Viimepäivinä on taas lehdissä ollut juttua raitistuneista julkkiksista. Eräs tunnettu viisikymppinen muusikkokin on lehdessä kertonut lopettaneensa alkoholinkäytön. Raittius saattaa olla ihan hyvä vaihtoehto keski-iän tuollapuolella olevalle miehelle jolla jo viinanhuuruisen nuoruuden myötä on siunaantunut perhe ja lapsiakin.
Tälläiset raitistuneet julkkikset sensijaan ovat nuoremmille miehille vaarallisia esikuvia. Joku nuori hädintuskin täysi-ikäinen saattaa tälläisen raitistuneen kuuluisan muusikon tai muun julkisuuden henkilön innoittamana päättää ettei edes aloita alkoholinkäyttöä. Tälläiset päätökset johtavat sitten traagisiin ihmiskohtaloihin, kun alkoholittoman nuoruuden myötä ajaudutaan sosiaaliseen eristykseen ja ei päästä mukaan parisuhde-elämään. Siinä missä raitistunut entinen juoppo on viisikymppisenä perheenisä, nuoresta asti raittiina ollut mies onkin samassa iässä yksinäinen vanhapoika.
Tälläisissä raitistuneista julkkiksista kertovissa jutuissa olisi hyvä painottaa sitä, että raitistuminen ei ole hyvä vaihtoehto nuorille.
raitistuneet julkkikset
4
220
Vastaukset
- kaljaana
Hyvä pointti! Useimmat alkoholistit ovat todellakin jo ehtineet tehdä lapsia ja erota siinä iässä kun raittiit vanhatpojat vielä ihmettelevät josko edes kerran saisivat naista.
- Eiköolekummaa
Mutta jos kaikki nuoret miehet olisivat raittiita, niin silloin maan hiljaisetkin olisivat samalla viivalla näiden rohkeiden nuorukaisten kanssa. Ja kaikilla olisi mahdollisuus saada naisia.
Kukaan nuorukaisista ei hyötyisi humalaisen rohkeudesta ja naista saisivat ne jotka ensin ehtisivät pyytää. Sillä kyllä tytöt antavat jos ovat äitiinsä tulleet, ja jos isäänsä niin silloin ne suorastaan pyytävät.
Ja kun kaikki nuoretmiehet pysyvät raittiina 70-vuotiaiksi, niin sitten voikin jo tehdä "dannyt" eli etsiä itselleen jonkin verran nuoremman morsiamen.- f.aktatietoa
Onko raittius mielstäsi rohkeutta? Typeryyttä se on. Nuoret eivät ilmeisesti käytä nykyään alkoholia niin paljoa kuin ennen mutta tilalle onkin tullut vielä vaarallisemmat aineet, eli huumeet. Tämä on fakta!
- jonesss67
päihteet on mielen heikkoutta/sairautta...terve ihminen ei tarvitse minkään sortin päänsotkemis aineita....ja totta olen itse myös absolutisti....suurin paheeni on kahvi mutta sitäkin kohtuudella...toinen paheeni on urheilu mutta sitä tulee harrastettua liikaakin...minäkin jonkin verran join mutten koskaan niin että se olisi elämääni sotkenut ...mutta sitten huomasin etten tarvitse ottaa sitä vähääkään ja nyt olen täysin raitis :) suosittelen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3157329Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662136- 1751817
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151347- 1121277
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91221Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691200RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541136Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411071Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901009