Mulla on pakkomielle viillellä, ja tykkään siitä miltä mun nilkat ja kädet näyttää viiltelyn jälkeen. Mulla on poikaystävä, jota rakastan yli kaiken, se on aina mun tukena, oli tilanne mik vaan, paitsi... HÄNKIN VIILTELEE! Lupasin hänelle, et lopetan viiltelyn, koska hän viiltelee, koska mä viiltelen ja sit mä viiltelen koska hän jne... Hän uhkaa viiltää valtimoon jos en lopeta. Kun hän saa päähänsä, että nyt hän viiltelee, häntä ei saa enää kiinni. Huolestuttaa ja tuntuu että se on mun vika, vaikka oikeasti hänen veli on kuollut ja osaksi siksi masentunut. Siis pyydän apua, miten voin lopettaa viiltelyn, vaikka se on pakkomielle.
Viiltelystä pakkomielle
8
957
Vastaukset
Nyt kannattaa varmaan kysyä apua jostain muualta kuin S24:n nuoret-palstalta... En tiedä oletko tosissasi, esiintyyhän täällä pilvinpimein kaikenkarvaisia veitsiveikkoja, puukkopirjoja ja muita huomiota janoavia arjen sankareita. Mutta jos tosiaan aikuisten oikeasta pakkomieelteestä ja/tai masennuksesta on kyse, niin kannattaa kääntyä vaitiolovelvollisen terveydenhuollon ammattilaisen puoleen. Siinähän on myös se puoli, että järkiisi tullessasi et niitä arpia välttämättä enää järin puoleensavetävinä pidä.
- Peruna666
No miks vitus se kusettais
Hei,
Edelliseltä vastaajalta saitkin jo neuvon kääntyä terveydenhuollon ammattilaisen puoleen, sitä minäkin suosittelen.
Lisäksi on olemassa monenlaisia erilaisia auttavia tahoja, joihin sinä ja/tai poikaystäväsi voisitte halutessanne olla yhteydessä.
Tässä muutamia vaihtoehtoja:
- Sekasin-chat nuorille, https://sekasin247.fi/. Sekasin-chat on auki vuoden jokaisena päivänä, maanantaista perjantaihin klo 7-24 sekä lauantaisin ja sunnuntaisin 15-24. Chatissa päivystävät mielenterveyden ammattilaiset sekä koulutetut vapaaehtoiset.
- Verkkokriisikeskus Tukinet, https://www.tukinet.net/. Tukinetistä saa halutessaan tukihenkilön, jonka kanssa voi keskustella kahden kesken. Keskustelut ovat luottamuksellisia. Tukinetissä on myös monenlaisia keskusteluryhmiä, joista voi saada vertaistukea sekä ammattilaisten neuvoja. Tukinet on avoinna vuoden jokaisena päivänä kellon ympäri.
- Jos soittaminen tuntuu sinulle sopivimmalta tavalta hakea apua, niin valtakunnallinen kriisipuhelin päivystää numerossa 010 195 202 arkisin klo 09.00-07.00 sekä viikonloppuisin ja arkipyhinä klo 15.00-07.00.
Ystävällisin terveisin
SOS-kriisikeskus/Kata- adsfvsdf
Turha vaiva käyttää veittä, kun punaasella tussilla saa samannäköistä jälkeä kivuttomasti
- jjjjjjjjjjjjjjjjjjjj
tunnnen tän muijan, sen tilanne on ihan vitun vakava
- jonne66669
no tee itsari
- nuudeli66
mikä vittu sua vaivaa?! NOIN EI SAA SANOA KENELLEKÄÄN
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur1802230- 1751851
Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1701722Sofia Virralla ja Minja Koskelalla ei mitään käsitystä terveyskeskusmaksuista!
Vasemmistopimut Sofia ja Minja täysin ulkona sote asioista, ei minkäänlaista käsitystä edes mittaluokasta, missä terveys1101538Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."
The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise261494- 1091250
Juusolle sataa vihaisia viestejä hoitajilta ja loput nauravat hänelle
Ei löydy montaakaan, joka kehuisi Juuson toimintaa ministerinä: "Selvä enemmistö Juuson päivitykseen reagoineista on su1671114Persuehdokas uhkasi tappaa "jätkän" ja ravintolayrittäjän
Kuuntele tästä kuinka meuhkaa. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4eb3034d-48c5-4f31-b53c-42be3dc9607c771073Varattais lähihotellista
🥰 huone viikoksi. Oltais vaan ja tilattais huonepalvelusta herkkuja! Viikonloppukin käy jos et viikoksi ehdi ❤ Hyvää148962Kompostointitarkastaja tuli tarkastukselle!
En ole ikinä kompostoinnut ja eilen kävi kompostointitarkastaja kylässä. Tosi hianoa byrokratiaa taas: "Laki edellyttää,58955