THP 156 moottori

DS5

Onko kokemusta ?
Tuo kone on Citikoissa ja Pösöissä. J a nokkaketjut venyy ja tarvii rempan. (minulla 119 tkm) Onko maahantuoja tullut vastaan ? Nyt maksoi 1360 € eli n. tuplat hihnaremppaan nähden.--sen olisi tiennyt tulevan !Ja millä km-määrällä vielä . Kejuahan ei pitäisi tarvita vaihtaa?!

26

28182

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eururu

      tyyppivikainen moottori thp jakoketjun osalta sanoi pässi kun muniaan nuoli.

      • Hdi163

        Tuo kone on yhteistyökone , joka tehtiin yhteistyön BMW:n kanssa, THP=Prince. Tämän koneen kanssa on ollut ongelmia. Tämän tietäen minäkin ostin C5:n Hdi163:lla. Uudemmat PureTech koneet ovat taas omaa suunnittelua, ja olleet luotettavampia.


    • myyntiinvaan

      Nyt kun ketju on vaihdettu, laita samantien myyntiin, lompakkosi kuormittuu tuolla menetelmällä kaikkein vähiten.

      Itse en tule koskaan ostamaan autoa jossa on tuo moottori, ellei sitten satu vuosimallia 2015 saamaan 1000 eurolla.

      • Rhudi

        THP 156 :( Ostin käytettynä 2011 C5 tourer mallin ja jakoketju meni vaihtoon myyjäntoimesta kaupankäynnin yhteydessä ( VEHO ~120 tuhannessa) Vaihdettu mm. vasen pallo ja takajarruleyt & laakerit. Imukanavat putsattu karstoittumisen vuoksi ja 137 tuhannessa suurpaineruisku vaihtoon (osa maksoi 640 € työt) parin vuoden aikana ~2000 € erinäisiin remppoihin... EN suosittele THP 156:sta ... (jos ei ole huollettu asiallisesti)

        2004 C5 2,0HDi edelleen käytössä (annoin pojalleni) mittarissa 257 tuhatta ja normaalien kulustusosien lisäksi vaihdettu automaattilootan sähköiset anturit (400€) 170 tuhanessa ja akku & laturi 210 tuhannessa.... edes pakokutkistoa ei ole tarvinnut vaihtaa


    • hokkuspokkusmän

      Valhetta valhetta! Citikassa ei kulu edes kulutus osat. Selvä trolli!!!!!

    • entinencitikkamees

      Heh! Ymmärtäkää että halpaan ostohintaan on syynsä

    • pikkuturbo

      Tuo kone on saksalaista suunnittelua, eli samat ongelmat kuin TSI.ssä paitsi öljynkulutusta THP.ssä ei ole.

      • Hdi163

        Saksalainen kyllä, mutta sylttytehdas on BMW. Sama kone löytyy myös BMW:stä ja Ministä. Jakopäätä on kyllä kehitelty, mutta ongelmia on yhä. TSI:t ovat taas kilpailevan VAG-konsernin tuotteita. Pienemmät VW:n suunnittelua ja isommat Audin. Alun ongelmat alkavat olla jo historiaa, mutta TSI ja DSG on yhä yhdistelmä, joita vanha maine rasittaa. Aivan kuten rapeat ranskalaiset tai laadukas Toyota. Historiaa kaikki.


      • Anonyymi
        Hdi163 kirjoitti:

        Saksalainen kyllä, mutta sylttytehdas on BMW. Sama kone löytyy myös BMW:stä ja Ministä. Jakopäätä on kyllä kehitelty, mutta ongelmia on yhä. TSI:t ovat taas kilpailevan VAG-konsernin tuotteita. Pienemmät VW:n suunnittelua ja isommat Audin. Alun ongelmat alkavat olla jo historiaa, mutta TSI ja DSG on yhä yhdistelmä, joita vanha maine rasittaa. Aivan kuten rapeat ranskalaiset tai laadukas Toyota. Historiaa kaikki.

        Ihan on PSA:n oma tekele, jota on valitettavasti käytetty myös Mineissä ja Bimmereissä... https://en.wikipedia.org/wiki/Prince_engine


      • Anonyymi

        Niin, THP156 on rakennettu syömään öljyä huuhtelu ym. syistä... Jokusen tuhannen välein litra.


    • Tokavika

      13 mallinen thp156 automaatti 55 tuhatta ajettu. Korjattu ensimmäisen kerran takuun puitteissa jakopään ketju kaikkine osineen. Seuraavaksi tehon puute. Vaihdettu korkeapainepumppu n.65tuhatta ajettu. Seuraavaksi edelleen tehon puute 75 tuhatta ajettu. Talvella kulki max 100km/h, ei vika valoa. Car.cleaner miehet puhdistivat polttoainesuuttimet ja imusarjan käyttäen liikkuvaa kalustoa ja 3 aerosolipurkkia hinta300e. KYLLÄ LÄHTEE.
      Valitettavasti hetken riemu. Imuventtiilit olivat niin karstassa että mitkään puhdistusaineet eivät auttaneet.
      Sitten kun ulkona tarkeni, otin imusarjan irti ja soodapuhalsin imuventtiilien varret ja lautaset näkyviltä osin, sytytysjärjestyksessä ja puristustahdin aikana 2 venttiiliä aina kerrallaan.
      NYT LÄHTEE. SYY EPÄILY
      Automaatti vaihtaa heti niin suurelle vaihteelle että kaupunkiajossa, kyseessä on suoraruiskutusmoottori imuventtiilit karstoittuvat koska imusarjassa ei ole polttoaineen huuhtelevaa vaikutusta ja lisäksi huohottimen öljy sotkee imusarjan.
      Kannattaa käyttää sport asetusta kaupungissa.
      Nyt 82 tuhatta ajettuna jakopään ketju ääntelee kylmänä. Ketjun vaihto lähenee.
      Että melkoinen keksintö tämä thp156 moottori.

      • BMW_yhteistyö

        Saksalaisella insinööritaidottomuudella pilattu hyvä auto. Saksalaiset ei osaa tehdä luotettavia moottoreita.


      • Tää on nyt seurausta viherintoilijoden tiukoista päästövaatimuksista. Kaikkista likkuvista moottorin osista yritetään tehdä mahdollisimman kevyttä. Jossain kohtaa tulee väkisinkin se kohta, jolloin osat vain ei kestä. Nyt jakopäänketju on tehty liian heppoiseksi. Kuluttaja on koekani ja maksaa vieulut, ellei ole todella tiukkana. Vanahana (yli 60v.)automiehenä, autojen kanssa ikänsä touhunneena en meinannut millään uskoa kun kaverini kertoi omistamansa C5:n jakopäänketjun vaihdosta 113tkm kohdalla ja kaiken lisäksi samaan koneeseen oli jo 82tkm tehty sama operaattio. Jakopään hammashihnatkin kestävät pitempään vaikka niille on määrätty vaihtoväli moottorista riippuen 100tkm kahtapuolen. Kehoti kaveria olemaan yhteydessä kuluttaja-asiamieheen. Sieltä selvisi mielenkiintoinen totuus. Jos kyseisen auton ohjekirjassa ei ole mainintaa jakoketjun vaihdosta tuollaisilla kilometrimäärillä (ei ole minkään merki ohjekirjassa), niin kuluttaja olettaa jakoketjun kestävän auton käyttöiän. Tällä tekstillä kaverini sai maahantuojan maksamaan suurimman osan ko. remontista. Hänen kustannukseksi laskettiin vain erotus edellisen vaihdon jälkeen ajettujen kilometrien mukaan. Nyt paikalle asennettu ketju ja siihen liittyvät hammapyörät ovat 3. kehitysversio, eli vahvennettuja. Nämä uudet osat jo osoittavat, että alkuperäisen suunnittelun osalta on pahasti epäonnistuttu ja tuote on laskettu markkinoille liian lyhyen testauksen jälkeen.


      • Anonyymi

        Tuhannen Helvetin Paska... Kyä se toimii, jos huolto hoidetaan asiantuntemuksella (Treella France Moteur, Tallinnassa Citrol tai Prantsuse auto).

        Oli omassakin pikkuvikaa, kaikki hoidettiin Treella. Mm. kaasuläpän anturi keksi omiaan, vaihto auttoi.

        Tuo Bemarin inssien keksimä kone on aluksi ongelmallinen, mutta joidenkin ’säätöjen’ jälkeen se toimii.

        Ostin oman 2016, nyt 176 tuhatta mittarissa aina katsastuksesta läpi. Joskus teetän pikkuhuollon ja tarkistuksen Francessa ja katsastutan.

        Kuljettajan selän hieronta sanoi viime kesänä itsensä irti. On tuulilasikin joskus likainen. Siinä suurimmat viat!


      • Anonyymi

        Kuten sanot, vaihteiston S asetus ja hieman vedätystä maantiellä, kyä se siitä. Tosin S asetuksella pyörre käy tankissa...


      • Anonyymi
        Kallion10 kirjoitti:

        Tää on nyt seurausta viherintoilijoden tiukoista päästövaatimuksista. Kaikkista likkuvista moottorin osista yritetään tehdä mahdollisimman kevyttä. Jossain kohtaa tulee väkisinkin se kohta, jolloin osat vain ei kestä. Nyt jakopäänketju on tehty liian heppoiseksi. Kuluttaja on koekani ja maksaa vieulut, ellei ole todella tiukkana. Vanahana (yli 60v.)automiehenä, autojen kanssa ikänsä touhunneena en meinannut millään uskoa kun kaverini kertoi omistamansa C5:n jakopäänketjun vaihdosta 113tkm kohdalla ja kaiken lisäksi samaan koneeseen oli jo 82tkm tehty sama operaattio. Jakopään hammashihnatkin kestävät pitempään vaikka niille on määrätty vaihtoväli moottorista riippuen 100tkm kahtapuolen. Kehoti kaveria olemaan yhteydessä kuluttaja-asiamieheen. Sieltä selvisi mielenkiintoinen totuus. Jos kyseisen auton ohjekirjassa ei ole mainintaa jakoketjun vaihdosta tuollaisilla kilometrimäärillä (ei ole minkään merki ohjekirjassa), niin kuluttaja olettaa jakoketjun kestävän auton käyttöiän. Tällä tekstillä kaverini sai maahantuojan maksamaan suurimman osan ko. remontista. Hänen kustannukseksi laskettiin vain erotus edellisen vaihdon jälkeen ajettujen kilometrien mukaan. Nyt paikalle asennettu ketju ja siihen liittyvät hammapyörät ovat 3. kehitysversio, eli vahvennettuja. Nämä uudet osat jo osoittavat, että alkuperäisen suunnittelun osalta on pahasti epäonnistuttu ja tuote on laskettu markkinoille liian lyhyen testauksen jälkeen.

        Nokkaketjun vaihto 179930 km. suositus lienee 180tuhatta. Nyt menee lujaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuhannen Helvetin Paska... Kyä se toimii, jos huolto hoidetaan asiantuntemuksella (Treella France Moteur, Tallinnassa Citrol tai Prantsuse auto).

        Oli omassakin pikkuvikaa, kaikki hoidettiin Treella. Mm. kaasuläpän anturi keksi omiaan, vaihto auttoi.

        Tuo Bemarin inssien keksimä kone on aluksi ongelmallinen, mutta joidenkin ’säätöjen’ jälkeen se toimii.

        Ostin oman 2016, nyt 176 tuhatta mittarissa aina katsastuksesta läpi. Joskus teetän pikkuhuollon ja tarkistuksen Francessa ja katsastutan.

        Kuljettajan selän hieronta sanoi viime kesänä itsensä irti. On tuulilasikin joskus likainen. Siinä suurimmat viat!

        Nyt taas toimii hierontakin, takalasin pesuri sanoi itsensä ylös syksyllä, sulake? Suositan Fracea ja Tallinnassa Citrolia. Citrolissa rek.valon koko lampunpesän vaihto lamppuineen ja töineen 6 €. Ragnar Põlendik tietää lähes kaiken citikoista!


    • Anonyymi

      Onko siis niin, että ketjun venyminen jatkuu ekan vaihdon jälkeenkin eli vika ei ole alkuperäismaassa vaan rakenteessa.
      Millaisissa hinnoissa kerjurempat ovat nykypäivänä?

      • Anonyymi

        jos huonon ketjun tilalle laittaa samanlaisen niin ei kai se sen paremmin kestä...

        remontin hinnasta en osaa varmasti sanoa, hinta riippu siitäkin , missä se tehdään, mutta jos heitän että 700 - 800 euroa niin ei se varmaan paljon ole pielessä

        itse en osta koskaan (ellen sitten saa autoa satasella) THP moottorilla varustettua autoa ja suosittelen sinuakin jättämään väliin


      • Anonyymi

        Treella 180 tuhatta mittarissa, ketjun vaihto töineen alle 1400€.


    • Anonyymi

      Mulla oli thp156 C5:ssa. Veholla tekivät kolmen peräkkäisen määräaikaishuollon aikana jakopään vaihdon: 60000, 80000, 100000, kun sanoivat että se venyvä ketju on liian hintelä ja heille on halvempaa takuuautoon vaihtaa ketju kuin koko kone.
      Mielestäni oli reilua kun sanoivat ettei sitä pientä bmw-konetta olis koskaan pitänyt ympätä näin raskaaseen rohjoon kuin C5 on.

      • Anonyymi

        "Mielestäni oli reilua kun sanoivat ettei sitä pientä bmw-konetta olis koskaan pitänyt ympätä näin raskaaseen rohjoon kuin C5 on."

        Eihän tuolla ketjulla ole mitään tekemistä auton massan kanssa.

        Eikä tuo moottori ole BMW-moottori, vaikka siinä olikin osittaista yhteistä suunnittelua. Peugeot noita valmisti itse.


    • Anonyymi

      En tiedä kuka on suunnitellut THP- moottorin mutta ostin 2013 mallisen Picasson ja kone laukesi 1700 km ajon jälkeen. Iso valtakunnallinen koko kansan autoliike myyjänä. Huoltokirja täydellinen (mutta unohtivat kertoa, että kone remontti tehty 6kk aikaisemmin ja huonosti). Pitkän taistelun jälkeen kauppa purettiin. Ollut 3 sitikkaa siksisemmin ja ollut niihin tyytyväinen.

    • Anonyymi

      THP tarkoittaa Tuhannen Helvetin Paska, vaikka firma väittää sen meinaavan Turbo High Pressure. No, siitä saa käypäsen koneen asiantuntevassa huollossa, esim. France Moteur Tampereella. Suositus vaihtaa nokkaketju 180 tuhatta kohdalla. Virossa voi olla halvempi, nukket vahetus. Huollon kaveri sanoi ihmetelleensä, mitä BMW:n inssit on ajatelleet luodessaan tuon koneen, sam siis Mineissä ja pienemmissä Bemareissa. Nykyään toimii hienosti, kun 130 tuhannen jälkeen uhrattiin hieman rahaa pikku säätöihin. Suositan myös säädättämään takapyörien aurauksen asiantuntijalla eri asentoon kuin tehdasasetus, vaikuttaa paljon ajoon.

    • Anonyymi

      Itellä 2011/2010 C5. 130 tuhatta nurkilla kaasuläpän anturin vaihto ja ohjelmistopäivitys. Muuten ei mitään isompaa, lastentaudit hoideltu. n. 180 tuhatta nokkaketjun vaihto, nuortui kummasti, kiihtyy paremmin, kuluttaa pari desiä vähemmän. Nyt alle 190 tuhatta ja lujaa mennään. -20 pakkasella kylmästä lähtee käyntiin. Tosin France Moteurin kaveri totesi, että mitähän Bemarin inssit ovat miettineet tuon koneen tehdessään. Oma C5 toimii ja kulkee, en valita.

    • Anonyymi

      mulla on renault dildo, siinä on kumihihna, ja moottori toimii.
      renault onkin kansan auto, niin toimii aina.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hyvää syntymäpäivää Sanna 40 vee!!!!

      ᕼᗩᑭᑭY ᗷIᖇTᕼᗞᗩY Sister ❣️🥰 🎉🎂✨🍰🥳 🥳🎂🥂 🎉🎊🎁🎈🎂
      Maailman menoa
      104
      5497
    2. Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata

      Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai
      Maailman menoa
      94
      4801
    3. Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi

      Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas
      Maailman menoa
      139
      4752
    4. Mikä on vaikeinta siinä, että menetti yhteyden kaivattuun, jota vielä ajattelee?

      Mikä jäi kaihertamaan? Jos jokin olisi voinut mennä toisin, mitä se olisi ollut? Mitä olisit toivonut vielä ehtiväsi san
      Ikävä
      367
      2169
    5. Kerro kaivattusi etunimi

      Miehille..
      Ikävä
      110
      1954
    6. 105
      1747
    7. Sulla on mies

      Aivan liikaa naisia.
      Ikävä
      256
      1547
    8. Martina harrastaa tänäänkin liikuntaa

      Ei ole krapulaa hänellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      370
      1298
    9. Pääsit koskettamaan

      Sellaista osaa minussa jota kukaan ei ole ennen koskettanut. Siksi on hyvin vaikea unohtaa sinut kokonaan.
      Ikävä
      59
      1131
    10. Kadutko mitään?

      Minä kadun ikävässä kirjoittamista, mutta en saa sitä tekemättömäksi.
      Sinkut
      204
      1061
    Aihe