Wincam ohjeita!!

APUAAAAAAA

En osaa piirtää kaaria geometriaan kaarityökalulla! Aluksi onnistui hyvin mutta nyt ne tulevat miten sattuu. Vaikka laitan säteeksi esim 10. Kaarityökalu pyöräyttää kaaren kappaleeseen kiinni ja tekee melkein täyden ympyrän. Olen kokeillut kaikenlaista. Onko joku asetus väärin vai pitääkö arvot antaa tietyssä järjestyksessä jotta ohjelma tajuaisi tehdä kaaret oikein.

11

899

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • wincrap

      Vieläkö tuota viritystä käytetään pajoilla? Eikö kilpailu ala olla jo sen verran kovaa, että yritysten on pakko panostaa myös tietoteknisiin työkaluihin pärjätäkseen!

      • APUAAAAAAA

        No ei näköjään ala. Säätämistähän tämä on kun kukaan ei osaa auttaa.. eikä firma kouluta.


    • windowskuolee

      Jos ohjelma firma valmistaa vain windowsille tuotteitaan, niin anti olla!
      Linux alusta on tulossa! Turha maksaa älyttömiä lisenssejä!

    • tekijääää

      Aloittaja keskus vai sorvi? Eihän tuossa WinCamille mitään ihmeellistä oo päivittäinhän noita.

      • APUAAAAAAA

        Sorovi.


    • FirmatEiOleKouluja

      Kyllä ne ohjelmat kuuluu itseopiskella työn lomassa, jos ei tähän kykene niin silloin on väärässä työssä ja kannattaa yrittää tehdä helpompia juttuja. Kaikilla vain ei ole sitä tietoteknista pohjaa, mitä cam-ohjelmiin vaaditaan.

      "Firma kouluttaa" - heh, eipä ole yksikään hirveästi kouluttanut, kaikki pitänyt opetella itse, ohjelmista ja työstökoneiden käytöstä alkaen

      • APUAAAAAAA

        No varmaan osaat myös neuvoa kun on niin hyvät pohjat?


      • SoriEnVoiAuttaa
        APUAAAAAAA kirjoitti:

        No varmaan osaat myös neuvoa kun on niin hyvät pohjat?

        En minä käytä Wincamia enkä tiedä miten siinä toimii kaarien piirto. Mutta kyllähän tuon kokeilemalla pitäisi selvitä nopeasti: kaari määritellään joko kolmella pisteellä tai kahdella pisteellä ja säteellä, eli alkuperäisestä viestistä päätellen yrität piirtää kaarta kahdella pisteellä ja säteellä. Jos oletetaan, että kaaret kulkevat aina myötäpäivään, tällöin mahdollisia ratkaisuja on 2kpl, joista toinen kaari on yli 180 astetta ja toinen alle, tai molemmat 180 astetta. Wincamin pitäisi antaa valita kumpaa kaarta käytetään. Jossain on joku nappi jolla voi valita kumpaa käytetään. Rohkeasti vain klikkailemaan kaikkea!!


      • APUAAAAAAA

        Nokun ei tämä wincam näytä toimivan millään logiikalla. Sädekkin on ihan muuta kuin antamani arvo. Kaari kyllä kulkee myötäpäivään niinkuin kuuluu mutta ei lähde myötäpäivää alaspäin vaan mielivaltaisen suoran jälkeen ylöspäin ja sieltä pyöräyttää kaaren melkein täyden ympyrän antamaan loppupisteeseen.. osa arvoista on harmaana etten pysty muokkaamaan niitä. Anyone???


    • simppeliä

      Kaarenpiirtoon Wincamillä oli eri kikkoja, vaikee neuvoo tässä! Oli "tangeeraavaa sädettä" ym
      kaikki onnistuu. Ilman mitään koulutusta (kenenkään neuvomista) on turha hakata päätä seinään.
      Kysyppä WinCam jäbiltä netistä löytyy yhteystiedot. Perseaukinen on työnantaja (tyhmä) ellei pysty koulutusta järkkään! Koulutukseen laitetut pennosset tulee SATAkertasena takas!!

      Tiedän firmoja missä näpytellään Nc kielellä ohjelmia!! Ihan ok jos osaa mutta virhemahdollisuuksia on liikaa, aikaa ja norttia menee, työnantaja pyyhkii hikee kunnei firma tuota!

    • Hyvinmeneemuttamenkööt

      Ostetaan satojen tuhansien eurojen koneita mutta ei pystytä edes sen verran panostamaan hankintoihin, että hommaisi jonkin muun kuin Wincamin. Kertoo kaiken siitä, miten tietotekniikkavammaisia nämä pajojen pyörittäjät ovat. Sitten kummastellaan, kun koneista ei saada täyttä potentiaalia irti ja töitä ei löydy, kun kukaan ei osaa ohjelmoida niitä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4091
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3428
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2979
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2911
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2244
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2181
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1945
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1940
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1889
    Aihe