Jalankulkija pahoinpiteli jalankulkijan

Jalan

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000005405546.html

Tämä on melko normaalia, kun vahingossa tapahtuneen kontaktin jälkeen lyödään.

Nyt puhun vain jalankulkijoiden välisistä, en pyöräilijöiden ja jalankulkijoiden, koska sen jokainen tietää mitä se on.

Muutama esimerkki tältä päivältä: juoksin rinnakkaisen pyörätien ja jalkakäytävän jalkakäytävän oikeaa reunaa lähellä keskiviivaa. Vastakkaisesta suunnasta tuli jalankulkija kävellen pyörätien oikeaa reunaa eli myös lähellä keskiviivaa. Muita ei ollut lähelläkään. Yhtäkkiä hän siirtyy minun eteen jalkakäytävälle ja on sitä mieltä, että minä löin häntä! Yritin keski-ikäiselle naiselle huomauttaa, että hän siirtyi eteeni. Eipä auttanut mitään vaan hän löi minua sateenvarjolla ja hetken päästä nyrkillä. Ja edelleen syytti minua. Hän ei paljoa kuunnellut vaan edelleen syytti minua.
Noin puolen tunnin päästä edellisestä jouduin rinnakkaisen pyörätien ja jalkakäytävän jalkakäytävän puolella juostessani huutamaan vastaantulijoita väistämään, kun kuljetaan koko väylän leveydeltä eikä tehdä elettäkään siirtymiseksi.

Erittäin yleistä on, että ei väistätetä vaikka kuljetaan koko väylän leveydeltä vastaan ja nähdään vastaajantulija/-tulijat. Jos tulen takaa niin vaikka pyydän väistämään niin ei väistetä. Mikäli ei väistetä niin silloin menen väkisin jostakin välistä. Sen jälkeen saa kuulla vaikka mitä.
Ihmiset voisivat huomioida myös toiset ihmiset. Nyt kuljetaan niinkuin muita ei olisi kuin he itse!

0

75

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan

Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html
        Maailman menoa
        177
        4995
      2. Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?

Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,
        Maailman menoa
        18
        4376
      3. Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa

Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699
        Maailman menoa
        9
        3107
      4. Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa

Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana
        Maailman menoa
        253
        2952
      5. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
        Maailman menoa
        143
        2892
      6. Sä veit mun sydämen ihan totaalisesti

Aivan totaalisesti..
        Ikävä
        52
        2501
      7. Oot se sinä

Ihan varmasti oot, tuo olemus ei valehtele 😘💓🪅 🏡 ihana 😍🙏
        Ikävä
        27