Sauli ja Jenni odottavat vauvaa!!!

Valtakunnan-huomio

Voi lapsiparkaa. Siinä vaiheessa kun lapsi on murrosiässä, isi on 85 ja äiti 55 ikäisiä.

"Presidenttiparin esikoisen laskettu aika on helmikuussa 2018.
”Kerromme ilouutisen: Jos kaikki sujuu odotetusti, perheemme kasvaa helmikuussa 2018. Lasta on useiden vuosien ajan odotettu ja toivottu. Näihin vuosiin on lukeutunut monia vastoinkäymisiä. Siksi onnen ohella on raskauden alkuun sisältynyt herkkyyksiä, mutta nyt voimme asiasta kertoa”, kertovat perheenlisäyksestä tasavallan presidentti Sauli Niinistö ja rouva Jenni Haukio tiedotteessaan. "

89

893

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Odotushuoneessako

      Missä he odottavat?
      Bussipysäkillä? Rautakiskoasemalla? Lentoasemalla?
      Perustetaanko heille oma kätilöopisto?

      • menee-päälaelleen

        HuhHuhHuu odottavan aika on aina niin pitkä, matka taas liian lyhyt.


    • ikäonvainnumeroita

      Terveyttä ja pitkää ikää tuleville vanhemmille! Lapset pitävät nuorena :) On niitä iäkkäämpänäkin äideiksi tulleita. Uskon, että tulevat olemaan hyviä vanhempia.

      • Kaikkea-hyvää-tietysti

        Nop vanhenmuuttahan ei luulisi epäilevän kenenkään. Johan vakanssi presidenttipari asettaa tiettyjä vastuita ja toimia esimerkillisinä hyveen kuvina niin nuoremmille kuin vanhemmillekin pareille.

        Ilmeisesti lapsen saaminen on ollut vuosikausien pakkomielle heille molemmille. Kunnes tärpähti. Hedelmöityshoidon tai koeputken avulla.


      • Vanha.synnyttäjä

        Joo tässähän palstalla hiljattain keskusteltiin ANtti Lindtmanin 34v. vaimon 54v. ,raskaudesta. luulin ensin että on tälle vaimolle ensimmäinen lapsi, mutta luin että hänellä on aikuinen tytär. Siksi ihmettelen miksi pitää noin iäkkäänä vielä hankkia lapsi, vai onko se ehkä keino pitää nuori aviomies messissä? Jos pelkää että mies jättäisi muuten ja hankkisi lapsen jonkun nuoremman kanssa.
        En tiedä näistä vanhempana synnyttämisistä, mutta luulisi että on käytetty joko omia vuosia sitten pakastettuja munasoluja tai luovutettua munasolua. Kun hänellä on aikuinen tytär, niin eikös tyttären munasolu olisi hyvä idea jos ei muualta saisi luovutettua munasolua noin iäkkäänä kun on jonossa nuorempiakin tarvitsijoita. Onhan tyttäressä hänenkin perintötekijöitään ja olis näin ollen tutumpi vaihtoehto kuin ventovieras luovuttaja.
        Mites on istukan laita, toimiiko vanhemmalla naisella yhtä hyvin kuin nuoremmalla vai voisiko ilmetä heikompaa ravinnon kuljetusta lapseen?


    • Hieno100vuotislahja

      Aina löytyy ilkeitä ivailijoita ja kiusaajia, itse sain sitä kokea kun oma maailman paras isäni oli jo 66-vuotias syntyessäni.
      Onneksemme hän sai elää pitkän elämän ja lapsenikin ehtivät vielä tutustua häneen .

      Voi aloittaja-ilkeilijä raukkaa, mahtaa sinulla olla ollut onneton elämä.

      • lollolol

        Sitä tarvinne ottaa henkilökohtaisena loukkauksena, sillä jotkut harjaa aina vähän vastakarvaan, ettei olisi niin loputtoman tylsää.


      • tilannehuumoriauttaa
        lollolol kirjoitti:

        Sitä tarvinne ottaa henkilökohtaisena loukkauksena, sillä jotkut harjaa aina vähän vastakarvaan, ettei olisi niin loputtoman tylsää.

        Oikea asenne sinulla.
        Palstalla on apatiaa ja mutruturpaa muutenkin yliedustettuina.


    • onneaaaa

      Mun 2 isää kuoli kun olin pieni,eikä äidistäkään ihmeempää komenttia voi antaa.Mutta uusi elämä on aina tervetullut tähän mailmaan.

      • heippaaa

        Ton O eteen voi laittaa A


    • Eihän tuo äidin ikä mitenkään paha ole, isä on vanha, mutta toivotaan kaikkea hyvää.

    • Mikä_milloinkin

      Asia on heidän omansa eikä kuuluisi oikeastaan ulkopuolisille. Sitä paitsi tänä päivänä meillä on onneksi lapsia hyvinkin eri ikäisillä vanhemmilla.

      Toisaalta olen pettynyt, että menivät mukaan siihen yhteen ja samaan perhemörsselöön. Ei mitään omaperäistä. No, sitä heissä ei ole muutoinkaan. Ei silti, että minulla olisi mitään heitä vastaan ja ulkoisesti he ovat hyvin edustava pariskunta, mitä nyt Jennillä tätitukka, mutta se on tarkoituksellista, jotta näyttäisi edes vähän vanhemmalta.

      • anneeeeee

        Jennillä ei ole ainakaan TÄTI VARTALO jota nykyisin näkee jo alaikäisillä melkein.Pääasia kun on hiukset,niitäkään ei ole kaikilla ,monista syistä johtuen.


      • Mikä_milloinkin

        Juu, Jenni on hoikka ja kaunis, siksi siitä tukasta sanoinkin. Hän voisi kokeilla erilaisia nuorekkaita leikkauksia, raidoitusta ym.


      • annneeeee
        Mikä_milloinkin kirjoitti:

        Juu, Jenni on hoikka ja kaunis, siksi siitä tukasta sanoinkin. Hän voisi kokeilla erilaisia nuorekkaita leikkauksia, raidoitusta ym.

        Juuu raitaa seepran ,valkaisua alpiinon ym.pilata kauniit hiukset.Mulle tuli aikoinaan poismeno reaktio,kouvolassa.Tällä TÄDILLÄ joka oli kampaamo työntekijä,sellainen haisunäädän väritys hiusissa.Aivonit toimii ja katsoin parhaakseni peräytyä moisesta paikasta.


      • Mikä_milloinkin

        Minä, minä, minä...miksi kaikkiin keskusteluihin pitää sotkea minä itse, mun mies ja koiravainaan kummi ja täti ja setä ja naapurin sian poikaset?

        Jennillä on varmasti sen verran taskun pohjalla, ettei hänen tarvitse käydä kampaajalla jossain Kouvolan takana korvessa.


      • pakastepussinenä

        Jennillä ei ole tukkaa. Ne ovat hiukset.
        Saulilla on tukka.
        Kyllä Jenni yhtä pihinä kuin Sauli menee kampaajalle mieluummin Kouvolan taakse korpeen kuin maksaa pääkaupunkiseudun ylihinnoiteltuja palveluita.

        Vaikka Jennillä onkin private Hovi-Kampaaja Valtion puolesta.


      • juuuuuu
        Mikä_milloinkin kirjoitti:

        Minä, minä, minä...miksi kaikkiin keskusteluihin pitää sotkea minä itse, mun mies ja koiravainaan kummi ja täti ja setä ja naapurin sian poikaset?

        Jennillä on varmasti sen verran taskun pohjalla, ettei hänen tarvitse käydä kampaajalla jossain Kouvolan takana korvessa.

        Kouvolan takanma KORVESSA!!Sieltä se TULI TOTUUS KOUVOLASTA!!!!OLEN TÄYSIN SAAMAA MIELIPULTA KOUVOLASTA:POIS MUUTTANUT ANNE


      • ei-raitoja-ikuna
        juuuuuu kirjoitti:

        Kouvolan takanma KORVESSA!!Sieltä se TULI TOTUUS KOUVOLASTA!!!!OLEN TÄYSIN SAAMAA MIELIPULTA KOUVOLASTA:POIS MUUTTANUT ANNE

        Raidotus on merkki siitä että olen vanha mutta yritän raitoineni näyttää nuoremmalta.


      • Mikä_milloinkin

        No sehän on ihan HIRRRVEÄÄ, että ihminen on vanha.

        Ikääntyminen tullaankin kohtapuoleen kriminalisoimaan, olen varmoista lähteistä kuullut. Niinistön toisella presidenttikaudella.


    • Nahkavyöpaukkuu

      Kuka lapsen kummiksi, ehkä Pekka Haavisto?

      • Kuka kummiksi, kummeiksi?

        Jussi Halla-aho ja Laura Huhtasaari. Ohittamaton yhtälö. Kaikki muu on vääryyttä.


      • Natsirakas

        Pekka voisi mennä 30 vuoden päästä lapsen kanssa naimisiin ja johtaa valtakuntaa laupeudella..


      • Pekkaakin-pahempaa
        Natsirakas kirjoitti:

        Pekka voisi mennä 30 vuoden päästä lapsen kanssa naimisiin ja johtaa valtakuntaa laupeudella..

        Mutta jos lapsi on tyttö?


      • Taikuritässä
        Pulp-fictio kirjoitti:

        Kuka kummiksi, kummeiksi?

        Jussi Halla-aho ja Laura Huhtasaari. Ohittamaton yhtälö. Kaikki muu on vääryyttä.

        Pusipusi ja mumumtsimum.


      • sekavata
        Pulp-fictio kirjoitti:

        Kuka kummiksi, kummeiksi?

        Jussi Halla-aho ja Laura Huhtasaari. Ohittamaton yhtälö. Kaikki muu on vääryyttä.

        Oletko ainoa ja oikea pulp-fictio, entinen ainoa ja oikea new-age??


      • Paavo Väyrysestä tykkään kovasti. Kummisetien kummi.


      • sekavata kirjoitti:

        Oletko ainoa ja oikea pulp-fictio, entinen ainoa ja oikea new-age??

        Se oikea. En halua että jää epäilyjä.


      • Samat sanat. Turhaa epäillä.


      • New-age kirjoitti:

        Se oikea. En halua että jää epäilyjä.

        Kuka sinä niistä olet?
        Pilasit hommasi kirjoittelemalla ensin mitä sattuu.
        Nyt nimmariisi ei usko kukaan vuosi-kausiin.
        Minä oletan sinun olevan yksi siilin-leskistä.
        Niin monesta.

        H.


      • Pulp-fictio kirjoitti:

        Samat sanat. Turhaa epäillä.

        Kuka sinä niistä olet?
        Pilasit hommasi kirjoittelemalla ensin mitä sattuu.
        Nyt nimmariisi ei usko kukaan vuosi-kausiin.
        Minä oletan sinun olevan yksi siilin-leskistä.
        Niin monesta.

        H.


      • Lupaustenlautturi

        Heistä ketä eniten sinä kaipaat aallonpohjasi soutuvenheeseen.
        Sen saat mitä soudat.


      • Taikuritässä
        sekavata kirjoitti:

        Oletko ainoa ja oikea pulp-fictio, entinen ainoa ja oikea new-age??

        Pusipusi mumtsimummum


      • Taikuritässä
        Pulp-fictio kirjoitti:

        Samat sanat. Turhaa epäillä.

        Pusipusi. Mumtsimummum.


      • Taikuritässä
        New-age kirjoitti:

        Paavo Väyrysestä tykkään kovasti. Kummisetien kummi.

        Pusipusi. Mumtsimumumum.


      • höpötinnn
        Pekkaakin-pahempaa kirjoitti:

        Mutta jos lapsi on tyttö?

        SE on sitten PRINSESSA RUUSUNEN


    • meniläpi

      No tuo äidin ikä ei huolestuta, mutta kyllähän tuon ikäinen isä on ennemminki pappa.
      Oma tyttäreni häpesi ikääni 11-12 vuotiaana, vaikka olin vasta 42 v. Mutta muut hänen kaverinsa olivat ensimmäisiä lapsia, meillä jo kolmas. Joten hän päätti valehdella ikäni :D

      • lounaista

        Olimme tavallista vanhempia saadessamme lapsemme. Koskaan he eivät ole meitä hävenneet, vaan iloisina esitelleet kavereilleen. Liekö kotikasvatuksen tulos? Jotkut kaverit häpesivät meitä paljon nuorempia vanhempia. Toivokaamme, että kaikki menee hyvin, on ns yksityisasia.


      • Iujjkikk

        Eiköhän kaikki lapset häpeä vanhempiaan jossakin vaiheessa. Ihan normaalia. Ihmiset eivät myöskään nykyaikana vanhene yhtä nopeasti kuin ennen muinoin. Sauli on hyvä esimerkki nuorekkaasta 70-vuotiaasta, jolla on aktiivinen ote elämään. Onnittelut lienevät paikallaan! Äitiys on maailman ihanin asia!


      • orpo-lipponen-supina

        Onnittelut voi ja kannattaa osoittaa suoraan Tasavaltamme Presidentin kansliaan. Eivät Sauli ja Jenni liiku suomi24 palstoilla.


    • anneeeeeee

      Voi voi ja näkkileipä,on sanontani kun mikään ei mene kaikille perille.

    • toi.vo

      Onnea Jennille ja Saulille! Hieno juttu, olen tätä toivonutkin, kun ovat niin mukava pari!

    • vfihimsff

      Onnea ja iloa - kyllä maailmalla varmaan kovasti kohistaan
      - ei silleköön mitään mahda että välillä vanhempien sanotaan saavan harmaita hiuksia
      - joskus omista kuin muittenkin maiden lapsista - vaikkei se mitenkään uuden sukupolven ja eloon tapahtumina liittyisi - harmaatukkaiset mummi ja pappa olivat tosin omillekin lapsille varhaislapsuudessa maailman rakkaimmat olennot-.
      Taivasta ja maata - jotain pysyviä arvoja edustavaa - vanhempien työkuomansa alla sanottiin olevan vain lenkki sukupolvien ketjussa.

      • Hämmästelevätkin

        Jospa maailmalla naureskelevat koodia 70/40 !


    • aikanäyttää

      Onko se vaalee,vai tumma ihonen.?

      • Motok-rola

        "Onko se vaalee,vai tumma ihonen.?"
        Jospa se on vaan iPhonen, se uusi 8 mallinen. Valmiiksi kädössään.


    • lacucaracha

      Mukava uutinen näinä synkkinä aikoina. Onnea vaan pariskunnalle. Onhan siinä meikäläisillekin kivaa seurattavaa, kun varmasti Niinistö jatkaa pressana toisenkin kauden. Jättäisin nuo mietteet ikäkysymyksistä syrjään, se ei ole meidän asia ollenkaan. Eletään nyt vaan tätä päivää.

      • uutistulevaisuustaattu

        Ja ne tulevat haastattelut. Mitä ihqua kakkaherkkua "no jenni, vaihtaakos sauli vaippoja"? "kylhän se yritti mutta taisi mennä yökkimään jo ekasta satsista" "kyllä, me käymme yhdessä perheneuvolassa, sitten perheterapiassa, onhan tämä ollut mullistavaa kun kummallakaan ei ole kokemusta vauvasta...no saulilla ollut joskus, kuka niitä vanhoja asioita muistaa"


    • On ihana lukea hyviä uutisia. Onnitteluni Jennille ja Saulille 👨‍👨‍👦

    • Taikuritässä

      Todella soma uutinen. Toivon onnea!

    • tUTTLLTT

      Onni heille.

    • kohta80plus

      Lukekaapas nyt tämän palstan vastaukset, ei luulisi, että 70 -palstalla ollaan. Hävetä saisi moni.

      • lollolol

        Itseppäs jätit luulemisen varaan ja tässä se sitten nähdään mistä palstan alennustila johtuu, kun jotkut pöhelöt kuvittelee olevansa edelleen 60 vaikka vuosikymmen tai lie toinenkin on kääntynyt jo aikaa sitten.


    • Eikös Suomessa terveehkön naisen odotettavissa oleva elinikä ole kahdeksankymmentä vuotta ja rapiat? Kyllä lapsella hyvin todennäköisesti on äiti ihan aikuiseksi asti! Isäkin toivottavasti elää pitkän elämän!

    • Tulee mieleeni ensivisitti plus 70-palstalle. Korven mies oli saanut kolmannen lapsensa 79-vuotiaana.

      Sain tyrmäävän vastaanoton ilosanomalleni.
      Meitä vanhempi ja meidän ikäluokka tuomtsee julmasti vanhemmuuden ilon iäkkäiltä.

      Minä en ymmärrä selityksiä "voi lapsi parka".

      Tänään mm. keramiikkapiirissä tuli vanhemmilta naisilta samanlaisia mielipiteitä kuin täälläkin, voi lapsi raukka.

      Nykyaikana ensimmäisen lapsen saaneiden keski-ikä on jo yli 28-vuotta.

      Tilastokeskuksen mukaan 35–44-vuotiaat saavat huomattavasti enemmän lapsia kuin aiemmin. 40 vuotta täyttäneille syntyi viime vuonna 1 998 lasta, yli kaksi kertaa sen verran kuin alle 20-vuotiaille. Vanhin synnyttäjä oli 50-vuotias.
      35–39-vuotiaille syntyy selvästi aiempaa useammin vasta ensimmäisiä lapsia.

      Itse sain lapseni 36-vuotiaana ja 42-vuotiaana. Olen jo aijemmin kirjottanut, on ihana kun on nuoria aikuisia lapsia. Ei osaa kauhistella voi lapsi parat 😊

      Nykyisin opiskellaan, valmistutaan ammattiin, ostetaan asunto ja sitten tulee lastenteon aika. (niin tein itsekin) ei kärvistellä köyhyydessä. No, tietty alemmissa sosiaaliluokissa kai vieläkin lapsia hankitaan kakaroina itsekin.

      • kylmätotuus

        Sinä varmaankin kuulut mielestäsi eliittiin, koska synnytit kuopuksesi 42-vuotiaana.

        Eiköhän jokainen pariskunta itse päätä, missä järjestyksessä elämänsä rakentavat.
        Kaikilla ei ole tarvetta , eikä halua ottaa asuntolainaa taakakseen, vaan he panostavat enemmän elämään, johon lapset saattavat olennaisesti kuulua.
        Ei tuollainen valinta sysää heitä alempaan sosiaaliluokkaan.

        Biologisesti ajatellen 36-vuotias ensisynnyttäjä ei ole parhaassa iässä synnytykseen.
        Ei myöskään liian vanha, mutta riskit tehtävän onnistumiseen ovat paljon suuremmat kuin esim. 25-vuotiaalla naisella.


      • kylmätotuus kirjoitti:

        Sinä varmaankin kuulut mielestäsi eliittiin, koska synnytit kuopuksesi 42-vuotiaana.

        Eiköhän jokainen pariskunta itse päätä, missä järjestyksessä elämänsä rakentavat.
        Kaikilla ei ole tarvetta , eikä halua ottaa asuntolainaa taakakseen, vaan he panostavat enemmän elämään, johon lapset saattavat olennaisesti kuulua.
        Ei tuollainen valinta sysää heitä alempaan sosiaaliluokkaan.

        Biologisesti ajatellen 36-vuotias ensisynnyttäjä ei ole parhaassa iässä synnytykseen.
        Ei myöskään liian vanha, mutta riskit tehtävän onnistumiseen ovat paljon suuremmat kuin esim. 25-vuotiaalla naisella.

        Minun lähisuvussani se riski on nähtävästi uskallettu ottaa, että ensin on eletty nuoruus laidasta laitaan ennenkuin on vakiinnuttu ottamaan vastuu lapsistakin.

        Äitini on ollut 34-40v, kun me ollaan synnytty.
        Vanhin sisareni 34-40v, kun hänen lapsensa ovat syntyneet.
        Toinen sisareni 33-36v
        Minä 32-34v

        Ihan hyvin tuo on onnistunut ja terveitä ja hengissä kaikki 11.


      • Tellukka kirjoitti:

        Minun lähisuvussani se riski on nähtävästi uskallettu ottaa, että ensin on eletty nuoruus laidasta laitaan ennenkuin on vakiinnuttu ottamaan vastuu lapsistakin.

        Äitini on ollut 34-40v, kun me ollaan synnytty.
        Vanhin sisareni 34-40v, kun hänen lapsensa ovat syntyneet.
        Toinen sisareni 33-36v
        Minä 32-34v

        Ihan hyvin tuo on onnistunut ja terveitä ja hengissä kaikki 11.

        Ei kylmällä tottuuvella ole mitään muita synnyttäjiä vastaan kuin minua 😉


      • lukeneena
        korppis kirjoitti:

        Ei kylmällä tottuuvella ole mitään muita synnyttäjiä vastaan kuin minua 😉

        Kuulutko sinäkin elittiin, et alempaan sosiaaliluokkaan?

        Pystyt maksamaan asumisesi ilman yhteiskunnan tukea?

        Nuoret aikuiset lapsesi pitävät sinut nuorekkaana ja osaat täten käyttää sitä v-sanaa nuorekkuuden esille tuomiseksi.


      • korppis kirjoitti:

        Ei kylmällä tottuuvella ole mitään muita synnyttäjiä vastaan kuin minua 😉

        Mutta hänenhän pitäisi nostaa sinut esiin elävänä esimerkkinä siitä, että yli nelikymppinenkin pystyy synnyttämään onnistuneesti terveitä lapsia.


      • lukeneena kirjoitti:

        Kuulutko sinäkin elittiin, et alempaan sosiaaliluokkaan?

        Pystyt maksamaan asumisesi ilman yhteiskunnan tukea?

        Nuoret aikuiset lapsesi pitävät sinut nuorekkaana ja osaat täten käyttää sitä v-sanaa nuorekkuuden esille tuomiseksi.

        Kylläpä te olette ilkeitä sinä ja kylmätotuus.


      • Tellukka kirjoitti:

        Mutta hänenhän pitäisi nostaa sinut esiin elävänä esimerkkinä siitä, että yli nelikymppinenkin pystyy synnyttämään onnistuneesti terveitä lapsia.

        Niin järki-ihmisiä tein ja kielitaitoisia kasvatin. Hyvät geenit niin ja komeitakin sekä hyvätapaisia. Olen osani tehnyt. Nyt vanhana voin jo antaa periksi ja nostaa tukeja siltä osin kun yhteiskunta niitä lain mukaan mimulle antaa.

        Nuorempana en tarvinnut oli maallista hyvää ja terveyttä. 😉


      • kylmätotuus

        Onnittelut Jennille ja Saulille täältä Savosta!

        Apulannan esittämä biisi on uutta Toni Wirtasta.

        Vain elämää-ohjelmassa laulun esitti upeasti Kaija Koo ja mielestäni hänen esittämänään kapppale sai jotenkin syvemmän merkityksen.

        Kiitos linkistä.


    • suloista

      Ruotsin prinsessa Victoria on suurin piirtein samanikäinen kuin Jenni ja sai pojan kauan yritettyään. Ehkä Sauli halusi antaa Jennillekin äitiyden lahjan kun rinnallaan on häntä tukenut. Olen itse lapseton ja iloitsen heidän onnestaan.

    • ö-Öö

      Vaalivauva

      Onhan se tietenkin uutinen, jos pressa pieniinpäin. Ihan hauskaakin, suomessa kun ei ole kuninkaallisia, saa tämäkin maa tavallaan vähäksi aikaa julkkisvauvan. Jotenkin tuli mieleen, Jere Karalahden muistelmat saaneet enenpi julkisuutta viime päivinä. Että eiköhän toi "kohu" ton kakaran ympärillä ehdi laantua, ennenkuin siitä alkaa olla haittaa vaikkapa koulussa jne.

      Monet, minäkin, ihmii kovin iäkkäinä alkuun laitettuja lapsia. Saukka ei ole enää kovin nuori, mutta muijansa on ihan lisääntymisiässä. Ihan mahdollista, Saukka elää pitkään. Sekin tosin mahdollista, mimmistä tulee yksinhuoltaja. Noh, onhan noita yksinhuoltajia maassa, vaikka kuinka paljon.

      Julkkisvauva, ei sille mitään voi. Mun mielestä kuitenkin ihan hauskis uutinen, kun tahtoo monesti olla nuot uutisoinnit mollivoittoisia. Ihmeen hyvä ajoitus vaan lisääntymiselle, kun aattelee tulevia vaaleja :DDDD

      =DW=

      • lollolol

        Niinkö meinasit, että Sale jatkaa vielä kolmannellekin kaudelle. Niinistön suurin heikkous presidenttinä tulee olemaan ikä, eikä sille kukaan mahda mitään, teki miten paljon lapsia hyvänsä.


      • Revisiitä

        Miten joku kehtaa esittää tietämättömyyttään julkisesti noinkin suoraan ja peittelemättä!

        Se ei ole pressa, joka on pieniin päin vaan hänen rouvansa. Naiset ainakin vielä yleisimmin ovat raskaana eli kantavat uuden ihmisalun syntymähetkeen asti. Uutisoinnissa kerrottiin no. että aiheessa on ollut "vastoinkäymisiä", lienevät sulle tuntemattomia. Onko luki-luki vai muu ymmärtämisen vaje: " Lasta on useiden vuosien ajan odotettu ja toivottu. "

        Vain kääpiöaivoinen tekee asiasta jotenkin vaaleihin liittyvän ja teitä millin kapasiteetilla ajattelevia valitettavasti riittää


    • 1eero

      Onnea vaan 👶
      Jennistä tämä oli kiinni mutta hyvä näin vielä kerran onnea.

      Saulin kanssa saman ikäisiä, toisesta tuli presitentti ja minusta tammoinen ? Tavallinen kengän kuluttaja.

    • hmpff

      Onnea heille ja lapselle, saa fiksut vanhemmat. Ja Suomi saa yhden fiksun kansalaisen lisää?

      Mä olin 36 kun sain omat lapset, exäni 42. Kun muksut kasvoivat, he toisinaan toivoivat että me olisimme olleet nuorempia, heillä oli päässä joku kuva minkälaiset nuoret vanhemmat ovat.

      Sitten poikani alkoi seurustella tytön kanssa, jonka vanhemmat olivat olleet alle 20v kun saivat tämän tytön. Poitsu sanoi mulle tässä viime kesänä, että hän arvostaa sen että olimme vähän vanhemmat, hän näkee nyt että silloin on vähän tasapainoisempi ihmisenä. On kasvanut vähän.

      Minkä iässä häviää, sen voittaa ihan muilla osa-alueilla. Kokemuksessa, viisaudessa, seesteisyydessä. Tällä en halua sanoa että olisin kokenut, viisas ja seesteinen. Mutta olin taatusti vähemmän sitä kaikkea kakskymppisenä kuin mitä olen nyt, ja kuin mitä olin 36v.

    • Eikaisentäs

      Aloittajalle suurkiitos uutisesta, en tuota mitenkään muualta olisi huomannutkaan!

      • En-minäkään-tiennyt

        No luojan kiitos, palstasta on sentään jotain hyötyä vaikka aina purnataan, että avaukset ovat typeriä, ala-arvoisia, kerran jos toisenkin aiemmin tehtyjä...
        Onneksi Saulilla ja Jennillä ei ollut lapsia ennestään niin avaus pääse eka kertojen arkistoon.
        Lisää tällaisia ensivauva tulee taloon uutisia. Tai ensi mies tai ensi rouva tai ensi miniä tai sulho.


    • hmpff

      Siis, tuotanoin... ennen vanhaan oli ihan normaalia saada lapsia vielä kypsässä iässä. Ei oikein ehdi saada 14 lasta ja vielä jäädä alle 35v. Tai ehtii, mutta mamma-parka...

      Tästä tuli mieleeni gynokologini, joka joskus tokaisi mulle että naisen ei kuulu luonnon mukaan "kärsiä" kuukautisista, hänen kuuluu olla joko raskaana tai sitten imettää. En jostain syystä käytä sitä gynekologia enää.

      • turhat-käynnit-pois

        Miksi ylipäätään käytät gynekologia? Onko se joku muotitartunta jenkeistä? Siellähän varpaidenkynnetkin leikkautetaan ulkopuolisella.
        Itse tiedän monta naista jotka ovat käyneet gynellä max yksi kerta elämässä ehkä synnytyksen jälkeen.
        Tosin turhaanhan rasitetaan suomen terveyshuoltoa muutenkin. Sairauksista 90% on luulosairauksia eli tarpeettomia terveyskeskus käyntejä.


      • hmpff
        turhat-käynnit-pois kirjoitti:

        Miksi ylipäätään käytät gynekologia? Onko se joku muotitartunta jenkeistä? Siellähän varpaidenkynnetkin leikkautetaan ulkopuolisella.
        Itse tiedän monta naista jotka ovat käyneet gynellä max yksi kerta elämässä ehkä synnytyksen jälkeen.
        Tosin turhaanhan rasitetaan suomen terveyshuoltoa muutenkin. Sairauksista 90% on luulosairauksia eli tarpeettomia terveyskeskus käyntejä.

        On tarpeen, minulta on elämäni aikana poistettu kolmeen otteeseen polyyppeja, vaarattomia sellaisia. En mä niitä rupea kynsisaksilla... :))

        Maksan kyllä gynekologi-käynnistä ihan ite, ei terveyskeskuksilla ole sellaisia palveluja.


      • Panoeienääonnistunut

        Mutta siis tuotanoinniin, jos tarkoitetaan ennenvanhaa- käsitteellä aikoja noin sata vuotta sitten ja sitä vanhempia, mikä oli vaikka suomessa esim. ihmisten keski- ikä? Se lienee ollut ainakin kymmenen vuotta nykyistä alhaisempi. Montako 70- vuotiasta miestä tuli isäksi vaikka vuonna 1917, suurena vallankumousten ja mullistusten vuonna? Elämä ns. ennenvanhaan oli myös fyysisesti useimmille hyvin kuluttavaa, tuon ikäinen mies oli yleensä kirjaimellisesti raihnainen, hampaaton ja monella tapaa kivulloinen ja sairas mies.


    • vaalivalvojaiset

      Jotain piti tehdä, kun oli pelko ettei pääse jatkamaan seuraavaa kuutta vuotta pressana.
      Vaikuttaa täydelliseltä vaalivauvalta. Tiedote asiasta oli laadittu niin, että se menee kansaan kuin häkä päähän, eli oli kauan odotettu jne. Vai mitä mieltä olette ?

      • Vai.miten

        No ei vaarmaan ollu pelkoa jos kuntoa riittää ja halua kolmannelle kaudellekkin valitaan ei näköpiirissä varteen otettavaa vastaehdokasta.


      • Ketjun aloitus laskeskelee ikää, mielestäni siihen ei ole syytä takertua, kun he elävät elämäänsä tässä ja nyt.


      • lollolol
        kawe kirjoitti:

        Ketjun aloitus laskeskelee ikää, mielestäni siihen ei ole syytä takertua, kun he elävät elämäänsä tässä ja nyt.

        Presidentin ikä kuuluu kansalle mitä suurimmassa määrin, mutta presidenttiparin yksityiselämä vähän, jos ollenkaan.


      • lollolol kirjoitti:

        Presidentin ikä kuuluu kansalle mitä suurimmassa määrin, mutta presidenttiparin yksityiselämä vähän, jos ollenkaan.

        Kyllä -oikeassa olet presidentin kunnosta ilmoitetaan nykyisin, mikä on oikein hyvä asia, muistamme Kekkosen ajoista suorastaan traumaattiseksi jääneen tilanteen.
        Tämä on oikeinkin yksityistä, mutta ah niin yhteistä, eikö- on asiat ja asiat ja miten me käsittelemme niitä, nyt vaaleanpunaisten rillien läpi...........


      • lollolol
        kawe kirjoitti:

        Kyllä -oikeassa olet presidentin kunnosta ilmoitetaan nykyisin, mikä on oikein hyvä asia, muistamme Kekkosen ajoista suorastaan traumaattiseksi jääneen tilanteen.
        Tämä on oikeinkin yksityistä, mutta ah niin yhteistä, eikö- on asiat ja asiat ja miten me käsittelemme niitä, nyt vaaleanpunaisten rillien läpi...........

        "Tämä on oikeinkin yksityistä, mutta ah niin yhteistä, eikö- on asiat ja asiat ja miten me käsittelemme niitä, nyt vaaleanpunaisten rillien läpi..........."

        Jos aletaan arvuuttelemaan, niin eiköhän siitä vielä tule sanomista ennen kuin vaalit on ratkaistu, voin hyvin kuvitella miten Sauli torppaa ja kansa luimistelee korviaan kun on mennyt riepottelemaan niinkin yksityistä asiaa kuin presidentin puolison raskautta.


    • mimmimum-..mi

      Onnea vaan onnellisesta odotuksesta....Aikamoista keskustelua nyt jo käydään esim. synnytyksestä ...että missä...kotona vai sairalassa..
      " Mitään malliesimerkkiä järjestelyistä ei ole olemassa, koska istuvalle presidentille ei ole koskaan Suomen historiassa syntynyt vauvaa".......Heh..Sauliko synnyttää....

    • AnnetaanLahja

      Paljon onnea vaan!
      Annetaan me kaikki yhdessä tälle pienokaiselle lahja,
      annetaan hänen isälleen seuraavien vaalien jälkeen aikaa olla vain isä, ei presidentti.

    • Onnea vaan presidenttiparille perheenlisäyksen johdosta.
      Itse olen aloittajan tavoin taipuvainen ajattelemaan asiaa lapsen kannalta. Heti tuli mieleen, että (tuleva) isä jo niin vanha, ettei lapsi välttämättä ehdi aikuiseksi isänsä kanssa. Toisaalta, moni lapsi voi menettää jommankumman vanhempansa jo paljon nuorempanakin.

    • valiovauva

      Eiköhän ole kaikenkaikkiaan hienoa, että lapsi on toivottu, sillä on vanhemmat ja vanhemmat ovat mieleltään ja ruumiiltaan terveitä ja tässä tapauksessa vielä hyvin toimeentuleviakin. Todennäköisesti lapsesta tulee älykäs ja hauskannäköinen. Lapsi ei voisi syntyä parempiin oloihin.

      Mielestäni vain valioyksilöiden pitäisi laittaa lapsia. Jos on esimerkiksi jokin sairaus, joka mahdollisesti periytyy, niin ei kuuloakaan.

      Meidän ikäpolvessa kun ei ollut ehkäisyä eikä aborttia, lapsia syntyi äpärinä ja niitä jätettiin milloin minnekin. Isyyttä ei selvitetty ja äitikin saattoi olla sitä tahansa. Lapsi syyllistettiin äpäryydessä ja kasvatettiin kireässä uskonnollisuudessa tai vaihtoehtoisesti lapsi ajelehti missä tahansa porukoissa pitkin peltoja tai katuja.

      Nykyisin onneksi voi valita, synnyttääkö ei-toivotun lapsen vai ei ja ehkäisykin on arkipäivää.

      Silti lapsia syntyy hyvin paljon pareille, joilla ei ole edellytyksiä niitä hoitaa. Nykyisin on onneksi lastensuojelu, koulukuraattorit sun muut, jotka kiinnittävät huomiota lapsen pahoinvointiin. Ennen ei ollut niitäkään.

    • Huolehdiomastanavastasi

      Mitähän withua tämä(kään) asia ja aihe kuuluu kenellekään? Varsinkaan tavallisille tavan taneleille joitten näkemykset ja kokemukset ovat tynnyristä tai kellarista.

    • mmmki8uhg

      Eihän sitä koskaan tiedä, mitä elämä tuo tullessaan. Ei nuoret vanhemmatkaan.
      Saulin ja Jennin lapsella on varmasti rakastavia ihmisiä aina olemassa.
      Ja onhan naisia paljon, jotka ovat ensi synnyttäjiä 40 vuotiaana.
      Tämä lapsi on varmasti hartaasti odotettu ja suuresti toivottu.
      Onni heille, jotka tätä ovat halunneet.

    • Ei.iällä.väliä

      Mun äiti oli 38 vuotias minut saadessaan. Se kelmi juhli 50-vuotispäiviäni. Mieheni äiti hukkui 26-vuotiaana.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1545
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1321
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1257
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1255
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1238
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1233
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1214
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1190
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe