Mietintää vuosien takaa

äijäpaha

Mä runoja tuossa lueskelin
niitä kirjoitti moni, eri.
Runomuodossa pienin askelin
mukana myös Ruuneperi.

On mulla usein mielessä
kovanlainen runohinku'
Onko jotain ihan pielessä,
kysyi sisälläni Hinku.

No kuka tuonkin tietänee
en ainakaan itse minä.
Kuka tuollaista noin arvailee
"kysyn itse värkkärinä"

8

121

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Piikapahanen

      Anna palaa, älä runointoas salaa !
      Tule sanaleikkiin mukaan, sua ei estä kukaan !
      Anna runoratsus laukata ja mehevintä ruohoa haukata !

      🐎🐎🐎🌿🌱☘️

    • puolueetonta.runoa

      Ostatko tarinani kirjana
      kirjoitettu pelkkinä runoina
      siten pääsisit lukemaan runoa
      jolla on haluttu punoa
      yhtä ihmiselämää sanan muotoon.
      Älä nyt tukehdu silakan ruotoon
      kun kerron tästä
      yhden ihmisen elämästä.
      Tai linnuistako haluat kuulla
      onhan tarina myös lehtipuulla
      ja järvien selkiä kyntäneenä,
      tai ladulla varpaat jäätyneenä
      ihan kaikesta voi puhua runon kielin
      unelmissa elää, tai umpimielin.
      Illan väsymyskuvat ja unikuvat
      asutut talot ja autiotuvat
      voin sinulle piirtää
      sanoina kuvat sinulle siirtää.
      Runo elää ja sanat minussa:
      Herättikö mitään sinussa?

    • jjoutava

      Tervaleijonaa Oulusta!
      Lähes alkuperäisen makuista askin sain.
      Löytäneeni luulin samaa toisesta kaupasta,
      mutta olikin Lakritsaleijonaa.
      Kuinka monta erilaista tervaleijonaa liekään,
      mutta sitä Merijal Leijonnaa ei enään liene missään.

    • Ukonmielipide

      Nyt suklaata lakun päällä syötetään
      Se on pahaa , panee ihan yököttään
      Suklaa suklaana ja kaku lakuna
      Kahvi kuumana ja tyttö nuorena

      • runontaikaa

        Kahvi kuumana kun uutta keittää
        vaan tytön päälle vuodet varjon heittää
        ei molemmilla vanhana oo samaa virkaa
        ja mieheltäkin nuoruus vuosiin karkaa.


    • satupolku.johtaa

      Runon luin, luin toisen
      koin tunteen aikamoisen.
      Kaipuun kaiho mieleen nousi
      nuoruutemme ikä kausi,
      täällä runoin kielin puhuu
      toinen toisellensa huhuu.

      Elon illan lähetessä
      voimiemme vähetessä
      runon kielin lohduttaa
      ilon tielle johdattaa
      voimme toinen toisiamme.
      Runoilusta nauttikaamme.

    • Jotain hyvää kaikille,
      mä mieluusti soisin.
      Kauniistikin sanoisin
      jos osaisin ja voisin.

      Päivän hiljaa sammuessa
      sängyssä mä koisin.
      syliini sut (tyttö) ottaisin
      jos ylettyisin, voisin

    • Hyv.yötä.vaan

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1333
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      683
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      464
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      441
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe