eläkkeenmääräytyminen

antiemotion

Olen nykyään yrittäjä ja maksan yeliä. Kuinka aikaisempi 15 vuoden työssäkäyntini vaikuttaa eläkkeeseen?

4

226

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • elakeote
    • Saat varmaan siitä 15 vuoden työtulostas eläkettä normaalisti.
      Mitä korkeammaksi eläkeikä nousee, niin sitä vähemmän kannattaa maksaa eläkemaksuja. Jos eläkeikä hinataan tuonne 68 vuoteen, mikä näyttää olevan tavoite, niin sitä vähemmän jää TERVEITÄ maksettuja eläkevuosia sitten joskus jäljelle, jos sattuu elämään niinkin pitkälle. 68 ikäisiä alkaa viikatemies jo niittää innolla.
      Laitat nyt tulevaa eläkettä varten säännöllisesti jonkun summan vaikka sijoitustileille, niin sinulla on sitten 65:sena jo sievoinen summa siellä eläkevuosia varten. Jos satut kuolemaan ennen sitä, niin eläkerahat ei mene sitten muitten eläkeyhtiöitten johtajien parempiin suihin. Yrittäjänä sulla mahollisuus tehdä näin , mutta palkansaajan on vaikea kiertää eläkemaksuja. Kansaneläkkeen saa aina 65v. alkaen, jos ei ole paljoo muita eläkkeitä.

• niin-no-joo

Ensinnäkin kansaneläke ei ole enää ajankohtainen meille nuoremmalle väelle.
        Tilalle on tullut takuueläke.
        Tiisekseen kun ei kannata luottaa eläkevakuutukseen niin kannattaako palo-, varkaus-, liikenne-, yms. vakuutuksetkaan.
        Ainahan nekin rahat voi sijoittaa pahan päivän varalle.

Mitäpä jos poliitikot muuttavat takuueläkkeen sääntöjä vaikka siten että ne on sidoksissa omaisuuteen?
        Silloin jää tuo muiden siivellä eläminen pois ja on ihan oikeasti tultava toimeen sillä mitä itse on säästänyt.
        En nyt jaksa alkaa kertomaan mitä tapahtuu jos nuori yrittäjä sairastuu tai loukkaantuu vakavasti, kaikkihan tietävät ettei tapaturmavakuutus maksa kuin vähän aikaa ja vamma muuttuu iän tuomaksi rappeumaksi.

Aloittajan kannatta ihan oikeasti perehtyä eläkevakuutuksen hyviin ja huonoihin puoliin ja tehdä omat johtopäätökset.

• Nimimerkin"elakeote"antamasta linkistä pääsee tarkistamaan tiedot työuran ajalta karttuneista eläkekertymistä. Tietojen esille saaminen edellyttää palvelussa tunnistautumista henkilökohtaisilla verkkopankkitunnuksilla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      85
      4980
    2. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      96
      3013
    3. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      43
      2896
    4. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      199
      2412
    5. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      30
      2140
    6. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      133
      1979
    7. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      178
      1570
    8. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      16
      1511
    9. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      5
      1419
    10. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      17
      1335
    Aihe