi: jos sinuilla aivot on, käytä niitä ja perehdy asioihin.Miksi sinä olet helluntalaispalstalla? Mihin sinä perustat oman uskosi? Se että perehtyy raamatun kantoihin ei tarkoita sitä että sisältää ja ymmärtää tekstin (kuten et näytä ymmärtävän minunkaan tekstejäni). Voitko esittää missä minä olen pilkkonut raamatunlauseita? Esität jatkuvasti syytteitä minuun kohdistuen, väität että en tiedä homoudesta mitään, no siihen minun on vastattava, että näköjään sitten yhtäpaljon kun sinä tiedät Uskosta Jumalaan. Selvennä mihin asioihin minun pitäisi perehtyä ja hankkia asiatietoa.
- minä
minä kirjoitti:
Miksi sinä olet helluntalaispalstalla? Mihin sinä perustat oman uskosi? Se että perehtyy raamatun kantoihin ei tarkoita sitä että sisältää ja ymmärtää tekstin (kuten et näytä ymmärtävän minunkaan tekstejäni). Voitko esittää missä minä olen pilkkonut raamatunlauseita? Esität jatkuvasti syytteitä minuun kohdistuen, väität että en tiedä homoudesta mitään, no siihen minun on vastattava, että näköjään sitten yhtäpaljon kun sinä tiedät Uskosta Jumalaan. Selvennä mihin asioihin minun pitäisi perehtyä ja hankkia asiatietoa.
vaikka esittäisin sinulle minkälaisia totuuksia ja asiatietoja et olisi silti tyytyväinen.
- minä
poikalapsi kirjoitti:
Asioista voisi keskustella, jos suostuisit sinäkin perustamaan väiteesi tietoon etkä omiin luulohisi, joita helluntaiseurakunnat tukevat, ksoka surkintä on siellä vallankäytön väline. Minä olen perehtynyt Raamatun kantoihin ja lukenut ne yhteyksissään myös: minulla on siis edes vähöän tietoa siitä, miten te raamatunlauseita pilkotte ja Jumalaa pilkkaatte pilkonnallanne. Tiedän. Sinä et tiedä homoudesta mitään, ja sen paljastat joka kerta vastatessasi. Hanki asiatietoa. Yhdistä se Raamatun käsityskiin. Huomaat, että olen oikeassa.
Lähimmäisenrakkauden sanoit itse menettäneesi. Siitä en ole vastuussa. Suren puolestasi: jos sinuilla aivot on, käytä niitä ja perehdy asioihin. - minä
minä kirjoitti:
http/:www.teolinst.fi/luennot/ap040310.html
- poikalapsi
minä kirjoitti:
Ari Puonti - tuon tekstin tekijä - on eheytysliikkeen pääpiruja: tietoa vääristelevä ja taikauskoa levittävä sontaluukku-uskova. Perehdypä hänen "tietolähteisiinsä" ja lue niitä kriittisesti. Huomaat, että hän vääristelee ja tekee sen kaiken lisäksi selvästi tahallaan. Lue vaikkapa tutkija Olli Stålströmin tutkimuksia aiheesta.
Ari Puonti EI ole tutkija, jota tiedeyhteisö ottaisi vakavasti. Aslan ry. ei ole järjestö, jonka kanssa esimetkiksi terveysalan ammattilaiset tekisivät yhteistyötä. Tgrään ainoaa TODISTTETUA homosta heteroksi muuttunutta ei ole Puontillakaan muuten esittää, ei ainuttakaan. - poikalapsi
minä kirjoitti:
Jo pelkästään nuo prosenttiluvut ovat aivan vääriä! Perehdypåäs NYKYtutkimuksen tuloksiin!
- minä
poikalapsi kirjoitti:
Ari Puonti - tuon tekstin tekijä - on eheytysliikkeen pääpiruja: tietoa vääristelevä ja taikauskoa levittävä sontaluukku-uskova. Perehdypä hänen "tietolähteisiinsä" ja lue niitä kriittisesti. Huomaat, että hän vääristelee ja tekee sen kaiken lisäksi selvästi tahallaan. Lue vaikkapa tutkija Olli Stålströmin tutkimuksia aiheesta.
Ari Puonti EI ole tutkija, jota tiedeyhteisö ottaisi vakavasti. Aslan ry. ei ole järjestö, jonka kanssa esimetkiksi terveysalan ammattilaiset tekisivät yhteistyötä. Tgrään ainoaa TODISTTETUA homosta heteroksi muuttunutta ei ole Puontillakaan muuten esittää, ei ainuttakaan.kuten yllä jo esitinkin että oli asia miten vaan niin sinua ei tyytyväiseksi saa.
et muuuten edelleenkään vastannut kysymykseeni! - poikalapsi
minä kirjoitti:
Niin: en minä vastaa sinun kysymyksiisi, koska sinä et muista luuloistasi huolimatta ole sinäkään todistanut, että on olemassa joku tässä maailamssa, joka on homosta heteroksi muuttunut! Todista. ole hyvä. Edes noissa Puontin "tieteeseen perustuvissa" vääristelyjutuissa ei ole semmoista henkilöä esitetty.
Haavio-Mannilan ja Kontulan tutkimuksen prosenttiluvut muuten: käypäs katsomassa, MITÄ ihmisiltä kysyttiin, kun noihin Puontin esittämiin lukuihin päästiin. - minä
poikalapsi kirjoitti:
Niin: en minä vastaa sinun kysymyksiisi, koska sinä et muista luuloistasi huolimatta ole sinäkään todistanut, että on olemassa joku tässä maailamssa, joka on homosta heteroksi muuttunut! Todista. ole hyvä. Edes noissa Puontin "tieteeseen perustuvissa" vääristelyjutuissa ei ole semmoista henkilöä esitetty.
Haavio-Mannilan ja Kontulan tutkimuksen prosenttiluvut muuten: käypäs katsomassa, MITÄ ihmisiltä kysyttiin, kun noihin Puontin esittämiin lukuihin päästiin.Minun ei tarvitse todistaa mitään...kyllä Jumala tekee sen minun puolestani. Minä en voi todistaa että joku homo olisi muuttunut heteroksi, koska en ole henkilökohtaisesti sitä nähnyt.Sinulle on annettu esimerkkejä muiden osilta mutta aina sinulla on niihin jokin selitys (että kyseiset henkilöt ovat esim bi-henkisiä). Tässä on se ero että minulla on usko vaikken ole nähnytkään, jos lukisit ja ymmärtäisit tekstit huomasit että minä sanoin Jumalalle olevan kaikki mahdollista (en väittänyt itse tietäväni/tunteneeni ketään joka olisi muuttunut) Se että sinä et siihen usko, todistaa jo sen että et usko Jumalan voimaan. Vastaatko nyt kysymyksiini?
- poikalapsi
minä kirjoitti:
Kyllä minä ymmärrän sinun näkökantasi asiaan, mutta en sitä hyväksy joten turha tässä on siitä nostaa haloota. Se että solvaat minua aivottomaksi, ahtaaksi empatiaan kykenemättömäksi ei mielestäni ole lähimmäisrakkautta (ellen aivottomana ole sitäkin ymmärtänyt väärin). Mikä on muuten sinun motiivisi olla helluntailaisten palstalla? Mihin sinä perustat uskosi?
Asioista voi rakentavasti keskustella, tässä aisiassa vaan ei voida päästä yhteisymmärrykseen.Keskustelen tällä palstalla, koska olen huomannut, että erityisesti helluntailaiset ajavat homoja seurakunnissa ahtaalle: tuttavapiirissäni on useampia kuin yksi, joita on määrättty eheytymään, tai tulee monoa seurakunnasta. Muuan tuttuni teki itsemurhan, kun seurakunta painosti. Jos nuorelle oman seksuaalisuutensa kanssa epävarmalle ei ole mitään muuta tarjota kuin VAILLA TODISTEITA olevaa uskoa, että homo muuttuu kyllä heteroksi, kun vain tulee uskoon, asiat ovat seurakunnissa enemmän kuin huonosti. Siksi olen täällä ja tartun aina, kun joku alkaa puhua eheytyssontaa - kuten sinäkin. Kun kerran edes tiedemiehet eiväy ole todisteita "eheytymisestä" löytäneet, miksi moista levitetään muka TIETONA? Usko on eri asia kuin tieto, ja tietona te muutamat näitä esitätte - ja muka esimerkkejä jerrotte. Kun kysyy lisää, saa kuulla vain, ettei esimerkkiä olekaan mahdollista todentaa.
Uskon Jumalaan.
Minäkin ymmärrän, että olet helluntailainen. Olen pahoillani, mutta en hyväksy sitä. - poikalapsi
poikalapsi kirjoitti:
Keskustelen tällä palstalla, koska olen huomannut, että erityisesti helluntailaiset ajavat homoja seurakunnissa ahtaalle: tuttavapiirissäni on useampia kuin yksi, joita on määrättty eheytymään, tai tulee monoa seurakunnasta. Muuan tuttuni teki itsemurhan, kun seurakunta painosti. Jos nuorelle oman seksuaalisuutensa kanssa epävarmalle ei ole mitään muuta tarjota kuin VAILLA TODISTEITA olevaa uskoa, että homo muuttuu kyllä heteroksi, kun vain tulee uskoon, asiat ovat seurakunnissa enemmän kuin huonosti. Siksi olen täällä ja tartun aina, kun joku alkaa puhua eheytyssontaa - kuten sinäkin. Kun kerran edes tiedemiehet eiväy ole todisteita "eheytymisestä" löytäneet, miksi moista levitetään muka TIETONA? Usko on eri asia kuin tieto, ja tietona te muutamat näitä esitätte - ja muka esimerkkejä jerrotte. Kun kysyy lisää, saa kuulla vain, ettei esimerkkiä olekaan mahdollista todentaa.
Uskon Jumalaan.
Minäkin ymmärrän, että olet helluntailainen. Olen pahoillani, mutta en hyväksy sitä.Yskotko myös, että siniset silmät voivat muuttua ruskeiksi? Luultavasti uskot. Minä en usko, ksoak semmoistakaan tapausta ei ole tieteellisesti todettu.
- minä
poikalapsi kirjoitti:
Keskustelen tällä palstalla, koska olen huomannut, että erityisesti helluntailaiset ajavat homoja seurakunnissa ahtaalle: tuttavapiirissäni on useampia kuin yksi, joita on määrättty eheytymään, tai tulee monoa seurakunnasta. Muuan tuttuni teki itsemurhan, kun seurakunta painosti. Jos nuorelle oman seksuaalisuutensa kanssa epävarmalle ei ole mitään muuta tarjota kuin VAILLA TODISTEITA olevaa uskoa, että homo muuttuu kyllä heteroksi, kun vain tulee uskoon, asiat ovat seurakunnissa enemmän kuin huonosti. Siksi olen täällä ja tartun aina, kun joku alkaa puhua eheytyssontaa - kuten sinäkin. Kun kerran edes tiedemiehet eiväy ole todisteita "eheytymisestä" löytäneet, miksi moista levitetään muka TIETONA? Usko on eri asia kuin tieto, ja tietona te muutamat näitä esitätte - ja muka esimerkkejä jerrotte. Kun kysyy lisää, saa kuulla vain, ettei esimerkkiä olekaan mahdollista todentaa.
Uskon Jumalaan.
Minäkin ymmärrän, että olet helluntailainen. Olen pahoillani, mutta en hyväksy sitä.esittämään mielipiteeni homojen omalle palstalle saisin varmasti huudot niskaani että mene omalle palstallesi. Ymmärrän ajatuksesi tuosta että pistetään ahtaalle seurakunnassa. Mihin sinä perustat sinun uskontosi, et varmastikkaan raamattuun? (edelleen olet ollut vastaamatta tähän)
Tiedemiehiin on turha vedota uskonasioissa, ihminen on varmasti mielestäsi syntynyt apinasta, vai kuinka? Miten muuten uskot Jumalaan? Miten se on sinulle tieteellisesti todistettu, annatko esimerkin?
Minua ei haittaa ettet hyväksy minua helluntalaisena/uskovaisena. Homon hyväksyminen homona on vasten minun kristillistä periaatettani. Sinut hyväksyn kyllä ihmisenä, eikä se tee sinusta yhtään sen huononpaa ihmistä kuin minusta vaikka oletkin homo. - Anonyymi
Kastettu kirjoitti:
Sanoin jo aiemmissa keskusteluissa, että siitä pääsee eroon, kun tekee parannuksen, kuten isäpuoleni teki. Jumala ei luonut homo-Aadamia ja Hän tuhosi Sodoman juuri siksi, kun se ominaisuus oli siellä vallalla. Loot pelastui Sodomasta siksi, että Abraham tinki Herran kanssa sodomalaisten vanhurskaitten määrää alemmaksi. 10 sielua ei löytynyt.
Vai Jumalaa syytät ominaisuudestasi! Jos Hän on vanhurskas tuomari ja tuomitsee homouden harjoittajat kadotukseen, kuten Raamattu selvästi ilmoittaa, niin miten johdonmukaista on silloin Hänen luomistyönsä ajattelutapasi mukaan?Höpöhöpö, Jumala loi ihmisen. Ja ihmisessä on monta ominaisuutta kuten ihonväri, lahjakkuudet, äly, seksuaalisuus ja sukupuoli jne ja kaikki perinnölliset piirteet miljoonien solujen yhteissumma. Kukin omanlaisensa persoona.
Sukupuolikysymys on hyvin henkilökohtainen, ja on hyvin laaja se vivahdeasteikko millaisia sukupuoleen liittyviä taipumuksia ihmisellä on. Tästä on tutkimustuloksia valtavasti. Syntiä on hasvoittaa muita ja itseään. Mutta syntiä ei ole ne piirteet jotka syntymästä on ihmiselle annettu.
Vaikea tuntuu olevan helluntsilaisille kestää seksuaaliset määreet jos eivät mahdu heidän lokeroonsa. Siksi helluntaipiireissä ei juurikaan viihdy ne joilla on asian kanssa omat kipuilunsa. Sormella osoittelu voi olla niin rankkaa ja paranemisvaatimukset että ihmiset tekevät lopullisen teon, itsemurhan. Aivan turhaan! Kuka kantaa vastuun kun ihminen uskonnolla noin rikotaan???
- Anonyymi
Nää on ikävä kyllä pahimmat muiden tuomitsijat. Oikeassaolijat. Niin paljon tuolla asenteella on haavoitettu muita että ei ole tosikaan!
- Anonyymi
Etkö muuten saanut soperruztasi esiin kuin lisäämällä se 20 vuotta vanhaan alotukseen !
Voi parkaa.
- Anonyymi
Ovat ottaneet tuomiovallan omiin käsiinsä.
Ahdistavia ihmisiä! Olen kristitty ja käyn kirkossa. Kuinka ollakaan helluntailais tuttuni ei pidä uskoani vilpittömänä ja riittävänä pelatuskseni. Huh, ei voi muuta todeta! Eiköhän se ole yksin Jumalan armoa se pelastuminenkin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2103055
Tiedäthän että
Pohdin paljon siirtymistä. Tulen surulliseksi tietyistä tai monistakin asioista. Siksi parempi kun saat elää vapaasti il172751Suomella TUNTI ELIN AIKAA jos/ kun SOTA Syttyy NAAPURIN KANSSA!
Sitten kaikki tärkeät paikat, Komentokeskukset, poliittiset päätöksentekijät, Sotilastukikohdat, Varuskunnat, Liikentee3671459Klaukkalan onnettomuus
Kun kuulin onnettomuudesta,jossa auto oli suistunut sillalta jokeen,en kyllä missään vaiheessa uskonutkaan että kyseess211364- 901284
Sinulla on kauniit kasvot ja erityisesti kulmakarvat
Ne yhdistettynä luonteeseen, katseeseen ja ilmeisiin saa pääni pyörälle kyllä. En kestä. Usein päivisin nämä tulevat mie531209- 981190
Martinan uudet tuulet
Alkaa vahvasti vaikuttaa siltä, että ollaan tosiaan palattu sinkkumarkkinoille. Joulu ja uusivuosi ilman kihlattua, vaik1681041Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mielee
Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mieleen. Turku VOISI LO1621025- 131942