Saako Gambiassa suomenkielistä opastusta?

Oppaaksi

Hei,

Olemme Gambiaan lähdössä ja englannin kielen taitoamme ei ole kovin hyvä.

Tietääkö kukaan, onko sieltä mahdollisesta saada suomenkielistä opasta / opastusta nähtävyyksiä / retkiä ajatellen? Asuuko siellä esim. suomalaisia / suomea osaavia, joita oppaaksi voisi kysyä?

Jos jollain tietoa / yhteystietoja, kiitollinen niistä olisin.

8

368

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lalli219

      Pakarin matkat,gambi mies asunut kauan Suomessa ja talvet tekee opastusta Gambiassa

      • Ensikertalaiset

        Kiva tietää! Kiitos!

        Onkohan muita lähdössä 22.12.2017, joita kiinnostaisi suomenkielinen opas? Opas toivoo vähintään 10 hlön porukan, joten JOS otettaisiin kimppaan ja samalla varmaan kulutkin pienenisi?!


    • beenandseen

      Gambia on niin pieni maa ja siellä ei ole mitään nähtävää, paitsi paikallisten elämä. Opas on ihan turha. Paikallisilla busseilla kuljette paikasta toiseen. Siinä näkee ja kokee parhaiten. Reitti maksaa aina 7Dalasia/hlö

    • asiaanperehtynyt

      Meillä oli oppaana "timo Ahtisaari", pieni musta mies joka puhui auttavaa Suomea. Oli opiskellut Tampereella matkailualaa. Hän järjesti retkiä mm. Senegaliin, oli muuten hyvä matka.
      Etuna tästä oli se, että Timo puhui paikallisia kieliä, jota matkanjärjestän oppaat eivät puhu.
      Voin suositella lämpimästi Timoa.

      Timotours gambia - Etusivu | Facebook

    • OpasGambiaan

      Hei
      Olen itse menossa Gambiaan tällä viikolla ja olisin siellä paikalla silloin kun te saavutte. Olen käynyt Gambiassa jo vuodesta 2010 ja tunne kohteen kuin omat taskuni. Olen käynyt siellä jopa paikallista koulua ylä-asteen aikana. Opiskelen tällä hetkellä yliopistossa Matkailututkimusta ja olisi mahtavaa päästä opastamaan teitä. Osaan puhua sujuvaa englantia sekä alkeita paikallisista kielistä mandinkasta ja wolofista. Minulla on paljon paikallisia tuttuja ja hyviä taksi kontakteja jotka mahdollistaisivat teidän lomastanne erittäin sujuvan. Olen avoin kaikille toiveilla ja ehdotuksille ja pystyn myös järjestämään retkiä ihan muutamalle henkilöllekkin kerrallaan.

      • Oppaaksi

        Viestistäsi en oikein saanut selvää, oletko siis suomalainen eli täysin suomen kielen hallitseva?


    • Gtrotter

      Gambialaiset miehet ovat niin paljon olleet tekemisissä suomalaisnaisten kanssa, että suurin osa puhuu suomea sujuvasti kuten turkkilaismiehetkin.

    • meninKuitenkin

      Se on totta, että Gambiassa ei ole mitään nähtävää. TimonMatkoista ja "opiskeluista" kannattaa ottaa selvää syvemmin. Vain se paikallisten elämä markkinoineen, asumuksineen, kuten edellisessä kommentissa todettu. Onhan sinne "rakennettu" apinoiden puisto. Samoja apinoita näkee esim. Senegambia-hotellin puutarhassa. Krokotiilit, no tuotu ne sinne pieneen lammikkoon on. En ihan ymmärrä niiden rauhallisuutta. Kaiken kaikkiaan, mikä itseäni kiehtoo: ; meri ja ilmasto sekä linnut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      140
      4185
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      124
      1640
    3. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      70
      1436
    4. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      283
      1412
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1274
    6. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      48
      1160
    7. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1141
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1096
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1081
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      61
      1050
    Aihe