Olen ollut Ulosottoviraston asiakkaana vuosikymmenet eli koko aikuisikäni.
Olen ollut eläkkeellä jo vuosia ja nyt ulosottoni on loppumassa kiitos Herran...D
Pari suurta laskua olisi vielä ollut rikosvahinkokorvauksia ja muutama rikesakko.
Näistä tuli kuitenkin ilmoitus että velkoja on pyytänyt että nämä ulosmitataan vain veronpalautuksista?
Eli käytännössä nämä laskut saa anteeksi jollei piittaa rekisteristään.
Päiväsakkokäytännöistä en tiedä mutta kehoitan jättämään nekin maksamatta.
Vankilat ovat tupaten täynnä ja kohta jo tapostakin saa vain ehdonalaista eli sakkovankeutta on turhaa pelätä. Muuntorangaistuksiin ei enää tuomita.
Toisaalta vanhuksella on vankilassa paljon paremmat olot kuin siviilissä. Kolme ateriaa, tunnin päiväulkoilu, mahtavat kuntosalit ja kirjastot. Töllö joka sellissä. Kaverit aivan upeita ja elämää kokeneita. Puhtaus ensiluokkaista ja lääkärille pääsee päivässä. Kaikki tämä aivan ilmaiseksi ja työeläke juoksee puhtaana tilille.
Tämän tiedän koska olen ollut Riihimäen vankilassa vuosia.
Vankeusaikani loppuaikoina ryhdyin pitämään kymmenmetrisiä muureja suojana pahaa ulkomaailmaa vastaan.....:-)
Oikeusrekisterikeskuksen sakot ja korvaukset.
2
<50
Vastaukset
- öjläkhjkghjköhj
Hmmmmm....., totta on että vanhuksen on parempi olla vankilassa kuin jossakin hoivakodissa.
Hoivakodissa viedään kaikki vanhuksen rahat, jätetään vain 140 € kuukaudessa omaan käyttöön. Vankilassa työeläke juoksee tilille lyhentämättömänä ja vuosien tuomion jälkeen on mukava pesämuna säästössä. Kansaneläkettä vangeille ei makseta eikä asumistukea....
Hoivakodissa vanhuksia ei joka päivä päästetä ulos. Vankilassa on tunnin ulkoilu joka päivä. Siitä on olemassa laki. - Steinbec
Mulla on kanssa noita ikivanhoja rikoseuraamusmaksuja voudilla. Taitavat olla vuodelta 2000 tai jotain. Ikimuistoisin kokemukseni linnasta oli se, kun olin pitkään avolla ja tehtiin risusavottaa palkkaluokan mukaisella täydellä liksalla, mistä toki pidätettiin vähän kuluja mutta silti.
Sitten kun siirryin siviillin, niin Typpi laittoi samoihin risusavottahommiin ilman palkkaa.
Oli kokemuksena todella absurdi. Vankina työni oli palkan arvoista, mutta siviilissä ei.
Joku voi sanoa, että "joo sun tukesi oli sun palkkasi", mutta sain minä avovankilassakin täyden ylöspidon mikä ei ollut todellakaan huonoa tasoa Seutulassa. Seisova pöytä, ym. Palkka tuli täyden ylöspidon päälle. Toinen jännä juttu on että vankilassa tienattua palkkaa ei lasketa tuloksi toimeentulotukea myönnettäessä, mutta esimerkiksi liikennevakuutuksesta saadut vammakorvaukset lasketaan jos joudut esim kolariin. Sain vajaan kymppitonnin kipukorvauksia liikenneonnettomuuden jälkeen, ja sossu peri niistä suurimman osan katkaisemalla tukia.
Seutulassa ei muu juuri häirinnyt, kuin ne jatkuvat kusitestit lähes päivittäin vaikka en edes ollut kamamiehiä, ja fanaattinen siisteysintoilija solukaverina. Muutaman viikon jälkeen siihen kusitestiin ei millään tahdo saada motivaatiota kasaan lähteä taas, ja yksi kahjo vouhotti jatkuvasti "pölyisyydestä". Oli varmaan joku entinen kappari tai jotain. Seutulassa oli niitä talousmiehiä paljon. Fiinejä jätkiä laadukkaissa kauluspaidoissa ja suorissa housuissa. Eivät ottaneet kontaktia rahvaaseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse964794Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1143932Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2113830Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1162239Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575771964Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.801356- 1321278
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1651264En ymmärrä ateisteja!
Raamattu on aitoa historiaa, jotka ovat kirjoittaneet aikalaiset! Mitä änkyröitte turhaa???5241118- 531105