Moikka!
Minulle on tehty diagnoosi adhd/add ja ensiviikolla otetaan joitain kokeita. Olen vastannut alkoholin käyttöön 2-3 siideriä viikonloppuisin, noh nyt olisikin viikonlopuksi risteily edessä ja juominen osana tätä juhlistusreissua.
Nyt askarruttaa voivatko maanantaina testata minulta (alkoholin palamisen jälkituotteita?) tai vastaavaa. Humalassa en tietenkään testeihin mene :) Myös edellisenä viikonloppuna tuli hieman juhlittua. En kehdannut lääkärille sanoa että välillä menee enemmänkin...
Taustatiedoksi että olen 28v 56kg painava nainen.
Huolettaa tämä asia jos näkisivät alkoholinkäytön verestä/virtsasta ja lääkitys (concerta) jäisi saamatta ja opiskelujen suhteen sekä elämän arkiaskareiden hoitaminen apuja tarvitsee.
Muita päihteitä en käytä.
ADHD ja huumetestit (alkoholi?)
2
3226
Vastaukset
- Alexiu
Hei, alkoholinkäytön ei pitäisi olla esteenä reseptin saamiselle, mikäli ei ole syytä epäillä päihdeongelmasta. Todennäköisesti testataan vain mahdollisten puutostilojen tai jopa huumausaineiden varalta, mutta itsellä ei edellämainittuja tehty.
Päihdeongelmat ovat varsin yleisiä ADHD henkilöillä, itsellä meni todella paljon olutta ja sen mainitsin myös lääkärille. Hullunkurisesti lääkitys auttoi myös vähentämään juomista.
Tsemppiä! - Huolestunut899
Kiitos tästä!
Testit takana, juomisesta en vain kehdannut sanoa psykiatrille enkä lääkärille.
Nyt odotellaan seuraavaa käyntiä peukut pystyssä, josko se elämä alkaisi sujumaan. Saan reseptin pian, käsittääkseni concerta nimiseen lääkitykseen. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 15110934
- 525220
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html452433- 302133
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131701Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,421544Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta301241Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v351166Daniel Nummelan linjapuhe 2025
Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo92935TÄSTÄ TAITAA TULLA SUOMEN HISTORIAN SUURIN USKONNONVAPAUDEN OIKEUDENKÄYNTI.
Sinun täytyy hyväksyä se että jos sinä vetoat uskonnonvapauteen, silloin sinun tulee antaa myös muille vastaava vapaus o317892