Asiallisuutta - kiitos!

Wuff

Palsta hyvä, mutta minua ainakin syvästi loukkaa leikinlasku asialla, josta monilla ei ole mitään tietoa - saatikka omakohtaista kokemusta, kuten minulla. Ääitini sairastui runsas puolisen vuotta ennen kuolemaansa. Myös muutaman sukulaisen sairastuminen ei ollenkaan naurata. Voisiko palstan keskustelut pitää asiallisina?

4

598

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • EppuK

Kyllä dementoituvien kanssa eläminen on sekä tragediaa että komediaa: tragediaa silloin kun se sattuu omalle kohdalle.
      Kumma kyllä, omillekin kommelluksille osaa paremmin nauraa silloin, kun on ymmärtäväinen kuuntelija.
      Onhan se niinmahdottoman hauskaa, kun pappa käy pissalla kukkaruukkuun ravintolassa. Paitsi tietenkin silloin, kun se sattuu olemaan oma isä, aviomies tai vaikka ihan satunnainen seuralainen.
      Ei niistä aina itsekään tiedä, pitäisikö itkeä vai naura ja lopputulos riippuu aika paljon sen hetken mielialasta.
      Taidanpa tässä jonakin päivänä aloittaa tässä viestiketjun kootuista kommelluksista, siis niistä, joille voi nauraa ainakin jälkeen päin. Nyt ei ehdi, kun pitää paimentaa tuota potilasta.

• Muija1

Anteeksi, jos leikinlasku asiasta sinua loukkaa, mutta joskus näinkin vaikean asian kanss on helpompi tulla toimeen kun ei kulje naama mutrulla.
      Kokemusta nimittäin on asiasta minullakin jo vuosia ja isäni elää vieläkin.
      Luuletko, että on helppoa nähdä ennen niin voimakas ja elinvoimainen ihminen tilassa, jossa ei edes tiedä missä on!
      Huumori auttaa minua. Eikä tarkoita, että jotenkin väheksyisin dementiaan sairastunutta.

• öö...pasi kai...vai teijo?

Halusin vaan toivottaa kaikille jaksami..
        hyvää jat.. öö...
        parem...no kuitenkin tiedätte mikäseonja sitten halusin kysyä että muistaako kukaan kuka minä olen kun muistaakseni en muista ja eilen ostaessani shamppoota alkosta jokusanoi että vaadin piimää, mutta eihän sitä siellä myydäja
        opastin rouv..her..no sitä ponia kuitenkin oikealle..öö..vasempaan laitumelle ja toivottavasti löysi porkkanoita perheelleen eihän sitä kukaan keskellä talvea halua jonottaa vai mitä, sillä ...miksei? ainiin se oli nivalan essolla eilen kun hukkasin paarman. mutta viis siitä ja kuusi kertaa kolme.

Jaksamisia kaikille jotka on unohtaneet itsensä.

• Hugo

Sinulle nauraminen auttaa ymmärtämään kaltaisiasi ihmisiä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      100
      3447
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      62
      3127
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      434
      2624
    4. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      80
      2413
    5. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      84
      2386
    6. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      96
      2086
    7. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      40
      2066
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      22
      1690
    9. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1676
    10. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      41
      1647
    Aihe