Moi eli oon 13v. Viiltelin ekaa kertaa viikko sit en viiltän kovin syvälle mut tekis aina välil mieli uuestaa mut en viitti koska jää arvet enkä haluu et kukaa huomaa. Mul on vää välil niin huono olo ja mikää ei oo hyvin. Kertokaa mikä vois auttaa!!
Vastaukset 9
- Noora000
Ja siis harrastus motivoi ja auttaa mua etten viiltelis koska siin ne ois näkyvil ku on t-paita ja se sattuu ku pallo tulee käsii
Sinä ansaitset enemmän kuin arpia kehoosi! Mikä auttaa? Siitä on hyvä alkaa että alat arvostamaan itseäsi. Ei sua saa viiltää! Et avaa elämäntilannetta- eikä täällä aina kannatakaan- niin on haastavaa antaa enempiä auttava neuvoja. Kaikkiin löytyy apua j asen lisäksi rakettimoottoreita siipiin kun ja jos joskus haluat lentää. Pura pahaa oloasi liikuntaa, sanoihin-kirjoita-, laula, tanssi. Pahaolo on lopulta vain sää joka menee ohi
Hei,
Saitkin jo joitain ihan hyviä neuvoja. Lisäksi voisit jutella pahasta olostasi ja ajatuksistasi jonkin ulkopuolisen tahon kanssa. Ulkopuolinen tuki voisi auttaa jäsentämään ajatuksia ja myös helpottaa jaksamista.
On olemassa monenlaisia erilaisia auttavia tahoja, joihin voit halutessasi olla yhteydessä. Tässä muutamia vaihtoehtoja:
- Sekasin-chat nuorille, https://sekasin247.fi/. Sekasin-chat on auki vuoden jokaisena päivänä, maanantaista perjantaihin klo 7-24 sekä lauantaisin ja sunnuntaisin 15-24. Chatissa päivystävät mielenterveyden ammattilaiset sekä koulutetut vapaaehtoiset.
- Verkkokriisikeskus Tukinet, https://www.tukinet.net/. Tukinetistä saa halutessaan tukihenkilön, jonka kanssa voi keskustella kahden kesken. Keskustelut ovat luottamuksellisia. Tukinetissä on myös monenlaisia keskusteluryhmiä, joista voi saada vertaistukea sekä ammattilaisten neuvoja. Tukinet on avoinna vuoden jokaisena päivänä kellon ympäri.
- Jos soittaminen tuntuu sinulle sopivimmalta tavalta hakea apua, niin valtakunnallinen kriisipuhelin päivystää numerossa 010 195 202 arkisin klo 09.00-07.00 sekä viikonloppuisin ja arkipyhinä klo 15.00-07.00.
Lämpimin terveisin
SOS-kriisikeskus/Kata- Noora000
Kiitos vastauksista yritän päästö pois pahasta olosta ja olla viiltelemättä
- Viiltelyntilalle
Voisiko viiltelyn korvata jääpalalla, kumilenksulla räpsyttelyllä ranteessa taikka lähtisi vaikka vain ulos kävelemään. Näin pääsisit pois ahdistavasta tilanteesta.
- Lopetaheti
Vitun tyhmää viillellä.
- Anonyymi
~Lopetaheti~
Voitko laittaa turpasi tukkoon? -Kiitos.
- Viiltelijä
Itekkin oon 13, ja viiltelen koska masennus. ja mun poikaystäväkin viiltelee koska mä viilelen. siitä on tullut mulle hirvee pakkomielle, ja tykkään siitä miltä mun kädet ja nilkat näyttää viiltelyn jälkeen. jos asia ahdistaa sua, niin hae apua, kerro jollekkin luotettavalle ihmiselle. toivottavasti täst oli jotain apuu.
- Anonyymi
Tää ei varmaan auta mitään mut koita jos joku kiva tekeminen sais sen unohtumaan?
<3 toinen viiltelijä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Onko vassarin lääkkeet(mt) jääneet taas ottamatta
Sen verran järjetöntä persuhuutoa taa näkyville. Tuo yksi häiriintynyt ei osaa kuin "huutaa" isoilla kirjaimilla, se on481551Olen nainen pahoillani, että tykkään sinusta niin paljon, että
Haluaisin panna sua. Tuntuu vaan siltä, että olet sen suhteen ihan haluton. Ei minulle riitä pelkkä ystävyyssuhde.64951Mieti oikeasti
Ollaan lähes tuntemattomia, mutta samalla on tämä erityinen vuosien tilanne takana, joka on ollut monella tapaa väärin.30677- 87647
- 46628
kene ajoi "kolarin"?
"Punkaharjulla Luston ja Tuppuranmäen välillä sattui tiistaina aamupäivällä liikenneonnettomuus. Poliisin mukaan Savonl14615Puukotus Kajaanissa
Kuka puukotti ja ketä? https://yle.fi/a/74-20247765 Vähemmän yllättäen päihteet mainittu24601- 8589
Pahin tapa satuttaa toista
On jättää toinen vaille mitään vastausta. Erityisen kipeää se tekee sillon jos toinen ghostaa.56584Alkaa jotenkin nyt kuvio hahmottuu täällä
Sellainen vaikutelma tästä alkaa tulla, että täällä on joku pieni porukka, joka tuntee toisensa tai ainakin pelaa samaan78539- 44531
- 61525
Jos kaivattusi on
Varattu niin miksi et antaisi asian olla hänen suhteen. Miksi ylipäätään vielä jatkat?47523- 37516
Minulla on joskus ikävä sinua ja ajattelen sinua joskus.. edelleen
Olin joskus niin rakastunut sinuun. Olin onnellinen, että kohdattiin ja kun vain tiesin sinun olevan olemassa. Täytit aj14511- 55492
Kylän tielle remonttia?
Mitäköhän kylän tielle ruvetaan tekemään ku laitettu tuommoset töpsät muutamien suojateitten kohille?13482Hyvä on sitten, jos et sitä s*ksiä halua kanssani.
Rakastetaan vaan toisiamme, voin käydä muualla tyydyttämässä fyysisenpuolen tarpeet. Puhumalla tämäkin olisi selvinnyt.132469Nainen, tässä olen kahden vaiheilla
Toinen pitäisi valita ja kummassakin on hyvät ja huonot puolensa. Toinen olisi sellainen pysyvä mutta työläs. Toinen taa45419Miten vuosien jälkeenkin tunteet voivat olla niin voimakkaat?
Että pelkkä ajatus sinusta täyttää silmät kyynelistä.26419