Ihmiset voisivat opettaa lapsilleen käytöstapoja!!

toisenomaisuutta

miten vieras koira kohdataan. Olen nyt useasti joutunut tilanteeseen, että pikkulapset vain ryysivät koirani kimppuun ja haluavat silittää sitä. He eivät edes kysy lupaa minulta. Vaikka koira olisi pienikokoinen ja suloinen se ei tarkoita, että se ei voisi pelätä vieraita ihmisiä ja sitä voi ilman lupaa räpeltää. Sitten koiran omistaja saa syytteet, jos koira vaikka puraiseekin.

Sama asia koskee kaupan edustalle jätettyä koiraa. Se koira on jonkun ihmisen omaisuttaa, joka on mennyt asioille kauppaan ja tulee sitten noutamaan koiransa. Joten sitä ei tarvii mennä kopeltamaan ja koskettelemaan. Kerran talvella olin jättänyt koirani hetkeksi kaupan eteen, niin johan joku mummo oli sitä siinä säälimässä ja oli melkein irrottanut hihnanki, ku pelkäsi koiran paleltuvan. ÄLKÄÄ SIIS KOSKEKO TOISTEN KOIRAAN ILMAN LUPAA!!

32

305

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HaisevatElukat

      Vie rakkisi helvettiin ihmisten ilmoilta.

      • Yäks

        Hilaa itte perseesi hevon nevadaan haisunäätä!


    • HaeApua

      Kyllä olet sekaisin. Sinun pikku rakkisi ehdoilla pitäisi lastenkin kulkea. Ajattele seuraavaksi ennen kuin kirjoitat paskahöpinöitäsi tänne.

      • Ksprjsprjntn

        Ite varmaan maailmanomistajana nostasit lapses vaikka kaupan eteen pysäköidyn moottoripyörän penkille leikkimään, luvatta. "Kun meidän pekka-juhani niin kovasti tykkää moottoripyöristä". Sitten viet ehkä lapsen naapurin takapihalle leikkimään.

        Mistään muiden ehdoilla kulkemisesta ei ole kyse vaan ihan perus käytöstavoista. Toisen omaisuuteen ei kosketa luvatta.


    • ohivaanreippaasti

      Olen useasti joutunut tilanteeseen että koiranomistaja laskee tahallaan lemmikkinsä hyppimään vieraita lapsia päin, nuolemaan vieraiden lasten naamat ja likaamaan vaatteet. Kun ei se mitään tee, se vaan haluu leikkii ja tutustuu...voi per...kuinka se nyt noin näykkäs, ei se kiskaan ennen. Ymmärtäkää nyt jo etä kaikki lapset eivät välttämättä ihastu vieraan koiran tutustumisyrityksistä.

      • Vittumikädorka

        Tuollaisia narsistipaskoja on usein koiranomistajissa. Minä, minä ja minun koira. Vittu mitä dorkia.


    • yuoppp

      Ap laita sille ohjeer kaulaan roikkumaan. Lapsille on tärkeämpiäkin asioita opetettavana kuin miten joku vitun hurtta kohdataan.

      Omistajana vastuu koirasta on tasan sinulla, EI MUILLA.

      Onko oikeasti niin vaikea ymmärtää!

      • lolooooooo

        lapset on vaan niin tyhmii lol


    • Flix

      Jaha trollipaska täällä vauhdissa. Viikonloppu ja taas yksin. Muut bilettävät iloisesti ja trollipaska lusmuaa pimeässä huoneessaan romuten rakkaan tietsikkansa tahmaista näppistä. Katkerana ja kateellisena oksentaa palstoille aivojensa saastaa. Niin makaa kuin petaa. Et kiinnosta ketään, nuo samat v*ttuilut on jokainen lukenut jo kauan sitten. Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää?

      • mimmimatami1

        Eikä sille riitä yksi palsta, kaikilla pitää käydä oksentamassa.


      • yuoppp

        Väärä sijamuoto, trollipaska. Kuvaat itseäsi osuvasti.


      • Idiootti-Flix

        Flix bilettää iloisesti tietsikkansa ääressä


    • mätämaailma

      Täälläpäin ei onneksi ole moista vaivaa, vaan lapset aina ovat kysyneet nätisti saako silittää.
      Sen sijaan teineistä on ollut haittaa, viskovat kiviä ja oksia yms koiria päin, koirien lisäksi kiusaa ovat tehneet luonnoneläimille, ovat esineiden paiskomisen lisäksi mm mäiskineet jäniksenpoikasia ja siilejä pesismailalla ja oksankarahkoilla.

    • halisilityskoira

      Ei oo moista ongelmaa mulla ollut, vaikka neljäkymmentä vuotta koiria ollut.Jos joku haluaa silitellä, ne kyllä kauniisti kysyy,ja saavat toki luvankin.Kyselevät nimen,iän ,ja rodun,mukavaahan tuo on.Ei kukaan koskaan ole tulut kysymättä, eikä kohellut koiraani mitenkään huonosti.Koirat mulla aina olleet sosiaalisia, kaikkien kavereita, jotka nauttii lapsien silityksistä,eli ihan mulle se käy et tulevat tutustumaan koiraan.Nyt pentu, kymenkiloinen,ja aina kun mennään kaupungille lenkille, muutamat lapset koiran huomaa, ja lupaa kysyy.Tietysti saavat silittää,ja jutellaan samalla koirista heidän,ja vanhempien kanssa.Monilla on itellään jo koira, ja jotkut on ottamassa.En ymmärrä mikä ongelma siinä on, jos jotkut haluaa silttää koiraa....

      Kauppojen pihoille en koskaan jätä koiraani.En luota, ettei karkaa, katoa, tai joku napaa mukaansa.Ni koira on kotona, tai autossa kauppareissulla.Enkä jätä paahteiseen autoon,mulla on pysäköinti ilmastointi.Enkä ota kun pikareissuille mukaan,et on vaan sen max 10min yksin.Kun lähen shoppailee, koira ei tuu mukaan ;)

      • Jaspershound

        Hienoa että juuri sinulle ei ole neljänkymmenen vuoden aikana ollut muita kuin halisilityskoiria, todella hienoa. Kuitenkin viestistäsi jää sellainen kuva että haluat vähän rehvastella muille koiranomistajille. Et ehkä ymmärrä että jotkut koirayksilöt voivat olla leikkiessään niin rajuja että lapsiin sattuu ja siksi ei ole hyväksi päästää muksuja suinpäin halimaan. Jotkut muut saattavat olla niin arkoja että hälväsevät varoituksen, niillä kun ei oikein muita keinoja viestiä ole, varsinkaan näillä hiljaisemmilla roduilla. Haukahdusvaroitustakaan kaikki eivät ymmärrä ellei koiralla ole kunnon kaikupohjaa äänelleen. Mutta enivei, hienoa että sulla on käynyt tollanen tuuri.


      • muntapanulkoilla
        Jaspershound kirjoitti:

        Hienoa että juuri sinulle ei ole neljänkymmenen vuoden aikana ollut muita kuin halisilityskoiria, todella hienoa. Kuitenkin viestistäsi jää sellainen kuva että haluat vähän rehvastella muille koiranomistajille. Et ehkä ymmärrä että jotkut koirayksilöt voivat olla leikkiessään niin rajuja että lapsiin sattuu ja siksi ei ole hyväksi päästää muksuja suinpäin halimaan. Jotkut muut saattavat olla niin arkoja että hälväsevät varoituksen, niillä kun ei oikein muita keinoja viestiä ole, varsinkaan näillä hiljaisemmilla roduilla. Haukahdusvaroitustakaan kaikki eivät ymmärrä ellei koiralla ole kunnon kaikupohjaa äänelleen. Mutta enivei, hienoa että sulla on käynyt tollanen tuuri.

        Eihän se pelkkää tuuria ole.On valittava rotu tarkaan,ja siitten valittava yhdistelmä, josta pennun ottaa.Vanhempien on oltava oikeasti hyväluonteisia,jotta pennustakin sellainen tulee.

        Ja kun on valittu itselle sopiva rotu,ja vanhemmat joilla hyvä luonne,ja löytyy se pentu joka on peloton,rohkea,iloinen ja reipas.

        Niin siittä on hyvä alkaa kouluttaa yhteiskuntakelpoista yksilöä.Senkin voi viellä pilata, jos omistaja ei tajua suojella koiraansa vierailta räyhääviltä koirilta.
        Omistajan on siis pidettävä huoli,ettei irtokoirat tai muuten huonokäytöksiset yksilöt pääse pelästyttämään,tai pöllyttämään pentua,eikä tietenkään koskaan aikuistakaan koiraa.

        Kannattaa tutustuttaa siis vain niihin hyväluonteisiin yksilöihin,koska se oma pentu ei hyödy mitäänm siitä,että sitä päästetään koiran luo joka rähisee tai on muuten epäsosiaalinenpahimmassa tapauksessa pennun luonne kärsii,ja luottamus toisiin koiriin on mennyttä.Joten omistajan on oltava tarkkana,luettava vieraita koiria.Ja jos huomaa että vieras koira ei pentua siedä, ei siitä pidä.On parasta jatkaa matkaa, ja antaa tutustua seuraavaan sosiaalisempaan yksilöön.Omistajien koiratuntemukseen ei aina pidä sokeana luottaa.Hekin,joiden koirat ei pennuista pidä,haluavat itse usein pennun lähelle,ja luulevat että koiransakin sitä haluaisi.Mutta murina, jäykistely ja muutenkiin hyökkäävä käytös kertoo ,enemmän kuin omistajansa.

        Minä oon tosi tarkka ettei koirani joudu ikäviin tilanteisiin.Tutustutaan vaan hyväkäytöksisiin koiriin,ja ohimennen moikkaillaan muille,ilman koirien toistenluo päästämistä.Koirista kyllä kaukaa jo näkee, että millä mielellä ovat liikkeellä.
        Irtokoirat kyörään äänekkääst ja päättäväisesti luotamme, ja ohjeistan omistajia kytkemään koiransa,jos ne eivät ole heidän hallinnassaan.

        Hienointahan olisi,et kaikki kouluttaisivat koiristaan sosiaalisia.Vika on usein omistajissa, mutta valitettavan usein otetaan niitä arkoja ja huonioluonteisia pentuja,joista ei helppoja koiria edes kouluttamalla saa.

        Jos koiraa meinaa kuljettaa mukanaan moniin paikkoihin, on erittäijn tärkeää, että se on hyväluonteinen, ja sosiaalinen.Eikä siitä sillpin ole haittaa niillekkään ,jotka ei koirista pidä,tai pelkäävät niitä.Kun koira osaa käyttäytyä, se ei häiritse ketään.


    • OletValehtelija

      Kukaan ei halua koskea likaiseen elukkaasi.

      • trollinpiru

        Eikä sinuun!!!


      • HaisevatPahalle

        Ei kukaan halua koskea likaiseen koiranomistajaan, saatikka sen rakkiin.


      • koirarakkaatturistit
        HaisevatPahalle kirjoitti:

        Ei kukaan halua koskea likaiseen koiranomistajaan, saatikka sen rakkiin.

        Minä olin hesassa koirani kanssa.Tuli ulkomaalaisia kymmenkunta, ja he tuli ihmettelemään silittää koiraa,ja halimaan.Ottivat siittä kuviakin, ja olivat tosi iloisia ihmisiä.Yhteiskuvissa siinä yllättäen oltiin,et semmonen kokemus :)


      • UlkoilutitEväitä
        koirarakkaatturistit kirjoitti:

        Minä olin hesassa koirani kanssa.Tuli ulkomaalaisia kymmenkunta, ja he tuli ihmettelemään silittää koiraa,ja halimaan.Ottivat siittä kuviakin, ja olivat tosi iloisia ihmisiä.Yhteiskuvissa siinä yllättäen oltiin,et semmonen kokemus :)

        Ihmetyksen aiheena on ruoan kuljettaminen remmin päässä. Kuvia otettiin ja mietittiin eri valmistustapoja. Kuvaan oli mukava saada myös sekopää, joka kuljettaa ruokaa remmin päässä.


      • Tosiaankin
        UlkoilutitEväitä kirjoitti:

        Ihmetyksen aiheena on ruoan kuljettaminen remmin päässä. Kuvia otettiin ja mietittiin eri valmistustapoja. Kuvaan oli mukava saada myös sekopää, joka kuljettaa ruokaa remmin päässä.

        "Ihmetyksen aiheena on ruoan kuljettaminen remmin päässä."

        Minkähän takia muuten, kun täällä kyllä näyttää olevan palsta melkein rodulle kuin rodulle ja lisäksi muita koira-aiheisia, puuttuu vallan kokonaan palsta "koirat ravintona", "maittavia koirareseptejä" tms.


    • Omistajakoirineen

      Koiranomistaja minäkin. Koiria kolme.

      Pikkulapset ovat tosiaan lapsia. Muista se. Vaikka heitä olisi kotona ohjeistettu, eivät he välttämättä innostuksissaan muista ohjeita.

      Kiukkuinen aloittaja. Varmaan nuori ja näkee vain omasta näkökulmastaan kaiken.

      Kauppojen edustat eivät ole koirien paikkoja. Koirat eivät tykkää siinä odotella. Ne pitää ulkoiluttaa muualla ajan kanssa

    • OpiKäyttäytymään

      Eihän sinullekaan kukaan ole opettanut käytöstapoja. Kuljet haisevan piskisi kanssa ja luulet olevasi jotain. Olet pelkkää tyhjää, kuten narun päässä riuhtova elukkasikin.

    • vihaanlapsia

      Ne. jotka ´haukkuvat koiria rakeiksí kasvattavat lapsistaan kauhukakaroitaan, joilla ei ole minkäänlaista kasvatusta, Ovat huutavia ja kirkuvia kakaroita, joille pitäisi saada omat huoneistot, valtavan kauaksi normimaailmaa., Lapset ne vasta häiritsevätkin naapureita,

    • vihaalapsia

      Huonosti käyttäytyvät kakarat ovat aivan kauheita. häitritsevät muita ihmisiä ja huutavat ja kiljuvat-

    • KoiraLopetettava

      Koira on peto ja sitä luonnetta siltä ei mikään koulutus poista. Lähtökohta lapsien opetuksessa on, että koira on tapettava kohdattaessa. Se on paras puolustus petoja kohtaan.

      • koiranystävä

        Minua säälittä nuo munattoman ukot, pelkäävät koiriakin.


      • PetojaLiikaa

        Pedon voi aina tappaa, jos se tunkeutuu ihmisten asutuksien yhteyteen. Periaatteessa kaikki asutuksien yhteyksissä kulkevat koirat voi lopettaa itsepuolustukseksi.


    • 45678998777377838

      Tännekkin se rakkihullu taas iski.Hänen kirjoituksiaan näkyy kaikissa aloituksissa.On se kyllä kauheaa, jos viha noin ihmistä hallitsee.Eikö sosiaalihuolto auta tarpeeksi,onko terveyspalvelumme ihan kuralla? kysyn vaan...

    • vihaanlapsia

      Koiratlopetettava

      IHMINEN SE VASTA SUURIN PETO VASTA ONKIN JA SAAVAT YÄYS HULLUINA VIELÄ KULKEA VAPAANAKIN.

    • eiongelmaa

      Tämä näköjään meni taas tällaiseks ilkeilyks. Käsittämätöntä miten ilkeitä ihmiset on!
      Minulla ei sakemannin omistajana ole vastaavaa ongelmaa ollut. Kaikki ketkä haluavat silittää, kysyvät luvan. Koirani on varsinainen halinalle ja rakastaa silittelyä ja lapsia. Ainoastaan humalaiset saa koirani varuilleen. Arvaamaton käytös, haju... en tiedä mikä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      67
      4689
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2279
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1804
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1526
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1461
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1024
    Aihe