Pystyykö saada suht. hyväpalkkaisen työn jos erikoistuu pelkästään kieliin? Vai kannattaako siinä opiskella jotain sivuainetta mukana? Olen 16v ja haluaisin kuitenkin tehdä kieliin liittyviä töitä. aikuisena. Olen nimittäin kuullut että esim. kielenkääntäjillä on huonot palkat tällä hetkellä.
Kielten opiskelu
6
71
Vastaukset
- nähtysieltääl
Olet kuullut aivan oikein, kielenkääntäjien tulot jäävät koulutukseen nähden vaatimattomiksi.
Kielialalla parhaat palkat lienee kieltenopettajilla.
Mikä on mielestäsi suht. hyväpalkkainen työ? Eu-tulkkina voi olla kunnon tulot, mutta homma ei onnistu kaikilta kovallakaan kielitaidolla.
Jos haluaa tehdä töitä kielten alalla, on syytä varautua melko vaatimattomaan toimeentuloon. Rikastumaan ei todellakaan pääse, mutta työ sinänsä voi olla hyvin palkitsevaa.- olenhädässä
Mulle kelpais ainakin joku 3500€-4000€/kk. Eu-tulkista olen lukenut, tiedätkö mihin pitää mennä jatko-opintoihin, jotta sellaiseksi pääsisi?
- sikälikuintiedän
olenhädässä kirjoitti:
Mulle kelpais ainakin joku 3500€-4000€/kk. Eu-tulkista olen lukenut, tiedätkö mihin pitää mennä jatko-opintoihin, jotta sellaiseksi pääsisi?
Ensin hankkiudut yliopistoon ja valmistut yliopistosta kääntäjän ja tulkin koulutusohjelmasta maisteriksi ainakin kahdessa eu-kielessä, joista toinen mielellään ranska. Hankit työkokemusta ja suoritat mahdollisesti vielä lisäopintoja. Sitten voit kilpailla eu-tulkin tehtävistä.
Muitakin reittejä on, mutta ovat enemmän sattumanvaraisia. Joka tapauksessa suosittelen varmuuden vuoksi myös opettajan kelpoisuuden hankkimista. - yrittääsaa
olenhädässä kirjoitti:
Eu-kääntäjäksi ja tulkiksi on vähimmäisvaatimuksena korkeakoulututkinto miltä tahansa alalta ja pätevyys kahdessa virallisessa EU-kielessä äidinkielen lisäksi.
Virkoihin haetaan kilpailun kautta. Palkka on hyvä, alkupalkka yli 4000 € ja palkka kehittyy vuosien mittaan. Vastavalmistunut ei kuitenkaan heti virkoihin pääse, vaikka läpäisisi kilpailun. - minätaastäällä
yrittääsaa kirjoitti:
Eu-kääntäjäksi ja tulkiksi on vähimmäisvaatimuksena korkeakoulututkinto miltä tahansa alalta ja pätevyys kahdessa virallisessa EU-kielessä äidinkielen lisäksi.
Virkoihin haetaan kilpailun kautta. Palkka on hyvä, alkupalkka yli 4000 € ja palkka kehittyy vuosien mittaan. Vastavalmistunut ei kuitenkaan heti virkoihin pääse, vaikka läpäisisi kilpailun.Toi kuulostaa tosi hyvältä! Tota ammattia vois alkaa tavotella. Aluks vois tehä jotain pienempiä kääntäjäntöitä, ja saada vähän kokemusta, sitten pyrkiä EU:hun. Vaikka sinne on varmaan tosi vaikea päästä, pitää olla valmis pettymyksiin, jos ei pääse.
- Pitää_etsiä_sauma
Toinen mahdollisuus on opiskella jokin toinen tutkinto (liiketalous, tekniikka, oikeustiede yms.) kieliopintojen lisäksi. Sitten vielä syvällinen perehtyminen johonkin harvinaisempaan kieleen mielellään kyseisessä maassa työskennellen. Tämä yhdistelmä antaa melkoisen etulyönnin, kun tällaista yhdistelmää kaivataan ja palkkaa kohoaa todella hyvälle tasolle, sillä kilpailua ei juuri ole.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.33381331 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12501Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill672255- 1771906
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161482Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91321- 1121317
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181741264RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j601250Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j421157