Onkohan kellään palstalaisella ollut verenpaneet siin 100-110/70 ja vähän allekin? Siis synnytyksessä. Luin just kaameen engl. tutkimuksen, jonka mukaan äitien liian alhainen verenpaine saattaa aiheuttaa vauvan kuoleman joko synnytyksessä tai viikko synnytyksen jälkeen. Miulla on aivan ihana miniä, mutta senverran herkkä etten ole näyttänyt hänelle noita tuloksia. Hänelle tuli viikko 32 täyteen. Neuvolatäti oli sanonut vain, että johtuu varmaan raskaudesta tuo verenpaine.
Onkohan kenelläkään minkäänlaista tietoa tuollaisesta tilanteesta?
ALHAINEN VERENPAINE
7
3281
Vastaukset
- Nimetön
raskausaikana ei kaikilta äideiltä saada alapainetta välttämättä mitattua lainkaan, ts. sydänäänet kuuluvat stetoskoopista nollaan asti. Ja on raskauden aikana ihan vaaraton tilanne sinänsä. Omat paineeni ovat olleet neljän raskauden aikana luokkaa 90-120/ 40-70. Ja ihan normaaleja siis. Nuo esimerkkilukemasi ovat ihan hyviä lukemia, eivät siis sinänsä edes alhaisia, vaan ihanteellisia.
Sikiölle, ja äidille, vaarallisempi tilanne on varmasti kohonnut verenpaine, nimenomaan toksemian merkkinä. Ja tämä vaara on valitettavasti myös yleisempi kuin alhaisen verenpaineen aiheuttamat todelliset ongelmat.- kaija74
Samaten on alhaiset paineet ja kaikki 3 lasta ihan terveitä.Raskauksissa alapaine tuossa 50-60 välillä ja yläpaine 90-110.JA synnytyksessä paineet nousevat varmasti,ei hapenpuutetta alhaisesta verenpaineesta synny.Ja tarkkaillaanhan äitiä koko ajan.Huoli pois ja fiksua ettet ole mennyt miniälles laikomaan moisia.Ihan yleistä tuo alhainen RR.
- et paineet nousee aina
kaija74 kirjoitti:
Samaten on alhaiset paineet ja kaikki 3 lasta ihan terveitä.Raskauksissa alapaine tuossa 50-60 välillä ja yläpaine 90-110.JA synnytyksessä paineet nousevat varmasti,ei hapenpuutetta alhaisesta verenpaineesta synny.Ja tarkkaillaanhan äitiä koko ajan.Huoli pois ja fiksua ettet ole mennyt miniälles laikomaan moisia.Ihan yleistä tuo alhainen RR.
mulla paineet romahti!!!!!!!
ja oli likellä mennä sektioksi
siinä sit kyykittiin kaikis asennoissa et saatiin verta ja sikiölle
seurantaan neuvolassa, kun verenpaine oli "liian alhainen" (aina ollut ongelma). Kaikki sujui sen puolesta ok, älä murehdi :)
- äiti
Mulle sanottiin, että mitä alhaisempi sen parempi vauvalla on olla. Ja kuulema pitkän iän salaisuus on se , että on nainen ja on alhainen verenpaine. =)
- oli
synnytyksen alussa paineet 90/50. Ei mitään ongelmia. Synnytyksen jälkeen tosin oli aika hutera olo kun suihkuun kävelin...
- Sofia
mulla on aina ollu just tollaset verenpaine arvot eikä kukaan siihen ole puuttunut. synnytin normaalisti terveen pojan v.2003 ja toista odotan. yleisesti matalasta verenpaineesta ei pitäs olla haittaa. joitain saattaa huimata kun nousee nopeasti ylös. älä pelottele turhaan miniääsi. kyllä neuvolassa tarkkaillaan verenpainetta ja puututaan siihen jos on tarvetta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1991590Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1381354- 541123
- 72995
- 51950
- 106902
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva52893Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53850- 82830
- 31764