En kuulu mihinkään eläkeläisryhmään, en edes Suomen eläkeläisliittoon?
Puolueilla on omia eläkeläisyhdistyksiä. Onko joku ollut mukana ja millaista toiminta on?
Oma mielipiteeni on, että tavallaan, kun ihmiset eläköityvät, voisivat olla yhdessä jo ja miksi tuntuu, että puoluetunnus noissa ryhmissä on relikti.
Sanon ulkopuolisena, ehkä olen väärässä, ehkä en.
Kiinnostaisi tietää, jos jollakin on kokemusta. Vai olenko liian nuori.
Onko kokemusta eläkeläisjärjestöistä?
55
517
Vastaukset
Katselepa netistä tietoja urheilu-ja raittius-seura Zoom.
Jäsenenä on mm.Eläkeläinen Jukka Virtanen.
Kaikenlaista politiikkaa siellä, luulisin.
Ja
Netistä löytyy paljon muutakin.
H.- tavataanmaitolavalla
Kyllä ne perinteiset Lauantai-tanssit olisi aika päivittää ja vetäjäksi Heikki Hietamies (mikäli on elossa enää?)
Ihmetyttää eläkeläisten aikaansaamattomuus muutenkin. Elää voi 50% alennuksella. Matkustaa junilla pitkin poikin suomea. Käydä Linnanmäellä. Laivoilla senior lipuilla jne. - PienEläkeläinen
Helsingissä eivät eläkeläiset saa julkisesssa liikenteessä mitään alennusta, jos saavat työeläkettä. Kyllä ketuttaa.
- EiOleVaraaHarrastaa
On monia muitakin paikkoja, missä helsinkiläiset eivät eläkeläisinä saa mitään alennusta tai saavat vain euron tai kaksi.
Elokuvissa, teatterissa ja uimahalleissa käyntiä en voi harrastaa kovin usein. - Taikuritässä
Aloitus koski nyt lähinnä kokemuksia eri järjestöistä. Ei tarvitse siis kertoa puoluekantaansa tai ryhmän nimeä En sellaista utsi.
- Olen-alaikäinen
Mielestäni tietyt alennukset kuuluvat kaikille jotka ovat vanhuuseläkkeellä eli täyttäneet lakisääteisen 65 vuotta. Ihmettelen tuolla ylempänä olevaa "työeläke" sanaa.
Sama pätenee kansaneläkkeen osalta 65 vee. Olen-alaikäinen kirjoitti:
Mielestäni tietyt alennukset kuuluvat kaikille jotka ovat vanhuuseläkkeellä eli täyttäneet lakisääteisen 65 vuotta. Ihmettelen tuolla ylempänä olevaa "työeläke" sanaa.
Sama pätenee kansaneläkkeen osalta 65 vee."Olen-alaikäinen"
Kaikki alennukset ovat revityt taskuista, jonne ne ovat ansaitut.
Jopa kerjäläisille, pasha-opiskelijoille "lahjoitettu" ilmainen, vanhentunut ruoka.
Minäkin olen sen maksanut.
Muista aina että sinä saat mitä olet ansainnut.
Älä siis vaadi sitä, mitä toiset ovat ansainneet.
-
Aina puhutaan että kunnan pitää, valtion pitää, kaupungin pitää.
Kaikki se pitäminen on toisten taskuista varastamista.
Heidän, jotka ovat aikanaan hoitaneet asiansa.
H.- Taikuritässä
Noiden alennusten suhteen alkaa olla kartalla. Joitain hiluja teatteriesityksistä.
Toisaalta, me maksamme edelleen veroja. Emme ole löysäläisiä.
Työeläkekortti oikeuttaa jo vaikkapa vr:n alennuksiin, Matkahuollon alennuksiin, mainitsemani 2€ ale teatterilipusta ym.
Edelleen penään eläkeläisryhmä kokemuksia.
Voi tietenkin olla, ettei täällä olevista kukaan ole missään paikallisessa ryhmässä. - Olen-alaikäinen
hunksz kirjoitti:
"Olen-alaikäinen"
Kaikki alennukset ovat revityt taskuista, jonne ne ovat ansaitut.
Jopa kerjäläisille, pasha-opiskelijoille "lahjoitettu" ilmainen, vanhentunut ruoka.
Minäkin olen sen maksanut.
Muista aina että sinä saat mitä olet ansainnut.
Älä siis vaadi sitä, mitä toiset ovat ansainneet.
-
Aina puhutaan että kunnan pitää, valtion pitää, kaupungin pitää.
Kaikki se pitäminen on toisten taskuista varastamista.
Heidän, jotka ovat aikanaan hoitaneet asiansa.
H.Kuka tässä on vaatinut ja mitä!
Minun ei ole tarvinnut eikä tarvitse kerjätä almuja, ei ainakaan toistaiseksi.
En pyydä missään edes eläkealennuksia vaan maksan kuivalla pätäkällä, jota pidän aina taskuissani noin tuhannen euron satseissa kolikot päälle. Ei ole kukkaroakaan.
Sellainen läpykkä minulla on, siinä henkilöllisyys -ja pankkikortti jolla nostaa rahaa. Rahaa nostelen seinistä tai S-pankin pisteistä. En edes tiedä kuinka kortilla maksetaan, miten päin se pitäisi nusaista niihin värkkeihin joita kassoilla on?
Riihikuiva on aina riihikuivaa ja nopea käyttöinen. Vain bensapumpuilla maksan puhelimella, S mobiilitankkaus on todellinen huippukeksintö. Ei edes pin koodia kun sen on kerran ladannut. - MaksajaOonAina
Olen-alaikäinen kirjoitti:
Sama pätenee kansaneläkkeen osalta 65 vee.On paljon alennuksia ainakin Helsingissä, joita myönnetään vain kansaneläkettä saaville. Koska työeläke on yleensä ainakin vähän kansaneläkettä suurempi, se estää saamasta esimerkiksi HSLn lippuihin mitään alennuksia.
En muista, oliko kansaneläkkeen saamiseen liittyvä raja tuhat euroa vai vähän suurempi työeläke. Minä en saa senttiäkään kansaneläkettä, vaikkei työeläkkeenikään kovin kummoinen ole. Minä näyn kuuluvan ikuisten maksajien joukkoon. - pylykerö
MaksajaOonAina kirjoitti:
On paljon alennuksia ainakin Helsingissä, joita myönnetään vain kansaneläkettä saaville. Koska työeläke on yleensä ainakin vähän kansaneläkettä suurempi, se estää saamasta esimerkiksi HSLn lippuihin mitään alennuksia.
En muista, oliko kansaneläkkeen saamiseen liittyvä raja tuhat euroa vai vähän suurempi työeläke. Minä en saa senttiäkään kansaneläkettä, vaikkei työeläkkeenikään kovin kummoinen ole. Minä näyn kuuluvan ikuisten maksajien joukkoon.Sama täällä, ei taida tulla oikeutta kansaneläkkeeseen vaikka on pieni työeläke. Eipä tässä toistaiseksi hätää.
Nuo eläkeliitot tekevät retkiä kaikenmaailman kylpylöihin jne. Minä taas haluaisin reissata jonkin teeman perusteella. Ilmeisesti matkanjärjestäjät suosivat ns. halpoja kausia hotelleissa, joten tapahtumien aikaiset matkat jäävät pois. Toisekseen pelottaa jos sattuu järjestöissä olemaan niitä pitkin nenänvartta katsojia. Ainakin innokas eläkeliittolainen, sukulaisen vaimo, on just sellainen. Hienommaksi heittäytyvä. - Taikuritässä
Parissa kommentissa on tullut epäilys hienostelusta. En sellaista hakisi, keekoilua. Taitaa mennä jankutukseksi, kun ajattelen, että tavallaan olisi mukavaa, jos paikallisesti eläkeläiset olisivat yhes koos. Mutta taitaa olla utopiaa.
Eipä sekään olisi mukavaa, että paikalliset "kovaääniset" olisivat päällepäsmäröimässä. Olipa eräs yhdistys, johon harkitsin liittymistä ja menin erääseen tilaisuuteen, mutta kun huomasin, keitä siellä oli, kurvasin. Ei väkisin.
- flegmaatti
Välillinen kokemus.
Vaimoni on paikallisen harmaahapsiklubin jäsen.
Viikottain ikärijumppa, kutomiskerho ja viikkokokous.
Olisi runsaasti muutakin. Keilausta, bridgeä, petankkia jne.
Jengi tekee päivän kulttuurimatkoja eri teattereihin, konsertteihin yms.
Käyvät luumuilemassa Virossa.
En minä tiedä puoliakaan.
Hyvä, että on aktiviteettejä tuonkinverran.
Ko. koplalla ei ilmeisesti ole sidoksia mihinkään puolueeseen.
Jotain alennuksia vaimo saa VR:llä ja joillakin bussiyhtiöillä.- Taikuritässä
Kyseessä lienee Eläkeliitto, mikä on valtakunnallinen, jakautuu piireihin ja yhdistyksiin.
Kirjoitit hauskasti. Jengi ja luumuilu hymyilytti.
- vanhalta
En kuulu minäkään mihinkään eläkeläisjärjestöön kun en tiedä mihin pitäis kuulua? Mihinkään puolueeseen en ole halunnut kuulua ja onko eläkeläisjärjestöä joka ei kantaisi jonkun puolueen tunnusta?
Voisi olla mukavakin olla mukana jossakin tai sitten ei. Linja-auto retket ja kylpylä matkat ei kiinnosta. Suomi ja Viro on kierretty jo ominnokkinensa.
Jumppakerhot on liian rajuja kun polvet ei kummasia koukeroita salli.
Naapurin pikkumies oli mummonsa mukana eläkeläisten jumppakerhossa, kysyin miltä näytti. poika vastasi, Vanhalta!- Taikuritässä
Eläkeliitto on vastaus tähänkin. Googlasin kotisivuja. Monenlaista toimintaa heillä on, joten joku saattaisi tuolta löytää juttuja. Leporanta Someron suunnassa on paikka, missä on järjestettyjä teema-tapahtumia.
Mistään en löytänyt jäsenmaksun suuruutta.
Noita ulkomaanmatkoja mietin, tuleeko kuitenkin tee-se-itse-matkat edukkaammiksi. Taikuritässä kirjoitti:
Eläkeliitto on vastaus tähänkin. Googlasin kotisivuja. Monenlaista toimintaa heillä on, joten joku saattaisi tuolta löytää juttuja. Leporanta Someron suunnassa on paikka, missä on järjestettyjä teema-tapahtumia.
Mistään en löytänyt jäsenmaksun suuruutta.
Noita ulkomaanmatkoja mietin, tuleeko kuitenkin tee-se-itse-matkat edukkaammiksi.Eläkeliiton jäsenyhdistykset perivät jäsenmaksun, paikallisen yhdistyksen vuosijäsenmaksu on 10 euroa, hintaan kuuluu Eläkeliiton lehti.
- Taikuritässä
Kiitos tiedosta. No jäsenyys ainakaan ei maksa paljoa, jos sitä vastaan tulee vielä lehti.
Taikuritässä kirjoitti:
Kiitos tiedosta. No jäsenyys ainakaan ei maksa paljoa, jos sitä vastaan tulee vielä lehti.
Ole hyvä,.
Paikallisten yhdistysten jäsenmaksut saattavat olla korkeampia, täällä maksu oli ennen 5 euroa, pari vuotta sitten otettiin tuo lehti mukaan jokaiselle jäsenelle tulevana etuna, silloin nostettiin jäsenmaksu kymppiin.- Hells-pappadels
Jos olisi Hell`s Eläkeläis-Angels MC rintaliivijengi, palstan naiset liittyisivät heti. Vastustamaan kaikkea.
Hells-pappadels kirjoitti:
Jos olisi Hell`s Eläkeläis-Angels MC rintaliivijengi, palstan naiset liittyisivät heti. Vastustamaan kaikkea.
Mistäs tiedät vaikka sellainen olisikin ;)
Myös omaishoitajat voivat liittyä vastustamalla kilpailutusta, teemalla "Ei myytävänä", osallistu sinäkin.- Taikuritässä
Ja miten jäsenyys ratkeaisi? Kuppikokoko vai käytätkö sinisiä tai mustia rintsikoita ratkaisisi? Miten haetaan jäsenyyttä? Jäsenmaksu? Vuosilehti?
- Taikuritässä
Kiitos asiallisesta vastauksestasi ja liitteestä. Tuosta voi olla apua muillekin.
Saattaahan olla ihmisiä, jotka käyvät otsikon mukaan lukemassa, muttei kirjoittelemassa.
Hyvä 557869!
- tuskanikki
Katselin myös noita Eläkeliiton sivustoja. Ei taida olla minun juttuni. Ehkä ovat tarkoitettu parikymmentä vuotta vanhemmille. En ainakaan vielä ole innostunut pelimannimusiikkiin, en paritansseihin, en ryhmäliikuntaan enkä notkuviin ruokapöytiin.
Ehkä paikallisosastoilla olisi mielekkäämpää toimintaa.- Taikuritässä
Niinpä samaa mietin, että olisiko meidän ikäiset "kakaroita" noissa ympyröissä. Jos noihin harrasteisiin voisikin vaikuttaa eli tehdä aloitteita
muunlaisiin asioihin. Toiminnot usein urautuvat. Tehdään kuten on ennenkin tehty. En voi ollenkaan arvostella, kosken tiedä tarkalleen. - aktuelli
Olen aktiivinen eläkeliittolainen. Meillä jäsenmaksu on 10 euroa. Järjestötoiminnassa kaivataan nuorempia toimijoita, koska yleensä nämä hallitsevat tietokoneen. Jos haluaa olla aktiivinen, voi esim. toimia kotisivuvastaavana. Silloin saa ilmaisen koulutuksen täysylöspitoineen. Yhdistyksen toiminta riippuu jäsenista. Juuri nyt on syyskokousten aika, vuoden 2018 toimintasuunnitelma vahvistetaan. Ei passaa vain odotella, että muut toimivat. Lisäksi voi luoda uuden "uran" järjestötoiminnassa.
aktuelli kirjoitti:
Olen aktiivinen eläkeliittolainen. Meillä jäsenmaksu on 10 euroa. Järjestötoiminnassa kaivataan nuorempia toimijoita, koska yleensä nämä hallitsevat tietokoneen. Jos haluaa olla aktiivinen, voi esim. toimia kotisivuvastaavana. Silloin saa ilmaisen koulutuksen täysylöspitoineen. Yhdistyksen toiminta riippuu jäsenista. Juuri nyt on syyskokousten aika, vuoden 2018 toimintasuunnitelma vahvistetaan. Ei passaa vain odotella, että muut toimivat. Lisäksi voi luoda uuden "uran" järjestötoiminnassa.
"aktuelli"
Kenen tuottavan henkilön selkä-nahasta väkisin revityillä rahoilla ura-putkenne rahoitetaan?
10€/jäsen ei siihen riitä alkuunkaan.
H.hunksz kirjoitti:
"aktuelli"
Kenen tuottavan henkilön selkä-nahasta väkisin revityillä rahoilla ura-putkenne rahoitetaan?
H.Hunksz
Liitypä johonkin eläkeläisyhdistykseen, niitä varmaan lähitienoillasi joku paikallinen on.
Menet keväällä kokoukseen, siellä käsitellään edellisen vuoden tilit, pääset itse katsomaan mistä rahat tulevat ja mihin ne menevät.
Jätä lompakko kotiin, jos keräävät kolehdin, sanot ei oo ei tuu, pidän kolikkoni itselläni juu.hunksz kirjoitti:
"aktuelli"
H.Lisään vielä, kun sinulla hunksz on kertomasi mukaan komea lauluääni, niin varmaan pyytäisivät eläkeläiskuoroon.
"Harmaahapsiset laulajat" tai vastaava.Ancelina kirjoitti:
Hunksz
Liitypä johonkin eläkeläisyhdistykseen, niitä varmaan lähitienoillasi joku paikallinen on.
Menet keväällä kokoukseen, siellä käsitellään edellisen vuoden tilit, pääset itse katsomaan mistä rahat tulevat ja mihin ne menevät.
Jätä lompakko kotiin, jos keräävät kolehdin, sanot ei oo ei tuu, pidän kolikkoni itselläni juu."Ancelina"
Pah!
Minä rahoitan uudesta lonpakostani tämän eläkeläisen harrastukset ihan itse.
Kaiken-maailman yhdistysten vero-kahvit kyllä ryyppäsen.
Kunhan eivät minulta maksua pyydä.
Syönpä pullankin.
Kaikki nääs kotiin-päin silleesti.
Ihan kuin saisi taas oikeaa palkkaa :)
H.Ancelina kirjoitti:
Lisään vielä, kun sinulla hunksz on kertomasi mukaan komea lauluääni, niin varmaan pyytäisivät eläkeläiskuoroon.
"Harmaahapsiset laulajat" tai vastaava."Ancelina"
Raittius-yhdistys Koiton seka-kuoro sai aikoinaan nauttia suorituksistani jotain 3 vuotta.
Totta on.
Minä pystyisin vieläkin laulamaan monta ihmistä suohon saman-aikaisesti.
Minulla on vieläkin livästi kapuuta lauluun.
Niin paljon olisi vieläkin aihetta.
Noh.
Onhan sentään tuo sähkö-vahvisteinen, moni-kielinen naisen-kuvatus seinällä.
Plim!...Plom!......Pilitipilitipilititiui!...jui...!
H.- Taikuritässä
Ethän heittänyt vanhaa lompsaa pois. Nahkaneula ja karhunlankaa ja olisit ego-loginenkin.
Laulatko kuorossa esim. stadinslangilaisessa? hunksz kirjoitti:
"Ancelina"
Raittius-yhdistys Koiton seka-kuoro sai aikoinaan nauttia suorituksistani jotain 3 vuotta.
Totta on.
Minä pystyisin vieläkin laulamaan monta ihmistä suohon saman-aikaisesti.
Minulla on vieläkin livästi kapuuta lauluun.
Niin paljon olisi vieläkin aihetta.
Noh.
Onhan sentään tuo sähkö-vahvisteinen, moni-kielinen naisen-kuvatus seinällä.
Plim!...Plom!......Pilitipilitipilititiui!...jui...!
H.Hunksz
Raittiusyhdistys ei ehkä olekaan sinulle sopiva paikka.
Aioin kirjoittaa, että ota kitara kokoukseen mukaan, mutta ellet mene, niin pimputa kotonasi.Ancelina kirjoitti:
Hunksz
Raittiusyhdistys ei ehkä olekaan sinulle sopiva paikka.
Aioin kirjoittaa, että ota kitara kokoukseen mukaan, mutta ellet mene, niin pimputa kotonasi.Bessietä lainatakseni:
Huoks! Lievästi piti kirjoittamani.
H.- Taikuritässä
Lisäkysymys: osaatko tuolla sähkönaisella tehdä riffejä?
Lauloitko "Kalliolle kukkulalle" ? - Taikuritässä
aktuelli kirjoitti:
Yritin tutkia Eläkeliiton rahoitusta. Saako valtion budjetin kautta jotain?
En nimittäin löytänyt tätä tietoa.
Eläkeliitolla on paljon yhteistyökumppaneita. 2009 on tehty jokin tutkimuskin Pohjanmaalta toiminnasta jonkun opiskelijan toimesta. - Taikuritässä
Ray:ltä annettu Eläkeliitolle 300.000 euroa jaettavaksi eteenpäin järjestöille v 2016 - 2018. Ei tuo nyt päätä huimaa. Jäseniä on noin 130.000, joista naisia on 2/3 ja miehiä 1/3. Toisin sanoen 2,30 € per nuppi ja edelleen jaettuna
76 centtiä/vuosi
EL saa rahat Sosiaali- ja terveysministeriön avustuskeskukselta, mikä taas saa rahat Veikkaukselta, Ray:ltä ja Fintotolta.
Onkohan muissa maissa tällaista jamihin varoihin perustuvat
24.1.2017 oli juhlaseminaari, missä pääministeri piti puheen. Pitääpä syventyä tekstiin. - pompep
Taikuritässä kirjoitti:
Ray:ltä annettu Eläkeliitolle 300.000 euroa jaettavaksi eteenpäin järjestöille v 2016 - 2018. Ei tuo nyt päätä huimaa. Jäseniä on noin 130.000, joista naisia on 2/3 ja miehiä 1/3. Toisin sanoen 2,30 € per nuppi ja edelleen jaettuna
76 centtiä/vuosi
EL saa rahat Sosiaali- ja terveysministeriön avustuskeskukselta, mikä taas saa rahat Veikkaukselta, Ray:ltä ja Fintotolta.
Onkohan muissa maissa tällaista jamihin varoihin perustuvat
24.1.2017 oli juhlaseminaari, missä pääministeri piti puheen. Pitääpä syventyä tekstiin.804 000 raylta yleishyödylliseen toimintaan, liiton saamat avustukset yhteensä 2 543 000 tälle vuodelle
- Taikuritässä
Kiitos tiedoista. Päästään noin 20 euroon per jäsen per vuosi. Tuosta yleishyödyllisestä saadaan 5,10 euroa per jäsen per vuosi???
Mistä muuten nuo tiedot löytyvät? - pompep
Taikuritässä kirjoitti:
Kiitos tiedoista. Päästään noin 20 euroon per jäsen per vuosi. Tuosta yleishyödyllisestä saadaan 5,10 euroa per jäsen per vuosi???
Mistä muuten nuo tiedot löytyvät?arvasin että kysyt, kiitti vaan itsellesi
- Taikuritässä
Anteeksi, mitä? Siis ovatko nuo ra-hi lukuja. En todellakaan löytänyt kuin tuonn esittämäni summan.
Mutta ei se mitään olen huomenna yhteydessä EL:n henkilöön, niin kysyn ja vertaan tietoja. - pompep
Taikuritässä kirjoitti:
Anteeksi, mitä? Siis ovatko nuo ra-hi lukuja. En todellakaan löytänyt kuin tuonn esittämäni summan.
Mutta ei se mitään olen huomenna yhteydessä EL:n henkilöön, niin kysyn ja vertaan tietoja.netissä tosiaan syytä varmistaa lähde, mutta pimpelipompeli on kyllä luotettava
- köyhämuteikipee
On myös Eläkeläiset ry ja sillä niitä "alaosastoja" paikkakunnilla........Eläkeliittolaiset olevinaan sitä parempaa porukkaa, siksi tavallisena tallaajana liityin paikkakuntani ry:hyn......pari kertaa vasta olen kerennyt kokoontumisiin ja joitain kerhoja on heilläkin......politiikkaan en vielä ole siellä törmännyt........joku tuolla ihmetteli kun ei saa työeläkkeen päälle kansaneläkettä, taitaa se raja olla 1300€, työeläke kun menee sen yli niin kansaneläkettä ei saa.....
- Taikuritässä
Taikuritässä kirjoitti:
Lisäkysymys: osaatko tuolla sähkönaisella tehdä riffejä?
Lauloitko "Kalliolle kukkulalle" ?Olitkos tuossa eilisen puoliseiskan kuorokokoonpanossa?
- Ihmettelenvaan
köyhämuteikipee kirjoitti:
On myös Eläkeläiset ry ja sillä niitä "alaosastoja" paikkakunnilla........Eläkeliittolaiset olevinaan sitä parempaa porukkaa, siksi tavallisena tallaajana liityin paikkakuntani ry:hyn......pari kertaa vasta olen kerennyt kokoontumisiin ja joitain kerhoja on heilläkin......politiikkaan en vielä ole siellä törmännyt........joku tuolla ihmetteli kun ei saa työeläkkeen päälle kansaneläkettä, taitaa se raja olla 1300€, työeläke kun menee sen yli niin kansaneläkettä ei saa.....
Otin selvää: paikallinen yhdistys, mikä kerää pientä jäsenmaksua ja tilittää piirille ja liitolle niistä rahaa.
Ajattelin, että on valtakunnallinen liitto, mikä saa valtionavustuksia ja rahat valutetaan piirien (20 kpl) kautta paikkakunnille siis sinne, missä vanhukset ovat.
Dadaa.
Paikkakunnalla asiasta kiinnostuneet aktiivit sitten pyörittävät yhdistystä (kuten aina) ilman korvausta vapaaehtoisina.
Jokin tässä organisaatiossa ajatteluttaa. - suositteleva
Ihmettelenvaan kirjoitti:
Otin selvää: paikallinen yhdistys, mikä kerää pientä jäsenmaksua ja tilittää piirille ja liitolle niistä rahaa.
Ajattelin, että on valtakunnallinen liitto, mikä saa valtionavustuksia ja rahat valutetaan piirien (20 kpl) kautta paikkakunnille siis sinne, missä vanhukset ovat.
Dadaa.
Paikkakunnalla asiasta kiinnostuneet aktiivit sitten pyörittävät yhdistystä (kuten aina) ilman korvausta vapaaehtoisina.
Jokin tässä organisaatiossa ajatteluttaa.Eläkeliitto järjestää maksuttomia kursseja esim. eronneille ja leskille. Siillä tavalla liitto ehkä eniten tukee porukkaa kentällä. Yhdistystyö on våpaaehtoista, sen tietää liittyessään. Olen toiminut esim. yhdistyksen sihteerinä. Korvaus tulee esim. siten, että pääsee päivittämään tietojaan kursseille. Lisäksi puuha sinänsä on mielekästä, tapaa uusia ihmisiä. Kyllä yhdistystoiminnasta saa itselleen enemmän, jos tekee itsekin jotain.
- Taikuritässä
Kiitos sinullekin. Tänään oli aamutelevisiossa Eläkeliiton edustajia. Aihe koski juuri ikäihmisten somen käyttöä ja siinäpä oli entinen it-opettaja, joka päivittää omaa osaamistaan kursseilla ja opettaa sitten muita.
- pirremiinapa
Ei kyllä ole, ja ei oikein ole minun juttukaan.
Laulamisesta: yhdistyksiä on paljon, joihinkin pääsee kuka vaan innostunut mukaan, ja joissain on testi- ja uusien laulajien valintajakso.
Esimerkiksi Stadin slangiyhdistyksen kuoro taitaa kokoontua jossain Kallion suunnalla. Kävivät esiintymässä Jätkäsaaressa ja ainakin juhlakokoontumisia on ollut Kaisaniemessä.
Ainakin Vanhalla ylioppilastalolla ja Bottalla järjestetään välillä senioritansseja.
Kampin palvelukeskuksessa järjestetään monenlaisia tilaisuuksia ja kursseja, välillä myös tansseja.
Googlaamalla löytyy varmasti paljonkin ohjelmaa ja tapahtumia eri puolilla Suomea. On varmasti jokaiselle jotain, ja jos ei löydy mieleistä ohjelmaa tai matkoja, voi tietysti itse ryhtyä puuhaamaan mieleisiään kuvioita.- lacucaracha
Tarkoitat varmaan reliikki ei jäänne? Kun jäin eläkkeelle, liityin eläkeläisliittoon ja totesin, että se ei ole tarkoitettu kaupunkiasukille. Itselleni en löytänyt sieltä mitään. Helsingissä on monenmoista eläkeläisyhdistystä kaupunginosittain ja varmaan myös puolueilla on omansa. Alun jälkeen en ole liittynyt mihinkään, koska suomalaiseen tyyliin tällaiset eläkeläisjutut ovat todella sisäänlämpiäviä eikä uutta tulija ainakaan kovin riemukkasti toivoteta tervetulleeksi, jotta ei sotke entisiä kuvioita.
Olen vieraillut joissakin täkäläisissä eläkeläisyhdistyksissä. Keski-ikä näytti niissä olevan korkea eli siinä lähes 80-ikävuoden kieppeillä. Yleensä osallistujat ovat naisia ja tulokkaan pitää olla nöyrä. Kun en ole kahdeksankymppinen enkä vielä nöyrä, vierailut ovat jääneet vierailuiksi. Vapaaehtoistoimintaa on paljon. Mieluummin niistä löydän paikkani. Mutta tämä tietysti on makuasia. Tässä yhdistysten maaassa kaikki on mahdollista, myös se, että jossakin eläkeläispiirissä on kivaa. Ei vaan ollut minulla tuuria osua sellaiseen. Kuten edellinen toteaa, erilaista toimintaa on kaupungeissa ja Suomessa yleisesti paljon, joten jokaiselle on jotakin, kun ryhtyy vaan puuhaan, kokeilee ja etsii.- Taikuritässä
Kiva, kun kirkoitit kokemuksistasi ja näkemyksistäsi. Kiitän ja niiaan.
No, reliikkiin tähtäsin, mutta tähtäykseksi jäi. Taidan jäädä karvalakki päässä ovensuuhun minäkin. Nöyryys puuttuu ja pitää odottaa kypsempää ikää. Jep. Onhan tuota toimintaa jo. Tuumasin vain, kun mulla ei ole noista kokemusta, niin joku kertonee. Potkiskelin itseäni persauksille ja tutkin ja soitinkin paikalliseen ry:en. Siellä oli tosi positiivinen asenne. Enkä tahdo halveerata tietenkään. Sosiaalinen tilaus näillekin. Ehkä meitä vähän nuorempia tarvittaisiin hääräilemään. Mutta olen hääräilyni hääräillyt yhteisten asioiden puolesta. Siltä osin the end.
- farfarttt
Ei ole eikä koskaan tule olemaan!
- vastaajana
On.
- Taikuritässä
Niinkö?😎
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kantaa asetta
Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup634675Mies mitä ajattelet naisista?
Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.1273033Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?
Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua472920Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.652237Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.
Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu4461886Järkyttävä tieto Purrasta
Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.751469- 621327
- 631251
- 2611097
- 451008