Stinger ja triggeröityminen

M.Dinarius

No niin, Kian Stingeristä tullut monta positiivista arvostelua mm. Suomen iltapäivälehtiin. Huvikseni luin kommentoinnit, jotka olivat - ylläri - pääosin negatiivisia. Hauskoja nämä veijarit, jotka meemuilevat mm.
- tuolla hinnalla saisi jo AMG mersun!1!
- kuka maksaa KIA:sta yli 50. 000
- köyhien ihmisten auto kjäh kjeh

Miten voi herättää perskipua niin paljon, kun automallin hinta rikkoon tietyn hintarajan.?Yleensähän nämä vääräleuat ovat lyttäämässä Saksan autoja (Audi,BMW ja Mersu etupäässä) jotka ovat ylihintaisia ja "oikea" auto on sitten Bentley tjms auto, johon ei Suomessa ole kuin prosentilla väestöstä varaa. Nyt on sitten Kian vuoro saada p*skaa niskaan, kun ei enää työmiehen liksalla sitä uusinta Stinger GT:tä ostetakkaan.

Itselläni on ollut alla viimeisen seitsemän vuoden sisään sekä BMW:n 330 ja Audin A5- malli, molemmat uunituoreita hankkimisen aikaan. Molemmat oli "ihan jees", mutta kumpikaan ei jättänyt mitään sen kummempia fiiliksiä. Konevaihtoehdot pääosin mehupurkkia, ellei sitten halua sijoittaa 100k€ jotta saisi alleen M-sarjalaisen, AMG:n tai S/RS - sarjaa (ja näistäkin CLA/A Amg ovat 2.litraisia, sekä S3). Lisävarusteet kustantavat aivan rutosti, kun jokaiseen tulee vielä oma vero päälle.

Aion seuraavaksi lähteä kokeilemaan tuota Kian uutta mallia, avoimin mielin, kunhan saapuu maahan. Koska en Kiasta tiedä oikeastaan mitään, paitsi että on Etelä Koreasta (josta tulee muuten myös Samsung ja Mitsubishin kaltaiset teollisuusjätit) ja että appiukko ajaa Kialla, en tiedä vielä mitä odottaa.

Toivottavasti Kia onnistuu hypyssään uuteen luokkaan ja jatkossakin tekee mielenkiintoisia uudistuksia :)

37

5928

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nojoojooniin

      No joo. Mitsubishi taitaa tulla siitä maasta jossa eurooppalaisittainkin arvostettuja autoja on jo tehty tovi ennen Koreaa.
      Mitsubishi Evo oli Stingerin tasolla suorituskyvyltään jo 90-luvulla.
      Toki Koreastakin löytyy firma nimeltä Mitsubishi Corporation (Korea) Ltd.

    • klsdjfksfkldklfkjd

      Mitsubishi on Japanilainen automerkki mutta firma taitaa olla monialayritys kuten Hyundaikin joka on Kian emoyhtiö. Aikoinaan Hyundai Pony perustui Mitsubishi Lanceriin joten jonkinlaista yhteistyötä nuo firmat on varmaan tehneet jo kauan aikaa.
      Kia nousi jyrkkäkäyräiseen menestykseen Audilta palkatun insinöörin tai muotoilijan ansiosta, Peter Schreyer on miehen nimi joten ehkäpä nyky-Kioissa on ripaus Saksalaista huippulaatua, teknologiaa tai ainakin designia.
      Esim. Kia Rio 2000-luvun alusta on melkoinen harmaavarpunen pikkufarkku kun taas tämän vuosikymmenen Riot ovat aivan toista luokkaa, upea ulkonäkö, hyvä ajettavuus ja kaikinpuolin kova kilpailija luokassaan. Riohan oli Suomessakin yhdessä vaiheessa jopa kolmanneksi eniten rekisteröity auto.
      Kialla on laaja mallisto joten siihen politiikkaan sopii hyvin tuollainen luksusautokin. Eihän se minulta ole mitenkään pois vaikka ajan itse Riolla. Olen ajanut joskus myös esim. Nissan Micralla eikä minua haitannut silloinkaan se että mallistossa oli myös huippukallis superauto, Nissan GT-R :D En ymmärrä noita trollaajia...

    • kiiaajatkossakin

      Hyvältä kyllä näyttää tuo Stinger ja kovasti kutkuttaisi vaihto. Nyt ajelen Kia Ceed Gt:llä ja olen kyllä tyytyväinen Kiian laatuun!

    • tikka.on.parempi

      Olen tuosta Hyndai Singeristä ottanut selkoa, vaikka on yli kolmen litran kone ja neliveto niin ei saa vetää kuin 1400 kilon kärryä, aneemista suorastaan.

      • robi33

        Miksi otat selkoa autosta, johon sinulla ei ikinä ole varaa? Hoidata itsesi ja taloutesi kuntoon.


      • Ketun_vittu

        Hyundai Singer, voi ketun vit...tu mitä kommentteja ja millainen älykääpiö kommentoimassa,


      • Ketun_vittu
        Ketun_vittu kirjoitti:

        Hyundai Singer, voi ketun vit...tu mitä kommentteja ja millainen älykääpiö kommentoimassa,

        Siis vit...u, se on KIA SINKNER!! Häh, ei siis voi olla vaikeeta.


    • Kiaonhumpuukimerkki

      Kia stingerin todellinen kiihtyvyys hyvällä lähdöllä on varmaan n.6-7 sekuntia 0-100. Ei noilla vanhoilla kian vaihteistoilla kovempaa mennä. 240hv kia optimakin kiihtyi testissä 8,6sekuntia 0-100 joka on surkea tulos millä tahansa mittarilla 240heppaselta autolta. Kiaa pidetään ihan syystä vanhuksien huuhaa merkkinä.

      • Kfkfkfkf

        Kumpihan se todennäköisemmin huuhaahan sortuu; vanhus vai nulikka?

        Harvoin sitä vaihteistoa tarvitsee alkaa rytkyttämään arkikiihdytyksissä, varsinkaan Stingerin tehoilla.

        Ihan kiva ja rohkea uutuus tuo Stinger. Tuskin koskaan itse maksaisin tuota kahtakymppiä extraa verrattuna Optimaan tai kolmea verrattuna Ceediin, mutta varmasti piristävät katukuvaa nuo Stingerit ja olisihan se hauska jos antaisivat pienen näpäytyksen noille hieman hitaille euroautohihhuleille.


    • KäteiselläKiitos

      Stinger menee piakkoin tilaukseen!

      • Eiherätämitään

        Idiootti. Otappa se ratti käteen ja mieti uudestaan? Kato sitä rattia ja sen laatua? Muovi on sitä röpelöistä muovia jota oli aikanaan corollassa. Ja keskellä kian halpa brändi latistamassa jokaista päivää. Osta A45amg niin pääset reilusti nopeammin, auto säilyttää arvon paremmin ja sillä on ilo ajaa. 75 tonnin stinger on kajdessa vuodessa myynnissä 35tonnia hintalapulla 50 ajettuna. Se on totuus tommosessa. Muutenkin esim audi a5 tekee kaiken paljon paremmin ja oikeasti hyvin. Brändi myös aivan eri luokkaa. Huuhaa auto on kia stinger.


      • 34523534

        Ota laput silmiltä ja käy katsomassa Stingeriä livenä. Erityisesti metallipunaisena auto on kaunis. Se on klassinen iso GT. Juuri sellainen mitä parhaat eurooppalaiset GTt (kuten Aston) on aina olleet.

        Kertakaikkisen hieno muotoilu ja yksilöllinen valinta. mersuja, bemareja ja audeja on parkkitalot täynnä. No jos haluaa olla sopuli niin mikäs siitä sitten.


      • Val66
        Eiherätämitään kirjoitti:

        Idiootti. Otappa se ratti käteen ja mieti uudestaan? Kato sitä rattia ja sen laatua? Muovi on sitä röpelöistä muovia jota oli aikanaan corollassa. Ja keskellä kian halpa brändi latistamassa jokaista päivää. Osta A45amg niin pääset reilusti nopeammin, auto säilyttää arvon paremmin ja sillä on ilo ajaa. 75 tonnin stinger on kajdessa vuodessa myynnissä 35tonnia hintalapulla 50 ajettuna. Se on totuus tommosessa. Muutenkin esim audi a5 tekee kaiken paljon paremmin ja oikeasti hyvin. Brändi myös aivan eri luokkaa. Huuhaa auto on kia stinger.

        Katsastuksessa vuosimallien 2007 - 2009 hylkäysprosentti on keskimäärin ollut vain 5.5%. Myöhemppien vuosimallien hylkäysprosentti on ollut keskimäärin vain 1,8%. Prosentti on niin pieni, että ei voida löytyvän mitään katsastuksessa löytyneitä tyyppivikoja. Yksi syy näin mataliin hylkäysprosentteihin on, että Audi A5 -malleilla ajetaan vähemmän ja niitä pidetään paremmin kuin halvempia Audeja. Katsastustilastojen valossa Audi A5 on poikkeuksellisen luotettava ostos.

        *Juu katsastustilastojen varjossa hyvä kyllä kun ei niillä juurikaan ajeta, joten ei kerro edes osa totuutta. Kokeilepa uudelleen kuittia sellaisella jolla myös ajetaan, eikä pidetä tallissa. :D


      • Val66
        Val66 kirjoitti:

        Katsastuksessa vuosimallien 2007 - 2009 hylkäysprosentti on keskimäärin ollut vain 5.5%. Myöhemppien vuosimallien hylkäysprosentti on ollut keskimäärin vain 1,8%. Prosentti on niin pieni, että ei voida löytyvän mitään katsastuksessa löytyneitä tyyppivikoja. Yksi syy näin mataliin hylkäysprosentteihin on, että Audi A5 -malleilla ajetaan vähemmän ja niitä pidetään paremmin kuin halvempia Audeja. Katsastustilastojen valossa Audi A5 on poikkeuksellisen luotettava ostos.

        *Juu katsastustilastojen varjossa hyvä kyllä kun ei niillä juurikaan ajeta, joten ei kerro edes osa totuutta. Kokeilepa uudelleen kuittia sellaisella jolla myös ajetaan, eikä pidetä tallissa. :D

        https://www.gesu.fi/tyyppiviat/audi/a5-a6 ----


      • Haistakaaspaska
        34523534 kirjoitti:

        Ota laput silmiltä ja käy katsomassa Stingeriä livenä. Erityisesti metallipunaisena auto on kaunis. Se on klassinen iso GT. Juuri sellainen mitä parhaat eurooppalaiset GTt (kuten Aston) on aina olleet.

        Kertakaikkisen hieno muotoilu ja yksilöllinen valinta. mersuja, bemareja ja audeja on parkkitalot täynnä. No jos haluaa olla sopuli niin mikäs siitä sitten.

        On se ulkoa hieno juu mutta se on hittovie kia? Se merkki tappaa seksikkyyden täysin. Keula ei ole mikään kaunis myöskään. Totta on että se näyttää perästä ja sivulta maseratilta tai muulta spesiaalimmalta peliltä. Sisältä tosi ahda ja ahtaampi kun esim A5 sportsback(uusi). Kävin tikkurilan rintajoupilla kattomas livenä sitä autoa joka on kehä kolmosen ikkunassa kiinni kylki kehän suuntasesti. Ovet on ihan laadukkaasti verhoiltu juu mutta ratti,vaihdekeppi ja kojetaulu todella halpamaista muovia ja tökerön näköinen. Tuo auto kaipaa 370heppasen koneen jotta katetta ulkonäölle tulee. Stingerissä taas on niin kamalat päästöt että hinta karkaa liian korkeaksi niile jotka ton hintaluokan auton haluaa. Ja kun ajat 75 tonnin kian liikkeestä ulos sen hyvitys on 45 tonnia korkeintaan. Kiaa ei arvosteta tuossa hintaluokassa vaan kia on lähinä 20-30 hintaluokassa kova tekijä eli ns perus/halpa autot. Minä en 20-30 saa kun lisävarusteet saksalaiseen..just ja just.


      • AutoPelle
        Haistakaaspaska kirjoitti:

        On se ulkoa hieno juu mutta se on hittovie kia? Se merkki tappaa seksikkyyden täysin. Keula ei ole mikään kaunis myöskään. Totta on että se näyttää perästä ja sivulta maseratilta tai muulta spesiaalimmalta peliltä. Sisältä tosi ahda ja ahtaampi kun esim A5 sportsback(uusi). Kävin tikkurilan rintajoupilla kattomas livenä sitä autoa joka on kehä kolmosen ikkunassa kiinni kylki kehän suuntasesti. Ovet on ihan laadukkaasti verhoiltu juu mutta ratti,vaihdekeppi ja kojetaulu todella halpamaista muovia ja tökerön näköinen. Tuo auto kaipaa 370heppasen koneen jotta katetta ulkonäölle tulee. Stingerissä taas on niin kamalat päästöt että hinta karkaa liian korkeaksi niile jotka ton hintaluokan auton haluaa. Ja kun ajat 75 tonnin kian liikkeestä ulos sen hyvitys on 45 tonnia korkeintaan. Kiaa ei arvosteta tuossa hintaluokassa vaan kia on lähinä 20-30 hintaluokassa kova tekijä eli ns perus/halpa autot. Minä en 20-30 saa kun lisävarusteet saksalaiseen..just ja just.

        Jos haluat hyvän jälleenmyynti arvon niin sitten unohdat kaikki erikoisemmat autot ja ostat Golfin tai Aurisin perusmoottorilla ja ilman varustelua.
        Ei Mussenkaan arvon pysyminen kummoista ole mutta kyllä se silti antaa jotain mitä A4 ei anna.

        Toisaalta jos se merkki on tärkeintä niin sitten ostaa sellaisen mikä on omassa maassa arvostettu. Esmes Saksassa ja Sveitsissä Citikka on hyvinkin arvostettu auto jälleenmyyntiarvojen perusteella. Jopa parempi kuin BMW ja Suomessa Tojo taas on huikean arvostettu käytettynä.

        Loppujen lopuksi kysymys kuuluu ostatko auton itsellesi nautittavaksi vai toisia varten?
        Jos koet saavasi nautintoa siitä että toiset tykkää autostasi niin et ole kyllä mikään "petrol head" vaan joko sopuli tai muuten vaan koet että sinun on miellytettävä toisia.

        Ihan itse kukin arvostaa syyt miksi ja kelle auton ostaa.


      • Köyhienihmistenasialla
        Eiherätämitään kirjoitti:

        Idiootti. Otappa se ratti käteen ja mieti uudestaan? Kato sitä rattia ja sen laatua? Muovi on sitä röpelöistä muovia jota oli aikanaan corollassa. Ja keskellä kian halpa brändi latistamassa jokaista päivää. Osta A45amg niin pääset reilusti nopeammin, auto säilyttää arvon paremmin ja sillä on ilo ajaa. 75 tonnin stinger on kajdessa vuodessa myynnissä 35tonnia hintalapulla 50 ajettuna. Se on totuus tommosessa. Muutenkin esim audi a5 tekee kaiken paljon paremmin ja oikeasti hyvin. Brändi myös aivan eri luokkaa. Huuhaa auto on kia stinger.

        Työkaveri osti MB A45 AMG:n. Lisävaruasteineen auto tuli maksamaan yli 80K€. Kyllästyi siihen 5kk:n ja 4000Km ajon jälkeen ja vei Laakkoselle myytäväksi. Pyyntihinta autosta oli vähän alle 60K€. Hyvin "mese" säilyttää arvonsa :D


      • Stinker_
        Köyhienihmistenasialla kirjoitti:

        Työkaveri osti MB A45 AMG:n. Lisävaruasteineen auto tuli maksamaan yli 80K€. Kyllästyi siihen 5kk:n ja 4000Km ajon jälkeen ja vei Laakkoselle myytäväksi. Pyyntihinta autosta oli vähän alle 60K€. Hyvin "mese" säilyttää arvonsa :D

        Ajolle hintaa 5€/km. Ei ole köyhän pojan hommaa sellainen.


      • Ei.kovin.ihmeellinen

    • Hehheheheh

      onko noita stingereitä mennyt kaupaksi ainuttakaan ? tuskin.

      • Köyhienihmistenasialla

        Tampereen Deltasta myyty ainakin 2 GT:tä ja muutama muu "kansan versio" ;)


    • TimothyStinger

      Mä ostin kaksi Stingerii toinen vaimolle . En oo koskaan ajanu näin hyvällä autolla vaikka on ollu mersuja , audi ja bemaria alla . Ja todella kaunis on ! Suosittelen .

    • fghgfhgfh

      Pelkästään tuo audin mitäänsanomaton muotoilu sitten kuorma-auton keulalla ei enään niin kauheasti säväytä katukuvassa kun vielä valju valkoinen väri valittuna.

      • Köyhienihmistenasialla

        Noh, mielipiteet ovat kuin persreikä, jokaisella on sellainen ;)
        Oma Stinger GT on "valmis" viikon 18 lopulla joten en ihan kerkiä saamaan autoa ajoon vapuksi.
        Hyvää kannattaa kuitenkin odottaa ;)

        Btw: Kuulin "huhun" että erään suomalaisen suuryhtiön TJ olisi myös hankkinut Stinger GT:n vaikka ei voinut kuvitellakaan koskaan ostavansa KIA:aa :)=


      • Paavo

        Hieno homma että täällä muutkin lähtee kokeilemaan vähän "uudeempaa" kalustoa kun noita jo niin tutuksi tulleita Saksalaisia. Itsellä meni KIA:n 2 litranen GT-Line Panoramalla tilaukseen, ja en malta odottaa että auto saapuu itselle.

        Itselle varsinkin on viime vuosina merkinnyt merkkiä/mallia enemmän ehdottomasti auton huolettomuus, ja kun KIA tarjoaa Stringeriin samaisen 7 vuoden takuun kun kaikkiin muihinkin peleihinsä, en näe Stringerin hankintaa aivan järkyttävänä hankintana.

        Mutta kuten edellä todettiinkin, mielipiteet on kun persereikiä, ja katsotaan alkaako omani Stringeristä haista jahka sillä on päässyt tovin kruisailemaan.


      • Hieno valinta :) Itsekin pohdin tuota 2 litraista mallia oikein huolella mutta siitä oli luovuttava koska pihasta pääseminen talvella pelkällä takavedolla osoittautui liian hankalaksi ja Diisseli neliveto ei vaan jostain syystä säväyttänyt.


    • Kkfkfkfkfkfkkfkc

      Ihan kiva, mutta kun samaan hintaan saa vitossarjalaisen tai Eemelin?

      • Paavo

        Totta, karvalakkina ja jollakin snadilla koneella. Ja ainakin oma kokemukseni on osoittanut että viime vuosina ei ole tuntunut olevan väliä auton valmistajalla, niin kaikilla merkeillä on niitä maanantaikappaleita jotka laukeavat jossakin vaiheessa. Itse maksan mielelläni vähän extraa siitä että ei tarvitse 7 vuoteen murehtia mahdollisista sähkö/voimansiirto/moottori-ongelmista.


      • Kffkfkfkfkfkfkfk
        Paavo kirjoitti:

        Totta, karvalakkina ja jollakin snadilla koneella. Ja ainakin oma kokemukseni on osoittanut että viime vuosina ei ole tuntunut olevan väliä auton valmistajalla, niin kaikilla merkeillä on niitä maanantaikappaleita jotka laukeavat jossakin vaiheessa. Itse maksan mielelläni vähän extraa siitä että ei tarvitse 7 vuoteen murehtia mahdollisista sähkö/voimansiirto/moottori-ongelmista.

        Takuu on hyvä pointti. Moottoreista en välitä, aivan riittävät kaikissa ja nykyään premiumeissa varusteitakin ihan kivasti jo hinnat alkaen. Tosin, taitaa Stingerissä olla paremmat varusteet köyhyysmalleissa?

        Stinger vähän pienempi.

        Lähinnä luulisin, että Stinger enemmän räyhäkkä peli, mutta mukavuudessa häviää noille perinnepremiumeille?
        Ja arvonlasku todennäköisesti suurempaa, vaikka kuinka hyvä auto olisikin, mutta ei ole samaa arvostusta, eikä tule olemaankaan vielä vuosikausiin, jos koskaan.

        Kiva kuitenkin, että yrittävät uutta. Toivottavasti menestyykin ja tulee seuraajia aikanaan, kilpailu on aina hyvästä. Ties vaikka käytettynä uskaltaisin itsekin ostaa sitten aikanaan. Tai jos lyö läpi, ja varallisuuteni kehittyy, niin uutenakin. Saisivat vaan tarjota 50-100hv vähemmillä tehoilla edullisempaa mallia meikäläisille.


      • Paavo
        Kffkfkfkfkfkfkfk kirjoitti:

        Takuu on hyvä pointti. Moottoreista en välitä, aivan riittävät kaikissa ja nykyään premiumeissa varusteitakin ihan kivasti jo hinnat alkaen. Tosin, taitaa Stingerissä olla paremmat varusteet köyhyysmalleissa?

        Stinger vähän pienempi.

        Lähinnä luulisin, että Stinger enemmän räyhäkkä peli, mutta mukavuudessa häviää noille perinnepremiumeille?
        Ja arvonlasku todennäköisesti suurempaa, vaikka kuinka hyvä auto olisikin, mutta ei ole samaa arvostusta, eikä tule olemaankaan vielä vuosikausiin, jos koskaan.

        Kiva kuitenkin, että yrittävät uutta. Toivottavasti menestyykin ja tulee seuraajia aikanaan, kilpailu on aina hyvästä. Ties vaikka käytettynä uskaltaisin itsekin ostaa sitten aikanaan. Tai jos lyö läpi, ja varallisuuteni kehittyy, niin uutenakin. Saisivat vaan tarjota 50-100hv vähemmillä tehoilla edullisempaa mallia meikäläisille.

        Tuo arvonlasku ja jälleenmyyntiarvo onkin ehkä isoin kysymys Stringerin kohdalla, mutta aikahan sen näyttää. Mukavaahan se on kuitenkin että jos auton ostaa esim. 3-4 vuotta vanhana jolloin iso osa arvonalenemisesta on tapahtunut, on auton seuraavallakin ostajalla 3-4 vuotta takuuta jäljellä ja näin ollen huolettomia kilometrejä edessä.

        Jotenkin tuntuu että tuo laatu (kestävyys) on kaikissa automerkeissä aika arpapeliä, ja jos se kone/vaihteisto/voimansiirto päättää lahota muutaman vuoden päästä, niin uskon että KIA:n tapauksessa vastuun ja korvausvelvollisuuden vierittäminen maahantuojalle on huomattavasti helpompaa, kuin esim. 3-4 vuotta vanhan Saksan Premiumin kanssa.


    • Viitisen viikkoa Stinger GT:llä takana ja ei voi kuin ihmetellä auton sielukkuutta. Tarvittaessa se on kuin mikä tahansa perhe auto mutta kun kaasupoljinta painaa edes hivenen syvempään niin voi pojat... :)
      Ajomooditkin toimivat kuten pitää eli "tojotasta" "Ferrariin". Käykää hakemassa omanne ennen kuin loppuvat :)=

      • kaksilitranendiesel

        Kaikki myynnissä olevat näyttää olevan 2,2 l dieseleitä !! eli ei mitään asiaa oikeiden autojen kanssa kisailemaan. Yksi 3,3 litranen näyttää olevan mutta hinta sellainen että tuolla hinnalla saa jo oikean auton huomattavasti paremmilla suoritusarvoilla.


      • Totuusss

        Tuolla leikkiautolla on sama kohtalo kuin Kia Opiruksella, kukaan ei osta niitä.


      • Totuusss kirjoitti:

        Tuolla leikkiautolla on sama kohtalo kuin Kia Opiruksella, kukaan ei osta niitä.

        Hehe, minä ajan "leikkiautolla" joten olettamuksesi on väärä :)=


      • kaksilitranendiesel kirjoitti:

        Kaikki myynnissä olevat näyttää olevan 2,2 l dieseleitä !! eli ei mitään asiaa oikeiden autojen kanssa kisailemaan. Yksi 3,3 litranen näyttää olevan mutta hinta sellainen että tuolla hinnalla saa jo oikean auton huomattavasti paremmilla suoritusarvoilla.

        Jos ladotaan 80K€ riihikuivaa tiskiin ja halutaan auto joka ei ole A-sarjan mesen kokoinen, pesee vastaavat saksalais "premiumit" menne tullen, niin eipä ole vaihtoehtoja. Harmittaako?


      • ihanfiasko
        Köyhienihmistenasialla kirjoitti:

        Jos ladotaan 80K€ riihikuivaa tiskiin ja halutaan auto joka ei ole A-sarjan mesen kokoinen, pesee vastaavat saksalais "premiumit" menne tullen, niin eipä ole vaihtoehtoja. Harmittaako?

        Ei edes stinger esittelyautot näytä menevän kaupaksi, uusista puhumattakaan, enkä yhtään ihmettele.


    • jrsdtyu

      Markkinoiden hienoimpia ja laadukkaimpia autoja.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      977
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      880
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      724
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe