Onko uskovaisia mustalaisia?

Toisella_palstalla

oli tällainen ilmoitus sähköpostiosoitteineen:
--- --- ---

Halusisiko joku kirjoitella romaninaiselle?

Olen_nuori

16.9.2017 22:28
romaninainen Etelä-Pohjanmaalta. Meillä on pieni maapaikka ja on kotieläimiä ja kasvimaa. Elämä on köyhää ja yksinäistä. En ole käynyt paljon kouluja, joten en osaa kirjoittaa kovin sivistyneesti enkä monimutkaisista asioista. Suhde uskontoon ja Jumalaan on minulle tärkeä. Porin Suviseuroissa kävin:

https://www.youtube.com/watch?v=UroYKuUflIw

Siellä oli muitakin romaneja ja muita erilaisia ihmisiä. Kukaan ei pidä romaneista, jotka ovat erilaisia.

Toivoisin, että joku tavallinen ihminen voisi kirjoitella minun kanssani.
--- --- ---
KIrjoittaja kertoo käyneensä Porin Suviseuroissa. Äsken Oulusta kuultiin nakkilalaisen Pekka Nuonokarin puheenvuoso "Uskon kuuliaisuus". Hän mainitsi, että Porissa vieläkin eletään suviseuratunnelmissa, koska kymmenet tuhannet porilaiset kävivät suviseuroissa. Monen kommentti oli, että siellä vallitsi rauha.

50

342

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • On kyllä, Jeesuksen seuraajia.
      Heitän on kristillisissä seurakunnissa aina, mies toisella reunalla, vaimo toisella puolella.

      Viime kuussa kastettiin Jeesukseen jälleen yksi.

      • Aloituksessa_var-

        maan tarkoitetaan, onko Jumala kutsunut yhteyteensä eli antanut uskon lahjan joillekuille mustalaisillekin. Sellaisia mustalaisia tietenkin on, jotka ovat päättäneet mennä temppuilemaan johonkin rannalle niin kuin Kesitas tuossa sanoo.


      • Aloituksessa_var- kirjoitti:

        maan tarkoitetaan, onko Jumala kutsunut yhteyteensä eli antanut uskon lahjan joillekuille mustalaisillekin. Sellaisia mustalaisia tietenkin on, jotka ovat päättäneet mennä temppuilemaan johonkin rannalle niin kuin Kesitas tuossa sanoo.

        Mikään ei ole niin varmaa, kun Sunun epävarmuutesi, "Aloituksessa_var-maan tarkoitetaan".


      • Possesiivisuhviksiko

        Jussi oli syyskuusa yhen heitäny joortaniin.


    • Jäi kirjoittamatta, että maailmassa on sata kertaa enemmän uudestisyntyneitä tummia, kun VL;ä.

      • Sitten_ne_ei-

        vät voi olla oikeita uskovaisia, koska Jumalan lasten joukko on pieni ja hyljeksitty. Ne tasitavat vain voltteilla ja upottautua huvikseen rannalla ja luulevat, että JUmala mielistyy moiseen temppuiluun.


      • Sitten_ne_ei- kirjoitti:

        vät voi olla oikeita uskovaisia, koska Jumalan lasten joukko on pieni ja hyljeksitty. Ne tasitavat vain voltteilla ja upottautua huvikseen rannalla ja luulevat, että JUmala mielistyy moiseen temppuiluun.

        Mihin perustuu, että tulee olla pieni joukko, joka pelastuu.
        Raamattu puhuu vain Uudestisyntyneistä kristityistä ja sanoo sen olevan n. 1/3 maailman väestöstä.
        Johanneskin sanoo, että näkee pelastettujen joukon, jota kukaan ei voi/ kerkiä laskea.

        Et sinä Jumalalle ole mitenkään mieleen. Hänen mieleen on vain Jeesus ja Jumalan viha lankeaa kohtapuoliin, merkkien mukaan ihmisten päälle, joitaka eivät seuraa Jeesusta.


      • hiemantarkkuutta
        Kesitas kirjoitti:

        Mihin perustuu, että tulee olla pieni joukko, joka pelastuu.
        Raamattu puhuu vain Uudestisyntyneistä kristityistä ja sanoo sen olevan n. 1/3 maailman väestöstä.
        Johanneskin sanoo, että näkee pelastettujen joukon, jota kukaan ei voi/ kerkiä laskea.

        Et sinä Jumalalle ole mitenkään mieleen. Hänen mieleen on vain Jeesus ja Jumalan viha lankeaa kohtapuoliin, merkkien mukaan ihmisten päälle, joitaka eivät seuraa Jeesusta.

        Kun vedit tuon 1/3 maailman väestöstä hatusta, niin oletko tietävämpi kuin Jumala?


      • hiemantarkkuutta kirjoitti:

        Kun vedit tuon 1/3 maailman väestöstä hatusta, niin oletko tietävämpi kuin Jumala?

        En pane sanoja Jumalan suuhun.

        Niinkö vähän tunnet Sanaa. Silloin kuolee väärät opettajat.
        Varo, ettei asia koske Sinua.

        Sakarja 13:
        7 Heräjä, miekka, minun paimentani vastaan ja minun lähintä miestäni vastaan, sanoo Herra Sebaot. Lyö paimenta, ja joutukoot lampaat hajallensa; mutta minä käännän jälleen käteni pienimpiä kohden. 8 Ja näin on käyvä koko maassa, sanoo Herra: kaksi osaa siitä hävitetään ja saa surmansa, mutta kolmas osa siitä jää jäljelle. 9 Ja sen kolmannen osan minä vien tuleen; minä sulatan heidät, niinkuin hopea sulatetaan, ja koettelen heitä, niinkuin kulta koetellaan. He huutavat avuksi minun nimeäni, ja minä vastaan heille. Minä sanon: "Se on minun kansani", ja se sanoo: "Herra, minun Jumalani".


      • hiemantarkkuutta
        Kesitas kirjoitti:

        En pane sanoja Jumalan suuhun.

        Niinkö vähän tunnet Sanaa. Silloin kuolee väärät opettajat.
        Varo, ettei asia koske Sinua.

        Sakarja 13:
        7 Heräjä, miekka, minun paimentani vastaan ja minun lähintä miestäni vastaan, sanoo Herra Sebaot. Lyö paimenta, ja joutukoot lampaat hajallensa; mutta minä käännän jälleen käteni pienimpiä kohden. 8 Ja näin on käyvä koko maassa, sanoo Herra: kaksi osaa siitä hävitetään ja saa surmansa, mutta kolmas osa siitä jää jäljelle. 9 Ja sen kolmannen osan minä vien tuleen; minä sulatan heidät, niinkuin hopea sulatetaan, ja koettelen heitä, niinkuin kulta koetellaan. He huutavat avuksi minun nimeäni, ja minä vastaan heille. Minä sanon: "Se on minun kansani", ja se sanoo: "Herra, minun Jumalani".

        "8 Ja näin on käyvä koko maassa, sanoo Herra: kaksi osaa siitä hävitetään ja saa surmansa, mutta kolmas osa siitä jää jäljelle."
        Irvailet, että noinko vähän tunnet Sanaa. Eihän tuo kovin vaativaa ollut varmaan kopioida Raamattua.
        Kuitenkin tulkitset kovin kummallisesti tuota jaetta 8. Kaksi osaa ihmisistä hävitetään ja surmataan, jäljelle jää kolmas osa.
        Tuossahan ei sanota, että kaksi kolmasosaa hävitetään ja yksi kolmasosa jää.
        Noinko ohut on suomen kielen ymmärryksesi. Ei kyseessä ole murtoluvut, jotka tarkasti jakaa lukumääräisesti ihmiset ryhmiin vaan puhutaan kolmesta osasta ihmisiä, joiden lukumäärää ei kerrota. Taisi osakkeesi laskea romahdusmaisesti,
        Sinä ehkä "tunnetkin" Raamattua, mutta ansioitunutta Raamatun tuntijaa lainaten:
        " Nämä kaksi osaa ovat juuri tuo
        suuri joukko niitä, jotka pahentuvat.
        Heistä osa antaa ristin ja vainon pelästyttää
        itsensä pois, ja niin heidät hävitetään.
        Toinen osaa antaa saastaisten
        henkien ja väärien opettajien eksyttää
        itsensä ja niin se osa joutuu perikatoon.
        Mutta kolmas osa pysyy lujana puhtaassa
        sanassa. Heidät valaistaan ja
        puhdistetaan, kun henget sekä vainoavat
        että ahdistavat heitä. Tämä osa on
        oikean laatuisia, vaikka heitä on vä-
        hän. Sillä risti ahdistaa monia, mutta
        väärä oppi vielä enemmän, siksi niitä
        sanotaankin kahdeksi osaksi."


      • hiemantarkkuutta kirjoitti:

        "8 Ja näin on käyvä koko maassa, sanoo Herra: kaksi osaa siitä hävitetään ja saa surmansa, mutta kolmas osa siitä jää jäljelle."
        Irvailet, että noinko vähän tunnet Sanaa. Eihän tuo kovin vaativaa ollut varmaan kopioida Raamattua.
        Kuitenkin tulkitset kovin kummallisesti tuota jaetta 8. Kaksi osaa ihmisistä hävitetään ja surmataan, jäljelle jää kolmas osa.
        Tuossahan ei sanota, että kaksi kolmasosaa hävitetään ja yksi kolmasosa jää.
        Noinko ohut on suomen kielen ymmärryksesi. Ei kyseessä ole murtoluvut, jotka tarkasti jakaa lukumääräisesti ihmiset ryhmiin vaan puhutaan kolmesta osasta ihmisiä, joiden lukumäärää ei kerrota. Taisi osakkeesi laskea romahdusmaisesti,
        Sinä ehkä "tunnetkin" Raamattua, mutta ansioitunutta Raamatun tuntijaa lainaten:
        " Nämä kaksi osaa ovat juuri tuo
        suuri joukko niitä, jotka pahentuvat.
        Heistä osa antaa ristin ja vainon pelästyttää
        itsensä pois, ja niin heidät hävitetään.
        Toinen osaa antaa saastaisten
        henkien ja väärien opettajien eksyttää
        itsensä ja niin se osa joutuu perikatoon.
        Mutta kolmas osa pysyy lujana puhtaassa
        sanassa. Heidät valaistaan ja
        puhdistetaan, kun henget sekä vainoavat
        että ahdistavat heitä. Tämä osa on
        oikean laatuisia, vaikka heitä on vä-
        hän. Sillä risti ahdistaa monia, mutta
        väärä oppi vielä enemmän, siksi niitä
        sanotaankin kahdeksi osaksi."

        Kysymyksessä on Jumalan Sanan kopiointi.
        Se on sata kertaa enemmän Jeesuksen mieleen, kun kuunnella itkevä, kuolemaa tekeviä VL saarnaajia.
        Tuo sepustus murtoluvista ketoo juuri Sinun ymmärryksestä, ei Raamatun sanomisista.


      • niinhelluntaissaettä
        Kesitas kirjoitti:

        Kysymyksessä on Jumalan Sanan kopiointi.
        Se on sata kertaa enemmän Jeesuksen mieleen, kun kuunnella itkevä, kuolemaa tekeviä VL saarnaajia.
        Tuo sepustus murtoluvista ketoo juuri Sinun ymmärryksestä, ei Raamatun sanomisista.

        Harhainen helluntairikollinen kuolee kirjaimeen. Hallelujaa.
        Puhut murtoluvista. Hankkiiko rikolliset nykyään luvat?


      • niinhelluntaissaettä kirjoitti:

        Harhainen helluntairikollinen kuolee kirjaimeen. Hallelujaa.
        Puhut murtoluvista. Hankkiiko rikolliset nykyään luvat?

        Vastasin murtolukujen kirjoittajalle. Järkeä vähän juttuisi.


    • KempeleessäTiedetään

      Asia ei nähdäkseni ole HERMENUTTISESTI RELEVANTTI.

    • täysipäinen

      Mannet ovat aina läsnä siellä missä on hyväuskoisia hölmöjä.

      Jeesuskerhot jos mitkä ovat niitä täynnä.

      • Ja rasistit ovat joka paikassa heittämässä idiotismejaan.


      • Ja rasistit ovat joka paikassa heittämässä idiotismejaan.


      • Huomioi se, että vain Jeesuskerho, kolamnnes maailman ihmisistä pelastuu.


      • kesiskkaattori
        Kesitas kirjoitti:

        Huomioi se, että vain Jeesuskerho, kolamnnes maailman ihmisistä pelastuu.

        Mutta kempeleestä ei ketään!


      • joku-toinen
        kesiskkaattori kirjoitti:

        Mutta kempeleestä ei ketään!

        Kempeleessä ei asu yhtään tummaa.


      • liekömanne
        joku-toinen kirjoitti:

        Kempeleessä ei asu yhtään tummaa.

        Kesitashan on tumman näköinen.


    • Suviseuroissa

      Porissa näin yhdessä kaksi mustalaisnaista. Toinen oli nuori ja työnsi lastenvaunuja. Toinen oli keski-ikäinen ja pukeutunut mustalaisnaisen kansallispukuun. Kyllähän Jumalan armo kuuluu mustalaisillekin niin kuin muillekin ihmisille, jotka haluavat siihen tarttua.

      • tätä.toivon

        Toivottavasti nuo kaksi pelastuvat vanhoillislestadiolaisuudesta ja tulevat oikeaan uskoon Kristukseen.


      • Parempihan
        tätä.toivon kirjoitti:

        Toivottavasti nuo kaksi pelastuvat vanhoillislestadiolaisuudesta ja tulevat oikeaan uskoon Kristukseen.

        heidän on olla Jumalan valtakunnassa kuin jossakin omatekoisessa kuppikunnassa, jossa on kaksinkertainen hukkumisvaara - voi hukkua upotettaessa ja varmuudella hukkuu viimeisellä tuomiolla.

        Katsokaapa, kuinka onnellista on Jumalan valtakunnassa:

        https://www.youtube.com/watch?v=UroYKuUflIw


      • Kuumettako
        Parempihan kirjoitti:

        heidän on olla Jumalan valtakunnassa kuin jossakin omatekoisessa kuppikunnassa, jossa on kaksinkertainen hukkumisvaara - voi hukkua upotettaessa ja varmuudella hukkuu viimeisellä tuomiolla.

        Katsokaapa, kuinka onnellista on Jumalan valtakunnassa:

        https://www.youtube.com/watch?v=UroYKuUflIw

        Mitä ihmettä sinä sekoilet?

        Tuossahan on video vanhoillislestadiolaisten suviseuroista eikä mistään Jumalan valtakunnasta.

        Onko sinulla kuumetta?


      • Arvasinhan_että
        Kuumettako kirjoitti:

        Mitä ihmettä sinä sekoilet?

        Tuossahan on video vanhoillislestadiolaisten suviseuroista eikä mistään Jumalan valtakunnasta.

        Onko sinulla kuumetta?

        olet juovuksissa! Jokainen Suviseuroissa käynyt tietää, että suviseurameno on esimakua iankaikkisesta ilosta Taivaan Kodissa Jumalan tykönä. Se on siis Jumalan valtakunta.


      • Arvasinhan_että kirjoitti:

        olet juovuksissa! Jokainen Suviseuroissa käynyt tietää, että suviseurameno on esimakua iankaikkisesta ilosta Taivaan Kodissa Jumalan tykönä. Se on siis Jumalan valtakunta.

        Missä Raamatussa mainitaan Taivaan koti?
        Jumalan Valtakuntaa johtaa Jumala, ei lahkolainen ihminen.


      • Joko_sinä
        Kesitas kirjoitti:

        Missä Raamatussa mainitaan Taivaan koti?
        Jumalan Valtakuntaa johtaa Jumala, ei lahkolainen ihminen.

        Kesitas pian aiot käydä parannuksen askelille ennen kuin myöhäinen saavuttaa... ja että saisit edesvähän ymmärrystä.


      • toinen_juttu
        Kesitas kirjoitti:

        Missä Raamatussa mainitaan Taivaan koti?
        Jumalan Valtakuntaa johtaa Jumala, ei lahkolainen ihminen.

        Kyllä vl-jumalan valtakuntaa johtaa SRK.

        Minne se johtaa vanhoillislestadiolaisia viettämään iäisyyttään? Se onkin sitten toinen juttu.


      • Joko_sinä kirjoitti:

        Kesitas pian aiot käydä parannuksen askelille ennen kuin myöhäinen saavuttaa... ja että saisit edesvähän ymmärrystä.

        Kerro, missä ymmärrykseni uupuu?
        Enkö ymmärrä Raamatun sanomaa, enkö kerro Kristuksen Kuninkuudesta, mistä pitäisi kertoa enemmän.

        Missä olet enemmän ymmärtävä, kun minä?
        Tämä siksi, että voi opetella lisää ymmärrystä, kuten mikä on "akseli" uskossa.


      • S_Oimaaja
        Kesitas kirjoitti:

        Kerro, missä ymmärrykseni uupuu?
        Enkö ymmärrä Raamatun sanomaa, enkö kerro Kristuksen Kuninkuudesta, mistä pitäisi kertoa enemmän.

        Missä olet enemmän ymmärtävä, kun minä?
        Tämä siksi, että voi opetella lisää ymmärrystä, kuten mikä on "akseli" uskossa.

        Jaak. 1:5

        Jos kuitenkin joltakulta teistä puuttuu viisautta, pyytäköön sitä Jumalalta. Hän on saava pyytämänsä, sillä Jumala antaa auliisti kaikille, ketään soimaamatta.


      • S_Oimaaja kirjoitti:

        Jaak. 1:5

        Jos kuitenkin joltakulta teistä puuttuu viisautta, pyytäköön sitä Jumalalta. Hän on saava pyytämänsä, sillä Jumala antaa auliisti kaikille, ketään soimaamatta.

        Kysy sitten sitä Jumalata, jos ei oma ymmärrys riitä.
        Asia ei Sinulle kuulu, sillä Hän kirjoitti vain israelilaisille.

        Kirjeen alku;1;1 Jaakob, Jumalan ja Herran Jeesuksen Kristuksen palvelija, tervehtii kahtatoista hajaannuksessa elävää heimokuntaa.


      • Meille_muille
        Kesitas kirjoitti:

        Kysy sitten sitä Jumalata, jos ei oma ymmärrys riitä.
        Asia ei Sinulle kuulu, sillä Hän kirjoitti vain israelilaisille.

        Kirjeen alku;1;1 Jaakob, Jumalan ja Herran Jeesuksen Kristuksen palvelija, tervehtii kahtatoista hajaannuksessa elävää heimokuntaa.

        ei siis mitään? Vain israelilaisille, jotka sortavat palestiinalaisia?


      • Meille_muille kirjoitti:

        ei siis mitään? Vain israelilaisille, jotka sortavat palestiinalaisia?

        Kuka sortaa siellä ketä?
        Kuka tekee terroristitekoja itsenäisen maan sisällä. Oletko käynyt tutustumassa asiaan.
        He tekevät useita pommihyökkäyksiä päivässä, ja Israel vastaa niihin muutaman kerran vuodessa, turvaten omien kansalaistensa turvallisuutta.
        Kerrotko muuten mitä nämä palestiinalaiset ovat? Mistä lähtöisin?


      • Kun_kaikki
        Kesitas kirjoitti:

        Kuka sortaa siellä ketä?
        Kuka tekee terroristitekoja itsenäisen maan sisällä. Oletko käynyt tutustumassa asiaan.
        He tekevät useita pommihyökkäyksiä päivässä, ja Israel vastaa niihin muutaman kerran vuodessa, turvaten omien kansalaistensa turvallisuutta.
        Kerrotko muuten mitä nämä palestiinalaiset ovat? Mistä lähtöisin?

        Raamatussa on kerrottu mielestäsi vain juutalaisille, niin luuletko, että Jumala armahtaa myös ns. valejuutalaiset? Voiko Jumalaa juksata?


      • arabiveljet
        Kesitas kirjoitti:

        Kuka sortaa siellä ketä?
        Kuka tekee terroristitekoja itsenäisen maan sisällä. Oletko käynyt tutustumassa asiaan.
        He tekevät useita pommihyökkäyksiä päivässä, ja Israel vastaa niihin muutaman kerran vuodessa, turvaten omien kansalaistensa turvallisuutta.
        Kerrotko muuten mitä nämä palestiinalaiset ovat? Mistä lähtöisin?

        Mitä sitten, jos palestiinalaiset uhkaa jutskuja. Kuuluthan sinäkin Jeesuksen tappajiin, jos kerta olet varttijuutalainen. Kerrottiinhan tuo vain juutalaisille.


      • arabiveljet kirjoitti:

        Mitä sitten, jos palestiinalaiset uhkaa jutskuja. Kuuluthan sinäkin Jeesuksen tappajiin, jos kerta olet varttijuutalainen. Kerrottiinhan tuo vain juutalaisille.

        Et vastannut kysymykseeni?


      • Kun_kaikki kirjoitti:

        Raamatussa on kerrottu mielestäsi vain juutalaisille, niin luuletko, että Jumala armahtaa myös ns. valejuutalaiset? Voiko Jumalaa juksata?

        Raamattu on kirjoiettu Israelille, ei yksin juutalaislle, mutta Uusi Testamentti koskettelee myös juutalaisuutta.

        Jumala ei armahda, mutta Jeeesus sen on jo tehnyt, kuten sanottu" Juutalaiset ensin".


    • tikkakoskelainen

      Länsirannikolla on ainakin yksi uskovainen mustalainen. Ompelija, joka tilauksesta tekee ompelustöitä, mm. verhoja ja mustalaisten vaatteita. Monille täälläpäin hän on ommellut verhot, ja tosi kauniita ovat, mustalaiskulttuurilla koristettu.

      • Pohjanmaalla

        lienee uskovaisia mustalaisia, koska heitä näkyy seuroissa.


    • >Hän mainitsi, että Porissa vieläkin eletään suviseuratunnelmissa, koska kymmenet tuhannet porilaiset kävivät suviseuroissa.

      Eli melkein kaikki porilaiset kävivät Salme Pasia myöten? :D

      • Eivät_he

    • Aloituksessa

      einäy sitä sähköpostiosoitetta? Millä palstalla teksti on ollut?

      • Ilmoitus_on

    • Pamarkki

      Ei taija olla. Muut laittaa rahaa kolehtiin ja ne viimeisellä rivillä sitten ottaavat oman osansa poies.

      No onhan niiitä hyviäkin..

    • Tummat ovat puoleksi israelilaisia, Joosefin ja Asenatin, Josefin toisen vaimon jälkeläisiä.

      1. Moos. 41:45
      Ja farao nimitti Joosefin Saafenat-Paneahiksi ja antoi hänelle puolisoksi Aasenatin, Oonin papin Poti-Feran tyttären. Niin Joosef lähti tarkastamaan Egyptin maata. Tiedätkö sinä keitä he olivat?


      He jäivät exiilin jälkeen itään, ja jatkoivat matkaa Punjabin maakuntaan Intiaan.
      Sieltä poistuivat suurelta osin 3-400 luvulla Eurooppaan.

      He omaavat vieläkin juutalaisia tapoja, joka pitää huolen mm siinä, ettei kukaan ole nähnyt heidän sairastavan flunssaa, sillä siisteys on yksi Lain ohje.

      Heistä puhuu kuitenkin Raamattu, mutta puhuuko kaikista nyky- lahkoista.

      Kannattaa muuten käydä heidän telttakokouksissa kesäisin, näkee kuinka iloista on usko Jeesukseen, Hengen Voitelun ihmisellä.

      Kes.

      • Tarkoittanet

      • Tarkoittanet kirjoitti:

        telttakokouksella tätä, jossa aloituksessa mainittu romaninainenkin kertoi käyneensä:

        https://www.youtube.com/watch?v=UroYKuUflIw

        Siellä totisesti on Jumala läsnä.

        SRK;N kokousessa ei ole Jumala läsnä, koska eivät tunne Jeesusta, joka on tie Häneen.
        Taas Henki ei voitele juuri tuon tapaisia.

        Tummilla onkin Jeesus ja Henki läsnä, se tuottaa tulosta.

        Et tiedä, kun et ole käynyt.

        Kokeile; https://www.youtube.com/watch?v=dIJZwDr2Wnc


      • Siellä_on
        Kesitas kirjoitti:

        SRK;N kokousessa ei ole Jumala läsnä, koska eivät tunne Jeesusta, joka on tie Häneen.
        Taas Henki ei voitele juuri tuon tapaisia.

        Tummilla onkin Jeesus ja Henki läsnä, se tuottaa tulosta.

        Et tiedä, kun et ole käynyt.

        Kokeile; https://www.youtube.com/watch?v=dIJZwDr2Wnc

        kyllä mustalaisia. En ole tiennytkään, että Suviseuroissa soitetaan kitaraa.


      • Siellä_on kirjoitti:

        kyllä mustalaisia. En ole tiennytkään, että Suviseuroissa soitetaan kitaraa.

        Kikä kitarassa on vikana?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kotipizza Hyllykallio

      Meniköhän jotain pieleen? Arveletteko, että lisää arvostusta teitä kohtaan?Arveletteko, että ei vaikuta myyntiä vähentäv
      Seinäjoki
      172
      4099
    2. Se ääni ja

      Olemus vaan, kyl teis jotain samaa on ja samoja luonteenpiirteitäkin löytyy vaikka paljon on höpöäkin mukana 😍😂🤭 vaik
      Ikävä
      36
      3603
    3. Mopomiitissä vakava loukkaantuminen

      IMATRAN mopomiitistä lauantai-iltana sairaalaan joutuneet kuljettajat ovat loukkaantuneet vakavasti, Kaakkois-Suomen pol
      Imatra
      225
      2994
    4. Mitä nainen ajattelet?

      Miten viettäisimme iltaa juuri nyt jos olisimme yhdessä?
      Ikävä
      151
      1269
    5. J-miehelle

      Miksi kaikki päättyi näin? Vain sinut olisin halunnut, on ikävä sua. Älä ajaudu väärille teille, olet mulle Rakas.
      Ikävä
      64
      1184
    6. Minulla on poikaystävä!!!

      Uskokaa nyt jo! En halua vanhaa kääkkää!!!
      Ikävä
      160
      1149
    7. Viikonlopun päätteeksi löytäisin

      paikkani sinun kainalossasi. Telkkarissa joku leffa, sarja, ehkä ihan mielenkiintoinenkin tai sitten ei enää jaksaisi ke
      Ikävä
      10
      991
    8. Rupesin oikeasti odottamaan

      Että toteutuuko se meidän pusu ensiviikolla. Olisin niin onnellinen se merkitsisi paljon.
      Ikävä
      55
      920
    9. Ihmettelen sinua... En koskaan päässyt

      Selvyyteen että minkälainen olet pohjimmiltasi, mitä haluat minusta. Nyt näyttää että olet myös tosi hyvä valehtelija. E
      Ikävä
      62
      807
    10. Niinhän se on nainen että me

      Kaikki vanhetaan ja muututaan toisenlaisiksi, lainatakseni vapaasti yhden vanhan kappaleen sanoitusta
      Ikävä
      44
      802
    Aihe