Boolille astia

Boolimikko

Olis häät elokuussa ja siellä on boolia vähän tarjolla. Tietäiskö kukaan mitään tynnyriä tai jotain hyvää astiaa missä olis hana ja siine mahtuis kerralla kunnolla ettei tarvis aina olla jonkun boolia tekemässä. Boolikulho ei kauan kestä ja hana olis kätevämpi, ei valuis pitkin pöytiä.

9

6534

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Janie80

      Muovinen hanallinen 30 litran maitotonkka. HongKongista ainakin on saanut. Hintaa en muista. Oli meillä käytössä ja hyvin toimi.

      • Helmi-morsian

        Tarkoitatko maitotonkalla kanisteria vai todellakin tonkkaa? Minä etsin meinaan kuumeisesti kahta puhdasta alumiinista maitotonkkaa kahteen eri booliin, alkoholilliseen ja alkoholittomaan. Sieltä sitten pitkällä kauhalla juomaa otetaan, vaikkakin sotkee varmasti mitä pidemmälle illassa edetään... Haluan ehdottomasti maalaisromantiikkaa ja vähän tällaista erilaisempaa juttua. Vinkkejä, mistä löydän maitotonkkia!!!!


      • Janie80
        Helmi-morsian kirjoitti:

        Tarkoitatko maitotonkalla kanisteria vai todellakin tonkkaa? Minä etsin meinaan kuumeisesti kahta puhdasta alumiinista maitotonkkaa kahteen eri booliin, alkoholilliseen ja alkoholittomaan. Sieltä sitten pitkällä kauhalla juomaa otetaan, vaikkakin sotkee varmasti mitä pidemmälle illassa edetään... Haluan ehdottomasti maalaisromantiikkaa ja vähän tällaista erilaisempaa juttua. Vinkkejä, mistä löydän maitotonkkia!!!!

        Juu nämä mainitsemani tonkat ovat muovisia elintarvike käyttöön tarkoitettuja ihan hanallisia kunnon tonkkia. Ruman vihreitä kyllä olivat, joten vedettiin kerros maalia päälle. Hyvin toimi.


      • MAALAISIDYLLI
        Helmi-morsian kirjoitti:

        Tarkoitatko maitotonkalla kanisteria vai todellakin tonkkaa? Minä etsin meinaan kuumeisesti kahta puhdasta alumiinista maitotonkkaa kahteen eri booliin, alkoholilliseen ja alkoholittomaan. Sieltä sitten pitkällä kauhalla juomaa otetaan, vaikkakin sotkee varmasti mitä pidemmälle illassa edetään... Haluan ehdottomasti maalaisromantiikkaa ja vähän tällaista erilaisempaa juttua. Vinkkejä, mistä löydän maitotonkkia!!!!

        TONKAT KYLLÄ LÖYTYY. NIILLÄ ON AIKOINAAN HANKITTU
        MAITOLUSIKAT MAALAISTALOON PALKINTONA HYVÄSTÄ
        PUHTAASTA MAIDONTUOTANNOSTA. NIITÄ EI MYYDÄ MUTTA NÄISSÄ ILMOITUKSISSA TULEE ILMOITTAA AINA MISSÄPÄIN SUOMEA. NÄMÄ TONKAT SIJAITSEVAT KESKISUOMESSA JA KESÄISIN NIIHIN KERÄTÄÄN SADEVETTÄ, PUHTAAN LUONNON PUOLESTA.


      • Boolimikko

        Kiitos vastauksesta.
        Pitääkin laittaa nokka kohti Honkkaria ja kattoa sieltä..............!!!!


    • Moikka

      Ostin itse synttäreille Etolasta sellaisia 10 litran tonkkia ja tekaisin vanerista niille palttoon päälle siten ,että näkyviin jäi vain pelksätän hana. On hieman esteettisempi. Häihin ajattelin maalata ne nätisti jollain imelällä aiheella.

      10 litran tonkka on ehkä soveliaampi kuin 30 litran. Kiertonopeus pystyy nopeampana > litku pysyy kylmempänä

      Mika

      • Boolimikko

        Toi onkin aikas hyvä idea.
        Pitääkin ruveta kehittämään sellaista.
        Kiitoksia...!!!!!


      • booli
        Boolimikko kirjoitti:

        Toi onkin aikas hyvä idea.
        Pitääkin ruveta kehittämään sellaista.
        Kiitoksia...!!!!!

        Tuli tässä mieleen sellainen seikka,

        että mitenkäs saatte boolinne pysymään kylmänä. Jäitä tai jäisiä pakastemarjoja sekaan jos suuaukosta vain mahttuu. Pakastemarjat voi ja varmasti niin tekevätkin, kun sulavat, että tukkivat hanan suuaukon sulatessaan. Silloin ei hanasta tule mitään.
        Jäät taas tekevät sen sulatessaan, että muuttuvat vedeksi sekoittamattomana, näin ollen pohjalla on alkoholi ja päällä vesi. Normaali boolimaljassa sekoittuu booli "itsestään" koska sitä kauhotaan laseihin. Siis huomioitavana on että eri nesteet ovat ominaispainoltaan eripainoisia ja kerrostuvat seistessään.

        Ehdotus: Faneriloota senverran kauttaaltaan väljäksi, että kanisterin ja fanerin väliin mahtuu kylmäkalleja jotka laitetaan muovipussiin pakastimesta oton jälkeen, jottei faneri kostuisi. Tehkää vain kehys ja kansi on silloin helpompi vaihtaa täyteen booliin. 10L kanisteri on hyvä koska voi vaihtaa helpommin vaikka kesken,täysi kylmä kanisteri tilalle.
        Markkinoilla on aika isojakin kylmäkalleja.

        Kanisterin hyvä puoli on se, että sieltä ei karkaa hiilihappo boolista pois kovin helpolla, jos sellaista booli sisältää.

        Juttuni perustuu omaan teoriaani, josta ei tässä idea muodossa ole omakohtaista kokemusta.


      • jarppyli
        booli kirjoitti:

        Tuli tässä mieleen sellainen seikka,

        että mitenkäs saatte boolinne pysymään kylmänä. Jäitä tai jäisiä pakastemarjoja sekaan jos suuaukosta vain mahttuu. Pakastemarjat voi ja varmasti niin tekevätkin, kun sulavat, että tukkivat hanan suuaukon sulatessaan. Silloin ei hanasta tule mitään.
        Jäät taas tekevät sen sulatessaan, että muuttuvat vedeksi sekoittamattomana, näin ollen pohjalla on alkoholi ja päällä vesi. Normaali boolimaljassa sekoittuu booli "itsestään" koska sitä kauhotaan laseihin. Siis huomioitavana on että eri nesteet ovat ominaispainoltaan eripainoisia ja kerrostuvat seistessään.

        Ehdotus: Faneriloota senverran kauttaaltaan väljäksi, että kanisterin ja fanerin väliin mahtuu kylmäkalleja jotka laitetaan muovipussiin pakastimesta oton jälkeen, jottei faneri kostuisi. Tehkää vain kehys ja kansi on silloin helpompi vaihtaa täyteen booliin. 10L kanisteri on hyvä koska voi vaihtaa helpommin vaikka kesken,täysi kylmä kanisteri tilalle.
        Markkinoilla on aika isojakin kylmäkalleja.

        Kanisterin hyvä puoli on se, että sieltä ei karkaa hiilihappo boolista pois kovin helpolla, jos sellaista booli sisältää.

        Juttuni perustuu omaan teoriaani, josta ei tässä idea muodossa ole omakohtaista kokemusta.

        Kyllä vesi ja alkoholi sekoittuvat sekoittamattakin. Alkoholin hydroksyyliryhmä muodostaa veden kanssa niin sadottuja vetysidoksia ja molekyylit sekoittuvat mukavasti. Booli tosin vetistyy, kun alkoholin osuus nesteestä pienenee.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      114
      1259
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1143
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    4. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      45
      975
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      853
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      317
      802
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      704
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe