Minkälainen täällä saa olla?

neutraaliko

Tällä palstalla ei saa valittaa, ei saa olla surullinen, ei ilkeä, ei iloinen (tekopirteä), ei kaveri kenenkään kanssa, ei saa vitsailla, ei ilmaista hyvää oloa. Mitä jää jäljelle, onhan niitä ominaisuuksia vielä vaikka kuinka.

58

408

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mikäs sinua estää olemasta niinkuin olet?

    • Jätä huomioimatta valitukset ja ole vain oma itsesi.

      • kylmätotuus

        Olen samaa mieltä, että parasta on olla vain oma itsensä kaikkine tunteineen.

        Omien mielipiteiden ilmaiseminen on suotavaa ja niiden perustelu tuo lisää uskottavuutta.

        Provojen kirjoitukset, joita täälläkin on, voi ohittaa kommentoimatta. Useinhan ne ovat vain silkkaa ilkeilyä.

        Olen pyrkinyt seuraamaan noita ohjeita ja hyvin olen pärjännyt täällä 3 vuotta.


    • oma.tie

      Koskaan ei ole kaikkien mieliksi, vaikka olisi minkälainen tuuliviiri.

      • kylmätotuus

        Pahinta, mitä tiedän, on tuuliviirimäisyys ihmisessä.
        Koskaan ei voi tietää, mihin suuntaan tuuliviiri kulloinkin pyörii.
        Oma tie on hänelle tuntematon käsite.


    • peiliface

      Hilipatapippan eikun ranttaliksi vaan.

      Onko kenelläkään tietämystä, kokemusta sellaisista radio-ohjattavista pikku helikoptereista? Ei tiedustelukäyttöön, vaan ihan joulupukin tyhjää konttia ajatellen.

      • Taikuritässä

        Saitko ahaa-elämyksen uutisista? Jokuhan sillä tsekkaili naapuritalon röökynää rihmankiertämissä. Tuhjä kontti? Joulupukki?
        Taas jää paljon avoimia kysymyksiä.

        Öhöm.


      • peiliface
        Taikuritässä kirjoitti:

        Saitko ahaa-elämyksen uutisista? Jokuhan sillä tsekkaili naapuritalon röökynää rihmankiertämissä. Tuhjä kontti? Joulupukki?
        Taas jää paljon avoimia kysymyksiä.

        Öhöm.

        En nähnyt uutisia. Ei ole omaan käyttöön. En ole pukki joulunakaan.
        Tai siis näin jonkun uutispätkän, missä niitä aiotaan hankkia "tieturvallisuuskäyttöön".

        On muuten aikamoinen härveli, kun sillä voi kuvata ja taitaa olla aika äänetönkin.
        Mielikuvitus rajana.


      • Taikuritässä

        Noita härveleitä käyttävät rikolliset salakuljetuksiin vankilaan, aseita, huumeita..
        Vankiloilla ei ole välineitä , millä tuollainen rekisteröityisi signaalein johonkin järjestelmään. Laitkin ovat vissiin taas vanhentuneet eli ei tätä päivää.
        Jäljessä ollaan turvallisuudessa, rikolliset edellä.

        Mutta olen nähnyt kauko-ohjattavia vempaimia pikkupojilla. Mielestäni järjestetään jotain kilpailujakin. Olisiko Talentissa ollut kilpailemassa joku,
        musiikki taustalla?


      • peiliface
        Taikuritässä kirjoitti:

        Noita härveleitä käyttävät rikolliset salakuljetuksiin vankilaan, aseita, huumeita..
        Vankiloilla ei ole välineitä , millä tuollainen rekisteröityisi signaalein johonkin järjestelmään. Laitkin ovat vissiin taas vanhentuneet eli ei tätä päivää.
        Jäljessä ollaan turvallisuudessa, rikolliset edellä.

        Mutta olen nähnyt kauko-ohjattavia vempaimia pikkupojilla. Mielestäni järjestetään jotain kilpailujakin. Olisiko Talentissa ollut kilpailemassa joku,
        musiikki taustalla?

        Pikkupojallepa hyvinkin olin ajatellut sitä. Se on vähän niinkuin entisajan leija. Kyllä niillä kilpailujakin on. Ovat vähän heppoisempia nuo lelut. Kun mennään järeimpiin, niin niissä on ikärajasuositus jopa 18 v.

        Varmaankin joku "signaalien sotkija" täytyy olla tai ainakin kehitteillä. Aikamoista tuhoa niillä saisi aikaiseksi.


      • Alkavat-olla-out

        "Mitä Suomi ostaa jouluna?

        Tukkukauppiaalla on myös hyvä näkökulma siihen, millainen Suomen joulumarkkinoista tulee. Moni pitää virtuaalitodellisuuslaitteita seuraavana hittituotteena. Virtuaalilaseille tehdään jo pelejä ja sovelluksia, mutta Helenius toppuuttelee hätäisempiä.

        – VR (virtuaalitodellisuus) alkaa näkyä ensi vuonna. Kehitys ei kuitenkaan etene yhtäkkisinä vallankumouksina.

        Sama pätee lennokkeihin eli nelikoptereihin eli droneihin, joista puhutaan paljon. Helenius rauhoittelee myös niihin liittyviä odotuksia.

        – Niistä puhutaan, mutta en usko niiden olevan valtava hitti.

        Sen sijaan varsinaiset joulun hittituotteet ovat jo useimmille tuttuja.

        – IPhone ja gaming-tuotteet. Niitä menee paljon, Helenius toteaa. "


      • peiliface

        Noita nelikoptereita olen katsonut. Sillä motiivilla vähän, että kun nuo kelit ovat mitä ovat, viime talvi surkea, että saisi tenavat ulos välillä. Futisharkatkin siirtyy jo kuplahalliin vesisateiden takia.


    • Eijunalauta

      Herrran pieaksut ja rouvan kalossitkin sentään; pitääkö siihenkin kysyä lupa?

    • Omaite

      Unohdit, pitää olla rekattu et on uskottava, muutoin roskasakkia!👾👿

      • Taikuritässä

        Roskista kuuluu öhöm. Minusta Arnold Sweitzenkegger naamioi jossain viidakkoleffassa itsensä lehtiin ja selvisi sieltä hyvin, kuvernööriksi.

        Mottomme olkoon: ken itsens ylentää, hänet/heidät alennetaan.
        Kamppaamme henkisest, niin jää hirmiän kauhiat angstit.
        Häikäisee oma sädekehä. Oh.Laatuaurinkolasit vähän helpottaa.
        Kahisemisiin.


      • Ei se nyt ihan niin ole. jos joku löyhäpää niin hokee, ei se tarkoita, että kaikki on samaa mieltä.
        Samaa ihme jankutusta sinisistä ja punaisista koko sen ajan, kun ny reilun vuoden vai jo kaksikin olen ollut palstalla.
        Vaan jos siitä jonkun mieli valaistuu, niin jatkukoon jankutus.
        Kyllä minä ymmärrän senkin, miksi täällä niin paljon kirjoitetaan puskasta.


      • tuhannen-taalan-tallaaja

        En viitsi etes rekisteröityä vaan pysyn tuhannen nikin puskana, eli elän tilanteen mukaan.

        Olen kuitenkin "perus ilkeä" (yli huumorintajuinen mustan huumorin) ihminen, että en malta olla provosoitumatta, niinpä menettäisin maineeni, kasvoni ja nikkini saman tien kun rekisteröisin vakionimen ja kuvani. Kyllä. Jos rekisteröityy se on tehtävä rehellisesti kasvoillaan eikä mitään viinimarjapensaan ala latvaa tms

        Toisaalta välillä poistun useammaksi aikaa; nyt ihme hetki että olen ollut kotona muutaman päivän.


      • tuhannen-taalan-tallaaja kirjoitti:

        En viitsi etes rekisteröityä vaan pysyn tuhannen nikin puskana, eli elän tilanteen mukaan.

        Olen kuitenkin "perus ilkeä" (yli huumorintajuinen mustan huumorin) ihminen, että en malta olla provosoitumatta, niinpä menettäisin maineeni, kasvoni ja nikkini saman tien kun rekisteröisin vakionimen ja kuvani. Kyllä. Jos rekisteröityy se on tehtävä rehellisesti kasvoillaan eikä mitään viinimarjapensaan ala latvaa tms

        Toisaalta välillä poistun useammaksi aikaa; nyt ihme hetki että olen ollut kotona muutaman päivän.

        Tuon minä ymmärrän hyvin, että haluaa pysyä tuntemattomana ja vaihtaa nikkiään koko ajan.
        Se minulle menee yli ymmärryksen, että joku alkaa pitämään jotain mustaa nikkiä omana identiteettinään.


      • Taikuritässä

        Ja kertosäe oli mistä virrestä?


      • maissiiii

        En olekaan pitkään aikaan lukenut mitään noista sinisistä ja mustista, olen varmaan roskasakin kakkakokkare kun kirjoitan mustana rekattuna, no onhan siinä pieni huomaamaton ii ero.

        Joskus olen mielessäni kuvitellut, että onpas ihanaa, kun täällä on niin paljon virkeää porukkaa, kaikki vain yhdellä nikillä kirjoittelevat, on se sitten todellisuudessa minkä värinen vaan, mutta kaikki näkyisi vain rekliininä. Siinä menisi tellukat ja taikurit ja maissit samassa kastissa.

        Kyllä tämä elämä on nykyään niin eriarvoista, vaikka aina tasa-arvoon pyritään.

        Tuntemattomia sotilaita sitä täällä ollaan,
        sitten joku haluaa porukassa olla vielä tuntematonta tuntemattomampi. Äsh, taitaa mennä yöhöpinäksi.


      • peiliface
        tuhannen-taalan-tallaaja kirjoitti:

        En viitsi etes rekisteröityä vaan pysyn tuhannen nikin puskana, eli elän tilanteen mukaan.

        Olen kuitenkin "perus ilkeä" (yli huumorintajuinen mustan huumorin) ihminen, että en malta olla provosoitumatta, niinpä menettäisin maineeni, kasvoni ja nikkini saman tien kun rekisteröisin vakionimen ja kuvani. Kyllä. Jos rekisteröityy se on tehtävä rehellisesti kasvoillaan eikä mitään viinimarjapensaan ala latvaa tms

        Toisaalta välillä poistun useammaksi aikaa; nyt ihme hetki että olen ollut kotona muutaman päivän.

        Arvostan tuota rehellisyyttäsi.


      • peiliface
        maissiiii kirjoitti:

        En olekaan pitkään aikaan lukenut mitään noista sinisistä ja mustista, olen varmaan roskasakin kakkakokkare kun kirjoitan mustana rekattuna, no onhan siinä pieni huomaamaton ii ero.

        Joskus olen mielessäni kuvitellut, että onpas ihanaa, kun täällä on niin paljon virkeää porukkaa, kaikki vain yhdellä nikillä kirjoittelevat, on se sitten todellisuudessa minkä värinen vaan, mutta kaikki näkyisi vain rekliininä. Siinä menisi tellukat ja taikurit ja maissit samassa kastissa.

        Kyllä tämä elämä on nykyään niin eriarvoista, vaikka aina tasa-arvoon pyritään.

        Tuntemattomia sotilaita sitä täällä ollaan,
        sitten joku haluaa porukassa olla vielä tuntematonta tuntemattomampi. Äsh, taitaa mennä yöhöpinäksi.

        Vois kyllä muutamaksi päiväksi lopettaa tuon värikoodeista puhumisen. Liekö tuo luonnon nuutuminen saanut tämän ketjusta toiseen kulkevan alamölön aikaiseksi. Tiedä häntä. Jospa aamulla aukeaisi uudet kudelmat meidän verkkokalvoillemme.


      • outo.ois.sini.luonto

        Aamulla kun / jos / herää, ei voi olla näkemättä väreissä. Luonto aivan kelta.oranssina.
        Miten lie marjat pihlajan, oranssina vai jo punaisiksi lehahtaneita?



    • Älä käytä sanaa minä, käytä kiertoilmaisua. Minänä sinut tulkitaan itsekeskeiseksi ja omahyväseksi.

      Älä kerro mitä luit toisesta ketjusta, jos kerrot, sinusta tulee juoruilija.

      Älä puutu asiaan jos sinun epäillään kirjoittavan puskasta. Ole vain kuin asia niin olisi.
      Pääset vähemmällä.

      Älä kerro ulkomaanmatkoista, kerro kotimaan matkoista, junalla Kontiomäkeen ja takaisin. Muuten sanovat, että on täällä kuule muitakin jotka ovat ulkomailla käyneet.

      Älä kerro koulutuksistasi, sillä täällä kirjoittaa pääsääntöisesti akateemisesti sivistyneet.

      Älä ole oma itsesi, ole joku muu.

      Älä kerro nauttivasi alkoholia. Saat juopon leiman. Täällä kirjoittaa raittiit kunnon ihmiset.

      Jos kaadut jäisellä polulla selällesi viedessäsi roskia, älä kerro mitään, humalassa sinun tulkitaan kompuroineen.

      Ole reppana ja ikäänkuin osaamaton kaikessa silloin saat ymmärrystä.

      Älä kerro, että tiedät yhtä ja toista. Sinusta tehdään valehtelija.

      Nyökkäile, pokkuroi, kehu,. Anna kuva itsestäsi, että olet hiljainen, ruma, lihava ja kouluja käymätön, mutta empaattinen. Silloin sinut hyväksytään osaksi sisäpiiriä.

      Laita kukka profiilikuvaksi, jos käytät omaa kuvaa laita säkki päähäsi.

      Muista tykätä kissoista ja koirista, muuten vihaat eläimiä.

      Myös kukkahattuilu ja suvakkitausta on plussaa menestyä ja onnistua ainakin jonkin aikaa.

      Tällaisia ohjeistuksia tuli mieleen.

      • varovaisuus.elämään

        Älä kerro harrastavasi seksiä, saatat saada huoh ran leiman.
        Älä kerro huutavasi orgasmin hetkellä, sinut tulkitaan kyltymättömäksi seksipedoksi.
        Älä tuo plögiäsi näytille, se saatetaan varastaa.
        Älä kehu kirppareilla, saati pitopalvelulla, niille nauraa osa palstalaisisra.


      • mistä.on

        Älä korppis rupee kiillottamaan sädekehääsi! Eihän sinulle kelvannut, että täällä ei pitäisi ilkeillä, vaan sinä ja Tellukka ryntäsitte suin pain aloittajaa kohtaan. Melko säälittävää käytöstä 7-kymppiseltä kainuulaiselta.


      • missä.on

        Älä korppis rupee kiillottamaan sädekehääsi. Eihän sinulle kelvannut edes aloitus, että täällä ei pitäisi ilkeillä muille kirjoittajille. Sinä Tellukan kanssa hyökkäsitte suin pain aloittajaa vastaan. Olitte ainoita joiden mielestä ilkeilyn voi hyväksyä.


      • varovaisuus.elämään kirjoitti:

        Älä kerro harrastavasi seksiä, saatat saada huoh ran leiman.
        Älä kerro huutavasi orgasmin hetkellä, sinut tulkitaan kyltymättömäksi seksipedoksi.
        Älä tuo plögiäsi näytille, se saatetaan varastaa.
        Älä kehu kirppareilla, saati pitopalvelulla, niille nauraa osa palstalaisisra.

        Älä kirjoita iloisesti seksistä. Jos kerrot kerro, että seksi on vakavaa nyhertämistä joten seksiä pitää harrastaa hiljaa pimeän turvissa.

        Kirjoita blogia elämästäsi ja anna sitä kautta oikea kuva itsestäsi. Tosin se saa jotkut ihmis sinipunai-seksi kasvoiltaan ja heidän päivänsä on totaalisesti pilalla.

        Käy kirpputoreilla voit läytää jotain tarpeellista lähes ilmaiseksi.
        Käy osuuskaupan -70 % ale illoissa saat luxusta elämääsi mm. sisäfilepihviejä ja savulohta ruokapöytään. Se vetää joidenkin kasvot harmaksi.

        Kirjoita me-muodossa....
        että meitä nauratti....minua ja harakanpoikia😊


      • Sivustaseurannut
        korppis kirjoitti:

        Älä kirjoita iloisesti seksistä. Jos kerrot kerro, että seksi on vakavaa nyhertämistä joten seksiä pitää harrastaa hiljaa pimeän turvissa.

        Kirjoita blogia elämästäsi ja anna sitä kautta oikea kuva itsestäsi. Tosin se saa jotkut ihmis sinipunai-seksi kasvoiltaan ja heidän päivänsä on totaalisesti pilalla.

        Käy kirpputoreilla voit läytää jotain tarpeellista lähes ilmaiseksi.
        Käy osuuskaupan -70 % ale illoissa saat luxusta elämääsi mm. sisäfilepihviejä ja savulohta ruokapöytään. Se vetää joidenkin kasvot harmaksi.

        Kirjoita me-muodossa....
        että meitä nauratti....minua ja harakanpoikia😊

        , niin mites ne ilkeilyt jota tuossa aikaisemmin kyseltiin?


      • korppis
        missä.on kirjoitti:

        Älä korppis rupee kiillottamaan sädekehääsi. Eihän sinulle kelvannut edes aloitus, että täällä ei pitäisi ilkeillä muille kirjoittajille. Sinä Tellukan kanssa hyökkäsitte suin pain aloittajaa vastaan. Olitte ainoita joiden mielestä ilkeilyn voi hyväksyä.

        Se ketju oli täynnä ilkeilyä.

        Ilkeilijät painivat eri sarjoissa kuin Tellu ja minä. Ilkeilijät kokevat jäävänsä toiseksi sanojen valinnoissaan ja alkavat nimitellä rumasti mennen meidän minun ja Tellun henkilökohtaisiin loukkauksiin. Olen silloin oikeutettu käyttämään samaa kieltä kuin he jotka eivät osaa käyttäytyä. En ole ikinä nöyristenllyt ketään, enkä nöyristele jatkossakaan.

        Etsi ketjusta kirjoittamasi valeellinen tieto, että me Tellu ja minä hyväksymme ilkeilyn pslstalla. Ei pidä paikkaansa. Sinulta löytyy tuo ketjussa korostunut "ilkeilyn geeni."

        Minä en ymmärrä tyhjänpäiväistä sanojen pistämistä jonoon toisessa viestissä ilkeily on perinnöllistä ja toisessa ilkeily on geeneissä perittyä tai kolmannessa ilkeily on perintötekijöiden smma jne. jne. Lisäksi ketjussa on suoria lainauksia netin ilkeysaiheisista artikkeleistä.

        Kun aloittaa niinkin vaikean keskustelun kuin ilkeys. Teemaan on syytä perehtyä syvemmin.

        Sitten vielä yksi räikeä esimerkki henkisestä tyhjyydestä, aukosta korvien välissä löytyy. Mitä tekemistä miesystäväni nimen arvuuttelulla on mennäporvooseen ketjussa.


      • Sivustaseurannut kirjoitti:

        , niin mites ne ilkeilyt jota tuossa aikaisemmin kyseltiin?

        Älä hätäile.


      • eiks-oo-kivaa
        korppis kirjoitti:

        Se ketju oli täynnä ilkeilyä.

        Ilkeilijät painivat eri sarjoissa kuin Tellu ja minä. Ilkeilijät kokevat jäävänsä toiseksi sanojen valinnoissaan ja alkavat nimitellä rumasti mennen meidän minun ja Tellun henkilökohtaisiin loukkauksiin. Olen silloin oikeutettu käyttämään samaa kieltä kuin he jotka eivät osaa käyttäytyä. En ole ikinä nöyristenllyt ketään, enkä nöyristele jatkossakaan.

        Etsi ketjusta kirjoittamasi valeellinen tieto, että me Tellu ja minä hyväksymme ilkeilyn pslstalla. Ei pidä paikkaansa. Sinulta löytyy tuo ketjussa korostunut "ilkeilyn geeni."

        Minä en ymmärrä tyhjänpäiväistä sanojen pistämistä jonoon toisessa viestissä ilkeily on perinnöllistä ja toisessa ilkeily on geeneissä perittyä tai kolmannessa ilkeily on perintötekijöiden smma jne. jne. Lisäksi ketjussa on suoria lainauksia netin ilkeysaiheisista artikkeleistä.

        Kun aloittaa niinkin vaikean keskustelun kuin ilkeys. Teemaan on syytä perehtyä syvemmin.

        Sitten vielä yksi räikeä esimerkki henkisestä tyhjyydestä, aukosta korvien välissä löytyy. Mitä tekemistä miesystäväni nimen arvuuttelulla on mennäporvooseen ketjussa.

        " Mitä tekemistä miesystäväni nimen arvuuttelulla on mennäporvooseen ketjussa."

        Varmaan samanlaista iloa kuin sinulla, kun yrität arvailla kirjoituksista mikä "puska"milloinkin on kirjoittanut. Latelet useita vaihtoehtoja ja joskun oletat olevasi oikeassa.


      • eiks-oo-kivaa kirjoitti:

        " Mitä tekemistä miesystäväni nimen arvuuttelulla on mennäporvooseen ketjussa."

        Varmaan samanlaista iloa kuin sinulla, kun yrität arvailla kirjoituksista mikä "puska"milloinkin on kirjoittanut. Latelet useita vaihtoehtoja ja joskun oletat olevasi oikeassa.

        Sinä osaat vastata muiden puolesta. Johtuneeko lapsudestasi kun aikuiset vastasivat puolestasi.


    • jajahti

      juu mut me suomalaiset ei olla muuta.kissoista tykkään ku hullu kaurapuurost.menköö veehen.ja sanon suoraan;jahti.ku kissantappajalla.ölkoo tuo sukulainen.

    • Pitäisi olla hajuton, mauton, näkymätön, kuulumaton ja sitten kun sitä olet, sinua siitä pilkataan.
      Joten yks lysti, koskaan et kelpaa kaikille, kuten on jo sanottu.
      Olitpa väriltäsi mikä tahansa.

      Tartte ketään pokkuroida eikä esittää nöyrää ja niiailla isommille.

    • Heikunkeikku

      Huomenta täältä sateettomalta paikkakunnalta. Säätiedotusta katsellessani ajattelin, että onneksi en asu etelämpänä, tulvan syrjässä. Odottelen aurinkoa. Eilenkin aurinko hymyili.

      Aloitukseen:
      Epäaitous pukkaa olemaan sellainen, että se ilmiantaa itsensä aika nopeaan. Itse en ymmärrä, että mitä järkeä on tänne kirjoitella epäaitona. Siinä ei ole mitään itua.
      Parasta olla oma itsensä. Kun suru puseroon pujahtaa ja siitä haluaa tänne palstalle kirjoittaa, niin onhan se yks tapa laimentaa suruaan.
      Jos taas iloa on roppakaupalla, että sisus melkein poksahtaa, niin iloa on kiva jakaa.

      Kaikkia ei voi miellyttää ja pitäisikö sitä sitten aina miellyttää?

      Se, että jos on aina oma itsensä, niin onhan se mukavaa jos edes yks tai kaks tykkää. Ne yks ja kaksit tykkää juuri presiis sitten semmosesta tyypistä. Tuntuu mukavemmalta ajatella, että juuri mun ajatukset/mielipiteet heille kolahtaa. Jos taas näyttelee epäaitona jotakin muuta, niin eihän se tunnu missään, vaikka kuinka moni sanoisi että Yes-yes. Siitä ei saisi Itselleen mitään.

      Jos on tasapainossa itsensä kanssa, luottaa omiin ajatuksiin ja uskaltaa olla itsensä takana, niin vaikka saisi 5 kiloa ja 200 grammaa ryöppyjä niskaansa, niin ei sillä olisi mitään väliä.
      Voi vaan ajatella, että jahaa toi ajattelee tuolla tavalla.

      Itse tykkäisin semmosesta keskustelusta, että jos on eri mieltä, niin sen sitten perustelisi.
      Palstalla kirjoittelee eri elämäntilanteissa olevia ihmisiä, erilaiset historiat kullakin. Ne muokkaavat heidän/meidän mielipiteitä. Sillä on suuri merkitys omien mielipiteittensä muokkaamisessa.

      Suosittelen aitona olemista.

      • Tällä usein eri mieltä olemista pidetään riitelynä.- Pitäisi vissiin vain hyviltell ja peukutella mutta eihän semmosesta keskustelua synny.


      • siilenämää kirjoitti:

        Tällä usein eri mieltä olemista pidetään riitelynä.- Pitäisi vissiin vain hyviltell ja peukutella mutta eihän semmosesta keskustelua synny.

        siis hymistellä


      • Heikunkeikku
        siilenämää kirjoitti:

        Tällä usein eri mieltä olemista pidetään riitelynä.- Pitäisi vissiin vain hyviltell ja peukutella mutta eihän semmosesta keskustelua synny.

        Suuri merkitys myös sillä, millä tavalla sen eriävän mielipiteen ilmaisee. Ja niinku tuolla edellisessä kirjoitin, niin perustelut eriävään mielipiteeseen olisi paikallaan.

        Hyvin usein kun luen jonkun kommentin, niin päässä pyörii monta Miksi-sanaa.

        Esim. täällä omassa livessä jutellessa, niin on monia tapauksia, että kun tiedän henkilön historiaa tai heidän erilaisia kokemuksiaan verrattuna minuun, niin ymmärrän täysin heidän mielipiteensä, vaikka olisivat ihan oman mielipiteen vastaisia. Jos itselläni olisi ollut joku samankaltainen kokemus tai kokemuksia, niin varmaan itsekin silloin mahdollisesti ajattelisin, kuten toinen ihminen?
        (Huonosti taisin selittää)

        Omien kokemuksiensa ja tiedon perusteella ihminen muokkaa mielipiteitään.
        Mutta ajatus, että VAIN minun omat kokemukset "määräävät" jonkun asian oikeellisuuden ei ole mielestäni oikein ajateltu. Moniin asioihin on Monta oikeaa vastausta.

        Hyökkäävästi esitetyt vastaväitteet saavat helposti vastapuolen karvat pystyyn. Tai joidenkin karvat.


      • Taikuritässä

        Minusta tuossa Esim. Alkavassa kappaleessa on paljon asiaa.
        Noinhan arkitodellisuudessa toisten kohtaamiset menee.
        Eihän erilailla ajattelevan kimppuun käydä: vaan kuunnellaan ja "vaihdetaan ajatuksia". Jokin paatos voi napsahtaa toki itse kullekin päälle. On niitäkin, esim. taloyhtiössä, että joku yrittää saada ihmiset toimimaan oman pään mukaan. Parikymmentä vuotta olen seurannut erään henkilön nirinää ja narinaa ja sitä, että kukaan ei koskaan tee asioita oikein. Hän tietää aina, miten tehdä! Sama virsi aina. Ja häntä vain pitää sietää. Rinnastuksena sanoisin, että nirisijä on sininen ja muut ovat mustia. En viitsi edes arvailla, miten siippa kestää. Vakat ja kannet ovat arvoituksia.


      • Heikunkeikku kirjoitti:

        Suuri merkitys myös sillä, millä tavalla sen eriävän mielipiteen ilmaisee. Ja niinku tuolla edellisessä kirjoitin, niin perustelut eriävään mielipiteeseen olisi paikallaan.

        Hyvin usein kun luen jonkun kommentin, niin päässä pyörii monta Miksi-sanaa.

        Esim. täällä omassa livessä jutellessa, niin on monia tapauksia, että kun tiedän henkilön historiaa tai heidän erilaisia kokemuksiaan verrattuna minuun, niin ymmärrän täysin heidän mielipiteensä, vaikka olisivat ihan oman mielipiteen vastaisia. Jos itselläni olisi ollut joku samankaltainen kokemus tai kokemuksia, niin varmaan itsekin silloin mahdollisesti ajattelisin, kuten toinen ihminen?
        (Huonosti taisin selittää)

        Omien kokemuksiensa ja tiedon perusteella ihminen muokkaa mielipiteitään.
        Mutta ajatus, että VAIN minun omat kokemukset "määräävät" jonkun asian oikeellisuuden ei ole mielestäni oikein ajateltu. Moniin asioihin on Monta oikeaa vastausta.

        Hyökkäävästi esitetyt vastaväitteet saavat helposti vastapuolen karvat pystyyn. Tai joidenkin karvat.

        Perustelut ok mutta kaikkia ei voi miellyttää vaikka miten asiansa esittäisi. Totta tuokin et livessä se on helpompaa usein kun tietää toisen taustat ym, täällä ei tiedä kuin kirjoitusten kautta muodostetun persoonan.

        Ja kylä minun mielestäni voi istua kiivaastikin oman mielipiteensä takana jos se minun mielestäni on oikea. Ei se silti tarkoita sitä että minun mielestäni jollain toisella ei saisi olla omaa eriävää mielipidettä. Siis makuasioistakin voi kiistellä :).


      • Heikunkeikku
        Taikuritässä kirjoitti:

        Minusta tuossa Esim. Alkavassa kappaleessa on paljon asiaa.
        Noinhan arkitodellisuudessa toisten kohtaamiset menee.
        Eihän erilailla ajattelevan kimppuun käydä: vaan kuunnellaan ja "vaihdetaan ajatuksia". Jokin paatos voi napsahtaa toki itse kullekin päälle. On niitäkin, esim. taloyhtiössä, että joku yrittää saada ihmiset toimimaan oman pään mukaan. Parikymmentä vuotta olen seurannut erään henkilön nirinää ja narinaa ja sitä, että kukaan ei koskaan tee asioita oikein. Hän tietää aina, miten tehdä! Sama virsi aina. Ja häntä vain pitää sietää. Rinnastuksena sanoisin, että nirisijä on sininen ja muut ovat mustia. En viitsi edes arvailla, miten siippa kestää. Vakat ja kannet ovat arvoituksia.

        Toisen saappaisiin hyppääminen on mun mielestä hyvä asia, ennenkuin viimesen päälle alkaa omaa mielipidettään tuomaan esille. Siis siinä mielessä, osoittaakseen, että juuri Minä olen oikeassa. Riippuu tietysti asioista. Livessä se on suhteellisen helppoa (toki kun keskustelukumppaninsa tuntee), täällä palstalla ei välttämättä.


      • Heikunkeikku kirjoitti:

        Toisen saappaisiin hyppääminen on mun mielestä hyvä asia, ennenkuin viimesen päälle alkaa omaa mielipidettään tuomaan esille. Siis siinä mielessä, osoittaakseen, että juuri Minä olen oikeassa. Riippuu tietysti asioista. Livessä se on suhteellisen helppoa (toki kun keskustelukumppaninsa tuntee), täällä palstalla ei välttämättä.

        No näin justiisa. Täällä on vaikea hypätä kenenkään saappaisiin ja kävellä hänen elämässään hetki, kun tämä on anonyymipalsta. Tämä aiheuttaa sen että jos toinen olisi tuttu, jättäisi ehkä joitakin asioita sanomatta tms.


      • Heikunkeikku
        siilenämää kirjoitti:

        Perustelut ok mutta kaikkia ei voi miellyttää vaikka miten asiansa esittäisi. Totta tuokin et livessä se on helpompaa usein kun tietää toisen taustat ym, täällä ei tiedä kuin kirjoitusten kautta muodostetun persoonan.

        Ja kylä minun mielestäni voi istua kiivaastikin oman mielipiteensä takana jos se minun mielestäni on oikea. Ei se silti tarkoita sitä että minun mielestäni jollain toisella ei saisi olla omaa eriävää mielipidettä. Siis makuasioistakin voi kiistellä :).

        Mulla on vaikeuksia osata keskustella tällä palstalla juuri sen takia, kun en kunnolla tunne toista osapuolta. Ja juuri senkin takia, jos joku ei tarkkaan/kunnolla selitä mielipidettään. Mulla pitää olla tarpeeksi "tietoa" toisen kommentista osatakseni vastata. Ja usein en osaa:)

        Riippuu tietysti asioista.

        Eri temperamentteja ihmisillä, siinä missä yks kiivaasti puolustaa mielipidettään, niin toinen liukenee veks.
        Kukin tekee kuin on omiaan.
        Minä en ala kiivaasti mielipidettäni puolustamaan. Siksi, koska ei sillä loppujen lopuksi ole väliä (mulle) sanooko se toinen viimeisen sanan mielipiteestään.
        Mulla menee asia niin yksinkertaisesti, että sanon sen asiani ja sillä siisti.
        Mutta-mutta riippuu edelleenkin siitä asiasta.
        Hyökkäävä eripurainen, toista vähättelevä ja aggressiivinen väittely on mulle se juttu, että minä pistän suuni/sormeni suppuun. Myös äänen korottaminen on minulle asia, joka saa aikaan sen, että lopetan keskustelun.

        Edellisen lauseeni vastakohta on positiivinen väittely. Rakentava väittely. Ja mitä sanoja nyt tähän vois laittaakaan.
        Kovia väittelyitä livessä on ollut, jotka ovat tuntuneet tosi kivoilta ja rakentavilta.


      • Heikunkeikku kirjoitti:

        Mulla on vaikeuksia osata keskustella tällä palstalla juuri sen takia, kun en kunnolla tunne toista osapuolta. Ja juuri senkin takia, jos joku ei tarkkaan/kunnolla selitä mielipidettään. Mulla pitää olla tarpeeksi "tietoa" toisen kommentista osatakseni vastata. Ja usein en osaa:)

        Riippuu tietysti asioista.

        Eri temperamentteja ihmisillä, siinä missä yks kiivaasti puolustaa mielipidettään, niin toinen liukenee veks.
        Kukin tekee kuin on omiaan.
        Minä en ala kiivaasti mielipidettäni puolustamaan. Siksi, koska ei sillä loppujen lopuksi ole väliä (mulle) sanooko se toinen viimeisen sanan mielipiteestään.
        Mulla menee asia niin yksinkertaisesti, että sanon sen asiani ja sillä siisti.
        Mutta-mutta riippuu edelleenkin siitä asiasta.
        Hyökkäävä eripurainen, toista vähättelevä ja aggressiivinen väittely on mulle se juttu, että minä pistän suuni/sormeni suppuun. Myös äänen korottaminen on minulle asia, joka saa aikaan sen, että lopetan keskustelun.

        Edellisen lauseeni vastakohta on positiivinen väittely. Rakentava väittely. Ja mitä sanoja nyt tähän vois laittaakaan.
        Kovia väittelyitä livessä on ollut, jotka ovat tuntuneet tosi kivoilta ja rakentavilta.

        Minä yritän lukea toista kirjoittajaa niillä eväillä mitä täällä pystyy. Joskus luen väärin, joskus taas huomaan että kävi yksiin. Niillä eväillä täällä vaan pitää mennä.


      • Heikunkeikku
        siilenämää kirjoitti:

        Minä yritän lukea toista kirjoittajaa niillä eväillä mitä täällä pystyy. Joskus luen väärin, joskus taas huomaan että kävi yksiin. Niillä eväillä täällä vaan pitää mennä.

        Joo, niillä eväillä pitää mennä.
        Ei ole muuta mahdollisuutta.
        Minä luen/ymmärrän hyvin usein väärin. Joku kirjoittaa toiselle jotakin ja ymmärrän sen aivan eri tavalla, kuin hän jolle kirjoitus on tarkoitettu. Usein on niin, että joku suuttuu jollekin, koska on ymmärtänyt toisen kirjoituksen hyökkäyksenä. Minä tollo oon äimän käkenä tuuminut, että miten ihmeessä tuon kirjoituksen on voinut ymmärtää noin ja noin.

        Arvelen, että riippuu siitä, miten asian lukee/ymmärtää, on se "mitä tahtoo ymmärtää".
        Tahtooko lukea positiivisesti vai negatiivisesti. Tahtooko haastaa toisen jne. jne.

        Tähän loppuun vielä varmuuden vuoksi, että kaikki kommentit, jotka olen kirjoittanut sulle ja muille, ovat yleisesti otettavia mielipiteitä, eivät juuri nimenomaan sulle, eikä niille joille tässä ketjussa kommentoin.


      • Heikunkeikku kirjoitti:

        Joo, niillä eväillä pitää mennä.
        Ei ole muuta mahdollisuutta.
        Minä luen/ymmärrän hyvin usein väärin. Joku kirjoittaa toiselle jotakin ja ymmärrän sen aivan eri tavalla, kuin hän jolle kirjoitus on tarkoitettu. Usein on niin, että joku suuttuu jollekin, koska on ymmärtänyt toisen kirjoituksen hyökkäyksenä. Minä tollo oon äimän käkenä tuuminut, että miten ihmeessä tuon kirjoituksen on voinut ymmärtää noin ja noin.

        Arvelen, että riippuu siitä, miten asian lukee/ymmärtää, on se "mitä tahtoo ymmärtää".
        Tahtooko lukea positiivisesti vai negatiivisesti. Tahtooko haastaa toisen jne. jne.

        Tähän loppuun vielä varmuuden vuoksi, että kaikki kommentit, jotka olen kirjoittanut sulle ja muille, ovat yleisesti otettavia mielipiteitä, eivät juuri nimenomaan sulle, eikä niille joille tässä ketjussa kommentoin.

        "Heikunkeikku"

        Alkaa hän nyt kirjoittaa fiksusti.
        Hän-hän ihan hyvin muistaa että teevee-sarjamme toinen kohtaus puuttuu...

        H.


      • Heikunkeikku kirjoitti:

        Joo, niillä eväillä pitää mennä.
        Ei ole muuta mahdollisuutta.
        Minä luen/ymmärrän hyvin usein väärin. Joku kirjoittaa toiselle jotakin ja ymmärrän sen aivan eri tavalla, kuin hän jolle kirjoitus on tarkoitettu. Usein on niin, että joku suuttuu jollekin, koska on ymmärtänyt toisen kirjoituksen hyökkäyksenä. Minä tollo oon äimän käkenä tuuminut, että miten ihmeessä tuon kirjoituksen on voinut ymmärtää noin ja noin.

        Arvelen, että riippuu siitä, miten asian lukee/ymmärtää, on se "mitä tahtoo ymmärtää".
        Tahtooko lukea positiivisesti vai negatiivisesti. Tahtooko haastaa toisen jne. jne.

        Tähän loppuun vielä varmuuden vuoksi, että kaikki kommentit, jotka olen kirjoittanut sulle ja muille, ovat yleisesti otettavia mielipiteitä, eivät juuri nimenomaan sulle, eikä niille joille tässä ketjussa kommentoin.

        Tuossa on hyvää asiaa mitä kirjoitit.
        Tuollaisia minäkin olen pähkäillyt.
        Lisäksi vielä, että on myös sellaisikin kommentteja, mistä ei ymmärrä yhtään mitään tai, että mihin ne liittyy.
        Myös ajattelisin, että sillä on merkitystä, millainen päivä ja ´´tuuli´´ itsellä on.
        Olemalla ihan oma itsensä, tuottaa vähemmän stressiä itselleen.


      • Taikuritässä
        Heikunkeikku kirjoitti:

        Mulla on vaikeuksia osata keskustella tällä palstalla juuri sen takia, kun en kunnolla tunne toista osapuolta. Ja juuri senkin takia, jos joku ei tarkkaan/kunnolla selitä mielipidettään. Mulla pitää olla tarpeeksi "tietoa" toisen kommentista osatakseni vastata. Ja usein en osaa:)

        Riippuu tietysti asioista.

        Eri temperamentteja ihmisillä, siinä missä yks kiivaasti puolustaa mielipidettään, niin toinen liukenee veks.
        Kukin tekee kuin on omiaan.
        Minä en ala kiivaasti mielipidettäni puolustamaan. Siksi, koska ei sillä loppujen lopuksi ole väliä (mulle) sanooko se toinen viimeisen sanan mielipiteestään.
        Mulla menee asia niin yksinkertaisesti, että sanon sen asiani ja sillä siisti.
        Mutta-mutta riippuu edelleenkin siitä asiasta.
        Hyökkäävä eripurainen, toista vähättelevä ja aggressiivinen väittely on mulle se juttu, että minä pistän suuni/sormeni suppuun. Myös äänen korottaminen on minulle asia, joka saa aikaan sen, että lopetan keskustelun.

        Edellisen lauseeni vastakohta on positiivinen väittely. Rakentava väittely. Ja mitä sanoja nyt tähän vois laittaakaan.
        Kovia väittelyitä livessä on ollut, jotka ovat tuntuneet tosi kivoilta ja rakentavilta.

        Toit tärkeän sanan temperamentti.
        Omituiseksi kommentit tekee se, että se palkki sujahtaa välillä minne lie välimaastoon ja kun samaan aikaan kirjoitetaan niin sikusakulta vaikuttaa
        lopulta, kun lukee jälkeenpäin.
        Aina ei tule mukaan tuota alkulainausta, mihin tähtää.


      • Heikunkeikku kirjoitti:

        Joo, niillä eväillä pitää mennä.
        Ei ole muuta mahdollisuutta.
        Minä luen/ymmärrän hyvin usein väärin. Joku kirjoittaa toiselle jotakin ja ymmärrän sen aivan eri tavalla, kuin hän jolle kirjoitus on tarkoitettu. Usein on niin, että joku suuttuu jollekin, koska on ymmärtänyt toisen kirjoituksen hyökkäyksenä. Minä tollo oon äimän käkenä tuuminut, että miten ihmeessä tuon kirjoituksen on voinut ymmärtää noin ja noin.

        Arvelen, että riippuu siitä, miten asian lukee/ymmärtää, on se "mitä tahtoo ymmärtää".
        Tahtooko lukea positiivisesti vai negatiivisesti. Tahtooko haastaa toisen jne. jne.

        Tähän loppuun vielä varmuuden vuoksi, että kaikki kommentit, jotka olen kirjoittanut sulle ja muille, ovat yleisesti otettavia mielipiteitä, eivät juuri nimenomaan sulle, eikä niille joille tässä ketjussa kommentoin.

        Kyllä. Usein on kyse tahtotilasta, miten kunkin kirjoittajan haluaa ymmärtää tai mihinkä valoon viestin saajan haluaa palstalla asettaa muiden silmissä.

        Ymmärsin että kirjoitit yleisellä tasolla :).


      • peiliface
        siilenämää kirjoitti:

        Kyllä. Usein on kyse tahtotilasta, miten kunkin kirjoittajan haluaa ymmärtää tai mihinkä valoon viestin saajan haluaa palstalla asettaa muiden silmissä.

        Ymmärsin että kirjoitit yleisellä tasolla :).

        Tuo oli muuten just nappiin siili: "mihinkä valoon viestin saajan haluaa palstalla asettaa muiden silmissä".
        Se on aika yleistä, kun seuraa pidemmän aikaa näitä kirjoituksia.


    • Ole veikkonen vaan oma ihtesi kysymättä lupaa muilta. Täällä ei tarvitse pokkuroida ketään, sillä se ei edes johda mihinkään. Ei muuta kuin pää pystyyn vain ja ryhti suoraksi.

    • 1eero

      Kyllä kirjoittajista näkee mitä ovat, toiset fundeeraa maa vallan mahottomasti vaikkei mitään asiaa olisi sitä sanotaan höpöttämiseksi, ei mulla muuta tulipa sanottua, jatkakaa 🤕

      • Minusta kait on joskus ihana höpöttää jos ei ole muuta tekemistä :D.


      • 1eero
        siilenämää kirjoitti:

        Minusta kait on joskus ihana höpöttää jos ei ole muuta tekemistä :D.

        Mitä koiruli höpöttämisestä, kattelee silmät pyöreenäå jottai asiaa ku vai ymmärtäisi ihme höpöttäjällä, ei sitte hetkenkää rauhaa no onneksi ukko on hiljasempaa sorttia vai mitä.


      • 1eero kirjoitti:

        Mitä koiruli höpöttämisestä, kattelee silmät pyöreenäå jottai asiaa ku vai ymmärtäisi ihme höpöttäjällä, ei sitte hetkenkää rauhaa no onneksi ukko on hiljasempaa sorttia vai mitä.

        Koiruli rakastaa kun sille höpäjää ja sen kans leikkii. No voipi se olla vähä näinki et mies on vähemmän höpöttäjäsorttinen niin onhan se kiva kun on koiruli kelle höpötellä :). Muuten voipi loppua omatkin höpinät ja alkaa apatia.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1930
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1519
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      133
      1323
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1298
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1210
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      271
      1019
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      972
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      925
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      111
      896
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      48
      751
    Aihe