Hei!
Sain kaatuessani aivotärähdyksen (noin 3 viikkoa sitten) ja menetin tajuni kuulemma 5-10sekunniksi.itse en muista tilanteesta mitään.. Kysymys kuuluukin nyt sitten että onko tää huimaus ihan normaalia tärähdyksen jälkeen? Huimaa jos nousen sängystä nopeasti tai kun menen makuu- asentoon.. makuulla ollessa ei kärsi kovin kylkeä kääntää kun taju meinaa lähteä ja silmät tuntuu kääntyvän ympäri.
Jollain kokemuksia tai vinkkejä mitä kannattaa tehdä? Täällä terveyskeskuksessa eivät ottaneet tosissaan.. verenpaine kuulemma heittelee hoitajien mielestä.
Oireena ei tosiaan ole muuta kun tämä kova huimaus makuu asennossa ja noustessa.
/29vNainen
Aivotärähdys
6
1093
Vastaukset
- lekuriin_vaan
Arvauskeskukseen ei kannata enää mennä, jos noin kevyesti suhtautuivat.
Pään vamma, aivotärähdyskin on aina vakava juttu varsinkin kun jälkioireesi on noinkin paha vielä kolme (!) viikkoa myöhemmin.
Ei ole normaalia. Mene ihmeessä uudestaan lääkärille muualle !
Olisko joku päivystyssairaalan poliklinikka lähellä sinua tai yksityislääkäri on toinen vaihtoehto.
Pää pitäisi kai kuvata ?
Pään vammoihin pitää aina suhtautua vakavasti !
Tuon tyyppistä pelkkää huimausta lievänä voi olla muutenkin ylös noustessa varsinkin iäkkäillä, mutta sinun oireesi kaikkineen liittyy kaatumiseen, se on tärkeä kertoa. - 28vNainen
Asun tuppukylässä ja isompi sairaala on 140km päässä :( minun pitäis saada lähete sinne mutta pistävät verenpaineen syyksi. Oloni on muuten hyvä, mutta vain tuo huimaus tosiaan maatessa😐. Käyn ensiviikolla terveyskeskuksessa uudestaan jos ottaisivat asian vakavammin nyt
- Anonyymi
Voi myös olla asentohuimausta. Itselläni oli samanlaisia oireita aivotärähdyksen jälkeen ja sanottiin terveyskeskuksessa että se on sitä asentohuimausta. Se hoituu yleensä asentohoidolla, mutta välillä täytyy leikata. Minulla hoitui ihan vaan asentohoidolla.
- Anonyymi
Kuinka kauan asentohoito yleensä kestää ?
- Anonyymi
Aovotärähdys ei ole pikkujuttu.
Siitä on aikaa yli 30 vuotta, kun kolautin pääni. Epäilen, että tuo vaikuttaa elämääni yhä.
En nyt jaksa selostaa tarkemmin, mutta kehoitan ottamaan asian vakavasti. Itse olen asian kohdalla kokenut vähättelyä.
Kuuma, sauna, on ei ei. Yhä. - Anonyymi
Mä kaaduin kaksi vuotta sitten ja edelleen aivovamman jälkioireet päällä. Ei mennyt taju mutta niskan retkahdusvamma tuli myös. Mene neurologille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .894600Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631403133Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503125Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4032202Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2311348Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111223- 761207
- 671097
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301084Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että112999