raitistuneet julkkikset

ex-raitis3

Viimepäivinä on taas lehdissä ollut juttua raitistuneista julkkiksista. Eräs tunnettu viisikymppinen muusikkokin on lehdessä kertonut lopettaneensa alkoholinkäytön. Raittius saattaa olla ihan hyvä vaihtoehto keski-iän tuollapuolella olevalle miehelle jolla jo viinanhuuruisen nuoruuden myötä on siunaantunut perhe ja lapsiakin.

Tälläiset raitistuneet julkkikset sensijaan ovat nuoremmille miehille vaarallisia esikuvia. Joku nuori hädintuskin täysi-ikäinen saattaa tälläisen raitistuneen kuuluisan muusikon tai muun julkisuuden henkilön innoittamana päättää ettei edes aloita alkoholinkäyttöä. Tälläiset päätökset johtavat sitten traagisiin ihmiskohtaloihin, kun alkoholittoman nuoruuden myötä ajaudutaan sosiaaliseen eristykseen ja ei päästä mukaan parisuhde-elämään. Siinä missä raitistunut entinen juoppo on viisikymppisenä perheenisä, nuoresta asti raittiina ollut mies onkin samassa iässä yksinäinen vanhapoika.

Tälläisissä raitistuneista julkkiksista kertovissa jutuissa olisi hyvä painottaa sitä, että raitistuminen ei ole hyvä vaihtoehto nuorille.

4

336

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaljaana

Hyvä pointti! Useimmat alkoholistit ovat todellakin jo ehtineet tehdä lapsia ja erota siinä iässä kun raittiit vanhatpojat vielä ihmettelevät josko edes kerran saisivat naista.

• Eiköolekummaa

Mutta jos kaikki nuoret miehet olisivat raittiita, niin silloin maan hiljaisetkin olisivat samalla viivalla näiden rohkeiden nuorukaisten kanssa. Ja kaikilla olisi mahdollisuus saada naisia.
      Kukaan nuorukaisista ei hyötyisi humalaisen rohkeudesta ja naista saisivat ne jotka ensin ehtisivät pyytää. Sillä kyllä tytöt antavat jos ovat äitiinsä tulleet, ja jos isäänsä niin silloin ne suorastaan pyytävät.

Ja kun kaikki nuoretmiehet pysyvät raittiina 70-vuotiaiksi, niin sitten voikin jo tehdä "dannyt" eli etsiä itselleen jonkin verran nuoremman morsiamen.

• f.aktatietoa

Onko raittius mielstäsi rohkeutta? Typeryyttä se on. Nuoret eivät ilmeisesti käytä nykyään alkoholia niin paljoa kuin ennen mutta tilalle onkin tullut vielä vaarallisemmat aineet, eli huumeet. Tämä on fakta!

• jonesss67

päihteet on mielen heikkoutta/sairautta...terve ihminen ei tarvitse minkään sortin päänsotkemis aineita....ja totta olen itse myös absolutisti....suurin paheeni on kahvi mutta sitäkin kohtuudella...toinen paheeni on urheilu mutta sitä tulee harrastettua liikaakin...minäkin jonkin verran join mutten koskaan niin että se olisi elämääni sotkenut ...mutta sitten huomasin etten tarvitse ottaa sitä vähääkään ja nyt olen täysin raitis :) suosittelen

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista

Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni
      Maailman menoa
      123
      7120
    2. Kuka on UMK-suosikkisi? UMK26 paljastuksia lauantai 28.2.

UMK26 tänä lauantaina! UMK26 tulee suorana Tampereelta ja nyt selviää, kuka pääsee edustamaan Suomea Euroviisuihin. M
      Euroviisut
      122
      4916
    3. L/over ja Jani Volanen! Minkä arvosanan 4-10 annat roolityöstä?

Psykologinen trilleri L/over - ikuisesti minun on koukuttanut tv-katsojat ruudun ääreen. Kun Roosa (Krista Kosonen) tapa
      Tv-sarjat
      66
      4246
    4. TTK:n jättänyt Vappu Pimiä rehellisenä MasterChef-kuvauksista: "Höh..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Viime vuonna Tanssii Tähtien Kanssa jäi taakse, ja nyt vuorossa on uusi a
      Suomalaiset julkkikset
      15
      3453
    5. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      724
      2261
    6. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      273
      1681
    7. Miksi et nainen halua

minua, kuten minä sinua?
      Ikävä
      67
      1455
    8. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      1418
    9. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      22
      1376
    10. Osaako kukaan sanoa?

Mikä on syy siihen, että apulaisidiootti yrittää kaikin keinoin haitata kaikkea yrittämistä Ähtärissä? Nyttkin pilkkaa j
      Ähtäri
      58
      1374
    Aihe