No niin, Kian Stingeristä tullut monta positiivista arvostelua mm. Suomen iltapäivälehtiin. Huvikseni luin kommentoinnit, jotka olivat - ylläri - pääosin negatiivisia. Hauskoja nämä veijarit, jotka meemuilevat mm.
- tuolla hinnalla saisi jo AMG mersun!1!
- kuka maksaa KIA:sta yli 50. 000
- köyhien ihmisten auto kjäh kjeh
Miten voi herättää perskipua niin paljon, kun automallin hinta rikkoon tietyn hintarajan.?Yleensähän nämä vääräleuat ovat lyttäämässä Saksan autoja (Audi,BMW ja Mersu etupäässä) jotka ovat ylihintaisia ja "oikea" auto on sitten Bentley tjms auto, johon ei Suomessa ole kuin prosentilla väestöstä varaa. Nyt on sitten Kian vuoro saada p*skaa niskaan, kun ei enää työmiehen liksalla sitä uusinta Stinger GT:tä ostetakkaan.
Itselläni on ollut alla viimeisen seitsemän vuoden sisään sekä BMW:n 330 ja Audin A5- malli, molemmat uunituoreita hankkimisen aikaan. Molemmat oli "ihan jees", mutta kumpikaan ei jättänyt mitään sen kummempia fiiliksiä. Konevaihtoehdot pääosin mehupurkkia, ellei sitten halua sijoittaa 100k€ jotta saisi alleen M-sarjalaisen, AMG:n tai S/RS - sarjaa (ja näistäkin CLA/A Amg ovat 2.litraisia, sekä S3). Lisävarusteet kustantavat aivan rutosti, kun jokaiseen tulee vielä oma vero päälle.
Aion seuraavaksi lähteä kokeilemaan tuota Kian uutta mallia, avoimin mielin, kunhan saapuu maahan. Koska en Kiasta tiedä oikeastaan mitään, paitsi että on Etelä Koreasta (josta tulee muuten myös Samsung ja Mitsubishin kaltaiset teollisuusjätit) ja että appiukko ajaa Kialla, en tiedä vielä mitä odottaa.
Toivottavasti Kia onnistuu hypyssään uuteen luokkaan ja jatkossakin tekee mielenkiintoisia uudistuksia :)
Stinger ja triggeröityminen
37
6754
Vastaukset
- nojoojooniin
No joo. Mitsubishi taitaa tulla siitä maasta jossa eurooppalaisittainkin arvostettuja autoja on jo tehty tovi ennen Koreaa.
Mitsubishi Evo oli Stingerin tasolla suorituskyvyltään jo 90-luvulla.
Toki Koreastakin löytyy firma nimeltä Mitsubishi Corporation (Korea) Ltd. - klsdjfksfkldklfkjd
Mitsubishi on Japanilainen automerkki mutta firma taitaa olla monialayritys kuten Hyundaikin joka on Kian emoyhtiö. Aikoinaan Hyundai Pony perustui Mitsubishi Lanceriin joten jonkinlaista yhteistyötä nuo firmat on varmaan tehneet jo kauan aikaa.
Kia nousi jyrkkäkäyräiseen menestykseen Audilta palkatun insinöörin tai muotoilijan ansiosta, Peter Schreyer on miehen nimi joten ehkäpä nyky-Kioissa on ripaus Saksalaista huippulaatua, teknologiaa tai ainakin designia.
Esim. Kia Rio 2000-luvun alusta on melkoinen harmaavarpunen pikkufarkku kun taas tämän vuosikymmenen Riot ovat aivan toista luokkaa, upea ulkonäkö, hyvä ajettavuus ja kaikinpuolin kova kilpailija luokassaan. Riohan oli Suomessakin yhdessä vaiheessa jopa kolmanneksi eniten rekisteröity auto.
Kialla on laaja mallisto joten siihen politiikkaan sopii hyvin tuollainen luksusautokin. Eihän se minulta ole mitenkään pois vaikka ajan itse Riolla. Olen ajanut joskus myös esim. Nissan Micralla eikä minua haitannut silloinkaan se että mallistossa oli myös huippukallis superauto, Nissan GT-R :D En ymmärrä noita trollaajia... - kiiaajatkossakin
Hyvältä kyllä näyttää tuo Stinger ja kovasti kutkuttaisi vaihto. Nyt ajelen Kia Ceed Gt:llä ja olen kyllä tyytyväinen Kiian laatuun!
- tikka.on.parempi
Olen tuosta Hyndai Singeristä ottanut selkoa, vaikka on yli kolmen litran kone ja neliveto niin ei saa vetää kuin 1400 kilon kärryä, aneemista suorastaan.
- robi33
Miksi otat selkoa autosta, johon sinulla ei ikinä ole varaa? Hoidata itsesi ja taloutesi kuntoon.
- Ketun_vittu
Hyundai Singer, voi ketun vit...tu mitä kommentteja ja millainen älykääpiö kommentoimassa,
- Ketun_vittu
Ketun_vittu kirjoitti:
Hyundai Singer, voi ketun vit...tu mitä kommentteja ja millainen älykääpiö kommentoimassa,
Siis vit...u, se on KIA SINKNER!! Häh, ei siis voi olla vaikeeta.
- Kiaonhumpuukimerkki
Kia stingerin todellinen kiihtyvyys hyvällä lähdöllä on varmaan n.6-7 sekuntia 0-100. Ei noilla vanhoilla kian vaihteistoilla kovempaa mennä. 240hv kia optimakin kiihtyi testissä 8,6sekuntia 0-100 joka on surkea tulos millä tahansa mittarilla 240heppaselta autolta. Kiaa pidetään ihan syystä vanhuksien huuhaa merkkinä.
- Kfkfkfkf
Kumpihan se todennäköisemmin huuhaahan sortuu; vanhus vai nulikka?
Harvoin sitä vaihteistoa tarvitsee alkaa rytkyttämään arkikiihdytyksissä, varsinkaan Stingerin tehoilla.
Ihan kiva ja rohkea uutuus tuo Stinger. Tuskin koskaan itse maksaisin tuota kahtakymppiä extraa verrattuna Optimaan tai kolmea verrattuna Ceediin, mutta varmasti piristävät katukuvaa nuo Stingerit ja olisihan se hauska jos antaisivat pienen näpäytyksen noille hieman hitaille euroautohihhuleille.
- KäteiselläKiitos
Stinger menee piakkoin tilaukseen!
- Eiherätämitään
Idiootti. Otappa se ratti käteen ja mieti uudestaan? Kato sitä rattia ja sen laatua? Muovi on sitä röpelöistä muovia jota oli aikanaan corollassa. Ja keskellä kian halpa brändi latistamassa jokaista päivää. Osta A45amg niin pääset reilusti nopeammin, auto säilyttää arvon paremmin ja sillä on ilo ajaa. 75 tonnin stinger on kajdessa vuodessa myynnissä 35tonnia hintalapulla 50 ajettuna. Se on totuus tommosessa. Muutenkin esim audi a5 tekee kaiken paljon paremmin ja oikeasti hyvin. Brändi myös aivan eri luokkaa. Huuhaa auto on kia stinger.
- 34523534
Ota laput silmiltä ja käy katsomassa Stingeriä livenä. Erityisesti metallipunaisena auto on kaunis. Se on klassinen iso GT. Juuri sellainen mitä parhaat eurooppalaiset GTt (kuten Aston) on aina olleet.
Kertakaikkisen hieno muotoilu ja yksilöllinen valinta. mersuja, bemareja ja audeja on parkkitalot täynnä. No jos haluaa olla sopuli niin mikäs siitä sitten. - Val66
Eiherätämitään kirjoitti:
Idiootti. Otappa se ratti käteen ja mieti uudestaan? Kato sitä rattia ja sen laatua? Muovi on sitä röpelöistä muovia jota oli aikanaan corollassa. Ja keskellä kian halpa brändi latistamassa jokaista päivää. Osta A45amg niin pääset reilusti nopeammin, auto säilyttää arvon paremmin ja sillä on ilo ajaa. 75 tonnin stinger on kajdessa vuodessa myynnissä 35tonnia hintalapulla 50 ajettuna. Se on totuus tommosessa. Muutenkin esim audi a5 tekee kaiken paljon paremmin ja oikeasti hyvin. Brändi myös aivan eri luokkaa. Huuhaa auto on kia stinger.
Katsastuksessa vuosimallien 2007 - 2009 hylkäysprosentti on keskimäärin ollut vain 5.5%. Myöhemppien vuosimallien hylkäysprosentti on ollut keskimäärin vain 1,8%. Prosentti on niin pieni, että ei voida löytyvän mitään katsastuksessa löytyneitä tyyppivikoja. Yksi syy näin mataliin hylkäysprosentteihin on, että Audi A5 -malleilla ajetaan vähemmän ja niitä pidetään paremmin kuin halvempia Audeja. Katsastustilastojen valossa Audi A5 on poikkeuksellisen luotettava ostos.
*Juu katsastustilastojen varjossa hyvä kyllä kun ei niillä juurikaan ajeta, joten ei kerro edes osa totuutta. Kokeilepa uudelleen kuittia sellaisella jolla myös ajetaan, eikä pidetä tallissa. :D - Val66
Val66 kirjoitti:
Katsastuksessa vuosimallien 2007 - 2009 hylkäysprosentti on keskimäärin ollut vain 5.5%. Myöhemppien vuosimallien hylkäysprosentti on ollut keskimäärin vain 1,8%. Prosentti on niin pieni, että ei voida löytyvän mitään katsastuksessa löytyneitä tyyppivikoja. Yksi syy näin mataliin hylkäysprosentteihin on, että Audi A5 -malleilla ajetaan vähemmän ja niitä pidetään paremmin kuin halvempia Audeja. Katsastustilastojen valossa Audi A5 on poikkeuksellisen luotettava ostos.
*Juu katsastustilastojen varjossa hyvä kyllä kun ei niillä juurikaan ajeta, joten ei kerro edes osa totuutta. Kokeilepa uudelleen kuittia sellaisella jolla myös ajetaan, eikä pidetä tallissa. :D - Haistakaaspaska
34523534 kirjoitti:
Ota laput silmiltä ja käy katsomassa Stingeriä livenä. Erityisesti metallipunaisena auto on kaunis. Se on klassinen iso GT. Juuri sellainen mitä parhaat eurooppalaiset GTt (kuten Aston) on aina olleet.
Kertakaikkisen hieno muotoilu ja yksilöllinen valinta. mersuja, bemareja ja audeja on parkkitalot täynnä. No jos haluaa olla sopuli niin mikäs siitä sitten.On se ulkoa hieno juu mutta se on hittovie kia? Se merkki tappaa seksikkyyden täysin. Keula ei ole mikään kaunis myöskään. Totta on että se näyttää perästä ja sivulta maseratilta tai muulta spesiaalimmalta peliltä. Sisältä tosi ahda ja ahtaampi kun esim A5 sportsback(uusi). Kävin tikkurilan rintajoupilla kattomas livenä sitä autoa joka on kehä kolmosen ikkunassa kiinni kylki kehän suuntasesti. Ovet on ihan laadukkaasti verhoiltu juu mutta ratti,vaihdekeppi ja kojetaulu todella halpamaista muovia ja tökerön näköinen. Tuo auto kaipaa 370heppasen koneen jotta katetta ulkonäölle tulee. Stingerissä taas on niin kamalat päästöt että hinta karkaa liian korkeaksi niile jotka ton hintaluokan auton haluaa. Ja kun ajat 75 tonnin kian liikkeestä ulos sen hyvitys on 45 tonnia korkeintaan. Kiaa ei arvosteta tuossa hintaluokassa vaan kia on lähinä 20-30 hintaluokassa kova tekijä eli ns perus/halpa autot. Minä en 20-30 saa kun lisävarusteet saksalaiseen..just ja just.
- AutoPelle
Haistakaaspaska kirjoitti:
On se ulkoa hieno juu mutta se on hittovie kia? Se merkki tappaa seksikkyyden täysin. Keula ei ole mikään kaunis myöskään. Totta on että se näyttää perästä ja sivulta maseratilta tai muulta spesiaalimmalta peliltä. Sisältä tosi ahda ja ahtaampi kun esim A5 sportsback(uusi). Kävin tikkurilan rintajoupilla kattomas livenä sitä autoa joka on kehä kolmosen ikkunassa kiinni kylki kehän suuntasesti. Ovet on ihan laadukkaasti verhoiltu juu mutta ratti,vaihdekeppi ja kojetaulu todella halpamaista muovia ja tökerön näköinen. Tuo auto kaipaa 370heppasen koneen jotta katetta ulkonäölle tulee. Stingerissä taas on niin kamalat päästöt että hinta karkaa liian korkeaksi niile jotka ton hintaluokan auton haluaa. Ja kun ajat 75 tonnin kian liikkeestä ulos sen hyvitys on 45 tonnia korkeintaan. Kiaa ei arvosteta tuossa hintaluokassa vaan kia on lähinä 20-30 hintaluokassa kova tekijä eli ns perus/halpa autot. Minä en 20-30 saa kun lisävarusteet saksalaiseen..just ja just.
Jos haluat hyvän jälleenmyynti arvon niin sitten unohdat kaikki erikoisemmat autot ja ostat Golfin tai Aurisin perusmoottorilla ja ilman varustelua.
Ei Mussenkaan arvon pysyminen kummoista ole mutta kyllä se silti antaa jotain mitä A4 ei anna.
Toisaalta jos se merkki on tärkeintä niin sitten ostaa sellaisen mikä on omassa maassa arvostettu. Esmes Saksassa ja Sveitsissä Citikka on hyvinkin arvostettu auto jälleenmyyntiarvojen perusteella. Jopa parempi kuin BMW ja Suomessa Tojo taas on huikean arvostettu käytettynä.
Loppujen lopuksi kysymys kuuluu ostatko auton itsellesi nautittavaksi vai toisia varten?
Jos koet saavasi nautintoa siitä että toiset tykkää autostasi niin et ole kyllä mikään "petrol head" vaan joko sopuli tai muuten vaan koet että sinun on miellytettävä toisia.
Ihan itse kukin arvostaa syyt miksi ja kelle auton ostaa. - Köyhienihmistenasialla
Eiherätämitään kirjoitti:
Idiootti. Otappa se ratti käteen ja mieti uudestaan? Kato sitä rattia ja sen laatua? Muovi on sitä röpelöistä muovia jota oli aikanaan corollassa. Ja keskellä kian halpa brändi latistamassa jokaista päivää. Osta A45amg niin pääset reilusti nopeammin, auto säilyttää arvon paremmin ja sillä on ilo ajaa. 75 tonnin stinger on kajdessa vuodessa myynnissä 35tonnia hintalapulla 50 ajettuna. Se on totuus tommosessa. Muutenkin esim audi a5 tekee kaiken paljon paremmin ja oikeasti hyvin. Brändi myös aivan eri luokkaa. Huuhaa auto on kia stinger.
Työkaveri osti MB A45 AMG:n. Lisävaruasteineen auto tuli maksamaan yli 80K€. Kyllästyi siihen 5kk:n ja 4000Km ajon jälkeen ja vei Laakkoselle myytäväksi. Pyyntihinta autosta oli vähän alle 60K€. Hyvin "mese" säilyttää arvonsa :D
- Stinker_
Köyhienihmistenasialla kirjoitti:
Työkaveri osti MB A45 AMG:n. Lisävaruasteineen auto tuli maksamaan yli 80K€. Kyllästyi siihen 5kk:n ja 4000Km ajon jälkeen ja vei Laakkoselle myytäväksi. Pyyntihinta autosta oli vähän alle 60K€. Hyvin "mese" säilyttää arvonsa :D
Ajolle hintaa 5€/km. Ei ole köyhän pojan hommaa sellainen.
- Ei.kovin.ihmeellinen
Val66 kirjoitti:
Audi A5 on vain A4 jolla on vähän koreammat kuoret.
- Hehheheheh
onko noita stingereitä mennyt kaupaksi ainuttakaan ? tuskin.
- Köyhienihmistenasialla
Tampereen Deltasta myyty ainakin 2 GT:tä ja muutama muu "kansan versio" ;)
- TimothyStinger
Mä ostin kaksi Stingerii toinen vaimolle . En oo koskaan ajanu näin hyvällä autolla vaikka on ollu mersuja , audi ja bemaria alla . Ja todella kaunis on ! Suosittelen .
- fghgfhgfh
Pelkästään tuo audin mitäänsanomaton muotoilu sitten kuorma-auton keulalla ei enään niin kauheasti säväytä katukuvassa kun vielä valju valkoinen väri valittuna.
- Köyhienihmistenasialla
Noh, mielipiteet ovat kuin persreikä, jokaisella on sellainen ;)
Oma Stinger GT on "valmis" viikon 18 lopulla joten en ihan kerkiä saamaan autoa ajoon vapuksi.
Hyvää kannattaa kuitenkin odottaa ;)
Btw: Kuulin "huhun" että erään suomalaisen suuryhtiön TJ olisi myös hankkinut Stinger GT:n vaikka ei voinut kuvitellakaan koskaan ostavansa KIA:aa :)= - Paavo
Hieno homma että täällä muutkin lähtee kokeilemaan vähän "uudeempaa" kalustoa kun noita jo niin tutuksi tulleita Saksalaisia. Itsellä meni KIA:n 2 litranen GT-Line Panoramalla tilaukseen, ja en malta odottaa että auto saapuu itselle.
Itselle varsinkin on viime vuosina merkinnyt merkkiä/mallia enemmän ehdottomasti auton huolettomuus, ja kun KIA tarjoaa Stringeriin samaisen 7 vuoden takuun kun kaikkiin muihinkin peleihinsä, en näe Stringerin hankintaa aivan järkyttävänä hankintana.
Mutta kuten edellä todettiinkin, mielipiteet on kun persereikiä, ja katsotaan alkaako omani Stringeristä haista jahka sillä on päässyt tovin kruisailemaan. Hieno valinta :) Itsekin pohdin tuota 2 litraista mallia oikein huolella mutta siitä oli luovuttava koska pihasta pääseminen talvella pelkällä takavedolla osoittautui liian hankalaksi ja Diisseli neliveto ei vaan jostain syystä säväyttänyt.
- Kkfkfkfkfkfkkfkc
Ihan kiva, mutta kun samaan hintaan saa vitossarjalaisen tai Eemelin?
- Paavo
Totta, karvalakkina ja jollakin snadilla koneella. Ja ainakin oma kokemukseni on osoittanut että viime vuosina ei ole tuntunut olevan väliä auton valmistajalla, niin kaikilla merkeillä on niitä maanantaikappaleita jotka laukeavat jossakin vaiheessa. Itse maksan mielelläni vähän extraa siitä että ei tarvitse 7 vuoteen murehtia mahdollisista sähkö/voimansiirto/moottori-ongelmista.
- Kffkfkfkfkfkfkfk
Paavo kirjoitti:
Totta, karvalakkina ja jollakin snadilla koneella. Ja ainakin oma kokemukseni on osoittanut että viime vuosina ei ole tuntunut olevan väliä auton valmistajalla, niin kaikilla merkeillä on niitä maanantaikappaleita jotka laukeavat jossakin vaiheessa. Itse maksan mielelläni vähän extraa siitä että ei tarvitse 7 vuoteen murehtia mahdollisista sähkö/voimansiirto/moottori-ongelmista.
Takuu on hyvä pointti. Moottoreista en välitä, aivan riittävät kaikissa ja nykyään premiumeissa varusteitakin ihan kivasti jo hinnat alkaen. Tosin, taitaa Stingerissä olla paremmat varusteet köyhyysmalleissa?
Stinger vähän pienempi.
Lähinnä luulisin, että Stinger enemmän räyhäkkä peli, mutta mukavuudessa häviää noille perinnepremiumeille?
Ja arvonlasku todennäköisesti suurempaa, vaikka kuinka hyvä auto olisikin, mutta ei ole samaa arvostusta, eikä tule olemaankaan vielä vuosikausiin, jos koskaan.
Kiva kuitenkin, että yrittävät uutta. Toivottavasti menestyykin ja tulee seuraajia aikanaan, kilpailu on aina hyvästä. Ties vaikka käytettynä uskaltaisin itsekin ostaa sitten aikanaan. Tai jos lyö läpi, ja varallisuuteni kehittyy, niin uutenakin. Saisivat vaan tarjota 50-100hv vähemmillä tehoilla edullisempaa mallia meikäläisille. - Paavo
Kffkfkfkfkfkfkfk kirjoitti:
Takuu on hyvä pointti. Moottoreista en välitä, aivan riittävät kaikissa ja nykyään premiumeissa varusteitakin ihan kivasti jo hinnat alkaen. Tosin, taitaa Stingerissä olla paremmat varusteet köyhyysmalleissa?
Stinger vähän pienempi.
Lähinnä luulisin, että Stinger enemmän räyhäkkä peli, mutta mukavuudessa häviää noille perinnepremiumeille?
Ja arvonlasku todennäköisesti suurempaa, vaikka kuinka hyvä auto olisikin, mutta ei ole samaa arvostusta, eikä tule olemaankaan vielä vuosikausiin, jos koskaan.
Kiva kuitenkin, että yrittävät uutta. Toivottavasti menestyykin ja tulee seuraajia aikanaan, kilpailu on aina hyvästä. Ties vaikka käytettynä uskaltaisin itsekin ostaa sitten aikanaan. Tai jos lyö läpi, ja varallisuuteni kehittyy, niin uutenakin. Saisivat vaan tarjota 50-100hv vähemmillä tehoilla edullisempaa mallia meikäläisille.Tuo arvonlasku ja jälleenmyyntiarvo onkin ehkä isoin kysymys Stringerin kohdalla, mutta aikahan sen näyttää. Mukavaahan se on kuitenkin että jos auton ostaa esim. 3-4 vuotta vanhana jolloin iso osa arvonalenemisesta on tapahtunut, on auton seuraavallakin ostajalla 3-4 vuotta takuuta jäljellä ja näin ollen huolettomia kilometrejä edessä.
Jotenkin tuntuu että tuo laatu (kestävyys) on kaikissa automerkeissä aika arpapeliä, ja jos se kone/vaihteisto/voimansiirto päättää lahota muutaman vuoden päästä, niin uskon että KIA:n tapauksessa vastuun ja korvausvelvollisuuden vierittäminen maahantuojalle on huomattavasti helpompaa, kuin esim. 3-4 vuotta vanhan Saksan Premiumin kanssa.
Viitisen viikkoa Stinger GT:llä takana ja ei voi kuin ihmetellä auton sielukkuutta. Tarvittaessa se on kuin mikä tahansa perhe auto mutta kun kaasupoljinta painaa edes hivenen syvempään niin voi pojat... :)
Ajomooditkin toimivat kuten pitää eli "tojotasta" "Ferrariin". Käykää hakemassa omanne ennen kuin loppuvat :)=- kaksilitranendiesel
Kaikki myynnissä olevat näyttää olevan 2,2 l dieseleitä !! eli ei mitään asiaa oikeiden autojen kanssa kisailemaan. Yksi 3,3 litranen näyttää olevan mutta hinta sellainen että tuolla hinnalla saa jo oikean auton huomattavasti paremmilla suoritusarvoilla.
- Totuusss
Tuolla leikkiautolla on sama kohtalo kuin Kia Opiruksella, kukaan ei osta niitä.
Totuusss kirjoitti:
Tuolla leikkiautolla on sama kohtalo kuin Kia Opiruksella, kukaan ei osta niitä.
Hehe, minä ajan "leikkiautolla" joten olettamuksesi on väärä :)=
kaksilitranendiesel kirjoitti:
Kaikki myynnissä olevat näyttää olevan 2,2 l dieseleitä !! eli ei mitään asiaa oikeiden autojen kanssa kisailemaan. Yksi 3,3 litranen näyttää olevan mutta hinta sellainen että tuolla hinnalla saa jo oikean auton huomattavasti paremmilla suoritusarvoilla.
Jos ladotaan 80K€ riihikuivaa tiskiin ja halutaan auto joka ei ole A-sarjan mesen kokoinen, pesee vastaavat saksalais "premiumit" menne tullen, niin eipä ole vaihtoehtoja. Harmittaako?
- ihanfiasko
Köyhienihmistenasialla kirjoitti:
Jos ladotaan 80K€ riihikuivaa tiskiin ja halutaan auto joka ei ole A-sarjan mesen kokoinen, pesee vastaavat saksalais "premiumit" menne tullen, niin eipä ole vaihtoehtoja. Harmittaako?
Ei edes stinger esittelyautot näytä menevän kaupaksi, uusista puhumattakaan, enkä yhtään ihmettele.
- jrsdtyu
Markkinoiden hienoimpia ja laadukkaimpia autoja.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 174316
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1842479Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731627Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella241211Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641177Toivoisin etten jännittäisi
niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti42922- 171904
Junan kylkeen autolla
Miten helevetissä voi ajaa auton junan kylkeen?? Puhelinta hivelöity kenties!!? Koirat vielä kyydissä on käsittämätöntä74885- 106880
Oletko päättänyt
Jo varmasti että ensi vuonna keräät rohkeutesi ja sanot tunteesi vai et? Sitä odottaessa ja toivoessa72820