Kodiaq vastaan CX-9?

Mazda.rulez

Vertailutestin mukaan Kodiaq ei päässyt millään vertailun osa-alueella Mazdan ohi. Ainoastaan Skodan käyttökustannukset arvioitiin hieman alhaisemmiksi mm. pitkän viiden vuoden ajomäärästä riippumattoman takuun vuoksi. Tämähän ei Suomessa vaikuta vaan täällä Mazdan takuu on huomattavasti pidempi.

Suomessa Kodiaqin ylihehkutettua kolmatta penkkiriviä ei pidetty käytännöllisenä Mazdaan verratatuna.

http://www.caradvice.com.au/568994/skoda-kodiaq-v-mazda-cx-9-comparison/

47

390

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nyt Costa äkkiä ilmiantamaan ja alapeukuttamaan!

    • IhanOikeinHuijarille
    • KQLMEKAKARAAJARAKKIorig

      No se kertoo että Mazda on kelpo peli jos peittoaa testissä Kodiaqin joka on kerännyt kehuja maailmalla☺
      Henkilökohtaisesti en tosin ole kumpaakaan ajanut, ei tarvetta tuon tyyppisille autoille(ei myöskään varaa)

      • HOLISTI74.91

        Samoin ei ole kokemusta ja ei todellakaan ole varaa ostaa. Mazda on tyylikkäämmän näköinen vihaisen keulan kanssa. Samoin mazda 6 on todella tyylikäs.

        Meinasin jo ostaa vanhemman mazda 6, mutta se korroosio...


      • Naapuriin_ilmestyi
        HOLISTI74.91 kirjoitti:

        Samoin ei ole kokemusta ja ei todellakaan ole varaa ostaa. Mazda on tyylikkäämmän näköinen vihaisen keulan kanssa. Samoin mazda 6 on todella tyylikäs.

        Meinasin jo ostaa vanhemman mazda 6, mutta se korroosio...

        uusi kirkkaan metallinpunainen Mazda MX5. Ai että on namu ja niin on myös naapurin hieno rouva. Ennen sillä oli muutaman vuoden ikäinen Renault Megane Cabrio.


      • Romuseonn

        Mx5 kävin kokeilemassa keväällä. Ideana hyvä mutta on se kyllä todella nuhainen menemään pikkusella 2 litran koneella oliko siinä joku 160hv. Hankin lopulta kakkosautoksi A45amg mersun 360hv ja on kova peli. Mazda oli surkea ajaa ja meluisa sekä niin ahdas ettei sinne naisia suuremmat mahdu sisään. No toki ei se maksanutkaan kun reilu 30 vähän ajettuna.


    • trollhättan-troll

      "Skoda, on the other hand, is a little-known Volkswagen subsidiary from the Czech Republic, steadily making waves around the world. It’s huge in western Europe but still a minnow here in Australia"

      Juurihan saimme lukea, että Skoda on suosituimpien automerkkien joukossa myös Austaliassa.

      • KQLMEKAKARAAJARAKKIorig

        Mistäs me saimme semmoista lukea? Jos viittaat tällä palstalla olleeseen aloitukseen siinä kyse oli arvostuksesta. Škoda on kuitenkin maailmanlaajuisesti pienehko valmistaja, tai noh,keskisuuri.


      • KQLMEKAKARAAJARAKKIorig kirjoitti:

        Mistäs me saimme semmoista lukea? Jos viittaat tällä palstalla olleeseen aloitukseen siinä kyse oli arvostuksesta. Škoda on kuitenkin maailmanlaajuisesti pienehko valmistaja, tai noh,keskisuuri.

        "Arvostus" perustui 40 tuhannelle eri auton omistajalle tehtyyn tyytyväisyyskyselyyn. Mutta kun kyse on harvinaisesta merkistä, ei niiden muutaman omistajan tyytyväisyys juuri anna luotettavaa kuvaa kokonaisuudesta. Toista oli esimerkiksi Toyotan ja Mazdan kohdalla joiden omistajia tuohon 40 tuhanteen mahtui kaiketi kymmenisen tuhatta. URL on hukassa koska joku oli ilmiantanut "väärät faktat" sisältäneen viestin toisesta ketjussa.


      • KQLMEKAKARAAJARAKKIorig
        FactChecking kirjoitti:

        "Arvostus" perustui 40 tuhannelle eri auton omistajalle tehtyyn tyytyväisyyskyselyyn. Mutta kun kyse on harvinaisesta merkistä, ei niiden muutaman omistajan tyytyväisyys juuri anna luotettavaa kuvaa kokonaisuudesta. Toista oli esimerkiksi Toyotan ja Mazdan kohdalla joiden omistajia tuohon 40 tuhanteen mahtui kaiketi kymmenisen tuhatta. URL on hukassa koska joku oli ilmiantanut "väärät faktat" sisältäneen viestin toisesta ketjussa.

        En tiedä paljonko sotkia Ausseissa on vaan jos škoda oli kyselyssä mukana eiköhän niitä kyselyyn osunut muutama sata/tuhat.
        Mitä pienempi määrä sen suurempi virhemarginaali. HOX! KUMPAAN SUUNTAAN TAHANSA.
        Kun sotkan omistajat MAAILMANLAAJUISESTI ovat varsin tyytyväisiä ostokseensa siihen lienee myös aihetta.
        Niin, myös minä olen ollut jopa positiivisesti yllättynyt, ei niin ettei parantamusen varaa olis vaan kokonaisuus toimii. Ennenkaikkea luotettavuus ja käyttökulut ovat yllättäneet positiivisesti☺


      • KQLMEKAKARAAJARAKKIorig kirjoitti:

        En tiedä paljonko sotkia Ausseissa on vaan jos škoda oli kyselyssä mukana eiköhän niitä kyselyyn osunut muutama sata/tuhat.
        Mitä pienempi määrä sen suurempi virhemarginaali. HOX! KUMPAAN SUUNTAAN TAHANSA.
        Kun sotkan omistajat MAAILMANLAAJUISESTI ovat varsin tyytyväisiä ostokseensa siihen lienee myös aihetta.
        Niin, myös minä olen ollut jopa positiivisesti yllättynyt, ei niin ettei parantamusen varaa olis vaan kokonaisuus toimii. Ennenkaikkea luotettavuus ja käyttökulut ovat yllättäneet positiivisesti☺

        "Mitä pienempi määrä sen suurempi virhemarginaali. "

        Juuri tämän takia pitäisi jättää pois koko listasta. Skodafanaatikolle tuo on tietysti merkki siitä että oikea luku on vähintään 101%


    • Ocuwomen

      skoda bullshit, Mazda rulez!

    • Esson baarin parlamentti tiesi kertoa, että Mazdat ruostuvat jo yhdessä talvessa täysin piloille asti.

      Jostain syystä Suomessa Mazdalla on Skodaa puolta pidempi takuu.

      • KyykmanFaktanSotkija

        Mazda tarvitsee pitkän takuun myydäkseen autojaan.
        Mazda on huonossa maineessa ruostumisensa takia ja vasta vuodet näyttää mikä tuon tilanne on. Kallis se ainakin on jos vertaa Skodaan.


      • KyykmanFaktanSotkija kirjoitti:

        Mazda tarvitsee pitkän takuun myydäkseen autojaan.
        Mazda on huonossa maineessa ruostumisensa takia ja vasta vuodet näyttää mikä tuon tilanne on. Kallis se ainakin on jos vertaa Skodaan.

        Ei tarvitse, Mazda on tehnyt pikkaisen enemmän autoja kuin joku "skoda". Mazda on kestävä ja laadukas, niin sille uskalletaan antaa pidempi takuu.

        Skoda sen sijaan tarvitsee sen kahden vuoden takuun ja tarvitsisi vielä enemmän kun näyttää tekniikka pettävän niin aikaisin. Mitä voi odottaa "autolta" joka väittää olevansa markkinajohtaja mutta on suosittu lähinnä itä-euroopan köyhissä maissa ja jossain "suomessa" ja jonka omistajat kuluttavat kaiken aikansa netissä selittämällä vikoja pois ja haukkumalla niitä joita ei skoda kiinnosta.


      • HOLISTI74.91
        KyykmanFaktanSotkija kirjoitti:

        Mazda tarvitsee pitkän takuun myydäkseen autojaan.
        Mazda on huonossa maineessa ruostumisensa takia ja vasta vuodet näyttää mikä tuon tilanne on. Kallis se ainakin on jos vertaa Skodaan.

        No vie suojaukseen sen auton. Ei sen kummempaa. Monet japsit vaan säästävät korroosionestossa ja piste.


    • Skoda_rulez

      Kun kyykkman kerta niin haluaa, niin nostetaan tämä keskustelu ylös.

      Muutamia lainauksia artikkelista.

      "By no means are we saying these two are the top family SUVs, but they’re certainly up there."
      Millään muotoa emme väitä, että nämä autot ovat perhekäytön kaupunkimaastureiden ykköset, mutta korkealla listalla ne ovat. Siis sekä Skoda että Mazda.

      Kodiaq pistää kampoihin häviämällä ainoastaan 1,5 pistettä (Skoda 48 points, Mazda 49,5 points).

      Väite, että "häviää kaikilla osa-alueilla" ei suinkaan pidä paikkaansa. Pisteiden perusteella "Performance & Economy" eli suorituskyky ja taloudellisuus on molemmissa yhtä hyvä. Myös "Technology & Connectivity" saa molemmilta samat pisteet. Tekstistä voi lukea, missä asioissa Kodiaq on älykkäämpi. Siinä on mm. automaattisesti avautuva, korkealle nouseva takaluukku ja tavaratila on käytännöllisempi. Australiassa Skodaan saa näemmä viiden vuoden takuun, joka päihittää Mazdan kolmen vuoden takuun. Huoltokustannuksetkin ovat Skodassa halvemmat. Mazda on vanhanaikainen koska siihen ei näemmä saa Apple Carplay/Android auto -liityntää.

      Erityisesti sen trolli jättää huomiotta, että osal-alueella "Price & Features" Kodiaq saa enemmän pisteitä. Eli Skodassa saa - jälleen kerran- rahalle enemmän vastinetta.

      • Trolli saa skodan vertailun voittajaksi etsimällä vertailusta jotain yksittäisiä kohtia ja irroittamalla ne asiayhteydestä.

        "häviämällä ainoastaan" - kohta kertoo todella vahvasta skoda-pakkomielteestä ja lahkolaisuudesta.


    • OCU1

      kyllä se vaan pitää sanoa että Mazda tekee ne parhaat autot nykyään, ei siitä vaan pääse mihinkään.

      • Ookkonää.tosissas

        Jos ne Mastat ovat niin hyviä, niin miksi se ei näy ensirekisteröintitilastoissa???

        Suomessa syyskuun ensirekisteröinneissä ei näy yhtään Mazdan mallia 30 eniten rekisteröidyn joukossa, ja merkkinäkin Mazda on alkuvuoden myynnin perusteella vasta 17. tilalla. Rellua ja Pösöäkin on ostettu enemmän kuin Mazdaa.


      • nauran.skootalle
        Ookkonää.tosissas kirjoitti:

        Jos ne Mastat ovat niin hyviä, niin miksi se ei näy ensirekisteröintitilastoissa???

        Suomessa syyskuun ensirekisteröinneissä ei näy yhtään Mazdan mallia 30 eniten rekisteröidyn joukossa, ja merkkinäkin Mazda on alkuvuoden myynnin perusteella vasta 17. tilalla. Rellua ja Pösöäkin on ostettu enemmän kuin Mazdaa.

        Eiköhän Mazda ole tehnyt muutaman auton enemmän kuin skeidanen.....


      • olet.tyhjännauraja
        nauran.skootalle kirjoitti:

        Eiköhän Mazda ole tehnyt muutaman auton enemmän kuin skeidanen.....

        Saattaa olla, mutta suomalaiset eivät ole siihen kovin tykästyneet.


    • Kyykmann

      Erikoista että jollekin Mazdalle pitää sepitellä tälläisiä "vertailuja". Normaalit ihmiset eivät yksinkertaisesti tarvitse typeriä itsetehostus-vertailuja.

      • HOLISTI74.91

        Kuka ylipäätänsä lukee vertailuja. Käy itse kokeilemassa ja lueskelee merkkifoorumeita tyyppivikojen varalta.

        Jännä, miten VAG yhtymän auto voittaa aina vertailut vaikka ei ole edes mukana. Veikkaisin osasyyksi rahaa.


    • ei.tullut.ikävä

      Skoda KODIAQ 2,0 TDI 150 4x4 Style DSG Autom.

      Käväisin tänään koeajamassa tuon Kodiakin. Alkuvaikutelma oli hyvä, pidän hieman korkeammasta ajoasennosta ja koeajoversiossa oli sähkösäätöiset, hyvin monipuolisesti säädettävät penkin. Ajoasennon sai siis helposti hyväksi. Muistipaikallisuus sähkösäätöisessä penkissä plussaa
      Autossa oli myös ACC. Sen normaaliasento oli mielestäni varsin vellova, makuuni liian löysä. osaongelmana oli Skodan perinne eli puoltaminen oikealle, joskin mietona versiona. Epäilen siis pyöränkulmien pientä säädöntarvetta. Kun otin käyttöön Individual – moodissa Sport -alustasäädön oli meno selvästi jämäkämpää ja enemmän mieleeni.
      Auton perusluonne vaikutti suuntavakaalta pois lukien tuo puoltaminen oikealle. Kyllä tällä matkaa tekisi. Kulutus lähdöstä alkaen moottoritiellä vaikutti nousevan ajotietokoneen mukaan noin 7,5 l/100 km ja jos ajotietokone valehtelee kuten Scoutissa, lienee todellinen 8 l/100 km. Ihan ymmärrettävä lukema, kun tiiliskiveä ruvetaan viemään vauhdilla ilman läpi… Iso, leveä ja korkea auto, joten ymmärrettävästi ilmanvastus kasvaa nopeasti. Kulutus muutoin laski, kun siirryin kaupunkiin johtavalle 60 kmh väylälle ja nopeasti eli tuo nopeuden vaikutus on aika voimakas.
      Koeajaessani tuli nyt esille toinen auto jossa melutason sanotaan olevan matala mutta autossa rengasmelu on melkoinen.

    • Octaviawomen

      Mazda on kyllä pelottavan huippulaadukas auto. Mazdan 2.0 skyactive bensamoottorit vie vähemmän bensaa kuin volkkarin dieselmoottorit niin kehitys on huimaa, 2019 Mazdalta tulee aivan ylivoimainen bensamoottori mallisto niin siihen loppuu kaikilla merkeillä diesel moottoreiden valmistus ja kehitys. ei parempaa moottoria ole kuin skyactive.

      • pikkasen.hassua

        Montaks teitä naarasta siellä on? Meinaan kun nimimerkki on monikossa. Höhöhöhö. Hameet vai housut?


      • HOLISTI71.99

        No ei se mazdan wankel kone ole mikään kestävän moottorin maineessa. Harkitsin pitkään rx-mallia, mutta ei uskalla.

        Madza on tyylikkäämpi, ei siitä pääse mihinkään.


      • öklöänlköälöjln

        Moni on kaakku päältä kaunis. Karkki houkuttelee lapsia. Kaikki muistavat ainakin Mazda kutosen läpiruostuvat pellit.


      • Skeidamani
        öklöänlköälöjln kirjoitti:

        Moni on kaakku päältä kaunis. Karkki houkuttelee lapsia. Kaikki muistavat ainakin Mazda kutosen läpiruostuvat pellit.

        Karmeassa kunnossa osa kutosista ja suuri osa kolmosista. Suitsikujalla on yksi esimerkki.


      • Skeidamani kirjoitti:

        Karmeassa kunnossa osa kutosista ja suuri osa kolmosista. Suitsikujalla on yksi esimerkki.

        Ja lähdeviittaus tähän väitteeseen on missä?


      • Skeidamani
        FactChecking kirjoitti:

        Ja lähdeviittaus tähän väitteeseen on missä?

        Hangossa on kuninkaanlähde ja sinne on tienviitat. On niitä lähteitä metsässä vähän jokapuolella, mutta viittoja niihin ei ole. Karttapaikassa on lähteet merkitty.


    • OCU1

      kyllähän se vaan Mazda on kokonaisuutena paras auto nykyään, ei siitä pääse mihinkään. aivan uskomattoman hyvä ajaa ja bensakoneiden vääntö ja kulutuslukemat aivan mahtavaa, miksi vag yhtymä ei pääse yhtä pieneen kulutukseen edes dieselmoottoreillaan??? outoa.

      • KutonenM

        Mazdan uusi diesel vasta onkin hyvä. Vääntöä 380 Nm, kulutus manuaalilla viiden litran tuntumaan.


      • Rudolf_
        KutonenM kirjoitti:

        Mazdan uusi diesel vasta onkin hyvä. Vääntöä 380 Nm, kulutus manuaalilla viiden litran tuntumaan.

        Valitettavasti Mazdankin diesel on kohta kirosana. Ei sillä saa ajaa Euroopan kaupungeissa.


    • on.näitä.nähty

      Ja itse peukutit itseäsi - tietysti.

    • Korkeat.kulutukset

      Skoda KODIAQ 2,0 TDI 150 4x4 Style DSG Autom.

      Käväisin tänään koeajamassa tuon Kodiakin. Alkuvaikutelma oli hyvä, pidän hieman korkeammasta ajoasennosta ja koeajoversiossa oli sähkösäätöiset, hyvin monipuolisesti säädettävät penkin. Ajoasennon sai siis helposti hyväksi. Muistipaikallisuus sähkösäätöisessä penkissä plussaa
      Autossa oli myös ACC. Sen normaaliasento oli mielestäni varsin vellova, makuuni liian löysä. osaongelmana oli Skodan perinne eli puoltaminen oikealle, joskin mietona versiona. Epäilen siis pyöränkulmien pientä säädöntarvetta. Kun otin käyttöön Individual – moodissa Sport -alustasäädön oli meno selvästi jämäkämpää ja enemmän mieleeni.
      Auton perusluonne vaikutti suuntavakaalta pois lukien tuo puoltaminen oikealle. Kyllä tällä matkaa tekisi. Kulutus lähdöstä alkaen moottoritiellä vaikutti nousevan ajotietokoneen mukaan noin 7,5 l/100 km ja jos ajotietokone valehtelee kuten Scoutissa, lienee todellinen 8 l/100 km. Ihan ymmärrettävä lukema, kun tiiliskiveä ruvetaan viemään vauhdilla ilman läpi… Iso, leveä ja korkea auto, joten ymmärrettävästi ilmanvastus kasvaa nopeasti. Kulutus muutoin laski, kun siirryin kaupunkiin johtavalle 60 kmh väylälle ja nopeasti eli tuo nopeuden vaikutus on aika voimakas.
      Koeajaessani tuli nyt esille toinen auto jossa melutason sanotaan olevan matala mutta autossa rengasmelu on melkoinen

    • On se kumma kun trolleille ei kelpaa vertailussa kerrotut faktat. Ulistaan vaan että kyllä se häviäjä tässä voitti.

      • Checking.the.facts

        Minä huomaan, että SINULLE ei kelpaa ne vertailussa kerrotut faktat. Ne kun ovat suurelta osin Skodalle eduksi.

        Mutta toki lukija saa painottaa niitä ominaisuuksia, jotka hän katsoo itselleen tärkeiksi.



      • oletkoapinavaipapukaija

    • Faktojarölleille

      CX-9 on todella, todella hyvä auto. Jos ostaa 40-50 tonnin isoa katumaasturia niin mielelläänhän sitä maksaa pari tonnia kun Mazdassa saa kuitenkin autoa niin paljon enemmän kuin tuossa TM:n mukaan vetovikuroivassa kodiakissa.

      • lopputulos.tiedossa.jo

        Miten se Mazda suhtautuu, jos ajoneuvoa lähtee haltija itse muuntelemaan, kun Skodalle oli tehty?


      • Tolkien
        lopputulos.tiedossa.jo kirjoitti:

        Miten se Mazda suhtautuu, jos ajoneuvoa lähtee haltija itse muuntelemaan, kun Skodalle oli tehty?

        Onks tää haltija joku uus skoda-universen satuhahmo kyykmannin lisäks?


      • Toki.näppärää
        Tolkien kirjoitti:

        Onks tää haltija joku uus skoda-universen satuhahmo kyykmannin lisäks?

        Omistaja se varsinainen taruolento onkin, siis rahoitusyhtiö.

        Tolkien lienee autonsa paha haltija, hyvä haltia rahoitusyhtiö hoitaa omistamisen...


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      291
      3197
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      82
      1591
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1480
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      41
      1321
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1222
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1210
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      44
      1136
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1107
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      156
      1025
    Aihe