Vertailutestin mukaan Kodiaq ei päässyt millään vertailun osa-alueella Mazdan ohi. Ainoastaan Skodan käyttökustannukset arvioitiin hieman alhaisemmiksi mm. pitkän viiden vuoden ajomäärästä riippumattoman takuun vuoksi. Tämähän ei Suomessa vaikuta vaan täällä Mazdan takuu on huomattavasti pidempi.
Suomessa Kodiaqin ylihehkutettua kolmatta penkkiriviä ei pidetty käytännöllisenä Mazdaan verratatuna.
http://www.caradvice.com.au/568994/skoda-kodiaq-v-mazda-cx-9-comparison/
Kodiaq vastaan CX-9?
47
390
Vastaukset
Nyt Costa äkkiä ilmiantamaan ja alapeukuttamaan!
- IhanOikeinHuijarille
Ja monellakohan tähän viestiketjuun vastaajalla on varaa kumpaankaan? Aivan oikein....Ei ainoallakaan.
Tässä siitä elävä todiste!
https://www.is.fi/tyoelama/art-2000005406979.html
Toisaalta, kun niin hölmö oli, että paljasti uunon suunnitelmansa koko Mailmalle, niin kärsikööt nyt seurauksista.....
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005408202.html - KQLMEKAKARAAJARAKKIorig
No se kertoo että Mazda on kelpo peli jos peittoaa testissä Kodiaqin joka on kerännyt kehuja maailmalla☺
Henkilökohtaisesti en tosin ole kumpaakaan ajanut, ei tarvetta tuon tyyppisille autoille(ei myöskään varaa)- HOLISTI74.91
Samoin ei ole kokemusta ja ei todellakaan ole varaa ostaa. Mazda on tyylikkäämmän näköinen vihaisen keulan kanssa. Samoin mazda 6 on todella tyylikäs.
Meinasin jo ostaa vanhemman mazda 6, mutta se korroosio... - Naapuriin_ilmestyi
HOLISTI74.91 kirjoitti:
Samoin ei ole kokemusta ja ei todellakaan ole varaa ostaa. Mazda on tyylikkäämmän näköinen vihaisen keulan kanssa. Samoin mazda 6 on todella tyylikäs.
Meinasin jo ostaa vanhemman mazda 6, mutta se korroosio...uusi kirkkaan metallinpunainen Mazda MX5. Ai että on namu ja niin on myös naapurin hieno rouva. Ennen sillä oli muutaman vuoden ikäinen Renault Megane Cabrio.
- Romuseonn
Mx5 kävin kokeilemassa keväällä. Ideana hyvä mutta on se kyllä todella nuhainen menemään pikkusella 2 litran koneella oliko siinä joku 160hv. Hankin lopulta kakkosautoksi A45amg mersun 360hv ja on kova peli. Mazda oli surkea ajaa ja meluisa sekä niin ahdas ettei sinne naisia suuremmat mahdu sisään. No toki ei se maksanutkaan kun reilu 30 vähän ajettuna.
- trollhättan-troll
"Skoda, on the other hand, is a little-known Volkswagen subsidiary from the Czech Republic, steadily making waves around the world. It’s huge in western Europe but still a minnow here in Australia"
Juurihan saimme lukea, että Skoda on suosituimpien automerkkien joukossa myös Austaliassa.- KQLMEKAKARAAJARAKKIorig
Mistäs me saimme semmoista lukea? Jos viittaat tällä palstalla olleeseen aloitukseen siinä kyse oli arvostuksesta. Škoda on kuitenkin maailmanlaajuisesti pienehko valmistaja, tai noh,keskisuuri.
KQLMEKAKARAAJARAKKIorig kirjoitti:
Mistäs me saimme semmoista lukea? Jos viittaat tällä palstalla olleeseen aloitukseen siinä kyse oli arvostuksesta. Škoda on kuitenkin maailmanlaajuisesti pienehko valmistaja, tai noh,keskisuuri.
"Arvostus" perustui 40 tuhannelle eri auton omistajalle tehtyyn tyytyväisyyskyselyyn. Mutta kun kyse on harvinaisesta merkistä, ei niiden muutaman omistajan tyytyväisyys juuri anna luotettavaa kuvaa kokonaisuudesta. Toista oli esimerkiksi Toyotan ja Mazdan kohdalla joiden omistajia tuohon 40 tuhanteen mahtui kaiketi kymmenisen tuhatta. URL on hukassa koska joku oli ilmiantanut "väärät faktat" sisältäneen viestin toisesta ketjussa.
- KQLMEKAKARAAJARAKKIorig
FactChecking kirjoitti:
"Arvostus" perustui 40 tuhannelle eri auton omistajalle tehtyyn tyytyväisyyskyselyyn. Mutta kun kyse on harvinaisesta merkistä, ei niiden muutaman omistajan tyytyväisyys juuri anna luotettavaa kuvaa kokonaisuudesta. Toista oli esimerkiksi Toyotan ja Mazdan kohdalla joiden omistajia tuohon 40 tuhanteen mahtui kaiketi kymmenisen tuhatta. URL on hukassa koska joku oli ilmiantanut "väärät faktat" sisältäneen viestin toisesta ketjussa.
En tiedä paljonko sotkia Ausseissa on vaan jos škoda oli kyselyssä mukana eiköhän niitä kyselyyn osunut muutama sata/tuhat.
Mitä pienempi määrä sen suurempi virhemarginaali. HOX! KUMPAAN SUUNTAAN TAHANSA.
Kun sotkan omistajat MAAILMANLAAJUISESTI ovat varsin tyytyväisiä ostokseensa siihen lienee myös aihetta.
Niin, myös minä olen ollut jopa positiivisesti yllättynyt, ei niin ettei parantamusen varaa olis vaan kokonaisuus toimii. Ennenkaikkea luotettavuus ja käyttökulut ovat yllättäneet positiivisesti☺ KQLMEKAKARAAJARAKKIorig kirjoitti:
En tiedä paljonko sotkia Ausseissa on vaan jos škoda oli kyselyssä mukana eiköhän niitä kyselyyn osunut muutama sata/tuhat.
Mitä pienempi määrä sen suurempi virhemarginaali. HOX! KUMPAAN SUUNTAAN TAHANSA.
Kun sotkan omistajat MAAILMANLAAJUISESTI ovat varsin tyytyväisiä ostokseensa siihen lienee myös aihetta.
Niin, myös minä olen ollut jopa positiivisesti yllättynyt, ei niin ettei parantamusen varaa olis vaan kokonaisuus toimii. Ennenkaikkea luotettavuus ja käyttökulut ovat yllättäneet positiivisesti☺"Mitä pienempi määrä sen suurempi virhemarginaali. "
Juuri tämän takia pitäisi jättää pois koko listasta. Skodafanaatikolle tuo on tietysti merkki siitä että oikea luku on vähintään 101%
- Ocuwomen
skoda bullshit, Mazda rulez!
Esson baarin parlamentti tiesi kertoa, että Mazdat ruostuvat jo yhdessä talvessa täysin piloille asti.
Jostain syystä Suomessa Mazdalla on Skodaa puolta pidempi takuu.- KyykmanFaktanSotkija
Mazda tarvitsee pitkän takuun myydäkseen autojaan.
Mazda on huonossa maineessa ruostumisensa takia ja vasta vuodet näyttää mikä tuon tilanne on. Kallis se ainakin on jos vertaa Skodaan. KyykmanFaktanSotkija kirjoitti:
Mazda tarvitsee pitkän takuun myydäkseen autojaan.
Mazda on huonossa maineessa ruostumisensa takia ja vasta vuodet näyttää mikä tuon tilanne on. Kallis se ainakin on jos vertaa Skodaan.Ei tarvitse, Mazda on tehnyt pikkaisen enemmän autoja kuin joku "skoda". Mazda on kestävä ja laadukas, niin sille uskalletaan antaa pidempi takuu.
Skoda sen sijaan tarvitsee sen kahden vuoden takuun ja tarvitsisi vielä enemmän kun näyttää tekniikka pettävän niin aikaisin. Mitä voi odottaa "autolta" joka väittää olevansa markkinajohtaja mutta on suosittu lähinnä itä-euroopan köyhissä maissa ja jossain "suomessa" ja jonka omistajat kuluttavat kaiken aikansa netissä selittämällä vikoja pois ja haukkumalla niitä joita ei skoda kiinnosta.- HOLISTI74.91
KyykmanFaktanSotkija kirjoitti:
Mazda tarvitsee pitkän takuun myydäkseen autojaan.
Mazda on huonossa maineessa ruostumisensa takia ja vasta vuodet näyttää mikä tuon tilanne on. Kallis se ainakin on jos vertaa Skodaan.No vie suojaukseen sen auton. Ei sen kummempaa. Monet japsit vaan säästävät korroosionestossa ja piste.
- Skoda_rulez
Kun kyykkman kerta niin haluaa, niin nostetaan tämä keskustelu ylös.
Muutamia lainauksia artikkelista.
"By no means are we saying these two are the top family SUVs, but they’re certainly up there."
Millään muotoa emme väitä, että nämä autot ovat perhekäytön kaupunkimaastureiden ykköset, mutta korkealla listalla ne ovat. Siis sekä Skoda että Mazda.
Kodiaq pistää kampoihin häviämällä ainoastaan 1,5 pistettä (Skoda 48 points, Mazda 49,5 points).
Väite, että "häviää kaikilla osa-alueilla" ei suinkaan pidä paikkaansa. Pisteiden perusteella "Performance & Economy" eli suorituskyky ja taloudellisuus on molemmissa yhtä hyvä. Myös "Technology & Connectivity" saa molemmilta samat pisteet. Tekstistä voi lukea, missä asioissa Kodiaq on älykkäämpi. Siinä on mm. automaattisesti avautuva, korkealle nouseva takaluukku ja tavaratila on käytännöllisempi. Australiassa Skodaan saa näemmä viiden vuoden takuun, joka päihittää Mazdan kolmen vuoden takuun. Huoltokustannuksetkin ovat Skodassa halvemmat. Mazda on vanhanaikainen koska siihen ei näemmä saa Apple Carplay/Android auto -liityntää.
Erityisesti sen trolli jättää huomiotta, että osal-alueella "Price & Features" Kodiaq saa enemmän pisteitä. Eli Skodassa saa - jälleen kerran- rahalle enemmän vastinetta.Trolli saa skodan vertailun voittajaksi etsimällä vertailusta jotain yksittäisiä kohtia ja irroittamalla ne asiayhteydestä.
"häviämällä ainoastaan" - kohta kertoo todella vahvasta skoda-pakkomielteestä ja lahkolaisuudesta.
- OCU1
kyllä se vaan pitää sanoa että Mazda tekee ne parhaat autot nykyään, ei siitä vaan pääse mihinkään.
- Ookkonää.tosissas
Jos ne Mastat ovat niin hyviä, niin miksi se ei näy ensirekisteröintitilastoissa???
Suomessa syyskuun ensirekisteröinneissä ei näy yhtään Mazdan mallia 30 eniten rekisteröidyn joukossa, ja merkkinäkin Mazda on alkuvuoden myynnin perusteella vasta 17. tilalla. Rellua ja Pösöäkin on ostettu enemmän kuin Mazdaa. - nauran.skootalle
Ookkonää.tosissas kirjoitti:
Jos ne Mastat ovat niin hyviä, niin miksi se ei näy ensirekisteröintitilastoissa???
Suomessa syyskuun ensirekisteröinneissä ei näy yhtään Mazdan mallia 30 eniten rekisteröidyn joukossa, ja merkkinäkin Mazda on alkuvuoden myynnin perusteella vasta 17. tilalla. Rellua ja Pösöäkin on ostettu enemmän kuin Mazdaa.Eiköhän Mazda ole tehnyt muutaman auton enemmän kuin skeidanen.....
- olet.tyhjännauraja
nauran.skootalle kirjoitti:
Eiköhän Mazda ole tehnyt muutaman auton enemmän kuin skeidanen.....
Saattaa olla, mutta suomalaiset eivät ole siihen kovin tykästyneet.
- Kyykmann
Erikoista että jollekin Mazdalle pitää sepitellä tälläisiä "vertailuja". Normaalit ihmiset eivät yksinkertaisesti tarvitse typeriä itsetehostus-vertailuja.
- HOLISTI74.91
Kuka ylipäätänsä lukee vertailuja. Käy itse kokeilemassa ja lueskelee merkkifoorumeita tyyppivikojen varalta.
Jännä, miten VAG yhtymän auto voittaa aina vertailut vaikka ei ole edes mukana. Veikkaisin osasyyksi rahaa.
- ei.tullut.ikävä
Skoda KODIAQ 2,0 TDI 150 4x4 Style DSG Autom.
Käväisin tänään koeajamassa tuon Kodiakin. Alkuvaikutelma oli hyvä, pidän hieman korkeammasta ajoasennosta ja koeajoversiossa oli sähkösäätöiset, hyvin monipuolisesti säädettävät penkin. Ajoasennon sai siis helposti hyväksi. Muistipaikallisuus sähkösäätöisessä penkissä plussaa
Autossa oli myös ACC. Sen normaaliasento oli mielestäni varsin vellova, makuuni liian löysä. osaongelmana oli Skodan perinne eli puoltaminen oikealle, joskin mietona versiona. Epäilen siis pyöränkulmien pientä säädöntarvetta. Kun otin käyttöön Individual – moodissa Sport -alustasäädön oli meno selvästi jämäkämpää ja enemmän mieleeni.
Auton perusluonne vaikutti suuntavakaalta pois lukien tuo puoltaminen oikealle. Kyllä tällä matkaa tekisi. Kulutus lähdöstä alkaen moottoritiellä vaikutti nousevan ajotietokoneen mukaan noin 7,5 l/100 km ja jos ajotietokone valehtelee kuten Scoutissa, lienee todellinen 8 l/100 km. Ihan ymmärrettävä lukema, kun tiiliskiveä ruvetaan viemään vauhdilla ilman läpi… Iso, leveä ja korkea auto, joten ymmärrettävästi ilmanvastus kasvaa nopeasti. Kulutus muutoin laski, kun siirryin kaupunkiin johtavalle 60 kmh väylälle ja nopeasti eli tuo nopeuden vaikutus on aika voimakas.
Koeajaessani tuli nyt esille toinen auto jossa melutason sanotaan olevan matala mutta autossa rengasmelu on melkoinen. - Octaviawomen
Mazda on kyllä pelottavan huippulaadukas auto. Mazdan 2.0 skyactive bensamoottorit vie vähemmän bensaa kuin volkkarin dieselmoottorit niin kehitys on huimaa, 2019 Mazdalta tulee aivan ylivoimainen bensamoottori mallisto niin siihen loppuu kaikilla merkeillä diesel moottoreiden valmistus ja kehitys. ei parempaa moottoria ole kuin skyactive.
- pikkasen.hassua
Montaks teitä naarasta siellä on? Meinaan kun nimimerkki on monikossa. Höhöhöhö. Hameet vai housut?
Mazdat ovat nykyään todella hienoja vehkeitä.
Katsokaa vaikka tätä: http://www.mazda.fi/media/1-mazda6-2017/overview/highlights/cache/01-960x424,c.jpg
Ja verratkaa mitäänsanomattomaan ocu vrs: https://cdn.images.express.co.uk/img/dynamic/24/590x/secondary/Skoda-Octavia-2017-787048.jpg- HOLISTI71.99
No ei se mazdan wankel kone ole mikään kestävän moottorin maineessa. Harkitsin pitkään rx-mallia, mutta ei uskalla.
Madza on tyylikkäämpi, ei siitä pääse mihinkään. - öklöänlköälöjln
Moni on kaakku päältä kaunis. Karkki houkuttelee lapsia. Kaikki muistavat ainakin Mazda kutosen läpiruostuvat pellit.
- Skeidamani
öklöänlköälöjln kirjoitti:
Moni on kaakku päältä kaunis. Karkki houkuttelee lapsia. Kaikki muistavat ainakin Mazda kutosen läpiruostuvat pellit.
Karmeassa kunnossa osa kutosista ja suuri osa kolmosista. Suitsikujalla on yksi esimerkki.
Skeidamani kirjoitti:
Karmeassa kunnossa osa kutosista ja suuri osa kolmosista. Suitsikujalla on yksi esimerkki.
Ja lähdeviittaus tähän väitteeseen on missä?
- Skeidamani
FactChecking kirjoitti:
Ja lähdeviittaus tähän väitteeseen on missä?
Hangossa on kuninkaanlähde ja sinne on tienviitat. On niitä lähteitä metsässä vähän jokapuolella, mutta viittoja niihin ei ole. Karttapaikassa on lähteet merkitty.
- OCU1
kyllähän se vaan Mazda on kokonaisuutena paras auto nykyään, ei siitä pääse mihinkään. aivan uskomattoman hyvä ajaa ja bensakoneiden vääntö ja kulutuslukemat aivan mahtavaa, miksi vag yhtymä ei pääse yhtä pieneen kulutukseen edes dieselmoottoreillaan??? outoa.
- KutonenM
Mazdan uusi diesel vasta onkin hyvä. Vääntöä 380 Nm, kulutus manuaalilla viiden litran tuntumaan.
- Rudolf_
KutonenM kirjoitti:
Mazdan uusi diesel vasta onkin hyvä. Vääntöä 380 Nm, kulutus manuaalilla viiden litran tuntumaan.
Valitettavasti Mazdankin diesel on kohta kirosana. Ei sillä saa ajaa Euroopan kaupungeissa.
- on.näitä.nähty
Ja itse peukutit itseäsi - tietysti.
- Korkeat.kulutukset
Skoda KODIAQ 2,0 TDI 150 4x4 Style DSG Autom.
Käväisin tänään koeajamassa tuon Kodiakin. Alkuvaikutelma oli hyvä, pidän hieman korkeammasta ajoasennosta ja koeajoversiossa oli sähkösäätöiset, hyvin monipuolisesti säädettävät penkin. Ajoasennon sai siis helposti hyväksi. Muistipaikallisuus sähkösäätöisessä penkissä plussaa
Autossa oli myös ACC. Sen normaaliasento oli mielestäni varsin vellova, makuuni liian löysä. osaongelmana oli Skodan perinne eli puoltaminen oikealle, joskin mietona versiona. Epäilen siis pyöränkulmien pientä säädöntarvetta. Kun otin käyttöön Individual – moodissa Sport -alustasäädön oli meno selvästi jämäkämpää ja enemmän mieleeni.
Auton perusluonne vaikutti suuntavakaalta pois lukien tuo puoltaminen oikealle. Kyllä tällä matkaa tekisi. Kulutus lähdöstä alkaen moottoritiellä vaikutti nousevan ajotietokoneen mukaan noin 7,5 l/100 km ja jos ajotietokone valehtelee kuten Scoutissa, lienee todellinen 8 l/100 km. Ihan ymmärrettävä lukema, kun tiiliskiveä ruvetaan viemään vauhdilla ilman läpi… Iso, leveä ja korkea auto, joten ymmärrettävästi ilmanvastus kasvaa nopeasti. Kulutus muutoin laski, kun siirryin kaupunkiin johtavalle 60 kmh väylälle ja nopeasti eli tuo nopeuden vaikutus on aika voimakas.
Koeajaessani tuli nyt esille toinen auto jossa melutason sanotaan olevan matala mutta autossa rengasmelu on melkoinen On se kumma kun trolleille ei kelpaa vertailussa kerrotut faktat. Ulistaan vaan että kyllä se häviäjä tässä voitti.
- Checking.the.facts
Minä huomaan, että SINULLE ei kelpaa ne vertailussa kerrotut faktat. Ne kun ovat suurelta osin Skodalle eduksi.
Mutta toki lukija saa painottaa niitä ominaisuuksia, jotka hän katsoo itselleen tärkeiksi. Checking.the.facts kirjoitti:
Minä huomaan, että SINULLE ei kelpaa ne vertailussa kerrotut faktat. Ne kun ovat suurelta osin Skodalle eduksi.
Mutta toki lukija saa painottaa niitä ominaisuuksia, jotka hän katsoo itselleen tärkeiksi.Minä huomaan, että SINULLE ei kelpaa ne vertailussa kerrotut faktat. Ne kun ovat skodalle murskaavia
https://www.moottori.fi/liikenne/jutut/hyundai-mazda-karjessa-tuoreessa-auto-bild-laatuvertailussa/- oletkoapinavaipapukaija
FactChecking kirjoitti:
Minä huomaan, että SINULLE ei kelpaa ne vertailussa kerrotut faktat. Ne kun ovat skodalle murskaavia
https://www.moottori.fi/liikenne/jutut/hyundai-mazda-karjessa-tuoreessa-auto-bild-laatuvertailussa/Puhuttiin Mazdan ja Skodan vertailutestistä. Miksi vaihdat aina puheenaihetta kun joudut heikoille jäille? Ja ei, älä kopioi tätä tekstiä omaan kirjoitukseesi.
- Faktojarölleille
CX-9 on todella, todella hyvä auto. Jos ostaa 40-50 tonnin isoa katumaasturia niin mielelläänhän sitä maksaa pari tonnia kun Mazdassa saa kuitenkin autoa niin paljon enemmän kuin tuossa TM:n mukaan vetovikuroivassa kodiakissa.
- sköödiaggi
Mazdaa ei tarvitse Auto Bildin mukaan hinailla aasilla kuten skeidiakkia
https://in.news.yahoo.com/frustrated-skoda-octavia-owner-made-101332498.html
https://www.moottori.fi/liikenne/jutut/hyundai-mazda-karjessa-tuoreessa-auto-bild-laatuvertailussa/- lopputulos.tiedossa.jo
Miten se Mazda suhtautuu, jos ajoneuvoa lähtee haltija itse muuntelemaan, kun Skodalle oli tehty?
- Tolkien
lopputulos.tiedossa.jo kirjoitti:
Miten se Mazda suhtautuu, jos ajoneuvoa lähtee haltija itse muuntelemaan, kun Skodalle oli tehty?
Onks tää haltija joku uus skoda-universen satuhahmo kyykmannin lisäks?
- Toki.näppärää
Tolkien kirjoitti:
Onks tää haltija joku uus skoda-universen satuhahmo kyykmannin lisäks?
Omistaja se varsinainen taruolento onkin, siis rahoitusyhtiö.
Tolkien lienee autonsa paha haltija, hyvä haltia rahoitusyhtiö hoitaa omistamisen...
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?
Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https2913197En sitten aio sinua odotella
Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e821591- 431480
Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"
Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan411321En vain ole riittävä
Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o261222Kuka sinä oikeen olet
Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej471210Hei, vain sinä voit tehdä sen.
Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change61170Oon pahoillani että
Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(441136- 261107
Persut vajosivat pinnan alle
Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka1561025