Miksi kirjoittelet tänne?

KysynVain

Mikä saa sinut kirjoittamaan tänne? Onko abortti vaikuttanut jotenkin sinun elämääsi? Tai abortin tekemättä jättäminen?

15

153

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koivupuu55

      Abortti on vaikuttanut elämääni helpottavasti. Ettei se ole mikään maailmanloppu. Tämän olen halunnut tuoda julki. Olen tuosta mielipiteestäni saanut monta kertaa paskaa niskaani, mutta se kun ei minua haittaa. Jokaisella on vapaus sanoa mitä lystää. Elämä on jatkunut tosi hyvänä, rikkaana,(sekä henkisesti että materiaalisesti). Olen vaan sellanen ihminen etten halua elämääni mitään lisärasitteita, jollainen lapsi olisi minulle ollut.

    • Nopeasti.asialle

      Minun elämääni abortti ei ole ikinä koskettanut. Olen miespuolinen. Kirjoittelen tänne siksi, että minua ärsyttää se mustavalkoisuus, jota ihmiset abortin vastustamisen nimissä harrastavat. Myös suorat valheet on korjattava.

      Rehellistä olisi se, että myös palstalla suureen ääneen huutavat abortin vastustajat uskaltaisivat motiivinsa kertoa. Jotakinhan se kertoo, jos uskallusta siihen ei ole.

    • varotettavaon

      Abortti ois tuhonnu paitsi lapseni elämän, myös omani. Onneksi ehdin tulla järkiini ajoissa. Saattaisin olla vielä hengissä mutta itsearvostus ois jossain nollaakin syvemmissä pohjamudissa, ja iso pala jotakin alkukantaista Naiseutta ois revitty lapsen mukana silppuriin.
      Lisäksi aina jonkun on oltava oikomassa täällä abortinsuosijoiden toinen toistaan räikeämpiä valheita, joiden varassa jotkut saattaisi ajautua elämät pilaavaan virheeseen.

      • Mitenköhän

        "iso pala jotakin alkukantaista Naiseutta ois revitty lapsen mukana silppuriin"

        Näin varmaan jos oma naiseus koostuu ja riippuu ainoastaan siitä, miten lisääntyy. Tahattomasti tai tahallaan lapseton ei siis voi koskaan tuntea olevansa oikea nainen? Itse koen naiseuteni olevan muuta kuin pelkkää äitiyttä. Silppuri taitaa olla vain se millä haluat silputa muiden kuvan itsestään yhtä kapeaksi ja näivettyneeksi kuin omasi.


      • osujaupposnäköjään
        Mitenköhän kirjoitti:

        "iso pala jotakin alkukantaista Naiseutta ois revitty lapsen mukana silppuriin"

        Näin varmaan jos oma naiseus koostuu ja riippuu ainoastaan siitä, miten lisääntyy. Tahattomasti tai tahallaan lapseton ei siis voi koskaan tuntea olevansa oikea nainen? Itse koen naiseuteni olevan muuta kuin pelkkää äitiyttä. Silppuri taitaa olla vain se millä haluat silputa muiden kuvan itsestään yhtä kapeaksi ja näivettyneeksi kuin omasi.

        "haluat silputa muiden kuvan itsestään yhtä kapeaksi ja näivettyneeksi kuin omasi. "

        Helpottaako näissä toiveharhoissa hourailu jotenkin sitä naiseutes näivetyksen traumaa? :)

        "jos oma naiseus koostuu ja riippuu ainoastaan siitä, miten lisääntyy."

        Olet aivan hakoteillä. Naiseuden eräs alkukantainen osa on kyetä suojelemaan ja puolustamaan jälkeläisiään, vaikka oman henkensä kaupalla, missä sinä mitä ilmeisimmin olet katkerasti epäonnistunut hyökkäämällä pikemminkin tappamismielessä niiden kimppuun.


    • parisyytä

      1. Koska olen huomannut keskustelussa tämän aiheen ympärillä lähinnä vain kaksi ääntä: Abortti on murha ja abortti on oikeus. Asiallista, rationaalista keskustelua on vähän ja vielä vähemmän siltä suunnalta, joka edustaa kielteistä kantaa. Se liitetäänkin poikkeuksetta uskovaisuuteen/konservatiivisiin arvoihin, mikä ei jätä sijaa sille, että jollakin saattaisi olla uskonnosta/politiikasta riippumaton, tieteellinen pohja näkemykselleen.

      2. Omat kokemukseni aiheesta. Saamani seksuaalikasvatus on ollut nykyajan valtavirtaa, eli abortti ei ole hyvä juttu mutta siihen on oikeus "kunhan lasta ei vielä ole" jne. Vuosien varrella kohtaamissani asioissa joissa tätä on tullut pohdittua (mm. kun itse saanut lapsen sellaisessa tilanteessa, missä tyypillisesti päädytään aborttiin) olenkin huomannut, miten hataralla pohjalla tällainen ideologia oikeastaan onkaan. Ja on ikävää ettei siitä juuri puhuta ns. liberaaleissa piireissä.

    • amadeusmozart

      Kirjoittelen siksi että täällä riehuu henkilö joka solvaa ja syyttelee abortin tehneitä.
      Haluan että hänen syytöksiään vastaan saadaan myös toisenlainen mielipide.
      Minulle on tehty abortti, siitä on pitkä aika, ainoa tunne oli suunnaton helpotus kun kävelin sairaalasta pois. Mitään traumoja tai masennusta ei asiasta tullut.
      Täällä kirjoitteleva väittää kivenkovaan että kaikille abortin tehneille käy huonosti.
      Abortteja on aina tehty ja tullaan tekemään vaikka se kiellettäisiin lailla. Nykyinen laki takaa sen että laittomat abortit on saatu loppumaan.

      • aborttööririehuu

        "Mitään traumoja tai masennusta ei asiasta tullut. "

        :DDD ja kieltodefenssit senku jylläilee...
        Juuri tälläseen valheverkoissa pyristelevän aivopesuyritelmien takia totuutta tarvitaan.

        " kaikille abortin tehneille käy huonosti."

        Missä sellasta on väitetty?
        No siltähän se kyllä vaikuttaa, ainakin tän terapiatunkion perusteella..

        "Abortteja on aina tehty ja tullaan tekemään vaikka se kiellettäisiin lailla. "

        Mutta niitä tehtäs pieni margiaalinen osa nykysestä, ja suuri osa niistä lapsista sais pitää henkensä. Nykylepsulaki takas sen että aborttiluvut räjähti, ja että lapsia tapetaan jatkossakin 97%sesti pelkillä itsekkäillä mukavuussyillä.


    • Numeroitakäytän

      Abortti ei ollut hyvä juttu, mut oli vuosia sitten parempi vaihtoehto kahdesta huonosta kuitenki. En tehnyt aborttia siksi kun mulla on se oikeus tai haluisin suututtaa abortinvastustajia vaan siksi että elämäni olis ajautunut pois raiteiltaan ilman sitä. Olis aivan katastrofi vielä näin jälkikäteenkin ajateltuna. En kadu, koska totaalinen hirveys estyi. Siksi kirjoittelen lähinnä kuitenkin muille foorumeille. Abortti on yksi mulle tapahtunut asia, ja pystyn siitä juttelemaan. Mutta sen jälkeen on niin paljon muitaki asioita elämään mahtunut, että muistot on jo haalistuneita. Tunteet ja tapahtumat, ne vaan menettää merkityksensä. Vaikka olis olleet vaikeitakin.

      • niinmikä

        "Olis aivan katastrofi "
        "totaalinen hirveys estyi."

        Kuten? Lapses elämä?


      • Numeroitakäytän
        niinmikä kirjoitti:

        "Olis aivan katastrofi "
        "totaalinen hirveys estyi."

        Kuten? Lapses elämä?

        Juuri näin


      • seliseli_
        Numeroitakäytän kirjoitti:

        Juuri näin

        Mikähän siinä niin katastrofaalista ja hirveetä ois ollu?


    • NopeaKysymys

      Miksette te kiihkeät abortin vastustajat halua kertoa motiivejanne? Jotakin salattavaa?

      • miksivalehteletTAAS

        Oletko tosiaan noin sokee?


    • kek_kek_

      Mä lähinnä paskapostaan :)

      Tästä keskustelusta tosin etin yhden tietyn ukkelin (kukahan se nyt sit lieneekin, jaa'a..) vastausta. Kiehtovaa, miten jaksaakin vänkätä ja haukkua vuosikymmenten yli samalla saitilla.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6233
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3986
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      262
      2397
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1940
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1403
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1306
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1087
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1050
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      996
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      971
    Aihe